Van burka naar bikini

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Van burka naar bikini

Bericht door Patrick »

Afbeelding

Vida Samadzai, 23, representative from Afghanistan for the 2003 Miss Earth Beauty Pageant walks on a stage during a public appearance, Thursday, Oct. 23, 2003, ahead of the Nov. 9 judging in Manila, Philippines. The Afghan Supreme Court on Wednesday Oct. 29, 2003 condemned Samadzai saying such a display of the female body goes against Islamic law and Afghan culture.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

The Afghan Supreme Court on Wednesday Oct. 29, 2003 condemned Samadzai saying such a display of the female body goes against Islamic law and Afghan culture.
Dat het tegen de islam ingaat is onbetwist, maar het gaat beslist niet in tegen de Afghaanse cultuur.

Afghaanse riviergodin uit het museum van Kaboel.

http://www.afghan-web.com/kabul-museum/galb3.html

Afbeelding

Deze website probeert trouwens openbaar te maken wat het museum van Kaboel nauwelijks kan bewaren vanwege de onophoudelijke plunderingen en verwoestingen.

Lees hier meer over het plunderen en vernietigen van het Afghaanse erfgoed.

http://www.afghan-web.com/kabul-museum/intro.html
Laatst gewijzigd door nina op ma nov 07, 2005 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Afghaanse riviergodin uit het museum van Kaboel.
Dit zegt toch al genoeg? Wat heeft dit met Islam te maken? Het heeft te maken met wat mensen aanbeden VOOR de Islam,niet in de tijd van de Islam.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Afghanistan bestond reeds geruime tijd voor de komst van de islam Jasmijn.
Toen aanbaden de bewoners ervan bvb. ook deze kleine riviergodin.
Wat is daar mis mee?
Het is toch ook algemeen geweten dat de "allah"-cultus gewoon heel wat elementen heeft overgenomen van de cultus van de maangod "allaha" die bestond ten tijde van Mohamed in Mekka. Hij werd er aanbeden en Mohamed heeft zelfs het kenteken van deze vroegere god, namelijk de sikkel (hillal) en de ster, gewoon overgenomen.
Ook de bedevaartsoord van de kaa'ba werd toen reeds eeuwenlang druk bezocht en verschillende religies hadden er hun godsbeelden en andere "heilige" tekens staan tot Mohamed deze vernietigde. De kaa'ba mét inhoud (meteoriet) werd gewoon door Mohamed als "heilige" plaats overgenomen.

Alles is gewoon gelinkt.

Dutch
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Toen aanbaden de bewoners ervan bvb. ook deze kleine riviergodin.
Wat is daar mis mee?
Het is duidelijk wat daar mis mee is,want wat kan een beeld voor je doen???????????????????? Niks lijkt me.
Ook de bedevaartsoord van de kaa'ba werd toen reeds eeuwenlang druk bezocht en verschillende religies hadden er hun godsbeelden en andere "heilige" tekens staan tot Mohamed deze vernietigde
Ja dat klopt,maar nu wordt er alleen Islam gepractiseerd en dat is het belangrijkste lijkt me.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het is duidelijk wat daar mis mee is,want wat kan een beeld voor je doen???????????????????? Niks lijkt me.
Dat denk ik ook! daarin heb je volkomen gelijk.

Weet jij echter wat een meteorietsteen zoals de Ka'aba voor jou kan doen? Toch ook niet veel lijkt me!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

circe schreef:
Het is duidelijk wat daar mis mee is,want wat kan een beeld voor je doen???????????????????? Niks lijkt me.
Dat denk ik ook! daarin heb je volkomen gelijk.

Weet jij echter wat een meteorietsteen zoals de Ka'aba voor jou kan doen? Toch ook niet veel lijkt me!
Het is wel interessant om de geschiedenis rond die "kubus" uit te pluizen. Voor de komst van Mohammeds leger had die kubus een multi-religieuze functie. Binnenin hingen Joodse, Christelijke en andere religieuze symbolen. De tempel was dus een symbool van religieuze tolerantie waar iedereen kon mediteren. Het is Mohammed die de boel daar kort en klein te geslagen heeft om vervolgens die steen uit te roepen tot een symbool van de Islam (andere religies werden sindsdien niet meer geduld). Het wordt bovendien betwist of dit de orginele kubus is, dan wel de zoveelste heropgebouwde constructie.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Weet jij echter wat een meteorietsteen zoals de Ka'aba voor jou kan doen? Toch ook niet veel lijkt me!
Wij aanbidden de steen ook niet!!! Wie zegt dat?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

History of the Ka'aba

The Ka'aba located in the holy Islamic city, Mecca, is a massive black meteorite, and the sacred stone of the Islamic faith. Muhammad deemed the meteorite was a sacred stone in 630 AD. Wherever a Muslim is located, they are instructed to pray towards Mecca and the Ka'aba. Every Muslim must make a pilgrimage to the Ka'aba once in their lifetime. The pilgrimage represents the ultimate in spiritual fulfillment. During the worship at the Ka'aba the pilgrims circle the shrine seven times, and then all make their way to kiss the sacred shrine. The prayer towards the Ka'aba and the pilgrimage to Mecca create a distinct unity between the Muslim people.
Die steen moet dan toch wel "iets" doen denk ik!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Je geeft het goede antwoord op jouw commentaar zelf al
The prayer towards the Ka'aba and the pilgrimage to Mecca create a distinct unity between the Muslim people.
Dit is om iedereen in dezelfde richting te laten bidden. De meteriet is van de tijd van de profeet Abraham,vrede zij met hem. We geloven niet in de steen en natuurlijk weten we dat het niks voor ons kan doen. We kussen de steen alleen maar omdat we weten dat de profeet Mohamed,vrede zij met hem,dat deed en wij zijn voorbeeld moeten volgen.

De grootste zonde in Islam is om in ''iets'' anders te geloven dan GOD,dus....dit is absoluut niet het geval met de zwarte steen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dit is om iedereen in dezelfde richting te laten bidden.
Een indonesische moslim en een Amerikaanse moslim zitten dan wel tegen mekaar aan te bidden :lol:
Gelukkig dat ze het niet op hetzelfde tijdstip doen.
Erger is waarschijnlijk dat ze zich recht in het gezicht van mekaar ontlasten.

Enig idee naar waar een moslim aan de andere kant van de aardbol recht tegenover Mecca moet bidden? (oost of west?)
We kussen de steen alleen maar omdat we weten dat de profeet Mohamed,vrede zij met hem,dat deed en wij zijn voorbeeld moeten volgen.
Enig idee waarom jullie profeet dan zo'n verering voor die steen koesterde dat hij hem begon te kussen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Narrated `Abis bin Rabi'a: `Umar (May Allah be pleased with him) came near the Black Stone and kissed it and said, "No doubt, I know that you are a stone and can neither harm anyone nor benefit anyone. Had I not seen Allah's Messenger (Peace be upon him) kissing you, I would not have kissed you. [Summarized Sahih Al-Bukhari, Al-Hajj, page 396 No. 808 on the Black Stone]
Erger is waarschijnlijk dat ze zich recht in het gezicht van mekaar ontlasten.
Wat is het probleem daarmee?

Hajar-e-Aswad is not an ordinary stone. It was brought from heavens by the Archangel Jibriel to be affixed in a corner of the wall of Kaabah.
Maybe , the point would become clearer by comparison. It is a natural thing for a good patriot returning from exile, or a fighting soldier coming back from the battlefield to do certain things upon reaching the borders of his beloved homeland. For example, he may kiss the ground at the borders, or embrace with deep emotions the first few compatriots he meets, or even show special admiration for some landmarks. This is considered normal and appreciable, but no one,would think that the patriot or soldier worships the ground or deifies his fellow compatriots or attributes some divine qualities to the landmarks! Simply, the behavior of pilgrims should be interpreted in a similar way.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

DOES KISSING MEAN WORSHIPPING?
Kissing a stone is not a sign of its worship at all. Kissing the Black Stone cannot be twisted into an idol worship, for the stone is no image, just as mere kissing is not worshipping by any stretch of the imagination. Anyone might allege that Muslims do worship a certain `idol', but the fact remains that they do not worship anything save Allah, the One. The idol and its worship simply do not exist. The Bible is kissed in lawcourts; does that mean then that it is worshipped? Moreover, parents kiss their children lovingly, without any trace of worship in it at all. A big question-mark that should come to one's mind are the pre-Islamic Arab idolaters who had held the Ka'bah. With all their polytheism and idolatry, they too used to circle the Ka'bah and kiss the Black Stone. Had their kissing been an act of idol- worship, why then was there still a need for them-despite the presence of the "almighty" Black Stone-to install three hundred and sixty idols therein? This proves beyond a shadow of doubt that it is one thing to kiss the Black Stone under Divine Orders, and quite another to worship a stone or an idol. Most notable, perhaps, is the fact that One-God worshippers do nothing beyond simply kissing the Black Stone. They neither venerate it with folded hands, nor kneel down, nor prostrate themselves, nor squat before it. For all these is done only by idol-worshippers before their idols.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

They neither venerate it with folded hands, nor kneel down, nor prostrate themselves, nor squat before it.
Wat is dat voor onzin?
ALLE moslims prostreren zichzelf vijf maal per dag richting die steen! Gelijk waar ter wereld ze zich bevinden!
Leg me dat dan eens uit!
Als Allah alomtegenwoordig is, waarom zouden moslims zich dan richting die steen moeten buigen, knielen, ter aarde werpen? Waarom is het voor moslims dan verboden zich te ontlasten met hun rug naar diezelfde steen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Omdat God wil dat we allemaal in dezelfde richting en op dezelfde manier bidden. Zodat we een eenheid vormen. Ook zijn de tijden voor elk gebed hetzelfde in elk land. Ik bedoel niet de TIJDEN zelf,maar b.v zonsondergang etc. dat is ook hetzelfde voor iedereen. Dus als het in een bepaalde richting moet,dan is de Kaaba natuurlijk het beste.
Waarom is het voor moslims dan verboden zich te ontlasten met hun rug naar diezelfde steen?
Allemaal bidden en ontlasten in dezelfde richting is wat vaag lijkt me! Dus daarom mag het niet.
Rias
Berichten: 1
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 10:00 pm

Bericht door Rias »

Hmm dus volgens jullie is Qaaba een meteoriet? Ik kan me moeilijk voorstellen dat moeder natuur zo`n recht meteoriet heeft kunnen creeren. Waarschijnlijk hebbben de mensen uit de tijd van profeet Abraham (vzmh) gebruik gemaakt van mooie elektrische gereedschap want anders is het niet mogelijk om meteoriet zo mooi recht te maken. Toen ze klaar waren hebben ze Qaaba uitgeholt (gezien het feit dat een meteoriet massief) Met mooie Black & Decker gereedschap. Dit allemaal lijkt mij onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Waar lees je dat Rias? Er staat toch duidelijk dat de Kaaba een pre-Islamitish multireligeus gebedshuis was waar een meteoriet werd ingeplaatst. De kubus is voor mij het symbool van Islamitische intollerantie want hij werd ontdaan van alle niet-Islamitische religieuze symbolen. Het is een bewijs dat de zuivere Islam niet compatibel is met met andere visies zoals boedhisme of atheïsme of ook wel democratie en mensenrechten.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Even terug naar het begin onderwerp,is er iemand die het nut inziet van de burka/niqab/gezichtssluier????
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het lijkt me vooral lastig als je verkouden bent.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Nou, dat lijkt mij nou juist het ei van columbus. Voortaan iedereen met griep en verkoudheid achter de sluier!
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Het is helemaal niet lastig als je verkouden bent lijkt mij.Zo maak je inderdaad niemand ziek
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

De niqaab is enorm lastig, omdat het je gezichtsvermogen sterk beperkt. Als je bovendien ook nog een bril moet dragen, is het nog een grotere ellende, want die dampt dan constant aan...

Komaan zeg, hoe kan je nou zo'n tentgedoe voor vrouwen verantwoorden, zelfs mèt de koran in de hand? Staat er ergens dat vrouwen geen hand voor de ogen mogen kunnen zien? Dat het foute boek zeer vrouwonvriendelijk en vrouwdiscriminerend
is wist ik al, maar zo verregaand?

Dutch
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

De niqab is helemaal niet lastig met zien. Dat ligt eraan wat voor soort niqab je draagt. Je hebt het waarschijnlijk zelf nooit gedragen Dutch,dus wat weet jij er van?
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Je hebt het waarschijnlijk zelf nooit gedragen Dutch,dus wat weet jij er van?
Daarin vergis je je dus beste Jasmijn.
Dingen en mensen zijn niet altijd wat ze op het eerste gezicht mogen lijken hoor...
Ik heb wél ooit een niqaab gedragen en ik weet dus waar ik het over heb. Heb er hier trouwens nog een exemplaar van liggen, met bijhorende zwarte handschoenen, zwarte kousen en al...
De gaatjes voor je ogen mogen dan nog zo groot, klein, fijn of wat dan ook zijn, je gezicht wordt serieus beperkt, evenals je gewaarwording van kleuren, diepte, omgeving, wat er naast je gebeurt enz. En ja hoor, met een bril is het al helemaal onmogelijk, zeker bij 40 ° in de schaduw... Daar maak je mij niets over wijs...
Onder een niqaab ben je "gezichtsloos, naamloos, geslachtsloos..." wat juist de bedoeling ervan is trouwens. Niqaab is een aanfluiting van de rechten van de mens, in casu de vrouw en wie deze dracht ook moge verdedigen is ofwel een mannelijke moslimfundamentalist, ofwel een serieus gestoorde vrouw met een zwaar persoonlijk verleden en dus een zeer negatief zelfbeeld, ofwel een gebrainwasht jong meisje dat nog niets van het leven van een vrouw weet en een zeer laag zelfbeeld heeft...door de islam.

Dutch
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Jasmijn schreef:Het is helemaal niet lastig als je verkouden bent lijkt mij.Zo maak je inderdaad niemand ziek
het lijkt me vooral lastig om je lopende snotneus te snuiten. (ik mag toch hopen dat de sluier zelf niet als zakdoek dienst doet?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie