Verjaardagen, ja of nee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Verjaardagen, ja of nee

Bericht door Manon »

Ik vind dat zogenaamde verbod op verjaardagfeestjes werkelijk ridicuul.

Natuurlijk weten mensen die de maankalender volgen niet echt wanneer ze "verjaren", vermits dat men de zonnekalender te maken heeft en meer dan waarschijnlijk werd de geboortedag van een nieuw kind niet netjes genoteerd zodat er ook geen "verjaardag" kon gevierd worden.

Maar we leven nu anno 2010 en we leven HIER. Wat kan er dan in godsnaam( allah's naam of Zeus' naam) fout aan zijn om naar een verjaardagsfeestje van je eigen moeder te komen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door naar boven »

ihsanyd schreef:Dhana,

Ik ken het verhaal van Elisabeth en haar dochter ook niet precies. Mijn aanbod is gedaan en het is aan haar om te beslissen of ze olie op het vuur wilt gooien of water. Jullie adviezen zijn olie en mijn adviezen zijn water. Jullie willen Elisabeth jullie mening opdringen, die gebaseerd is op ernstig anti islamitische denkwijzen veroorzaakt door sommige negatieve persoonlijke ervaringen. Ik weet niet in hoeverre Elisabeth haar dochter heeft bijgebracht om individueel na te denken en eigen besluiten te nemen. Maar ik denk wel dat het veel beter is voor haar en haar dochter op de lange termijn om dit op een positieve manier aan te pakken i.p.v. een negatieve. Ieder van jullie moet zich afvragen WAAROM en met WELKE INTENTIE jullie Elisabeth adviseren. Is het omdat jullie haar willen helpen om een harmonieus band op te bouwen met haar dochter, welke weg ze ook kiest, of is het om haar op te hitsen om haar dochter te gaan redden van haar o zo boze moslim man. Indiase moslims zijn over het algemeen zeer liefdevolle en romantische mannen, misschien is ze wel erg gelukkig met hem. Als Elisabeth met een andere moslim er naar toe gaat, kan diegene haar dochter op wijzen op haar verplichtingen tegenover haar moeder, moslim of niet en de rechten die Elisabthe heeft op haar dochter en wellicht een open gesprek faciliteren waarin iedereen vrij zijn mening en visie kenbaar kan maken. Als Elisabeth het beste heeft met haar dochter zal ze datgene doen waarvan ze denkt dat het haar en haar dochter ten goede zal komen en niet datgene wat anderen haar toe bewegen. Maar wie niet luisteren wilt moet maar voelen zeggen ze.
Islamitische adviezen eindigen altijd met een dreigement.
RTFM
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

naar boven schreef:
ihsanyd schreef:Dhana,

Maar wie niet luisteren wilt moet maar voelen zeggen ze.
Islamitische adviezen eindigen altijd met een dreigement.
hahahahahahahahahahahaha :roll2: :laugh1: :no1: Deze is helemaal leuk, de volgende stap is dat je gaat beweren dat de moslims deze uitdrukking hebben uitgevonden...Wat heb je over deze te zeggen dan?: Een gewaarschuwd mens telt voor 2
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:Ik vind dat zogenaamde verbod op verjaardagfeestjes werkelijk ridicuul.

Natuurlijk weten mensen die de maankalender volgen niet echt wanneer ze "verjaren", vermits dat men de zonnekalender te maken heeft en meer dan waarschijnlijk werd de geboortedag van een nieuw kind niet netjes genoteerd zodat er ook geen "verjaardag" kon gevierd worden.

Maar we leven nu anno 2010 en we leven HIER. Wat kan er dan in godsnaam( allah's naam of Zeus' naam) fout aan zijn om naar een verjaardagsfeestje van je eigen moeder te komen?
Verjaardagen zijn misschien iets van de laatste tijd. Vierden de oude grieken ook verjaardagen, vierden de Nederlanders 100 jaar of 200 jaar geleden ook verjaardagen? Ik weet het niet misschien heb je er wel wat bronnen bij. Feit is dat in pre-industriele tijdperk in rurale gebieden, zelfs vandaag de dag, geen verjaardagen worden gevierd ook al gebruiken ze de zonnekalender. Maar enfin, iedereen is VRIJ om te vieren wat ze willen toch? Of ga je het vieren van verjaardagen tot een plicht maken?
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Neen natuurlijk hoeft het geen plicht te zijn om je verjaardag te vieren.

Zelf beslis ik elk jaar OF en MET WIE ik mijn verjaardag EVENTUEEL zal vieren. hangt van mijn stemming af.
Mijn moeder is dol op verjaren, op haar leeftijd zijn het telkens mijlpalen. Daarom viert ze het elk jaar uitbunding met kinderen en kleinkinderen en de respectievelijk vriendjes en verloofden. Ik zou het vreselijk vinden als mijn kinderen niet meer naar oma's verjaardag kwamen "omdat hun vriendje/man zegt dat het niet mag van zijn geloof". In dat geval zou ze zelfs alleen kunnen komen, mèt kleindochtertje.... maar ze mag ook niet alleen buiten "omdat het niet mag van zijn geloof", en meer dan waarschijnlijk zal ze net als in Saoudi Arabie geen auto mogen rijden "omdat het niet mag van zijn geloof". Zo wordt zowel zij als het kleindochtertje van Elisabeth systematisch weggehouden bij haar enige familie.

Zo VRIJ is ze dus om te vieren wat ze wel en niet wil.

Je vroeg je ook af of het onze bedoeling was (of Elisabeths bedoeling) om haar dochter van islam weg te houden.... me dunkt is het de primaire bedoeling om de BAND tussen Elisabeth en haar dochter in stand te houden, tegen de wil van mijnheer de ingeweken indische moslim die toch wel zijn eigen cultuur mag behouden in Nederland zeker! (och ja.... hij werd geweigerd als asielige zoeker en moest daarom zo snel mogelijk met een Nederlandse huwen, was grote liefde).? Ondertussen is mijnheer de indische moslim asielige zoeker dus gewoon nederlander met twee paspoorten en het asielig zoeken kan hij nu dan opgeven want ze zijn al terug naar zijn heimweeland op bezoek geweest.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:Neen natuurlijk hoeft het geen plicht te zijn om je verjaardag te vieren.

Zelf beslis ik elk jaar OF en MET WIE ik mijn verjaardag EVENTUEEL zal vieren. hangt van mijn stemming af.
Mijn moeder is dol op verjaren, op haar leeftijd zijn het telkens mijlpalen. Daarom viert ze het elk jaar uitbunding met kinderen en kleinkinderen en de respectievelijk vriendjes en verloofden. Ik zou het vreselijk vinden als mijn kinderen niet meer naar oma's verjaardag kwamen "omdat hun vriendje/man zegt dat het niet mag van zijn geloof". In dat geval zou ze zelfs alleen kunnen komen, mèt kleindochtertje.... maar ze mag ook niet alleen buiten "omdat het niet mag van zijn geloof", en meer dan waarschijnlijk zal ze net als in Saoudi Arabie geen auto mogen rijden "omdat het niet mag van zijn geloof". Zo wordt zowel zij als het kleindochtertje van Elisabeth systematisch weggehouden bij haar enige familie.

Zo VRIJ is ze dus om te vieren wat ze wel en niet wil.

Je vroeg je ook af of het onze bedoeling was (of Elisabeths bedoeling) om haar dochter van islam weg te houden.... me dunkt is het de primaire bedoeling om de BAND tussen Elisabeth en haar dochter in stand te houden, tegen de wil van mijnheer de ingeweken indische moslim die toch wel zijn eigen cultuur mag behouden in Nederland zeker! (och ja.... hij werd geweigerd als asielige zoeker en moest daarom zo snel mogelijk met een Nederlandse huwen, was grote liefde).? Ondertussen is mijnheer de indische moslim asielige zoeker dus gewoon nederlander met twee paspoorten en het asielig zoeken kan hij nu dan opgeven want ze zijn al terug naar zijn heimweeland op bezoek geweest.
Constructieve Communicatie blijft de enige sleutel uit deze situatie. I rest my case!
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
circe schreef:Ik vind dat zogenaamde verbod op verjaardagfeestjes werkelijk ridicuul.

Natuurlijk weten mensen die de maankalender volgen niet echt wanneer ze "verjaren", vermits dat men de zonnekalender te maken heeft en meer dan waarschijnlijk werd de geboortedag van een nieuw kind niet netjes genoteerd zodat er ook geen "verjaardag" kon gevierd worden.

Maar we leven nu anno 2010 en we leven HIER. Wat kan er dan in godsnaam( allah's naam of Zeus' naam) fout aan zijn om naar een verjaardagsfeestje van je eigen moeder te komen?
Verjaardagen zijn misschien iets van de laatste tijd. Vierden de oude grieken ook verjaardagen, vierden de Nederlanders 100 jaar of 200 jaar geleden ook verjaardagen? Ik weet het niet misschien heb je er wel wat bronnen bij. Feit is dat in pre-industriele tijdperk in rurale gebieden, zelfs vandaag de dag, geen verjaardagen worden gevierd ook al gebruiken ze de zonnekalender. Maar enfin, iedereen is VRIJ om te vieren wat ze willen toch? Of ga je het vieren van verjaardagen tot een plicht maken?

Het gaat niet om de verjaardagen op zich. Het vieren van verjaardagen is tot een sociaal samenzijn geworden. Dat is een zeer verklaarbare verschuiving. Nog niet zo lang geleden zagen familie en bekenken elkaar regelmatig bij begrafenissen en trouwerijen. Inmiddels zijn de gezinnen gekrompen tot vaak niet meer dan drie kinderen, die over het algemeen niet meer overlijden voor een acceptabele leeftijd. Daar komt nog bij dat er minder en minder getrouwd wordt. De meeste stellen kiezen voor samanwonen hetgeen gebruikelijk niet met een groots uitgepakt feest gevierd wordt. Steeds meer mensen hebben geen binding meer met kerk of religie die door gedenk- en herdenkdagen ook in deze behoefte voorzagen. Dus het vieren van verjaardagen is geen dommig ritueel dat de laatste tijd in de mode gekomen is, maar een een uiting van een normale menselijke hang naar een regelmatig samenkomen van mensen die iemand dierbaar zijn en bij het schaars worden van andere aanleidingen om elkaar te zien samen te eten en bij te praten.

En inderdaad het is geen verplichting, maar de dochter van Elisabeth trekt zich onder druk van haar echtgenoot en zijn religie stelselmatig terug uit deze evementen die familieband aanhalen en onderhouden en dat is de ware essentie van haar verhaal.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Tukker »

Verjaardagen mag je niet vieren, omdat je een jaartje dichter bij de dood, de beproeving van het graf etc bent. En dat niet iets is wat je behoort te vieren. Daar kan ik wel begrip voor tonen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Hoezo? nu dacht ik toch altijd dat moslims dit aardse tijdelijke verblijf slechts als beproeving zagen, terwijl hun leven na de dood zo leuk zal worden? Reden te meer om elk jaar te vieren dan zou ik denken. zo van: OEF OEF ik heb er gelukkig al 30 jaar opzitten, slechts 55 jaar nog te gaan... het begint te korten. zoiets.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Tukker schreef:Verjaardagen mag je niet vieren, omdat je een jaartje dichter bij de dood, de beproeving van het graf etc bent. En dat niet iets is wat je behoort te vieren. Daar kan ik wel begrip voor tonen.
Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door BFA »

ihsanyd schreef:Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.
Is de Mohammedaanse cultuur te achterlijk om een kalender bij te houden?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Tukker »

ihsanyd schreef:
Tukker schreef:Verjaardagen mag je niet vieren, omdat je een jaartje dichter bij de dood, de beproeving van het graf etc bent. En dat niet iets is wat je behoort te vieren. Daar kan ik wel begrip voor tonen.
Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.
Jij beziet het nu vanuit 'cultural anthropology' en economisch oogpunt. De profeet is heel duidelijk geweest over het vieren van verjaardagen. Dit behoort namelijk tot het imiteren van de niet-moslims en is dus zwaar haram. Ik vind het maar raar, want want heeft het vieren van een verjaardag te maken met het imiteren van kufaar en innovatie? Het zou logischer zijn als Mohammed had gezegd dat het vieren van verjaardagen niet mag omdat je een jaartje dichter bij de dood bent, en dat niet iets is om te vieren. Kortom, het is non sequitur.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
Tukker schreef:Verjaardagen mag je niet vieren, omdat je een jaartje dichter bij de dood, de beproeving van het graf etc bent. En dat niet iets is wat je behoort te vieren. Daar kan ik wel begrip voor tonen.
Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.

Jammer dat het kennelijk niet tot je doordringt wat ik in eerdere post geplaatst heb over het niet meer naar verjaardagen komen van de dochter van Elisabeth. Wat heeft het voor nut om maar door te zagen over de culturele achtergrond van het vieren van verjaardagen. Het gaat er in deze nogmaals om, dat de dochter zich structueel afstand neemt van haar familie door niet meer naar verjaardagen heem te gaan en dat heeft helemaal niets te maken met rijke westerlingen die genoeg tijd en geld hebben. Dat komt over alsof dat uit verveling (genoeg tijd) en decadentie (genoeg geld) voortkomt. En wat heeft Elisabeth die graag haar gezin om haar heen heeft middels het vieren van verjaardagen te maken met agrarische en tribale samenlevingen?

Als je druk wilt maken over genoeg tijd en te veel geld hebben, zou ik me maar eens gaan verdiepen in wat moslims met te veel van dat alles doen in het rijke MO en de ten koste van wat daar allemaal gaat. Mij lijkt het dat verjaardagen vieren heel wat minder decadent is dan gouden vloeren en WC's laten plaatsen terwijl er buiten mensen rondlopen die moeten te proberen te overleven door bedelend door het leven te gaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

BFA schreef:
ihsanyd schreef:Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.
Is de Mohammedaanse cultuur te achterlijk om een kalender bij te houden?
:sleeping:
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Tukker schreef:
ihsanyd schreef:
Tukker schreef:Verjaardagen mag je niet vieren, omdat je een jaartje dichter bij de dood, de beproeving van het graf etc bent. En dat niet iets is wat je behoort te vieren. Daar kan ik wel begrip voor tonen.
Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.
Jij beziet het nu vanuit 'cultural anthropology' en economisch oogpunt. De profeet is heel duidelijk geweest over het vieren van verjaardagen. Dit behoort namelijk tot het imiteren van de niet-moslims en is dus zwaar haram. Ik vind het maar raar, want want heeft het vieren van een verjaardag te maken met het imiteren van kufaar en innovatie? Het zou logischer zijn als Mohammed had gezegd dat het vieren van verjaardagen niet mag omdat je een jaartje dichter bij de dood bent, en dat niet iets is om te vieren. Kortom, het is non sequitur.
Heb je toevallig de hadith voor mij waarin dat staat, dat verjaardagen vieren het immitiren is van de niet moslims?
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:
ihsanyd schreef:
Tukker schreef:Verjaardagen mag je niet vieren, omdat je een jaartje dichter bij de dood, de beproeving van het graf etc bent. En dat niet iets is wat je behoort te vieren. Daar kan ik wel begrip voor tonen.
Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen. Voor veel van deze mensen valt er niks te vieren, het is een gezellige feest voor de rijke westerlingen met genoeg tijd en geld. In de Islam worden er maar 2 feesten gevierd en de rest niet, offiecieel dan. Men mag elke dag een feest geven thuis als men dat wenst maar dat zijn persoonlijke prive keuzes en zo zijn het ook persoonlijk prive keuzes om erheen te gaan of niet. Het is maar wat men belangrijk vindt.

Jammer dat het kennelijk niet tot je doordringt wat ik in eerdere post geplaatst heb over het niet meer naar verjaardagen komen van de dochter van Elisabeth. Wat heeft het voor nut om maar door te zagen over de culturele achtergrond van het vieren van verjaardagen. Het gaat er in deze nogmaals om, dat de dochter zich structueel afstand neemt van haar familie door niet meer naar verjaardagen heem te gaan en dat heeft helemaal niets te maken met rijke westerlingen die genoeg tijd en geld hebben. Dat komt over alsof dat uit verveling (genoeg tijd) en decadentie (genoeg geld) voortkomt. En wat heeft Elisabeth die graag haar gezin om haar heen heeft middels het vieren van verjaardagen te maken met agrarische en tribale samenlevingen?

Als je druk wilt maken over genoeg tijd en te veel geld hebben, zou ik me maar eens gaan verdiepen in wat moslims met te veel van dat alles doen in het rijke MO en de ten koste van wat daar allemaal gaat. Mij lijkt het dat verjaardagen vieren heel wat minder decadent is dan gouden vloeren en WC's laten plaatsen terwijl er buiten mensen rondlopen die moeten te proberen te overleven door bedelend door het leven te gaan.
Dhana,

Je uitleg was al veel eerder genoteerd. Mijn visie erop heb ik al aan Elisabeth gegeven, het is aan haar nu om keuzes te maken en een strategie te formuleren. Ik reageerde slechts op de reactie van Tukker.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Adinah »

Dhana schreef:Het gaat er in deze nogmaals om, dat de dochter zich structueel afstand neemt van haar familie door niet meer naar verjaardagen heem te gaan en dat heeft helemaal niets te maken met rijke westerlingen die genoeg tijd en geld hebben. Dat komt over alsof dat uit verveling (genoeg tijd) en decadentie (genoeg geld) voortkomt. En wat heeft Elisabeth die graag haar gezin om haar heen heeft middels het vieren van verjaardagen te maken met agrarische en tribale samenlevingen?
Inderdaad. Waarom is het toch altijd zo in relaties tussen een moslimman en een westerse vrouw dat zij zich altijd compleet aan zíjn geloof en cultuur moet aanpassen en alles maar moet begrijpen, en dat er van de andere kant niets aan begrip naar haar terugkomt? :?
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen.
Ik ga je moeten teleurstellen. Hier hadden we door de eeuwen heen ook agrarische en tribale samenlevingen. Nochtans hadden we hier feesten à volonté die allen zonder onderscheid bij de kerstening werden overgenomen wegens onuitroeibaar bij de agrarische bevolking.

Bij gebruik van een maankalender kan je natuurlijk geen agrarische mijlpalen vastleggen, of ze zouden hier beginnen zaaien zijn in de winter op bepaalde momenten.

Ik vind het vooral raar dat Allah daar geen rekening mee hield in zijn koran.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:
Dat is het niet Tukker, verjaardagen vieren zijn culturele feesten die van oorsprong ook niet in derde wereld landen worden gevierd. Vooral niet in agrarische en tribale samenlevingen.
Ik ga je moeten teleurstellen. Hier hadden we door de eeuwen heen ook agrarische en tribale samenlevingen. Nochtans hadden we hier feesten à volonté die allen zonder onderscheid bij de kerstening werden overgenomen wegens onuitroeibaar bij de agrarische bevolking.

Bij gebruik van een maankalender kan je natuurlijk geen agrarische mijlpalen vastleggen, of ze zouden hier beginnen zaaien zijn in de winter op bepaalde momenten.

Ik vind het vooral raar dat Allah daar geen rekening mee hield in zijn koran.
Circe,

Kan je mij een bewijs geven van dat er 200 jaar geleden hier in Nederland en West Europa verjaardagen werde gevierd door de gewone volksmassas?

Bij voorbaar dank,

Ihsan

PS: Blijkbaar heeft niemand je uitgelegd wat de invloed is van de maan cyclus op de natuur en zelfs, je menstruatie en eb en vloed.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Beste,
eb en vloed kan je moeilijk gebruiken om een jaarkalender op te baseren. En ja, het verschijnsel is me bekend, zelfs het springtij is me bekend

Dat vrouwelijke menstruatie gebaseerd is op de maanstand blijkt echter een fabeltje. Als de maanstand iets met menstruatie zou te maken hebben dan zouden alle zoogdieren om de 28 dagen menstrueren en dat doen ze blijkbaar niet. Als je echter een aantal vrouwen samenzet (zoals in een harem) dan is het wel zo dat alle vrouwen ongeveer samen zullen menstrueren, zet er een paar vrouwelijke bonobo's bij en die menstrueren ook.... samen met hun vrouwelijke verzorgsters. Heeft niks met de maan te maken, maar alles met feromonen.

Jaarlijks werden hier vroeger de naamdagen gevierd, niet zozeer de geboortedag. Maar we hadden hier dus wel acht grote feesten en acht afgeleide feesten. Dus uw redenering dat het in een agrarische tribale samenleving geen georganizeerde feestdagen plaatsvinden is dus fout.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:Beste,
Jaarlijks werden hier vroeger de naamdagen gevierd, niet zozeer de geboortedag. Maar we hadden hier dus wel acht grote feesten en acht afgeleide feesten. Dus uw redenering dat het in een agrarische tribale samenleving geen georganizeerde feestdagen plaatsvinden is dus fout.
Je legt hier woorden in mijn mond. Laat me zien waar ik dat beweerd heb. Het ging mij om VERJAARDAGEN.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Monique »

Dit heb ik gevonden over verjaardagen.
(ik weet er niet zxoveel vanaf want ik heb mijn laatste gevierd toen ik 28 werd... :evil: )
Offers aan Mithras
De geschiedenis van onze verjaardagen is terug te voeren op de rituelen van de cultus rond de godheid Mithras. De cultus was razend populair bij de Romeinen. Romeinse soldaten zorgden voor de verspreiding ervan. De god Mithras was al vele eeuwen voor onze jaartelling bekend maar de Romeinse versie was nieuw. De verspreiding ging snel, Romeinen kwamen nog eens ergens.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... ardag.html
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Ariel, zou je dat gehakketak over verjaardagen die wel of niet religieus geldig zouden zijn en gevraag over ahadith in een ander draadje willen zetten?


Ik vind niet dat het totale gebrek aan empathie voor de oprechte zuivere gevoelens van een moeder door een islamitisch feestje van anderen overgenomen hoort te worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie