Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Monique »

Ariel schreef:
We zijn angstig omdat we in oorlog zijn
En reken maar dat deze "angst" op de PVV en Wilders gegooid wordt.

Ik snap echt niet waarom veel mensen niet beseffen dat Wilders alleen maar "bestaat" doordat die dreiging er is.
"Men" doet net alsof die dreiging gekomen is DOOR Wilders.

Het lijkt een kwestie van de kip en het ei...maar..... dat is het niet.
De kip was eerst... :knorrie:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Adinah »

Dat is het eerste stuk wat ik lees van iemand die eens begrijpt waar het nou eigenlijk om gaat. Ik word namelijk echt al een paar dagen doodziek van al die zeikstralen die lopen te jammeren over 'massahysterie om niks', 'we zijn bangeriken geworden', enzovoorts. Ik noem het niet bang, ik zou juist zeggen dat het er steeds meer op lijkt dat er eindelijk eens mensen wakker beginnen te worden in dit land, en de realiteit onder ogen zien!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Bernie »

De realiteit onder ogen zien betekent dat je niet alleen bang bent, maar ook de oorzaak van die angst onder ogen ziet.
En helaas zijn we nog lang niet zo ver.

Een schreeuwende man op de dam zou 20 jaar geleden geen paniekreactie hebben gegeven. Vooral sinds 9/11 is het terrorisme steeds dichterbij gekomen.
Maar nog steeds gelooft het gros van de mensen niet dat terrorisme een oorzaak heeft, en die is niet Amerika, Israel, provocaties van Wilders, het verkeerd interpreteren van haatpreken, moslims die de islam niet snappen, armoede, het koloniale verleden, etc.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Adinah »

Nee, dat hebben ze idd niet door. Maar ik denk ook deels wel dat dat in het westerse denken verankerd zit: 'zij' haten ons, dus moeten 'wij' iets misdaan hebben, want iemand gaat je niet zomaar haten. Zo denken wij in het westen. Wij zijn nu eenmaal wél snel geneigd de hand in eigen boezem te steken of de schuld bij onszelf te zoeken. In de islamitische landen komt dat niet of nauwelijks voor.

Dus ik denk dat dat iets is dat hier alleen door schade en schande geleerd kan worden. Door ervaring. Daarom begrijpen de Israëli's het namelijk wél verdomd goed: die zitten er al 60 jaar in.

Als de elite z'n ogen hier eens open zou doen, en zou stoppen met dat politiek correcte geleuter, dan zou het gewone volk ook vanzelf wel volgen qua inzicht. Zo gaat dat meestal. Maar omdat de elite in hun ivoren toren woont en er bewust voor kiest oogkleppen op te houden, storten ze ons regelrecht in het verderf.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Dhana »

Zoals Moh een 9-jarig meisje haar onschuld afnam door haar te penetreren, hebben zijn volgelingen dat nu met ons gedaan.

Mohammedanen kunnen geen pure zuiverheid en onschuld zien. Dat moet meteen bestraft, besmeurd of gemarteld worden.

Lees maar eens goed hoe er over de kruiziging van Jezus gedacht wordt op islamitsche forums, of lees en begrijp dat de koran niet meer of minder is dan anti-bijbelpropaganda is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Heel typerend: er was ergens een video met diverse ooggetuigen van het Dam-gebeuren.
Een man vertelde dat hij Allah Hakbar had horen roepen en dat de mensen om hem heen toen weg gingen vluchten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Ariel »

Hier is de man die Allah Ackbar dacht te horen. Het kan natuurlijk dat men in zo'n situatie dingen hoort die in werkelijkheid niet geroepen worden.
In een seconde ga je deduceren en combineren, en met het historische besef dat zodra er paniek uitbreekt het wel eens een aanslag van een moslim kan zijn, dan hoor de woorden Allah Ackbar misschien in je hoofd. Mensen hoorden ook het woord bom...

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door mercator »

Volgend jaar pak ik het anders aan. Eerst wordt er een VZW Moslims voor Oranje opgericht, dus perfect tamme, geïntegreerde moslims met hoofddoekjes die op Koninginnendag willen laten zien dat de moslims Beatrix als een van hen beschouwen-wat ook zo is natuurlijk. Die vereniging krijgt enorm veel subsidies en op koninginnendag staan daar wel 5000 moslims met Oranje hoofddoekjes en burka's om Hare Majesteit toe te juichen.
Dan zoek ik een aan lager wal geraakte Marokkaanse junk die tot over zijn oren in de schulden zit en door zijn dealers wordt bedreigd, echt chantabel dus. Die krijgt een oranje burka aan en moet zich onder de moslim-menigte begeven net voor Beatrix in haar praalwagen eraan komt. Tegen behoorlijke betaling moet die zodra de koningin voorbij komt keihard roepen ALLAH AKHBAR! DOOD AAN DE ORANJES!!! Ik vertel die dat hij niets te vrezen heeft, als geestesgestoorde junk en bovendien behorend tot een "kwetsbare groep"zal hij er met een gesprekje met de psycholoog en mss een taakstrafje vanaf komen. Wat hij niet weet is dat ik een aantal handlangers heb: zo gauw de junk begint te roepen roept er één PAS OP ! HIJ HEEFT EEN BOM!. Een ander laat op dat moment rook ontsnappen. Nog een ander klapt een opgeblazen papieren zak in elkaar, PAF!!
Tevoren was de politie anoniem getipt dat er een aanslag door extreem-rechtsen zou gebeuren, wie weet zelfs Wilders aanhangers. De op de daken geposteerde scherpschutters schieten de junk direct dood maar raken daarbij wel een tiental leden van Moslims voor Oranje. In de daaropvolgende paniek vallen nog meer doden en gewonden.

Doet de polarisatie flink toenemen: de moslims denken dat ze weer eens "gediscrimineerd" zijn geworden door rassiestiese polities, de Nederlanders menen de eerste terroristische aanslag meegemaakt te hebben. Als het wat meezit richt de volkswoede zich tegen moskeeën en theehuizen die in brand worden gestoken.

Alleen de lezers van FFI kennen de ware toedracht... [hypocrite.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Ariel »

Schreeuwer dodenherdenking langer vast

AMSTERDAM - De man die tijdens de twee minuten stilte op de Dam in Amsterdam met zijn geschreeuw voor paniek zorgde, blijft in voorlopige hechtenis. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vrijdag besloten. Volgens de rechter-commissaris is er voldoende verdenking van strafbare feiten.

De 39-jarige Amsterdammer zit sinds woensdagavond vast nadat hij tijdens de dodenherdenking de aanwezigen de stuipen op het lijf had gejaagd. Door de paniek die ontstond door zijn geschreeuw moesten 63 mensen worden behandeld bij de eerstehulpposten van de Amsterdamse ziekenhuizen.

Justitie verdenkt de man van verstoring van de openbare orde en het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel. Daarnaast heeft het Openbaar Ministerie (OM) er een nieuwe verdenking aan toegevoegd. De officier van justitie is na het horen van getuigen en het verrichten van onderzoek tot de conclusie gekomen dat de man een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zowel de koningin als de kroonprins en zijn echtgenote of een poging daartoe heeft ondernomen.

Zijn advocate Mariëlle van Essen meent dat het OM deze feiten er bewust aan heeft toegevoegd om de man langer vast te kunnen houden. Het is volgens haar in lange tijd niet gebeurd dat iemand wordt vervolgd voor het wetsartikel 'aanranding van de koning'. „Alsof schreeuwen zo'n goed plan is om de koningin iets aan te doen”, aldus de raadsvrouw.

De man had eerder via zijn advocate al laten weten spijt te hebben van zijn actie. Hij betreurt de situatie die hij heeft veroorzaakt en de gevolgen daarvan voor de ruim zestig slachtoffers. Hij heeft nooit de bedoeling gehad paniek te veroorzaken.

Na afloop van de hechtenis van twee weken kan de officier van justitie de raadkamer van de rechtbank vragen de gevangenhouding van de verdachte met maximaal negentig dagen te verlengen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6679 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Hier is de man die Allah Ackbar dacht te horen. Het kan natuurlijk dat men in zo'n situatie dingen hoort die in werkelijkheid niet geroepen worden.
In een seconde ga je deduceren en combineren, en met het historische besef dat zodra er paniek uitbreekt het wel eens een aanslag van een moslim kan zijn, dan hoor de woorden Allah Ackbar misschien in je hoofd. Mensen hoorden ook het woord bom...


Ik vind de geinterviewde een pedant kereltje. Hij vertelt heel vas bescheiden dat ie "wel iets afweet van de arabische taal" om vervolgens te vertellen dat hij ALI akbar heeft horen roepen.Zelfs ik die helemaal geen arabisch ken weet dat dat AlLAH akbar moet zijn. Ik heb heel sterk het vermoeden dat deze meneer het prachtig vindt dat die geinterviewd wordt en vind zijn verklaring mede daarom niet helemaal geloofwaardig.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door Ariel »

ik ben van mening dat de mensen die om de schreeuwer heen stonden net zo schuldig zijn aan dit spectakel. Als men de man met rust gelaten had, of Sttt naar hem gesist hadden, dan was deze paniek waarschijnlijk niet gebeurd. Nu sprong men op hem, en het resultaat weten we.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Paniek na incident bij dodenherdenking Amsterdam

Bericht door H.Numan »

Je hoeft niet eens meer een bom te plaatsen. Een MP3 speler met luidspreker en de tekst "Allah's hakkenbar!" en wat onschuldig vuurwerk is meer dan genoeg. :evil:

Wat ik ontzettend veel erger vindt is dat de mensen die hiervoor waarschuwen als daders gezien worden.
Wilders en anderen waarschuwen tegen het enorme gevaar van het mohammedanisme, die deze bommen plaatst. En dus is Wilders op de een of andere manier de dader. Gevalletje 'don't shoot at the piano player'?

En die malende gek van de dam werd direct omschreven als een Chassidische jood. Dat komt pijnlijk dicht in de buurt van refereren naar de gevaren van het joods wereld complot... vooral omdat er wel een hele duidelijk omschrijving van de gek werd gegeven, maar naderhand vrijwel met geen woord over hem gesproken werd. En uiteraard krijgt deze zwerver een gratis linkse advocaat die onmiddellijk over schending van z'n privacy begint. Kan niet missen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie