Polygamie mag ook in Nederland

birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door birdie »

ALLE ECHTGENOTES HEBBEN RECHT OP HUIS EN UITKERING
Ingediend door copywriter op 1 mei, 2010 - 17:58. Gedrag

Nederland, april 2010

Een medewerker van het Centrum Werk en Inkomen beschrijft dat hij een islamitische man en zijn twee echtgenotes moest inschrijven. De drie woonden in drie verschillende gemeentes, waar ze alle drie recht hadden op een huis en een uitkering.
Door navraag bij de Sociale Dienst kwam de ambtenaar erachter dat een dergelijke gang van zaken met name onder Somaliërs in Nederland veel voorkomt. Zo waren er diverse gevallen bekend van een man met drie of vier echtgenotes, die alle een eigen huis en uitkering hadden. De instanties waren ervan op de hoogte maar hadden geen mogelijkheid om ertegen op te treden.

Trouw, 29 april 2010 in de reactierubriek. Reactie G. Damen, 29-04, 14.00 uur.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

nou nou nou flink hoor

wil je een woning: zoek effe een somalier of zoiets en BINGO woningsubsidies

lukt dat ook voor mij?


HALLO SOMALIERS OF ANDERE POLYGAMISTEN???

ME SEEK HOUSE! I PAY ALL! NO CHILDREN TO PAY FOR! YOU CAN FUCK ME!
I AM MOHAMMED WIDOW: me 75 YEARS
YOU FUCK ME YOU GET ONE HOUSE IN HOLLAND



(zou dit lukken?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

Ik bgrijp dat niet. Om een huwelijk geldig te verklaren is er een burgerhuwelijk nodig. Welke ambtenaar van de burgerlijke stand heeft dan een man met een tweede vrow laten trouwen? Of zijn de huwelijkspapieren van een thuisland als zijnde rechtsgeldig in Nederland verklaard?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

Ik kan me herinneren dat een van onze politicus pas geleden gezegd heeft ( was het de weledel geboren Heer Ernst Maurits Henricus Hirsch Ballin ) dat men geen polygamie in Nederland toestaat, maar dat als iemand al 3 of meer vrouwen had voor dat hij hier kwam, wij dat maar moeten accepteren.

En kijk eens wat ik gevonden heb. Het is wettelijk geregeld. :evil:
Minister Hirsch Ballin wil de erkenning inperken van polygame huwelijken die in het buitenland door vreemdelingen zijn gesloten. Bepalend daarvoor is straks het moment van de aanvraag voor een machtiging tot verblijf. Huwelijken die na de aanvraag zijn gesloten, worden in Nederland niet langer erkend.

Dit blijkt uit een brief die de bewindsman vandaag mede namens minister Van der Laan en staatssecretaris Albayrak naar de Tweede Kamer heeft gestuurd, samen met de resultaten van een rechtsvergelijkend onderzoek door het Utrecht Centre for European Research into Family Law (UCERF). Die studie vergelijkt de erkenning van polygame huwelijken in Nederland met regelingen in Denemarken, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Verder kondigt de minister ruimere mogelijkheden aan voor strafrechtelijke vervolging van vreemdelingen met een vaste woon- en verblijfplaats in Nederland, die in het buitenland polygamie plegen.

In Nederland gesloten polygame huwelijken worden niet erkend. Hetzelfde geldt voor Nederlanders die in het buitenland een polygaam huwelijk aangaan. Strafrechtelijke vervolging is in beide gevallen mogelijk.

Een fundamenteel uitgangspunt in de Nederlandse rechtsorde is dat het huwelijk slechts tussen twee personen kan worden gesloten. Polygamie staat daar haaks op. Polygamie blijkt daarnaast vaak een aanwijzing voor onvrije partnerkeuze en huwelijksdwang.

Er kunnen niettemin redenen zijn om een polygaam huwelijk ter erkennen. Als in het ene land een huwelijk tussen de echtgenoten wel bestaat en in het andere land niet, zorgt dat in het internationaal rechtsverkeer voor hinkende rechtsverhoudingen. Niet-erkenning brengt met name de vrouw bij het tweede huwelijk in een nadelige positie. Zij kan niet scheiden omdat haar huwelijk volgens Nederlands recht ongeldig is. Ook kinderen kunnen een gerechtvaardigd belang hebben bij een geldig huwelijk in verband met het afstammings- en nationaliteitsrecht.

Het kabinet wil de huidige beperkte mogelijkheden van erkenning van polygame huwelijken aanscherpen om meer recht te doen aan de normen en waarden binnen de Nederlandse rechtsorde. Volgens het kabinet geeft iemand die een aanvraag voor bestendig verblijf indient, er blijk van dat hij zich in Nederland wil vestigen. ‘Dit rechtsfeit markeert op ondubbelzinnige wijze het moment dat de persoon de Nederlandse rechtsorde binnentreedt’, aldus Hirsch Ballin. De aanvrager had op de hoogte kunnen zijn van de Nederlandse normen en waarden. Als een vreemdeling na de aanvraag van een machtiging tot verblijf een polygaam huwelijk in het buitenland sluit, zal dat daarom niet worden erkend als hij zich in Nederland vestigt en vormt dat huwelijk geen grond voor toelating van de huwelijkspartner. Heeft de vreemdeling zich eenmaal in Nederland gevestigd dan moet hij zich aan de Nederlandse wetten en regels houden. Mocht hij na verloop van tijd naar het buitenland reizen om daar een polygaam huwelijk te sluiten, dan wordt dat dus niet erkend. Binnenkort kan hij daar strafrechtelijk voor worden vervolgd.

Dat ligt anders bij vreemdelingen die een polygaam huwelijk hebben gesloten vóór de aanvraag voor bestendig verblijf in Nederland. Zij mogen verwachten dat aan het huwelijk verbonden rechten en plichten overal gelden. Daarnaast was er op het moment van de huwelijkssluiting geen enkel raakvlak met de Nederlandse rechtsorde. Om die redenen zal het huwelijk moeten worden erkend. Zakenreizen of toeristische bezoeken vallen niet onder de nieuwe regeling.

Uit het UCERF-onderzoek blijken de vijf onderzochte landen in beginsel polygame huwelijken die in het buitenland zijn aangegaan te erkennen. Het Nederlandse recht komt in grote lijnen overeen met de andere onderzochte stelsels. Er zijn in de studie geen knelpunten naar voren gekomen. De getalsmatige omvang van het probleem is bijzonder klein: minder dan 0.01 procent van de Nederlandse bevolking. Een deel daarvan betreft bovendien geen bewuste polygame huwelijken, maar zijn van tijdelijke aard doordat een tweede huwelijk is aangegaan terwijl de ontbinding van het eerste huwelijk naar Nederlands recht nog niet is erkend. Als de voorwaarden daarvoor later worden vervuld, ontstaat alsnog een geldig monogaam huwelijk.

http://www.justitie.nl/actueel/nieuwsbe ... =34&cs=578" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

Dat ligt anders bij vreemdelingen die een polygaam huwelijk hebben gesloten vóór de aanvraag voor bestendig verblijf in Nederland. Zij mogen verwachten dat aan het huwelijk verbonden rechten en plichten overal gelden. Daarnaast was er op het moment van de huwelijkssluiting geen enkel raakvlak met de Nederlandse rechtsorde. Om die redenen zal het huwelijk moeten worden erkend.
en onder welk rechtsstelsel gaan ze dan kunnen scheiden? Zal "taleq taleq taleq" voldoende zijn om vrouw één te verstoten? en kan hij dan nadien nog steeds vrouw één vervangen? of is het verstoten op zich een stop op het aantal vrouwen?

Wie herinnert zich nog die Duitse rechter die vond dat een huwelijk dat in Marokko werd afgesloten dan ook maar volgens Marokkaanse wet moest worden ontbonden of zoiets? In elk geval kreeg de vrouw géén extra bescherming door de Duitse Wet omdat ze volgens Marokkaans recht gehuwd was, en ze dus moest rekening houden met het feit dat de man het recht had om haar af te kloppen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

En jammer genoeg neemt men hier ook geen rekening met het feit dat Islam voorschrijft dat een moslim ZELF zijn vrouwen behoort te onderhouden, en niet het gastland waar hij naar toe verhuist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:En jammer genoeg neemt men hier ook geen rekening met het feit dat Islam voorschrijft dat een moslim ZELF zijn vrouwen behoort te onderhouden, en niet het gastland waar hij naar toe verhuist.
Ariel, here Iam:

JUIST!! ZELF VERZORGEN.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

:D Van Harte Welkom ihsanyd .
Leuk om je hier te zien, en ik hoop dat we veel leuke en leerzame discussie's zullen houden.
Morgen ben ik helaas bijna niet op het forum. want ik ga naar een verjaardag in Sneek. ( 2 uur heen en 2 uur terug) Maar, de dag daarna sta ik helemaal tot je beschikking.

Hier is je beloofde kop koffie. :wink2:
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ik heb een vraagje,

Ik ben geen voorstaander van Polygamie, ik ben de grootste principiële monogaam die ik ken en ik ken heel erg veel mensen.

MAAR

Ik heb een vraag:
Stel een NEDERLANDER die JOOD, CHRISTEN of ATHEIST is, is getrouwd en houdt er 3 minnaressen op na en die minnaressen krijgen uitkering en hebben een aparte huizen. Zou dat voor jullie wat uitmaken of niet?

Mvg.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef::D Van Harte Welkom ihsanyd .
Leuk om je hier te zien, en ik hoop dat we veel leuke en leerzame discussie's zullen houden.
Morgen ben ik helaas bijna niet op het forum. want ik ga naar een verjaardag in Sneek. ( 2 uur heen en 2 uur terug) Maar, de dag daarna sta ik helemaal tot je beschikking.

Hier is je beloofde kop koffie. :wink2:
Afbeelding
Dank je Ariel,

Maak je geen zorgen we krijgen vast genoeg tijd om van gedachte te wisselen. Thnx for the coffee. Proost! Veilige reis toegewenst en fijne verjaardag.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

Dank je ihsanyd.


Voor onze leden…

Ik heb ihsanyd ontmoet op het Zembla forum, en hem uitgenodigd om op ons forum met ons in discussie te gaan.
Wees lief voor hem, en laat hem zien dat zelf de grote man Sheik Fawaz Jneid trots op onze kennis zou zijn als hij ( de Sheik ) hier met ons in discussie zou gaan.

Stel je even voor ihsanyd in dit forum, dan kan de rest ook even met je kennis maken.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=28" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef:Ik heb een vraagje,

Ik ben geen voorstaander van Polygamie, ik ben de grootste principiële monogaam die ik ken en ik ken heel erg veel mensen.

MAAR

Ik heb een vraag:
Stel een NEDERLANDER die JOOD, CHRISTEN of ATHEIST is, is getrouwd en houdt er 3 minnaressen op na en die minnaressen krijgen uitkering en hebben een aparte huizen. Zou dat voor jullie wat uitmaken of niet?

Mvg.
Als deze Nederlander, Jood, Christen of atheist zijn minnaressen zelf onderhoud, en zijn vrouw er geen bezwaar tegen heeft dat hij buiten de pot piest, dan moet die man dat zelf weten, maar netjes vind ik het niet. Ik keur het af.
Ik ben er absoluut op tegen als wij als belasting betalers voor de uitkeringen en huizen moeten dokken van zijn minnaressen.
Dank je de koekoek. :no1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:
ihsanyd schreef:Ik heb een vraagje,

Ik ben geen voorstaander van Polygamie, ik ben de grootste principiële monogaam die ik ken en ik ken heel erg veel mensen.

MAAR

Ik heb een vraag:
Stel een NEDERLANDER die JOOD, CHRISTEN of ATHEIST is, is getrouwd en houdt er 3 minnaressen op na en die minnaressen krijgen uitkering en hebben een aparte huizen. Zou dat voor jullie wat uitmaken of niet?

Mvg.
Als deze Nederlander, Jood, Christen of atheist zijn minnaressen zelf onderhoud, en zijn vrouw er geen bezwaar tegen heeft dat hij buiten de pot piest, dan moet die man dat zelf weten, maar netjes vind ik het niet. Ik keur het af.
Ik ben er absoluut op tegen als wij als belasting betalers voor de uitkeringen en huizen moeten dokken van zijn minnaressen.
Dank je de koekoek. :no1:
Maar waarom zou deze man zijn minnaressen moeten onderhouden, als deze minnaressen gewoon NEDERLANDSE JOODSE CHRISTELIJKE OF ATHEISTISCHE eenzame bijstandsmoeders zijn die geen baan kunnen vinden door hun lage opleidingsniveau en oudere leeftijd?

Ik ben er ook mee eens dat men belastinggeld niet moet verspillen aan onzinnige zaken zoals de HSL, JSF, SOLDATEN IN IRAK EN AFGANISTAN, ontwikkellingshulp etc etc etc.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:Ik heb een vraag:
Stel een NEDERLANDER die JOOD, CHRISTEN of ATHEIST is, is getrouwd en houdt er 3 minnaressen op na en die minnaressen krijgen uitkering en hebben een aparte huizen. Zou dat voor jullie wat uitmaken of niet?

Mvg.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken.
Ik zou daar geen probleem mee hebben.
Het verschil zit hem in het feit dat die meneer getrouwd is met 4 vrouwen. In een huwelijk zijn bepaalde rechten en plichten. O.a. de plicht elkaar te onderhouden. Waarom wonen zijn vrouwen in aparte huizen? Is dat een huwelijk? Hij claimt getrouwd te zijn maar kan deze vrouwen dus niet onderhouden. In islam zou hij deze vrouwen dus niet kunnen "hebben"? Alleen maar doordat hij door kafir onderhouden wordt kan hij 4x trouwen.

Minaressen hebben betekent dat die vrouwen geen enkele status hebben bij die man. Er zijn over en weer geen rechten/plichten en juridisch hebben ze niets met elkaar. Ze zijn niet verantwoordelijk voor elkaar.

Daar komt bij dat een polygaam huwelijk alleen mogelijk is voor mannen en dat vrouwen in kafirland ook net zoveel minnaars mogen hebben als ze willen.

Het gaat dus om de ongelijkheid en het uitbuiten van de kafir uitkeringen in kafirland waar deze meneer zo'n pesthekel aan heeft.

m.a.w. deze meneer is niet meer dan een parasiet.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

Bovendien kunnen die genoemde vrouwen een echtscheiding aanvragen als ze het niet eens met een met de buitenechtelijke uitstapjes van manlief. Of hem gewoon flink z'n vet geven. Das heel andere koek als je nog 3 vrouwen naast je moet tolererenen en dat in naam van God die vindt dat je daar maar bij neer hebt te leggen, omdat hij in al zijn genade en barmhartigheid slechts begrip heeft voor de mannelijke hormoonhuishouding. Denk jij dat er ook maar een teenager moslima is wiens ultieme huwelijksdroom is dat ze het echtelijk bed moet delen met nog 3 andere vrouwen? Zie je het al voor je? "Mama waar is pappa?" "Die slaapt vannacht bij tante Fatima, met goedkeuring van allah, lieverd, want pappa heeft nu eenmaal sterk ontwikkelde seksuele gevoelens en daarom is mamma niet genoeg voor hem. En allah houdt zoveel van mannen dat hij daar alle begrip voor heeft."

Wat vind jij trouwens van de bewondering voor Mohammed met zijn seksuele kracht van 30 mannen?
Laatst gewijzigd door Dhana op wo mei 05, 2010 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:
ihsanyd schreef:Ik heb een vraagje,

Ik ben geen voorstaander van Polygamie, ik ben de grootste principiële monogaam die ik ken en ik ken heel erg veel mensen.

MAAR

Ik heb een vraag:
Stel een NEDERLANDER die JOOD, CHRISTEN of ATHEIST is, is getrouwd en houdt er 3 minnaressen op na en die minnaressen krijgen uitkering en hebben een aparte huizen. Zou dat voor jullie wat uitmaken of niet?

Mvg.
Als deze Nederlander, Jood, Christen of atheist zijn minnaressen zelf onderhoud, en zijn vrouw er geen bezwaar tegen heeft dat hij buiten de pot piest, dan moet die man dat zelf weten, maar netjes vind ik het niet. Ik keur het af.
Ik ben er absoluut op tegen als wij als belasting betalers voor de uitkeringen en huizen moeten dokken van zijn minnaressen.
Dank je de koekoek. :no1:
Ariel,

Je weet zelf dat in de islam een man ZELF die vrouwen moet onderhouden en NIET andere mensen. Iemand die dat niet doet handelt uit zijn eigen onrecht en niet volgens de voorschriften van de islam. Ik heb even een vraag over dat je het niet netjes zou vinden. Ik zou het ook niet netjes vinden om minnaressen op na te houden. MAAR wat vind je erger? Een man die getrouwd is en UITKERING ontvangt en GEEN minnares op na houdt maar wel een regelmatige bezoeker is van Prostituees, of die man die getrouwd is en uitkering ontvangt en officieel 2 vrouwen op na houdt? Of vind je het allebei even erg? Verandert je kijk als het in het tweede geval betreft een man die zijn 2 vrouwen compleet zelf onderhoudt?

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef:Ik heb een vraag:
Stel een NEDERLANDER die JOOD, CHRISTEN of ATHEIST is, is getrouwd en houdt er 3 minnaressen op na en die minnaressen krijgen uitkering en hebben een aparte huizen. Zou dat voor jullie wat uitmaken of niet?

Mvg.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken.
Ik zou daar geen probleem mee hebben.
Het verschil zit hem in het feit dat die meneer getrouwd is met 4 vrouwen. In een huwelijk zijn bepaalde rechten en plichten. O.a. de plicht elkaar te onderhouden. Waarom wonen zijn vrouwen in aparte huizen? Is dat een huwelijk? Hij claimt getrouwd te zijn maar kan deze vrouwen dus niet onderhouden. In islam zou hij deze vrouwen dus niet kunnen "hebben"? Alleen maar doordat hij door kafir onderhouden wordt kan hij 4x trouwen.

Minaressen hebben betekent dat die vrouwen geen enkele status hebben bij die man. Er zijn over en weer geen rechten/plichten en juridisch hebben ze niets met elkaar. Ze zijn niet verantwoordelijk voor elkaar.
Daar komt bij dat een polygaam huwelijk alleen mogelijk is voor mannen en dat vrouwen in kafirland ook net zoveel minnaars mogen hebben als ze willen.
Het gaat dus om de ongelijkheid en het uitbuiten van de kafir uitkeringen in kafirland waar deze meneer zo'n pesthekel aan heeft.
m.a.w. deze meneer is niet meer dan een parasiet.
Monique,

Goed dat je zelf in ziet dat deze persoon handelt uit eigen begeertes en niet volgens de voorschriften van de islam. Wat betreft de de uitbuiting van de gemeenschap door ze te laten opdraaien van de kosten van het huwelijk wil ik je 1 vraag stellen: Zou je er geen problemen mee hebben, als de man ALLE kosten voor die vrouwen ZELF betaalt?
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:Bovendien kunnen die genoemde vrouwen een echtscheiding aanvragen als ze het niet eens met een met de buitenechtelijke uitstapjes van manlief. Of hem gewoon flink z'n vet geven. Das heel andere koek als je nog 3 vrouwen naast je moet tolererenen en dat in naam van God die vindt dat je daar maar bij neer hebt te leggen, omdat hij in al zijn genade en barmhartigheid slechts begrip heeft voor de mannelijke hormoonhuishouding. Wat vind jij trouwens van de bewondering voor Mohammed met zijn seksuele kracht van 30 mannen?
Dhana,

Vergeef mij maar wat betekent: "Flink zijn vet geven"? Polygamie bestond al duizenden jaren voor de komst van de islam. Het is niet zo dat het UITGEVONDEN is door de islam. De Islam heeft 1 polygamie drastisch ingeperkt en 2 de rechten van de vrouwen in een polygame huwelijk gelegaliseerd.Polygamie bestaat informeel bij allerlei mannen met verschillende religieuze achtergronden. Prins Bernhard en Bill Clinton zijn een aantal bekende voorbeelden. De Koran adviseert om het bij 1 vrouw te houden en slechts in uitzonderlijke gevallen te vervallen tot meerdere vrouwen. Ieder verstandige man houdt het bij 1 in een westerse samenleving.

Mvg. Ihsan

Ps: Wat betreft de seksuele kracht denk ik dat het een fabeltje is uit de hadith, die zeer sterk cultureel beïnvloed zijn en waarvan als je de hadithwetenschappen kent, je niet al teveel acht moet geven aan dit soort uitspraken. En deze uitspraak heeft dus totaal niks met de islam te maken.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: Zou je er geen problemen mee hebben, als de man ALLE kosten voor die vrouwen ZELF betaalt?
Uiteraard heb ik dan helemaal nrgens een probleem mee. ( al wil hij er 100, wat kan mij dat schelen?)

Wanneer een moslim 4 vrouwen wil en die vrouwen vinden dat ok.....en hij omderhoud ze zelf.....dan heeft niemand zich ermee te bemoeien.

Echter, deze man beroept zich op zijn religie.... dezelfde religie die voorschrijft dat mij meerdere vrouwen mag trouwen MITS hij ze allemaal gelijk kan behandelen (onderhouden).........deze zelfde man houdt zich echter maar aan 1 "recht" dat hij heeft in islam en laat zijn PLICHT over aan de onreine kafir.
DAAR ben ik kwaad om.

Je wilt moslim zijn en je beroepen op je religie?
Prima... maar dan wel helemaal en niet alleen die gedeeltes die je uitkomen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

Even snel voor ik naar Sneek ga..
Ik ben erg voor leven en laten leven ihsanyd .
Met deze “stel” vragen kan ik weinig. Als iemand naar een prostitué toe wil of er minnaressen op na houd is niet aan mij om te oordelen. Ik heb alleen geen zin om voor het wipje van deze mannen te betalen.
Met de polygamie in Islam is het niet simpel om daar een antwoord op te geven.
Als een vrouw er geen bezwaar tegen heeft dat haar man een andere vrouw neemt, en alles gaat in goede harmonie, dan moeten ze dat zelf weten, en wie ben ik om daar over te oordelen.
Maar, je weet net zo goed ik dat dit een ideale situatie is . Als je werkelijk van een man houdt, of afhankelijk van hem bent, ( wat in Islamitische landen heel gewoon is) en je man koopt er een jonger model bij , dan lijkt het me voor die vrouw geen pretje. Overal op internet zijn verhalen van vrouwen te vinden die het vreselijk vinden dat hun man er een andere vrouw bij neemt, en deze vrouwen zijn de verliezers.
Islam zorgt er voor dat deze situatie kan voorkomen. Het zijn de mannen die trouwen, maar Islam geeft hun toestemming. Islam is dus de boosdoener.
En wat betreft deze man uit Somalië, waar dit draadje mee begon. Die moet wat mij betreft lekker terug naar zijn eigen land waar polygamie heel gewoon is. 's lands wijs, 's lands eer . Wij hebben onze eigen gewoontes, en hier is het NIET normaal om meer vrouwen te trouwen.

En nu zwaai ik naar jullie, en zeg ik.. Tot vanavond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
Dhana schreef:Bovendien kunnen die genoemde vrouwen een echtscheiding aanvragen als ze het niet eens met een met de buitenechtelijke uitstapjes van manlief. Of hem gewoon flink z'n vet geven. Das heel andere koek als je nog 3 vrouwen naast je moet tolererenen en dat in naam van God die vindt dat je daar maar bij neer hebt te leggen, omdat hij in al zijn genade en barmhartigheid slechts begrip heeft voor de mannelijke hormoonhuishouding. Wat vind jij trouwens van de bewondering voor Mohammed met zijn seksuele kracht van 30 mannen?
Dhana,

Vergeef mij maar wat betekent: "Flink zijn vet geven"? Polygamie bestond al duizenden jaren voor de komst van de islam. Het is niet zo dat het UITGEVONDEN is door de islam. De Islam heeft 1 polygamie drastisch ingeperkt en 2 de rechten van de vrouwen in een polygame huwelijk gelegaliseerd.Polygamie bestaat informeel bij allerlei mannen met verschillende religieuze achtergronden. Prins Bernhard en Bill Clinton zijn een aantal bekende voorbeelden. De Koran adviseert om het bij 1 vrouw te houden en slechts in uitzonderlijke gevallen te vervallen tot meerdere vrouwen. Ieder verstandige man houdt het bij 1 in een westerse samenleving.

Mvg. Ihsan

Ps: Wat betreft de seksuele kracht denk ik dat het een fabeltje is uit de hadith, die zeer sterk cultureel beïnvloed zijn en waarvan als je de hadithwetenschappen kent, je niet al teveel acht moet geven aan dit soort uitspraken. En deze uitspraak heeft dus totaal niks met de islam te maken.
Anas zei: "De profeet placht al zijn vrouwen te bezoeken in een uur, gedurende de dag en de nacht en zij waren elf in aantal". Ik vroeg Anas: "Had de profeet de kracht daarvoor"? Anas antwoordde: "Wij zeiden altijd dat de profeet de kracht van dertig (mannen) gegeven was."
Sahih Al-Bukhari Deel 1:268

Er bestonden wel meer gebruiken in vervlogen tijden waar we inmiddels overheen gegroeid zijn, zoals vrouwenbenijdenis. De islam echter houdt dit en polygamie nog steeds in ere, hoewel dit laatste geen islamitisch wettelijk voorschrift is, wordt er door moslims die wel weten hoe het islamitsch gezien hoort, bar weinig aan gedaan om deze wrede, onmenselijke marteling af te schaffen. En laten we het al helemaal niet hebben over meisjes die lijfelijk nog niet toe zijn aan seksuele handelingen, laat staan bevallen en die onder het mom van een moreel geaccepteerd huwelijk de meest vreselijke handelingen moeten ondergaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef:.

Ps: Wat betreft de seksuele kracht denk ik dat het een fabeltje is uit de hadith, die zeer sterk cultureel beïnvloed zijn en waarvan als je de hadithwetenschappen kent, je niet al teveel acht moet geven aan dit soort uitspraken. En deze uitspraak heeft dus totaal niks met de islam te maken.
Ben jij een Koran only moslim ihsanyd ?
Wij gebruiken hier in principe alleen de ( sahieh ) zeer betrouwbare hadiths van Al-Bukhari, en het is niet aan jou als moslim om die in twijfel te trekken.
Narrated Qatada: Anas bin Malik said, "The Prophet used to visit all his wives in a round, during the day and night and they were eleven in number." I asked Anas, "Had the Prophet the strength for it?" Anas replied, "We used to say that the Prophet was given the strength of thirty (men)." And Sa'id said on the authority of Qatada that Anas had told him about nine wives only (not eleven).
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 01.005.268" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: Zou je er geen problemen mee hebben, als de man ALLE kosten voor die vrouwen ZELF betaalt?
Uiteraard heb ik dan helemaal nrgens een probleem mee. ( al wil hij er 100, wat kan mij dat schelen?)

Wanneer een moslim 4 vrouwen wil en die vrouwen vinden dat ok.....en hij omderhoud ze zelf.....dan heeft niemand zich ermee te bemoeien.

Echter, deze man beroept zich op zijn religie.... dezelfde religie die voorschrijft dat mij meerdere vrouwen mag trouwen MITS hij ze allemaal gelijk kan behandelen (onderhouden).........deze zelfde man houdt zich echter maar aan 1 "recht" dat hij heeft in islam en laat zijn PLICHT over aan de onreine kafir.
DAAR ben ik kwaad om.

Je wilt moslim zijn en je beroepen op je religie?
Prima... maar dan wel helemaal en niet alleen die gedeeltes die je uitkomen.
Je hebt helemaal GELIJK en daarom is het belangrijk om te weten wat de rechten en plichten zijn in de islam. Je zou dit aan de minister kunnen voorleggen dat deze man ZELF zijn vrouwen dient te onderhouden en dat niet de gemeenschap dat voor hem moet gaan doen. Mijn steun en die van iedere moslim die zijn geloof inhoudelijk kent heb je. Om hoeveel gevallen gaat het in heel Nedeland eigenlijk? Zijn er daar cijfers over bekend?

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

Ik vind het een heel interessante vraag van Ihsanyd.

Maar ik denk dat we bij de basis moeten beginnen. In principe is het westerse monogame huwelijk gebaseerd op wederzijds vertrouwen, steun, openheid en trouw. Dit is een zeer grote opgave en vooral tegenwoordig krijgen we meer de seriele monogamie waarbij men telkens een nieuwe monogame relatie aangaat. Hoe komt dat? omdat vrouwen ook zelfstandig kunnen leven, wat vroeger niet of veel minder het geval was. Een huwelijk was toen voor de vrouw een vorm van boterbriefje: een levenslange verzekering van eten en onderkomen. Als men geen andere kant uitkan aanvaardt men ook meer. Als de passionele liefde was uitgeblust en nieuwe kapers komen op de kust dan namen vele vrouwen dit er voor de lieve vrede maar bij, gewoon omdat ZIJ als echtgenote wel konden genieten van de gezamenlijke huwelijkse verworvenheden en de minnares in het geniept moest stellen met wat de man haar toewierp. De minnaressen waren dus meestal de underdog, totaal afhankelijk van hun minnaar en weerloos als ze aan de kant werden gezet. MAAR ze wisten waar ze aan begonnen (als ze tenminste op de hoogte waren van het feit dat hun minnaar gehuwd was).
Tegenwoordig moet je als vrouw al in een zeer comfortabele huwelijkspositie zitten om te accepteren dat het mannetje er een minnares op nahoudt. Gewoonlijk wordt het niet meer gepikt en kan mannetje zijn biezen pakken met achterlating van de helft van de huwelijkse goederen of stante pede een einde maken aan de buitenechtelijke verhouding.

In tegenstelling tot de echtgenote heeft de minnares dus geen enkel recht noch plicht.

Het verschil met polygamie is dat de haremvrouwen weldegelijk recht hebben op eten, kleding en woonst, én de plicht hebben om het mannetje ter wille te zijn als hij het wenst. Ze hebben echter geen alléénrecht op de man, zoals in een monogaam huwelijk. Net zoals minnaressen kunnen ze bovendien met een simpele taleq taleq taleq stante pede worden verstoten maar hebben ze zelf geen of amper het recht om zelf uit het huwelijk te stappen.

Wat nu betreft het recht op uitkering als alleenstaande moeder:
- minnaressen hebben geen enkele plicht noch rechten tegenover hun minnaar. Uiteindelijk is "minnares" een non-status. Alleenstaande westerse vrouwen hebben het recht om sex te hebben met wie ze willen én ze hebben het recht om zelfstandig door het leven te gaan. Of een alleenstaande moeder mèt uitkering dus sex heeft met een gehuwde man is enkel haar probleem (en dat van die man uiteraard). Nergens zegt de wet dat alleenstaande vrouwen enkel sex mogen hebben met alleenstaande mannen, noch zegt de wet dat ze helemaal géén sex mogen hebben. Het is dus hun eigen vrije keuze.

Haremvrouwen hebben géén vrije keuze, maar wèl recht op onderhoud, kleding en woning. Dus hoeven de belastingbetalers niet mee te betalen om hen van een inkomen te voorzien. Mensen die een polygaam islamitisch huwelijk aangaan moeten dus zelf hun eigen islamitische wetten maar volgen en zelf voor hun vrouwen zorgen. Een westerse gehuwde vrouw in een monogaam huwelijk krijgt namelijk ook geen uitkering als alleenstaande.

En je hebt gelijk dat men dit eens héél duidelijk moet maken aan die vrouwen én zeker ook aan de bekeerde suikermoslima's die ménen dat ze "gehuwd" zijn voor de imam, maar die wel eens van een kale reis zouden kunnen thuiskomen als blijkt dat ze helemaal géén westerse huwelijksrechten kennen. Niks mis mee als ze daar zelf voor kiezen (mensen die ongehuwd samenwonen hebben ook geen huwelijksrechten, noch krijgen die een uitkering als alleenstaande moeder) maar ze moeten zich er wèl van BEWUST zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Anas zei: "De profeet placht al zijn vrouwen te bezoeken in een uur, gedurende de dag en de nacht en zij waren elf in aantal". Ik vroeg Anas: "Had de profeet de kracht daarvoor"? Anas antwoordde: "Wij zeiden altijd dat de profeet de kracht van dertig (mannen) gegeven was."
Sahih Al-Bukhari Deel 1:268
Er bestonden wel meer gebruiken in vervlogen tijden waar we inmiddels overheen gegroeid zijn, zoals vrouwenbenijdenis. De islam echter houdt dit en polygamie nog steeds in ere, hoewel dit laatste geen islamitisch wettelijk voorschrift is, wordt er door moslims die wel weten hoe het islamitsch gezien hoort, bar weinig aan gedaan om deze wrede, onmenselijke marteling af te schaffen. En laten we het al helemaal niet hebben over meisjes die lijfelijk nog niet toe zijn aan seksuele handelingen, laat staan bevallen en die onder het mom van een moreel geaccepteerd huwelijk de meest vreselijke handelingen moeten ondergaan.
-Vrouwen besnijdenis heeft zoals ieder goedgeïnformeerde persoon weet TOTAAL NIKS met islam te maken. Het is een heel oude ritueel:
http://www.youtube.com/watch?v=eWTzxBEP ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is een bewijs om jou te laten zien dat het NIKS met islam te maken heeft:

" The traditional cultural practices of FGC predate Christianity and Islam. A Greek papyrus from 163 B.C. mentions girls in Egypt undergoing circumcision and it is widely accepted to have originated in Egypt and the Nile valley at the time of the Pharaohs. Evidence from mummies have shown both Type I and Type III FGC present.[41] (Note that the earliest evidence of male circumcision is also from Ancient Egypt.)

UNICEF reports that:

"... Al-Azhar Supreme Council of Islamic Research, the highest religious authority in Egypt, issued a statement saying FGM/C has no basis in core Islamic law or any of its partial provisions and that it is harmful and should not be practiced."

Coptic Pope Shenouda, the leader of Egypt's minority Christian community, said that neither the Quran nor the Bible demand or mention female circumcision."

http://www.munfw.org/archive/50th/who2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- Hoeveel moslimmannen denk je houden er een polygame huwelijk op na in Nederland? En wereldwijd? Welke percentage is dat van het totaal aantal mannen? Hoeveel getrouwde mannen denk je bezoeken prostituees? Hoeveel getrouwde mannen denk je gaan wel eens vreemd en houden er minnaressen op na? We moeten de menselijke psychologie, sociologie en antropologie over het algemeen in historische context bestuderen om te begrijpen waarom de islam dat soort zaken heeft gedoogd.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Plaats reactie