cengiz in gesprek met de kafir.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

Natuurlijk is het een welles-nietes spelletje geworden. Nogal logisch.
Cengiz, en alle belijdende mohammedanen weigeren hoe dan ook de principes van een debat te erkennen. Zolang het tenminste niet in hun kraam te pas komt. Cengiz zelf bijvoorbeeld vraagt ons wel om bewijs, maar zelf komt hij hooguit aandreutelen met een riedeltje koran quoten. Meer heeft hij niet gedaan.

Wij hoeven niet te bewijzen dat erg geen goden bestaan. We vragen geen speciale voorrechten.
Mohammedanen gaan van het standpunt uit dat goden wel bestaan. Op grond daarvan eisen ze speciale voorrechten.
Prima. Laat maar zien. Zodra Cengiz of een andere mohammedaan overtuigend bewijs heeft dat goden bestaan, in het bijzonder zijn eigen god, ben ik bereid om direct dat geloof te aanvaarden. Eerder niet.

Maar dat kan nu eenmaal niet. Noch Cengiz, noch de grootmoefi, noch de paus of wie dan ook is in staat om te bewijzen dat hun goden bestaan. Want anders hadden ze dat allang gedaan. Dus wordt dit een saai welles-nietes spelletje. Want ik ga Cengiz huiswerk echt niet doen. Hij gelooft in een god? Prima. Kom maar op. Laat maar zien. Zo niet? Dan heb je exact even veel recht als de klaverjasclub.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Ho,ho,ho... moet ik toch even protesteren. Ik beshouw mezelf als christen en heb zeker geen angst om te leven of voor de dood. En om alle religies over dezelfde kam te scheren komt neer op dezelfde holle rethoriek waar moslims zich aan bezondigen. Daar kkomt nog bij dat Cengiz helemaal geen zieltjeswil of kan winnen. Die slaat alleen maar in doodsangst om zich heenen heeft zelf geen idee waar het allemaal over gaat. Alks jij dat jouw conclusie is ben je net zo bangig uitgevallen als dat je gelovigen verwijt.
Uit een geloof is nog nooit iets goeds gekomen! IK scheer ze wel over een kam, maar de islam steekt boven alles uit! Ik ben heus niet bang, maar wil ons verworven goed niet opgeven. Gengiz probeerd ons wel degelijk ervan te overtuigen dat zijn geloof de beste is. Hij doet maar, maar niet in mijn land.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

bobette schreef: Uit een geloof is nog nooit iets goeds gekomen!
Dank je we,l dan weet ik meteen hoe je over mij denkt met nog een paar miljard andere christenen samen. Evenals de christenen die uit geloofsovertuiging hun leven wagen om het leed in de derde wereld te verzachten. Of heb jij alleen maar hart voor eigen land en volk? Dan houdt het op uiteraard. Dan heb je een ander jasje aan maar ben je van binnen geheel en al gelijk aan de gemiddelde moslim.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

Dhana schreef:
bobette schreef: Uit een geloof is nog nooit iets goeds gekomen!
Dank je we,l dan weet ik meteen hoe je over mij denkt met nog een paar miljard andere christenen samen. Evenals de christenen die uit geloofsovertuiging hun leven wagen om het leed in de derde wereld te verzachten. Of heb jij alleen maar hart voor eigen land en volk? Dan houdt het op uiteraard. Dan heb je een ander jasje aan maar ben je van binnen geheel en al gelijk aan de gemiddelde moslim.
bobette heeft het over "het geloof".....niet over mensen.

Ik snap heel goed wat ze bedoelt.
b.v. ik heb een hekel aan ieder "geloof"..... niet aan mensen.
Mijn oma was zwaar gelovig (katholiek) maar een doodgoed MENS.

Wanneer je inderdaad de mentaliteit/gedrag e.d. van mensen alleen vereenzelvigt met het geloof dat ze aanhangen...heb je een punt.
Volgens mij echter is een mens meer dan alleen een "geloof/ongeloof" en ligt het eraan in hoeverre iemand zich door dat geloof laat beïnvloeden.
Er zijn goede mensen "ondanks" hun geloof en er zijn goede mensen "ondanks" hun ongeloof.
Er zijn ook slechte mensen "dankzij" hun geloof.
Ik denk niet dat er ook slechte mensen zijn "dankzij" hun ongeloof ....ongeloof schrijft namelijk niets voor.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

Dhana schreef:Ho,ho,ho... moet ik toch even protesteren. Ik beshouw mezelf als christen en heb zeker geen angst om te leven of voor de dood. En om alle religies over dezelfde kam te scheren komt neer op dezelfde holle rethoriek waar moslims zich aan bezondigen.
Nou, leg maar uit. Tegen iemand die in 1 god minder gelooft dat jullie. [hypocrite.gif]
Wat is het verschil? Jullie lopen wat vaker langs het buffet?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door SDX »

bobette schreef: Leuke discussie! Geen van beide geeft de ander gelijk. Het is nu een nietes welles spelletje geworden. Als dit forum bedoeld is om moslims te doen inzien dat ze het fout hebben, dan is dat in ieder geval geheel mislukt! Gengiz is inderdaad een religie in gedwongen. Maar daar kan hij uitstappen. Hij is toch volwassen?Net zoals vele christenen ook hebben gedaan. Religie berust op angst voor het leven! Dat geld voor alle religieen. We zijn blij dat wij af zijn van het juk van de katholieken kerken en dan moeten wij terug in de tijd , en een religie accepteren met middeleeuwse gedachten. Nee, daar hebben onze ouders te lang voor gevochten., voor acceptaties van homo`s, abortus, sex voor het huwelijk , voorbehoedsmiddelen, scheiding. Ik zal mij ertegen blijven verzetten, om dit te behouden. Ik dank gengiz niet, hij probeerd zieltjes te winnen. i.pv. zich aan te passen aan onze normen en waarden. Hij mag een voorbeeld nemen aan Ajaan. Hij moet ook eens de boeken lezen van Salman Rusdie en Ajaan. Dat is de realiteit. Niet de koran!
Volledig mee eens.

Áls we al in discussie zouden moeten gaan, is het met onze eigenste politici die gestaag bezig zijn onze eigenheid, alles waar onze voorouders voor gestreden hebben, te verkwanselen aan een intolerante, aan het nazisme gelijkende ideologie. Dezélfde politici die decennialang aan 'papenvreterij' gedaan hebben, die nu een nóg intolerantere, bloeddorstiger, misdadiger regime faciliteren.
Dat politici er een voordeel aan doen is nog te begrijpen, maar hun aanhangers, hun satellieten, die zichzelf verklaarde wereldverbeteraars, de meelopers, de dhimmies, de volksverraaiers, de vergoelijkers e.d., wat hún agenda is, is me een raadsel!
Áls er al iemand moet overtuigd worden van het hoe en wat ieslaam is, dan zijn het díe onwetenden, muzelmannen zijn reeds grotendeels verloren en zoals mercator steeds zegt, heb je er 1 overtuigd is er een ander die er al 5 nieuwe geworpen heeft!
Stemmen op de juiste politici is de énige oplossing, politici die eindelijk durven opstaan en zeggen; "Tot hier en niet verder!!!", alhoewel, als je het boek van Bat Ye'or gelezen hebt, heeft zelfs dát geen zin meer, Europa is nu eenmaal verkocht, verkwanseld en er is geen weg terug, de jongeren worden tegenwoordig al zo hard geconditioneerd en politiek correct geïndoctrineerd, dat ze binnen een paar generaties niet eens meer wéten welke vrijheden wij hadden, dan kunnen ze er zelfs niet meer over lezen in geschiedenisboekjes, want dat is dan 'verboten', net als zoveel dingen dan 'verboten' zullen zijn!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede middag..
Dood met dood vergelden brengt geen gerechtigheid.
..

Bfa hoe weet jij dat zeker,stel je eigen voor het was jou kind die werd vermoord zou je nog zo reageren??
Voor moslims staat gerechtigheid gelijk aan wraak
..

Maar waarom heb jij een extreem gedachte naar de moslims toe?het gaat toch om gerechtigheid en hoe kun je rechtvaardig zijn als je niet de zelfde straf toe kent aan de persoon die dit op zijn geweten heeft..

Maar ik weet waarom jij zo denkt jij kijkt te veel naar de media,dat is jou bron van informatie,maar stel je eigen voor,je woont in Irak en je verlaat morgens je huis en je keert avonds terug naar je huis en je huis is met de grond gelijk gemaakt al jou familie je kinderen alles en iedereen is dood hoe denk jij dan ..

Weet je wat de meesten van jullie denken dat jullie alles zo goed weten en begrijpen,maar als ik naar jullie reacties kijk,dan zie ik alleen maar onwetende mensen voor mij,die te lui zijn om na te denken laat staan objectief en rechtvaardig zonder vooroordelen naar de gebeurtenissen kunnen kijken in de wereld,jullie geven alleen maar af op de moslims want die zijn de boosdoeners en de rest is heilig....
13 Taliban roosteren in het hellevuur.
..

Bfa wij geloven in lotsbeschikking als je tijd gekomen is dan ga je,Amerika heeft zijn doodvonnis getekend,zonder Amerika zou al die oorlogen niet zijn uitgebroken,en jij ben ook nog zo stom dat je die Amerikanen nog gelooft ook..
Laat ik beginnen met je aan te bevelen heel soera 2 er maar op na te slaan.
Wat wil je leg is uit
Ik erken de islam niet als het woord van God. Ik word nog liever doodgemarteld..
Neem 1 ding van mij aan,ze zullen jou in het hiernamaals wat je verdient ook geven,maar de straf begint al als je in je graf bent,ook al laat jij je eigen cremeren hun weten wel jou te vinden,je zou willen dat je dood werd gemarteld,maar helaas-pindakaas daar is geen dood meer,daar zul je lijden voor altijd,maar jij erkent het niet is goed maar wees sterk en ga door met je leven,ooit komen ze ook bij jou langs om die geleende lichaam weer op te eisen waar je nu in leeft..
Als er eentje ordinair schreeuwt is het allah in de koran wel, en ik dus zeker niet. Ik zou dit soort uitspraken nog niet over mijn lippen durven laten komen naar mijn grootste vijand toe.
Maar zeg is eerlijk dhana,kom jij graag voor verrassingen te staan?dat Allah dit alles verteld is toch eerlijk,stel je voor dat Allah ons niet had gewaarschuwd in de Koran dat als we niet in Hem zouden geloven dat we naar de hellevuur zouden gaan zou jij dat dan eerlijk hadden gevonden?Maar wie de baas van deze wereld is die maakt uit wie in zijn huis komt en niet anders,

De zin en doel van het leven op de aarde

Koran,2:30. En toen uw Heer tot de engelen zeide: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zeiden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat gij niet weet." ..

Koran ,2:34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.,iblis is satan die in de oren van de mensen fluistert..

Koran ,2:41. En gelooft in hetgeen Ik heb geopenbaard, vervullende datgene, wat gij reeds bezit en weest niet de eersten, die het verwerpen; verruilt evenmin mijn tekenen voor geringe prijs en zoekt bescherming in Mij alleen.

En hier praat Allah tegen Joden en Christenen,Hij zegt gelooft in hetgeen ik heb geopenbaard(Koran)vervullende datgene,wat gij reeds bezit(Oude en Nieuwe Testament)en wees niet de eersten die het verwerpen..

Koran ,2:42. En verwart de waarheid niet met de onwaarheid, noch verbergt de waarheid tegen beter weten in.

48. En vreest de Dag, dat de ene ziel de andere niet zal kunnen helpen, waarop voor haar noch voorspraak zal worden aanvaard, noch een losprijs zal worden aangenomen, noch zij zullen worden geholpen. ..

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven...

Ik hoop van harte dat jullie niet tot die groep behoren die de Koran verteld..
met een moslim in discussie gaan is net zo onzinnig en nutteloos als met een doofstomme, achterlijke zwakzinnige proberen te communiceren, het brengt imo geen zoden aan de dijk.
..

sdx probeer is een keer zonder vooroordelen te communiceren al hoewel dat een beetje moeilijk is voor je,aan je teksten kan ik opmaken dat jij denkt dat je boven iedereen staat,maar je weet net zoveel als de rest hier,ik weet niet of je het weet 85 procent van de Amerikaanse bevolking gelooft niet meer in die fabeltje 9/11 maar jij mag dat wel doen van mij, :drool: steek die kop van je heel diep in het zand want dan sta je achterwerk goed op ..
bobette zei :Cengiz, jij bent een grote ordinaire schreeuwlelijk!!
..

Ik denk dat jij boven iedereen uit steekt,je post is zelfs verwijderd ga ergens anders blèten..
Bedankt voor je bijdrage. Mijn dochter woont in Amrika, dus je snapt hoe mijn dag was op 11-9. Gelukkig kon ik haar telefonisch bereiken. Bij mij man op de zaak stonden een paar moslims te dansen, na die brute aanval. Mijn man heeft hun contracten uiteraard niet verlengd.
Dat van de moslims dat ze stonden te dansen sta je te liegen,en als je toch een schuldige wilt aanwijzen moet je bij (Bush)wezen internet staat er vol van..
Volgens mij is deze Cengiz trouwens een vrij fijne kerel, die door zijn afkomst en opvoeding gewoon een religie ingedwongen werd zonder de kans te krijgen erover na te denken en te kiezen...zoals zovelen.
Dutch bedankt voor je complimenten,maar ik ben niet religieus opgevoed integendeel was een moslim zoals vele anderen,maar toen ik religieus begon te worden ging ik onderzoeken en vergelijken en kwam al snel achter dat er een maker was die dit alles heeft geschapen,ik was van huis uit moslim dus begon ik mijn eigen steeds verder in te verdiepen,keek om mij heen en zag dat er ook andere geloven waren dan ga je vragen en koop je boeken en je leest de Koran en daarin verteld Allah veel over joden en christenen en kwam al snel achter dat deze drie Godsdiensten met elkaar verbonden waren,en dan kom je tot de conclusie dat de laatste geopenbaarde boek de Koran is voor de gehele mensheid en dat de geldigheid van de Oude en de nieuwe testament opgeheven waren door Allah zelf,maar er is heel veel onbegrip en angst,en die angst word voornamelijk veroorzaakt door anderen zo de islam en de moslims in het slechte daglicht te stellen denken ze dat ze de waarheid kunnen verstoppen en tegen houden..

Ik heb al eerder geschreven en nu weer,als ik cengiz in de tijd had geleefd van Mozes dan was ik een gelovige geweest van Mozes,als ik in de tijd had geleefd van Jezus/Isa dan was ik 1 van die apostelen geweest,maar we leven nu in de tijd van Islam en Mohammed dus ben ik een volger van de Islam en de profeet Mohammed..

En ik hoor het elke keer hier,wij moslims gaan nergens heen ik heb mijn hele leven gewerkt voor deze land en deze land is ook mijn land,of jullie dat willen of niet daar zullen jullie mee moeten doen,en met normen en waarden dat bepaal ik zelf en niet iemand anders,om te beginnen als we elkaar met rust laten en elkaar zouden respecteren hoe we zijn en hoe we leven,dan was er niet zoveel narigheid,behandel de ander hoe je zelf ook behandelt wilt worden ook al is dat een moslim..



groetjes cengiz..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dutch »

Cengiz, jij zegt :
behandel de ander hoe je zelf ook behandelt wilt worden ook al is dat een moslim..
Dit is Het Gouden Principe Van het Humanisme en is helemaal tegengesteld aan de islam beste Cengiz...in de islam gaat dit adagio enkel op als de "andere" een moslims is. Zie je het verschil? Beloof je me erover na te denken op z'n minst?

Voor mij gaat deze zienswijze wél op en ik tracht ze ook toe te passen in mijn dagelijks leven.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

cengiz schreef: Bfa hoe weet jij dat zeker,stel je eigen voor het was jou kind die werd vermoord zou je nog zo reageren??
Het zal moeilijk zijn. De moeilijkheidsgraad verandert niets aan dit principe.
Moest ik falen, verandert het principe ook niet.
cengiz schreef: Voor moslims staat gerechtigheid gelijk aan wraak

..

Maar waarom heb jij een extreem gedachte naar de moslims toe?het gaat toch om gerechtigheid en hoe kun je rechtvaardig zijn als je niet de zelfde straf toe kent aan de persoon die dit op zijn geweten heeft..
Eerste is geen uitspraak van mij.
Oog om oog, tand om tand brengt geen gerechtigheid.
cengiz schreef:maar stel je eigen voor,je woont in Irak en je verlaat morgens je huis en je keert avonds terug naar je huis en je huis is met de grond gelijk gemaakt al jou familie je kinderen alles en iedereen is dood hoe denk jij dan ..
95% kans dat dat huis door Mohammedanen met de grond gelijk is gemaakt.
In de andere 5%, zou het voor mij als bewoner eens goed zijn mijn geweten te raadplegen en te kijken wat ik allemaal op mijn kerfstok heb. Daar is waarschijnlijk de gerechtigde reden te vinden voor het verdwijnen van dat huis.
Waarschijnlijk, want er is nog een heel, heel kleine kans dat dit een misser was. Aanvaardbaar gemaakt door het feit dat ik nog rondloop.
Uiteindelijk is het Allah die dit gewild heeft, daar is niets aan te veranderen.
cengiz schreef:jullie geven alleen maar af op de moslims want die zijn de boosdoeners en de rest is heilig...
Islam is een ideologie die 99% van het huidige terrorisme inspireert. Dit is niet mijn fout.
cengiz schreef: Bfa wij geloven in lotsbeschikking als je tijd gekomen is dan ga je,Amerika heeft zijn doodvonnis getekend,zonder Amerika zou al die oorlogen niet zijn uitgebroken,en jij ben ook nog zo stom dat je die Amerikanen nog gelooft ook..
Ik geloof dat ik mijn lot zelf kan maken. Heb geen horoscooptrekkers nodig om dit lot voor mij te bepalen.
Mag ik je wel wijzen op het feit dat Amerika aan het verkeerde eind van de oorlogsverklaring zat. Deze verklaring kwam van Al Qaida en Taliban. Was gericht aan de volledige Moderne Wereld. Vliegtuigen gebruiken als wapens ter massavernietiging, kan het een beetje geschifter.
In tegenstelling tot wij, laffe Europeanen die ons door Mohammedanen in de luren laten leggen, heeft Amerika gereageerd. Amerika heeft daar al mijn steun voor. Alhoewel ik hun plannen om Afghanistan uit het stenen tijdperk op te bouwen waanzin vind.
Wat kan je doen met een land, waar de mensen hun hobby al millennia lang guerrilla spelen is.
Waar, door die hobby, de meesten te ongeletterd zijn om te weten hoe ze hun vrouw moeten insemineren. Hetgeen de Imam maar al te graag dan in hun plaats doet, terwijl zij zich met de hun enig bekende manier van sexueel genot bezig houden en op kleine jongetjes of hun dieren kruipen.
cengiz schreef:Maar wie de baas van deze wereld is die maakt uit wie in zijn huis komt en niet anders,
Deze wereld is aan de mens gegeven, en nog een hele hoop werelden daarbuiten in het heelal. De mens is baas over deze wereld en als de mens andere werelden bereikt, op die werelden ook.
Je hebt gelijk, wie de baas is bepaalt wie in zijn huis komt. Laat je Allah niet binnen, heeft Allah geen macht over je.
Allah kan je enkel kwaad doen omdat je dit zelf wil.
cengiz schreef:ik weet niet of je het weet 85 procent van de Amerikaanse bevolking gelooft niet meer in die fabeltje 9/11
9/11 is wetenschappelijk bewezen dat die vliegtuigen, gekaapt door Mohammedaanse terroristen, in de WTC-torens gevlogen zijn. Met de bedoeling 100 000 slachtoffers te maken.
Door het Mohammedaans amateurisme zijn ze maar aan 3 000 slachtoffers geraakt. 3% van hun beoogde aantal.
Waarschijnlijk voel jij, je door dit lage percentage zo beschaamd dat je het aan anderen wil wijten.
Uitgezonderd een kleine minderheid, weten de Amerikanen dat Mohammedanen deze zonloze wreedheid begaan hebben. Zoals je zegt, iets bewezen door de wetenschap maakt geloof overbodig. 85% geloven niet omdat ze weten.
cengiz schreef:als ik in de tijd had geleefd van Jezus/Isa dan was ik 1 van die apostelen geweest
Je hebt wel hoog in je bol dat je, je bij de uitverkorenen rekent.
Narcisme doet vooralsnog geen pijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

@ dengiz.
Jij verwijt ons dat wij te veel naar de media luisteren, maar jij verwijst zelf naar het internet. Waar haal jij het gore lef vandaan om te beweren dat 9-11 niet door moslims is gedaan. Maar dat Bush hierachter zit. Doe je oogkleppen af, haal die plaat voor je kop weg! Volgens mij is die plaat bij jou een dikke bunker.Ik lieg dat moslims hebben staan dansen op 9-11? Ik stond er zelf bij! Jij kunt nog zo proberen alles te weerleggen, het lukt je niet. Je laat maar weer zien dat ook jij hier echt NIET huis hoort! Mijn post is verwijderd omdat ik mijn kleindochter erbij haalde. die door jouw soort lastig gevallen werd. Jij moet naar m.nl gaan , daar krijg jij je gelijk! Wacht jij juni maar af. De verkiezingen, kijken of jij dan nog zo veel babbels durft te hebben!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

H.Numan schreef:
Dhana schreef:Ho,ho,ho... moet ik toch even protesteren. Ik beshouw mezelf als christen en heb zeker geen angst om te leven of voor de dood. En om alle religies over dezelfde kam te scheren komt neer op dezelfde holle rethoriek waar moslims zich aan bezondigen.
Nou, leg maar uit. Tegen iemand die in 1 god minder gelooft dat jullie. [hypocrite.gif]
Wat is het verschil? Jullie lopen wat vaker langs het buffet?
Wel goed lezen, meneer Numan. Ik heb geen zin om hier gestigmatiseerd te worden als mens vanwege mijn religie met plus de stelling dat iedere gelovige als een angsthaas door het leven gaat. Dat is een veralgemenisering waar ik niet in geperst wens te worden. Al slaap ik op het buffet. Dat is altijd nog mijn eigen zaak en ben ik niemand, dus jou ook niet ook maar enige uitleg schuldig.
Laatst gewijzigd door Dhana op do mar 18, 2010 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Nick »

Dat van de moslims dat ze stonden te dansen sta je te liegen,en als je toch een schuldige wilt aanwijzen moet je bij (Bush)wezen internet staat er vol van.. (quote/cengiz)

Dus jij ontkent dat er moslims stonden te dansen, na de aanslag op 9/11? het was destijds op televisie te zien.Ik kan
het mij nog herinneren als de dag van gisteren; ik was woedend!
Blijkbaar steek jij nu je kop in het zand.Bush heeft niet om deze terreur gevraagd; jouw moslimbroeders hebben
dit veroorzaakt.Nu ben jij hier natuurlijk niet verantwoordelijk voor, maar degene die nu liegt dat ben jij, cengiz.
Hoe geloofwaardig ben je nu voor de rest nog?
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Nick »

bobette schreef:@ dengiz.
Jij verwijt ons dat wij te veel naar de media luisteren, maar jij verwijst zelf naar het internet. Waar haal jij het gore lef vandaan om te beweren dat 9-11 niet door moslims is gedaan. Maar dat Bush hierachter zit. Doe je oogkleppen af, haal die plaat voor je kop weg! Volgens mij is die plaat bij jou een dikke bunker.Ik lieg dat moslims hebben staan dansen op 9-11? Ik stond er zelf bij! Jij kunt nog zo proberen alles te weerleggen, het lukt je niet. Je laat maar weer zien dat ook jij hier echt NIET huis hoort! Mijn post is verwijderd omdat ik mijn kleindochter erbij haalde. die door jouw soort lastig gevallen werd. Jij moet naar m.nl gaan , daar krijg jij je gelijk! Wacht jij juni maar af. De verkiezingen, kijken of jij dan nog zo veel babbels durft te hebben!

Hij post volgens mij al op M.nl :smile:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door BFA »

Dutch schreef:Volgens mij is deze Cengiz trouwens een vrij fijne kerel, die door zijn afkomst en opvoeding gewoon een religie ingedwongen werd zonder de kans te krijgen erover na te denken en te kiezen.
Het lijkt zo.
Je kan tegen Cengiz zeggen wat je wil. Niets blijft hangen, alles glijdt makkelijk van hem af. Wat overblijft is het naakte geloof in de Koran, Sunna en Hadith.
Het lijkt wel of Cengiz van Teflon is gemaakt. Beter gezegd, het lijkt of Cengiz een Koran is met een Teflon kaft omheen. Raken de gouden letters op de kaft niet vervuild. Blijft het smerige aan de binnenkant verhuld.
Zijn innerlijk lijkt onbewogen te blijven. Net zoals het gesloten houden van het boek de glans van de gouden letters niet verstoord.

Af en toe is er toch een breking in de gouden reflectie van het licht. Als het over Taliban gaat. Is Cengiz misleid door propaganda of is Cengiz zijn hart net zoals de Koran niet zo vreedzaam als hij wil voordoen.
Van die korte breking in reflectie kan je geen conclusies trekken.

Taliban zijn mensenetende roofdieren. Een mensenetend roofdier is maar een oplossing voor. Dit jaag je op en maak je af om te voorkomen dat het meer slachtoffers maakt. Dit is verdediging, niets mis daarmee.

Even tussendoor.
Eergisteren was ik met de fiets weg. Juist buiten het dorp, zijn een paar weides waar elk jaar veel kievits nestelen. eergisteren zag ik dat de kievits terug waren. Op dat ogenblik weet je dat het niet meer gaat sneeuwen en de lente daar is.
Het is steeds een gelukkig ogenblik, te zien dat die vogels er zijn. Hun eerste dartelingen maken over de weides die ze als woonplaats gekozen hebben. Schept verwachtingen van lente, zomer, zon en warmte. De eerste bloesems en groene bossen.
Een uur later toen ik op terugweg die plaats passeerde, was het anders. Je zag de kievits met meer dan honderd zitten in de wei. Het opvliegen en ronddartelen was er niet meer bij. Je zag de kuif op hun koppen uitsteken uit het droge gras en dat was het. Af en toe een vleugelslag. Geen vleugelslag om op te stijgen in de lucht.
Dan viel mijn blik op de grote bruine schaduw in het midden. Een buizerd was zijn buik aan het vullen aan een van de Kievit die hij te pakken had gekregen.

Die kievits deden mij op dat ogenblik aan Cengiz denken. Net zoals Cengiz geloven die kievit in hun lot en doen niets om het te veranderen. Als de buizerd uit de hemel neerstrijkt zijn ze blij dat dit lot hun niet uitgekozen heeft. Verzinken in een soort lethargie om de aandacht niet te trekken van de dood die in hun midden huishoudt. Een lethargie die de dood in hun midden ook ontkent.
Een ogenblik geestelijke dood tot de buizerd volgegeten is en vertrekt.

Kievit zijn geen mensen. Hebben niet en kunnen zich niet de middelen creëren om die wrede dood die in hun midden komt huishouden weg te houden. Enige verweer is zich in een ogenblik geestelijke dood laten zinken om te vermijden dat de fysische dood hen komt halen. Op het ogenblik dat die dood daar is glijdt alle wreedheid die van die dood voortkomt van hun af, als waren ze van teflon gemaakt.

Geestelijke dood, is ook hetgeen Cengiz vooral uitstraalt als hij zich steeds tot de koran wendt.
Geestelijke dood die het onmogelijk maakt te zien dat de Taliban die het roofdier zijn dat in het midden komt eten, zich ook tot de Koran wenden. Dit in tegenstelling tot de buizerd die totaal andere redenen heeft om de kievit te eten.
Het is de geestelijke dood die ontstaat in vredelievende en biddende Mohammedanen die de Taliban uitnodigt in hun midden te komen eten. Omdat deze vredelievende Mohammedanen blij zijn dat het lot hun deze keer niet gekozen heeft bidden ze harder en wijzen ze zeker de Taliban niet aan.
Daar beiden zich tot de Koran wenden is het uit de geestelijke dood van de vredelievende Mohammedanen dat de Taliban ontstaan. In die geestelijke dood creëren ze niet dat verdediging biedt tegen het mensenetend roofdier dat een Taliban is.Beiden, vredelievende Mohammedanen en Taliban houden elkaar in stand.

Mensenetende roofdieren zoals Taliban jaag je op en maak je af, eender waar ze zich bevinden. vind je het nest, roei je dat nest uit. Om te voorkomen dat nog meerdere levens genomen worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Bernie »

Het is opmerkelijk om mensen hier teksten te zien schrijven die hetzelfde niveau krijgen als datgene wat we willen bestrijden.

Ja, de islam leert onverdraagzaamheid en dat willen we niet..... Dus dan zelf maar onverdraagzaam doen tegen elke moslim die dit forum durft te betreden?

Ja, de islam leert blind te volgen en ontmoedigt zelf nadenken, en ja een volwassen man zou eruit kunnen stappen. Maar hoe makkelijk zou jij eruit stappen als je je hele leven hebt geleerd dat dit tot gruwelijke martelingen leidt? Door tegen iemand te gaan schreeuwen hoe slecht ie is omdat hij in Mohammed gelooft, duw je hem er juist nog dieper in.

In dit opzicht zie ik geen verschil met een moslim die oproept een moordenaar op te hangen. Het is jezelf verlagen tot het niveau van wat je wilt bestrijden. Menselijk, begrijpelijk vanuit de emotie, maar dat praat het niet goed.

Cengiz neemt in ieder geval de moeite om hier te komen schrijven. De meeste moslims doen dat niet, die blijven lekker onder elkaar.
En de meeste anti-moslims ook. Het is lekker makkelijk om als anti-islamclub onder elkaar hier iemand te gaan zitten afbranden en vervolgens te klagen over hoe intolerant de moslims toch zijn.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

cengiz schreef: [b,kijk ik zou zeggen hang die politieagent op op de nationale tv dat iedereen kan zien,dat is gerechtigheid.. [/b]
Vindt je dat niet wat slaples moslim? Tong uitrukken, geselen, handen en voeten afhakken, kruisigen en dan stenigen, haal je daar niet liever je moslimhartje aan op?

Hadden de Mekkanen Mohammed maar opgehangen als rover en verkrachter voor hij zijn visioenen kreeg, de wereld zou zoveel ellende bespaard zijn gebleven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

cengiz schreef: Ik heb onderzoek gedaan ariel,maar algemeen word aangenomen dat de teksten uit de vierde eeuw zijn,mogelijk maar ze weten nier zeker kunnen ook uit het jaar 50 zijn,maar daarover zijn ze nog niet uit..
Hallo cengiz.
Precieze datering is moeilijk. Ik weet het niet. Je kan gelijk hebben dat het Nieuwe Testament ongeveer 300 jaar na Christus werd samengesteld. Maar er zijn ontzettend veel oude fragmenten en manuscripten gevonden van de geschriften. Van geen ander werk uit de oudheid bestaat er zoveel oud materiaal

En vergeet niet dat het oudste document dat we hebben van de Koran dateert uit de 10e eeuw, ongeveer ook 300 jaar na Mohammed. Dit document stamt dus na de verandering die kalief Uthman in de Koran heeft aangebracht. Laten we dus maar voor het gemak aannemen dat beide boeken even onbetrouwbaar zijn

Het maakt niet uit wanneer de boeken geschreven zijn, wat wel uitmaakt is wat voor boodschap er in deze boeken staat. Spreken ze van liefde of van haat. Dat is een belangrijk punt.

De bijbel zegt: Vergeld geen kwaad met kwaad
Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.
(Mattheüs 5 : 44)

De koran zegt: 2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

Het woord en de tekst is voor mij dus belangrijker dan de samenstelling van de boeken.
Ariel misschien was toen de aarde niet zo dichtbevolkt,daar leefden niet zoveel mensen in de wereld als nu,maar als je heel die gebeuren bekijkt vanaf een Goddelijke standpunt dan is er toch niets aan de hand,God heeft toch macht over alles inclusief de dieren,kan het niet zo zijn dat God al de dieren daar heeft gestuurd
Ik had het niet over de mensen cengiz, maar over de dieren. Zoveel mensen gingen er niet mee in de ark. Dat waren er maar vijf als we de bijbel moeten geloven, en vier als we de koran moeten geloven. Honderdvijftig dagen gingen voorbij voordat het water zakte en de ark vastliep op het Araratgebergte. Dat is een lange tijd cengiz. En veel voedsel.
Maar ariel wist jij dat de ark van noah zich in Turkije bevind,wat ik wil zeggen de resten van de ark en de meeste onderzoekers die kwamen uit de hele wereld om te onderzoeken,ik weet niet of dit nieuw is voor je of je al wist,ik geef je nog m1 tip,de pootjes van de duiven waarom zijn ze rood?
Ja dat wist ik. Ik heb veel gelezen over de vondst van de ark van noach.

Afbeelding

De vindplaats van de ark is een rotsformatie die de vorm van een schip heeft.
Charles Berlitz heeft een boek geschreven...Het verloren schip van Noach , en wijst er op dat "de plaatselijke bevolking het bouwsel wel kent, maar niet denkt dat het het schip van Noach is, maar het schip van Malik Shah, een heerser uit de oudheid die een enorm schip gebruikte op het meer dat vroeger een groot gebied rond Ararat bedekte."

Meer verfijnde proeven die een zekere Baumgardner in 1988 deed, en waarbij hij ook boringen verrichte tot in het hart van het gesteente, leverden geen steun op voor de oorspronkelijke bevindingen van Wyatt en Fasold de twee archeologen die dachten dat rotsformatie meer organische koolstof bevatte dan het omliggende gebied . Geen van de vier boorgaten leverde ook maar een sprankje bewijs op dat de vindplaats de Ark van Noach herbergde. Integendeel, het leek erop dat de vlakke laag die het jaar daarvoor was ontdekt, niets meer was dan een laag van steen.

Verder bestudering van de gegevens die waren verzameld door de geologen die de vindplaats hadden onderzocht, wees erop dat de rotsformatie niet door mensen gemaakt kon zijn. De meest vernietigende conclusies waren:

- Het hoge koolstof- gehalte van de bodemmonsters werd veroorzaakt door de aanwezigheid van calciumcarbonaat in sommige stenen, niet in versteend hout.

- Het brok versteend hout dat Wyatt had gevonden was in werkelijkheid vulkaangesteente.

- Het timmerhout dat met de radar was ontdekt, was donker, waterdicht gesteente.

- Het rotsmateriaal dat de rand van het schip vormde was identiek aan rotsen in de buurt.

- De ijzeren klampen die zogenaamd uit het schip kwamen, waren gevormd uit een natuurlijk en variabel mengsel van ijzeroxide, klei, kwarts en andere mineralen.

Maar lees het in alle rust nog maar eens na cengiz, en stel je eigen diagnose. Deze site stond nog vast in mijn favorieten.
http://www.kronosworld.nl/Ark.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien geloof ik in liefde cengiz. Liefde voor en van de mensheid, alhoewel de mensheid me vaak enorm teleur stelt als ik zie wat een vreselijke misdaden men kan plegen. Zoals bijvoorbeeld die politieman die een meisje van 12 jaar in koele bloede vermoord
Heb ik vandaag op mijn werk gehoord,ik vind verschrikkelijk voor de meisje en de nabestaanden,kijk ik zou zeggen hang die politieagent op op de nationale tv dat iedereen kan zien,dat is gerechtigheid..


Ik ben tegen de doodstraf cengiz. Maar misschien is de straf die ik hem op wil leggen zelfs nog wreder, want als het mijn kind zou zijn die vermoord is, dan zou ik willen dat deze man elke dag tot aan zijn dood herinnerd wordt aan wat hij heeft gedaan.
As hij wakker is, en als hij slaapt in zijn dromen.
ik geef je nog m1 tip,de pootjes van de duiven waarom zijn ze rood?
:) Ik heb het opgezocht Cenzig, want ik had het je vanuit mijzelf niet kunnen vertellen.
Volgens de arabieren vloog de duif, die de olijftak afgaf ten teken dat de waterstand terugliep, nog een tweede keer weg. Toen de duif opnieuw terugkeerde had het rode modder aan de pootjes ten teken dat het vaste grond had gevoeld. Noah was zo blij met dit bericht dat hij Jahweh in een gebed verzocht om de duif voor altijd rode pootjes te geven. En Noah's gebed werd verhoord want tot op de dag van vandaag zijn alle pootjes van duiven rood van kleur.....
Right? :wink2:

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door mercator »

Bernie schreef:Het is opmerkelijk om mensen hier teksten te zien schrijven die hetzelfde niveau krijgen als datgene wat we willen bestrijden.
Wat jij hier uitspreekt is gewoon cultuur-relativisme. Dat snijdt geen hout.Er IS een niveau verschil tussen moslims en verlichte geesten.
Stel dat iemand die gelooft dat de aarde een platte schijf is, zich zou manifesteren op een wetenschappelijk forum en zijn/haar waanbeelden zou onderbouwen met andere waanbeelden uit een of ander boekje-zoals de moslim Cengiz doet-en dan zouden de wetenschappers het "moedig" moeten vinden dat de platte-aarde-adept toch maar altijd opnieuw in discussie gaat?! Dat is gekkernij, én getuigt ook van neo-koloniaal superioriteits-denken zo van ach die arme moslim sukkel lult wel wat raak , hij weet niet beter maar hij mag toch zijn zegje doen vindt je niet?

Islam is NIKS, moslims zijn zwakbegaafden die door een samenloop van omstandigheden zich buiten een moderne maatschappij stellen, ze dienen ook als dusdanig behandeld te worden. Als ze onschadelijk zijn worden ze geduld, als ze voor overlast zorgen dienen ze verwijderd te worden.

En al wat ze denken te denken naar het voorbeeld van hun afgod Mohammed is flauwekul, daar hoeven wij ons geen seconde mee bezig te houden.

Islam/moslims heeft/hebben geen niveau. Het moet verwijderd worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Dhana »

Beste Cengiz.

Al ben ik het dan voor geen cent met je eens op wat voor front dan ook, uit respect voor al je energie, moed en doorzettingsvermogen laat ik je in ieder geval verder met rust. Zo Allah werkelijk mocht bestaan, moet Hij wel uitermate in zijn knollentuin zijn met een dienaar zoals jij. Chapeau.
:razz:

Vriendelijke groet,


Dhana
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:Precieze datering is moeilijk. Ik weet het niet.
Valt redelijk mee hoor. Koolstof datering is ingewikkeld, klopt. Maar daar heb je (gelukkig) laboratoria voor. Er zijn meer mogelijkheden, overigens. Vergelijken met gelijk gevonden voorwerpen of overblijfselen bijvoorbeeld.

Ik neem aan dat Cengiz hier goed op de hoogte van is, aangezien hij zelf onderzoek heeft verricht. [hypocrite.gif]
Je kan gelijk hebben dat het Nieuwe Testament ongeveer 300 jaar na Christus werd samengesteld. Maar er zijn ontzettend veel oude fragmenten en manuscripten gevonden van de geschriften. Van geen ander werk uit de oudheid bestaat er zoveel oud materiaal
Dat hangt er vanaf wat je onder het NT verstaat. Als je bedoelt de het vaststellen van de canon: Ongeveer. Dat gebeurde iets later. Als je bedoelt het schrijven van de boeken die nu het NT vormen: absoluut niet. Men begon rond 70 AD ( vlak na de Joodse Opstand) tot ongeveern 150 AD (De apocriefen van Johannes zijn zo ongeveer de laatsten).

Waarom is er zoveel oud materiaal?
1- Het Christendom is de dominante godsdienst van deze planeet. Voorlopig nog wel, in ieder geval. Men, in de breedste zins des woords, heeft er dus baat bij om hier naar de bronnen te zoeken. Aanzienlijk meer dan naar de bronnen van het Hindoeïsme of de religie van het Klokbekervolk.
2- Het Midden Oosten is een centrum van beschaving. (Uiteraard niet de zandbak die daar zuidoostelijk van ligt.) Er is veel bewaard gebleven, en het schrift was al millennia bekend.

De ark van Noach:
Compleet onmogelijk, en verzonnen door mensen die totaal geen verstand hadden van elementaire biologie.
Neem nou vissen. Er zijn nogal wat zoetwatervissen die zelfs geringe verschillen in temperatuur, zout of kalk gehalte niet overleven. Hoe kwam die vissen in godsnaam uit Zuid Amerika zwemmen? Via Fedex? De kangoeroes namen ongetwijfeld in de buidel de Eucalyptus bomen mee, en twee koala's.

Dan aan boord. Enig idee hoeveel mest grote zoogdieren produceren? Wie ging dat allemaal opruimen? Noach met z'n familie? Da's bij lange na niet genoeg. We hebben het nog niet over het dieet gehad. De meeste dieren zijn nogal kieskeurig. Koala's eten alleen eucalyptus, en dan nog niet eens alle eucalyptus. Er moet nogal wat voedsel zijn opgeslagen, plus een team van dik 400 verzorgers om de dieren te voeden.

Waarom vond Noach het noodzakeljk om vlooien, muggen, teken, spoelwormen, lintwormen en andere ziektes mee te nemen?

Na de vloed. De impala's renden voor hun leven, want de leeuwen wilden zo onderhand wel eens wat anders dan een blik Kittekat. Er was niets meer op aarde. Niets verwoest zo goed als zout water. (Waarom ploegden de Romeinen Cathago met zout?) Alle fauna was dus verdwenen. De impala's en andere planteneters stierven een relatief milde dood: ze werden opgegeten door de carnivoren. Die verhongerden...

Dit verhaal is een van de meest onwaarschijnlijke uit een boek dat er vol van staat. Natuurlijk zijn er grote overstromingen geweest. Natuurlijk zijn er boeren geweest die met hun hebben en houden op een vlotje rond dobberden. Rivier valleien zijn nogal vruchtbaar, net als vulkanen. En dat is de reden waarom veel volken Noach verhalen hebben, zelfs wij. (Kinderdijk) Een boer die zo'n vloed overleefde vertelde dat aan het kampvuur en dikte dat wat aan. Zonder enige kennis van geografie of biologie, want dat bestond toen nog nauwelijks.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door bobette »

Cengiz, post op marokko.nl. sinds 6-3-2008. Hij heet daar: cengizhan. locatie: Dar-ul-kufr. Er is hier gevraagd aan hem of dat zo is, maar zoals gewoonlijk geeft hij geen antwoord. Hij heeft het over zijn eigen normen en waarden, en heeft lak aan de Nederlandse normen een waarden. Verbeeld je dat ik in mekka een moskee binnen ga met mijn schoenen aan , een stoel meeneem en tussen de mannen ga zitten. Want dat zijn mijn eigen normen en waarden. Nou dat gaat dus niet door, ik word waarschijnlijk gestenigd. Hiermee wil ik zeggen tegen cengiz, pas je aan , dan heeft niemand last van je. Toon eens respect tegen over het land waar jij nu nog welkom bent. Het is je eigen schuld als daar verandering komt.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Manon »

Dit verhaal is een van de meest onwaarschijnlijke uit een boek dat er vol van staat. Natuurlijk zijn er grote overstromingen geweest. Natuurlijk zijn er boeren geweest die met hun hebben en houden op een vlotje rond dobberden. Rivier valleien zijn nogal vruchtbaar, net als vulkanen. En dat is de reden waarom veel volken Noach verhalen hebben, zelfs wij. (Kinderdijk) Een boer die zo'n vloed overleefde vertelde dat aan het kampvuur en dikte dat wat aan. Zonder enige kennis van geografie of biologie, want dat bestond toen nog nauwelijks.
Ik hecht wel "geloof" aan het verhaal van Noah, maar dan aan de hand van de laatste archeologische vondsten die men gedaan heeft.

Meer dan waarschijnlijk (bijna met zekerheid) is er na de laatste ijstijd een reusachtige overstroming geweest waarbij de Middellandse Zee via de Bosphorus overliep in de Zwarte Zee.
In die halve maan waren de eerste nederzettingen gevestigd waarbij men een begin had gemaakt van agrarische bedrijvigheid.
Die overstroming ging niet plotsklaps blijkbaar, maar dag na dag, week na week steeg het water centimeter per centimeter. Daardoor moesten de bewoners hun nederzettingen verlaten en achteruit trekken.
Best mogelijk dat er een van die mannen toen een "ark" heeft gebouwd (met alle schrik vandien, want het water bleef maar stijgen en de onwetendheid over de omliggende "wereld" waarschijnlijk groot) en dus heeft diene mijnheer (Noah) als ZIJN dieren op die boot ondergebracht, samen met zijn naaste familie, en hopelijk genoeg voedsel voor een tijdje, tot het stijgende water tot stilstand kwam? Ze konden zich natuurlijk nog steeds gaan bevoorraden aan de wal hé?

Allemaal best mogelijk dus. beetje overdreven natuurlijk door de jarenlange overleveringen vanaf de mesopotamiers. Maar anno 2008 of zo heeft Ballard (national geographic) wèl restanten van nederzettingen gevonden, diep in de Zwarte Zee, dus van voor dat de middellandse zee overstroomde.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
cengiz
Berichten: 86
Lid geworden op: zo feb 28, 2010 1:32 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door cengiz »

goede morgen..
En vergeet niet dat het oudste document dat we hebben van de Koran dateert uit de 10e eeuw, ongeveer ook 300 jaar na Mohammed. Dit document stamt dus na de verandering die kalief Uthman in de Koran heeft aangebracht.
..

Waarom het wel belangrijk is bij het samen stellen van een Goddelijke boek,als er een langere tijd tussen ziet is de kans groter dat onwaarheden toevoegingen erin kunnen sluipen....

Het was niet bij kalief Osman maar het begon al bij de eerste kalief abu-Bekir,en hij noemde de Koran (Mushaf)wat betekent bladzijden tussen twee kaften,in de oorlog yemame kwamen veel Koran geleerde die de Koran uit het hoofd hadden geleerd om minimaal 70,en om die reden kwam Hz Omer(r.a)bij de eerste kalief met het verzoek om de Koran te verzamelen en vorm te geven(Mushaf),Zeyd ibnu Sabid’i verteld dat kalief abu-Bekir hem bij hem liet komen en was Hz.Omer ook aanwezig,en ze vertelden aan hem dat ze de Koran bij elkaar wilden brengen als boek en vroegen zijn mening,omdat hij 1 van de beste was die de Koran uit het hoofd kon en was onderwezen door de profeet,zeyd zei hoe kun je iets doen wat de profeet niet heeft gedaan,maar ze hebben mij overtuigd,en ik kreeg de opdracht van de eerste kalief naar de moskee te gaan en wie naar jullie komt dat geschreven is met twee getuigen schrijf het dan op,en toen ging Hz.Omer naar de moskee en zei tegen alle moslims wie verzen in zijn bezit heeft breng het dan allemaal mee,en zo is het begonnen ariel niet in de tijd van Hz-Osman(r.a)

Wat ook belangrijk was toen Zeyd ibnu Sabid de Koran bij elkaar had gebracht,gaaf de eerste kalief Hz-abu-Bekir(r.a) de opdracht om de Koran te toetsen op een soort vergadering openlijk Koran reciteren en lezen dat voornamelijk in de leven van de profeet werd gedaan in de maand ramadan,wat nu ook gebeurd tijdens de maand ramadan de Koran word gereciteerd van begin tot het eind..
De bijbel zegt: Vergeld geen kwaad met kwaad.Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.(Mattheüs 5 : 44)
..

Maar ariel staan zoveel verhalen in de oude en de nieuwe-testament over oorlogen enz..ik zal paar neerzetten voor je :Mozes bouwde een altaar en noemde dat :De Heer ia mijn vaandel.Hij zei ""De Heer heeft gezworen,dat Hij alle generaties door zal strijden tegen de Amalekieten"" exod 17 :15-16....""Toen gaaf de Heer hem de opdracht,Ruk op tegen de Midjanieten en bevrijd Israel uit hun greep""..Richteren 6:14..""Wat ben ik gelukkig""Welk volk kan zich met jou meten.Aan de Heer dank je voor de zege.Hij is het schild dat je beschermd,het zwaard dat jou de triompf brengt.De vijanden zullen voor je kruipen,je zult hun de voet op de nek zetten""Deut 33:29..

Wat zegt Jezus over de oorlog? "Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen.Ziet toe, weest niet verontrust;want dat moet geschieden,maar het einde is het nog niet.Want volk zal opstaan tegen volk,en koninkrijk tegen koninkrijk" (Matteüs 24:6,7).

Het besluit van de HEER wil ik bekendmaken. Hij sprak tot mij: ‘Jij bent mijn zoon,ik heb je vandaag verwekt.Vraag het mij en ik geef je de volken in bezit,de einden der aarde in eigendom.Jij kunt ze breken met een ijzeren staf,ze stukslaan als een aarden pot.’....Daarom, koningen, wees verstandig, wees gewaarschuwd, leiders van de aarde. Onderwerp u, toon de HEER uw ontzag, breng hem bevend uw hulde. Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem."PSALM 2:1-12....
De koran zegt: 2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden...
Maar we moeten proberen de versen niet uit zijn context te halen,om deze vers te kunnen begrijpen moeten we weten wanneer het kwam en waarom het kwam wat gebeurde er dat Allah deze vers stuurde,ik weet dat de ongelovigen en de moslims een verdrag hadden gesloten met elkaar dat ze eerste 10 jaar geen oorlog meer zouden voeren,maar omdat de ongelovigen deze verdrag hadden geschonden en veel moslims hadden gedood,kregen ze 4 maanden de tijd om het weer goed te maken,en wanneer ze dat niet zouden doen dan zou er oorlog uitbreken...

Maar om de die ene vers goed te begrijpen moeten we ook de vers 190,191,192 erbij halen dan word alles duidelijk:
Koran 2:190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
Koran 2:191.En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Koran 2:192.Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol...

Maar ariel het is zo duidelijk wat er staat,als je het niet begrijpt dan vraag het maar,deze verzen zijn in een tijd van oorlog van toepassing en niet anders,om deze vers in zijn juiste context te kunnen begrijpen moeten we eerst kijken naar een vers eerder en ook een vers later....Dit word verteld in een oorlog situatie ..

Ik had het niet over de mensen cengiz, maar over de dieren. Zoveel mensen gingen er niet mee in de ark. Dat waren er maar vijf als we de bijbel moeten geloven, en vier als we de koran moeten geloven


Nou ariel ik heb het ook gelezen maar dat is lang geleden ik kan het ook verkeerd hebben,ik dacht 83 vrouwen 82 mannen dat is wat ik mijn eigen kan herinneren..

voorbij voordat het water zakte en de ark vastliep op het Araratgebergte. Dat is een lange tijd cengiz. En veel voedsel.


Dat klopt ben ik met je eens,""Maar ik heb nooit gezegd dat heel de aarde onder de zondvloed kwam te staan,maar zoals ik het heb gehoord is alleen zondvloed geweest waar het werd bewoond door mensen

de nagels aan onze vingers en onze voeten zijn overgebleven van onze voorouders Adam en Eva,toen ze nog in de paradijs waren,dat waren de kleren eigenlijk die hun hele lichaam bedekten en niet bloot zoals in veel verbeelding van mensen....

Maar wat ook uniek is als je met mij eens bent dat de Koran zegt :Voorwaar, Wij hebben deze vermaning (de Koran) nedergezonden en voorzeker Wij zullen er de Waker over zijn...

Dat de Koran een Goddelijke bescherming geniet..

Wie de Koran wil interpreteren en van commentaar wil voorzien,houdt er best rekening mee dat de (oorspronkelijke, Arabische) Koran door moslims aanzien wordt als letterlijk het 'Woord van God',

Vertalingen worden niet aanzien als de 'Koran',maar wel als een 'interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler'.het Arabisch is een zeer context-gevoelige taal,woorden kunnen tientallen verschillende betekenissen hebben.en vertalers moeten daar een keuze uit maken.zij doen dit vanuit hun eigen achtergrond,vanuit hun eigen maatschappij,vanuit hun eigen religieuze overtuiging..

En voor mensen die echt zonder vooroordelen willen onderzoeken wat er echt die dag is gebeurd 9/11 hier een link,als je een beetje redelijk nadenkt dat een man die in de bergen zich schuil houd,en die dan vervolgens de machtigste land ter wereld Amerika gaat bombarderen gaat niet op,elke land heeft zijn defensie in situaties van gevaar halen ze die vliegtuigen naar beneden..

Deze link is voor degene die zo hun best doen om te blijven volhouden dat de moslims achter de aanslagen van 9/11: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9712068461" onclick="window.open(this.href);return false;




groetjes ariel cengiz..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Ariel »

circe schreef: Ik hecht wel "geloof" aan het verhaal van Noah, maar dan aan de hand van de laatste archeologische vondsten die men gedaan heeft.

Meer dan waarschijnlijk (bijna met zekerheid) is er na de laatste ijstijd een reusachtige overstroming geweest waarbij de Middellandse Zee via de Bosphorus overliep in de Zwarte Zee.
In die halve maan waren de eerste nederzettingen gevestigd waarbij men een begin had gemaakt van agrarische bedrijvigheid.
Die overstroming ging niet plotsklaps blijkbaar, maar dag na dag, week na week steeg het water centimeter per centimeter. Daardoor moesten de bewoners hun nederzettingen verlaten en achteruit trekken.
Best mogelijk dat er een van die mannen toen een "ark" heeft gebouwd (met alle schrik vandien, want het water bleef maar stijgen en de onwetendheid over de omliggende "wereld" waarschijnlijk groot) en dus heeft diene mijnheer (Noah) als ZIJN dieren op die boot ondergebracht, samen met zijn naaste familie, en hopelijk genoeg voedsel voor een tijdje, tot het stijgende water tot stilstand kwam? Ze konden zich natuurlijk nog steeds gaan bevoorraden aan de wal hé?

.
Oh, maar ik geloof ook dat er "iets" gebeurd is waardoor dit ark verhaal uitgegroeid is tot een bijbel verhaal circe. Je weet hoe het ging in vroegere tijden. Er was een overstroming, mensen die het overleefde vertelde dit door aan hun kinderen , steeds werd het verhaal spannender en mooier, God werd er bij gehaald,( ook de cro-magnon mens geloofde in een godheid) en voila binnen een paar eeuwen of generaties was er een prachtige sage geboren die zo de bijbel in kon.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: cengiz in gesprek met de kafir.

Bericht door Monique »

Vertalingen worden niet aanzien als de 'Koran',maar wel als een 'interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler'.het Arabisch is een zeer context-gevoelige taal,woorden kunnen tientallen verschillende betekenissen hebben.en vertalers moeten daar een keuze uit maken.zij doen dit vanuit hun eigen achtergrond,vanuit hun eigen maatschappij,vanuit hun eigen religieuze overtuiging..
Waarom zou allah de heilige grote boodschap in het arabisch gedaan hebben?
Dat is een taal die maar in een klein gedeelte van de wereld gesproken wordt.
Waarom niet in het engels?

Wanneer de koran DE universele boodschap is dan lijkt het mij wenselijk om die boodschap dan ook in een universele taal neder te zenden.
Maar nee, de almachtige, alwetende allah stuurt zijn boodschap in een taal die maar een klein gedeelte der mensheid machtig is en noemt die boodschap dan ... duidelijk, voor iedereen en voor alle tijden.

Ik zou toch verwachten dat allah een beetje intelligenter zou zijn.
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie