Rein en onrein in islam

Plaats reactie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Rein en onrein in islam

Bericht door Monique »

Je wordt steeds met de begrippen "rein" en "onrein" om de oren geslagen mbt islam.

Weet iemand WAT er nu precies bedoeld wordt met rein en onrein?
Ik heb het op verschillende fora gevraagd maar men komt niet verder dan het opnoemen van een rijtje van dingen die onrein danwel rein zijn.

Waarom die dingen rein of onrein zijn weet niemand mij te vertellen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Eliabe »

Omdat mohammed dat zegt en volgens de moslims weet mohammed het beter.
Dus is het voor de moslims einde discussie.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Ariel »

Ik denk dat moslims dit ook niet weten Monique.
Volgens mij is dit rein en onrein gedoe over genomen van de Joden. Het heeft te maken met de spijswetten uit de bijbel.

In het Oude Testament heeft men het ook over rein en onrein. De Talmoed zegt dat de spijswetten bedoeld zijn om aan de Israëlieten gehoorzaamheid en heiligheid te leren. De selectie is geheel willekeurig en de echte reden is de wil van God.
Alle dieren die met de dood te maken hadden, waren onrein. Dat zijn de roofdieren, roofvogels en vissen die hun prooi doden. Maar ook de aaseters, zoals bijvoorbeeld varkens, palingen en raven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Dhana »

Vrouwen zijn ook een groot gedeelte van hun leven onrein. Zo onrein zelfs dat ze de koran niet mogen aanraken als je menstrueren of zolang ze bloeden na een bevalling. Orein (gedrag) is dan weer niet om vrouwen of veel te jonge meisjes te verkrachten of mensen als oorlogsbuit te beschouwen en die als slaven te verkopen enzovoorts.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Tukker »

Dhana, je verwart het met het jodendom. Gedurende de djoenoeb ( staat van onreinheid/menstruatieperiode) van de vrouw zijn heel wat seksuele activiteiten toegestaan; voorspel, knuffelen, zoenen, oraal enzovoorts. Behalve seksuele gemeenschap, wat natuurlijk een hele uitkomst is voor veel vrouwen. Vrouwen die gedurende hun periode kampen met hevige buikkrampen, braken, ontzettende last van je borsten, onderrug en nog veel meer perikelen. Om dan nog seks te hebben met je echtgenoot? Wel vind ik dat de islam dit had hoeven te reguleren, omdat er zat vrouwen zijn die tijdens hun menstruatieperiode juist last hebben van een enorm hoog libido en die dan mooi geen seks kunnen hebben omdat Mohammed in hadeeths gesproken heeft over de 'walgelijke aard' van deze zonde en je anders enorm vervloekt wordt door de Almachtige... tsjah.
Laatst gewijzigd door Tukker op vr mei 14, 2010 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door H.Numan »

Monique, denk eens terug aan de 1ste en 2e klas lagere school. Je speelden 'vlooien'. Jij raakte iemand anders aan, die had dan vlooien. Die ander moest ze dan zo snel mogelijk doorgeven.

Dat is rein en onrein ook. Het zijn volkomen relatieve begrippen gerelateerd aan deze religie. Elke religie heeft ze, maar geen gaat zo ver als het mohammedanisme. Het heeft helemaal niets met 'schoon' te maken, of 'medisch zuiver'. Het is uitsluitend het voldoen aan het religieus correcte ritueel. Meer niet. Je kunt een zwaar besmettelijke ziekte dragen, maar als je het rituele bad genomen hebt ben je -in ieder geval theoretisch- rein.

Andersom, als jij muzelwijfje zou zijn, en een lekkere hamburger eet, ben je automatisch onrein. Omdat het ritueel verboden is. Er is geen enkele andere grondslag voor.

Elke poging van zogenaamde medici om een historische verklaring te verzinnen dat die onzin zin had is er met de haren bij gesleept.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door BFA »

Het niet te verklaren 'rein' en 'onrein' is een dressuurtruc om de volgelingen beter in lijn te houden.
Een verklaring zou de werkzaamheid van de truc verminderen of te niet doen. Dus, het is belangrijk dat er geen logische verklaring bestaat.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Monique »

In feite slaat dat rein en onrein dus nergens op?

Vandaar dat geen enkele moslim er iets over weet.
Het is gewoon "befehl ist befehl".
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Manon »

Ik denk wel dat er origineel een basis was voor de reine/onreine dingen.

Ik kan me voorstellen dat dode dieren, waarvan men niet wist of ze aan een ziekte gestorven waren of wannee ze gestorven waren "onrein" waren. Net als varkens die blijkbaar sneller bederven maar waar ook de eitjes van de lintworm in zaten.
Ook stilstaande plassen waren "onrein" dus niet drinkbaar etc... Ik vermoed dat er ooit wel een bepaalde reden zat achter al dat rein en onrein gedoe, maar dat men de onderliggende reden al lang is vergeten.
De rituele wassing lijkt me een goed voorbeeld om te laten zien dat men zich met een minimale hoeveelheid water toch kan reinigen (nou ja, woestijnzand afspoelen) maar dat men tegenwoordig dus beter een douche kan nemen ontgaat de muzelmensen dan weer.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Dhana »

circe schreef:Ik denk wel dat er origineel een basis was voor de reine/onreine dingen.

Ik kan me voorstellen dat dode dieren, waarvan men niet wist of ze aan een ziekte gestorven waren of wannee ze gestorven waren "onrein" waren. Net als varkens die blijkbaar sneller bederven maar waar ook de eitjes van de lintworm in zaten.
Ook stilstaande plassen waren "onrein" dus niet drinkbaar etc... Ik vermoed dat er ooit wel een bepaalde reden zat achter al dat rein en onrein gedoe, maar dat men de onderliggende reden al lang is vergeten.
De rituele wassing lijkt me een goed voorbeeld om te laten zien dat men zich met een minimale hoeveelheid water toch kan reinigen (nou ja, woestijnzand afspoelen) maar dat men tegenwoordig dus beter een douche kan nemen ontgaat de muzelmensen dan weer.

Wat voeding en dergelijke aangaat, lijkt me dat een logische verklaring van je. Maar dan nog... heb je wel eens gezien hoe vlees in landen als Marokko gewoon buiten hangt? In een verzengende hitte en bedekt met honderden vliegen? Dat is een staaltje van gewoon regeltjes volgen en verder zelf niet na mogen denken.


Voor wat "onreinheid" van vrouwen betreft. Daar moet je dieper de tijd voor induiken. In pre-westerse en joods/christelijke tijden werden vrouwen tijdens de menstruatie afgezonderd omdat zij gedurende die tijd meer ontvankelijk zijn voor spirituele "invallen", die als zeer bevordelijk voor het gezamenlijke welzijn van die samenleving beschouwd werden. Zij konden dan in alle rust "mediteren" zonder in beslag genomen te worden door de dagelijkse beslommeringen. Reden ook waarom vrouwen in onze tijd chagrijnig kunnen worden off andere klachten hebben tijdens en/of vlak voor de menstruatie. Ze MOETEN gewoon doorgaan met hun dagelijkse dingen en kunnen zich dus niet overgeven aan hogere zaken. Bovendien werd daarnaast het menstrueren van vrouwen gezien als iets heiligs, omdat ze vanaf dat moment vruchtbaar waren en dus voor het nageslacht konden zorgen.

Vrouwelijke intuïtie en alles wat daarmee samenhangt werd, is om wat voor reden dan ook, voor mannen als iets bedreigends verworden. "Iets irrationeels" waar ze geen vat op hadden en dus ook geen vat op vrouwen. De afzondering en het onrein verklaren van menstruerende vrouwen werd omgedraaid. Nu worden vrouwen als apartheid beahandeld met een negatieve lading ivp van de vroegere positieve. IK denk dat veel te maken heeft met het primitieve gedrag van veel minder ontwikkelde mannen om als een haan op de kippen te zitten om er zo zekerder van kunnen zijn dat de eigen genen doorgeven worden en niet die van de buurman. Dieperliggende reden ook waarom moslims hun vrouwen als "bezit" bewaken en ze in kooien gehuld over straat laten gaan.

Als je de yoga-leer mag geloven, staat het hoogste, zevende chakra direct in verbinding met het spirituele hogere. Het centrum daarvan zou zich midden en vlak boven het hoofd bevinden en een doorgeefluik van het hogere zijn. Als je zorgt dat je vrouwen dat centrum meest van tijd bedekt houden, en dat het liefst met zwartkleurig textiel, sluit je in ieder geval een groot gedeelte van inspiratie met het hogere af. Als je er verder nog voor zorgst dat ze emotioneel al hun energie nodig hebben om alle negatieve input te verwerken, ben je helemaal safe wat waarlijk Goddelijke zaken aangaat en kan je net doen alsof God bedoeld heeft dat de hele wereld en het hiernamaals alleen maar om seks voor mannetjes draait. En dat is precies waar de hele islam volkomen mank aangaat. Er is geen ruimte voor ware spiritualiteit. Sterker nog dat wordt met er met geweld uitgeramd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Dhana »

Tukker schreef:Dhana, je verwart het met het jodendom. Gedurende de djoenoeb ( staat van onreinheid/menstruatieperiode) van de vrouw zijn heel wat seksuele activiteiten toegestaan; voorspel, knuffelen, zoenen, oraal enzovoorts. Behalve seksuele gemeenschap, wat natuurlijk een hele uitkomst is voor veel vrouwen. Vrouwen die gedurende hun periode kampen met hevige buikkrampen, braken, ontzettende last van je borsten, onderrug en nog veel meer perikelen. Om dan nog seks te hebben met je echtgenoot? Wel vind ik dat de islam dit had hoeven te reguleren, omdat er zat vrouwen zijn die tijdens hun menstruatieperiode juist last hebben van een enorm hoog libido en die dan mooi geen seks kunnen hebben omdat Mohammed in hadeeths gesproken heeft over de 'walgelijke aard' van deze zonde en je anders enorm vervloekt wordt door de Almachtige... tsjah.

Die excuses ken ik van mijn ervaringen op islamitische fora, Tukker. Dat maakt nog niet helder waarom menstruatie onrein zou moeten zijn en waarom het vrouwen in die periode verboden is om de koran ook maar aan te raken. Bovendien is het medisch wetenschappelijk bewezen dat vrouwen juist tijdens de ovulatie een hoger libodo hebben en niet tijdens de menstruatie. Feit blijft wel dat een enorem vies zootje in bed kan worden als je vrijt in die periode, maar omdat nu "onrein"" te noemen ten koste van de menselijke status van vrouwen gaat mij echt mijlen te ver.

Lees verder mijn reactie maar aan Cice. Daarin maak ik de rest van mijn punt.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr mei 14, 2010 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:
Als je de yoga-leer mag geloven, staat het hoogste, zevende chakra direct in verbinding met het spirituele hogere. Het centrum daarvan zou zich midden en vlak boven het hoofd bevinden en een doorgeefluik van het hogere zijn. Als je zorgt dat je vrouwen dat centrum meest van tijd bedekt houden, en dat het liefst met zwartkleurig textiel, sluit je in ieder geval een groot gedeelte van inspiratie met het hogere af. Als je er verder nog voor zorgst dat ze emotioneel al hun energie nodig hebben om alle negatieve input te verwerken, ben je helemaal safe wat waarlijk Goddelijke zaken aangaat en kan je net doen alsof God bedoeld heeft dat de hele wereld en het hiernamaals alleen maar om seks voor mannetjes draait. En dat is precies waar de hele islam volkomen mank aangaat. Er is geen ruimte voor ware spiritualiteit. Sterker nog dat wordt met er met geweld uitgeramd.
Bij moslims werkt maar 1 chakra zich het pleuris en dat is het 2de chakra.
Kenmerken van een overontwikkeld tweede chakra:
Seksuele verslaving, buitensporig sterke emoties, emotionele afhankelijkheid, obsessionele gehechtheid, zwakke grenzen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:
Dhana schreef:
Als je de yoga-leer mag geloven, staat het hoogste, zevende chakra direct in verbinding met het spirituele hogere. Het centrum daarvan zou zich midden en vlak boven het hoofd bevinden en een doorgeefluik van het hogere zijn. Als je zorgt dat je vrouwen dat centrum meest van tijd bedekt houden, en dat het liefst met zwartkleurig textiel, sluit je in ieder geval een groot gedeelte van inspiratie met het hogere af. Als je er verder nog voor zorgst dat ze emotioneel al hun energie nodig hebben om alle negatieve input te verwerken, ben je helemaal safe wat waarlijk Goddelijke zaken aangaat en kan je net doen alsof God bedoeld heeft dat de hele wereld en het hiernamaals alleen maar om seks voor mannetjes draait. En dat is precies waar de hele islam volkomen mank aangaat. Er is geen ruimte voor ware spiritualiteit. Sterker nog dat wordt met er met geweld uitgeramd.
Bij moslims werkt maar 1 chakra zich het pleuris en dat is het 2de chakra.
Kenmerken van een overontwikkeld tweede chakra:
Seksuele verslaving, buitensporig sterke emoties, emotionele afhankelijkheid, obsessionele gehechtheid, zwakke grenzen.

Ja daar heb je volkomen gelijk in, Eliabe. :wink2: Maar vertel ze dat maar eens. Ze zouden je niet (willenof kunnen) begrijpen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:
Ja daar heb je volkomen gelijk in, Eliabe. :wink2: Maar vertel ze dat maar eens. Ze zouden je niet (willenof kunnen) begrijpen.
Dit komt omdat het 4de chakra niet goed werkt.
Belangrijkste levensgebieden:
Liefde, evenwicht, relaties, intimiteit, toewijding, naar buiten treden.
Raakt uit zijn evenwicht bij het oplopen of ondergaan van:
Afwijzing, verlies, voortdurende kritiek, niet erkend verdriet, voorwaardelijke liefde, seksueel of lichamelijk geweld, verraad.
Kenmerken van een onderontwikkeld vierde chakra:
Asociaal, teruggetrokken, kritisch, veroordelend, onverdraagzaam jegens zichzelf en anderen, eenzaamheid, depressief, angst voor relaties/intimiteit, gebrek aan invoelingsvermogen.
Kenmerken van een overontwikkeld vierde chakra:
Op anderen gericht ten koste van zichzelf, veeleisend, op kleverige manier aanhankelijk, jaloers, overdreven opoffer
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Monique »

Dhana schreef: Dat maakt nog niet helder waarom menstruatie onrein zou moeten zijn en waarom het vrouwen in die periode verboden is om de koran ook maar aan te raken.
Zou de reden kunnen zijn omdat mohammed niet wist wat die menstruatie inhoudt?
Hij had ook geen notie van een vrouwelijk eicel en dat mede door die eicel kinderen kunnen ontstaan.
De afwezigheid van de eicel kan de onwetendheid betreffende menustruatie verklaren.
Wat mohammed niet wist verklaarde hij dus maar gewoon als onrein.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door mercator »

BFA schreef:Het niet te verklaren 'rein' en 'onrein' is een dressuurtruc om de volgelingen beter in lijn te houden.
Zo ook met besnijdenis. Bij de Yakuza heb je ook zo iets, maar dan wordt er een stukje van de vinger afgehakt als inwijdingsritueel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Dhana »

Monique schreef:
Dhana schreef: Dat maakt nog niet helder waarom menstruatie onrein zou moeten zijn en waarom het vrouwen in die periode verboden is om de koran ook maar aan te raken.
Zou de reden kunnen zijn omdat mohammed niet wist wat die menstruatie inhoudt?
Hij had ook geen notie van een vrouwelijk eicel en dat mede door die eicel kinderen kunnen ontstaan.
De afwezigheid van de eicel kan de onwetendheid betreffende menustruatie verklaren.
Wat mohammed niet wist verklaarde hij dus maar gewoon als onrein.

Dat zou zo maar kunnen. Ik denk ook dat ie wat kreten uit Judaïsme heeft overgenomen, vervolgens Jezus tot profeet en tevens moslim gebombadeerde, omdat die toen nog de illusie had dat joden en christenen hun religie juichend zouden inruilen voor zijn hallucinaties met de engel Gabriel. En dat het te ingewikkeld was omdat allemaal later te herroepen, of misschien hattie wel door dat die daarmee zijn eigen geloofwaardig als wat dan ook, volkomen zou verspelen.
Onderschat nooit een psychopaat. Dat ie gestoord is, wil nog niet zeggen dat daarom dan ook niet sluw kan wezen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door H.Numan »

Monique schreef:In feite slaat dat rein en onrein dus nergens op?
Nee, totaal nergens. Net als heilig en heiligschennis. Dat zijn begrippen die binnen elke religie anders invulling krijgen.
Wat voor de een heiligschennis is (het verbranden van een bijbel) is voor een ander een daad van geloof.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Monique »

Zucht.... waarom kan een "god" niet eens een keer duidelijk zijn?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door Manon »

In die islamitische wetten hebben ze het over "pak"en "najis":
vb.51. * Water about which it is not known whether it is pure or mixed, and it is also not known whether originally it was pure or mixed, will not make najis things Pak, and it is also not permissible to perform Wudhu or Ghusl with it. Also, it becomes naj is when a najasat reaches it, even if it is equal to a Kurr or more.
http://www.al-islam.org/laws/taharat.html#47" onclick="window.open(this.href);return false;

zo, dat weten we dan ook weeral.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Rein en onrein in islam

Bericht door BFA »

circe schreef:Ik denk wel dat er origineel een basis was voor de reine/onreine dingen.
Ja, die basis is ouder dan de mens zelf.
een dier weet ook heel goed wat en waar het wel of niet kan eten en drinken. Een dier kent ook vormen van hygiëne.
Een dier heeft hiervoor geen verklaring nodig.

De vroege religies hebben de regels, die de mens had, van voor hij mens geworden is overgenomen. Nooit aangepast aan de evoluerende tijd die deze regels veranderd of overbodig maakt.
Het blijft handig als dressuurtruc. Als je volgelingen deze kleine dingen kan laten doen, verkrijgen deze volgelingen een basisconditionering die helpt bij het later uitvoeren van nog zinlozer en ingewikkelder trucs.

Ik zie het zich kwaadmaken en de eis om het woord 'Moslim' door te drukken als eenzelfde soort conditionering van Mohammedanen naar ons toe. Eens we dit gebod goed volgen zullen we makkelijker hun volgende gebod volgen. Zelfs als we dit niet willen, hebben we doordat we ons in het woord 'Moslim' geschikt hebben, het moeilijker ons te verzetten.
Dit is hoe dressuur werkt. Eerst leer je kleine schijnbaar onbelangrijke trukjes, daarna de moeilijker. Het doen van de kleine maakt dat het moeiljker is zich tegen het aanleren van de moeilijkere (tegen de eigen aard ingaand) te verzetten.
Dhana schreef: Voor wat "onreinheid" van vrouwen betreft. Daar moet je dieper de tijd voor induiken.


Naar de tijd toen de mens nog dier was.
De menstruatie is de reiniging van het lichaam voor de eisprong. De vrouwelijke hormonenspiegel stijgt reeds.
Deze hormonenstijging wordt door de mannelijke dieren geroken. En deze maken de gebruikelijke reactie hierop.
De eisprong is er nog niet. Voor het vrouwelijk dier is de tijd nog niet rijp om aan het mannelijk zijn drift toe te geven.
Dus zondert het vrouwelijk dier zich af van de mannelijke. (Bij de meeste diersoorten is dit zo, voor de eisprong wordt er geen mannelijk hormoon in de buurt toegelaten)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie