Vrouwen besnijdenis

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

bertstenders schreef:Dhana
Etnisch heb jij dus een moslim achtergrond maar waar haal je dan de informatie vandaan dat besnijden van jongens een marteling zou zijn en wat die foto's betreft, ja dat kindje met die grote ogen heeft niets te maken met haar (eventuele) besnijdenis maar dat is zaak voor een nader onderzoek bij een oogarts want die zien er niet goed uit, in ieder geval niet normaal.
Het verwijderen van de voorhuid van een jongen of het verwijderen van essentiele onderdelen van het vrouwelijke geslachtsdeel zijn in mijn optiek twee totaal verschillende zaken.
Ik heb de indruk dat jij a-priori tegen besnijdenis bent maar zit er niet een dag en nacht verschil tussen de ingreep bij jongens dan bij meisjes?
Persoonlijk vind ik het onvergelijkbaar.
Volgens mij heeft dat eerste meisje gewoon hele grote verdreietige ogen met tranen erin. Al je in discussie wilt gaan over jongens bensnijdenis moet je niet bij mij zijn, want daar ben ik geen fanatiek tegenstandster van. Ik zie het meer als een soort folkore die niets met religie te maken heeft, want dat werd in het oude Egypte al gedaan door de import en is daar overgenomen van de Nubische slaven. Jongensbesnijdenis heeft geen enkele andere reden, anders dat allah of Jaweh dat geboden heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Dit kind is ook zielig maar heeft niets met het onderwerp te maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

bertstenders schreef:Dit kind is ook zielig maar heeft niets met het onderwerp te maken.
Neem me niet kwalijk, maar ik heb die foto van de link gehaald die jij me gaf. Waarom staat die foto bij dat artikel denk jij?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Je kan die foto van mij er af halen maar hij is net zoveel waard als de foto van dat zielige kind met die grote ogen. Het is maar net welk onderschrift je gebruikt want er is geen enkel bewijs dat dat kind zo kijkt omdat ze besneden is/gaat worden.
Het ziet er meer uit als een medisch probleem met de ogen want ze zijn wel heel erg groot. Dat wilde ik aantonen.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Overigens, hoeveel mannen ken jij Ariel, die getrouwd zijn met een besneden vrouw. Ik heb in het begin van mijn deelname al verklaard dat mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is en dat geldt voor veel besneden vrouwen kan ik je uit de praktijk vertellen.
Voordat er nu weer een bak over me heen komt. Vanuit mijn Nederlander zijn ben ik in beginsel ook niet voor deze ingreep bij kinderen.

Een bijzondere vriendin van mij uit Ethiopië, nu 26 jaar oud zal haar dochter (is nog niet geboren) ook laten besnijden want het is en ik citeer; Bert, het is een feest en je krijgt ook cadeautjes. Ik was reuze verbaasd na haar statement maar er was geen speld tussen te krijgen. De kans is overigens echt groot bij haar omdat ze inmiddels ook een Ethiopische man heeft.
Zij woont vanaf haar 12e in Nederland en heeft hier gestudeerd en is toch niet tegen, rara hoe kan dit.

Vandaar ook dat ik met deze kennis een tijdje terug vroeg hoe je het besnijden van meisjes wilt uitroeien. Waar begint het?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

bertstenders schreef:Overigens, hoeveel mannen ken jij Ariel, die getrouwd zijn met een besneden vrouw. Ik heb in het begin van mijn deelname al verklaard dat mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is en dat geldt voor veel besneden vrouwen kan ik je uit de praktijk vertellen.
Voordat er nu weer een bak over me heen komt. Vanuit mijn Nederlander zijn ben ik in beginsel ook niet voor deze ingreep bij kinderen.

Een bijzondere vriendin van mij uit Ethiopië, nu 26 jaar oud zal haar dochter (is nog niet geboren) ook laten besnijden want het is en ik citeer; Bert, het is een feest en je krijgt ook cadeautjes. Ik was reuze verbaasd na haar statement maar er was geen speld tussen te krijgen. De kans is overigens echt groot bij haar omdat ze inmiddels ook een Ethiopische man heeft.
Zij woont vanaf haar 12e in Nederland en heeft hier gestudeerd en is toch niet tegen, rara hoe kan dit.

Vandaar ook dat ik met deze kennis een tijdje terug vroeg hoe je het besnijden van meisjes wilt uitroeien. Waar begint het?
Zo waren de vrouwen die tijdens de nazitijd ook heel trots als ze geselecteeerd werden om in Heilbron voor het zorgen voor puur arsisch nageslacht. Die hadden dan wel een eigen keuze, maar waren van top tot teen geindoctrineerd en vrouwen die trots zijn op hun bensijdenis zijn met terugwerkende kracht net zo hard geindoctrineerd. Moslims die elkaar of andere onschuldigen de licht inblazen zijn ook apetrots op hun wandaden. Met andere woorden, trots maakt zaken die volkomen krom zijn daarom nog niet recht. En je vraagt hoe een einde te maken aan die misstanden is al beantwoord. Dat zal vanuit moslims zelf moeten komen. Maar zolang die het vertikken om de hand, waar dan ook voor, in eigen boezem te steken, kunnen we er van uitgaan dat die beestachtige praktijken tot in in lengte der dagen zullen blijven bestaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Manon »

Ik vind dat ze ook vingerkootjes moeten beginnen afhakken onder het mom van: dan is het feest en krijgen ze cadeautjes.

Natuurlijk is er een reuzengroot verschil tussen een speldenprikje in het kind haar clitoriske, het verwijderen van het voorhuidje, de volledige verwijdering van de clitoris, de binnenste schaamlippen of de hele reutemeteut verwijderen waarbij de vleesranden dan met een stopnaald aaneen worden genaaid.

Ik heb verleden week een tand laten trekken: ik ben daar even fier op als uw vrouw op haar besneden clitoris! flink hé. Wat is dààr nu FIER aan te zijn verdomme!


--------------

U heeft nog steeds niet geantwoord op de vraag waarom u uw zoontje toch nog heeft laten besnijden. Bent U moslim of zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

circe schreef:Ik vind dat ze ook vingerkootjes moeten beginnen afhakken onder het mom van: dan is het feest en krijgen ze cadeautjes.

Natuurlijk is er een reuzengroot verschil tussen een speldenprikje in het kind haar clitoriske, het verwijderen van het voorhuidje, de volledige verwijdering van de clitoris, de binnenste schaamlippen of de hele reutemeteut verwijderen waarbij de vleesranden dan met een stopnaald aaneen worden genaaid.

Ik heb verleden week een tand laten trekken: ik ben daar even fier op als uw vrouw op haar besneden clitoris! flink hé. Wat is dààr nu FIER aan te zijn verdomme!

Waarschijnlijk moet je daar wel trots op zijn als vrouw, want anders moet je gruwelijkheden die jou aangedaan onder ogen komen. Zo is het stukken makkelijker om mee te leven. Of zo wordt het je aangepraat, want dat is dan makkelijker voor diegene en de religieuze doctrine die dat op hun geweten hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door BFA »

bertstenders schreef:Bert, het is een feest en je krijgt ook cadeautjes.
Het is een rite. Een rite heeft meestal feestelijke aspecten. Kan je de besnijdenisrite echt klasseren onder feest?

Zoals je dit beschrijft is er een vergelijking met de 'eerste communie' in het Christendom mogelijk.
Bij de 'eerste communie' wordt de rite symbolisch gemaakt en zo omgevormd tot een relatie. Het is feest en de communicant krijgt cadeautjes.
Het feit dat het om het vieren van een relatie gaat maakt dat de 'eerste communie' een feest is in de echte betekenis van het woord.

Besnijdenis is een rite. De levenslange test in uithouding die uit die rite volgt maakt het feestelijk aspect en cadeautjes onderdeel. Dit feest noemen is misleiding.

Ik kan best geloven dat iemand trots kan zijn op die besnijdenis. Net zoals iemand trots is op zijn tatoeages.
Tatoeages zijn ook een levenslange test in uithouding;
De huid maakt geen pigment meer en in aanraking met de zon is er direct verbranding.
Het pigment maakt dat de huid haar isolerende werking kwijt is in de winter heb je op de plaats van de tatoeage steeds kou.
Geen enkel ogenblik in het verdere leven voelt de plaats van de tatoeage zoals het lichaam echt hoeft te voelen.
een levenslange test in uithouding.

Buiten bij maffiosi of sommige sektes, wordt in onze maatschappij de keuze voor een tatoeage op latere leeftijd vrijwillig gemaakt.
Bij Maffiosi en sommige sektes die tatoeëren is deze tatoeage een teken van onderwerping aan de regels en duiding van plaats in de hiërarchie. (bij opstijgen wordt er verder aan gewerkt). Het lichaam dat anders voelt dan het hoort te voelen herinnert een leven lang aan de onderwerping.
Het ondergaan van de act van uithouding van pijn (plaatsing) en ongemak tijdens het verdere leven maakt dat de maffiosi elkaar broer noemen.
Dit 'broer' duidt niet op een relatie gebaseerd op liefde, zoals een echte relatie hoeft te zijn.
Maar op een gezamenlijk ondergaan hebben van een rite van onderwerping.
Het woord 'broeder' wordt gebruikt om te misleiden. Het is een ander soort relatie waar het woord voor staat. Een tegengestelde. Het duidt op een familieband, ter zelfder tijd stelt het de onderwerping aan de maffia hoger dan de natuurlijke familieband. Verbreekt het deze natuurlijke band.

Besnijdenis is een rite ter onderwerping. Een onderwerping aan de regels van Allah. Een rite die de onderwerping aan Allah hoger stelt dan de natuurlijke familieband.
Een moeder die haar dochter laat besnijden verbreekt op hetzelfde ogenblik de natuurlijke band met haar dochter. De relatie moeder/dochter wordt vervangen door een SM-relatie gebaseerd op onderwerping.
Het feest dat met de besnijdenis gepaard gaat, is niet een feest voor de dochter zoals het is bij een 'eerste communie' Het is een feest voor de moeder. Een feest voor de slavin die een nieuwe slavin binnenbrengt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Manon »

knap verwoord BFA
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

circe schreef:knap verwoord BFA

Heel goed inderdaad, en dat messcherp door alle uiterlijke lagen heen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Monique »

bertstenders schreef:mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is
Beste bertstenders, waar is je vrouw precies trots op?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Ariel »

bertstenders schreef:Overigens, hoeveel mannen ken jij Ariel, die getrouwd zijn met een besneden vrouw. Ik heb in het begin van mijn deelname al verklaard dat mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is en dat geldt voor veel besneden vrouwen kan ik je uit de praktijk vertellen.
Gelukkig ken ik persoonlijk geen mannen die getrouwd zijn met een besneden vrouw Bert. Behalve jou dan , die er werkelijk op kikt als ik dit zo eens bekijk. En ook ik vraag me af waar je vrouw trots op moet zijn. Ik ken wel mensen die er trots op zijn dat hun blindedarm verwijderd is, en die zodra er maar even een gelegenheid zich voordoet daar dan uitgebreid over vertellen op een feestje of verjaardag. Is het zo'n soort trots dat je vrouw heeft? Of is ze er trots op dat ze een besnden moslima is die nu mooier is in de ogen van haar man..
Een bijzondere vriendin van mij uit Ethiopië, nu 26 jaar oud zal haar dochter (is nog niet geboren) ook laten besnijden want het is en ik citeer; Bert, het is een feest en je krijgt ook cadeautjes. Ik was reuze verbaasd na haar statement maar er was geen speld tussen te krijgen. De kans is overigens echt groot bij haar omdat ze inmiddels ook een Ethiopische man heeft.
Zij woont vanaf haar 12e in Nederland en heeft hier gestudeerd en is toch niet tegen, rara hoe kan dit.
Niet om het een of ander, maar wat doet deze bijzondere vriendin van jou uit Ethiopië in Nederland als ze straks haar dochter laat besnijden. Ze moet dat laten doen in Ethiopië , want in Nederland zal dat niet lukken omdat het hier verboden is. De vrouw kan hier zelfs gevangenis straf krijgen als ze haar dochter laat besnijden. Waarschijnlijk is deze vrouw uit Ethiopië gevlucht, maar als het daar zo veilig is om haar dochter te laten verminken, dan is het veilig genoeg voor haar om daar weer naar toe te verhuizen. Hier in Nederland hebben we niet dit soort achterlijke primitieve vermink gewoontes nodig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Nick »

bertstenders schreef:Mijn zoon is een week na zijn geboorte besneden mijn dochters zijn uiteraard niet besneden.

Waarom zijn jouw dochters 'uiteraard' niet besneden? :smile:
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

Monique schreef:
bertstenders schreef:mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is
Beste bertstenders, waar is je vrouw precies trots op?
Het begint er verdacht veel op te lijken dat ons Bert er zelf trots is dattie als een van de weinige Nederlanderse mannen het bed mag delen met een besneden vrouw.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Nou dat zijn me een hoop reacties. Om te beginnen begrijp ik niet waarom er zo denigrerend over de Islam wordt gedaan. Dat is nergens voor nodig. Ook maak ik ernstig bezwaar om zoiets te vergelijken met dingen uit Nazi Duitsland. Dat vind ik niet netjes van je Dhana. Ik merk toch wel vaak dat jij je heel erg rebels opsteld, ik denk dan ook dat je nog erg jong bent. Met wat meer levenservaring zou je dit soort vergelijken niet meer maken zeker niet in 2010.

Nogmaals besnijden van mannen en/of vrouwen is geen exclusieve rite de passage van Moslims, dat heb ik al eerder uitgelegd. Ik heb het woord FIER niet gebruikt Circe dus ook dat verhaal van jouw tand vind ik echt nergens op slaan. Natuurlijk ben ik niet op zoek gegaan naar een besneden vrouw, Ik ben haar ruim twee jaar geleden tegengekomen op RP en in haar profiel stond uiteraard niets over haar besnijdenis maar je kunt gevoegelijk aannemen dat elke Indonesche vrouw die Moslima in Indonesie is wordt besneden, het percentage ligt op zeer ruim 90%.
Tevens heb ik uitgelegd dat het daar beperkt blijft en dat een clitores zeker niet in zijn geheel er af gesneden word. Het is het enige land dat daar heel mild mee omgaat en probeer dit nu eens los te zien van die verschrikkelijke manier die ze in landen als Somalie hanteren. Als het dan toch moet om welke reden dan ook dan graag op een manier die het fuctioneren niet aantast.
Circe vroeg ook waarom ik mijn zoon heb laten besnijden.Tja dat is heel simpel, hoewel ik nu in 2010 vind dat ik zelf erg radicaal ben besneden had ik daar destijds geen enkel idee over. Het was zoals het was en het is nog steeds zoals het is.

Toen mijn zoon geboren werd vond ik en mijn toenmalige vrouw ook dat het beter was om hem "like daddy" te besnijden. Dat besluit was natuurlijk al voor zijn geboorte genomen.
De herinneringen aan die ingreep bij babies is er volgens mij niet en als je er verder niet mee bezig bent, integenstelling met wat wij nu doen (ruim dertig jaar na dato van de besnijdenis van mijn zoon) is er volgens mij niets aan de hand.
Ik ben een echte Hollander en zonder geloof groot gebracht. Daar kwam in de USA wel verandering in maar toch ben ik niet aan een geloof blijven hangen destijds. Of ik nu een bepaald geloof heb is niet relevant. Er zijn geen ingrepen bij mij of bij een van mijn kinderen uitegvoerd vanuit religieuze redenen.

Vergeet ook niet dat de communicatie in 2010 niet vergeleken kan worden met de jaren 70 en 80. Hoewel ik in 1979 mijn eerste computer kocht samen met een vriend om de hoge kosten te delen (Tandy) bestond er nog geen World Wide Web. Het onderwerp besnijden kwam wel eens voor in bladen als Playboy of Penthouse. Ik herinner me het beroemde verhaal uit Penthouse "A Hundred Dollar Surgery for a Million Dollar sexlife". Dat ging over Hoodectomy. De vrouw dit verhaal schreef zorgde voor een ware rage die nog steeds bestaat, Je als vrouw laten besnijden net zoals het bij een man gebeurd. Ik ben er van overtuigd dat je deze Hoodectomy in elke kliniek voor plastic surgery in Nederland nog steeds kan laten uitvoeren en dat je grote labia minora in kleine kan laten veranderen.
Maar hoe je het ook bekijkt, er was geen discussie over besnijden in die jaren. Als je niet gelovig was kon het in jouw familie toch voorkomen maar dat was echt wel minimaal. Ik wist toen wel dat Moslims, Joden en Amerikanen het gebruikelijk achtten, tell me I lived there. Nooit heb ik ooit gelezen in boeken, kranten of tijdschriften dat het besnijden met of zonder consequenties zou zijn, het enige dat je zelf wel snapte is dat het ongevoeliger was geworden want dat wist ik nog van voor mijn besnijdenis. Dat is dus inderdaad veranderd maar hallo hee, ik ben daar heel fijntjes oud mee geworden en het zal nog wel een paar jaartjes mee gaanook. Ik heb een leuke roedel Kids dus wat wil ik nog meer?

Dan nog even tot slot BFA: Je kan je voorstellen dat iemand trost is op zijn/haar besnijdenis en tatoeages maar nu haal jij er de Italiaanse Maffioso bij??? Ook begin je over een SM verhouding tussen moeder en kind na de besnijdenis. Ik mag er van uitgaan dat jij kennis hebt van wetenschappelijk onderzoek hier na of misschien dat zelf hebt uitgevoerd. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Op een paar kleine emotionele woorden na vind ik jouw verhaal heel erg goed.

Monique vroeg waar mijn vrouw trost op is.
Ik wist niet tot na ons trouwen dat zij besneden was want ik verbaasde me hogelijk over de geringe afmeting van haar clitores. Na gesprekken bleek dat dus zo te horen in haar cultuur en daar was ze dan ook heel trots op.
Ze heeft een normaal functionerend geslachtsdeel, ze is overigens dus een Moslima. maar Moslima of geen Moslima, ik weet de verschillen niet behalve misschien de loyaliteit want die is anders en vooral groter dan bij gemiddelde westerse vrouw. Maar ajb geen discussie nu over loyaliteit van de vrouw en/of synoniemen van deze loyaliteit

Als laatste Ariel:
Ik zou niet weten waaruit jij opmaakt dat ik trost ben dat mijn vrouw besneden is. In dat geval ligt dat misschien aan de wijze waarop ik het heb uitgelegd binnen dit forum maar ik zie geen enkele reden om trost te zijn behalve dat ze een goede vrouw is die toevallig besneden is. Meer is het niet Ariel. Die andere opmerking van je over mijn vriendin K. uit Ethyopie, tja ik was daar net zo verbaasd over als iedereen denk ik maar zij heeft daar echt wel over nagedacht denk ik maar ik begrijp haar kennelijk dus niet als ze mij uitlegd dat het een feest is, ze heeft overigens nog steeds geen kinderen.
Bert
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Manon »

bertstenders schreef:
mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is
nee, het woord FIER heeft U niet gebruikt. wat is het verschil tussen "trots" en "fier"? bij ons is "trots" zelfs nog zwaarwegender dan "fier".

U weet toch wel dat een clitorisje hetzelfde is als een klein penisje, met voorhuidje en eikeltje en zwellichaam? Hoe zou jij het vinden als je penis "een beetje kleiner" werd gemaakt door er het "kopje" even af te knippen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

bertstenders schreef:Nou dat zijn me een hoop reacties. Om te beginnen begrijp ik niet waarom er zo denigrerend over de Islam wordt gedaan. Dat is nergens voor nodig. Ook maak ik ernstig bezwaar om zoiets te vergelijken met dingen uit Nazi Duitsland. Dat vind ik niet netjes van je Dhana. Ik merk toch wel vaak dat jij je heel erg rebels opsteld, ik denk dan ook dat je nog erg jong bent. Met wat meer levenservaring zou je dit soort vergelijken niet meer maken zeker niet in 2010.
Ik vind zelf dat de gemiddelde praktijken die binnen de islam opgeld doen welzeker overeenkomsten hebben met Nazi Duitsland. Het dragen van een jodenster met als intentie totale intimidatie en minachting, is namelijk niet iets wat Hiltler en zijn kornuiten uitgevonden hebben, maar was al lang voordien ingesteld door de prachtige hoogstaande cultuur van de moslims in Iberie. "Alle Joden dood", is ook niet echt een uitspraak die je alleen een halve eeuw geleden door nazi's hoorde scanderen. Was je geen nazi in Duitsland, stond je ook niet veel goeds te wachten, ook dat geheel in overstemming met de visie van allah over de kaffir.

Dat ik een vergelijking maak met nazisme komt niet zo maar uit mijn lucht vallen. Daar daar zijn niet door mij verzonnen, grondige redenen voor. En ja, ik ben rebels ten aanzien van intolerantie, verminkingen, lijfstraffen, stenegingen, en dat zal ik blijven tot mijn laatste snik, ook als moslims daar (door anderen) het slachtoffer van zouden worden.

Dat mag je dan niet netjes vinden. Zo vind het ook niet echt netjes als ik voor vuile tyfushoer uitgemaakt wordt als ik niet op ongevraagde avances van hitsige moslimhaantjes die hun zuster een pak rammel geven als ze ook maar een man op straat per ongeluk in de ogen kijkt. Ik ageer niet tegen islam of moslisms. Ik ageer tegen indoctrinaitie, corruptie, onderdrukking en een smerige hypocriete mentaliteit. Ook als het het gedrag van de huidige katholieke kerk over pedofolie van de "dienaren van God aangaat"
Laatst gewijzigd door Dhana op di mar 30, 2010 7:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door Dhana »

circe schreef:
bertstenders schreef:
mijn vrouw er absoluut geen probleem mee heeft ergo, ze is er trots op dat ze besneden is
nee, het woord FIER heeft U niet gebruikt. wat is het verschil tussen "trots" en "fier"? bij ons is "trots" zelfs nog zwaarwegender dan "fier".

Circe, ik denk dat "ons"' woord trots dezelfde lading heeft als "jullie" fier. Trots neigt bij jullie meer naar ons begrip arrogant.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door BFA »

bertstenders schreef:Dan nog even tot slot BFA: Je kan je voorstellen dat iemand trost is op zijn/haar besnijdenis en tatoeages maar nu haal jij er de Italiaanse Maffioso bij??? Ook begin je over een SM verhouding tussen moeder en kind na de besnijdenis. Ik mag er van uitgaan dat jij kennis hebt van wetenschappelijk onderzoek hier na of misschien dat zelf hebt uitgevoerd. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Op een paar kleine emotionele woorden na vind ik jouw verhaal heel erg goed.
Het offeren van een deel van je lichaam, zoals in besnijdenis is een Paganistische rite.
Maffiosi. Het gaat niet alleen over Italiaanse Maffiosi. Ook Japanse en Russische tatoeëren. Net zoals sommige religieuze sektes.
Er bestaan andere redenen voor tatoeages. Deze staan buiten beschouwing omdat het bij Maffiosi heel tatoeages heel dicht bij de Paganistische rite staat. Op het ogenblik dat de eerste prik van de tattoo gegeven wordt leg je, je alliantie volledig bij de baas. Stem je toe deze baas zijn orders zonder in vraag te stelen uit te voeren. Hoe onlogisch deze orders ook zijn.
Relaties in de clan van Maffiosi worden bijna op een SM basis gevoerd.
Je weet dat ik Islam Paganistisch vind met al de nodige initiaties. De relatie tussen Mohammed en zijn volgelingen vind ik even SM.
Dit wil niet zeggen dat iedere Mohammedaan een SM-band heeft. Deze SM-band volgt uit de initiaties waarin men steeds een voor een deel afstand doet van de eigen individualiteit. Het uiterste in SM is het ogenblik wanneer het slachtoffer er plezier in begint te vinden van andere slachtoffers aan te brengen.
Er zijn maar een paar % volledig geïnitieerde Mohammedanen nodig om de hele massa de gewenste richting uit te drijven. Te maken dat deze massa de rites van onderwerping uitvoert.
Deze rites zijn overal ingewerkt in Islam. Van besnijdenis tot over hoe je naar het toilet moet gaan.

Islam baseert zich volledig op rites. Rites die geestelijk dood maken en het individu uitwissen. Dit is SM. Dit is hoe een Paganistische sekte werkt.

Monotheïsme met de openbaring van liefde is gebaseerd op veelvuldigheid. Het waarste Monotheïsme is Hinduïsme. Waar alles het beeld vormt van een en dezelfde God. Waar elk individu naar het beeld van een en dezelfde God is gemaakt, zonder dat het individu daarvoor hoeft aangepast te worden.

Waar men via rites aan de aanpassing begint van het individu naar het model van de God(leider) zit men in Paganisme. want daar wordt alles Mono/Mono. Dit gaat via rites. Net zoals SM zijn rites kent die de slaaf naar het gewenste model modelleren.

Ik heb door meer over Islam te lezen een beetje studie gedaan naar de psychologie achter SM? Wetenschappelijk is dit in het geheel niet.

Islam en Nazisme;
De vergelijking gaat werkelijk op. Niet fijn om te horen als je een Mohammedaan bent die op de onderste vlakken van de initiaties staat en te menselijk ben om tot de hogere toegelaten te worden.
( Dit is een andere tekst, in een ander topic als je dit opent.)

Mohammed vroeg nooit aan zijn volgelingen van trouw en toewijding te zweren aan Allah of aan hun land of familie. De enige toegelaten toewijding was die aan Mohammed en via Mohammed aan Allah.
Buiten paradijs in de dood heeft Mohammed nooit iets aan zijn volgelingen beloofd.

Hitler vroeg aan zijn volgelingen en aan de Whermacht van trouw en toewijding te zweren aan Adolf Hitler. Stelde dit boven de toewijding aan hun land of familie. Hitler beloofde Duitsland niets. Zijn soldaten beloofde hij: overwinning in de dood.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Circe
Ik weet niet waar ze het woord fier dan wel gebruiken maar in het westen van ons land zeker niet
Ik vind het een raar woord lijkt wel vout nederlands
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door BFA »

bertstenders schreef:Ik weet niet waar ze het woord fier dan wel gebruiken maar in het westen van ons land zeker niet
Ik vind het een raar woord lijkt wel vout nederlands
In de Walen: Fière.
Vertaling: trots.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door naar boven »

BFA schreef:
bertstenders schreef:Ik weet niet waar ze het woord fier dan wel gebruiken maar in het westen van ons land zeker niet
Ik vind het een raar woord lijkt wel vout nederlands
In de Walen: Fière.
Vertaling: trots.
En in Vlaanderen.
Dhana zegt het goed: fier heeft in het Vlaams dezelfde betekenis als trots in het Hollands.

edit:
Misschien wordt het tijd dat we de fatsoenlijke behandeling die dieren inmiddels wel reeds ten deel valt onze kinderen ook maar eens gaan gunnen.
Sinds 23 september 1992 is de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (GWWD) van kracht. In deze wet is het Ingrepenbesluit opgenomen, dat op 1 september 2001 is ingegaan: Op grond van artikel 40 lid 1 is het verboden een of meer lichamelijke ingrepen te verrichten bij een dier, waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden beschadigd. Er is een overgangstermijn geboden, zodat er maatregelen getroffen kunnen worden om zonder couperen te kunnen functioneren.
Bron: Wikipedia
RTFM
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Dankjewel voor de uitleg. Ik probeerde een klein beetje flauw te zijn, Hollanders kennen dat woord natuurlijk wel: fier en parmantig maar gebruiken het vrijwel nooit :turban:
bertstenders
Berichten: 50
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 6:38 pm

Re: Vrouwen besnijdenis .

Bericht door bertstenders »

Hallo BFA
Bestaat er onderzoek naar sm en of geweld bij besneden mannen?
Plaats reactie