cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag..
Laat ik het zo zeggen : ik ben als simpel mens in staat om deze post in één keer te schrijven, zonder in deel 2 van deze post te gaan beweren dat het eerste deel niet meer geldig is. Als ik dat al kan, zou Allah het toch zeker ook moeten kunnen?
...

ik heb het toch eerder verteld,het duurde 23 jaar voordat de openbaring van de Koran compleet was,weet je wat veranderd eerst word gezegd geloof maar wat je wilt,""Jullie geloof voor jullie mijn geloof voor mij""het word hen tijd gegeven
om tot inkeer te komen,maar toen de Islam vorm begon te krijgen en de Goddelijke boodschap bijna compleet was,toen werd hen verteld dat welke geloof dan ook,buiten de islam niet accepteert zou worden in het hiernamaals,wat begrijp je niet Bernie?de boodschap is toch het zelfde?""Stel je voor als dit niet zo was,waarom zou iedereen dan moslim moeten worden?dan kun je net zo goed geloven wat je wilt,en dan gaat men zoeken naar een geloof waar je heel weinig hoeft te doen want je komt er toch wel ""verandering van richting van gebed,eerst jerusalem en daarna kabe,om de joden en de christenen te laten zien,dat moslims in de zelfde God geloven als hen,christenen en joden warm te maken voor de Islam en vertrouwen te geven dat het om de zelfde God/Allah ging,de God van Abraham,Mozes en Jezus,de meeste bekeerlingen die waren christenen en joden heidenen enz..

De koran zou volgens moslims al hebben bestaan voordat de mens werd geschapen. Het opheffen van versen nog voordat de wereld geschapen is, is te zot voor woorden. Allah zou in staat moeten zijn om zijn boek in één keer goed op papier te zetten. Bovendien had Allah wel kunnen voorzien dat het opheffen van versen enige verwarring zou brengen.
Er is altijd Islam geweest,het begon met Adam eerste mens op de Aarde en het eindigde met Mohammed..
Het opheffen van versen nog voordat de wereld geschapen is, is te zot voor woorden.
..wat bedoel je hiermee?
Bovendien had Allah wel kunnen voorzien dat het opheffen van versen enige verwarring zou brengen.
de kern van de Waarheid is toch het zelfde,het gaat om geloven want het komt van Allah."
Een mens die een boek schrijft dat zichzelf abbrogeert, wordt niet gezien als almachtig, maar als (op zijn minst) vergeetachtig.
Maar de verzen van de oude-testament werden toch ook vervangen door de nieuwe-testament..

Kijk als je niet wilt begrijpen dan kan ik weinig aan doen,geloof wat je wil geloven




groetjes cengiz..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Als er vanaf Adam al islam was, waarom heeft Allah dan eerst nog het Egyptische Dodenboek en de Indische Veda's laten neerdalen? Om van de chinese boeken te zwijgen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Bloodgod »

"The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six :ohmy: years old and consummated his marriage with her while she was nine years old :no1: and she remained with him for nine years (i.e. till his death :razz: )." -- Bukhari 7.62.88

This is Muhammad's example. It will be essentially impossible to keep Muslim men from emulating his example as long as he is held up as the supreme model for conduct (cf. Qur'an 33:21). :evil:

Last year, Turkey made it legal for 12-year-olds to marry, if their parents agree. The Turkish Statistical Institute estimates that one-third of the state's brides are under 18. In Yemen and Bangladesh, even among some sects in Burma, child marriage is commonplace. The victims, in those places and elsewhere: little girls who are forced into wasted, often miserable, lives.... :nono1:

http://www.jihadwatch.org/
Spoiler! :
Shock horror! Child marriage still an issue in Saudi Arabia!
"The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death)." -- Bukhari 7.62.88

This is Muhammad's example. It will be essentially impossible to keep Muslim men from emulating his example as long as he is held up as the supreme model for conduct (cf. Qur'an 33:21).

Sharia Alert from the Kingdom of the Two Holy Places: "Child marriage still an issue in Saudi Arabia," by Joel Brinkley for the San Francisco Chronicle, March 13:

Saudi Arabia has a serious child-marriage problem.
It's emblematic of the nation's struggle between modernity and traditional Islam. But the lives of thousands of little girls are being destroyed as the Saudi government ponderously debates a solution.

Child marriage has been acceptable, even encouraged, in many Islamic states since the religion was born. After all, among the prophet Muhammad's dozen wives was Aisha, who is believed to have been 6 or 7 years old when the two were married. But in Saudi Arabia, at least, the practice slammed headlong into modern values last spring, when a Saudi court refused to nullify the marriage of an 8-year-old girl from Unaiza to a man in his late 50s.

Over the past few years, long-standing social practices in Saudi Arabia have been thrown into the glare of world opinion, embarrassing the state and forcing at least cosmetic changes.

In 2006, for example, a judge sentenced a young woman to 200 lashes and several months in prison for being alone in a car with a man she was not related to, where they were attacked and she was raped. Opprobrium from around the world rained down on Riyadh. President George W. Bush asked: "What happens if this happens to my daughter? I'd be angry at a state that does not support the victim." King Abdullah commuted the sentence.

In 2008, one of the nation's most senior religious authorities directed that two reporters for a mainstream Saudi newspaper be executed for publishing stories suggesting that religions other than Islam are worthy of respect. Once again, the cleric's remark spawned international outrage, and the cleric's order was ignored. Then came last spring's court ruling on that 8-year-old wife....

Saudi Arabia is hardly the only state facing this problem. Last year, Turkey made it legal for 12-year-olds to marry, if their parents agree. The Turkish Statistical Institute estimates that one-third of the state's brides are under 18. In Yemen and Bangladesh, even among some sects in Burma, child marriage is commonplace. The victims, in those places and elsewhere: little girls who are forced into wasted, often miserable, lives....

Posted by Robert on March 13, 2010 3:52 PM
Vind je het prettig een Turk te zijn? Als jij hier niks aan doet, ben je net zo schuldig.
Ps voor het geval je niets weet te doen zou je bijvoorbeeld kleine meisjes kunnen redden in je geliefde thuisland, zwaai zwaai dag dag
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz, ik heb me een tijdje stil gehouden omdat ik denk dat wat we ook schrijven niet goed gelezen wordt door je, of niet doordringt.
Maar nu heb ik toch weer een vraag voor je. Hoe oud is de wereld naar jouw idee? Of misschien beter gezegd: Hoelang is het geleden dat Adam leefde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:cengiz, ik heb me een tijdje stil gehouden omdat ik denk dat wat we ook schrijven niet goed gelezen wordt door je, of niet doordringt.
Maar nu heb ik toch weer een vraag voor je. Hoe oud is de wereld naar jouw idee? Of misschien beter gezegd: Hoelang is het geleden dat Adam leefde.
Haha, wat een nutteloze vraag gericht aan de verkeerde persoon.
Zulke vragen moet je stellen aan Christenen, die hebben namelijk altijd een passend antwoord: 10.000 jaar :roll2:
A proud amazigh!
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag ariel..
cengiz, ik heb me een tijdje stil gehouden omdat ik denk dat wat we ook schrijven niet goed gelezen wordt door je, of niet doordringt.
Maar nu heb ik toch weer een vraag voor je. Hoe oud is de wereld naar jouw idee? Of misschien beter gezegd: Hoelang is het geleden dat Adam leefde.
Maar is het voor jou belangrijk ariel om dit te weten?
"The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six :ohmy: years old and consummated his marriage with her while she was nine years old :no1: and she remained with him for nine years (i.e. till his death :razz: )." -- Bukhari 7.62.88
Allereerst moet ik opmerken dat dit een hadis is en niet een Koran openbaring,met andere woorden is onderhevig aan fouten..

Nu nog worden in Turkije beloftes gedaan van,als jou dochter groot is en mijn zoon dan laten we ze met elkaar trouwen,en was bij de Arabieren ook zo

Als deze hadis uit buhari tegen de Koran ingaat,dan ben ik bang helaas voor jullie dat die niet klopt..

Maar ik ga kijken in mijn boek wat er staat



groetjes cengiz..
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag..

bloodgod ik kan het niet vinden wil je nog een keer kijken en geef welke boek welke hadis..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:goede middag ariel..
cengiz, ik heb me een tijdje stil gehouden omdat ik denk dat wat we ook schrijven niet goed gelezen wordt door je, of niet doordringt.
Maar nu heb ik toch weer een vraag voor je. Hoe oud is de wereld naar jouw idee? Of misschien beter gezegd: Hoelang is het geleden dat Adam leefde.
Maar is het voor jou belangrijk ariel om dit te weten?
Niet alleen voor mij belangrijk om te weten Cengiz, maar ook voor jou. Kom op..Doe eens een gok.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef: Haha, wat een nutteloze vraag gericht aan de verkeerde persoon.
Zulke vragen moet je stellen aan Christenen, die hebben namelijk altijd een passend antwoord: 10.000 jaar :roll2:
Misschien heb je gelijk. Maar dan vraag ik het ook aan jou Amazigh. Wie weet kan jij me uit de droom helpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag ariel..
Misschien heb je gelijk. Maar dan vraag ik het ook aan jou Amazigh. Wie weet kan jij me uit de droom helpen.
Ariel is toch helemaal niet belangrijk?veranderd dan iets aan jou gedachten als je zou weten hoe oud de wereld is?ik denk het niet..

de exacte leeftijd weet alleen Allah,maar dat is toch helemaal niet belangrijk..

waar het omgaat met het strijken van de tijd,waarom zijn we hier..




cengiz..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:goede middag ariel..

Ariel is toch helemaal niet belangrijk?veranderd dan iets aan jou gedachten als je zou weten hoe oud de wereld is?ik denk het niet..

de exacte leeftijd weet alleen Allah,maar dat is toch helemaal niet belangrijk..

waar het omgaat met het strijken van de tijd,waarom zijn we hier..

cengiz..
Ik denk dat het wel heel belangrijk is Cenzig. Om inzicht in de Koran te krijgen. Adam en Eva waren de eerste mensen dus als men vanaf Adam en Eva telt dan moet men redelijk kunnen uitrekenen hoe oud de aarde is. Doe eens een gok cengiz. Was het 6 of 10 duizend jaren geleden dat Adam en Eva geschapen zijn , of misschien wel miljoenen jaren geleden. De Koran heeft toch voor alle vragen een antwoord?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Als deze hadis uit buhari tegen de Koran ingaat,dan ben ik bang helaas voor jullie dat die niet klopt
Djenghis: er zijn een stuk of tien wereldberoemde hadiths uit Sahih Bukhari die allemaal stuk voor stuk verhalen dat Aisha zes was toen ze huwde met Mohammed en negen toen hij haar penetreerde (zo moest ik het toch netjes zeggen hé). Hij was 53 toen hij haar als negenjarig kind penetreerde.

Wij halen de hadith gewoonlijk van volgende door de islamitische geleerden goedgekeurde site:

http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... ts/muslim/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volume 5, Book 58, Number 234:
Narrated Aisha:

The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.



--------------------------------------------------------------------------------
Volume 5, Book 58, Number 235:
Narrated 'Aisha:

That the Prophet said to her, "You have been shown to me twice in my dream. I saw you pictured on a piece of silk and some-one said (to me). 'This is your wife.' When I uncovered the picture, I saw that it was yours. I said, 'If this is from Allah, it will be done."



--------------------------------------------------------------------------------
Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham's father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.


nog eentje uit Sahih Muslim:

Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.


er zijn er nog hoor. je kan zelf een search doen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

cengiz schreef:goede middag ariel..
Misschien heb je gelijk. Maar dan vraag ik het ook aan jou Amazigh. Wie weet kan jij me uit de droom helpen.
Ariel is toch helemaal niet belangrijk?veranderd dan iets aan jou gedachten als je zou weten hoe oud de wereld is?ik denk het niet..

de exacte leeftijd weet alleen Allah,maar dat is toch helemaal niet belangrijk..

waar het omgaat met het strijken van de tijd,waarom zijn we hier..




cengiz..
Van die laatste zin kan ik geen caas maken. Wat bedoel je daar nu mee?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

Wij zijn hier gewoon om de tijd te laten verstrijken, want als wij de tijd niet zouden kunnen waarnemen en meten zou die er helemaal niet zijn... :D
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede avond..
Djenghis: er zijn een stuk of tien wereldberoemde hadiths uit Sahih Bukhari die allemaal stuk voor stuk verhalen dat Aisha zes was toen ze huwde met Mohammed en negen toen hij haar penetreerde (zo moest ik het toch netjes zeggen hé). Hij was 53 toen hij haar als negenjarig kind penetreerde.
..

maar stel je voor cire dat deze hadis niet klopt wat ga je dan doen?..

Ik zal heel kort op reageren,weet jij cire dat deze hadis tegen de Koran ingaat,namelijk in de Islam is het zo dat meisjes mogen kiezen met wie ze willen trouwen,en hoe kan een meisje van 6 jaar of 9 jaar weten of ze wil trouwen?
en er zijn zoveel bewijzen aanwezig dat die hadis absoluut niet klopt in de buhari...ze was ook nog van te voren verloofd met cubeyr..


daarom zei ik,je moet al die hadis verzamelingen opnieuw aan hele strenge controleren onderwerpen en toetsen op de Koran,en zo kun je de hadis eruit halen die niet kloppen,enerzijds zegt Allah meisjes hebben het recht om te kiezen,maar Hij laat wel zijn profeet trouwen met een 9 jarige geloof jij dat???

en waarom hebben zijn vijanden hem niet lopen lasteren voor dit,want dit was een unieke kans geweest om Hem en de Islam onderuit te halen waarom hebben ze dat niet gedaan dan??

kijk voor moslims is de profeet een (rol model)waarom heeft hij ons niet opgedragen onze dochters ook met 9 leeftijd te laten huwen? waarom heeft Hij ook niet zijn dochter fatma ook laten huwen met 9 jarige leeftijd?
Van die laatste zin kan ik geen caas maken. Wat bedoel je daar nu mee?
ons leven gaat aan ons voorbij elke dag komen we dichterbij de dood,deze lichaam hebben we gekregen in bruikleen ze komen hem een keer opeisen en we weten nog niet wat de bedoeling was dat we op deze aarde waren



groetjes ik ga vanavond zwemmen heb geen tijd meer cengiz..
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

cengiz schreef:goede avond..
Djenghis: er zijn een stuk of tien wereldberoemde hadiths uit Sahih Bukhari die allemaal stuk voor stuk verhalen dat Aisha zes was toen ze huwde met Mohammed en negen toen hij haar penetreerde (zo moest ik het toch netjes zeggen hé). Hij was 53 toen hij haar als negenjarig kind penetreerde.
..

maar stel je voor cire dat deze hadis niet klopt wat ga je dan doen?..

Ik zal heel kort op reageren,weet jij cire dat deze hadis tegen de Koran ingaat,namelijk in de Islam is het zo dat meisjes mogen kiezen met wie ze willen trouwen,en hoe kan een meisje van 6 jaar of 9 jaar weten of ze wil trouwen?
en er zijn zoveel bewijzen aanwezig dat die hadis absoluut niet klopt in de buhari...ze was ook nog van te voren verloofd met cubeyr..


daarom zei ik,je moet al die hadis verzamelingen opnieuw aan hele strenge controleren onderwerpen en toetsen op de Koran,en zo kun je de hadis eruit halen die niet kloppen,enerzijds zegt Allah meisjes hebben het recht om te kiezen,maar Hij laat wel zijn profeet trouwen met een 9 jarige geloof jij dat???

en waarom hebben zijn vijanden hem niet lopen lasteren voor dit,want dit was een unieke kans geweest om Hem en de Islam onderuit te halen waarom hebben ze dat niet gedaan dan??

kijk voor moslims is de profeet een (rol model)waarom heeft hij ons niet opgedragen onze dochters ook met 9 leeftijd te laten huwen? waarom heeft Hij ook niet zijn dochter fatma ook laten huwen met 9 jarige leeftijd?
Van die laatste zin kan ik geen caas maken. Wat bedoel je daar nu mee?
ons leven gaat aan ons voorbij elke dag komen we dichterbij de dood,deze lichaam hebben we gekregen in bruikleen ze komen hem een keer opeisen en we weten nog niet wat de bedoeling was dat we op deze aarde waren



groetjes ik ga vanavond zwemmen heb geen tijd meer cengiz..

Dus alle ahadtih die uit de mond van Aischa zijn opgetekend zijn eingenlijk leugens? Of alleen die die niet zo lekker vallen? Hoe oud was Aischa dan volgens jou in werkelijkheid toen ze trouwde?
Het is overigens dezelfde Aischa die wel eens de schamperende en zeer schandere opmerking geplaatst heeft dat wel erg veel "openbaringen" van haar echtgenoot in zijn voordeel uitpakte.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

ik hoop dat je aan apartheidszwemmen doet Djenghis, want ge gaat toch niet als man samen met mijn dochters en hun vriendinnen in het water hoop ik?

----------------
enfin
maar stel je voor cire dat deze hadis niet klopt wat ga je dan doen?..
Zoals ik reeds zei zijn dit SAHIH Hadith, van een site die volledige onder controle is van islamitische rechtsgeleerden van de Universiteit van California.

Er staat trouwens nergens dat maagden mogen kiezen met wie ze huwen, er staat in de koran dat indien ze ZWIJGEN dit hetzelfde is als toestemmen. En verder mogen ze hun vader natuurlijk niet tegenspreken.
Dus wat is uw probleem? Toch niet dat de profeet op zijn 54 met jouw negenjarige dochter zou kunnen copuleren?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef:Ariel is toch helemaal niet belangrijk?veranderd dan iets aan jou gedachten als je zou weten hoe oud de wereld is?ik denk het niet..

de exacte leeftijd weet alleen Allah,maar dat is toch helemaal niet belangrijk..
waar het omgaat met het strijken van de tijd,waarom zijn we hier..
De exacte leeftijd weten van de wereld en het heelal is heel belangrijk.
Het is Allah die niet belangrijk is.
Het gaat om de wereld, de wereld die van de mens is. En wat we met deze wereld doen.
Voor te weten wat we met deze wereld kunnen doen, moeten we weten uit welke onderdelen deze wereld opgebouwd is. Hoe elk onderdeel is samengesteld en welke eigenschappen dit onderdeel bezit.
Weten we dit dan kunnen we met deze wereld spelen. Tot op de grenzen van vervorming en met pieken erin.

Mohammedanen maken graag de vergelijking met een horloge. Als Mohammedanen een horloge zien, komen ze tot de vaststelling dat er iemand die horloge moet gemaakt hebben. Het feit dat Mohammedanen zelfstandig tot de vaststelling komen dat er achter een horloge een maker zit vinden ze dan het hoogtepunt van filosofisch inzicht. Dan houdt het zelfstandig denken op en gaan ze in een boekje zoeken waar iemand die alles beweerde over die maker te weten zijn veronderstellingen heeft neergeschreven. Omdat ze niet zelfstandig kunnen denken en niet het horloge zien worden die veronderstellingen een absolute.

Wat zien Mohammedanen niet: het gebruike van een horloge. De verschillende types horloge. Het particuliere van elk type. De mechaniek in het horloge. De verschillende typologieën van techniek die mogelijk zijn voor een horloge. Het samengaan van topologie en type. De verschillende materialenkeuzes. ... De lijst is oneindig.
Neem al die vragen van één horloge en beantwoordt die, je komt veel te weten over het fenomeen horloge en een deel over de maker.

In ieder geval meer over de maker dan van iemand die beweert, ik heb een boekje van de maker gekregen. Ik ben de horlogemaker zijn profeet. De maker van het horloge zegt dat we hem moeten aanbidden.
Nooit zullen de mensen die dit boekje geloven te weten kunnen komen waar het horloge voor dient. Want ze moeten de maker aanbidden. Onderzoeken wat het horloge inhoudt staat niet in het boek.

Heel tegengesteld dan hoe in het Westen geredeneerd wordt.
Dat als een object bestaat, iemand dit gemaakt heeft id nogal logisch. Zo logisch dat het niet belangrijk meer is.
Wat belangrijk is, is hoe het object gemaakt is en wat je ermee kan doen.

Horlogemaken is niet mijn tic. Ik ontwerp en bouw oa, versterkers. Als ontwerper eer je mij door het volume zo hoog mogelijk te draaien en de versterker op de grens van distortie te sturen en erover.
Mij eer je nog meer door interesse te tonen in het hoe en waarom van wat in de versterker zit.
Nog meer door onder invloed hiervan zelf een versterker te gaan bouwen.

Gaat de versterker kapot door mishandeling, er zijn er andere die ook van jou kunnen zijn.

Net zoals het heelal vol met werelden zit die ook van de mens kunnen zijn. Als we die in bezit nemen is er niemand die we voor die werelden hoeven te danken.

Het feit dat meer dan bij constatie van een object dat er een maker bestaat kunnen Mohammedanen filosofisch niet komen, maakt dat er aan hun niets uit te leggen valt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

mercator schreef:Wij zijn hier gewoon om de tijd te laten verstrijken, want als wij de tijd niet zouden kunnen waarnemen en meten zou die er helemaal niet zijn... :D
:roll2:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

circe schreef:ik hoop dat je aan apartheidszwemmen doet Djenghis, want ge gaat toch niet als man samen met mijn dochters en hun vriendinnen in het water hoop ik?

----------------
enfin
maar stel je voor cire dat deze hadis niet klopt wat ga je dan doen?..
Zoals ik reeds zei zijn dit SAHIH Hadith, van een site die volledige onder controle is van islamitische rechtsgeleerden van de Universiteit van California.

Er staat trouwens nergens dat maagden mogen kiezen met wie ze huwen, er staat in de koran dat indien ze ZWIJGEN dit hetzelfde is als toestemmen. En verder mogen ze hun vader natuurlijk niet tegenspreken.
Dus wat is uw probleem? Toch niet dat de profeet op zijn 54 met jouw negenjarige dochter zou kunnen copuleren?
Cengiz is gaan zwemmen met zijn knieen tot en met navel bedekt. En als ie een goeie is naar het mannenuurtje gezwonden. Dus zullen we even moeten wachten op antwooord.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Ik had al een video geplaatst met de vraag wat je van dit gedrag vond.

Ik heb geen deftig antwoord gekregen,
Hier is het vervolg.

Mohammedanen slachten mensen zoals schapen op het ritme van koranverzen.



Op vele plaatsen waar het narratief: Kolonialisme, bezetting van Afghanistan, Irak, ... niet geldig is.
Een andere verklaring dan ter ere van Allah?

Heb je er al eens aan gedacht hoe het voor die onschuldige slachtoffers is als Mohammedanen Moslim gaan lopen.
Alles wordt hun afgenomen, alles wat ze hebben en alles wat ze zich ooit hadden kunnen verwerven. Voor het plezier van Allah.
Allah kkent al geen rechten toe aan zijn onderworpenen, aan die niet in hem geloven gunt Allah het leven niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag..
Mohammedanen slachten mensen zoals schapen op het ritme van koranverzen.
..

al deze berichtgeving komen toch van de media,hoe weten we dat moslims hebben gedaan?bfa je komt niet echt geloofwaardig over,laat mij dan zien dat moslims handelen volgens de Koran wand dat beweer jij?
Heb je er al eens aan gedacht hoe het voor die onschuldige slachtoffers is als Mohammedanen Moslim gaan lopen.Alles wordt hun afgenomen, alles wat ze hebben en alles wat ze zich ooit hadden kunnen verwerven. Voor het plezier van Allah.Allah kkent al geen rechten toe aan zijn onderworpenen, aan die niet in hem geloven gunt Allah het leven niet.
Nogmaals bfa laat dan zien vanuit de Koran,dat de moslims handelen zoals Allah ze heeft opgedragen?ik zit niet op jou mening te wachten praat dan vanuit de Koran of sunnet

Allah kkent al geen rechten toe aan zijn onderworpenen, aan die niet in hem geloven gunt Allah het leven niet.
Hoezo jij leef toch nog..
Zoals ik reeds zei zijn dit SAHIH Hadith, van een site die volledige onder controle is van islamitische rechtsgeleerden van de Universiteit van California.
Deze hadis gaat als volg :« Abd Allah b. Safwan kwam samen met een andere persoon bij Aisha en Aisha zei (tegen de laatste): "O zus en zo, heb jij gehoord wat de Hafsah zeggen? Hij zei, "Ja, Moeder van de Gelovigen." Abd Allah b. Safwan vroeg haar, "Wat zeggen ze? Zij antwoordde, "Er zijn negen bijzondere kenmerken in mij die in geen enkele vrouw aanwezig zijn, behalve voor wat God verleende aan Maryam bt. Imran. Bij God, ik zeg dit niet op mezelf te prijzen boven wie dan ook van mijn gezellen." "Wat zijn deze?" vroeg hij. Zij antwoordde: "De engel die ten val gebracht werd door mijn gelijkenis; de Boodschapper van God die met me trouwde wanneer ik zeven jaar oud was; mijn huwelijk dat geconsumeerd was toen ik negen was; hij huwde me toen ik een maagd was, .... » (Tabari, pagina, volume 7, page 7) ..

Dit wil dus zeggen:
Abd al-Hamid b. Bayan al-Sukkari
hoorde van Muhammad b. Yazid
die hoorde van Ismai'il (dit is Ibn Abi Khalid)
die hoorde van Abd al-Rahman b. Abi al- Dahhak
die hoorde van "een man van de Quraysh"
die hoorde van Abd al-Rahman b. Muhammad
dat Ab Allah b. Safwan samen men een andere persoon bij Aisha kwam en dat Aisha gezegd had dat enz


De vijfde persoon in deze keten is een niet nader geïdentificeerd persoon, die enkel omschreven wordt als "een man van de Quraysh". Concreet gesteld: men hoorde van "een man van de Quraysh" zeggen dat enz. Maar men weet niet wie die iemand is. Was het een betrouwbaar iemand? Was het iemand die bekend stond als onbetrouwbaar? Was het wel mogelijk dat hij iets had horen zeggen van Abd al-Rahman b. Muhammad ? ..

In de hadithwetenschap wordt een onbekende in een meldingsketen - uiteraard - beschouwd als een significante zwakheid in de keten van melders. Dit wil echter niet automatisch zeggen dat de informatie van de hadith onbetrouwbaar, vermits in dergelijke gevallen moet onderzocht worden of andere hadiths die dezelfde informatie aanbrengen via een andere en geheel betrouwbare isnad, deze informatie al dan niet bevestigen

Er zijn ook indicaties voor huwelijksleeftijd van Aisha tussen 13 en 19 jaar ..

#Volgens andere historische bronnen was Aisha 10 jaar jonger dan haar zus Asma, die in het jaar 73 AH op 100 jarige leeftijd stierf. Dit wil zeggen dat Asma in 622, het jaar van de Hijra, 100-73= +/- 27 jaar oud was. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha, dus was Aisha op dat moment +/- 17 jaar. Vermits haar huwelijk met de Profeet 1 à 2 jaar na de Hijra afgesloten werd, was zij, luidens deze bron, toen 18 à 19 jaar. Referenties voor deze informatie zijn onder meer de volgende:.

Ibn Kathir (1301-1373) en Al Zahabi schreven dat Aisha 10 jaar jonger was dan haar zus Asma (Ibn Kathir zou zich daarvoor gebaseerd hebben op Al Zahabi) :

Volgens Abd al-Rahman ibn abi zannaad: « Asma (ra) was tien jaar ouder dan Aisha» (Siyar A`la'ma'l-nubala', Al-Zahabi, Vol. 2, pg. 289, Arabisch, Mu'assasatu'l-risala'h, Beirut, 1992)

Volgens Ibn kathir: « Zij (Asma) was tien jaar ouder dan haar zuster (Aisha). » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 371, Arabisch, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933)

Diezelfde Ibn Kathir, alsook Ibn Hajar al-Asqalani, een shafi'itische Soennietisch islamgeleerde en hadith deskundige, (1372-1448), vermelden dat Asma stierf in het jaar 73 AH:

Volgens Ibn Kathir: « Zij [Asma] was getuige van het doden van haar zoon gedurende dat jaar [dwz 73 AH], zoals we reeds vermeld hebben, en vijf dagen later overleed ze zelf. Volgens de andere narratieven vond haar dood geen 5 maar 20, of een paar dagen meer dan 20, of 100 dagen later plaats. Het best bekende narratief is dat van 100 dagen later. Op het ogenblik van haar dood was ze 100 jaar oud. » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 372, Arabic, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933).[/b]

Een groot of acuut twistpunt is het in de moslimwereld in elk geval niet,net zoals men ook in het christendom (of de islam - want ook in de islam zijn Jezus en Maria geëerd) geen acute discussies voert over hoe oud Maria nu juist was toen zij het leven schonk aan Jezus,is de leeftijd van Aisha bij haar huwelijk in de islam geen issue.

Kijk de Koran geeft geen exacte leeftijd aan om te trouwen,maar in termen van volwassenheid en rijpheid....

En toetst de wezen totdat zij de leeftijd om te trouwen bereikt hebben en als jullie bij hen dan redelijk inzicht bemerken, overhandigt hun dan hun bezittingen. En verteert ze niet verkwistend en overijld voordat zij groot geworden zijn. Wie rijk is moet er afblijven en wie arm is moet er in redelijkheid van gebruiken. En als jullie hun dan hun bezittingen overhandigen laat er dan getuigen bij aanwezig zijn. God is goed genoeg om af te rekenen. » (Koran 4:6) ..

Opdat een huwelijk geldig zou zijn in de islam,moeten zowel de man als de vrouw daarvoor hun geloofwaardig akkoord geven - wat ook de maturiteit vereist om een dergelijk akkoord te kunnen geven. Geen van beiden - man noch vrouw - kan tegen eigen wil of wens tot een huwelijk gedwongen worden.Volgens de islam zijn gedwongen huwelijken onwettig.Mocht een vrouw toch tegen haar wil uitgehuwelijkt worden, dan heeft ze het recht van die man te scheiden

« Abdullah ibn Annas meldde:"Een maagd kwam bij de profeet en vermeldde dat haar vader haar tegen haar wil uitgehuwelijkt had,waarop de profeet haar toestond haar keuze uit te oefenen. »(Abu Dawood)..dit staan in een hadis..

Profeet Mohamed op grond van zijn huwelijk met Aisha een pedofiel noemen,getuigt op zijn minst van onwetendheid,op zijn slechtst van kwaadwilligheid en is hoe dan ook een ernstige vorm van laster.Laster houdt in dat men iemand - in dit geval profeet Mohamed -in het openbaar ten onrechte beschuldigt van feiten die niet waar zijn met als doel zijn reputatie te ruïneren.En zoals altijd het geval is met laster,zegt dit iets over denkwereld van diegene die de laster uitspreekt,maar niets over diegene die belasterd wordt..

Wat ook de leeftijd van Aisha was bij haar huwelijk,9 jaar of ouder, haar leeftijd heeft in de islamitische leer en wet geen wettelijke waarde.de islam bevat geen leeftijdsgrens voor huwbare leeftijd,maar definieert de huwbare leeftijd in termen van algehele maturiteit,hoewel er vanuit de shari'ah ook geen enkel bezwaar is om vandaag de dag een wettelijke minimale leeftijdsgrens van bijvoorbeeld 17 of 18 jaar in te stellen om kinderhuwelijken,die ook volgens de islam een misdrijf zijn, tegen te gaan..

Kijk iedere keer de profeet hiermee te lasteren zegt meer over de persoon zelf die dat doet van onwetendheid over de profeet Mohammed (s.a.s),kijk ik snap best dat je iets niet begrijpt,maar lees eerst zijn leven wie hij was veroordeel Hem dan pas als je Hem kent...tip een boek van Karen Armstrong een goede boek.


groetjes cengiz..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Djengis: je weet wat SAHIH hadith zijn, dat zijn degenen die je zojuist uitlegt en waarvan de keten VOLLEDIG IS.

ik citeer uit de SAHIH hadith van Bukhari. Slikt moeilijk door hé.
HIJ NEUKTE HET KIND TOEN ZE NEGEN WAS EN HIJZELF 54.
Live with it.

Ik vermoed niet dat het kind kraaiend klaarkwam. Jij wel?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef: Mohammedanen slachten mensen zoals schapen op het ritme van koranverzen.

..

al deze berichtgeving komen toch van de media,hoe weten we dat moslims hebben gedaan?bfa je komt niet echt geloofwaardig over,laat mij dan zien dat moslims handelen volgens de Koran wand dat beweer jij?

Heb je er al eens aan gedacht hoe het voor die onschuldige slachtoffers is als Mohammedanen Moslim gaan lopen.Alles wordt hun afgenomen, alles wat ze hebben en alles wat ze zich ooit hadden kunnen verwerven. Voor het plezier van Allah.Allah kkent al geen rechten toe aan zijn onderworpenen, aan die niet in hem geloven gunt Allah het leven niet.



Nogmaals bfa laat dan zien vanuit de Koran,dat de moslims handelen zoals Allah ze heeft opgedragen?ik zit niet op jou mening te wachten praat dan vanuit de Koran of sunnet
Anderen hebben de verzen reeds in dit topic geplaatst, ik hoef dit niet te herhalen.
Feit is dat deze verzen er staan en dat er naar gehandeld wordt; Overal ter wereld waar Mohammedanen zijn. Daar mag jij blind voor proberen blijven, dat is je goed recht. Dit recht veranderd niets aan het feit dat het gebeurt.

Mensen afslachten zoals schapen op het ritme van een koranvers.

Ik raad jou aan eens wat meer te lezen dan de Koran en de boeken van diegenen die er baat bij hebben mensen te brainwashen dat de Koran gelijk heeft. Gelijk dat gebaseerd is op het feit dat dit weer in de Koran staat.
Heel slecht voor je geest, als je, je hele leven op één boek gaat baseren. Heel gevaarlijk voor je menselijkheid.

Ik wil niet zeggen dat jij een slecht mens bent, Cengiz. Of dat jij geen menselijkheid bezit. Integendeel. Ik denk dat jij even geshockeerd bent van die beelden als ik. (Ik heb die video bekeken terwijl ik mijn eten klaarmaakte. Resultaat was, ik heb koud gegeten)
Ik wil je tonen wat het baseren van een heel leven op één boek naar toe kan leiden. Daar kan je, je niet van wegdraaien.

Het is ook niet omdat een object bestaat dat de maker belangrijk is. Ik heb de vergelijking: horloge(omdat jullie iets met verstrijkende tijd, horloge hebben) Versterker, omdat dit in mijn branche ligt pogen te maken.
De bedoeling van een versterker is van tot de grens van distortie en er over te spelen. Op dat ogenblik begint de versterker te werken als instrument en zijn eigen klanken te creëren. Sommigen voor het oor bevallig en sommige afschuwelijk. Dan hoef je fijn te tunen, wordt de hele inwendige topologie en particuliere eigenschappen van materialen, dus keuze belangrijk.
Over die topologie en particuliere materialeneigenschappen gaat onze filosofie.
Het hoogste filosofisch punt waar jullie raken, dat er iemand die versterker gebouwd heeft. Dat is waar die Koran staat.Dat is voor ons niet de moeite waard om ons mee bezig te houden. Het is het fijntunen dat de versterker aangenaam klinkt in als hij zijn eigen klanken creëert in distortie, is waar het ons om gaat.
Dat is hoe we met de wereld omgaan. Dat is onze manier om het leven te eren. Als je een maker van dit leven belangrijk vindt, wordt die meegeëerd op deze manier. In het algemeen is die maker niet belangrijk, persoonlijk kan wel, algemeen niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag..

cire nogmaals lees mijn post nog een keer door,en a.u.b let op je woorden anders kap ik met heel die discussie,er is 1 zwakke hadis die jij aanhaalt die hadis had daar nooit mogen staan,en al die bewijzen die ik geef waarom lees je die niet,?,
waarom wil je perse die ene hadis blijven geloven? het komt jou beter uit of niet?


nogmaals bfa ,als jij dat blijft geloven ook goed,maar je hebt geen 1 bewijs laten zien vanuit de Koran of sunnet,en de berichtgeving is eenzijdig,moet ik mijn eigen druk gaan maken om die film en wat jij allemaal beweert nee..


heb weinig tijd meer groetjes cengiz..
Plaats reactie