Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Ariel »

Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Een lezing van de Nederlandse schrijver Benno Barnard voor de vrijzinnige dienst van de Antwerpse universiteit is vanavond verstoord door extremistische moslims.

Normaal zou ik vanavond een lezing geven voor een vijftigtal studenten. De lezing over de politieke islam draagt de ironische titel 'Leve God, weg met Allah' en dat was voor enkele extremisten voldoende om ze te verstoren nog voor ik drie zinnen had gezegd", vertelt de schrijver. "Tot mijn grote verbazing zaten er bij aanvang van de lezing een hele hoop moslims in de zaal. Al snel bleek dat zij niet enkel om te luisteren naar de aula in de Rodestraat waren afgezakt. Via sms en de website sharia4belgium was er opgeroepen om de lezing te verstoren."

Rector Alain Verschoren benadrukt dat de Universiteit van Antwerpen actief pluralisme hoog in het vaandel draagt en ruimte wil bieden voor alle meningen om met elkaar in dialoog te gaan. "Ik vind het jammer dat die kans tot dialoog er niet was omdat de lezing al verstoord werd na enkele minuten."

Politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens bevestigt dat iets na 20 uur een melding binnenliep op de radiokamer voor ordeverstoring in de universiteit. Bij aankomst heeft de politie een twintigtal moslims uit het gebouw begeleid. Uiteindelijk bleef het bij wat roepen en is er geen geweld gebruikt. Er werd niemand opgepakt. (belga/sps)

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderwijs ... n-UA.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

HIER EEN VIDEO VERSLAG VAN DEZE ISLAMITISCHE VERRIJKING



En maar zeuren dat er op onze universiteiten té weinig allochtonen zitten.....

ooggetuigenverslag:
Lezing Benno Barnard stopgezet door islamisten

Op 31 maart ging ik met een kameraad naar een lezing in de Universiteit Antwerpen, aula R014. Spreker van dienst was Benno Barnard en de titel van zijn lezing was “Het islamdebat. Lang leve God en weg met Allah“. Aangezien het een debat was voor de Vrijzinnige Dienst van de Universiteit Antwerpen neem ik aan dat het eerder een lezing zou zijn over de gelijkenissen tussen de verschillende religies en dat er extremisme in elke godsdienst zit. Benno Barnard gaf dit ergens ook aan, maar daarover hieronder meer.

Aangekomen zag ik reeds een goed dozijn moslims zitten, herkenbaar aan hun “Arafatsjalen” en islamistische gebedskledij. Uiteindelijk zouden er een dertig à veertig van deze heethoofden in de aula plaatsnemen tussen een vijftig à zestig geïnteresseerden voor het debat zelf. Zij waren hiertoe opgeroepen door Sharia4Belgium, een wahabietische organisatie die de Sharia hier wilt invoeren. Net voor het debat viel mij een discussie op tussen een dame van de Vrijzinnige Unie en een man is islamitische gebedskledij. Hij verweet de vrouw dat de christenen het verkeerd voor hadden, want Christus zou een profeet zijn geweest die met het zwaard zou zijn gekomen. Verder verweet hij het westen ook duizenden doden elk jaar door abortus. Al moet ik hem, eerlijk is eerlijk, op dat laatste punt gelijk geven, zijn versie van Christus als profeet met het zwaard is toch een bizarre. Zeker aangezien de Koran zelf Christus als de profeet van de liefde omschrijft..

Voor het debat zelf, dat trouwens gefilmd werd, riep de verantwoordelijk enkele afspraken af. Zoals het niet verstoren van het debat zelf, dat er gefilmd werd, etc… Mensen die niet akkoord waren met deze regels, werden gevraagd om de zaal te verlaten. Tot zover alles goed.

Komt Benno Barnard binnen. Hij richt zich tot de aanwezige moslims met de mededeling dat zijn lezing eigenlijk gaat over jodendom en christen, gevolgd door volgende “dialoog”:

•Benno Barnard: “U bent allen afgekomen op de titel neem ik aan. Wel mijn heren, ik moet u teleurstellen. Het is een saaie academische lezing over jodendom en christendom. De titel was enkel als een grapje bedoeld en…”
•Heethoofd: Noemt u dat een grapje?! Met Allah wordt er niet gelachen! ALLAH U ACKBAR
•Spreekkoor in de zaal: Allah u ackbar, Allah u ackbar! Allah is groot!”
Tot zover de lezing. Na dertig seconden was de ganse bedoening voorbij en begonnen een dertig à veertig heethoofden islamitische leuzes en credo’s te scanderen. Barnard zelf moest afgeschermd worden aangezien de intimidatie ook steeds fysieker werd en bedreigingen volop door de zaal vlogen. De politie moest uiteindelijk ingrijpen om de heethoofden uit de zaal te halen en uiteindelijk is het hele gebeuren afgelast.

En voor onze linkse vrienden zijn de rechtse nationalisten de vijand. Weet goed, rode kameraden, dat wij het langer zullen uithouden in een islamitische staat. Jullie zullen als goddelozen de eersten zijn die onder het zwaard vallen. Men ziet ook duidelijk dat integratie of assimilatie absoluut geen optie meer is. Remigratie is de enige leefbare optie voor iedereen.

Laat ik er nog even aan toevoegen dat ik veel gewoon ben en niet snel schrik van verstoringen, demonstraties en acties. Ook heb ik absoluut geen probleem met gelovige mensen, integendeel! Zelf ben ik een gelovig iemand en iemand die werkelijk gelooft, kan enkel op mijn respect rekenen. Maar dit is iets compleet anders dan normaal. Dit was een religieus fanatisme met een passie die ik nog nooit gezien heb… Gaat nu links hier actie tegen voeren aan de universiteiten en hogescholen? Of ligt het aan de Vlamingen en moeten wij in de toekomst ook op dezelfde manier actie voeren tegen iedereen die iets verwoordt op een manier waar een bepaalde groep Vlamingen niet mee akkoord is?
http://yvespernet.wordpress.com/2010/04 ... o-barnard/" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door sunshine »

Waar is de vrije meningsuiting? Als een westerling kritiek heeft dan worden ze 'aangevallen', heeft een moslim kritiek op het westen dan mag dat allemaal. Als het hen niet aanstaat dat ze terug keren naar het och zo vrije vaderland. Ik sta versteld wat voor mensen er in België leven.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

ze mogen natuurlijk wel kritiek hebben en die ook uiten, maar wij zijn hier opgevoed en hebben daar regeltjes en gebruiken voor.

De enige oplossing wordt waarschijnlijk een aparte inburgeringscursus voor moslims-only. Die cursus zal wel een jaar of twintig duren en ondertussen moeten de cursisten natuurlijk binnenblijven, behoudens éénmaal daags dat ze een paar rondjes op de binnenkoer mogen lopen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat we nog veel gaan horen van sharia4belgium en sharia4england en sharia4holland...en...
Deze fanaten komen in elk land opzetten. Maar ik vind het goed. Laten ze maar flink kabaal maken, en het gezicht van Islam tonen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

Dewinter dient klacht in tegen extremistische website

Filip Dewinter (Vlaams Belang) heeft donderdag een klacht ingediend tegen de extremistische website Sharia4Belgium. Die zou volgens hem hebben opgeroepen om woensdag de lezing van de bekende Nederlandse schrijver Benno Barnard te verstoren.

Tientallen allochtonen maakten woensdag tijdens de lezing van Barnard in de Universiteit Antwerpen zo veel amok, dat deze vrijwel onmiddellijk moest worden afgelast.

Dewinter vindt dat de activiteiten van de Sharia4Belgium nu onderzocht moeten worden. De volksvertegenwoordiger vermoedt dat de organisatie, die opriep om de lezing te verhinderen, de Belgische democratie wil omverwerpen en van ons land een shariastaat wil maken. Volgens Dewinter zou er op hun YouTube-kanaal ook tot haat en geweld worden opgeroepen.

Ook Benno Barnard zou overwegen om een klacht tegen onbekenden in te dienen wegens bedreigingen en intimidatie. De man was er woensdag van overtuigd dat hij zonder zijn lijfwachten in het ziekenhuis zou liggen.

http://www.vandaag.be/binnenland/31658_ ... bsite.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door BFA »

circe schreef:de Belgische democratie wil omverwerpen en van ons land een shariastaat wil maken.
Kan men dan niet laten vervolgen wegens verraad en insubordinatie?
Men zou deze mensen dan moeten kunnen het land uitzetten.

Ik ben er wel van overtuigd dat we hier met Taliban te maken hebben. Taliban zijn mensenetende roofdieren die je opjaagt een neerschiet.
Neerschieten kan niet hier in België. Zou dat niet te organiseren zijn dat dit gebeurt, eens ter plaatse in land van herkomst?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Ariel »

Schrijver Benno Barnard klaagt opruiende moslims aan
donderdag 1 april 2010

De Nederlandse schrijver Benno Barnard dient waarschijnlijk een klacht in voor bedreiging en intimidatie tegen de extremistische website Sharia4Belgium.webs.com.

Dat vertelde Barnard vanochtend in het Belgische radioprogramma De Ochtend. 'Het is nu 2010, en als je zegt dat je die islam niet moet hebben en zeker niet in zijn extreme vorm, dan heb je politie en een lijfwacht nodig,' zei de gefrustreerde auteur.

Brutaal verstoord
Barnard zou voor studenten van de Universiteit Antwerpen (UA) spreken over de politieke islam. Zijn lezing met de ironisch bedoelde titel 'Leve God, weg met Allah' werd echter brutaal verstoord, nog voordat hij een woord gesproken had.

Een groep van ruim tien moslims stond op en scandeerde islamitische leuzen. Ze waren via sms en de website Sharia4Belgium opgeroepen om hun geloof te verdedigen. De site sprak van 'de zoveelste klap in het gezicht van de moslimgemeenschap'.

Nadat meerdere keren gevraagd was de zaal te verlaten, vertrok de groep.

Shariastaat
Filip Dewinter, partijleider van het rechts-conservatieve Vlaams Belang, diende vanmorgen al een klacht in tegen de extremistische website. Dewinter eist een strafrechtelijk onderzoek naar de activiteiten van Sharia4Belgium.

'De site paste gisterenavond in de praktijk toe wat ze op hun website open en bloot verkondigen: de omverwerping van de democratie om een shariastaat in België op te richten,' aldus de partijleider.

Door Johannes Baas

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... ms-aan.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

Nadat meerdere keren gevraagd was de zaal te verlaten, vertrok de groep.

Nadat meerdere keren gevraagd was de zaal te verlaten, vertrok de groep EN WERD DE LEZING AFGELAST.

Net het feit dat de lezing werd afgelast heeft een impact. Enkel de orde verstoren (en uiteraard niet opgepakt worden door politie... waarom toch) zou minder impact gehad hebben.
Alleen: wie dùrfde nog te blijven zitten en na de lezing de zaal verlaten zonder bodyguards?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Peter Louter »

Degenen die roepen dat er met Allah niet gespot mag worden bedoelen dat er met hen niet gespot kan worden.
Dit is er een uit een zich al langer ontwikkelende reeks van incidenten en ik vrees dat het alleen maar erger zal worden. De militante islam kan met een betrekkelijk kleine groep de orde verstoren en zich nog altijd kunnen verbergen achter 'de vrijheid van meningsuiting' . Vermoedelijk is het aanzetten van de sprinkler-installatie het enige effectieve tegenmiddel.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

nog ander filmke mét herkenbare gezichtjes op, die gewoon mochten beschikken omdat ze écht nikske verkeerd hebben gedaan hoor.

http://www.standaard.be/video/videoplay ... id=1639745" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermoedelijk is het aanzetten van de sprinkler-installatie het enige effectieve tegenmiddel.
wie ging dan voor de kosten van de herinrichting van de aula opdraaien?
En ze willen toch zo graag dat er meer allahtonen aan de unief geraken.... nu waren ze er, en jij gaat er dan de sprinkler opzetten?

Niet vergeten dat de (vrouwelijke) rector van de UIA (universiteit Antwerpen dus), Bea Cantillon, een aantal jaren geleden heeft verklaard dat ze MINSTENS 30 PROCENT HOOFDDOEKEN in haar aula wil!
Tel uit je winst!

och gut! zoek ik dit op via google en wie vind ik? één van mijn alter-ego's (en neen, toen was Wilders nog gewoon VVD-lidje hoor - "amadeus" was helemaal geen verwijzing)

http://www.maroc.nl/forums/archive/inde ... 12682.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(maar het artikel is wèl bewaard gebleven :evil: )
Over 10 jaar zullen onze aula’s er helemaal anders uitzien. Nu vallen vrouwen met een hoofddoek nog op. Dan zal het aandeel hopelijk 25 to 30 procent bedragen.”

(ben toch wel blij dat mijn lange-termijn geheugen nog zo goed werkt :rolleyes: )
Laatst gewijzigd door Manon op do apr 01, 2010 5:07 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Ariel »

Joost Niemoller heeft op het HVV ook een artikel geschreven over deze toestand. http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10995" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blijkt dat op universiteiten in Amerika dit soort dingen ook gebeurd. Dit verstoren van een lezing blijkt een effectief wapen te zijn om mensen hun mond te snoeren. Men heeft goed gekeken hoe men het daar doet.



http://sharia4belgium.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Trouwens...Grappig. :smile: Op de site van deze fanatieke sharia4belgium lieden staat een reclame...And guess wat voor reclame.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door BFA »

circe schreef:Over 10 jaar zullen onze aula’s er helemaal anders uitzien. Nu vallen vrouwen met een hoofddoek nog op. Dan zal het aandeel hopelijk 25 to 30 procent bedragen.”
Daarna mogen de hoofddoeken niet meer naar de universiteit. Moeten ze thuisblijven omdat Allah dit beveelt.

Wie heeft daar dan voor gezorgd?
De hoofddoeken zelf.

Die vrouwelijke rector die nu zo graag hoofddoeken ziet, zal dan ook geen rector meer mogen zijn. Ik vermoed zelfs dat ze op dat ogenblik zelfs haar riante pensioen niet meer zal mogen ontvangen. In overeenstemming met de regels van Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

Daarna mogen de hoofddoeken niet meer naar de universiteit. Moeten ze thuisblijven omdat Allah dit beveelt.
jamaar ze moeten dan wel thuis "studeren" hoor, dat is aanbevolen. De KORAN wel te verstaan, daarin staat àlles wat ze kunnen weten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

dit is leuk:

Turtelboom: "Sharia4Belgium wordt constant gevolgd"
“De website van de groep sharia4Belgium wordt constant gevolgd om na te gaan of er illegale dingen op staan.” Dat zei minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) in de Kamer aan Filip De Man (VB) en Ben Weyts (N-VA).

De minister werd daar gevraagd naar een reactie op de incidenten waarbij (deels gemaskerde) moslimjongeren een voordracht over de islam van Benno Barnard onmogelijk maakten. Op de website sharia4Belgium was opgeroepen om de voordracht onmogelijk te maken en dat lukte ook.

Preventie
Turtelboom liet weten dat ze “net zo verontwaardigd was als Barnard zelf. De vrijheid van meningsuiting is een grondrecht dat niet belemmerd kan worden”.

De minister stelde dat de politie op voorhand op de hoogte was van de oproepen van extremistische moslims om keet te schoppen en "alle mogelijke preventieve maatregelen had genomen om incidenten te voorkomen: er waren bodyguards en camera’s op de publiekstribunes, maar er werd geen geweld gebruikt”.

(nota van circe: en de toegang ontzeggen aan gejurkte baarmannen is natuurlijk discriminaaaaaaaaaaaaasssssssssssssiiiiiiiiiieeeeeeeee)
wat een leuke verspreking: baarmannen moet natuurlijk baarDmannen zijn, stel je voor dat ze zouden moeten BAREN


Weyts repliceerde: “Misschien werden alle preventieve maatregelen genomen, maar die zijn dan wel allemaal mislukt. Want de extremistische moslims slaagden in hun opzet en hen werd geen strobreed in de weggelegd.” Filip De Man wees erop dat de moederorganisatie van sharia4Belgium, die de islamitische strafwet in België wil invoeren, in Groot-Brittanië verboden is. “En wat doet men hier? Ze een beetje beter in het oog houden. De bevolking vindt het dégoutant dat u zo weinig doet tegen die bende.”

http://www.vandaag.be/binnenland/31677_ ... volgd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat zegt die website?

De oproep van Anjem Choudary tot de vernietiging van de democratische Belgische rechtstaat kan u bekijken op:
http://sharia4belgium.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.anjemchoudary.com/index.php? ... &Itemid=12" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Bernie »

Deze beelden zijn goud waard. De vertegenwoordigers van de vredesreligie promoten waar ze voor staan, glashelder.
Ook sites zoals sharia4belgium moeten we koesteren, wat mij betreft pompen we er subsidie in.

Hoe meer de vredesboodschap doordringt, hoe minder men nog kan roepen: wir haben es nicht gewusst.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Manon »

ze kennen om te beginnen blijkbaar niet het verschil tussen een PARLER-ment door VERKOZEN parler-mentariers en een LEZING in een universiteitsgebouw????
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Ariel »

Bernie schreef:Deze beelden zijn goud waard. De vertegenwoordigers van de vredesreligie promoten waar ze voor staan, glashelder.
Ook sites zoals sharia4belgium moeten we koesteren, wat mij betreft pompen we er subsidie in.

Hoe meer de vredesboodschap doordringt, hoe minder men nog kan roepen: wir haben es nicht gewusst.
Dat ben ik helemaal met je eens Bernie. Zo voel ik het ook. :rock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Monique »

Ik heb net het filmpje gezien.
1 van die travestieten gilde dat hij gebruik maakt van zijn "vrijheid van meningsuiting".

Hij bedoelt dan natuurlijk de islamitische vrijheid van meningsuiting?
Dat is dat anderen niets mogen zeggen?

Wat doen die travastieten in Europa?
Ze kennen de taal niet eens?
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Mahalingam »

Het is al 1400 jaar zo dat kafirs niets mogen zeggen over het Mohammedanisme.
Welke andere bedoeling kunnen kafirs hebben dan alleen maar tweedracht en haat te zaaien?
Hier is een citaat van Benno Barnard
“Intussen geloof ik helemaal niet dat ‘de drie monotheïstische godsdiensten’ zoveel gemeen hebben, zoals allerlei ontwikkelde mensen op vergoelijkende toon beweren. Volgens mij hebben ze niet eens het monotheïsme gemeen. De islam is in zijn essentie een versluierde, monotheïstische vorm van polytheïsme. De mohammedaanse godheid intervenieert namelijk permanent, precies zoals de heidense goden dat plachten te doen, in plaats van de mens met een vrije wil uit te rusten.

Het ontbreken van dat laatste attribuut verklaart zowel het islamitische fatalisme – ‘insjallah’, het geschiedt mits de godheid het wenst – als het islamitische fanatisme.”
En de oproep van die haatbaarden van sharia4belgium is geweest:
Islamdebat van Benno Barnard

Assalam alaykoem wa rahmatoelah wa barakatoehoe,

Beste moslimbroeder/zuster

De vijand van onze religie hebben weer een stap dichterbij gezet naar hun openlijke belediging van de islam en zijn volgelingen.

Op woensdag 31 maart 2010 organiseert de vrijzinnige dienst van de Universiteit Antwerpen een lezing met als titel:

“Het islamdebat: lang leve god, weg met Allah!”

Gastspreker is de nederlandse dichter Benno Barnard, die voor de rest bekend staat als één van de meest radicale islam-bashers in de lage landen, of om met hun mooie woorden te zeggen: één van de toonaangevende islamcritici!

Centraal in de lezing staat de “politieke” islam, die volgens hem de oorzaak is van de onverzoenlijkheid met de westerse ideologieën, met aan het hoofd het humanisme (of vrijzinnigheid)

De titel verraadt echter zijn intenties en is een zoveelste klap in het gezicht van de moslimgemeenschap!

En zo wordt het aangekondigd op de website van Liberales (liberale denktank met goede contacten binnen de Universiteit Antwerpen):

Benno Barnard over “Het islamdebat. Lang leve god, weg met Allah”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Mahalingam »

Een ooggetuige verslag gevonden op politics.be
Ik was gisteren ook aanwezig op de lezing in een debattenreeks georganiseerd door de vrijzinnige dienst van de Antwerpse universiteit. Nog voor Barnard van wal kon steken begonnen een twintigtal moslims te roepen 'allah akbar', tien minuten aan een stuk. Een van de hardnekkigste schreeuwers heb ik herkend: Farid Zahnoun, oprichter van Jongeren voor islam, dat nu is omgedoopt tot DE MIDDENWEG. Zij werken achter de schermen samen met de oprichter van sharia4beglium, Abu Imram, die ook mee (ka)boel maakte. De moslimextremisten probeerden bij de opgetrommelde politieagenten hun gelijk te halen en weigerden om de zaal te verlaten.

De extreemrechtse moslimextremisten zijn wel in hun opzet geslaagd: mensen de mond snoeren. Dit is niet hun eerste huzarenstuk: de Middenweg heeft reeds heeft wat strafbare feiten gepleegd: intimidatie, stalking, geweld op andersdenkenden...., maar kunnen ongestraft verder doen. Volgend weekend houdt deze extremistische organisatie een tweedaagse bijeenkomst in het Kielpark in Hoboken, waar ze momenteel de grootste moskee van Antwerpen aan het bouwen zijn, inclusief moslimschool. Deze opruiende organisatie is mede verantwoordelijk voor de verderschrijdende radicalisering en indoctrinatie van moslimjongeren. De leiders van deze extreme organisaties, zoals Farid Zahnoun, zijn goed opgeleid en hebben goede jobs. Zij zijn zogezegd 'geïntegreerd' (Zahnoun werkt als computerspecialist bij het chemiebedrijf Basf), proberen aldus overal te infiltreren om als de tijd er rijp voor is, HUN (sharia)wetten op te leggen. Dus schijnbaar integreren in alle maatschappelijke geledingen om nadien de macht in handen te kunnen nemen...

Hun doel is hetzelfde als dit van sharia4belgium: het oprichten van een islamitische staat, daartoe geeft de Middenweg lessen over de islamitische wetten en jurisprudentie (fiq) aan Antwerpse moslimjongeren. Gisteren aan de universiteit waren ook moslimjongeren (die anders nooit een voet zetten in de universiteit) opgedaagd om hevig mee 'allah akbar' te skanderen en mee de boel op stelten zetten.

Het gemeenschappelijk doel van de Middenweg en sharia4belgium is het oprichten van een staat gebaseerd op islamitische wetten. Daartoe moeten alle obstakels uit de weg worden geruimd, dus onder meer mensen die kritiek op de islam geven, want dit staat hun doel in de weg.
En nog zijn onze politici en beleidsmensen niet wakkker en blijven na eventjes op te kijken gewoon verder slapen.....
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Ariel »

Beluister hier een interview met Benno Barnard.
En hij is boos !!!!!!!!!!

http://www.deredactie.be/cm/1.749574?view=popupPlayer" onclick="window.open(this.href);return false;

BTW...De site van sharia4belgium is niet meer in de lucht.
http://www.webs.com/abuseFrozen.htm?una ... ia4belgium" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Zwartmeer »

Netwerk heeft er een onderwerp aan besteed:
Leve God, weg met Allah. Twee keer al is de Nederlandse schrijver Benno Barnard bedreigd vanwege zijn kritische kijk op de islam. Woensdagavond verstoorde een grote groep jonge moslims zijn lezing met de ironisch bedoelde titel Leve God, weg met Allah op de Universiteit Antwerpen. Barnard was voor de lezing al door de politie gewaarschuwd dat op de site Sharia4belgium een oproep was geplaatst om zijn lezing te verstoren. Voor het eerst in zijn leven had de schrijver daarom bodyguards geregeld. Een interview met de belaagde essayist. -

http://player.omroep.nl/?aflid=10799079" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door gideong »

Het beste is als de lezing toch nog door gaat, en op TV en Internet uitgezonden wordt.

Gaat hopelijk wel gebeuren.
De boom herken je aan zijn vruchten
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims verstoren lezing Benno Barnard aan UA

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie