Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

Bericht door Ariel »

Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

Het aantal allochtone Nederlanders dat geen zorgverzekering heeft, is toegenomen. Op 1 mei vorig jaar waren het er bijna 115.000, vijfduizend meer dan de kleine 110.000 van een jaar eerder. In mei 2009 was 3,5 procent van de allochtonen onverzekerd. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek woensdag heeft gepubliceerd.

De toename van het aantal onverzekerde allochtonen kwam geheel voor rekening voor personen van de eerste generatie. Van deze groep hadden ongeveer zesduizend meer mensen geen zorgverzekering. Onder de tweede generatie nam het aantal onverzekerden juist af met ruim duizend personen.

Het aantal onverzekerde autochtonen nam eveneens af met ongeveer zesduizend. Een klein jaar geleden waren het er meer dan 37.000, tegen ruim 43.000 het jaar daarvoor. In mei vorig jaar had 0,3 procent van de autochtonen geen zorgverzekering.

Het totale aantal onverzekerde Nederlanders was een klein jaar geleden ruim 152.000. Dat waren er iets minder dan de kleine 153.000 van mei 2008.

Het CBS peilt sinds de invoering van de Zorgverzekeringswet op 1 januari 2006 elk jaar het aantal onverzekerden. 53.000 personen zaten op alle meetmomenten zonder verzekering.

Verder waren er eind vorig jaar bijna 319.000 Nederlanders die wel een verzekering hadden, maar de premie niet betaalden. Dat waren er bijna 62.000 meer dan een jaar eerder.

http://www.depers.nl/binnenland/467369/ ... t-toe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me af of deze mensen geholpen worden als ze ziek worden....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

Bericht door Manon »

Ik vraag me af of deze mensen geholpen worden als ze ziek worden....
nou dan vragen ze toch gewoonweg asiel aan in belgique? Krijg je gratis medische noodhulp, zoals IVF behandelingen en zo.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

Bericht door Mahalingam »

In mei 2009 was 3,5 procent van de allochtonen onverzekerd.
...
In mei vorig jaar had 0,3 procent van de autochtonen geen zorgverzekering.

Gedwongen solidariteit met ongelovigen kan je van allahtonen niet verwachten. Toch wel fijn dat het overgrote deel (100-3,5%) mee doet. En dat kan met een paar toepasselijke fatwa's snel veranderen. Insallah.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

Bericht door Eliabe »

circe schreef:
Ik vraag me af of deze mensen geholpen worden als ze ziek worden....
nou dan vragen ze toch gewoonweg asiel aan in belgique? Krijg je gratis medische noodhulp, zoals IVF behandelingen en zo.
IVF behandelingen? Die zijn toch helemaal niet nodig. Als hij z'n sperma tegen de muur spuit, doen de vliegen de rest. whistling:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Aantal onverzekerde allochtonen neemt toe

Bericht door Bernie »

Ariel schreef:Ik vraag me af of deze mensen geholpen worden als ze ziek worden....
Ja dat worden ze. Ziekenhuizen zijn er uiteraard niet blij mee, maar iedereen die op de spoedeisende hulp binnenkomt wordt behandeld.

Ziekenhuizen krijgen hier wat geld voor van de overheid. Het is wel een groeiend probleem voor ziekenhuizen omdat de kosten jaarlijks sterk stijgen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Plaats reactie