TIJDLIJN: CARTOONREL

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

http://www.limburger.nl/article/2010042 ... 29874/1030
Kurt Westergaard stopt met maken cartoons
De Deense cartoonist Kurt Westergaard stopt met het maken van cartoons. "Ik ben voor te veel mensen een te grote risicofactor geworden.” Dat zegt hij in een exclusief interview dat donderdag in de papieren versie van deze krant is gepubliceerd.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... estergaard
Volgens de cartoonist is hij in november op ‘onvrijwillige vakantie’ gestuurd door Jyllands-Posten. ‘Ik heb altijd aan mensen van de krant gevraagd of ik een veiligheidsrisico was. Of ik moest stoppen. Nee, zeiden ze altijd. Maar na november ervaar ik dat wel zo’, aldus de cartoonist. ‘Binnenkort praat ik weer met ze. Maar ik weet nu al dat ik stop met het maken van cartoons.’
Reacties:
Wilders: Verschrikkelijk triest dat cartoonist moet stoppen
PVV-leider Wilders zegt Westergaard en zijn keuze te respecteren. "Maar het is een slag in het gezicht van de vrijheid van meningsuiting dat een cartoonist stopt omdat de druk te groot werd door bedreigingen en een aanslag op hem."
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/arti ... ppen.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Ariel »

Cartoonisten aller landen verenigen zich

De Stichting VJ Movement opent zaterdag in GO Gallery in Amsterdam een tentoonstelling van bekende cartoonisten uit 31 landen. Het thema is persvrijheid en sluit aan bij de Internationale Dag van Persvrijheid op 3 mei. De expositie There is more than one truth duurt tot en met 6 mei.

Dat heeft VJ Movement, een nieuwsorganisatie van 150 cartoonisten en videojournalisten, donderdag bekendgemaakt.

De stichting gelooft in de kracht van de politieke cartoons. Cartoonisten laten zien hoe het is gesteld met de persvrijheid in een land. ,,Ze willen laten zien hoe ze omgaan met persvrijheid. In Nederland bijvoorbeeld is dat heel vrij, maar iemand uit Palestina gaat heel voorzichtig te werk'', aldus een woordvoerster.

http://www.depers.nl/binnenland/473254/ ... -zich.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Laatste nieuws, het was een misverstand:
Bedreigde cartoonist Westergaard tekent gewoon door
De Deense spotprententekenaar wil zelf doorgaan met het maken van tekeningen voor het dagblad Jyllands-Posten. Dat zegt hij in een telefonisch interview naar aanleiding van berichten dat hij zou stoppen als cartoonist. ‘Ik ben verplicht met vakantie, maar rond 1 juni nemen we een beslissing over mijn terugkeer. Ik hoop dat ik dan weer aan het werk kan.’
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... ewoon_door
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Jyllands-Posten is in het nieuws.
Hirsi Ali krijgt onderscheiding
Ayaan Hirsi Ali heeft een onderscheiding gekregen van een Deense krant die vijf jaar geleden omstreden cartoons van de islamitische profeet Mohammed plaatste. Ze kreeg de Prijs voor de Vrijheid van Meningsuiting.

''De jury betwijfelde geen moment dat je deze prijs verdiende voor je onwrikbare opvatting dat het waard is om te vechten voor je standpunten'', zei jurylid Joern Mikkelsen bij de uitreikingsceremonie in Kopenhagen.

De Jyllands-Posten riep de prijs in 2006 in het leven. De krant was toen het middelpunt van ophef vanwege de spotprenten over Mohammed. In veel islamitische landen werd gedemonstreerd tegen Denemarken. De tekenaar van een van de cartoons overleefde begin dit jaar een moordpoging.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Kurt Westergaard is weer in het nieuws. Hij zou een interview krijgen met Markus Lanz op het ZDF kanaal. Het gaat niet door wegens gevaar voor de medewerkers.
http://www.tagesspiegel.de/medien/absag ... 7FFC05B5F9
"ZDF uiteraard onder druk van verschillende fracties. Een ander voorbeeld van zelfcensuur uit angst voor mogelijke represailles. Ik kan alleen maar betreuren. Het zwart ziet er voor de toekomst, als de vrijheid zo beperkt is, "zei Erik Guldager.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels heeft ZDF een verklaring uitgegeven. Het heeft niks met dreiging te maken want die waren er nog niet. Nee, het was een gewone redactionele beslissing omdat het onderwerp bij nader inzien toch niet in het programma paste. Te weinig amusementswaarde.
Westergaard lulde uit zijn nek over zelfcensuur, ZDF voelt zich in haar kruis getast en Kurt zal waarschijnlijk in de toekomst niet op de TV komen.

http://meedia.de/nc/details-topstory/ar ... 039735ffa3
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Een vervolg. In de Süddeutsche Zeitung geeft de ZDF baas een interview over de kwestie.
Het was helemaal geen zelfcensuur en Kurt had zichzelf uitgenodigd.
" Westergaards Manager habe bei Lanz" Redaktion angefragt, ob diese an einem Fernseh-Interview mit Westergaard interessiert sei."
http://www.sueddeutsche.de/25Z38l/33381 ... ieden.html
Een onverwachtte draai. Maar is het waar? Neen, zoals blijkt uit de email correspondentie.
http://www.spiegel.de/kultur/tv/0,1518,693350,00.html
Kort nadat ik had bezocht Kurt Westergaard in januari en schreef een verhaal over hem voor de Spiegel, kreeg ik een telefoontje uit een editor in de "Markus Lanz" redactie. Als ik kon geef haar het telefoonnummer van Kurt Westergaard, de ZDF zou hem graag uitnodigen in de uitzending?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Ariel »

Cartoonrel: Pakistan zet Deense journalist land uit
maandag 17 mei 2010

Een journalist van de Deense krant Jyllands Posten moet Pakistan verlaten, omdat de autoriteiten beweren dat ze Mohammed-cartoons heeft verspreid

Dat meldde Jyllands Posten gisteren op zijn website.

Godslasterlijk
De officiële verklaring luidt dat Pakistan het visum van Puk Damsgaard Andersen weigert te verlengen, omdat ze haar veiligheid niet meer kunnen garanderen.

Overheidsfunctionarissen beweren in het Pakistaanse dagblad The Nation echter dat de illegale activiteiten van Andersen, waaronder het verspreiden van controversiële prenten, de reden is van de verbanning. De cartoons zijn in Pakistan godslasterlijk, omdat de profeet volgens de islam niet afgebeeld mag worden.

De Deense, die al eerder het land uit werd gezet, ontkent de beschuldigingen.

Wereldwijd protest
Jyllands Posten publiceerde in 2005 en 2006 een reeks van twaalf spotprenten over Mohammed. De publicatie leidde tot wereldwijde protesten van moslims en een boycot van Deense producten. Tekenaar Kurt Westergaard moest onderduiken vanwege ernstige bedreigingen.

De cartoonist stopte eind april met tekenen omdat hij het gevoel had een veiligheidsrisico te zijn voor zijn krant.

Vorige week werd het huis van zijn Zweedse collega Lars Vilks in brand gestoken. Vilks was op dat moment niet thuis. Eerder werd de cartoonist al aangevallen door woedende moslimstudenten.

Door Johannes Baas

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... nd-uit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Er is een site in België die ook Mohammed cartoons publiceert en dus zodoende daarom een dreigbrief kreeg.
http://www.clint.be/nieuws/clint-bedrei ... s-mohammed
Clint bedreigd voor publiceren cartoons Mohammed
BERICHT AAN DE WEBMASTERS VAN CLINT.BE. AANDACHT!!! Dit is geen grap! Wij eisen dat u onmiddelijk stopt met het publiceren van deze cartoons en uw verontschuldiging aanbiedt!!!! Zoniet zult u verantwoordelijk zijn voor de gevolgen!!!!!

HERHALING VOOR DE ACHTERLIJKEN: DIT IS GEEN GRAP EN OOK NIET OM STOER TE DOEN! WIJ KUNNEN EN ZULLEN VER GAAN IN DE NAAM VAN ALLAH. YA RASOELALLAH, MOGE ONZE LEVEN OPGEOFFERT WORDEN VOOR YOU!!!!!!!!!!

JOENDOELLAH
Commentaar van de beheerders:
Die klacht is geen grap. En dat is ook niet om stoer te doen. We krijgen gewoon liever naaktfoto’s van uw ex-vriendin binnen dan een mail van iemand die net iets te veel kleren draagt om sexy te zijn.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is Abdullah Sunata aka Sonata. Hij kreeg in 2006 7 jaar gevangenis wegens bemoeienis met een terreurgroep. Maar het is natuurlijk eigenlijk een goeie brave jongen.
En ruim een jaar geleden kwam die vrij wegens goed gedrag. Nu komt het bericht dat die als most-wanted terrorist gearresteerd is. Is dat geen verrassing?
(Jakarta, Indonesia) On Wednesday of this week, the Indonesian Police Densus 88 Anti-Terror Unit captured the country's most-wanted terrorist, Abdullah Sunata aka Sonata, in Central Java.

The arrest reportedly foiled two planned terror attacks, one at the Police Anniversary Day ceremonies on July 1st and one at the Royal Danish Embassy to retaliate for Muhammad cartoons.
http://interested-participant.blogspot. ... karta.html
http://www.thejakartaglobe.com/home/ter ... cks/382494
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Nieuws over de mislukte moordenaar van Westergaard.
Denmark: Cartoonist attacker charged with terror
COPENHAGEN, Denmark — Denmark's top prosecutor has charged a Somali man with terrorism for allegedly trying to kill a cartoonist who caricatured the Prophet Muhammad.

Joergen Steen Soerensen said Friday that the man, who cannot be named under a court order, wanted to "seriously frighten the population" and destabilize Denmark in the attack on cartoonist Kurt Westergaard.
The 28-year-old allegedly broke into Westergaard's home in January, armed with a knife and an ax. Police shot him in the arm and leg. Westergaard was not injured.
The suspect has claimed he only wanted to frighten Westergaard and has denied all charges except of possessing weapons.
http://www.google.com/hostednews/ap/art ... gD9GMV1A03
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Finse TV: interviews met de cartoon tekenaars die bedreigd zijn. Met vertaling en ondertitels.
Een imam-achtige ( met grote bidvlek!) stelt vragen





Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Dhana »

Dat die bidvlek imam de dame geen hand wil geven is nog tot daar aan toe. Je weet immers maar nooit of syatan zich ergens in een hoekje verstprot heeft en er voor zorgt dat de imam ineens gevoelens krijgt voor de dame die hij niet weet te beheersen. Ongeluk zit in een klein hoekje nietwaar?

Maar dat ie net zoals andere moslims claimt dat allah dezelfde God is als van christenen en de joden.... daarvoor moeten ze hem oppakken. Wegens grove Godslastering. Daar staat volgens de sharia de doodstraf op notabene.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Een volgende aflevering in de Deense cartoon-saga.
De Jyllands-Postens Culture Editor Flemming Rose gaat een boek uitgeven over het verloop van die zaak. En natuurlijk kunnen in dat boek de cartoons niet ontbreken. Zie maar:

Afbeelding

Een terreur expert in de USA heeft al geroepen dat dit zeer onverstandig is en niet bevorderlijk voor de levensduur van de auteur.
Maar Imran Shah van the Islamic Society in Denmark zegt dat de Deense Mohammedanen zich daar echt niet druk over zullen maken. ( Hebben ze al gedaan, ze blijven niet aan de gang!).
http://islamineurope.blogspot.com/2010/ ... ammad.html
Denmark: Danish book on Muhammad cartoons could cause riots, says US expert
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Links666 »

Misschien een naïeve vraag, maar in 2005 toen die woeste baardmansen in het buitenland zich zo te buiten gingen van woede. -- Wat dachten zij daar mee te bereiken? Was hun doel misschien om door woede te bereiken dat het Westen zich aan de islamitische regels zou houden? Door intimidatie het 'respect' afdwingen?

Ik neem aan dat er ook fundamentalistische organisaties waren die de protesten mede hadden georganiseerd. Wat zou hún doel zijn? Ongetwijfeld willen zij ook onze 'submission', maar wat willen ze precies?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Ariel »

Links666 schreef:
Ik neem aan dat er ook fundamentalistische organisaties waren die de protesten mede hadden georganiseerd. Wat zou hún doel zijn? Ongetwijfeld willen zij ook onze 'submission', maar wat willen ze precies?
Onrust en angst zaaien, zodat de kafir trilt op zijn/haar benen en zich diep buigt voor de gelovige Islamieten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Links666 »

Ariel,

Jij zegt het alsof ze willen dat wij buigen voor hén. Maar is het niet meer dat zij willen dat de Islam+islamieten triomfeert over de ongelovigen, zodat óók de ongelovigen gehoorzamen aan de regels van allah? Of begrijp ik je niet goed, en bedoel je dit?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Ariel »

Links666 schreef:Ariel,

Jij zegt het alsof ze willen dat wij buigen voor hén. Maar is het niet meer dat zij willen dat de Islam+islamieten triomfeert over de ongelovigen, zodat óók de ongelovigen gehoorzamen aan de regels van allah? Of begrijp ik je niet goed, en bedoel je dit?

Ja, dat bedoel ik eigenlijk links...Buigen voor allah , maar men eist naar mijn idee ook overdreven respect voor mohammed, Islam en moslims in het algemeen. Dat krijg je als je van kinds af aan te horen krijgt dat jij als moslim tot de beste der mensheid behoort .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Links666 »

Ariel schreef:als je van kinds af aan te horen krijgt dat jij als moslim tot de beste der mensheid behoort .
Ik vraag me af hoeveel NL-moslims dit ook daadwerkelijk meekrijgen van hun ouders, ben je wel eens ergens een citaat tegengekomen ofzo? Of heb je iets gehoord van iemand met een moslim-achtergrond?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Dhana »

Links666 schreef:
Ariel schreef:als je van kinds af aan te horen krijgt dat jij als moslim tot de beste der mensheid behoort .
Ik vraag me af hoeveel NL-moslims dit ook daadwerkelijk meekrijgen van hun ouders, ben je wel eens ergens een citaat tegengekomen ofzo? Of heb je iets gehoord van iemand met een moslim-achtergrond?
Niet van de ouders meegekregen, Links. Of misschien wel en dan indirect. De hele koran staat vol met verwijzingen naar superieure moslims en inferieure rest van de mensheid.

Als moslim mag je ieder ander uitzuigen en als er niets meer te halen valt, trek je gewoon ergens anders heen. BFA heeft het stelen van dadels met goedkeuring of aansporing van allah in de koran aangehaald. Moslism hoefden zelf niet aan kruisbestuiving te doen. Ze mochten de vruchten gewoon stelen van meer ijverige kaffirstammen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Ariel »

Dat staat in de koran links. Een baby wordt vanuit de wieg al geindoctrineerd . Zodra het kind geboren is wordt er de iqamah zijn oor gefluisterd, en die indoctrinatie gaat zijn hele leven door.
110. Gij (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; je gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in God. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.
En als je dan ook nog hoort dat ongelovige erger zijn dan beesten , dan is het kringetje rond.
•8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
We hebben hier ex-moslims op het forum gehad die ons verteld hebben hoe hun familie over niet gelovige denken. In je gezicht praten ze vriendelijk, maar thuis onder elkaar wordt er flink gescholden op de ongelovige hond. Ook een ex-moslim heeft me dat hier in mijn eigen huis verteld. Overal op het internet staan verhalen die aangeven hoe moslims de ongelovige verachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Links666 »

We hebben hier ex-moslims op het forum gehad die ons verteld hebben hoe hun familie over niet gelovige denken. In je gezicht praten ze vriendelijk, maar thuis onder elkaar wordt er flink gescholden op de ongelovige hond. Ook een ex-moslim heeft me dat hier in mijn eigen huis verteld.
Interessant. Welke ex-moslim zei dat op het forum, en in welk jaar? En wat vertelde die gast van jou dan precies? (als het mij wat aangaat, misschien kan je het in algemene termen verwoorden)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Ariel »

Goshie link... [c045.gif] Dat weet ik allemaal niet meer. Het staat hier ergens op het forum. Volgens mij ergens in "Welkom nieuwe forummers"
En die gast, die hier ook lid van het forum is, (hij is nu niet meer actief) vertelde ons van het geroddel over ongelovige. Wat ik eerder schreef vertelde hij dus.

Shaykh Ahmad Sirhindi (1564-1624) schreef : "The honor of Islam lies in insulting the kufr (unbelief) and kafir (unbelievers). One who respects the kafirs dishonors the Muslims. The real purpose of levying the jizyah on them is to humiliate them to such an extent that they not able to dress well and to live in grandeur. They remain terrified and trembling."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

De volgende aflevering van de cartoon-saga. Kurt Westergaard heeft een Duitse prijs gewonnen: de Medienpreis M100 voor standvastigheid over meningsvrijheid.
In Potsdam werd die uitgereikt en wie sprak toe? Angela Merkel!
http://www.stern.de/panorama/medienprei ... 01713.html
Merkel ehrt Mohammed-Karikaturisten

Afbeelding

Je snapt wel dat - zeker in deze tijd (=ramadan) - de tenen lang zijn. Dus de usual suspects komen:
http://www.focus.de/politik/weitere-mel ... 49916.html
Muslime kritisieren Merkel scharf
Om te beginnen met Ayyub Axel Köhler die de indrukwekkende titel draagt: Vorsitzende des Zentralrats der Muslime. Dat is zo'n groep van 'many chiefs, no indians.'.
Merkel heeft olie op het vuur gegooid dat al was opgelaaid vanwege Sarassin.
En geëist wordt dat men zich meer bekommert om de gevoelens van Mohammedanen (Der Zentralrat der Muslime forderte mehr Rücksicht für die Gefühle religiöser Menschen.).
Mag je raden welke religieuze mensen bedoeld worden.
De rede van Merkel is hier te lezen (Duits):
http://www.bundeskanzlerin.de/nn_683702 ... otsam.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: TIJDLIJN: CARTOONREL (FOKforum)

Bericht door Mahalingam »

Een bericht uit het Arabië dat eigendom is momenteel van de clan van Saoud.
De Hoge Raad van de Sharia bestaande uit schriftgeleerden die het beste weten wat Allah wil, spartelt tegen. Het is een ongelooflijke aanval op de autoriteit van de Saoud clan. Niet zo erg als ooit die bezetting van de Grote Moskee van Mekka, maar toch...
Shoura rejects pact with Denmark By Majed Al-Maimouni
RIYADH – In a dramatic session Monday, members of the Shoura Council refused to approve an agreement of understanding on bilateral international consultations between the Kingdom and Denmark.
The move has set a precedent in the Shoura Council’s history and was taken amidst intense applause.
The agreement was rejected by a majority vote of 62, while 56 members agreed to the articles of the agreement.

The Chairman of the Shoura Council returned the report on the agreement to the Foreign Affairs Committee for reappraisal in the light of the opinions and remarks from some members during the discussions. The committee will present its report in the next session.
The most prominent comments by the members focused on protecting religious symbols of Muslims in the wake of the caricatures that insulted the Prophet (peace be upon him) and which were published by Danish newspapers.
In another development, the Council discussed the report of the Financial Affairs Committee related to cancelling the debt owed to the state or entitlements owed to others by citizens.
The committee approved settling of the debt by deducting these amounts from the entitlements the state owes to citizens.
In another discussion the Shoura members criticized the situation of mosques in the Kingdom. – Okaz/SG
http://www.saudigazette.com.sa/index.cf ... 0092183579
Volledig onduidelijk blijft wat de inhoud van dat bilaterale verdrag is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie