Dua voor examen

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

Dit vond ik ergens op een islamitische website:
Hier volgen de volgende stappen die je moet nemen voor je je examen zou beginnen. Maar ik moet wel de nadruk zetten dat dit je zou helpen als je ervoor aan Allah ::dacht. Denk aan Allah wanneer je hem niet nodig hebt en hij zal er zijn als je Hem nodig hebt. En reken niet op de aantal uren die je hebt gestudeerd of alle moeite die je hebt gedaan maar vertrouw en reken op Allah.

Stap 1: De dag voor de examen vraag je aan je ouders voor een Du'a (smeekgebed)
Stap 2: Ga die avond vroeg slapen en voor je ga slapen lees je de twee soera’s op:
Soerat El falaq en An nas.
Stap 3: Sta vroeg op om salaat el Fadjr te bidden en overloop je cursus of je toets.
Stap 4: Als jullie de aula binnen treden of iets anders en gaan zitten richt dan jullie hoofd
naar boven en zeg de twee verzen op:
"La tahzan inna allaaha ma 3ana"
"La tagaafa innanie ma 3akoem asma3oe wa -araa"
Stap 5: Voor dat de rector of (examinator) het examen formulier uitdeelt dan zeg je de volgende vers: "Wa koel rabbie adgilnie moedgala sidkin wa agrischni moegracha sidkin wa -chahalnie min ladoenka soeltaanan nasira"
Stap 6: Als jullie het formulier ontvangen of moet beginnen met rijden zeg je dit vers
op: "Rabbie achrah lie sadrie wa jassir lie amrie wa 7loel 3oekdatan min lisaani jafkahoe kawlie" (Surah 20, ayah 25-2
Stap 7: Open je formulieren of start de auto en zeg deze vers op: "Ja hajjoe ja kajoem birahmatika astagieth"
Stap 8: Voordat je begint zeg je: "A oedhoe billaahie mina assaytanie raziem" en lees dan elke vraag 3 maal. De vraag die je niet direct kan oplossen sla je over en begin met de vragen die je kent.
Nou, omdat ik best bijgelovig ben en niet geleerd heb zal ik deze stappen straks voor mijn tentamen maar doorlopen. Wat ik trouwens grappig vond is het zinnetje bij stap vier. Er staat dat je bij het binnentreden van het lokaal la tahzan ... moet zeggen. Oftwel, klassiek arabisch voor treur niet. Waarom zou je treuren bij het betreden van tentamenlokaal? Eerder gevoelens van spanning en opluchting die zich meester maken over de meeste mensen, wetende dat je er bijna van af bent.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dua voor examen

Bericht door mercator »

Wat ook helpt voor een belangrijke beslissing of examen is het GEITEN-RITUEEL:
Je doet grote woedoe, je gaat naar de moskee en midden in de gebedsruimte staat een smetteloos witte geitenbok. In aanwezigheid van de imam loop je 3 maal rond die geit terwijl je met luide stemOh Allah Verlicht Mij Alhamdoelillah!! reciteert.
Allah zal je gebed verhoren. Als je verder als Goed Moslim hebt geleefd en geen zina hebt gepleegd wel te verstaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door BFA »

Chaimae schreef: Nou, omdat ik best bijgelovig ben en niet geleerd heb zal ik deze stappen straks voor mijn tentamen maar doorlopen.
Beter van je op je tentamen te concentreren Chaimae.
Deze stappen kunnen alleen maar afleiden en dienen voor hersenspoeling en indoctrinatie.
Zulke stappen zijn oa ook de reden dat er in Islam op gebied van wetenschap niets gepresteerd wordt. De indoctrinatie en hersenspoeling die tussengevoegd wordt is belangrijker dan de wetenschap zelf.
Een andere reden is dat bij elke alinea Allah hoeft geprezen.

Jij bent intelligent genoeg om je tentamen op eigen kracht te doen. Houdt dit zo.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Ariel »

En reken maar wel op de aantal uren die je hebt gestudeerd of alle moeite die je hebt gedaan en het vertrouw op Allah is alleen maar kleine bijzaak. Hij zal je de antwoorden niet influisteren. Daar heb ik nou weer geen vertrouwen in.

Vertrouw op jezelf en op je kennis Chaimae, en bestudeer de stof zo goed als je kan voor een examen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Monique »

Volgens mij is leren voor een examen beter dan hopen dat allah het voor je doet?

Maar aan de andere kant... wanneer je niet geleerd hebt kun je allah de schuld geven..... speciaal voor luie/domme studenten [hypocrite.gif] worthy:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dua voor examen

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Stap 6: Als jullie het formulier ontvangen of moet beginnen met rijden zeg je dit vers
op: "Rabbie achrah lie sadrie wa jassir lie amrie wa 7loel 3oekdatan min lisaani jafkahoe kawlie" (Surah 20, ayah 25-2
Zorgt dat rijden in de examen-aula niet voor veel overlast?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

Mensen, ik vond het ook een achterlijk stukje tekst! Het tentamen heb ik over precies twee uurtjes, dus ik ga nu even stevig aanpoten! En ja, plichtsgetrouw herdenk ik de Heer wel even voor het tentamen begint, maar een hele stappenplan langs gaan is teveel van het goede.

Ik ga mezelf maar moed inpraten: ''had Taalwetenschap (duizend keer moeilijker, daar is Communicatiewetenschap niks vergeleken bij) ook zo niet geleerd, en daar had ik een dikke vette voldoende voor, dus dan moet dit ook wel lukken, Chaimae. Kuchkuch.

En een potje janken voor het tentamen begint wilt ook wel helpen. Of gewoon op FFI rondzwerven...
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:En reken maar wel op de aantal uren die je hebt gestudeerd of alle moeite die je hebt gedaan en het vertrouw op Allah is alleen maar kleine bijzaak. Hij zal je de antwoorden niet influisteren. Daar heb ik nou weer geen vertrouwen in.

Vertrouw op jezelf en op je kennis Chaimae, en bestudeer de stof zo goed als je kan voor een examen.
Toen ik vorige week na het tentamen tegen een paar studiegenoten zei dat je nooit je eerste antwoord moet wijzigen, omdat de tweede influistering van de duivel komt schoten ze in de lach. Een jongeman zei zelf nog: jij moet op de brandstapel!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Vertrouw op jezelf en op je kennis Chaimae, en bestudeer de stof zo goed als je kan voor een examen.
Toen ik vorige week na het tentamen tegen een paar studiegenoten zei dat je nooit je eerste antwoord moet wijzigen, omdat de tweede influistering van de duivel komt schoten ze in de lach. Een jongeman zei zelf nog: jij moet op de brandstapel!
Maar het klopt wel. Je eerste ingeving is meestal de juiste.
alleen heeft een duivel er weinig mee te maken.... :cool:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dua voor examen

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Mensen, ik vond het ook een achterlijk stukje tekst!
Ja dat klopt, maar dat geiten-ritueel is écht efficiënt hoor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef:Mensen, ik vond het ook een achterlijk stukje tekst!
Ja dat klopt, maar dat geiten-ritueel is écht efficiënt hoor.
:rock:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: Vertrouw op jezelf en op je kennis Chaimae, en bestudeer de stof zo goed als je kan voor een examen.
Toen ik vorige week na het tentamen tegen een paar studiegenoten zei dat je nooit je eerste antwoord moet wijzigen, omdat de tweede influistering van de duivel komt schoten ze in de lach. Een jongeman zei zelf nog: jij moet op de brandstapel!
Maar het klopt wel. Je eerste ingeving is meestal de juiste.
alleen heeft een duivel er weinig mee te maken.... :cool:
Klopt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Ariel »

Hoe heb je het examen gemaakt Chaimae?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Hoe heb je het examen gemaakt Chaimae?
Redelijk! Mijn gevoel heeft het nooit juist, dus ik wacht gewoon af. De antwoorden staan op BB, maar daar kijk ik niet na. Bij Taalwetenschap deed ik dit ook niet omdat ik dacht het slecht te hebben gemaakt. Had het dik gehaald, dus mijn gevoel is niet echt een betrouwbare indicator. Vind het wel knap van mezelf dat ik tot nog toe overal mee ben wegkomen ( pas een dag van tevoren duizenden pagina's leren) bij het masterprogramma.
Laatst gewijzigd door Chaimae op vr apr 02, 2010 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Wil het wel halen! Wil zo snel mogelijk afstuderen als het even kan. Had net een heel goed gesprek met mijn vader, die vond dat ik nu ik bijna klaar ben met mijn studie moet denken aan trouwen en huisje, boompje, beestje. En ik een man moet zoeken en daten. Maar hoe vind ik een verkaasde, hoogopgeleide Marokkaanse man? :no1:
Die zullen er best wel zijn. Het zal misschien zoeken worden. Kan jij je niet aansluiten bij een studie vereniging of zo?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:
Wil het wel halen! Wil zo snel mogelijk afstuderen als het even kan. Had net een heel goed gesprek met mijn vader, die vond dat ik nu ik bijna klaar ben met mijn studie moet denken aan trouwen en huisje, boompje, beestje. En ik een man moet zoeken en daten. Maar hoe vind ik een verkaasde, hoogopgeleide Marokkaanse man? :no1:
Die zullen er best wel zijn. Het zal misschien zoeken worden. Kan jij je niet aansluiten bij een studie vereniging of zo?
-
Laatst gewijzigd door Chaimae op vr apr 02, 2010 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Ariel »

:laugh1: En dit lijkt me nou net geen goeie vent voor je...Zomaar een gevoel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

-
Laatst gewijzigd door Chaimae op vr apr 02, 2010 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Ariel »

Je gewoon geduld hebben Chaimae, en dan kom je vanzelf iemand tegen op wie je straal verliefd wordt. En jij hoeft niet naar een man op zoek te gaan, maar je kan wel zo nu en dan eens naar een plek gaan waar je dit soort mannen tegen kan komen.
Een studenten vereniging lijkt me een goede plek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

-
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dua voor examen

Bericht door mercator »

Is Tariq Ramadan niks voor jou? Of onze goede Belgische Abou jahjah ?
Kader Abdollah zou ook iets zijn, maar die is écht oud.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:Is Tariq Ramadan niks voor jou? Of onze goede Belgische Abou jahjah ?
Kader Abdollah zou ook iets zijn, maar die is écht oud.
Mischien wat voor jou?

BTW, weer een voldoende binnengehaald zie ik net op Blackboard. :cool:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dua voor examen

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Mischien wat voor jou?
Ik val niet op moslims.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Dua voor examen

Bericht door Tukker »

Geinig om terug te lezen hoe ik me stressde voor een onbenullig tentamen dat ik niet geleerd had. Ik heb het tentamen namelijk gehaald met een dikke 7.5 (één na hoogste van alle 500 studenten of meer die dit tentamen gemaakt hebben) :roll2: Mischien is het toch het smeekgebed?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dua voor examen

Bericht door Ariel »

Mischien is het toch het smeekgebed
Ik zou daar maar niet te veel op vertrouwen. :smile: Gebruik je hersens, en dan kom je heel ver.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie