cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Krijg ik voordat je weggaat nog te horen hoe oud de aarde volgens moslims is cengiz?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

cengiz schreef:goede middag..

cire nogmaals lees mijn post nog een keer door,en a.u.b let op je woorden anders kap ik met heel die discussie,er is 1 zwakke hadis die jij aanhaalt die hadis had daar nooit mogen staan,en al die bewijzen die ik geef waarom lees je die niet,?,
waarom wil je perse die ene hadis blijven geloven? het komt jou beter uit of niet?


nogmaals bfa ,als jij dat blijft geloven ook goed,maar je hebt geen 1 bewijs laten zien vanuit de Koran of sunnet,en de berichtgeving is eenzijdig,moet ik mijn eigen druk gaan maken om die film en wat jij allemaal beweert nee..


heb weinig tijd meer groetjes cengiz..

Dan is het toch stukken makkelijker om christen te zijn. Die kunnen zonder inmenging van een heel leger godsdienstgeleerden allemaal het NT begijpen, in welke vertaling dan ook.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag ariel..

gauw even alleen de cijfers..15 miljard 750 miljoen jaar oud..



groetjes..cengiz
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef:nogmaals bfa ,als jij dat blijft geloven ook goed,maar je hebt geen 1 bewijs laten zien vanuit de Koran of sunnet,en de berichtgeving is eenzijdig,moet ik mijn eigen druk gaan maken om die film en wat jij allemaal beweert nee..
Bewijzen over de gewelddadigheid die de Koran en Sunna uitspreekt zijn genoeg gepost. Jij bent er blind voor.
Ik heb je pogen uit te leggen hoe gevaarlijk het is om je leven op één boek te baseren. Jij die altijd terug grijpt naar de Koran en Sunna is het die werkelijk eenzijdig bent.
De Koran is een boek van God omdat dat in de Koran beweerd wordt, is een stelling die niet opgaat.
Allah is barmhartig omdat dat zo in de Koran wel 100X neergeschreven wordt, is een stelling die niet opgaat.
Of die stelling eventueel zouden kunnen opgaan hoef je naar de daden van de mensen die de leer, neergeschreven in dat boek volgen, kijken. Niet naar wat dat boek over zichzelf zegt en wat belanghebbenden bij dat boek, omdat het geld en macht opbrengt zeggen.
Wat die daden zijn zie je in de film.
Of je daar druk of niet om maakt is jouw zaak. Dat je ontkent dat het daden van Mohammedanen zijn maakt je moreel medeplichtig aan die daden. Niet dat die veroordeling jou een slecht mens maakt of uitgesproken wordt om jou een stigma te geven. Die veroordeling is om je te wijzen op een groot gevaat dat jij en je kinderen lopen als je, je kop in het zand blijft steken. Dit gevaar komt van je mede Mohammedanen die denken en handelen zoals de film toont.
Dat gevaar dat van je mede Mohammedanen komt, daar zou jij, je beter druk over maken.
Het is niet zo dat, omdat je enkel de Koran leest en daar je leven op baseert dat je geen gevaar loopt. Dit kan hoogstens maken dat je een beetje later door die bende roofdieren opgegeten wordt.

Groetjes, en stel het goed in je verdere leven.
Bedankt voor je aanwezigheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Denghis: ik heb er al vier gegeven. er zijn er nog een stuk of vijf ook van Sahih Bukhari, maar iets zegt me dat ge dat ook niet graag gaat horen.

Welke taal moet ik aanpassen? heb je een probleem met het nederlandse woord voor "copuleren" of wat betekent "penetreren" anders? Heb je er een probleem mee dat er over gesproken wordt dat het normaal is dat vrouwen ook klaarkomen? en dat het nogal moeilijk voor te stellen is bij een kind van negen?

Ik lees jouw "bewijzen", maar ik baseer me dus liever op de ORIGINELE SAHIH HADITH van Bukhari. spijtig voor jou.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:goede middag ariel..

gauw even alleen de cijfers..15 miljard 750 miljoen jaar oud..

groetjes..cengiz
Dank je wel cengiz, maar dat klopt niet met de geschiedenis van je heilig boek . Vanuit het oogpunt van de Bijbel en Koran kan de aarde niet ouder zijn dan misschien 7000 tot 10.000 jaar.

Volgens geologen is de aarde ongeveer 4600.000.000 jaar oud, en de vonsten van Neanderthaler (Homo neanderthalensis een uitgestorven mensensoort, ) dateren van 180.000 en 176.000 jaar geleden. Vondsten van skeletresten van Neanderthalers komen voor in Europa, het Midden-Oosten en Centraal-Azië.
Daarna kwamen de moderne cro-magnonmensen. De cro-magnonmens verschijnt blijkens dateringen van archeologische vondsten ca. 40.000 jaar geleden in West-Europa.

Enig idee hoe we dit kunnen rijmen met de bijbel en koran cengiz?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede avond..
Dank je wel cengiz, maar dat klopt niet met de geschiedenis van je heilig boek . Vanuit het oogpunt van de Bijbel en Koran kan de aarde niet ouder zijn dan misschien 7000 tot 10.000 jaar.
ariel dit staat niet in de Koran de cijfers die ik je gaaf,ik weet niet of ik je goed heb begrepen,was de vraag de leeftijd van de aarde of de tijd de eerste mens voet heeft gezet op de aarde?

kijk maar ook even naar deze site ariel : http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/heelal.html" onclick="window.open(this.href);return false;..

ik heb wat onderzoek gedaan niemand kan op dit moment met zekerheid zeggen hoe oud de aarde is,misschien in de toekomst
k lees jouw "bewijzen", maar ik baseer me dus liever op de ORIGINELE SAHIH HADITH van Bukhari. spijtig voor jou.
k lees jouw "bewijzen", maar ik baseer me dus liever op de ORIGINELE SAHIH HADITH van Bukhari. spijtig voor jou.
..

Wanneer het je uitkomt,ik heb getracht het uit te leggen maar helaas..

Ik zal voor jou nog een poging wagen,we moeten eerst dit onthouden de profeet is getrouwd met haar na dat ze gemigreerd waren naar medina ongeveer 1 a2 jaar,toen begon ook de jaartelling voor de moslims,zus van Aise Asma is 10 jaar ouder dan Aise,Asma overlijd op 100 jarige leeftijd,Hijri(jaartelling)73,dan is de zus van Aise tijdens de immigratie 27 jaar oud,hoe oud is dan Aise op dat moment 17 jaar,nadat ze gemigreerd waren is Aise met de profeet tussen 8 maanden en 2 jaar daarna getrouwd hoe oud is ze dan cire ..

Als je nou is een keer de Koran los zou zien van de daden van de moslims,dan krijg je meteen heel ander beeld,jij denkt dat ik alleen de Koran heb gelezen en niets anders dat is echt niet zo bfa,geloof mij maar ik heb heel wat boeken gelezen,alleen ik ben een heel heldere mens en heb een keuze gemaakt,en heb mijn eigen over gegeven aan de wil van Allah,voor mij is alles heel helder alles heeft een maker zo ook deze wereld de hemel enz..materie is uit het niets geschapen
iets kan zichzelf niet scheppen,alles wat een begin heeft in de tijd en een eind is tijdelijk en moet gemaakt zijn,en wie dat is mag iedereen voor zichzelf invullen
..

Tenslotte zijn we allemaal kinderen van Adam en Eva



groetjes cengiz..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Ik zal voor jou nog een poging wagen,we moeten eerst dit onthouden de profeet is getrouwd met haar na dat ze gemigreerd waren naar medina ongeveer 1 a2 jaar,toen begon ook de jaartelling voor de moslims,zus van Aise Asma is 10 jaar ouder dan Aise,Asma overlijd op 100 jarige leeftijd,Hijri(jaartelling)73,dan is de zus van Aise tijdens de immigratie 27 jaar oud,hoe oud is dan Aise op dat moment 17 jaar,nadat ze gemigreerd waren is Aise met de profeet tussen 8 maanden en 2 jaar daarna getrouwd hoe oud is ze dan cire ..
waarschijnlijk 78 Djengis. Vandaar dat ze ook schrijven in de hadith dat ze 18 was (in realiteit 87 natuurlijk) toen ze weduwe werd en daarom dat ze niet meer hertrouwde toen uw profeet stierf. Ze speelde dus met poppen op haar 78ste en was waarschijnlijk al dement op die leeftijd. Vandaar al die hadiths die ze vertelde: allemaal dus complete kindse verhaaltjes. daarom dat je het niet gelooft. Ik heb het begrepen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

O, Cengiz er staan nog een paar vragen van mij open voor je. Maar laat die maar zitten. Ik zak er 2 nieuwe neerztten hier.

Hoeveel mensen hebben (bij benadering) het leven gelaten door inmening van jouw profeet en hoeveel heeft Jezus er op zijn conto staan? En nu hebben we het dus gewoon over slachtoffers, die er uiteraard allemaal om gevraagd hebben om gedood te worden, omdat de zielige moslims van de tijd zich verdedigen moesten.

En verder nog even de vraag of Jezus zich verrijkt heeft door slavenhandel en of hij de mooiste vrouwtjes daaronder ook verdeelde onder zichzelf en zijn kornuiten. En of Mohammed zich als lievelingsdienaar/slaaf van God ook verre van gehouden heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef:,jij denkt dat ik alleen de Koran heb gelezen en niets anders dat is echt niet zo bfa,geloof mij maar ik heb heel wat boeken gelezen,alleen ik ben een heel heldere mens en heb een keuze gemaakt,en heb mijn eigen over gegeven aan de wil van Allah,voor mij is alles heel helder alles heeft een maker zo ook deze wereld de hemel enz..materie is uit het niets geschapen
Uit je antwoorden blijkt dat jij je enkel baseert op wat je uit de Koran haalt. Niet op wat die Koran in de wereld teweegbrengt en teweeg gebracht heeft. Dat je dit weigert te zien.
Dit komt mij niet echt overals helder.

Jullie eer ligt anders. Als de waarheid in een slecht daglicht stelt, is die waarheid laster en is het een zonde van die te vertellen.
Bij ons strekt het openbaar aanvaarden van die, waarheid die in een slecht daglicht stelt, tot eer. Omdat dit een voorwaarde is naar evolutie tot beter.
Genocides, slavernij, ... wij hebben dit al gekend, openbaar aanvaard dat dit niet door de beugel kon en doen hard ons best om dit niet meer te laten voorvallen. Maken tegemoetkomingen voor die begane fouten.
In onze ogen is het laf, als de bewijzen er liggen, dat jullie blijven ontkennen wat er gebeurd is. De slachtoffers zijn begraven, de herinnering ook, is een daad die oneer brengt. Niet eerlijk tov jezelf en de nakomelingen van die slachtoffers.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:goede avond..
Dank je wel cengiz, maar dat klopt niet met de geschiedenis van je heilig boek . Vanuit het oogpunt van de Bijbel en Koran kan de aarde niet ouder zijn dan misschien 7000 tot 10.000 jaar.
ariel dit staat niet in de Koran de cijfers die ik je gaaf,ik weet niet of ik je goed heb begrepen,was de vraag de leeftijd van de aarde of de tijd de eerste mens voet heeft gezet op de aarde?

kijk maar ook even naar deze site ariel : http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/heelal.html" onclick="window.open(this.href);return false;..

ik heb wat onderzoek gedaan niemand kan op dit moment met zekerheid zeggen hoe oud de aarde is,misschien in de toekomst

..
Je maakt je er af met een goedkoop antwoord Cengiz. Natuurlijk weet men niet op de seconde af hoe oud de aarde is, maar de wetenschappers zijn het er over eens dat de aarde ongeveer 4600.000.000 jaar oud moet zijn.
Omdat het wetenschappelijke bewijs van de Ouderdom van de Aarde duidelijk een letterlijke interpretatie van de Bijbel tegenspreekt, zijn sommige christenen uit de traditie van de Reformatie en ook moslims het niet met dit bewijs eens.
Maar christenen en moslims kunnen niet om het feit heen dat er skeletten van mensen , dieren en voorwerpen gevonden zijn die veel ouder zijn dan de datum die christenen en moslims geven als de scheppingsdatum.
Het realiseren van dit feit was voor mij een keerpunt in hoe vanaf toen ik naar de bijbel keek. Ik was toen 10 jaar cengiz
Ik vraag je niet om je god te ontkennen , maar wees wel eerlijk en ga eens nadenken over het scheppingssprookje. Ga eens met een open mind het internet op en stel je zelfs eens een paar stevige vragen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Bernie »

Ik zal voor jou nog een poging wagen,we moeten eerst dit onthouden de profeet is getrouwd met haar na dat ze gemigreerd waren naar medina ongeveer 1 a2 jaar,toen begon ook de jaartelling voor de moslims,zus van Aise Asma is 10 jaar ouder dan Aise,Asma overlijd op 100 jarige leeftijd,Hijri(jaartelling)73,dan is de zus van Aise tijdens de immigratie 27 jaar oud,hoe oud is dan Aise op dat moment 17 jaar,nadat ze gemigreerd waren is Aise met de profeet tussen 8 maanden en 2 jaar daarna getrouwd hoe oud is ze dan cire ..
Imam Bukhari schrijft op basis van een sahieh overlevering dat Aisha 6 jaar was bij het huwelijk en 9 jaar bij de consumptie ervan.
Muslim doet hetzelfde. Islamitische geleerden zijn het al vele eeuwen eens dat dit feiten zijn.

Maar dat vind jij blijkbaar nogal beschamend. En dus kom je met een kletsverhaal waaruit moet blijken dat Bukhari en Muslim -vrome moslims- in feite leugenaars zijn..

Voor een moslim die zijn 'profeet' verdedigt, kan ik nog wel enig respect opbrengen, maar jij ontkent gewoon zijn daden. Waarom sta je niet gewoon voor de feiten over jouw profeet?
Denk je dat Allah dit waardeert?

Shame on you!
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Bernie »

cengiz schreef:ik heb het toch eerder verteld,het duurde 23 jaar voordat de openbaring van de Koran compleet was,weet je wat veranderd eerst word gezegd geloof maar wat je wilt,""Jullie geloof voor jullie mijn geloof voor mij""het word hen tijd gegeven
om tot inkeer te komen,maar toen de Islam vorm begon te krijgen en de Goddelijke boodschap bijna compleet was,toen werd hen verteld dat welke geloof dan ook,buiten de islam niet accepteert zou worden in het hiernamaals,wat begrijp je niet Bernie?


(1) de koran was er altijd al, de islam dus ook
(2) de islam verscheen in de 7e eeuw en kreeg geleidelijk zijn vorm in 23 jaar, vanaf dan werd alleen de islam nog geaccepteerd.

Dit is een tegenstelling. Het is óf (1), óf (2)
Was Allah's religie er altijd al, of verscheen die in de 7e eeuw?

Als het eerste klopt, waarom heeft Allah dan eeuwenlang alle valse religies geaccepteerd?

verandering van richting van gebed,eerst jerusalem en daarna kabe,om de joden en de christenen te laten zien,dat moslims in de zelfde God geloven als hen,christenen en joden warm te maken voor de Islam en vertrouwen te geven dat het om de zelfde God/Allah ging,de God van Abraham,Mozes en Jezus


Allah rommelt met zijn eigen regels om de mensen warm te maken? Dat is wel eigenaardig, toch? Neemt hij zijn eigen regels wel serieus dan? Ik zou zelf juist weinig vertrouwen krijgen in een god die van mening verandert.

de meeste bekeerlingen die waren christenen en joden heidenen enz..

Tja, andere mensen waren er ook niet destijds. En zoveel bekeerlingen waren er ook niet toen Mohammed het zonder geweld probeerde, maar dat terzijde.

Er is altijd Islam geweest,het begon met Adam eerste mens op de Aarde en het eindigde met Mohammed..

De islam eindigde niet met Mohammed, we plukken er nog steeds de wrange vruchten van, maar je bedoelt hier vast iets anders

Het opheffen van versen nog voordat de wereld geschapen is, is te zot voor woorden.
..wat bedoel je hiermee?


Dat Allah in staat moet zijn om een boek te schrijven dat in één keer correct is.

Een mens die een boek schrijft dat zichzelf abbrogeert, wordt niet gezien als almachtig, maar als (op zijn minst) vergeetachtig.


Maar de verzen van de oude-testament werden toch ook vervangen door de nieuwe-testament..


- Allereerst is dit sowieso geen argument, jij gelooft immers dat de bijbel vervalst is. Je vergelijkt nu de koran met een vals boek.

- Daarnaast kwam de bijbel in vele eeuwen tot stand, niet in 23 jaar (of zoals moslims beweren bestond het boek al voor de mens verscheen).

- Tenslotte vervangt het nieuwe testament niet het oude testament, maar bouwt het er logisch op voort. Jezus kwam niet ineens met allerlei nieuwe wetten met een bewering dat de oude wetten ineens niet meer kloppen. Of erger nog dat Allah's eerdere openbaringen ineens vervalst zijn, zoals Mohammed beweert.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

Beste Cengiz. Je hoeft hiet niet te komen met islamitische godsdienstige feiten die je zelf op moet zoeken. Men is hier heel goed bekend met de gehele koran, sunnah en ahadith. En dan worden hier alleen nog maar de sterke ahadith vermeld die, indaad zoals hierboven vermeld, door erkende VROME mohammedaanse korangeleerden als waar erkend zijn.

Face it: jouw geliefde profeet trouwde een meiske van 6 trouwde en haar ontmaagdde op haar 9de. En dat dan nog in maanjaren en niet in zonnejaren geteld.

Net zo goed als het leven van jouw geliefde voorbeeld bol stond van beschamend en vernederend gescharre met vrouwen, moorden, martelingen en al dat andere waar je hier voor de gevangenis in draait, heeft er niet één mens hier op aarde geleefd het wiens daden het daglicht zo slecht kunnen verdragen als Mohammed, de meest geliefde profeet van allah. En daarmee allah's enige profetelijke slaafje, want God en allah als een en dezelfde noemen, getuigt niet alleen van een zwaar gestoorde, maar ook nog zeer gevaarlijke geest. Trouwens het is andersom. Allah is het slaafje van Mohammed, want die keurde alles goed wat Mohammed aan vunzigheid en wreedheden gepresteerd heeft. Derhalve zijn moslims geen slaaf van allah maar van Mohammed. Mohammed heeft allah verzonnen in zijn duistere grot toen hij ongegeneerd op de rijkgevulde zak van zijn eerste vrouw 15 jaar oudere kon teren. Weet jij hoe dat soort mannen tegenwoordig genoemd wordt?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

cengiz schreef:goede middag..
Laat ik het zo zeggen : ik ben als simpel mens in staat om deze post in één keer te schrijven, zonder in deel 2 van deze post te gaan beweren dat het eerste deel niet meer geldig is. Als ik dat al kan, zou Allah het toch zeker ook moeten kunnen?
...

ik heb het toch eerder verteld,het duurde 23 jaar voordat de openbaring van de Koran compleet was,weet je wat veranderd eerst word gezegd geloof maar wat je wilt,""Jullie geloof voor jullie mijn geloof voor mij""het word hen tijd gegeven
om tot inkeer te komen,maar toen de Islam vorm begon te krijgen en de Goddelijke boodschap bijna compleet was,toen werd hen verteld dat welke geloof dan ook,buiten de islam niet accepteert zou worden in het hiernamaals,wat begrijp je niet Bernie?de boodschap is toch het zelfde?""Stel je voor als dit niet zo was,waarom zou iedereen dan moslim moeten worden?dan kun je net zo goed geloven wat je wilt,en dan gaat men zoeken naar een geloof waar je heel weinig hoeft te doen want je komt er toch wel ""verandering van richting van gebed,eerst jerusalem en daarna kabe,om de joden en de christenen te laten zien,dat moslims in de zelfde God geloven als hen,christenen en joden warm te maken voor de Islam en vertrouwen te geven dat het om de zelfde God/Allah ging,de God van Abraham,Mozes en Jezus,de meeste bekeerlingen die waren christenen en joden heidenen enz..

De koran zou volgens moslims al hebben bestaan voordat de mens werd geschapen. Het opheffen van versen nog voordat de wereld geschapen is, is te zot voor woorden. Allah zou in staat moeten zijn om zijn boek in één keer goed op papier te zetten. Bovendien had Allah wel kunnen voorzien dat het opheffen van versen enige verwarring zou brengen.
Er is altijd Islam geweest,het begon met Adam eerste mens op de Aarde en het eindigde met Mohammed..
Het opheffen van versen nog voordat de wereld geschapen is, is te zot voor woorden.
..wat bedoel je hiermee?
Bovendien had Allah wel kunnen voorzien dat het opheffen van versen enige verwarring zou brengen.
de kern van de Waarheid is toch het zelfde,het gaat om geloven want het komt van Allah."
Een mens die een boek schrijft dat zichzelf abbrogeert, wordt niet gezien als almachtig, maar als (op zijn minst) vergeetachtig.
Maar de verzen van de oude-testament werden toch ook vervangen door de nieuwe-testament..

Kijk als je niet wilt begrijpen dan kan ik weinig aan doen,geloof wat je wil geloven




groetjes cengiz..

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... e?all=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denk je hiervan, mijn beste. En dan maar blijven beweren dat de koran die nu geciteerd wordt tot op de letter gelijk is aan het origineel? Er is helemaal nooit een origineel geweest. Er werd maar wat aan gerommeld. Van mij mag je moslim blijven, hoor. Je hoeft voor mij geen bakzeil te halen, maar wees reeel. De feiten lopen nu eenmaal niet synchroon met wat wat jij als moslim graag zou zien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

Dhana schreef:heeft er niet één mens hier op aarde geleefd het wiens daden het daglicht zo slecht kunnen verdragen als Mohammed, de meest geliefde profeet van allah.
Moslims weten dit ook, en juist DAAROM aanbidden ze hun halfgod Mohammed, hij is hun vrijbrief voor hun eigen misdadige neigingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

cengiz schreef:ariel dit staat niet in de Koran de cijfers die ik je gaaf,ik weet niet of ik je goed heb begrepen,was de vraag de leeftijd van de aarde of de tijd de eerste mens voet heeft gezet op de aarde
kijk maar ook even naar deze site ariel : http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/heelal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb wat onderzoek gedaan niemand kan op dit moment met zekerheid zeggen hoe oud de aarde is,misschien in de toekomst
Gelukkig hebben mensen met meer interesse en vakkennis dat voor jouw allang onderzocht.
Aangezien de bijbel voortkomt uit de torah, en de koran uit de bijbel zal ook de koran de leeftijd van de aarde taxeren ergens tussen de 4500 en 7000 jaar. Dat is dood simpele logica. Eerstens wist niemand beter, tweedens was Arabië het zinkputje van de beschaving. Zonder hatelijk te worden, je kunt van mensen die analfabeet zijn niet verwachten dat ze met de Big Bang theorie op komen zetten.

Of de Big Bang theorie klopt weten we niet zeker. Wat we wel absoluut 100% zeker weten is dat er geen god eeuwig zweefde in het niets (er was immers nog geen tijd), zich kennelijk toch ging vervelen (hoe kan dat als er geen tijd bestaat) en <poef!> in een krappe week het hele universum toverde.
k lees jouw "bewijzen", maar ik baseer me dus liever op de ORIGINELE SAHIH HADITH van Bukhari. spijtig voor jou.
Kortom, je hebt geen bewijzen. De koran en de hadith zijn namelijk geen bewijzen. Die staan ter discussie hier.
Dat zou hetzelfde zijn als OJ Simpson die zichzelf oproept als getuige in zijn eigen proces en zich op zijn eigen getuigenis vrij laat spreken.
Als je nou is een keer de Koran los zou zien van de daden van de moslims,dan krijg je meteen heel ander beeld
Nee. Dat zeggen fundie gristenen ook altijd tegen mij. Als je de bijbel begrijpend leest/echt zou begrijpen dan ... Blijft mijn standpunt gewoon recht overeind staan, en dat van Ariel hier ook. Jouw probleem: je past exegese toe zoals het jouw uitkomt. Zo kan iedereen op alles het gewenste antwoord krijgen.

Er zijn talloze vormen van exegese mogelijk. Vandaar het grote aantal verschillende Christelijke en mohammedaanse varianten.
Eerste probleem: wie bepaald wat de ware versie is? Allah en god zijn merkwaardig stil hier. Je zou haast gaan vermoeden dat ze verzonnen zijn, zo stil.
tweede probleem: in tegenstelling tot het Christendom is exegese iets lastiger bij jullie. Wat er staat, staat er. Geen andere uitleg mogelijk. Alleen de letterlijke tekst telt. En nou kom jij aanzetten met begrijpend lezen. Zie je waar je de fout in gaat?
jij denkt dat ik alleen de Koran heb gelezen en niets anders dat is echt niet zo bfa
Wat mankeert daar aan? Iemand mag alleen een opinie hebben als die overeenkomt met de koran?
Ik heb bijvoorbeeld geen kanker gehad, en heb daar toch een opinie over. Mag dat niet?
geloof mij maar ik heb heel wat boeken gelezen,alleen ik ben een heel heldere mens en heb een keuze gemaakt,en heb mijn eigen over gegeven aan de wil van Allah,voor mij is alles heel helder alles heeft een maker zo ook deze wereld de hemel enz..materie is uit het niets geschapen
iets kan zichzelf niet scheppen,alles wat een begin heeft in de tijd en een eind is tijdelijk en moet gemaakt zijn,en wie dat is mag iedereen voor zichzelf invullen
Dat is geen eerlijke keuze, want je was al mohammedaan. Het zou iets anders zijn als jij bijvoorbeeld RK was, of Ref, en op grond van studie van diverse religies (laten we het simpel houden, alleen de grote 5: Christendom, Mohammedanisme, Hindoeïsme, Boeddhisme en het Jodendom) tot die conclusie was gekomen. Wat jij gedaan hebt is keurig doen wat je ouders willen (op zich niks mis mee) en netjes de koran geleerd. Nu concludeer je exact hetzelfde als volgelingen van andere religies concluderen. Die van jou is de enige ware.
Tenslotte zijn we allemaal kinderen van Adam en Eva

Oh, bijna vergeten. Die hebben jullie ook gejat. [hypocrite.gif]
Dus jullie accepteren dat belachelijke verhaal van de Hof van Eden?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

@Ariel.

Ik heb gistermorgen een stukje gepost, s`avonds was het weg. Kan je mij de reden geven waarom het verwijderd is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

bobette schreef:@Ariel.

Ik heb gistermorgen een stukje gepost, s`avonds was het weg. Kan je mij de reden geven waarom het verwijderd is?
Je werd heel erg persoonlijk in die post bobette, en ik vond dat dat niet kon, en na lang overleg met mijzelf heb ik de post toen verwijderd.

Maar mea culpa. Mijn excuses. Ik had je dat per PM moeten laten weten. Iets wat ik vroeger altijd deed, maar waar ik de laatste tijd laks in ben geworden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag ariel..

Sorry dat ik het zo zeg ariel,maar weet je wat het probleem op deze forum isOok al is iets waar,mensen ontkennen alles,wat voor nut heeft het nog verder te discussieren..

Ik zei al eerder dat zijn hadis boeken cire betrouwbaarheid is niet 100 procent,dus de bewijzen die je aanvoert zijn voor jou misschien waar,maar voor de meesten moslims+geleerden niet waar?omdat man en vrouw volwassen moeten zijn
eer dat ze kunnen trouwen,ik heb een vers uit de Koran neergezet,((Dus de hadis uit Buhari is in tegenstrijd met de Koran,om te kunnen bewijzen of een hadis waar is of niet waar moet je hem toetsen op de Koran,en als hij tegen de Koran ingaat dan is die hadis fout..))kun jij je eigen voorstellen dat de profeet openbaringen krijgt en vervolgens tegen de wil van Allah handelt?..

ariel jou boek de bijbel heeft veel moeite zich staande te houden als er vergelijkingen gemaakt worden met de moderne wetenschap..

vb.in genesis,staan de meeste duidelijke tegenstellingen met de moderne wetenschap,ze gaan over 3 punten..

1 .de schepping van de wereld en de stadia waarin dit gebeurde..2 .het tijdstip waarop de wereld geschapen werd en het tijdstip waarop de mens op aarde verscheen..3 .het verhaal van de zondvloed..

Eerste hoofdstuk,vers 1 en 2..In het begin schiep God hemel en aarde,Maar de aarde was nog ongeordend en leeg ,over de wereldzee heerste duisternis,en Gods geest zweefde over de wateren..

We kunnen veilig aannemen,dat in de periode,waarin de aarde nog niet geschapen was,het toekomstige heelal zoals wij dat nu kennen,in duisternis gehuld was,maar het is pure allegorie om,wat die periode betreft,over het bestaan van water
te praten..


vers 3 tot 5..
God sprak ,er zij licht en er was licht,en God zag,dat het licht goed was,Nu scheidde God het licht van de duisternis,het licht noemde hij dag,en de duisternis noemde hij nacht,Zo werd het avond en morgen,de eerste dag..

In dit stadium van de schepping zijn er echter nog geen sterren gemaakt,volgens de bijbel,omdat de lichten aan het uitspansel pas in vers 14 van genesis genoemd worden,ze zijn op de vierde dag geschapen,om de dag en de nacht van elkaar te scheiden,en ze moeten als lichten staan aan het hemelgewelf,om de aarde te verlichten.Dat is een waarheid als een koe,maar het is onlogisch,om het voortgebrachte effect(het licht)al op de eerste dag te vermelden,en dan de schepping van het productiemiddel (de lichte)pas drie dagen later te zetten,het is bovendien puur onlogisch,om op de eerste dag al het bestaan van een avond en een ochtend te veronderstellen,de ochtend en avond als delen van een dag zijn toch pas denkbaar vanaf het bestaan van de aarde en de wenteling van de aarde in het licht van haar eigen ster..

25:59. Hij, Die de hemelen en de aarde en alles wat er tussen is, in zes dagen schiep, zette Zich dan op de Troon. Hij is de Barmhartige. Vraag dus iemand die meer over Hem weet

32:4. Allah is het, Die de hemelen en de aarde en hetgeen er tussen is in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op de Troon. Gij hebt geen helper of bemiddelaar buiten Hem. Wilt gij dan geen lering (hieruit) trekken?

50:38. En voorwaar, Wij schiepen de hemelen en de aarde en alles wat er tussen is in zes dagen en geen vermoeidheid raakte Ons..

2:29. Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor u schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen.


groetjes kom later terug cengiz..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Je hoeft geen sorry te zeggen cengiz. Je kan hier zeggen wat je wilt.
Geweldig dat je zo kritisch naar het schepping verhaal van de bijbel gekeken hebt . Mijn compliment en dat meen ik.
Maar ga nu ook eens even kritisch naar jouw eigen heilige geschrift kijken.
Begin eens te kijken naar de verzen over hoe een mens geschapen is en naar de soera An-Naml ( De Mieren ) Om te beginnen cengiz.
Een mens moet een open geest hebben, en alles onderzoeken.

17. Er waren legers voor Salomo verzameld van djinn, mensen en vogelen en zij werden in slagorde opgesteld.
18. Toen zij tot het dal van de mieren kwamen, zei een mier: "O gij mieren, gaat uw woningen binnen opdat Salomo en zijn scharen u niet verpletteren zonder dit te bemerken."


Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef:Ook al is iets waar,mensen ontkennen alles,wat voor nut heeft het nog verder te discussieren..
Je hebt blijkbaar iets geleerd van mij. Geeft de omgedraaide versie. Mohammedanen leven nu eenmaal in de omgekeerde wereld. Volledig onverenigbaar met de onze.

Wel hierom: Betrouwbaarheid van de reiziger. (Umdat al-Salik)
14de eeuw door: ahmad ibn al-Misri.
Slander and talebearing are two of the ugliest and most frequently met with qualities among men, few people being safe from them. I have begun with them because of the widespread need to warn people of them… Slander (ghiba) means to mention anything concerning a person that he would dislike… As for talebearing (namima), it consists of quoting someone’s words to another in a way that worsens relations between them… The above define slander and talebearing. As for the ruling on them, it is that they are unlawful, by the consensus… of Muslims.
In fact, talebearing is not limited to that, but rather consists of revealing anything whose disclosure is resented… The reality of talebearing lies in divulging a secret, in revealing something confidential whose disclosure is resented. A person should not speak of anything he notices about people besides that which benefits a Muslim to relate or prevents disobedience.
Dit zijn aanvaarde voorschriften volgens sharia.

In werkelijkheid is het zo dat je met iemand die deze voorschriften volgt niet kan discussiëren.
Het zijn voorschriften uit Islam. Deze voorschriften maakt dat je nooit eerlijk met een Mohammedaan over Islam kan discussiëren. De Mohammedaan is verplicht van alles te ontkennen waar Islam geen voordeel mee doet.

Dit is nog geen Taqiyah. Taqiyah ligt nog een stapje verder op het pad der leugen.

Een ideologie die zulke voorschriften stelt kan alle maar een maatschappij creëren die de mensen onderling:
onbetrouwbaar
leugenachtig
gewelddadig
...
maakt.

Zulk een maatschappij zal per definitie dictatoriaal zijn en geen gelijkheid des persoon voor het recht kennen.

Een maatschappij, gebaseerd op zulke voorschriften kan nooit vooruitgang kennen, enkel regressie.

Zulke regels schrijven het profiteren van wat de buur voortbrengt in de genen in.


Helderheid is iets anders dan je aan zulke regels houden, Cengiz.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede avond ariel..

Maar wat wil je precies weten?

In jou bijbel komt Solomon ook voor hoe machtig hij was,aan hem was veel macht gegeven hij kon met de dieren praten,ook met mieren en was de opvolger van David(Davud profeet van Allah

Als je specifiek verteld wat je wilt weten dan kan ik daarop antwoorden




groetjes...cengiz
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

cengiz schreef:goede avond ariel..

Maar wat wil je precies weten?

In jou bijbel komt Solomon ook voor hoe machtig hij was,aan hem was veel macht gegeven hij kon met de dieren praten,ook met mieren en was de opvolger van David(Davud profeet van Allah

Als je specifiek verteld wat je wilt weten dan kan ik daarop antwoorden




groetjes...cengiz

Je zou moeten ophouden de bijbel en de koran in dezelfde adem te noemen. Je zou mogen willen dat de koran het nieau van de bijbel heeft. Mohammed heeft die naar eigen inzicht en voordeel herschreven. Het NT spreekt van liefde voor alle mensen voor elkaar en van God en tot God spreekt. Het broddelwerk van Mohammed komt nergens anders op neer dan oproep tot moord, verderf, vrouwen verkrachten, martelen en dood aan iedere kuffar.
Dus jouw Salamo, Isa en welk ander bijbels figuur dan ook, heeeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met die uit de Bijbel. God die zijn eigen profeten in de koran ineens uitmaakt voor oud vuil, want dat waren immers allemaal joden.... Laat me niet lachen.

Ik dacht dat de islam de religie van het logische denken was. En dan komt de koran op de proppen met een leger van djns en mieren die de bui al zien hangen en de pootjes nemen.

Leg mij eens uit waarom verderop Salomo ineens een zin begint met in naam van allah de ... enzovoorts. Hoe kan hij dat gezegd hebben als die zin pas eeuwen later in een heel andere boek ineens voor het eerst opduikt. Of hebben de joden dat uit hun Boek weggelaten omdat ze wisten dat de islam er aan zat te komen en Salomo op voorhand niet als moslim te boek wilde stellen?

Er zou een verbod moeten komen om God en allah gelijk te stellen en Bijbel en koran als zijnde van dezelfde bron afkomstig te beschouwen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef:goede avond ariel..

Maar wat wil je precies weten?

In jou bijbel komt Solomon ook voor hoe machtig hij was,aan hem was veel macht gegeven hij kon met de dieren praten,ook met mieren en was de opvolger van David(Davud profeet van Allah

Als je specifiek verteld wat je wilt weten dan kan ik daarop antwoorden
groetjes...cengiz
Lieverd, ik wil niks van je weten. Ik wil dat je na gaat denken en net zo kritisch naar jouw eigen heilige geschrift kijkt als naar de bijbel.
Salomo was inderdaad een machtig man in zijn tijd. Hij was rijk en had veel macht. Maar je moet dat "machtig" bekijken op de zelfde manier zoals we nu naar machtige leiders kijken.
Salamo zou een zoon geweest zijn die David bij Batseba, maar nergens in de bijbel staat dat hij met dieren of mieren kon praten.
Salomo stond bekend om zijn wijsheid, wat onder meer bleek uit zijn vermogen recht te spreken. Salomo had volgens de Bijbel een harem van 300 vrouwen, en dat zal toen misschien normaal geweest zijn, maar erg goddelijk is dat niet.
We komen in de bijbel een mier tegen, maar die mier wordt als voorbeeld gebruikt als waarschuwing tegen luiheid. "Ga tot de mier, gij luiaard! zie haar wegen, en word wijs" Spreuken 6 vers 6.
Waar heeft Mohammed dat mieren verhaal gehoord.... Ik zal je het vertellen cengiz.... Naar een Joodse legende kon Salomo met dieren praten. Salomo heeft volgens die legende zelfs een speciale prins benoemd( dat was dan een leeuw) die het dierenrijk moest beheersen
Maar meer dan een legende was dat verhaal niet. Mohammed heeft dit verhaal ( net zoals vele andere verhalen) van de joden gehoord en het verhaal in zijn koran geweven.

Vandaar dat ik je vriendelijk doch dringend vraag om zelf eens intelligent aan de slag te gaan, en alles wat je leest te checken en nog eens tien keer op waarheid te checken. Misschien gaan je ogen dan open cengiz. Je bent verdorie een volwassen kerel die nog steeds in sprookjes geloofd. Dat wil je zelf toch niet.

Maar als jij me de bijbeltekst kan laten zien waarin Salamo met mieren praat, dan ben ik je dankbaar. Ik heb gezocht, maar ik kan het niet vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie