Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door naar boven »

Suze schreef:@Elisabeth
Wat een verhaal weer zeg! Misschien zou je jouw dochter eens in een brief kunnen uitleggen, wat er bij jou allemaal speelt;
dat je je zorgen maakt etc.
Geen goed advies.
Zet nooit iets op schrift. Want het kan altijd, vroeg of laat, tegen je gebruikt worden.
Hoe zorgvuldig je ook formuleert : zo'n brief bevat altijd te veel of te weinig emotie (net wat de kwaadwillende er in wil lezen).
RTFM
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Nick »

naar boven schreef:
Suze schreef:@Elisabeth
Wat een verhaal weer zeg! Misschien zou je jouw dochter eens in een brief kunnen uitleggen, wat er bij jou allemaal speelt;
dat je je zorgen maakt etc.
Geen goed advies.
Zet nooit iets op schrift. Want het kan altijd, vroeg of laat, tegen je gebruikt worden.
Hoe zorgvuldig je ook formuleert : zo'n brief bevat altijd te veel of te weinig emotie (net wat de kwaadwillende er in wil lezen).
Als je er goed voor zorgt, dat de derde partij de brief niet in handen krijgt, is er niets aan de hand(heb ik ook vermeld in mijn posting) Bovendien zouden Elisabeth en haar dochter zich weer laten regeren door de man en zijn famllie
en dat moet stoppen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Nee hoor, ik volg NaarBoven volkomen.

Als je ziet dat de dochter op dit ogenblik goede raad of vragen van haar moeder onmiddellijk doorbrieft naar haar echtgenoot, dan ga je toch zeker niet geloven dat ze een geschreven brief zou willen achterhouden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Nick »

circe schreef:Nee hoor, ik volg NaarBoven volkomen.

Als je ziet dat de dochter op dit ogenblik goede raad of vragen van haar moeder onmiddellijk doorbrieft naar haar echtgenoot, dan ga je toch zeker niet geloven dat ze een geschreven brief zou willen achterhouden?
Of misschien juist wel. Waarschijnlijk zal de dochter de wijze raad van haar moeder
nu juist serieuzer nemen en over de(geschreven) dingen beter gaan nadenken, maar goed aan alles zit natuurlijk
haken en ogen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Ik zie wel wat in het idee van Suze. Maar je moet inderdaad heel goed opletten wat je schrijft.
Misschien is het goed voor Elisabeth als ze voor haar zelf een dagboek bij gaat houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Neen, zeker niks schrijven aan je dochter, ze is zodanig gehersenspoeld dat ze die brief zo aan haar man/heerser doorgeeft, alleen al uit schrik dat hij hem toch zou vinden en dan zwaait me er wat!!!!!
Trouwens, met zo'n brief sluit die man gelijk de deur vour ieders neus van haar familie, met als excuus "ze jutten je op, ze moeten wegblijven voor je eigen bestwil en voor die van mijn dochter"....
Trouwnes ik denk dat het met de verhuis zo'n vaart niet zal lopen, waarvan gaan ze daar leven ? Tenzij...jouw dochter geld heeft en hij dat binnenrijft...zit die kans erin Elisabeth?
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Nick »

Ik ben iig benieuwd wat Elisabeth er zelf van vindt.In elk geval zou ze dan voor zichzelf kunnen opschrijven wat ze haar
dochter wil zeggen en desnoods de brief alleen aan haar dochter laten lezen en de brief dan gewoon weer meenemen,
zodat ze hem zelf iig nog kan teruglezen.Idee? [c045.gif]
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Elisabeth, we hebben al een maand niets meer van je gehoord. En ik ben zo benieuwd hoe de toestand met jou en je dochter nu is. Laat je even weten hoe het jullie vergaat? Red je het een beetje? En hoe is het met je kleindochtertje?

Je bent vaak in mijn gedachten.

Liefs

Dhana
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door sunshine »

Hey Elisabeth,

Hoe stel je het nog? Hoe gaat het met jouw dochter en kleindochter?

Groetjes
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Lieve Mensen,

Heel veel dank voor jullie berichten!!

Ik zie nu dat er de laatste 6 weken heel veel is geschreven, het spijt me oprecht dat ik dit niet eerder heb gechecked.
Ik heb het er eerlijk gezegd de afgelopen tijd heel moeilijk mee gehad, wat moet ik nu doen!?!?

Ik sta er mee op en ga er mee te bed!! Wat is dit toch vreselijk moeilijk!

Als ik de woorden van Dutch lees, dan denk ik ja daar zit wat in. Ik mag inderdaad hun dochter bijna nooit vast houden! Ik zal dus inderdaad niet "rein" zijn!! En waarschijnlijk misschien mij eigen dochter ook niet!

Eigenlijk had ik de laatste tijd, zegmaar na mijn verjaardag, ik kreeg half april een mailtje dat ze niet meer op verjaardagen en bijzondere feestdagen kwam. (ook al weet je dat ze dit niet vieren het was zo'n telleurstelling!) En ze heeft die dag ook niets laten horen, zo jammer!!
Ik heb haar na een paar dagen gemaild, dat ik het erg jammer vond dat ze niet meer op speciale dagen en verjaardagen kwam, dat was juist een manier om bij elkaar langs te komen.
Volg je hart/je gevoel en niet het woord, dan zul je zeker gelukkig zijn.
En leef NU!!

Een vriend raadde mij aan, om minder vaak naar haar toe te gaan, omdat ik er voordat ik naar haar toe ga, er zo mee bezig ben, tijdens het bezoek, moet ik toch uitkijken hoe en wat ik zeg! En na die tijd kom ik weer verdrietig thuis. Hij zei wat doe je je zelf aan.!!!

Tja daar denk je dan overna, en tja er zit ook iets in!!!

Maar ja, kan ik het wel los laten!!!

Misschien moet ik mijn plannen toch maar weer herzien!

Ik had afgelopen keer tegen mijn dochter gezegd dat ik niet meer zoveel zou komen, omdat ik er steeds zo mee bezig was. Misschien toch maar weer herzien, zo krijgt hij inderdaad zijn zin.

Hij is nu met zijn rijbewijs bezig, hij moet zijn indiasche rijbewijs, wat hier niet geldig is omzetten naar een Nederlands rijbewijs, hij wil iets in de branche zoeken, wat? , weet mijn dochter niet!?

Ook heb ik inderdaad al een paar keer de Wim Sonneveld tactiek gebruikt, Toen hij nog werkte, goh wat heb jij het mooi voor elkaar, een man die voor je werkt, zeven dagen in de week. Top hoor!!

Afgelopen keer had ik ook weer gevraagd , het was zo mooi weer, of we even naar buiten toe gingen. Maar het mocht niet!!

Misschien moet ik dan toch maar de kinderbescherming inschakelen, dat het kindje nooit buiten komt.
Het is toch te droevig voor woorden!

Als ik zo julie verhalen weer lees, moet ik misschien toch maar weer een vinger in de pap proberen te houden!!

Het is gewoon af en toe hartverscheurend!

Mijn zoon had afgelopen week gesmst naar haar dat hij met twee vrienden wilde komen,hij kreeg na een paar dagen bericht dat ze geen tijd had!?!!??
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Het is inderdaad een vreselijke situatie Elsabeth. Toch zou ik overwegen om hulp in te roepen en van die instanties dan wel discretie te vragen zodat de hulp niet rechtstreeks aan jou kan gelinkt worden. Het kan toch niet dat je dochter nu al maanden verplicht binnen in huis wordt gehouden en je kleindochter ook niet buitenmag.

voor zover ik weet kan je als grootouders trouwens ook je rechten op je kleinkind opeisen (dit gebeurt soms bij echtscheidingen waar in dat geval de grootouders OOK bezoekrecht krijgen). Dit is misschien een optie?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Elisabeth,

De enige die jou ECHT kunnen helpen met je dochter zijn andere moslims. Het is een bekende fenomeen van mensen die net bekeerd zijn dat ze zich heel erg afzetten en afsluiten. Als je hulp nodig hebt dan laat het me weten.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

ihsanyd schreef: De enige die jou ECHT kunnen helpen met je dochter zijn andere moslims. Het is een bekende fenomeen van mensen die net bekeerd zijn dat ze zich heel erg afzetten en afsluiten.
Hier geef je wel bijna expliciet toe dat islam een sektarische grondslag heeft. Sekteleden worden ook enkel benaderd door andere sekteleden en inmenging van niet-sekteleden wordt zoveel mogelijk vermeden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:
ihsanyd schreef: De enige die jou ECHT kunnen helpen met je dochter zijn andere moslims. Het is een bekende fenomeen van mensen die net bekeerd zijn dat ze zich heel erg afzetten en afsluiten.
Hier geef je wel bijna expliciet toe dat islam een sektarische grondslag heeft. Sekteleden worden ook enkel benaderd door andere sekteleden en inmenging van niet-sekteleden wordt zoveel mogelijk vermeden.
Nee hoor Circe,

Ik vind je analyse wel amusant, maar nee. Mijn aanbod is omdat Elisabath zich in een nieuwe onbekend situatie bevindt die al eerder doorlopen is door andere ouders en bekeerlingen. Zelfs voor de bekeerling is het een nieuwe situatie waardoor ze beiden voor hun eigen bestwil het best begeleid kunnen worden om de situatie voor hun beiden te stabiliseren. Meestal ondergaan bekeerlingen een proces door die je kan vergelijken als grafiek alvorens te stabiliseren. Ze worden eerst best extreem en daarna vallen ze terug. Zoals een grafief eerst een piek en dan een daal en dan stabiliseren op de lijn. Dat is een psychologische proces. Elisabeth kan er voor kiezen om zich af te zetten tegen de bekeerling van haar dochter maar dat zal de situatie geen goed doen. Het beste is bemiddeling en communicatie en uitleg door mensen die deze situatie beter kunnen begrijpen zodat Elisabeth en haar dochter het beste deze proces doorkomen. Of ze kunnen allebei ervoor kiezen om elkaar vijandig gezind te worden wat denk ik negatief is voor hun allebei.

Dit, Circe, is de rationale van mijn aanbod, meer niet en minder niet, de keuze is aan Elisabeth.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Ik weet niet of je het hele draadje hebt doorgelezen ihsanyd: ik heb niet het gevoel dat Elisabeth's dochter zomaar vrijwillige bekeerling is, maar dat haar bekering eerder te maken heeft met haar verliefdheid op de Indische moslim die haar zoveel mogelijk van haar familie en vroegere vrienden afschermt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

circe schreef: Toch zou ik overwegen om hulp in te roepen en van die instanties dan wel discretie te vragen zodat de hulp niet rechtstreeks aan jou kan gelinkt worden. Dit is misschien een optie?
Je hebt helemaal gelijk, dit is zeker een goede optie!

En misschien ga ik van de week toch nog weer even heen, moeilijk hoor!
Af en toe weet je het gewoon niet meer.........
lieve groetjes,
elisabeth
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Beste Ihsan. Om te beginnen ligt het gros van de bekeerlingen nachten wakker omdat ze ingeprent is dat ouders en de rest van allen die ze dierbaar zijn uiteindelijk in de hel zullen belanden.

Praat me niet van "onbekend terrein". Ik ken Elisabeth niet persoonlijk, maar ik kan je verzekeren dat die alleen het beste met haar dochter en inmiddels ook een kleinkind voor heeft.

Een geloof dat alle banden met andersdenkende of andersgelovigen verbiedt, is niet iets wat je als weldenkende ouder je kind en haar familie toewenst.

De koran is daar heel expliciet in:

1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).

2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

3-195. En hun Heer verhoorde hen, zeggende: "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - Gij behoort tot elkander. - En Ik zal van hen, die hun land verlieten en van hun huizen zijn verjaagd en voor Mijn zaak zign vervolgd en die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning

4-56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs

4-151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.

5-33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

5-36. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.

5-37. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn.

5-38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

5-86. Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn.

7-4. Hoeveel steden hebben Wij vernietigd! Onze straf overviel hen gedurende de nacht of tijdens de middagslaap.

7-95. Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.

7-182. En degenen, die Onze tekenen verwerpen zullen Wij geleidelijk aangrijpen, op een wijze die zij niet verwachten.

8-39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

8-57. Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken.

9-1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

9-68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.

9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9-101. Van de u omringende woestijn-Arabieren zijn sommigen huichelaars evenals van het volk van Madina, dezen volharden in huichelarij. Gij kent hen niet; Wij kennen hen en Wij zullen hen hier dubbel straffen, daarna zullen zij aan een grote straf worden overgeleverd.

9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

47-4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

47-5. Hij zal hen leiden en hun toestand verbeteren.

47-6. En hen in het paradijs, dat Hij hun heeft bekend gemaakt, toelaten.

60-13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!

Het paradijs ligt onder de voeten van je moeder, maar dan alleen als zij ook moslim is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

elisabeth schreef:
circe schreef: Toch zou ik overwegen om hulp in te roepen en van die instanties dan wel discretie te vragen zodat de hulp niet rechtstreeks aan jou kan gelinkt worden. Dit is misschien een optie?
Je hebt helemaal gelijk, dit is zeker een goede optie!

En misschien ga ik van de week toch nog weer even heen, moeilijk hoor!
Af en toe weet je het gewoon niet meer.........

Niet opgeven, Elisabeth. Je kan altijd contact opnemen met jeugdzorg. Die hebben de plicht iedere melding te onderzoeken, en inderdaad zoals Circe aangeeft, kan dat ook anoniem.

En ik begrijp dat het moeilijk is. Ik heb zelf jeugdzorg benaderd toen ik van diverse kanten te horen had gekregen dat mijn ex tijdens ons huwelijk niet met zijn handen van tienermeisjes af kon blijven, en dat zelfs mijn zusje in haar jeugd een van zijn slachtoffers geweest bleek te zijn. Ik wist dat dat consequenties zou hebben en inderdaad mijn jongste zoon heeft daarna al het contact met mij verbroken. Jeugdzorg is inderdaad bij hem aan huis geweest, maar nu weet ik tenminste zeker dat hij dat nooit meer een ander meisje aan zal doen en het meisje en haar vriendinnen van het nieuwe gezin dat hij nu heeft zijn tenminste veilig.

Met aardig zijn en subtiel aangeven kom je geen steek verder. Laat nu je tanden maar eens zien. En geloof me. Moslims zien mensen die aardig en echt liefdevol zijn als waardeloze watjes, waar ze alleen maar minachting voor hoeven te hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dhana schreef: Met aardig zijn en subtiel aangeven kom je geen steek verder. Laat nu je tanden maar eens zien. En geloof me. Moslims zien mensen die aardig en echt liefdevol zijn als waardeloze watjes, waar ze alleen maar minachting voor hoeven te hebben.
Ik heb niet alle "versen" kunnen lezen, zit hier gewoon met kippenvel!!!

Je hebt gelijk, ik moet niet afwachten, ik moet er tegenaan!!
lieve groetjes,
elisabeth
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door naar boven »

circe schreef:Het is inderdaad een vreselijke situatie Elsabeth. Toch zou ik overwegen om hulp in te roepen en van die instanties dan wel discretie te vragen zodat de hulp niet rechtstreeks aan jou kan gelinkt worden. Het kan toch niet dat je dochter nu al maanden verplicht binnen in huis wordt gehouden en je kleindochter ook niet buitenmag.

voor zover ik weet kan je als grootouders trouwens ook je rechten op je kleinkind opeisen (dit gebeurt soms bij echtscheidingen waar in dat geval de grootouders OOK bezoekrecht krijgen). Dit is misschien een optie?
Ze zijn niet (helemaal) achterlijk, vermoed ik.
Natuurlijk zullen de dochter en schoonzoon van Elisabeth onmiddellijk begrijpen wie die instantie ingeschakeld heeft.
Het risico dat ieder contact verbroken zal worden is groot.

Het enige wat in deze situatie werkt is dochter en kleindochter ontvoeren en dochter deprogrammeren.

En de schoonzoon het land uit schoppen.

Maar dat mag niet.
RTFM
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:Beste Ihsan. Om te beginnen ligt het gros van de bekeerlingen nachten wakker omdat ze ingeprent is dat ouders en de rest van allen die ze dierbaar zijn uiteindelijk in de hel zullen belanden.

Praat me niet van "onbekend terrein". Ik ken Elisabeth niet persoonlijk, maar ik kan je verzekeren dat die alleen het beste met haar dochter en inmiddels ook een kleinkind voor heeft.

Een geloof dat alle banden met andersdenkende of andersgelovigen verbiedt, is niet iets wat je als weldenkende ouder je kind en haar familie toewenst.

Het paradijs ligt onder de voeten van je moeder, maar dan alleen als zij ook moslim is.
Dhana,

Ik ken het verhaal van Elisabeth en haar dochter ook niet precies. Mijn aanbod is gedaan en het is aan haar om te beslissen of ze olie op het vuur wilt gooien of water. Jullie adviezen zijn olie en mijn adviezen zijn water. Jullie willen Elisabeth jullie mening opdringen, die gebaseerd is op ernstig anti islamitische denkwijzen veroorzaakt door sommige negatieve persoonlijke ervaringen. Ik weet niet in hoeverre Elisabeth haar dochter heeft bijgebracht om individueel na te denken en eigen besluiten te nemen. Maar ik denk wel dat het veel beter is voor haar en haar dochter op de lange termijn om dit op een positieve manier aan te pakken i.p.v. een negatieve. Ieder van jullie moet zich afvragen WAAROM en met WELKE INTENTIE jullie Elisabeth adviseren. Is het omdat jullie haar willen helpen om een harmonieus band op te bouwen met haar dochter, welke weg ze ook kiest, of is het om haar op te hitsen om haar dochter te gaan redden van haar o zo boze moslim man. Indiase moslims zijn over het algemeen zeer liefdevolle en romantische mannen, misschien is ze wel erg gelukkig met hem. Als Elisabeth met een andere moslim er naar toe gaat, kan diegene haar dochter op wijzen op haar verplichtingen tegenover haar moeder, moslim of niet en de rechten die Elisabthe heeft op haar dochter en wellicht een open gesprek faciliteren waarin iedereen vrij zijn mening en visie kenbaar kan maken. Als Elisabeth het beste heeft met haar dochter zal ze datgene doen waarvan ze denkt dat het haar en haar dochter ten goede zal komen en niet datgene wat anderen haar toe bewegen. Maar wie niet luisteren wilt moet maar voelen zeggen ze.

Dhana, wat je verder schrijft is natuurlijk onzin en hopelijk weet je het zelf ook. Dat die bekeerlingen wakker liggen is omdat ze nog niet goed genoeg zijn geïnformeerd. Die verzen zijn zoals jij zelf ook weet heel erg uit hun verband gerukt. Maar anyway ik wil best een discussie aangaan maar dan met eerlijke objectieve mensen en niet mensen die wetend woorden verdraaien.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Monique »

Beste Ihsan,

jij zegt dat Elizabeth met moslims naar haar dochter moet gaan om aan haar dochter haar islamitische rechten uit te leggen.
De schoonzoon van Elizabeth IS dus moslim.

Zou het dan niet in zijn lijn liggen om zijn vrouw (elizabeths dochter) te vertellen dat ze helemaal niet haar familie links hoeft te laten liggen en dat ze gerust naar de verjaardagen en andere familiebijeenkomsten toe mag en dat ze best naar buiten mag met de baby etc...etc..etc...

Waarom zijn daar andere moslims voor nodig?
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:Beste Ihsan,

jij zegt dat Elizabeth met moslims naar haar dochter moet gaan om aan haar dochter haar islamitische rechten uit te leggen.
De schoonzoon van Elizabeth IS dus moslim.

Zou het dan niet in zijn lijn liggen om zijn vrouw (elizabeths dochter) te vertellen dat ze helemaal niet haar familie links hoeft te laten liggen en dat ze gerust naar de verjaardagen en andere familiebijeenkomsten toe mag en dat ze best naar buiten mag met de baby etc...etc..etc...

Waarom zijn daar andere moslims voor nodig?
Nou omdat ik niet weet in hoeverre deze Indiase man de islam mixt met cultuur en omdat zij en haar man eerder zullen luisteren en het aannemen. Een andere moslim zou ook haar man erop kunnen wijzen. Wat betreft verjaardagen vieren, ja dat is per individu verschillend en zoals ik al zei zijn bekeerlingen meestal zeer extreem in het interpreteren van de islam in het begin. Ze willen dan alles perfect tot in de details uitvoeren en raken daarbij de prioriteiten volgorde kwijt. Nogmaals elke situatie is verschillend, de deelnemers zijn verschillende etc etc etc.

Familiebijeenkomsten zou ik wel gaan als ik haar was maar misschien is ze bang voor de reacties en de blikken en de opmerkingen van de overige familieleden. Stel je voor dat een net bekeerde fragiele meid op zo'n bijeenkomst komt en krijgt te horen van iedereen dat ze een extreem verkeerde besluit heeft genomen en stel je voor dat er 2 of 3 mensen rondlopen als de forumbezoekers hier. Misschien houdt ze de eer aan zichzelf en komt gewoon niet. Als men het dus niet openlijk op een constructieve manier bespreekt zal men alleen handelen uit "gissingen" en zal de situatie alleen erger worden voor alle betrokkenen.

In de islam geloven we dat ieder dag dat je leeft je er dankbaar voor moet zijn en het moet "vieren" en nuttig besteden. Werk alsof je eeuwig blijft en aanbid alsof het je laatste dag is, dat is de rationale erachter.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door sunshine »

ihsanyd schreef:Elisabeth,

De enige die jou ECHT kunnen helpen met je dochter zijn andere moslims. Het is een bekende fenomeen van mensen die net bekeerd zijn dat ze zich heel erg afzetten en afsluiten. Als je hulp nodig hebt dan laat het me weten.

Mvg. Ihsan
In veel gevallen is het niet de bekeerde die zich afzet uit vrije wil maar de man die het oplegd. De man verbiedt vaak de bekeerlinge om te gaan met haar 'kuffar' familieleden omdat zij een slechte invloed zouden hebben op hen en hun kinderen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

sunshine schreef:
ihsanyd schreef:Elisabeth,

De enige die jou ECHT kunnen helpen met je dochter zijn andere moslims. Het is een bekende fenomeen van mensen die net bekeerd zijn dat ze zich heel erg afzetten en afsluiten. Als je hulp nodig hebt dan laat het me weten.

Mvg. Ihsan
In veel gevallen is het niet de bekeerde die zich afzet uit vrije wil maar de man die het oplegd. De man verbiedt vaak de bekeerlinge om te gaan met haar 'kuffar' familieleden omdat zij een slechte invloed zouden hebben op hen en hun kinderen.
Nogmaals dat is niet wat de islam voorschrijft omtrent het onderhouden van de familiebanden en ZOLANG ER NIEMAND MET DE DOCHTER VAN ELISABETH EN HAAR MAN PRAAT, is dit ALLEMAAL zinloos. Wat we doen is OVER mensen praten i.p.v. MET hun praten. We kunnen er eeuwen over praten maar dat helpt niks. We moeten met hun praten en dan pas verkrijgt men duidelijkheid omtrent de exacte beweegredenen i.p.v. te gissen en hallucineren.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Plaats reactie