Polygamie mag ook in Nederland

ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

BFA schreef:
ihsanyd schreef:dat is vergelijkbaar met de Joodse geleerden die niet wilden accepteren dat Jesus de Messias was. Ze waren de hoogste autoriteit binnen de Joods gemeenschap en hadden de meeste kennis van allemaal maar desondanks hadden ze hun harten verblind voor de waarheid. En zo zijn er ook een hoop moslim geleerden
Je vergelijking gaat niet op.
Die Joodse geleerden handelen tov Jezus volgens de voorspelling. Alleen zijn die Joodse geleerden zich daar niet bewust van.
Moesten die Joodse geleerden Jezus aanvaard hebben, was Jezus nooit een kruisdood gestorven. Was de voorspelling nooit verzegeld geweest. Had Jezus nooit het profeetschap toegekend gekregen.
Heel anders dan die Mohammedaanse geleerden duizenden jaren na Mohammeds dood.
Trouwens, door Jezus zijn kruisdood te ontkennen nemen Mohammedanen Jezus zijn profeetschap af.

Mohammedanisme is in het hart van zijn stichter verblind voor waarheid.
ihsanyd schreef:Als je wilt weten wat de islam is kijk dan gewoon naar de Koran, geleerden kijken door een bepaalde tijd/plaats/cultuur bril, dat moet je eruit kunnen destilleren.
Letterlijk woord van God voor eens en altijd spreekt dit tegen.
ihsanyd schreef:Met vertalen treed er ALTIJD informatieverlies op.
Zeker als je uit een taal vertaald waar elk woord 12 of meer betekenissen heeft.
Uit een taal die enkel ontwikkeld is om te kunnen liegen zoals het gedrukt staat is elke vertaling een leugen. Net zoals het origineel een leugen is.
:sleeping: :sleeping: :sleeping:
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Monique »

Beste Ihsan,

Wanneer de bekende "islamitische" straffen (stenigen, afhakken, dood bij verlaten islam e.d.) NIET islamitisch zijn, waarom DOET niemand daar dan iets aan?
Als de sharia niet islamitisch is... waarom zien moslims dat dan als de ultieme samenleving?
Waarom lopen moslims dan als makke schapen achter iedere scheet van de een of andere geleerde aan?
Waarom zijn er dan hordes moslims op te trommelen om complete chaos te scheppen door brand te stichten, moord te eisen e.d. door een of ander lullig tekeningetje?
Waarom zijn er in islamitische landen hordes mensen te vinden die een overspelige vrouw met liefde willen stenigen?
enz enz

Ik vraag me dit oprecht af. Ik ben op meerdere fora actief geweest en constant komt hetzelfde commentaar: dat is niet islamitisch.
Verder hult men zich in stilzwijgen.
Lekker makkelijk. Zo is door rood rijden "niet nederlands". Wat heb je daar aan?
Helemaal niets.

Ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die die "onislamitische" praktijken ook daadwerkelijk veroordeelt en daar tegen opstaat. Ik heb begrepen dat dat komt omdat een moslim een andere moslim niet mag afvallen.
Waarom komen moslims niet in opstand tegen die "onislamitische gebruiken" die de islam zo'n slechte naam geven?
Waarom hult men zich in stilzwijgen bij (on)islamitisch geweld en wordt iedere scheet van een Wilders met doodsbedreigingen beantwoord?
Waarom zijn er zoveel voorstanders om die straffen ook in Europa in te voeren? (ook voor kafir dus....ik zal dan waarschijnlijk 1 van de eersten zijn die gestenigd gaat worden :D )

Ik begrijp er echt geen bal van.
Wanneer moslims daadwerkelijk allah willen dienen, zou het dan niet hun eerste gebod moeten zijn om de wanstanden in islam, die in naam van allah plaatsvinden, recht te zetten?
Maar, wat zien we? Moslims over de hele wereld willen iedereen onderwerpen aan die "onislamitische" gebruiken en straffen en geboden.

In feite bestaat er helemaal geen "wet van allah". Iedereen raad maar een beetje wat er nu eigenlijk bedoeld wordt in de koran. Dat wordt al duidelijk vanwege de vele verschillende stromingen binnen islam. Wanneer allah's woord inderdaad duidelijk, voor iedereen en van alla tijden zou zijn, zou er maar 1 islam zijn waarbinnen geen interpretatie mogelijk is. Zodra er interpretatie mogelijk is is iets namelijk niet duidelijk.
De islamitische goddelijke wetgeving is dus niets anders dan menselijke wetgeving. Het ligt aan de interpretatie en het humeur van de "geleerden" hoe de koran geïnterpreteerd wordt.

Het gezegde door moslims dat westerse wetgeving niet geldt omdat het door mensen gemaakt is slaat dus nergens op; islamitische wetgeving is ook door mensen gemaakt.

Mijn idee waarom moslims hun mond niet durven opendoen en niet verder komen dan "dat is niet islamitisch" is omdat ze bang zijn.
Bang om geslacht te worden als afvallige.

Ik laat het even bij want ik heb het idee dat ik in kringetjes bezig ben. Ik moet even alles op een rijtje zetten en wacht je antwoord af. Wellicht dat mijn gehusselde rijtjes tegen die tijd weer in het gareel lopen... :wink2:

gr
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef: 4:88
How, then, could you be of two minds106 about the hypocrites, seeing that God [Himself] has disowned them because of their guilt?107 Do you, perchance, seek to guide those whom God has let go astray - when for him whom God lets go astray thou canst never find any way? (4:89) They would love to see you deny the truth even as they have denied it, so that you should be like them. Do not, therefore, take them for your allies until they forsake the domain of evil108 for the sake of God; and if they revert to [open] enmity, seize them and slay them wherever you may find them. And do not take any of them109 for your ally or giver of succour, (4:90) unless it be such [of them] as have ties with people to whom you yourselves are bound by a covenant, or such as come unto you because their hearts shrink from [the thought of] making war either on you or on their own folk - although, if God had willed to make them stronger than you, they would certainly have made war on you.110 Thus, if they let you be, and do not make war on you, and offer you peace, God does not allow you to harm them.111

. Denk je nou dat de Koran EXPLICIET de straf op stelen zou beschrijven en eraan toevoegen: "Laat geen medelijden je weerhouden om de straf uit te voeren" en de expliciet de straf op sex buiten het huwelijk, en de straf op vals beschuldigen allemaal EXACT benoemen en dan de straf op de GROOTSTE zonde en het verbreken van de eerste gebod van Mozes en Jesus, VERGETEN? Ik heb in mijn voorgaande verzen aangegeven dat de Koran toestaat mensen te vervallen tot ongeloof, zelfd meerder keren, ZONDER er een MENSELIJKE straf aan te verbinden. Mijn bewijzen zijn duidelijk en ik denk dat het duidelijk is dat er GEEN doodstraf op ongeloof staat zolang degene gewoon jou met rust laat en dat is ook logisch. HADITH mag nooit de Koran tegenspreken.
Het is prachtig dat jij zo denkt Ihsan, maar er zijn miljoenen moslims die deze verzen anders interpreteren.
Volgens het merendeel van de islamitische fiqhgeleerden en theologen verdient een moslim die van het geloof afvalt de doodstraf, maar men verschilt van mening of dit gepleegde feit wel voldoende is om een oordeel te vellen en uit te voeren. Er moet wel moet geprobeerd worden de afvallige terug te brengen tot het geloof, maar wil hij dat niet dan is hij fair game. .

De Tafsir van Ibn Kathir zegt in deze hier...http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=11879" onclick="window.open(this.href);return false; dat “tot vijandschap vervallen” betekent dat zij hun ongeloof bekend maken, d.w.z. dat zij er openlijk voor uitkomen dat zij geen moslim meer zijn. Dan dienen zij gedood te worden.

En ook al verkondig jij dapper dat je sommige hadits verwerpt, je kan er niet omheen dat miljoenen andere moslims deze hadith heel serieus zullen nemen.

Er zijn een aantal Hadith die de doodstraf voorschrijven voor afvalligheid zonder enige andere verzwarende omstandigheid aan te geven:

Bukhari 9.83.17:

‘Abdullah heeft overgeleverd: Allah’s Apostel zei, “Het bloed van een moslim die verklaart dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah en dat ik Zijn Apostel ben, kan niet vergoten worden behalve in 3 gevallen: Als vergelding voor moord, een getrouwde persoon die overspel pleegt en degene die afvalt van de Islam en de Moslims verlaat.”

Jij probeert je in alle bochten te wringen om dit te ontkennen dat afvallige NIET gedood mogen worden, maar toch gebeurd dat in Islamitische staten
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

[
Spoiler! :
quote="ihsanyd"]
BFA schreef:
ihsanyd schreef:dat is vergelijkbaar met de Joodse geleerden die niet wilden accepteren dat Jesus de Messias was. Ze waren de hoogste autoriteit binnen de Joods gemeenschap en hadden de meeste kennis van allemaal maar desondanks hadden ze hun harten verblind voor de waarheid. En zo zijn er ook een hoop moslim geleerden
Je vergelijking gaat niet op.
Die Joodse geleerden handelen tov Jezus volgens de voorspelling. Alleen zijn die Joodse geleerden zich daar niet bewust van.
Moesten die Joodse geleerden Jezus aanvaard hebben, was Jezus nooit een kruisdood gestorven. Was de voorspelling nooit verzegeld geweest. Had Jezus nooit het profeetschap toegekend gekregen.
Heel anders dan die Mohammedaanse geleerden duizenden jaren na Mohammeds dood.
Trouwens, door Jezus zijn kruisdood te ontkennen nemen Mohammedanen Jezus zijn profeetschap af.

Mohammedanisme is in het hart van zijn stichter verblind voor waarheid.
ihsanyd schreef:Als je wilt weten wat de islam is kijk dan gewoon naar de Koran, geleerden kijken door een bepaalde tijd/plaats/cultuur bril, dat moet je eruit kunnen destilleren.
Letterlijk woord van God voor eens en altijd spreekt dit tegen.
ihsanyd schreef:Met vertalen treed er ALTIJD informatieverlies op.
Zeker als je uit een taal vertaald waar elk woord 12 of meer betekenissen heeft.
Uit een taal die enkel ontwikkeld is om te kunnen liegen zoals het gedrukt staat is elke vertaling een leugen. Net zoals het origineel een leugen is.
:sleeping: :sleeping: :sleeping:[/quote]


Kan het nog hatelijker? Je bent gewoon een heel min moslimmannetje. :yuk:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:[
Spoiler! :
quote="ihsanyd"]
BFA schreef:
ihsanyd schreef:dat is vergelijkbaar met de Joodse geleerden die niet wilden accepteren dat Jesus de Messias was. Ze waren de hoogste autoriteit binnen de Joods gemeenschap en hadden de meeste kennis van allemaal maar desondanks hadden ze hun harten verblind voor de waarheid. En zo zijn er ook een hoop moslim geleerden
Je vergelijking gaat niet op.
Die Joodse geleerden handelen tov Jezus volgens de voorspelling. Alleen zijn die Joodse geleerden zich daar niet bewust van.
Moesten die Joodse geleerden Jezus aanvaard hebben, was Jezus nooit een kruisdood gestorven. Was de voorspelling nooit verzegeld geweest. Had Jezus nooit het profeetschap toegekend gekregen.
Heel anders dan die Mohammedaanse geleerden duizenden jaren na Mohammeds dood.
Trouwens, door Jezus zijn kruisdood te ontkennen nemen Mohammedanen Jezus zijn profeetschap af.

Mohammedanisme is in het hart van zijn stichter verblind voor waarheid.
ihsanyd schreef:Als je wilt weten wat de islam is kijk dan gewoon naar de Koran, geleerden kijken door een bepaalde tijd/plaats/cultuur bril, dat moet je eruit kunnen destilleren.
Letterlijk woord van God voor eens en altijd spreekt dit tegen.
ihsanyd schreef:Met vertalen treed er ALTIJD informatieverlies op.
Zeker als je uit een taal vertaald waar elk woord 12 of meer betekenissen heeft.
Uit een taal die enkel ontwikkeld is om te kunnen liegen zoals het gedrukt staat is elke vertaling een leugen. Net zoals het origineel een leugen is.
:sleeping: :sleeping: :sleeping:

Kan het nog hatelijker? Je bent gewoon een heel min moslimmannetje. :yuk:[/quote][/quote][/quote]

:roll2: Hey Dana, als je goed had opgelet op het gedrag van BFA dan zou je begrijpen waarom ik heb besloten om hem TOTAAL te negeren. Blijkbaar is het nog niet tot hem doorgedrongen want hij blijft mij maar stalken, maar sommige mensen leren heel erg langzaam :wink2: Ik ben hier voor een serieuze discussie want ik heb genoeg andere zaken waar ik mijn kostbare tijd aan kan besteden.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

[
quote="ihsanyd"].

Wat betreft het feit dat er geleerden zijn die dat uit laten voeren, dat is vergelijkbaar met de Joodse geleerden die niet wilden accepteren dat Jesus de Messias was. Ze waren de hoogste autoriteit binnen de Joods gemeenschap en hadden de meeste kennis van allemaal maar desondanks hadden ze hun harten verblind voor de waarheid. En zo zijn er ook een hoop moslim geleerden. Als je wilt weten wat de islam is kijk dan gewoon naar de Koran, geleerden kijken door een bepaalde tijd/plaats/cultuur bril, dat moet je eruit kunnen destilleren.
Als ik naar de Koran kijk, zie ik alleen maar een hele boze en wreedaardige schrijver. Een soort van rigide schoolmeester die het alleen maar opneemt voor zijn lievelingetjes. Die lievelingetjes klikken naar hartelust over de overige leerlingen, die dan gewoon zonder enige vorm van weerwoord al naar gelang van de bui van de meester gestraft worden.
Wat betreft de NL vertaling, is naar mijn mening een van de slechtste vertaling om het feit dat de markt erop.voor gewoon erg klein is in tegenstelling dot de engelse waardoor er meer vertalers zich er aan wijden. Met vertalen treed er ALTIJD informatieverlies
Niet zo gek dat leken moslims zich zo gretig op de bijbel en vertalingen storten. Buiten dat hun bevindingen te hilarisch zijn voor woorden, is het dat wel een soort van logisch. De koran mag alleen maar uitgelegd worden door "hoge geleerden" en is verder inhoudelijk te saai voor woorden.

Ik denk niet dat er chirurgen zijn, om maar een voorbeeld te noemen die medische vakliteratuur in het engels lezen, de informatie verkeerd uit opnemen. Als ik in het Duits, Engels of Italiaans vertel dat mijn moeder is overleden, begrijpt men allemaal wat dat voor impact op me moet hebben. Ik las mijn kinderen sprookjes voor vertaald uit het Duits en Zweeds en ik kan je verzekeren dat zij die verhalen net zo goed begrepen als hun Duitse en Zweedse leeftijdgenootjes.

Het gegeven van informatieverlies door vertalingen is een mythe die moslims in het leven hebben geroepen om mensen met gewoon verstand die de vertaalde koran lezen en daar het hunne van ventileren de mond te snoeren. Zoals geloof ik Dutch eens gepost heeft hier; als je de koran in de originele taal leest, zijn de vertalingen die wij voorgeschoteld krijgen nog te mild. En als moslims gewoon allemaal doen en alleen maar collectief kunnen denken wat wij in een vertaalde koran lezen, is dat het sublieme bewijs dat wij dondersgoed begrepen hebben wat daar in staat en dat zonder enig "informatieverlies".
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:
ihsanyd schreef: 4:88
How, then, could you be of two minds106 about the hypocrites, seeing that God [Himself] has disowned them because of their guilt?107 Do you, perchance, seek to guide those whom God has let go astray - when for him whom God lets go astray thou canst never find any way? (4:89) They would love to see you deny the truth even as they have denied it, so that you should be like them. Do not, therefore, take them for your allies until they forsake the domain of evil108 for the sake of God; and if they revert to [open] enmity, seize them and slay them wherever you may find them. And do not take any of them109 for your ally or giver of succour, (4:90) unless it be such [of them] as have ties with people to whom you yourselves are bound by a covenant, or such as come unto you because their hearts shrink from [the thought of] making war either on you or on their own folk - although, if God had willed to make them stronger than you, they would certainly have made war on you.110 Thus, if they let you be, and do not make war on you, and offer you peace, God does not allow you to harm them.111

. Denk je nou dat de Koran EXPLICIET de straf op stelen zou beschrijven en eraan toevoegen: "Laat geen medelijden je weerhouden om de straf uit te voeren" en de expliciet de straf op sex buiten het huwelijk, en de straf op vals beschuldigen allemaal EXACT benoemen en dan de straf op de GROOTSTE zonde en het verbreken van de eerste gebod van Mozes en Jesus, VERGETEN? Ik heb in mijn voorgaande verzen aangegeven dat de Koran toestaat mensen te vervallen tot ongeloof, zelfd meerder keren, ZONDER er een MENSELIJKE straf aan te verbinden. Mijn bewijzen zijn duidelijk en ik denk dat het duidelijk is dat er GEEN doodstraf op ongeloof staat zolang degene gewoon jou met rust laat en dat is ook logisch. HADITH mag nooit de Koran tegenspreken.
Het is prachtig dat jij zo denkt Ihsan, maar er zijn miljoenen moslims die deze verzen anders interpreteren.
Volgens het merendeel van de islamitische fiqhgeleerden en theologen verdient een moslim die van het geloof afvalt de doodstraf, maar men verschilt van mening of dit gepleegde feit wel voldoende is om een oordeel te vellen en uit te voeren. Er moet wel moet geprobeerd worden de afvallige terug te brengen tot het geloof, maar wil hij dat niet dan is hij fair game. .

De Tafsir van Ibn Kathir zegt in deze hier...http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=11879" onclick="window.open(this.href);return false; dat “tot vijandschap vervallen” betekent dat zij hun ongeloof bekend maken, d.w.z. dat zij er openlijk voor uitkomen dat zij geen moslim meer zijn. Dan dienen zij gedood te worden.

En ook al verkondig jij dapper dat je sommige hadits verwerpt, je kan er niet omheen dat miljoenen andere moslims deze hadith heel serieus zullen nemen.

Er zijn een aantal Hadith die de doodstraf voorschrijven voor afvalligheid zonder enige andere verzwarende omstandigheid aan te geven:

Bukhari 9.83.17:

‘Abdullah heeft overgeleverd: Allah’s Apostel zei, “Het bloed van een moslim die verklaart dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah en dat ik Zijn Apostel ben, kan niet vergoten worden behalve in 3 gevallen: Als vergelding voor moord, een getrouwde persoon die overspel pleegt en degene die afvalt van de Islam en de Moslims verlaat.”

Jij probeert je in alle bochten te wringen om dit te ontkennen dat afvallige NIET gedood mogen worden, maar toch gebeurd dat in Islamitische staten
Ariel,

Bedankt voor je antwoord. Zoals ik al had aangegeven kwam ik hier om de islam en daarmee de Koran te verdedigen. Wat de moslims doen kan ik niks aan doen en ik ken hun beweegredenen niet. Degene die deze hadith heeft verzameld en doorgegeven zal de verantwoordelijkheid dragen op de dag des oordeels, want iemand ten onrechte doden is de tweede grootste zonde in de Koran en je neemt ook nog compleet al zijn/haar zondes over, dus dat is niet niks.

Handen afkhakken voor de dief is in de Koran.
100 Zweepslagen voor een vreemdganger/vreemdgansters (na het produceren van 4 getuigen en of vrijwillige bekennen) is in de Koran.
80 Zweepslagen voor vals beschuldiging van echtbreuk zonder het produceren van 4 getuigen staat in de Koran

24:2
AS FOR the adulteress and the adulterer2 - flog each of them with a hundred stripes, and let not compassion with them keep you from [carrying out] this law of God, if you [truly] believe
in God and the Last Day; and let a group of the believers witness their chastisement.

(24:4) And as for those who accuse chaste women [of adultery],6 and then are unable to produce four witnesses [in support of their accusation], flog them with eighty stripes; size=50]7[/size] and ever after refuse to accept from them any testimony - since it is they, they that are truly depraved! (24:5) excepting [from this interdict] only those who afterwards repent and made amends:8 for, behold, God is much-forgiving, a dispenser of grace.

And when they are married, and thereafter become guilty of immoral conduct, they shall be liable to half the penalty to which free married women are liable

STENIGING is niet door de Koran uitgevonden. Her bestond al duizenden jaren. Het woord steniging komt in de Koran voor als DREIGEMENT VAN STRAF DOOR ONGELOVIGEN AAN ALLERLEI PROFETEN. Het is dus niet een straf van de moslims voor de moslims. Ook is het een van de Joodse Wet, zoals bij iedereen welbekend bij de vraag van de Farizeer aan Jezus omtrent de straf van Maria Magdalena. Ik heb al aangegeven dat de Hadith geen bron mag zijn van Doodstraffen en vooral de Misdaad besproken is in de Koran en er een specifieke straf is genoemd in de Koran. Dat er mensen zijn die het anders zien en interpreteren, op de dag des oordeels zullen ze zichzelf tegenkomen. Voor hun hun daden en voor mij mijn daden. Wat is anders de helft van een doodstraf? Anyway de Koran doet vaak een beroep op de ratio, intellect en logica van de mens. Sommige geleerden komen gewoon vast te staan in hun dogmatische leer en raken verblind door hun eigen theologie en populariteit.

Mvg. Ihsan

PS: Hier is wat de Koran zelf zegt over het doden van een persoon:

5:28 Even if thou lay thy hand on me to slay me, I shall not lay my hand on thee to slay thee: behold, I fear God, the Sustainer of all the worlds. (5:29) I am willing, indeed, for thee to bear [the burden of] all the sins ever done by me as well as of the sin done by thee: [but] then thou wouldst be destined for the fire, since that is the requital of evildoers!"

5:30
But the other's passion drove him to slaying his brother; and he slew him: and thus he
became one of the lost. (5:31) Thereupon God sent forth a raven which scratched the earth, to show him how he might conceal the nakedness of his brother's body. [And Cain] cried out: "Oh, woe is me! Am I then too weak to do what this raven did, and to conceal the nakedness of my brother's body?" - and was thereupon smitten with remorse.

5:32
Because of this did We ordain unto the children of Israel that if anyone slays a human being unless it be [in punishment] for murder or for spreading corruption on earth - it shall be as though he had slain all mankind; whereas, if anyone saves a life, it shall be as though he had saved the lives of all mankind. And, indeed, there came unto them Our apostles with all evidence of the truth: yet, behold, notwithstanding all this, many of them go on committing all manner of excesses on earth.

17:33
And do not take any human being's life - [the life] which God has willed to be, sacred - otherwise than in [the pursuit of] justice." Hence, if anyone has been slain wrongfully, We have empowered the defender of his rights [to exact a just retribution] ; but even so, let him not exceed the bounds of equity in [retributive] killing. [And as for him who has been slain wrongfully -] behold, he is indeed succoured [by God]!

En hieronder over MOSLIMS die ELKAAR doden dus die ZELFMOORDAANSLAGEN in IRAK, AFGANISTAN, PAKISTAN, 9-11 etc etc etc

4:92
AND IT IS not conceivable that a believer should slay another believer, unless it be by mistake. And upon him who has slain a believer by mistake there is the duty of freeing a believing soul from bondage and paying an indemnity to the victim's relations, unless they forgo it by way of charity. Now if the slain, while himself a believer, belonged to a people who are at war with you, [the penance shall be confined to] the freeing of a believing soul from bondage; whereas, if he belonged to a people to whom you are bound by a covenant, [it shall consist of] an indemnity to be paid to his relations in addition to the freeing of a
believing soul from bondage. And he who does not have the wherewithal shall fast [instead] for two consecutive months. (This is) the atonement ordained by God: and God is indeed allknowing, wise.


4:93
But whoever deliberately slays another believer, his requital shall be hell, therein to abide; and God will condemn him, and will reject him, and will prepare for him awesome suffering.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef: PS: Hier is wat de Koran zelf zegt over het doden van een persoon:

5:28 Even if thou lay thy hand on me to slay me, I shall not lay my hand on thee to slay thee: behold, I fear God, the Sustainer of all the worlds. (5:29) I am willing, indeed, for thee to bear [the burden of] all the sins ever done by me as well as of the sin done by thee: [but] then thou wouldst be destined for the fire, since that is the requital of evildoers!"


Zucht Ihsan. Dit meen je toch niet . Ik kan het bijna niet geloven. Ik heb zo’n hoge dunk van je, maar nu maak je het toch te bont. Je begrijpt toch wel dat wij niet van gisteren zijn.
Net zoals ik begrijp ook jij dat dit niet de woorden van Allah zijn, maar dat dit een gesprek tussen Kain en Abel moet voorstellen. Dit is een gejat verhaal uit Genesis.. Lees nog even mee.

De laatstgenoemde ( Kain/ Habiel) zei: "Ik zal u zeker doden." - De eerste (Abel/ Kabiel) zei: "Allah neemt alleen iets van de rechtvaardigen aan." -

28. "Als u uw hand naar mij uitstrekt om mij te doden, zal ik mijn hand niet naar u uitstrekken, om u te doden. Ik vrees Allah, de Heer der Werelden.



Ik kan je heel veel Koran verzen geven waarin Allah duidelijk opdracht geeft om ongelovigen te vermoorden. Ik wil ze je best laten zien, maar ik vermoed dat jij die verzen ook kent. Allah zegt er dan voor de duidelijkheid ook nog bij dat niet zij maar hijzelf deze mensen doodt.

5:32
Because of this did We ordain unto the children of Israel that if anyone slays a human being unless it be [in punishment] for murder or for spreading corruption on earth - it shall be as though he had slain all mankind; whereas, if anyone saves a life, it shall be as though he had saved the lives of all mankind. And, indeed, there came unto them Our apostles with all evidence of the truth: yet, behold, notwithstanding all this, many of them go on committing all manner of excesses on earth.


En dat je door dit vers probeert aan te tonen dat moslims geen mensen mogen doden maak je helemaal bont. Dit vers is een waarschuwing voor de Joden.
Lees ook dit vers maar eens goed.

32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna - velen hunner op aarde tot over treders.

33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.


De Joden krijgen zelfs nog te horen wat er met ze gebeurd als ze het lef hebben om een Moslim te doden..."gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden", en nog meer narigheid...
Deze verzen zijn geen waarschuwing voor Moslims.

PS: Hier is wat de Koran zelf zegt over het doden van een persoon:

4:93
But whoever deliberately slays another believer, his requital shall be hell, therein to abide; and God will condemn him, and will reject him, and will prepare for him awesome suffering.[/u]


Juist Ihsan...Een moslim mag geen moslim doden. Dat is juist, maar het kon Mohammed /Allah geen klap schelen als moslims een niet moslim vermoorden. Dat werd juist aangemoedigd.

•9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:Beste Ihsan,

Wanneer de bekende "islamitische" straffen (stenigen, afhakken, dood bij verlaten islam e.d.) NIET islamitisch zijn, waarom DOET niemand daar dan iets aan?
Als de sharia niet islamitisch is... waarom zien moslims dat dan als de ultieme samenleving?
Waarom lopen moslims dan als makke schapen achter iedere scheet van de een of andere geleerde aan?
Waarom zijn er dan hordes moslims op te trommelen om complete chaos te scheppen door brand te stichten, moord te eisen e.d. door een of ander lullig tekeningetje?
Waarom zijn er in islamitische landen hordes mensen te vinden die een overspelige vrouw met liefde willen stenigen?
enz enz

Ik vraag me dit oprecht af. Ik ben op meerdere fora actief geweest en constant komt hetzelfde commentaar: dat is niet islamitisch.
Verder hult men zich in stilzwijgen.
Lekker makkelijk. Zo is door rood rijden "niet nederlands". Wat heb je daar aan?
Helemaal niets.

Ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die die "onislamitische" praktijken ook daadwerkelijk veroordeelt en daar tegen opstaat. Ik heb begrepen dat dat komt omdat een moslim een andere moslim niet mag afvallen.
Waarom komen moslims niet in opstand tegen die "onislamitische gebruiken" die de islam zo'n slechte naam geven?
Waarom hult men zich in stilzwijgen bij (on)islamitisch geweld en wordt iedere scheet van een Wilders met doodsbedreigingen beantwoord?
Waarom zijn er zoveel voorstanders om die straffen ook in Europa in te voeren? (ook voor kafir dus....ik zal dan waarschijnlijk 1 van de eersten zijn die gestenigd gaat worden :D )

Ik begrijp er echt geen bal van.
Wanneer moslims daadwerkelijk allah willen dienen, zou het dan niet hun eerste gebod moeten zijn om de wanstanden in islam, die in naam van allah plaatsvinden, recht te zetten?
Maar, wat zien we? Moslims over de hele wereld willen iedereen onderwerpen aan die "onislamitische" gebruiken en straffen en geboden.

In feite bestaat er helemaal geen "wet van allah". Iedereen raad maar een beetje wat er nu eigenlijk bedoeld wordt in de koran. Dat wordt al duidelijk vanwege de vele verschillende stromingen binnen islam. Wanneer allah's woord inderdaad duidelijk, voor iedereen en van alla tijden zou zijn, zou er maar 1 islam zijn waarbinnen geen interpretatie mogelijk is. Zodra er interpretatie mogelijk is is iets namelijk niet duidelijk.
De islamitische goddelijke wetgeving is dus niets anders dan menselijke wetgeving. Het ligt aan de interpretatie en het humeur van de "geleerden" hoe de koran geïnterpreteerd wordt.

Het gezegde door moslims dat westerse wetgeving niet geldt omdat het door mensen gemaakt is slaat dus nergens op; islamitische wetgeving is ook door mensen gemaakt.

Mijn idee waarom moslims hun mond niet durven opendoen en niet verder komen dan "dat is niet islamitisch" is omdat ze bang zijn.
Bang om geslacht te worden als afvallige.

Ik laat het even bij want ik heb het idee dat ik in kringetjes bezig ben. Ik moet even alles op een rijtje zetten en wacht je antwoord af. Wellicht dat mijn gehusselde rijtjes tegen die tijd weer in het gareel lopen... :wink2:

gr
Beste Monique,

Dat zijn een hoop vragen bij elkaar. Ik doe mijn best om antwoorden te geven op al je vragen. Moslim massas zijn niks anders dan andere massas. Groepspsychologie heeft aangetoond hoe een kleine groep mensen andere mensen kan misleiden. Ze hebben hun geleerden tot HEILIGEN verklaard en hun meningen onfeilbaar verklaard. Vooral als ze zelf niet diepgaand lezen en de Koran bestuderen gaan ze ervan uit dat de geleerden het beter weten. Maar geleerden zijn ook niks anders dan gewone mensen, met hun positieve en negatieve kanten. De huidige islam is rigide geworden door het stil komen te staan van ijtihad ( het interpreteren van de Sharia naar tijd en plaats.) De sharia is niet een vast geheel maar een pluriforme verzameling van verschillende juridiche uitspraken in verschillende tijden en plaats, ieder met hun argumentatie vanuit de Koran en Hadith. Er zijn een aantal basiszaken die vaststaan in de Koran. De rest wordt bereikt door consesus, ijma en over veel zaken zijn er ook meningsverschillen. Er zijn zeer orthodoxe groepen die zover gaan om te beweren dat de Hadith GEOPENBAARD zijn naast de Koran en dat alles wat daarin staat en sahih verklaard is door een van der geleerde gelijk staat aan de Koran. Deze groepen hebben aanzienlijke aanhangers en als je oliegeld aan toevoegt en gratis literatuur en sponsoring van madrassas dan kan je met deze campagne al heel erg ver komen. Velen zijn dan gevormd als ze een volwassen leeftijd bereiken, al helemaal als ze het maken tot "geleerde". Wat dat betreft is dat niks anders dan de "gevormde" geesten die afstuderen aan westerse universiteit en dan denken dat alles wat daar verteld ook echt heilig is, en dus dat je er geen vraagtekens bij mag plaatsen. "The fundamentals of the economy are strong" uhm uhm. Het zijn allemaal rigide inflexibele mensen net als sommige atheisten, christenen, joden, hindus of wat dan ook. Als je je niet openstelt voor anderen zul je nooit vooruit komen en groeien tot een hogere bewustzijn niveau. Alleen door de juiste vragen te stellen en de juiste antwoorden te geven kom je verder in je ontwikkeling anders blijf je de hele leven op hetzelfde niveau. Vragen zijn als een focus.

Omtrent de wantoestanden, daar ben ik het helaas met je eens. Als de moslims volgens de Koran zouden leven in eerste instantie, dan zouden groepen als jullie die zoveel angst hebben voor de islam niet bestaan. Of ze zouden heel erg klein zijn. Ook zou de "islamitische" wereld zich niet bevinden in de huidige staat waarin ze zich bevinden. Dit is ook het resultaat van de verkeerde implementatie van de Koran en het zal zo blijven zolang de extremisten aan BEIDEN kanten blijven domineren.

Wat die straffen betreft, weet een verstandig moslim dat deze straffen niet kunnen gelden in een maatschappij waarin de meerderheid geen moslim is en dat ze alleen voor moslimgemeenschappen gelden.

Ik kan niet speculeren waarom geleerden er niks aan doen, maar het zal pas gebeuren als 1 grote geleerde opstaat naar wie verschillende groepen zich kunnen relateren en er werk van maakt en openlijk alle andere geleerden uitdaagt tot een debat daarover, anders blijft het status quo. Angst voor afvalligheid hoeft men niet hebben wanneer men moslim is met wijsheid en kennis en een dialoog aangaat omtrent de status van hadith ten op zichte van de Koran. Iemand die afgeslacht zou worden omdat hij de woorden van de Koran verdedigt is dan een martelaar, volgens de Koran.

De moslims van de middenweg, zoals de islam ook hoort te zijn, hebben het van alle kanten te verduren. De anti islam regelgeving en wetten en beleid, die dan de extremisten versterken in hun overtuiging en beiden gaan op collision course. De middenweg moslims kunnen dan weinig voor elkaar krijgen om beide kanten tot bedaren te brengen.

Mvg. Ihsan,

Daarom is deze site gedeeltelijk nuttig, ook is de bedoeling wellicht anders, maar hier en daar worden legitieme vragen gesteld die om antwoorden vragen waardoor je genoodzaakt wordt om dieper de islam te bestuderen en te begrijpen. Hartelijk dank aan alle deelnemers daarvoor.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door naar boven »

ihsanyd schreef:...
De moslims van de middenweg, zoals de islam ook hoort te zijn, hebben het van alle kanten te verduren.
Ach gut. Ze zijn maar weer eens het slachtoffer..
De anti islam regelgeving en wetten en beleid,
:D Zoals wat?
Was er maar anti islam regelgeving en wetten en beleid. Dan kwamen we misschien nog eens van de ellende die deze verderfelijke ideologie veroorzaakt af..
die dan de extremisten versterken in hun overtuiging
Radicaliseren als je je zin niet krijgt is afpersing.
en beiden gaan op collision course.
Beiden? Wie en wie? De extremisten en de anti-extremisten?
De middenweg moslims kunnen dan weinig voor elkaar krijgen om beide kanten tot bedaren te brengen.
De 'middenweg moslims' hoeven zich alleen maar met hun eigen kant te bemoeien. Als ze die aan banden weten te leggen houdt de andere kant vanzelf op.

Vraagje: er zijn dus extremisten en 'middenweg moslims'. Waar loopt die weg tussenin? Tussen extremisten en...?
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
Dhana, de Profeet trouwden om allerlei redenen BEHALVE lust of dat soort zaken. Velen van zijn vrouwen waren weduwen, sommigen aardig op leeftijd, hij zelf was al boven de 40 jaar toe hij begon met de islam te verkondigen. Vergeet ook niet dat hij 23 jaar was toen hij met de 40 jarige Khadija trouwde met wie hij monogaam is gebleven tot aan haar dood meer dan 20 jaar later.. Als het echt om lust ging dan had hij al die jaren allang veel meer echtgenotes genomen zoals het in die tijd gebruikelijk was. Het enige wat hij moest doen is de GRENZEN aangeven in levende demonstratieve handelingen en niet alleen in theorie. Hij moest alle facetten van het menselijk bestaan doorlopen en voordoen hoe het moest. De huwelijk met Aicha had ook een politieke doel om de banden met metgezellen te verzegelen. De profeet huwde ook zijn dochters aan diezelfde metgezellen in diezelfde groep.
Een van de tien geboden is dat niemand de vrouw van een ander mag begeren. Voor Mohammed maakte allah ineens een uitzondering toen die zijn schoondochter half naakt had gezien. Dat werd direct scheiden en nog dezelfde nacht moest het seksobject er aan geloven, toen ze in het bed van Mohammed belandde. Dus kom niet aan met dat Mohammed geen vrouw uit begeerte getrouwd heeft. Bovendien geen woord over haar mening of ook maar inbreng. Ze had maar te gehoorzamen. En dan beweren dat vrouwen zo veel vrijheid hebben binnen de islam en hoe hoog ze ingeschat werden als mens. Jullie profeet had daar dan wel een lichtend voorbeeld voor moeten zijn.

Mohammed kon een rondje vrouwen doen in een nacht, ieder uur een ander en dat is dan geen lust??? Dat is als een man die alle vrouwen in een bordeel huurt en zijn vrienden daar later over laat opscheppen. Zie je het al voor je? Vrouw nummer zoveel hoort de hele nacht deuren open en dichtgaan. Veel gehijg en gesteun uit andere kamers komen en moet wachten tot het haar beurt is, of misschien gesommeerd wordt in een bed waar ze blijft plakken aan het uitgedropen sperma uit andere vrouwen. En te komen heeft ze maar, anders wordt ze die nacht niet door de engelelen beschermd en wacht haar na dit leven een verblijf in de verschikkelijke hel, waar ze gemarteld wordt met al die andere "ondankbare en ongehoorzame" vrouwen. Als jij dat alle facetten van een normaal menselijk leven noemt.... :yuk:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:Dit is ook het resultaat van de verkeerde implementatie van de Koran en het zal zo blijven zolang de extremisten aan BEIDEN kanten blijven domineren. ...
BEIDEN?? Je bedoelt dat mensen die kritisch staan tegenover de Islam staan ook extremisten zijn? (Volgens jou dan.) :shock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:
ihsanyd schreef:Dit is ook het resultaat van de verkeerde implementatie van de Koran en het zal zo blijven zolang de extremisten aan BEIDEN kanten blijven domineren. ...
BEIDEN?? Je bedoelt dat mensen die kritisch staan tegenover de Islam staan ook extremisten zijn? (Volgens jou dan.) :shock:
Misschine bedoelt ie extreem kritisch?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:After 589, the Christian Visigoths of Hispania persecuted the Jews severely, so naturally the Jews welcomed the Muslim conquerors in the 8th century. The conquered cities of Córdoba, Málaga, Granada, Seville, and Toledo were briefly placed in charge of the Jewish inhabitants, who had been armed by the Moorish invaders. The victors removed the restrictions which had oppressed the Jews so heavily, and granted them full religious liberty, requiring them only to pay the tribute of one golden dinar per capita.

A period of tolerance dawned for the Jews of the Iberian Peninsula, whose number had been considerably augmented by those who had followed the Arab and mainly Berber conquerors. Starting especially after 912, with the reign of Abd-ar-Rahman III and his son, Al-Hakam II the Jews prospered, devoting themselves to the service of the Caliphate of Cordoba, to the study of the sciences, and to commerce and industry, especially to trading in silk and slaves, in this way promoting the prosperity of the country. Jewish economic expansion was unparalleled. In Toledo, Jews were involved in translating Arabic texts to the romance languages, as well as translating Greek and Hebrew texts into Arabic. Jews also contributed to botany, geography, medicine, mathematics, poetry and philosophy. [1]

'Abd al-Rahman's court physician and minister was Hasdai ben Isaac ibn Shaprut, the patron of Menahem ben Saruq, Dunash ben Labrat, and other Jewish scholars and poets. Many famous Jewish figures lived during the Golden Age and contributed to making this a flourishing period for Jewish thought. These included Samuel Ha-Nagid, Moses ibn Ezra, Solomon ibn Gabirol Judah Halevi and Moses Maimonides.[2] During his term of power, the scholar Moses ben Enoch was appointed rabbi of Córdoba, and as a consequence al-Andalus became the center of Talmudic study, and Córdoba the meeting-place of Jewish savants.

This was a time of partial Jewish autonomy. As "dhimmis",or "protected non-Muslims", Jews in the Islamic world paid the jizya, which was administered separately from the zakat paid by Muslims. The jizya has been viewed variously as a poll tax, as payment for non-conscription in the military, or as a tribute. Jews had their own legal system and social services. Monotheist religions of the people of the book were tolerated but conspicuously public displays of faith, such as bells and processions, were discouraged. [1]
Heb je deze praat van een islamitische site? Dit lees ik er over.
In die tijden van weleer, stelt islamologe Elena Arijita, was het minder rozengeur en maneschijn dan Arabische en ook nogal wat Westerse deskundigen beweren. Arijita, verbonden aan het instituut voor semitische studies aan de universiteit van Granada, stelt vast: ,,Al-Andalus (Moors Spanje) is vaak bejubeld om zijn convivencia, het in harmonie samenleven van christenen, joden en moslims. De realiteit bleek echter lang niet altijd zo rooskleurig.''

,,Al konden enkele christenen en vooral joden hoge posities aan het Moorse hof verwerven, de rest bleef tweederangs burger, moest in getto's wonen, afwijkende kleding dragen en extra belasting betalen. Een islamitische wetstekst uit de tiende eeuw noemt hen 'leden van de duivelspartij'. In 1066 werden in Granada duizenden Joden door de Moren afgeslacht. In 1148 vluchtte de latere grote joodse filosoof en arts Maimonides, toen dertien jaar, met zijn familie uit Córdoba voor het fundamentalisme van de regerende Almohaden. Joden en christenen werden voor de keus gesteld: bekeren of emigreren. Vijftig jaar later moest Maimonides' collega en geloofsgenoot Ibn Roesjd (Averroës) Córdoba eveneens gedwongen verlaten. Geloof me, in al-Andalus was niet alles goud wat er blonk.’

http://www.trouw.nl/archief/article1316573.ece?all=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Vele Joden die destijds naar Noord-Afrika waren gevlucht vluchtten later, onder de Berberse Almohaden-dynastie (1147-1269), weer terug naar het christelijke Noord-Spanje.

En dit is wat de beroemde Joodse geleerde Maimonides over de islamitische heerschappij te zeggen had. dit is echt informatie uit de eerste hand!!
Nu, in tegenstelling tot wat veel Joden en andere mensen tot nog toe geloven, waren de leefomstandigheden in de islamitische landen vaak slechter voor de Joden dan onder het Christendom. Tenminste dat was de mening van de grote Joodse filosoof Moses ben Maimon beter gekend als Maimonides (1135-1204), die uit Spanje was gevlucht als gevolg van de vervolging door een fanatieke moslim sekte en in Egypte strandde als een Joodse leider en arts onder de beroemde sultan Ṣalāḥ ad-Dīn Yūsuf ibn Ayyūb, in het westen bekend als sultan Saladin. Hij schreef in zijn beroemde Brief aan Jemen: “[als straf] heeft God ons in het midden van dit volk – de Arabieren – geslingerd, die ons zwaar vervolgden en een verderfelijke en discriminerende wetgeving tegen ons maakten… Nooit heeft een natie ons zo gemolesteerd, gedegradeerd en vernederd en ons meer gehaat dan zij.”
Maimonides was in correspondentie met veel Joden die uit Europa naar India waren gevlucht, en kende de leefomstandigheden in de verschillende plaatsen. Hier bedoelt hij dat in de islamitische samenleving in de regel Joden slechter behandeld werden dan in de christelijke samenleving.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... -israel-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Pilgrim schreef:
ihsanyd schreef:After 589, the Christian Visigoths of Hispania persecuted the Jews severely, so naturally the Jews welcomed the Muslim conquerors in the 8th century. The conquered cities of Córdoba, Málaga, Granada, Seville, and Toledo were briefly placed in charge of the Jewish inhabitants, who had been armed by the Moorish invaders. The victors removed the restrictions which had oppressed the Jews so heavily, and granted them full religious liberty, requiring them only to pay the tribute of one golden dinar per capita.

A period of tolerance dawned for the Jews of the Iberian Peninsula, whose number had been considerably augmented by those who had followed the Arab and mainly Berber conquerors. Starting especially after 912, with the reign of Abd-ar-Rahman III and his son, Al-Hakam II the Jews prospered, devoting themselves to the service of the Caliphate of Cordoba, to the study of the sciences, and to commerce and industry, especially to trading in silk and slaves, in this way promoting the prosperity of the country. Jewish economic expansion was unparalleled. In Toledo, Jews were involved in translating Arabic texts to the romance languages, as well as translating Greek and Hebrew texts into Arabic. Jews also contributed to botany, geography, medicine, mathematics, poetry and philosophy. [1]

'Abd al-Rahman's court physician and minister was Hasdai ben Isaac ibn Shaprut, the patron of Menahem ben Saruq, Dunash ben Labrat, and other Jewish scholars and poets. Many famous Jewish figures lived during the Golden Age and contributed to making this a flourishing period for Jewish thought. These included Samuel Ha-Nagid, Moses ibn Ezra, Solomon ibn Gabirol Judah Halevi and Moses Maimonides.[2] During his term of power, the scholar Moses ben Enoch was appointed rabbi of Córdoba, and as a consequence al-Andalus became the center of Talmudic study, and Córdoba the meeting-place of Jewish savants.

This was a time of partial Jewish autonomy. As "dhimmis",or "protected non-Muslims", Jews in the Islamic world paid the jizya, which was administered separately from the zakat paid by Muslims. The jizya has been viewed variously as a poll tax, as payment for non-conscription in the military, or as a tribute. Jews had their own legal system and social services. Monotheist religions of the people of the book were tolerated but conspicuously public displays of faith, such as bells and processions, were discouraged. [1]
Heb je deze praat van een islamitische site? Dit lees ik er over.
In die tijden van weleer, stelt islamologe Elena Arijita, was het minder rozengeur en maneschijn dan Arabische en ook nogal wat Westerse deskundigen beweren. Arijita, verbonden aan het instituut voor semitische studies aan de universiteit van Granada, stelt vast: ,,Al-Andalus (Moors Spanje) is vaak bejubeld om zijn convivencia, het in harmonie samenleven van christenen, joden en moslims. De realiteit bleek echter lang niet altijd zo rooskleurig.''

,,Al konden enkele christenen en vooral joden hoge posities aan het Moorse hof verwerven, de rest bleef tweederangs burger, moest in getto's wonen, afwijkende kleding dragen en extra belasting betalen. Een islamitische wetstekst uit de tiende eeuw noemt hen 'leden van de duivelspartij'. In 1066 werden in Granada duizenden Joden door de Moren afgeslacht. In 1148 vluchtte de latere grote joodse filosoof en artsMaimonides, toen dertien jaar, met zijn familie uit Córdoba voor het fundamentalisme van de regerende Almohaden. Joden en christenen werden voor de keus gesteld: bekeren of emigreren. Vijftig jaar later moest Maimonides' collega en geloofsgenoot Ibn Roesjd (Averroës) Córdoba eveneens gedwongen verlaten. Geloof me, in al-Andalus was niet alles goud wat er blonk.’

http://www.trouw.nl/archief/article1316573.ece?all=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Vele Joden die destijds naar Noord-Afrika waren gevlucht vluchtten later, onder de Berberse Almohaden-dynastie (1147-1269), weer terug naar het christelijke Noord-Spanje.

En dit is wat de beroemde Joodse geleerde Maimonides over de islamitische heerschappij te zeggen had. dit is echt informatie uit de eerste hand!!

Nu, in tegenstelling tot wat veel Joden en andere mensen tot nog toe geloven, waren de leefomstandigheden in de islamitische landen vaak slechter voor de Joden dan onder het Christendom. Tenminste dat was de mening van de grote Joodse filosoof Moses ben Maimon beter gekend als Maimonides (1135-1204), die uit Spanje was gevlucht als gevolg van de vervolging door een fanatieke moslim sekte en in Egypte strandde als een Joodse leider en arts onder de beroemde sultan Ṣalāḥ ad-Dīn Yūsuf ibn Ayyūb, in het westen bekend als sultan Saladin. Hij schreef in zijn beroemde Brief aan Jemen:“[als straf] heeft God ons in het midden van dit volk – de Arabieren – geslingerd, die ons zwaar vervolgden en een verderfelijke en discriminerende wetgeving tegen ons maakten… Nooit heeft een natie ons zo gemolesteerd, gedegradeerd en vernederd en ons meer gehaat dan zij.”
Maimonides was in correspondentie met veel Joden die uit Europa naar India waren gevlucht, en kende de leefomstandigheden in de verschillende plaatsen. Hier bedoelt hij dat in de islamitische samenleving in de regel Joden slechter behandeld werden dan in de christelijke samenleving.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... -israel-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

Pilgrim,

Ook jij lijkt me redelijk en intelligent in tegenstelling tot anderen. Maar kijk eens naar je eigen bronnen en kijk naar mijn bronnen. En wat moet ik met bronnen die Ibn Rushd tot Jood bombarderen?? Ik krijg langzamerhand het gevoel dat ik echt mijn tijd aan het verspillen ben op deze website.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes" onclick="window.open(this.href);return false;

The largest of the ancient divisions of southern Spain, comprising the Moorish kingdoms of Seville, Cordova, and Granada, with the towns of Malaga, Lucena (Alicena), and several others. This most beautiful portion of the Iberian peninsula early attracted Jews, as it had earlier attracted the Phenicians. Jews, both those who were already settled there and those who served in their army, gave essential assistance to the followers of Islam when they conquered Spain. African Jews, under Kaula al-Yahudi, took part in the decisive battle near Xerez de la Frontera, 711. The captured cities of Cordova and Seville were entrusted by the conquerors to the care of Jews; and the latter, owing to its large Jewish population, became known as "Villa de Judíos" (Jews' City). The Jews, so long oppressed, were now allowed the fullest religious freedom by their new rulers. They lived under no civil disabilities whatever; and a poll-tax (dhimmah) was the only fiscal burden laid upon them.

Good-Will of Abd-er-Raḥman.

Notwithstanding this, scarcely a decade later, many faithful Jews followed the pseudo-Messiah Serene; abandoning their goods and homes, which were confiscated to the public treasury. But when the wise and powerful Abd-er-Raḥman III. (912-961)—to whom, it is said, a Jew had foretold his future fame and glory—established a strong Moorish kingdom in Spain, many Jews that had been suffering under the oppression of the Fatimite califs settled in Andalusia. Under Abd-er-Raḥman the city of Cordova became the chief seat of learning in theWest. He showed himself well disposed toward his Jewish subjects. Their trade, in silk especially, and their various industries contributed not a little to the prosperity of the kingdom; while their varied knowledge and cultivation of the Arabic tongue were of great assistance in the elevation and spread of science. Jews distinguished for culture and wealth were especially preferred by the califs as counselors and astrologers, and were appointed to such important posts as judges and secretaries of state (ḳadi, ḥajib, katib).

Abd-er-Raḥman's own physician was Ḥasdai ibn Shaprut, who, knowing Latin, became also confidential secretary—a post hitherto held by the abbot Samson—and rose to be his master's trusted counselor and a distinguished statesman. He conducted the calif's negotiations with the Greek and German empires, and also with several Christian Spanish rulers. Ḥasdai urged the establishment of a rabbinical college in the flourishing Jewish community of Cordova, with the fugitive scholar Moses ben Ḥanok (Enoch) at its head, which enabled the Spanish Jews to be independent of the Babylonian gaonate in matters of Jewish law. A dispute which arose upon the death of Moses ben Ḥanok as to the appointment of a successor to the office of rabbi was decided by the calif Al-Ḥakim II. in favor of Moses' son Ḥanok, and against Joseph ibn Abitur, a protégé of the silk-merchant Ibn Jau. This Abitur had translated the Mishnah into Arabic at Al-Ḥakim's request. After Al-Ḥakim's death all power was in the hands of the great ḥajib (chamberlain) Al-Mansur, who was very friendly to the Jews. Among other things, he appointed the wealthy Ibn Jau, who lived in princely style, as nasi (prince) and supreme judge over all the Jewish communities in the Andalusian califate. In true Oriental fashion, however, he very soon deposed him and threw him into prison.


Read more: http://www.jewishencyclopedia.com/view. ... z0nGcDPEG5
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

Dus de joden hebben totaal geen idee hoe hun eigen voorouders leefden ten tijde van de islamitische kolonisatie van Spanje? Is dat wat je bedoelt?

Ik zou namelijk denken dat net hùn bronnen de meest neutrale zijn: ofwel leefden ze onder het juk van de christenen, ofwel onder het juk van de islamieten... pick your choice.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:En wat moet ik met bronnen die Ibn Rushd tot Jood bombarderen??
Dat laatste viel mij ook op. Ibn Rushd (Averroes) was volgens mij echt een moslim. Of zou hij zich bekeerd moeten hebben tot het Jodendom, maar daar is mij niets over bekend. Ik weet niet hoe Elena Arijita hier bij komt. Dat de Joden (behalve de elite) het zo goed hadden in Al Andaloes is in ieder geval onzin, anders zou Maimonides zich wel anders uitgelaten hebben.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:
ihsanyd schreef:En wat moet ik met bronnen die Ibn Rushd tot Jood bombarderen??
Dat laatste viel mij ook op. Ibn Rushd (Averroes) was volgens mij echt een moslim. Of zou hij zich bekeerd moeten hebben tot het Jodendom, maar daar is mij niets over bekend. Ik weet niet hoe Elena Arijita hier bij komt. Dat de Joden (behalve de elite) het zo goed hadden in Al Andaloes is in ieder geval onzin, anders zou Maimonides zich wel anders uitgelaten hebben.

Als ik het goed heb, kon je zeker je zeker in die tijd niet bekeren tot het judaisme. Je moe(s)t uit een Joodse moeder geboren zijn om jezelf als Jood te kunnen betitelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Pilgrim schreef:
ihsanyd schreef:En wat moet ik met bronnen die Ibn Rushd tot Jood bombarderen??
Dat laatste viel mij ook op. Ibn Rushd (Averroes) was volgens mij echt een moslim. Of zou hij zich bekeerd moeten hebben tot het Jodendom, maar daar is mij niets over bekend. Ik weet niet hoe Elena Arijita hier bij komt. Dat de Joden (behalve de elite) het zo goed hadden in Al Andaloes is in ieder geval onzin, anders zou Maimonides zich wel anders uitgelaten hebben.
Pilgrim,

Ik had al eerder aangegeven dat ik hier NIET kwam om de "moslims" te verdedigen maar de Koran. Ik had dat stuk alleen gesplaatst om de hoogte van de dhimmi tax aan te geven nl. 1 gouden dinar per persoon die "dienstplichtig" zou kunnen zijn. Verder vind ik dat als men over het jodendom wilt hebben, de Torah erbij moet pakken en niet de Talmud, over Christendom de 4 evangelien en niet de letters van Paulus en co, over de Islam, de Koran en niet de hadith. Ik ben consistent in mijn benadering. Wat andere mensen hebben gedaan onder de MOM van religie maar eerder om hun politieke, economische, expansie honger te bevredigen kan ik niet en WIL ik niet verdedigen. Als we over de religies praten moeten we gewoon terug naar de BRONNEN en niet allerlei beweringen volgen van allerlei mensen, ook al met universitaire degrees, met allerlei agendas en allerlei vooroordelen. Dit is essentieel om de discussie open en eerlijk te houden. Ik zie bij sommigen heel grote frustraties veroorzaakt wellicht door traumatische ervaringen met moslims, echt of ingebeeld, want de hersens kennen geen verschil, maar daar ben ik niet voor verantwoordelijk en adviseer ik iedereen om diep in zijn/haar hart te raadplegen waarom men zo een grote hekel heeft aan de islam, of het gegrond is, en wat de oorzaak daarvan is. Iedereen weet voor zichzelf wat in het hart zit en iedereen moet zelf weten wat ze met hun leven willen doen. Je hebt religie vs atheisme. Atheisme biedt gewoonweg geen antwoorden op grote levensvragen en atheisten onderling zijn ook niet met elkaar eens wat je kan verwachten. Dus die weg bewandelen is voor een intelligente persoon niet mogelijk. En dan is het een kwestie van de verschillende religies bestuderen tot in de details en rationeel een keuze maken welke van die religies het beste bij je past en graag om je heen zou willen hebben. Iedereen is verschillend in heel veel verschillende facetten. Atheisme is geen alternatief. Als ik naar een dokter ga en ik vraag hem welke ziekte ik heb en hij zegt ik weet het niet en ik zal het ook nooit weten dan heeft het geen zin om langer tijd daar te besteden. Laten we elkaar in eigen waarde laten en gewoon onze wegen bewandelen en zien waar het ons allemaal brengt.

Mvg. Ihsan

PS: Hier een stuk van Maimonid uit JOODSE bronnen (heb ik het over Joden dan gebruik Joodse Bronnen en niet oriëntalistische propaganda) Iemand van een bepaalde denkwijze/religie die iets over een andere denkwijze/religie buiten die van zichzelf moet je altijd triple checken. Die Elena Arijata (islamologen?? Waarom je hele leven besteden aan iets wat je niet gelooft?) is niet objectief en al helemaal niet tegenover de JEWISH ENCYCLOPEDIA.

This was left to Maimonides [1135-1204] who, as we shall see, strongly put forth the view that Muslims were not idolaters. Although, to be sure, Islam was heresy, this did not stop Maimonides from expressing a positive view about Islam--or even about Christianity, which he considered to be idolatry. In his mind, although Islam and Christianity are both in error, they still have some value in that they prepare the world eventually to accept the true religion, namely Judaism.

"All those words of Jesus of Nazareth and of this Ishmaelite [i.e., Muhammad] who arose after him are only to make straight the path for the messianic king and to prepare the whole world to serve the Lord together. As it is said: 'For then I will change the speech of the peoples to a pure speech so that all of them shall call on the name of the Lord and serve him with one accord' (Zephaniah 3:9)." […]
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:Dus de joden hebben totaal geen idee hoe hun eigen voorouders leefden ten tijde van de islamitische kolonisatie van Spanje? Is dat wat je bedoelt?
Dat klopt en daarom gebruikte ik ook de jewishencyclopedia. Mensen hebben elkaar altijd onderdrukt en uitgebuit, dat is human nature. Het beeld van de mensheid van Thomas Hobbes is wat dat betreft best interessant. Ik neem aan dat je The Wave kent of in het duits Die Welle. Human nature is meestal geneigd naar het "slechte".
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
yoka
Berichten: 105
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 1:52 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door yoka »

@ ishan

Oorspronkelijk uit Iran?

"Je weet zelf dat in de islam een man ZELF die vrouwen moet onderhouden en NIET andere mensen."

Maar dit is Nederland en in NEDERLAND (niet in Islamitische landen) bestaan sociale voorzieningen waar die moslimman met zijn vier vrouwen gebruik van maakt - op kosten van anderen.

In Christendom wordt huwelijkstrouw verwacht.

In Islam bestaat geen huwelijkstrouw, geen verwachtingen van liefde, wordt een vrouw aan de kant gezet,
voor de volgende vrouw t/m 4 vrouwen voor één moslimman. Islam huwelijk gaat vlug - en scheiden gaat vlug.
"MAAR wat vind je erger? Een man die getrouwd is en UITKERING ontvangt en GEEN minnares op na houdt maar wel een regelmatige bezoeker is van Prostituees ...


???? Een UITKERING is niet genoeg óm naar de hoeren te gaan.

Je wilt toch niet zeggen dat moslims niet naar de hoeren gaan? - PLENTY - ook in Islamitische landen BOMVOL met prostituees - en mannenhoerenbuurten zoals in Karachi - mooie Pakistaanse jongetjes doen het goed bij moslimmannen.
kindhuweijken ook a la de pervert Mohammed met Aisha, doen aan veelwijverij ELLENDE - waar die moslimvrouwen aan vast zitten als slaven van hun mannen - want die vrouwen mógen niet werken in Islamitische landen!
yoka
Berichten: 105
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 1:52 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door yoka »

@ ishan

Je zegt 'vrouwenbesnijdenis staat niet in Koran'

So what? Je vergeet dat hadiths en sunnah onafscheidelijk tot Koran behoren.

Er bestaat tenminste een sunnah waarin de profeet zegt tegen een vrouw die ging besnijden:
SNIJ NIET TE DIEP, dat is niet goed voor hem en haar'
- aardig toch? Maar met gevolg dat elk jaar (!) 3 MILJOEN moslimmeisjes sexueel VERMINKT worden. Een 'cultuurgebruik' echter indien HARAM zou vrouwenbesnijdenis niet voorkomen in die Islamitische landen. In Egypte wordt er naar die sunnah van Mohammed verwezen - in Indonesië doen juist fundamentalisten aan vrouwenbesnijdenis.

Mohammed was niet alleen een misdadiger, een massa-moordenaar en vrouwenverkrachter - maar is daar nog steeds schuldig aan.

Dát je in Koran/Mohammed/sharia wilt geloven betekent voor mij slechts dat je Korangetikt geindoctrineerd bent vér van 'intelligent' - integendeel je wandelt op het pad van Satan zonder dat je dit begrijpt - precies de bedoeling van Satan/Koran.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:PS: Hier een stuk van Maimonid uit JOODSE bronnen (heb ik het over Joden dan gebruik Joodse Bronnen en niet oriëntalistische propaganda) Iemand van een bepaalde denkwijze/religie die iets over een andere denkwijze/religie buiten die van zichzelf moet je altijd triple checken. Die Elena Arijata (islamologen?? Waarom je hele leven besteden aan iets wat je niet gelooft?) is niet objectief en al helemaal niet tegenover de JEWISH ENCYCLOPEDIA.
Dus als ik iets wil weten over de Islam moet ik islamitische bronnen raadplegen? Ik vraag me af of dit slim is. Zijn die islamitische bronnen objectiever? ik denk van niet, want moslims staan niet erg bekend om hun zelfkritiek. Prof K. Elst geeft er een mooi voorbeeld van wanneer hij heeft over de gruwelijke verovering van India door de moslims, wat zou uitmonden in de grootste genocide van de mensheid. Ca. 80 miljoen hindoes zijn vermoord in de eerste eeuwen na het jaar 1000.
De Amerikaanse historicus Will Durant schrijft : "De islamitische verovering van India is waarschijnlijk de bloedigste episode in de geschiedenis. Het is een ontmoedigend verhaal, want het toont dat beschaving een kwetsbaar goed is dat altijd vernield kan worden door barbaren die van buitenaf binnenvallen of zich binnen het land vermenigvuldigen." (21) Ik voeg daaraan toe : al wie beweert dat de islam een tolerante religie is, maakt zich schuldig aan een negationisme dat even verwerpelijk is als de ontkenning van de holokaust.

Honderden moslim-auteurs hebben deze bloedige vervolgingen met veel verve beschreven en als glorierijke uitvoering van Koranische geboden geprezen. Daar waar de meedogenloze christelijke verovering van Amerika ingetoomd werd door de kritiek van missionarissen als De las Casas en De Sahag is er geen moslim-geschrift bekend dat blijk geeft van wroeging over dit duizendjarig fanatisme.

http://koenraadelst.voiceofdharma.com/a ... ngel4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In tegenstelling tot Westen is er in de islamitische wereld dus geen greintje zelfkritiek. In islamitische bronnen zal ik dus nooit iets vinden wat ongunstig uitpakt voor de Islam. Het klinkt misschien wat arrogant, maar ik vertrouw daarom liever op Westerse bronnen m.b.t. tot de Islam.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
circe schreef:Dus de joden hebben totaal geen idee hoe hun eigen voorouders leefden ten tijde van de islamitische kolonisatie van Spanje? Is dat wat je bedoelt?
Dat klopt en daarom gebruikte ik ook de jewishencyclopedia. Mensen hebben elkaar altijd onderdrukt en uitgebuit, dat is human nature. Het beeld van de mensheid van Thomas Hobbes is wat dat betreft best interessant. Ik neem aan dat je The Wave kent of in het duits Die Welle. Human nature is meestal geneigd naar het "slechte".

Ik lees net dat er sinds de komst van moslims 49 miljoen hindoes en andere van origine Indiers verdwenen zijn. Tel daar nog eens de christenen bij op die ongestraft afgemaakt worden in islamische landen plus de genocide op de Armeniers in Turkije en ik denk niet dat er een andere groepering dan de islam is die het zo bont gemaakt heeft.

@ Ik lees nu in een post van Pilgrim dat dat waarschijnlijker bijna het tweevoudige is wat India betreft.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr mei 07, 2010 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

yoka schreef:@ ishan

Je zegt 'vrouwenbesnijdenis staat niet in Koran'

So what? Je vergeet dat hadiths en sunnah onafscheidelijk tot Koran behoren.

Er bestaat tenminste een sunnah waarin de profeet zegt tegen een vrouw die ging besnijden:
SNIJ NIET TE DIEP, dat is niet goed voor hem en haar'
- aardig toch? Maar met gevolg dat elk jaar (!) 3 MILJOEN moslimmeisjes sexueel VERMINKT worden. Een 'cultuurgebruik' echter indien HARAM zou vrouwenbesnijdenis niet voorkomen in die Islamitische landen. In Egypte wordt er naar die sunnah van Mohammed verwezen - in Indonesië doen juist fundamentalisten aan vrouwenbesnijdenis.

Mohammed was niet alleen een misdadiger, een massa-moordenaar en vrouwenverkrachter - maar is daar nog steeds schuldig aan.

Dát je in Koran/Mohammed/sharia wilt geloven betekent voor mij slechts dat je Korangetikt geindoctrineerd bent vér van 'intelligent' - integendeel je wandelt op het pad van Satan zonder dat je dit begrijpt - precies de bedoeling van Satan/Koran.
:sleeping:
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Plaats reactie