cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Ariel schreef:Je hoeft geen sorry te zeggen cengiz. Je kan hier zeggen wat je wilt.
Geweldig dat je zo kritisch naar het schepping verhaal van de bijbel gekeken hebt . Mijn compliment en dat meen ik.



Vriendelijke groet.

Zo, dus een moslim mag zeggen wat hij wil? Hier klopt dus NIETS van Ariel. Ik mag NIET zeggen wat ik wil! Word het hier m.nl? Iedereen zegt hier persoonlijke zaken. Ik dacht dat jij ook tegen de islam was. Maar nu mag en moslim aLLES zeggen en mijn posting word verwijderd? Of vind jij het leuk om een nietes welles spelletje over de uitleg van de koran te hebben. Ik ben tegen dat idiote achterlijke middeleeuwse geloof , en het is allang bewezen dat het hier niet thuis hoort! Ik hoef geen ellelange uitleg van dat sprookjesboekje. Ik stem gewoon op Geert Wilders.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Bobette, jij weet net zo goed als ik wat er in je post stond. Jij beschuldigde Cengiz van iets. Dat was laster, en alhoewel je veel kan zeggen op deze site, was dit net een stap te ver.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Ariel schreef:Bobette, jij weet net zo goed als ik wat er in je post stond. Jij beschuldigde Cengiz van iets. Dat was laster, en alhoewel je veel kan zeggen op deze site, was dit net een stap te ver.

Vriendelijke groet.
Ik heb hem NIET beschuldigd van iets. Ik heb gewoon verteld waar moslims toe in staat zijn. Jij leest toch ook kranten en kijkt naar het nieuws. Dat hij moslim is , dat is zijn keus. Dat hij hier hele passages van een boek kan neer zetten vind ik te ver. Misschien schat ik jou verkeerd in. Ik dacht dat jij ook vind dat de islam geen vrede is. Vind jij dat het hier thuis hoort?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Chaimae »

bobette schreef:
Ariel schreef:Bobette, jij weet net zo goed als ik wat er in je post stond. Jij beschuldigde Cengiz van iets. Dat was laster, en alhoewel je veel kan zeggen op deze site, was dit net een stap te ver.

Vriendelijke groet.
Ik heb hem NIET beschuldigd van iets. Ik heb gewoon verteld waar moslims toe in staat zijn. Jij leest toch ook kranten en kijkt naar het nieuws. Dat hij moslim is , dat is zijn keus. Dat hij hier hele passages van een boek kan neer zetten vind ik te ver. Misschien schat ik jou verkeerd in. Ik dacht dat jij ook vind dat de islam geen vrede is. Vind jij dat het hier thuis hoort?
Ariel kan relativeren, jij daarentegen bent net zo extreem als die islamitische scherpslijpers. Ariel weet daarnaast ook dat voor heel veel moslims de Koran maar een anthologie is, al schreeuwen zij keihard dat ze ware moslims zijn. Valt meestal vies tegen als jij die mensen in het echt leert kennen, dan kom je namelijk al gauw tot de conclusie dat die mensen naar de islamitische maatstaven bar weinig aan hun geloof doen. Op wat bidden, zakaat, halal eten en vasten na. Ook doen mensen zich op Internet veel radicaler voor dan dat zij doorgaans in het dagelijks leven zijn. Moet je maar eens wat over lezen van bijvoorbeeld Nooijer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag allemaal..
Je zou moeten ophouden de bijbel en de koran in dezelfde adem te noemen. Je zou mogen willen dat de koran het nieau van de bijbel heeft. Mohammed heeft die naar eigen inzicht en voordeel herschreven.
Dhana ik wil niet over de nieuwe testament hebben anders blijft er van jou boek niets meer heel geloof mij,okay laten we bij de Koran blijven

Je beweert iets die je niet waar kunt maken,hoe kan een mens in Godsnaam die analfabeet is een boek zoals de Koran laten schrijven?
Volgens mij heb jij je boek nooit gelezen,als je nou is wat moeite zou doen in plaats van te schreeuwen..
God die zijn eigen profeten in de koran ineens uitmaakt voor oud vuil, want dat waren immers allemaal joden.... Laat me niet lachen.
Je mag lachen,maar dan om je eigen onwetendheid :laugh1: je weet niets,laat dan zien uit de Koran waar dat staat?want dan kan ik jou uitlachen
Ik dacht dat de islam de religie van het logische denken was. En dan komt de koran op de proppen met een leger van djns en mieren die de bui al zien hangen en de pootjes nemen.
Dhana ik wist wel dat het moeilijk was voor je,dit is Goddelijke taal en daar heb jij weinig kaas van gegeten
Leg mij eens uit waarom verderop Salomo ineens een zin begint met in naam van allah de ... enzovoorts. Hoe kan hij dat gezegd hebben als die zin pas eeuwen later in een heel andere boek ineens voor het eerst opduikt. Of hebben de joden dat uit hun Boek weggelaten omdat ze wisten dat de islam er aan zat te komen en Salomo op voorhand niet als moslim te boek wilde stellen?
Om te beginnen ik hoef aan jou niets uit te leggen,ga eerst maar is huiswerk maken,en kom dan terug dan zal ik verder kijken

Maar ik zal toch proberen uit te leggen voor de anderen,zoals ik al eerder zei er is nooit een andere Godsdienst geweest dan Islam,alle profeten hebben altijd de eenheid van God gepredikt,alleen van tijd tot tijd veranderd dat,de brenger is anders ene keer was het Zebur van David(Davud) andere keer Mozes Oude-Testament en daarna Nieuwe-Testament Jezus(Isa) en de laatste was Mohammed(s.a.s)die bracht het laatste Goddelijke boek de Koran aan de gehele mensheid..
Er zou een verbod moeten komen om God en allah gelijk te stellen en Bijbel en koran als zijnde van dezelfde bron afkomstig te beschouwen.
Maar er leven ook christenen in het oosten en die noemen de schepper niet God maar Allah,zelfs in mijn stad leven ook christenen,ik was een keer op vakantie en was goud aan het kopen voor mijn dochter in een winkel,en die verkoper zei tegen mij waar komen jullie vandaan ik zei Nederland hij was een christen,hij zei tegen mij hoe ziet dat met euthanasie,hij zei das toch belachelijk,Allah geeft leven en Allah neemt leven en geen mens,hij was boos op mij ik zei,ik kan er weinig aan doen begrijp je wat ik bedoel
Lieverd, ik wil niks van je weten. Ik wil dat je na gaat denken en net zo kritisch naar jouw eigen heilige geschrift kijkt als naar de bijbel.
Salomo was inderdaad een machtig man in zijn tijd. Hij was rijk en had veel macht. Maar je moet dat "machtig" bekijken op de zelfde manier zoals we nu naar machtige leiders kijken.
Salamo zou een zoon geweest zijn die David bij Batseba
Kijk ariel salomo(Suleyman)hgij was inderdaad een zoon van David,maar hij was ook een profeet tegelijkertijd,de christelijke evangelieboeken zijn niet samengesteld tijdens het leven van Jezus/Isa,maar pas 70 jaar erna dus ontbreekt de echte Goddelijke informatie,want de 4 christelijke boeken die gezien word als Goddelijke boeken zijn niet geschreven door apostelen van Jezus/Isa..
Misschien gaan je ogen dan open cengiz. Je bent verdorie een volwassen kerel die nog steeds in sprookjes geloofd. Dat wil je zelf toch niet.
Maar ariel Koran geeft hier informatie over de geschiedenis hoe kun jij beweren dat het sprookjes zijn?evenmin kan ik beweren of bewijzen dat de informatie klopt,alleen als je de Koran bestudeert (Objektief)

Maar ariel ik mag je heel graag omdat je niet schreeuwt zoals de rest hier en nadenkt

Mij word elke keer verweten dat ik in sprookjes geloof waar geloven jullie dan??

Als geloven in een schepper sprookjes zijn,dan wil ik van jullie weten,Hoe is alles ontstaan


groetjes cengiz..
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

@ chaimee.

Vreemd dat jij vind dat moslims mogen schreeuwen, maar ik niet. Ik heb 20 jaar geleden veel moslimvrienden en vriendinnen gehad. In het begin ging het leuk, maar toen ze begonnen dat mijn homobroer er niet mocht zijn als zij op visite kwamen, dat was voor mij de druppel. De rest zal ik je besparen. Het enigste wat ze kunnen is drammen en proberen jouw te bekeren. Van AANPASSEN hebben ze ook nooit gehoord. Dat moeten wij doen. Ik dacht het toch niet! Ik vertik het om dat idiote geloof te willen begrijpen. Het hoort hier NIET thuis!. Wij mogen mekka ook niet in. En in SA moeten wij een hoofddoekje op. Maxima was daar een goed voorbeeld van. Ze moeten zich maar aanpassen, dus GEEN moskeeen, moslimscholen,halal eten en vasten of hoofddoekjes.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

Beste cengiz.
Heb jij wel eens van de Nag Hammadi geschriften gehoord?

In 1945 werd door twee boeren bij Nag Hammadi in Egypte bij toeval een kruik gevonden, die naast vele andere Koptische geschriften een vrijwel gaaf handschrift van een nog onbekend evangelie bleek te bevatten. De tekst bestaat uit een schijnbaar ongeordende reeks losse uitspraken van Jezus. In het document zelf wordt als auteur Didymus Judas Thomas genoemd, een van de discipelen van Jezus.
Het belang van deze documenten wordt inmiddels door velen erkend en men spreekt dan ook wel van het 'vijfde evangelie'.

http://www.brammoerland.com/thomasevang ... hting.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben het dus ( sorry … :) weer niet ) met je eens dat er een enorme tijd zat tussen het leven van Jezus en de geschreven evangeliën . De vondst van de Nag Hammadi geschriften laat duidelijk zien dat de apostelen zelf hun bevindingen op papier gezet hebben.

In tegenstelling tot het Oude Testament zijn alle boeken van het Nieuwe Testament in de tijdsduur van één generatie geschreven. Waarschijnlijk kenden alle schrijvers elkaar. Sommigen kenden elkaar erg goed (zoals Petrus en Johannes), sommigen alleen op afstand (zoals Paulus en Jacobus, terwijl anderen elkaar misschien nooit in persoon hadden ontmoet, maar toch heeft een ieder van alle anderen afgeweten.

Dit in verschil met de Koran, die zoals ik al verteld heb honderden jaren na de dood van Mohammed op papier gezet werd. Dus als we het over zorgvuldigheid en authenticiteit hebben, dan kan de koran een flinke punt aan de bijbel zuigen. Hoe zeker kunnen we er van zijn dat de koran nog het zelfde is zoals in de tijd van Mohammed. Ik laat nu even een expert aan het woord.
Het Arabische alfabet had in de zevende eeuw AD (Mohammeds traditionele sterfjaar is 632) één teken voor zes letters: de y, b, n, t, th, en eigenlijk soms ook de lange aa aan het einde van een woord. ‘Dochter’, bint, zag er dus hetzelfde uit als ‘huis’, bayt. Net als in het Hebreeuws werden de klinkers niet genoteerd, wat niet zo’n probleem was omdat er in het Arabisch nauwelijks woordgroepen bestaan die alleen in de klinker verschillen, zoals in het Nederlands bijvoorbeeld de woorden pit, pet, put, peut, poet, poot, pad en pot.
Maar in het Arabisch leverden de medeklinkers die met hetzelfde teken werden weergegeven wel degelijk problemen op. Behalve de groep y, b, n, t, th en aa waren er namelijk nog zeven gelijkvormige groepen: een groep z/r, een groep d/dh, een groep g/H/kh, een groep Z/T, een groep q/f, een groep gh/ayn en een groep S/D. Dat betekende dat een schriftelijke notatie nooit veel meer was dan een geheugensteun. Wie niet al ongeveer wist wat er stond, kon maar zelden lezen wat er staan moest. Voor kwitanties, grafschriften, standaardcontracten, namen en inventarislijsten was dat niet zo’n probleem.
Pas decennia na de dood van Mohammed werd er een systeem van onderscheidende (‘diakritische’) punten bedacht om al die groepen tekens uit elkaar te halen, zodat een lezer wist of hij met een y, een b, een n, een t, een th of een aa te doen had. Maar toen dat systeem bedacht was, was het natuurlijk nog lang niet meteen algemeen ingevoerd. Pas eeuwen na de dood van Mohammed worden deze diakritische punten algemeen gebruikelijk, en duiken dan ook op in manuscripten van de Koran.


http://dutch.faithfreedom.org/2010/02/1 ... luxenberg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar ik in geloof? Tja. Waar ik niet geloof zijn sommige verhalen uit de bijbel cengiz. Sommige verhalen zijn enorm leuk om te lezen, maar ze zijn heel ongeloofwaardig. Ik lees ze als sprookjes of legendes.
Laten we eens kijken naar het verhaal van de ark van Noach. De gehele wereld zou met een zondvloed vernietigd zijn. Misschien was dat ook zo in de ogen van de mensen die de zondvloed meegemaakt hebben, want ik wil best wel geloven dat er op een gegeven moment een groot stuk land onder water gekomen is door een vloedgolf. Maar de mensen in die tijd hadden geen idee dat de wereld groter was dan het continent waar ze zelf in woonde. Er bestond geen radio, geen TV, geen telefoon, enz, enz.. dus die mensen wisten niet beter.
Maar als we naar het verhaal van de ark van Noach kijken dan KAN dat niet waar zijn. Hoe heeft Noach al de dieren in paren op de boot gekregen. Dat is Gods onmogelijk cengiz. Dat betekent dus dat Noach naar de Zuidpool en de Noordpool afgereisd moet zijn om bijvoorbeeld de ijsbeer en de pinguïn op te halen. Weet je wat en hoeveel een olifant per dag eet? Ik heb het voor je opgezocht.
Per dag eet een Afrikaanse olifant 200 kilo, een Aziatische olifant eet iets minder. De olifanten eten vooral veel gras, maar ook wortels en boomschors. Een olifant drinkt zo'n 70 tot 160 liter per dag.
Een giraffe eet 70 kilo bladeren en takken per dag.
Een leeuw is een echte veelvraat. Volwassen mannetjes eten ongeveer veertig kilo vlees per dag.

Zomaar een voorbeeld van 3 dieren. Heb jij enig idee hoe groot zo’n ark moest zijn om al die dieren en het voedsel mee te nemen?
Als ik dit soort vragen aan mijn vader stelde, dan had hij daar geen antwoord op, maar zei hij…”Wij moeten geloven als een kind.” Ik nam dat toen aan van hem, maar inmiddels ben ik geen kind meer, en kan ik dat niet meer geloven . Misschien ben ik iets eerder geestelijk rijp beste cengiz, en wie weet komt voor jou ook eens een punt dat je over dit soort zaken na gaat denken. Ik hoop het maar.

Misschien geloof ik in liefde cengiz. Liefde voor en van de mensheid, alhoewel de mensheid me vaak enorm teleur stelt als ik zie wat een vreselijke misdaden men kan plegen. Zoals bijvoorbeeld die politieman die een meisje van 12 jaar in koele bloede vermoord.

Vriendelijke groet. En mijn gevoel naar jou toe is ook heel goed. Ik bewonder je kalmte en je beleefdheid, ondanks dat je het hier soms zwaar te verduren hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

cengiz schreef:
Je zou moeten ophouden de bijbel en de koran in dezelfde adem te noemen. Je zou mogen willen dat de koran het nieau van de bijbel heeft. Mohammed heeft die naar eigen inzicht en voordeel herschreven.
Dhana ik wil niet over de nieuwe testament hebben anders blijft er van jou boek niets meer heel geloof mij,okay laten we bij de Koran blijven

Het gaat niet om een boek van papier met wat letters, mijn beste, maar om de inhoud en hoe die door gelovigen toegepast wordt. Voorlopig gebruiken moslims het hunne om anderen, zichzelf en anderen op te blazen, zonder dat er ook maar een moslim is die daar uit verontwaardiging de straat voor opgaat.
Als je een boek aanbidt of een laatste profeet ben je van God los. Christenen aanbidden de bijbel niet. Die mag iedere moslim in de hends steken, daarmee gaat niets maar dan ook niets verloren van de inhoud. Als jij daar van in razernij ontsteekt, begeef je op het achterlijke niveau van animisten die denken dat de geest van hun stamgod in een object gevangren zit. En jij mag me aanvallen op de imperfectie van de bijbel wat je wilt, dan geef ik je nog gelijk ook. Juist dank zij dat worden christenen uitgedaagd om de ware ziel van ervan te vinden. Moslims mogen helemaal niet zelf na denken. Dat is al voor ze gedaan door een "gewoon mens" met de meest geboekstaafde misdaden uit de godsdienstige geschiedenis.

Je beweert iets die je niet waar kunt maken,hoe kan een mens in Godsnaam die analfabeet is een boek zoals de Koran laten schrijven?
Momammed was inderdaad een analfabeet die zelf, volgens moslims dan, niet zelf hoefde na te denken, want hij was niet meer dan een wiloos medium die slechts hoefde na te papegaaien en dacht dat hij met de stem van allah te maken had.
Volgens mij heb jij je boek nooit gelezen,als je nou is wat moeite zou doen in plaats van te schreeuwen..
Schreeuwen laten ik wel over aan fanatieke mohammedanen over ieder niet goed vallend woord over allah's meest geliefde "gewone mens" aangrijpen om in totale razernij te vervallen. En misschien vind JIJ dat ik "mijn" boek niet goed intrepeteer. Ik weet dat ik daar heel goed in ben en geen moslim die mij op andere gedachten kan brengen. Je doet maar. Mij heb je d'r niet mee.
God die zijn eigen profeten in de koran ineens uitmaakt voor oud vuil, want dat waren immers allemaal joden.... Laat me niet lachen.
Je mag lachen,maar dan om je eigen onwetendheid :laugh1: je weet niets,laat dan zien uit de Koran waar dat staat?want dan kan ik jou uitlachen
Ik kan met een hele waslijst komen, maar ik heb geen zin om jou of mij met ellenlange epistels te vervelen. De kern van de zaak is dat allah uit zijn dak ging toen Mohammed geen gehoor kreeg bij de joden uit zijn omgeving en ze in een adem noemde met apen en varkens. Wat overigens weer heel bizar tegenstrijdig is voor allah die onder andere ook alwetend behoort te zijn. Alwetend amme hoela, want dan weer niet over het verloop van gebeurtenissen.
Ik dacht dat de islam de religie van het logische denken was. En dan komt de koran op de proppen met een leger van djns en mieren die de bui al zien hangen en de pootjes nemen.
Dhana ik wist wel dat het moeilijk was voor je,dit is Goddelijke taal en daar heb jij weinig kaas van gegeten
Wat jij als "goddelijk" taal beschouwd, ziet een geestelijk gezond mens als een vermaakje van de Efteling.
Leg mij eens uit waarom verderop Salomo ineens een zin begint met in naam van allah de ... enzovoorts. Hoe kan hij dat gezegd hebben als die zin pas eeuwen later in een heel andere boek ineens voor het eerst opduikt. Of hebben de joden dat uit hun Boek weggelaten omdat ze wisten dat de islam er aan zat te komen en Salomo op voorhand niet als moslim te boek wilde stellen?
Om te beginnen ik hoef aan jou niets uit te leggen,ga eerst maar is huiswerk maken,en kom dan terug dan zal ik verder kijken

Maar ik zal toch proberen uit te leggen voor de anderen,zoals ik al eerder zei er is nooit een andere Godsdienst geweest dan Islam,alle profeten hebben altijd de eenheid van God gepredikt,alleen van tijd tot tijd veranderd dat,de brenger is anders ene keer was het Zebur van David(Davud) andere keer Mozes Oude-Testament en daarna Nieuwe-Testament Jezus(Isa) en de laatste was Mohammed(s.a.s)die bracht het laatste Goddelijke boek de Koran aan de gehele mensheid..
Er zou een verbod moeten komen om God en allah gelijk te stellen en Bijbel en koran als zijnde van dezelfde bron afkomstig te beschouwen.
Jouw probleem is dat ik juist mijn huiswerk heel goed gedaan heb. Daarom kom je ook met zwakke argumenten op de proppen als zou ik niet in staat zijn "goddelijke" taal te begrijpen.
Maar er leven ook christenen in het oosten en die noemen de schepper niet God maar Allah,zelfs in mijn stad leven ook christenen,ik was een keer op vakantie en was goud aan het kopen voor mijn dochter in een winkel,en die verkoper zei tegen mij waar komen jullie vandaan ik zei Nederland hij was een christen,hij zei tegen mij hoe ziet dat met euthanasie,hij zei das toch belachelijk,Allah geeft leven en Allah neemt leven en geen mens,hij was boos op mij ik zei,ik kan er weinig aan doen begrijp je wat ik bedoel
Dan heb je wel geluk gehad een nog levende christen in het oosten te zijn tegengekomen.In die streken worden mensen niet uit hun lijden verlost, maar er juist in getrapt. Hoe meer lijdende zielen hoe meer vreugde. En als er geen christenen voorhanden zijn dat tot een goed einde te maken, nemen ze elkaar maar. Dats is de dagelijkse werkelijkheid van jouw geliefde islam, die er alleen voor de gehele mensheid is, als die louter bestaat uit slaven van allah.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede avond..

Ik ga maar niet meer reageren op jou dhana want ik vroeg om 1 bewijs en die kun je niet leveren,dus alleen maar schreeuwen en nog maar schreeuwen en meer niet,mijn tijd is te kostbaar voor zulke onzin..

Dit is voor jou dhana :25:4-6. De ongelovigen zeggen: "Dit is niets dan een leugen, die hij (de Profeet) verzonnen heeft en andere mensen hebben hem er bij geholpen." Maar zij uiten daarmee onrechtvaardigheid en leugen.

5. En zij zeggen: "Dit zijn fabelen der ouden; hij heeft ze laten neerschrijven en zij worden hem 's morgens en 's avonds voorgezegd."

6. Zeg: "Hij, Die de geheimen der hemelen en der aarde kent, heeft het nedergezonden. Waarlijk, Hij is Vergevensgezind, Genadevol."

Ik ben het dus ( sorry … :) weer niet ) met je eens dat er een enorme tijd zat tussen het leven van Jezus en de geschreven evangeliën . De vondst van de Nag Hammadi geschriften laat duidelijk zien dat de apostelen zelf hun bevindingen op papier gezet hebben.
Ik heb onderzoek gedaan ariel,maar algemeen word aangenomen dat de teksten uit de vierde eeuw zijn,mogelijk maar ze weten nier zeker kunnen ook uit het jaar 50 zijn,maar daarover zijn ze nog niet uit..

En daarom moeten ze de oudheid van de Thomas-geschriften onderzoeken,kijk het is vertaald uit het Grieks,als we moeten spreken uit de tijd van Jezus/Isa dan moeten de geschriften in het Hebreeuws taal zijn,want hij kwam voor de verloren schapen van huize Israël..
In tegenstelling tot het Oude Testament zijn alle boeken van het Nieuwe Testament in de tijdsduur van één generatie geschreven. Waarschijnlijk kenden alle schrijvers elkaar. Sommigen kenden elkaar erg goed (zoals Petrus en Johannes), sommigen alleen op afstand (zoals Paulus en Jacobus, terwijl anderen elkaar misschien nooit in persoon hadden ontmoet, maar toch heeft een ieder van alle anderen afgeweten.
Waar ik met jou wel eens ben dat ze misschien elkaar kenden,De Evangeliën ontstaan ruim een volle eeuw na het einde van de zendingsperiode van Jezus,in plaats van vlot daarop,de oecumenische Bijbelvertaling schat,dat het jaar 170 ongeveer het moment is,waarop de vier Evangeliën het predicaat canonieke literatuur kregen..

De bewering van Justus dat de schrijvers van de evangeliën apostelen waren,is tegenwoordig niet meer houdbaar,zoals we zullen zien..

Wat betreft de datum dat de evangelieen geschreven werden,zegt A.Tricot,dat die van Matheus,Markus en Lukas voor het jaar 70 geschreven waren,dat is niet acceptabel,behalve misschien voor markus..
Dit in verschil met de Koran, die zoals ik al verteld heb honderden jaren na de dood van Mohammed op papier gezet werd. Dus als we het over zorgvuldigheid en authenticiteit hebben, dan kan de koran een flinke punt aan de bijbel zuigen. Hoe zeker kunnen we er van zijn dat de koran nog het zelfde is zoals in de tijd van Mohammed. Ik laat nu even een expert aan het woord.
En hier kan ik dus absoluut neit mee eens zijn maar je moet eigenlijk beter weten ariel,tijdens de openbaring werd het op palmboombladeren,pigment,leer enz..geschreven en wat de Koran nog unieker maakt is dat het uit het hoofd werd geleerd,en dit word ook bevestigd door de Koran,Koran 80 ,11 tot 16 :11. Neen! Voorwaar, het is een vermaning.12. Dus, wie het wil, laat hem er lering uit trekken.13. (Dit is) in verheven geschriften,14. Hoogstaand en rein,15. In de handen van schrijvers,16. Edel, deugdzaam. Kora ,56,77-80 :77. Voorzeker, dit is (de) verheven Koran,78. Een beschermd Boek,79. Dat niemand zal aanraken behalve zij die zich louteren.80. Een Openbaring van de Heer der Werelden...
Maar als we naar het verhaal van de ark van Noach kijken dan KAN dat niet waar zijn. Hoe heeft Noach al de dieren in paren op de boot gekregen. Dat is Gods onmogelijk cengiz. Dat betekent dus dat Noach naar de Zuidpool en de Noordpool afgereisd moet zijn om bijvoorbeeld de ijsbeer en de pinguïn op te halen. Weet je wat en hoeveel een olifant per dag eet? Ik heb het voor je opgezocht.
..

Ariel misschien was toen de aarde niet zo dichtbevolkt,daar leefden niet zoveel mensen in de wereld als nu,maar als je heel die gebeuren bekijkt vanaf een Goddelijke standpunt dan is er toch niets aan de hand,God heeft toch macht over alles inclusief de dieren,kan het niet zo zijn dat God al de dieren daar heeft gestuurd
Zomaar een voorbeeld van 3 dieren. Heb jij enig idee hoe groot zo’n ark moest zijn om al die dieren en het voedsel mee te nemen?
Als ik dit soort vragen aan mijn vader stelde, dan had hij daar geen antwoord op, maar zei hij…”Wij moeten geloven als een kind.” Ik nam dat toen aan van hem, maar inmiddels ben ik geen kind meer, en kan ik dat niet meer geloven . Misschien ben ik iets eerder geestelijk rijp beste cengiz, en wie weet komt voor jou ook eens een punt dat je over dit soort zaken na gaat denken. Ik hoop het maar.
..

Maar ariel wist jij dat de ark van noah zich in Turkije bevind,wat ik wil zeggen de resten van de ark en de meeste onderzoekers die kwamen uit de hele wereld om te onderzoeken,ik weet niet of dit nieuw is voor je of je al wist,ik geef je nog m1 tip,de pootjes van de duiven waarom zijn ze rood?
Misschien geloof ik in liefde cengiz. Liefde voor en van de mensheid, alhoewel de mensheid me vaak enorm teleur stelt als ik zie wat een vreselijke misdaden men kan plegen. Zoals bijvoorbeeld die politieman die een meisje van 12 jaar in koele bloede vermoord
Heb ik vandaag op mijn werk gehoord,ik vind verschrikkelijk voor de meisje en de nabestaanden,kijk ik zou zeggen hang die politieagent op op de nationale tv dat iedereen kan zien,dat is gerechtigheid..

groetjes ariel jij bent de enige persoon die naar mij toe altijd beleefd is geweest en dat waardeer ik in een mens enorm cengiz..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef:hang die politieagent op op de nationale tv dat iedereen kan zien,dat is gerechtigheid..
Dood met dood vergelden brengt geen gerechtigheid.
Het is niet aan de mens om leven te nemen. Om te voorkomen dat leven genomen wordt.
Dit is wat nu moet gedaan worden, voorkomen dat die agent nog een leven kan nemen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
cengiz schreef:hang die politieagent op op de nationale tv dat iedereen kan zien,dat is gerechtigheid..
Dood met dood vergelden brengt geen gerechtigheid.
Het is niet aan de mens om leven te nemen. Om te voorkomen dat leven genomen wordt.
Dit is wat nu moet gedaan worden, voorkomen dat die agent nog een leven kan nemen.

Voor moslims staat gerechtigheid gelijk aan wraak. Euthanasie is verderfelijk. Je moet mensen net zo lang laten lijden als allah dat wil, en dan mag je niet voor god spelen, maar anderen zijn het dan weer niet aan de genade van alllah overgeleverd. Die mag je die dan wel weer, en dan nog het liefst publiekelijk aan de hoogste boom hangen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Je moet mensen net zo lang laten lijden als allah dat wil, en dan mag je niet voor god spelen, maar anderen zijn het dan weer niet aan de genade van alllah overgeleverd. Die mag je die dan wel weer, en dan nog het liefst publiekelijk aan de hoogste boom hangen.
Als Allah niet zou willen dat die mensen opgehangen zouden worden, zou de almachtige Allah het touw of de tak laten breken, de boom laten omvallen ....
In zijn steeds nieuwe hercreatie van de wereld zijn er genoeg manieren voor Allah om in zijn onmetelijke goedheid te voorkomen dat iemand wie hij niet wil dat schade toekomt, geen schade oploopt. Allah is waarlijk rechtvaardig en barmhartig.
Weet dat het nooit de Moslim is die schuldig is aan al die moordpartijen in de video's die ik in vorige posts getoond heb. Al die dingen kunnen niet gebeuren zonder dat Allah dit wil. De Moslim is slechts het werktuig in de handen van Allah. Het werktuig treft geen blaam voor het uitgevoerde werk.
Maar wie zijn wij dat wij denken dat we de ware redenen van Allah zijn daden te doorgronden. Allah is de barmhartige en rechtvaardige, zoals duizenden keren geschreven staat. Als Allahs straf, mensen van de aardbodem laat verdwijnen, zal er een voor hem zeer duidelijk reden zijn. Allah is barmhartig en zijn genade kent meer wegen dan wij kunnen bevatten.


Dit is ook Allah's wil



13 Taliban roosteren in het hellevuur.
Dit is een paar honderd vreedzame Mohammedanen het leven gered.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

Beste Cengiz.

Laat ik beginnen met je aan te bevelen heel soera 2 er maar op na te slaan.

En dan verder:

3.19. Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen.

Ik erken de islam niet als het woord van God. Ik word nog liever doodgemarteld...Dus wat wacht mij dan volgens allah van de de koran en dus alle moslims na de dood?

En dan ook nog:

4.46. Er zijn onder de Joden, die woorden uit hun verband rukken. En zij zeggen: " Wij horen en gehoorzamen niet" en "luistert gij, zonder te horen" en "Raainaa", terwijl zij woorden verdraaien en het geloof zoeken te schenden. En indien zij gezegd hadden: "Wij horen en wij gehoorzamen" en "hoort toe" en ,,Kijk ons aan" het dit beter en oprechter voor hen zijn geweest. Maar Allah heeft hen wegens hun ongeloof vervloekt, zij geloven dus slechts weinig.

Ik heb eigenlijk weing zin om nog meer citaten te lezen en te quoten. Ik heb namelijk net gegeten. De hele koran staat bol van deze uitspraken van "iets" dat ik als goddelijk moet beschouwen?????

Als er eentje ordinair schreeuwt is het allah in de koran wel, en ik dus zeker niet. Ik zou dit soort uitspraken nog niet over mijn lippen durven laten komen naar mijn grootste vijand toe. Het enige wat allah doet in de koran is vervloeken. En dat 23 jaar achtereen. Je kan dus niet echt zeggen dat we dat te danken hebben aan dattie een keer niet zo z'n dag had.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door SDX »

bobette schreef:
Vreemd dat jij vind dat moslims mogen schreeuwen, maar ik niet. Ik heb 20 jaar geleden veel moslimvrienden en vriendinnen gehad. In het begin ging het leuk, maar toen ze begonnen dat mijn homobroer er niet mocht zijn als zij op visite kwamen, dat was voor mij de druppel. De rest zal ik je besparen. Het enigste wat ze kunnen is drammen en proberen jouw te bekeren. Van AANPASSEN hebben ze ook nooit gehoord. Dat moeten wij doen. Ik dacht het toch niet! Ik vertik het om dat idiote geloof te willen begrijpen. Het hoort hier NIET thuis!. Wij mogen mekka ook niet in. En in SA moeten wij een hoofddoekje op. Maxima was daar een goed voorbeeld van. Ze moeten zich maar aanpassen, dus GEEN moskeeen, moslimscholen,halal eten en vasten of hoofddoekjes.
Ik vrees dat ik Bobette overschot aan gelijk moet geven, die kwaadaardige, bloeddorstige criminele organisatie hoort hier niet thuis, opzouten dermee, met een moslim in discussie gaan is net zo onzinnig en nutteloos als met een doofstomme, achterlijke zwakzinnige proberen te communiceren, het brengt imo geen zoden aan de dijk.

Ook heb ik met mijn eigen ogen gezien hoe 'gematigd' die gematigden, die hun koran zogezegd met een 'korrel zout' nemen, zijn, op 9/11 zag ik ze brullen en juichen bij het zien van duizenden onschuldige doden! Om nog maar te zwijgen over de bereidwilligheid om mekaar uit te moorden in sommige landen; Willen we dat hier ook invoeren?
Vanaf die dag weet ik ook, net als Bobette dat weet, tot wat ze in staat zijn!
Voor mij is alles wat zich aanhanger van die criminele organisatie en criminele pedofeet noemt, een potentiële crimineel die tot alles in staat is om zijn ideologie te beschermen, op te leggen aan anderen en eisen door te drijven, zoniet noem je jezelf geen slaaf van allah aka Moh!
Fatsoenlijke, deftige, normale mensen nemen openlijk afstand van de praktijken van een crimineel sujet!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

cengiz schreef:
Heb ik vandaag op mijn werk gehoord,ik vind verschrikkelijk voor de meisje en de nabestaanden,kijk ik zou zeggen hang die politieagent op op de nationale tv dat iedereen kan zien,dat is gerechtigheid..

gr
Door dit soort uitspraken kan je zien dat moslims hier NIET huis horen. Cengiz, jij bent een grote ordinaire schreeuwlelijk!! Door jouw soort mensen is er een Geert Wilders . Hoe durf jij het lef te hebben om mensen hier schreeuwerds te noemen. Je hebt gewoon je mond te houden en je aan te passen.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

@ SDX.

Bedankt voor je bijdrage. Mijn dochter woont in Amrika, dus je snapt hoe mijn dag was op 11-9. Gelukkig kon ik haar telefonisch bereiken. Bij mij man op de zaak stonden een paar moslims te dansen, na die brute aanval. Mijn man heeft hun contracten uiteraard niet verlengd. Dat soort [moslims] komt er bij hem niet meer in. Binnenkort gaan we weer naar Amerika, Ik heb geen moeite met de extra controles, maar wel heb ik moeite met de reden ervan. Daarom opzouten met dat tuig!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

bobette schreef:@ SDX.

Bedankt voor je bijdrage. Mijn dochter woont in Amrika, dus je snapt hoe mijn dag was op 11-9. Gelukkig kon ik haar telefonisch bereiken. Bij mij man op de zaak stonden een paar moslims te dansen, na die brute aanval. Mijn man heeft hun contracten uiteraard niet verlengd. Dat soort [moslims] komt er bij hem niet meer in.
En dan maar jammeren dat ze zo op de arbeidsmarkt schandelijk gesdiscrimineerd worden hier. Onschuldige mensen opblazen, misdadigers onder groot gejoel ophangen en het slachtoffer uithangen, dreigen maar als eerte eisen, eisen, en nog eens eisen. Iets goeds kan er kennelijk maar zelden uitkomen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Ariel kan relativeren, jij daarentegen bent net zo extreem als die islamitische scherpslijpers. Ariel weet daarnaast ook dat voor heel veel moslims de Koran maar een anthologie is, al schreeuwen zij keihard dat ze ware moslims zijn. Valt meestal vies tegen als jij die mensen in het echt leert kennen, dan kom je namelijk al gauw tot de conclusie dat die mensen naar de islamitische maatstaven bar weinig aan hun geloof doen. Op wat bidden, zakaat, halal eten en vasten na. Ook doen mensen zich op Internet veel radicaler voor dan dat zij doorgaans in het dagelijks leven zijn. Moet je maar eens wat over lezen van bijvoorbeeld Nooijer.
En als ze gaan dansen in de straat omdat er in New York twee torens opgeblazen zijn, of omdat een politicus of een criticus in Nederland vermoord worden? Ach, dat is koeltoer, meniertje! Jai ben rassiest!!!! [hypocrite.gif]
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

SDX schreef: Ik vrees dat ik Bobette overschot aan gelijk moet geven, die kwaadaardige, bloeddorstige criminele organisatie hoort hier niet thuis, opzouten dermee, met een moslim in discussie gaan is net zo onzinnig en nutteloos als met een doofstomme, achterlijke zwakzinnige proberen te communiceren, het brengt imo geen zoden aan de dijk.
Moslims zoals Cengiz zijn verloren, daar hoeven we niets anders mee te doen dan terug te zenden naar Turkenland. Geen discussie, gewoon, weg !

Erger zijn de pseudo-intellectuele half-moslims hier genre Halsema, Pechtold,Van Rossem etc. die het excuus dat ze zijn opgegroeid in een stinkende Pakistaanse grot te midden van Korans en geiten NIET hebben, maar plat op hun buit gaan liggen om die moslimparasieten te plezieren.
Ik hoop dat Allah daar nog veel strengere straffen voor in petto heeft dan voor moslims die het gebed overslaan of alcohol drinken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

cengiz schreef:
Maar ariel wist jij dat de ark van noah zich in Turkije bevind,


Ja, op de berg ARAFAT :D ! Onnozelaar....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dutch »

Dit forum bestaat met als doel : de moslims doen inzien dat hun geloof geen steek houdt, met zachte hand, via discussies en aan de hand van hun eigen geschriften... zonder geweld!!! Want geweld is er al genoeg in deze wereld, mede dankzij de bijdrage van sommige moslims...en andere radicalen.
Ariel is een pientere dame en een bewonderenswaardige discussiepartner, die de doelstelling van dit forum en van FFI alle eer aandoet.
Cengiz doet dat ook, waarvoor dank. Volgens mij is deze Cengiz trouwens een vrij fijne kerel, die door zijn afkomst en opvoeding gewoon een religie ingedwongen werd zonder de kans te krijgen erover na te denken en te kiezen...zoals zovelen.
Bruut geweld en gescheld is dan ook niet "my cup of tea". Is niet opbouwend en werkt enkel radicalisering in de hand.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

cengiz schreef:Ik ga maar niet meer reageren op jou dhana want ik vroeg om 1 bewijs en die kun je niet leveren,dus alleen maar schreeuwen en nog maar schreeuwen en meer niet
Zoals jij doet, bedoel je?
Ik heb onderzoek gedaan ariel,maar algemeen word aangenomen dat de teksten uit de vierde eeuw zijn,mogelijk maar ze weten nier zeker kunnen ook uit het jaar 50 zijn,maar daarover zijn ze nog niet uit..
Jij hebt onderzoek gedaan? Mag ik vragen wat jouw kwalificaties op dat gebied zijn?
Waar ik met jou wel eens ben dat ze misschien elkaar kenden,De Evangeliën ontstaan ruim een volle eeuw na het einde van de zendingsperiode van Jezus,in plaats van vlot daarop,de oecumenische Bijbelvertaling schat,dat het jaar 170 ongeveer het moment is,waarop de vier Evangeliën het predicaat canonieke literatuur kregen..
De canon dateert van iets later. Zeg een dikke eeuw. En was zelfs toen nog lang niet een vaststaand gegeven.
En hier kan ik dus absoluut niet mee eens zijn maar je moet eigenlijk beter weten ariel,tijdens de openbaring werd het op palmboombladeren,pigment,leer enz..
Nee hoor. Grotendeels op Fanius papier, perkament en papyrus. Er zullen ongetwijfeld stukjes geschreven zijn op palmbladeren of kamelenbotten, maar dat waren grote uitzonderingen. Dit geldt uiteraard voor de boeken die nu de bijbel en de torah vormen. De koran is inderdaad geschreven op kamelenbotten en bladeren. Omdat daar (Arabië) papier een ongekende luxe was.
geschreven en wat de Koran nog unieker maakt is dat het uit het hoofd werd geleerd
Nee hoor. Dat is heel gewoon in analfabete samenlevingen.
Ariel misschien was toen de aarde niet zo dichtbevolkt,daar leefden niet zoveel mensen in de wereld als nu,maar als je heel die gebeuren bekijkt vanaf een Goddelijke standpunt dan is er toch niets aan de hand,God heeft toch macht over alles inclusief de dieren,kan het niet zo zijn dat God al de dieren daar heeft gestuurd
Gaarne geen onzin praten. Dit slaat werkelijk waar nergens op. Dat zondvloed verhaal is manifest onmogelijk. Er is niet genoeg water voorradig. Zelfs niet als de poolkappen tegelijkertijd en binnen minuten zou smelten.
Maar ariel wist jij dat de ark van noah zich in Turkije bevind,wat ik wil zeggen de resten van de ark en de meeste onderzoekers die kwamen uit de hele wereld om te onderzoeken,ik weet niet of dit nieuw is voor je of je al wist,ik geef je nog m1 tip,de pootjes van de duiven waarom zijn ze rood?
Wederom: dit is complete onzin. Er was geen ark. Er kan geen ark geweest zijn, technisch onmogelijk. Dus kan die ark onmogelijk als restjes in Turkije liggen. Zelfs al zou die ark inderdaad bestaan hebben - hetgeen onmogelijk is - dan zijn de restjes onvindbaar. Lees eens wat over archeologie, met name onderwater archeologie. Dan ga je (twijfelachtig, maar je weet nooit ...) begrijpen waarom het volkomen onmogelijk is.

Mag ik je er op attent maken dat jij nogal gemakkelijk met bewijs omgaat? "compleet negeert" lijkt me iets accurater, eigenlijk. :nono1:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:
bobette schreef:
Ariel schreef:Bobette, jij weet net zo goed als ik wat er in je post stond. Jij beschuldigde Cengiz van iets. Dat was laster, en alhoewel je veel kan zeggen op deze site, was dit net een stap te ver.

Vriendelijke groet.
Ik heb hem NIET beschuldigd van iets. Ik heb gewoon verteld waar moslims toe in staat zijn. Jij leest toch ook kranten en kijkt naar het nieuws. Dat hij moslim is , dat is zijn keus. Dat hij hier hele passages van een boek kan neer zetten vind ik te ver. Misschien schat ik jou verkeerd in. Ik dacht dat jij ook vind dat de islam geen vrede is. Vind jij dat het hier thuis hoort?
Ariel kan relativeren, jij daarentegen bent net zo extreem als die islamitische scherpslijpers. Ariel weet daarnaast ook dat voor heel veel moslims de Koran maar een anthologie is, al schreeuwen zij keihard dat ze ware moslims zijn. Valt meestal vies tegen als jij die mensen in het echt leert kennen, dan kom je namelijk al gauw tot de conclusie dat die mensen naar de islamitische maatstaven bar weinig aan hun geloof doen. Op wat bidden, zakaat, halal eten en vasten na. Ook doen mensen zich op Internet veel radicaler voor dan dat zij doorgaans in het dagelijks leven zijn. Moet je maar eens wat over lezen van bijvoorbeeld Nooijer.

Dan hebben deze mensen nog steeds dezelfde kinderlijk naÏeve instelling als Colijn die het Nederlandse volk op de vooravond van de Duitse inval verzekerde dat het rustig kon gaan slapen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Dutch schreef:Dit forum bestaat met als doel : de moslims doen inzien dat hun geloof geen steek houdt, met zachte hand, via discussies en aan de hand van hun eigen geschriften... zonder geweld!!! Want geweld is er al genoeg in deze wereld, mede dankzij de bijdrage van sommige moslims...en andere radicalen.
Ariel is een pientere dame en een bewonderenswaardige discussiepartner, die de doelstelling van dit forum en van FFI alle eer aandoet.
Cengiz doet dat ook, waarvoor dank. Volgens mij is deze Cengiz trouwens een vrij fijne kerel, die door zijn afkomst en opvoeding gewoon een religie ingedwongen werd zonder de kans te krijgen erover na te denken en te kiezen...zoals zovelen.
Bruut geweld en gescheld is dan ook niet "my cup of tea". Is niet opbouwend en werkt enkel radicalisering in de hand.
Leuke discussie! Geen van beide geeft de ander gelijk. Het is nu een nietes welles spelletje geworden. Als dit forum bedoeld is om moslims te doen inzien dat ze het fout hebben, dan is dat in ieder geval geheel mislukt! Gengiz is inderdaad een religie in gedwongen. Maar daar kan hij uitstappen. Hij is toch volwassen?Net zoals vele christenen ook hebben gedaan. Religie berust op angst voor het leven! Dat geld voor alle religieen. We zijn blij dat wij af zijn van het juk van de katholieken kerken en dan moeten wij terug in de tijd , en een religie accepteren met middeleeuwse gedachten. Nee, daar hebben onze ouders te lang voor gevochten., voor acceptaties van homo`s, abortus, sex voor het huwelijk , voorbehoedsmiddelen, scheiding. Ik zal mij ertegen blijven verzetten, om dit te behouden. Ik dank gengiz niet, hij probeerd zieltjes te winnen. i.pv. zich aan te passen aan onze normen en waarden. Hij mag een voorbeeld nemen aan Ajaan. Hij moet ook eens de boeken lezen van Salman Rusdie en Ajaan. Dat is de realiteit. Niet de koran!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

bobette schreef:
Dutch schreef:Dit forum bestaat met als doel : de moslims doen inzien dat hun geloof geen steek houdt, met zachte hand, via discussies en aan de hand van hun eigen geschriften... zonder geweld!!! Want geweld is er al genoeg in deze wereld, mede dankzij de bijdrage van sommige moslims...en andere radicalen.
Ariel is een pientere dame en een bewonderenswaardige discussiepartner, die de doelstelling van dit forum en van FFI alle eer aandoet.
Cengiz doet dat ook, waarvoor dank. Volgens mij is deze Cengiz trouwens een vrij fijne kerel, die door zijn afkomst en opvoeding gewoon een religie ingedwongen werd zonder de kans te krijgen erover na te denken en te kiezen...zoals zovelen.
Bruut geweld en gescheld is dan ook niet "my cup of tea". Is niet opbouwend en werkt enkel radicalisering in de hand.
Leuke discussie! Geen van beide geeft de ander gelijk. Het is nu een nietes welles spelletje geworden. Als dit forum bedoeld is om moslims te doen inzien dat ze het fout hebben, dan is dat in ieder geval geheel mislukt! Gengiz is inderdaad een religie in gedwongen. Maar daar kan hij uitstappen. Hij is toch volwassen?Net zoals vele christenen ook hebben gedaan. Religie berust op angst voor het leven! Dat geld voor alle religieen. We zijn blij dat wij af zijn van het juk van de katholieken kerken en dan moeten wij terug in de tijd , en een religie accepteren met middeleeuwse gedachten. Nee, daar hebben onze ouders te lang voor gevochten., voor acceptaties van homo`s, abortus, sex voor het huwelijk , voorbehoedsmiddelen, scheiding. Ik zal mij ertegen blijven verzetten, om dit te behouden. Ik dank gengiz niet, hij probeerd zieltjes te winnen. i.pv. zich aan te passen aan onze normen en waarden. Hij mag een voorbeeld nemen aan Ajaan. Hij moet ook eens de boeken lezen van Salman Rusdie en Ajaan. Dat is de realiteit. Niet de koran!
Ho,ho,ho... moet ik toch even protesteren. Ik beshouw mezelf als christen en heb zeker geen angst om te leven of voor de dood. En om alle religies over dezelfde kam te scheren komt neer op dezelfde holle rethoriek waar moslims zich aan bezondigen. Daar kkomt nog bij dat Cengiz helemaal geen zieltjeswil of kan winnen. Die slaat alleen maar in doodsangst om zich heenen heeft zelf geen idee waar het allemaal over gaat. Alks jij dat jouw conclusie is ben je net zo bangig uitgevallen als dat je gelovigen verwijt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie