Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door pd7835 »

De Zweedse cartoonist Lars Vilks, die een spotprent maakte over de islamitische profeet Mohammed, is vandaag aangevallen toen hij in het Zweedse Uppsala een toespraak hield over vrijheid van meningsuiting. Vilks tekende in 2007 het hoofd van Mohammed op het lijf van een hond. Moslims namen daar aanstoot aan.

Een man uit het publiek gaf hem een kopstoot. Vilks viel tegen een muur en verloor zijn bril. Volgens eigen zeggen raakte hij niet gewond bij het incident in de universiteit.

Volgens de politie probeerden ongeveer twintig personen de Zweedse tekenaar aan te vallen nadat ze zijn lezing hadden verstoord. Agenten grepen in en arresteerden twee betogers.

In maart was een radicale Amerikaanse moslima, die zich JihadJane noemt, aangeklaagd omdat zij een plan beraamde om Vilks te doden. (anp/sps)

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... zing.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet Gelovig, Ravels

Ik heb respect voor alles en iedereen, maar ik kan echt geen respect opbrengen voor iemand die 'gelovig' is. Het bovenstaande artikel toont nog maar eens aan dat ze het simpelweg niet verdienen

Nabuko Donosor, Antwerpen

Het enige antwoord dat ze kennen is geweld.Zelf noemen ze de 'ongelovigen' honden maar als de profeet zelf tienduizenden heeft vermoord in mekka anno 622 en een kind verkrachtte horen we ze niet. Respect MOET je verdienen.Mochten ze daar geweldloos mee beginnen dan zou de beschaving niet meer afkerig zijn als ze hun barbaarse praktijken achterwege laten.Als ze eerst het probleem islam oplossen zouden ze al veel staan in onze beschaving.En niet te vergeten,de keuze is aan hen.Voor een cartoon?

benny r, Gent

waar ook ter wereld dat de islam op het toneel verschijnt ontstaan er problemen,ligt da nu aan gans de wereld of enkel en alleen aan de islam.het enige wat de islam bijbrengt aan beschaafde landen is een spectaculaire stijging van misdaad en onveiligheidsgevoel.degene met een strafblad uitwijzen en indien 21j of jonger ouders,broers en zussen mee buiten.goed is goed,slecht is slecht.

julien julien, Tessenderlo

In sommige streken in België zijn ze al in de meerderheid. Statistieken geven nog 20 jaar om de rest van Vlaanderen in te palmen. Er staat ons dus nog iets te wachten. En onze linkse vrienden doen maar verder
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Ariel »

Hier een filmpje over de aanval.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door ihsanyd »

Slechte Zaak wat die studenten doen en helemaal Gods naam erbij halen. Maar het is wel zo dat ik het niet vind kunnen wat die tekenaar heeft gedaan. Dat is ronduit provoceren, netals sommigen hier op het forum doen.

Enfin ik wil het onderstaande met jullie delen. Dat is ook heel tekenend voor het debat:

"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door mercator »

ihsanyd schreef: Dat is ronduit provoceren, netals sommigen hier op het forum doen.
Als er geen afbeeldingen van de pedofeet bestaan-ook niet mogen bestaan-hoe kunnen jullie die dan herkennen op een tekeningetje? Als ik een tekeningetje maak van een vent op een kameel is dat geen probleem, maar als ik er boven schrijf DIT IS MOHAMMED is het ineens "provoceren", :roll2: , genoeg voor jullie om schuimbekkend de straat op te rennen. Neen hor, met zulke ideetjes kunnen jullie niet mee in een moderne kennismaatschappij.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Ariel »

Hoe vaak is de maker van de Holocaust grap aangevallen door Joden? En moet hij voor zijn leven vrezen?

Ik ben van mening dat als deze komediant een grap gemaakt had over een Joodse Geestelijke of over Abraham, Izaak of Jacob, niemand een woord vuil gemaakt had over zijn optreden, en dat er dan ook niemand “hysterisch “geworden was.
Het verschil van spotten met Mohammed of met de Holocaust zijn 6 miljoen dode joden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:Hoe vaak is de maker van de Holocaust grap aangevallen door Joden? En moet hij voor zijn leven vrezen?

Ik ben van mening dat als deze komediant een grap gemaakt had over een Joodse Geestelijke of over Abraham, Izaak of Jacob, niemand een woord vuil gemaakt had over zijn optreden, en dat er dan ook niemand “hysterisch “geworden was.
Het verschil van spotten met Mohammed of met de Holocaust zijn 6 miljoen dode joden.
Ariel, Je kan niet bepalen waar mensen meer liefde of verdriet aan verbinden. Beiden moeten niet kunnen. Het heeft geen zin en dient geen enkele doel. Je moet weten dat voor velen het geloof het allerbelangrijkste is dat ze bezitten en van de 1,5 miljard moslims is het niet gek om een relatief kleine groep te vinden die er heel erg emotioneel om zou worden, vooral uit de armere klassen, omdat ze verder geen andere houvast hebben behalve geloof. En dit gaat niet om de gevolgen, die sterk kunnen verschillen, maar om de hypocrisie van VRIJHEID van Meningsuiting. Een RECHT is geen doel op zich maar een middel. En inderdaad heeft die persoon dat met opzet gedaan, want illustratief gezien, kan NIEMAND weten hoe Mohammed eruit zag, dus waarom zijn naam verbinden een fictief tekening? Waarom niet erbij zetten van de Koning van Saudi Arabie, geen enkele moslim die er wakker om zou liggen, maar ik denk dat de regering dan wel die tekenaar in 5 sec zou censureren, als er een klacht zou komen van de Saudi Regering.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door naar boven »

Afbeelding
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Dhana »

Wil jij het belachelijk maken van een slachtpartij onder een heel volk gelijk schakelen aan een spotprent van een man waarvan alle moslims keer op keer beweren dat die vooral een gewoon mens is geweest. Laat me niet lachen. Mohammed is een afgod. Een verkeerde uitspraak of cartoon en de hele moslimwereld schreeuwt moord en doodslag. Dat alles in hetzelfde kader als woestijnstammen elkaar te lijf gingen als hun tribe-afgodje "beledigd" werd. Mensen die ook maar iets schrijven of anderszins openbaar maken moeten voor hun leven vrezen. Het is je al vaker gezegd, maar daar lees je kennelijk overheen. Ga maar je ideeën maar eens lanceren bij islamieten. Kijken of je daar de moed voor hebt en of je dat overleeft.

Het gaat er niet om hoe JIJ vindt dat de koran gelezen en geintrepeteerd moet worden. Het gaat er om wat de koran wereldwijd voor gewelddadige impact heeft in het leven van alle dag. En dat niet alleen voor blondharige en blauwogige meisjes in Scandinavië die daarvoor verkracht worden door moslims, maar ook voor alle moslims die gestenigd, opgehangen, als slaven behandeld worden, genitiaal verminkt worden en meer van die onmenselijkheden. Om over de levenslange ellende van veel te jonge moslimbruiden nog maar te zwijgen. Meisjes die of het seksueel geweld van hun volwassen echtgenoten niet overleven of het hoekje omgaan bij de eerste bevalling waar hun kinderlijfjes bij lange na nog niet aan toe zijn.


Alles wat er gebeurt is de wil van allah, behalve dan als je je eigen veroorzaakte ellende in de schoenen van het westen kunt schuiven. En jij bent geen haar beter dan dat. Ook jij wijst met de vinger naar de politiek van het westen en gaat geheel voorbij aan alles wat de islam voor gruwelijkheden over de mensheid uitgestort heeft en daar nog steeds bezig is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Bernie »

Ariel, Je kan niet bepalen waar mensen meer liefde of verdriet aan verbinden. Beiden moeten niet kunnen.
Dit is geen criterium. De leer van de islam doet mij namelijk verdriet.
Bijvoorbeeld dat al mijn dierbaren in de hel zullen branden, dat ik gehaat moet worden omdat ik niet in Mohammed geloof, dat ik geen vriendschap met een moslima mag hebben omdat ik man en ongelovig ben en dat mijn homoseksuele vrienden afgestraft moeten worden.

Zolang dit soort walgelijkheden verspreid mogen worden in het westen, begrijp ik niet waar moslims zich druk over maken. Binnen de islamitische wereld bestaat namelijk geen spoor van vrijheid om andere geloven te verspreiden.

Geniet van de vrijheid en rechten die je in het westen krijgt en die jouw geloof omgekeerd anderen niet gunt, maar ga alsjeblieft niet zitten mieren als er een spotprent verschijnt over de bedenker ervan.


Aan de aanvallende vredesactivisten zou ik zeggen: jullie zijn mijn helden! Niemand kan beter het gezicht van de religie van vrede tonen dan de moslims zelf. Aan de vruchten herken je de boom. worthy:
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door BFA »

ihsanyd schreef:Je moet weten dat voor velen het geloof het allerbelangrijkste is dat ze bezitten en van de 1,5 miljard moslims is het niet gek om een relatief kleine groep te vinden die er heel erg emotioneel om zou worden, vooral uit de armere klassen, omdat ze verder geen andere houvast hebben behalve geloof. En dit gaat niet om de gevolgen, die sterk kunnen verschillen, maar om de hypocrisie van VRIJHEID van Meningsuiting.
De gematigde Moslim legt uit waarom de extremistische Moslim gelijk heeft.

Feit is dat er alleen maar geprotesteerd wordt door Mohammedanen als de gebeurtenissen zich in Europa of Amerika afspelen. Daar waar ze tegemoetkomingen krijgen bij hun klagen. Meer klagen en gewelddadige protesten door extremistische Mohammedanen geeft meer uitleg over hun gelijk door gematigde Mohammedanen en geeft meer tegemoetkomingen van de Kafir.. .
In het MO waar Father Zakarias veel erger dingen vertelt over Mohammed, tot necrofilie toe. Dit baseert op de Koran en Hadith. Daar waren de protesten en gewelddreigingen in het begin ook groot. Toen Father zakarias voet bij stuk hield verdween dit misbeur door Mohammedanen als sneeuw voor de zon.

Europeanen houden geen voet bij stuk als het om Mohammedanen gaat. Het is juist dit, dat Mohammedanen stimuleert om steeds opnieuw te protesteren. Het is het nooit voet bij stuk houden dat gamtigde Mohammedanen steeds opnieuw doet uitleggen dat de gewelddadige protesteerders gelijk hebben.

Ik spreek van Mohammedanen omdat het, het correcte Nederlands woord is. Omdat Moslim over onderwerping gaat. In het Westen, waar een dier ondergeschikt is, staat de onderworpene lager.
Ik vind dat het woord 'Moslim' of onderworpene, uitsluit van diegene die zichzelf deze naam geeft als menselijk te zien. Mohammedaan blijft over een mens gaan, Moslim over iets dat lager staat dan het dier.

Misschien moet ik toch de naamgeving Moslim gaan gebruiken.
Door Allah worden de gelovigen onderworpen.
Door Mohammed worden zijn volgelingen onderworpen en drinken zijn urine en eten zijn uitwerpselen.
Door de Islamitische staatsapparaten worden de Islamitische bewoners onderworpen.
Nergens zijn er problemen of gewelddadige protesten.

Moslim betekend: Ik wil onderworpen zijn, plet mij met een stalen hiel.

ALs wij Mohammedanen Moslim noemen en ze overeenkomstig behandelen, pletten onder een stalen hiel, zullen er geen protesten van Mohammedanen zijn over een tekening. Zullen gematigde Mohammedanen geen reden hebben om te zeggen dat extremisten gelijk hebben en hun mond houden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door birdie »

WEBSITE LARS VILKS GEHACKT DOOR MOSLIMS
Ingediend door copywriter op 12 mei, 2010 - 23:11. Media

Internationaal, mei 2010

De website van de Zweedse cartoonist Lars Vilk die deze week werd aangevallen tijdens een lezing in Uppsala, is gehackt door een islamitische groepering die zichzelf Al Qatari noemt.
De groep plaatste de volgende tekst op de site: 'You Mother Fucker Lars Vilks Still Talking about the Prophet Muhammad. We Really Never Stop Hacking Your Site and I will show you how can I Hacking you Computer. Just To The prophet Mohammed We Do Any Thing. who is Mohammad Read about Him'.
Er staat een link op de gehackte site naar een film met de titel ‘This is Mohammed’ met positieve uitspraken over de islam van o.a. de dichter Lamartine en theosofe Annie Besant. Ook zijn er teksten uit de koran en over de islam te lezen.
Vilks viel in ongenade bij moslims toen hij een prent van de profeet Mohammed maakte met het lichaam van een hond.
Vilks heeft verklaard dat hij de klezing graag alsnog zou willen houden, maar de Universiteit van Uppsala heeft daarover grote twijfels. Helena Benauouda van de islamitische koepelorganisatie in Zweden weigert vooralsnog commentaar te geven op de gebeurtenissen in Uppsala.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/
† 14 september 2012.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Mahalingam »

Bij Contradicere hebben ze deze video nog eens goed bekeken. En rechts achter in de zaal is een Allah Hakbar schreeuwer te zien die zijn kindje bij zich heeft. Jonge geleerd, oud gedaan? Nee, het kindje is in paniek zo te zien:

http://contradicere3.wordpress.com/2010 ... zijn-kind/
Debiele Allahschreeuwer vergeet zijn kind
Je bent echter een compleet van de pot gerukte debiele Allahschreeuwer als je tijdens de consternatie eerst even ‘Allah is groot’ gaat lopen schreeuwen voordat je je ontfermd over het kind dat inmiddels door alle consternatie volledig in paniek is geraakt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Mahalingam »



In deze video zie je wat er gebeurt als de twee raddraaiers via de achteruitgang weg worden gebracht: een onthaal commitee van zich in trance schreeuwende Allah Hakbars. Let op het goede werk dat de hond verricht door er te zijn. Een analyse van de beelden is bij Contradicere:
http://contradicere1.wordpress.com/2010 ... rde-actie/
Aanval op Lars Vilks was georganiseerde actie
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Monique »

Hoe komen die lui toch zo geschift?
Aan het water kan het niet liggen....daar drinken anderen ook van.
Ik blijf me verbazen over de mate van geschiftheid van die lui.
Die is volgens mij oneindig.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Ariel »

Wonderlijk.... :? Lars heeft Mohammed getekend , en geen allah met een hondenlijf.
De Moslims hadden "Mohammad, vrede en zegeningen zij met hem "moeten roepen in plaatst van "Allah Ackbar".

Ik vermoed dat Allah het niet erg vond dat er een tekening van Mohammed gemaakt is, want anders had hij Lars al lang door de bliksem laten doden.
De soldaten van Allah/mohammed nemen hun werk wel erg serieus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Mahalingam »

In dit stukje zie je op 2:00 hoe een Zweedse inboorling bepoteld en beschuugd wordt .

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:In dit stukje zie je op 2:00 hoe een Zweedse inboorling bepoteld en beschuugd wordt .


Ja dat krijg je als je aanhanger bent van de religie van de vrede en je adgodje wordt op de hak genomen. Dan gedraag je als een barbaar. En dat hysterische gekrijs!!! Het lijkt wel een gesloten afdeling zonder medicatie in de periode dat de blaadjes aan de bomen komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Ariel »

:shock: Is dit ook één van de duizenden manieren om iemand zijn mond te snoeren?
Huis Zweedse Mohammed-tekenaar aangevallen

(Novum/AP) - Brandstichters hebben het huis van een Zweedse kunstenaar aangevallen. De kunstenaar, Lars Vilks, maakte in het verleden een tekening van de profeet Mohammed die door moslims als beledigend werd beschouwd. Vilks was op het moment van de brandstichting niet thuis. Er vielen geen slachtoffers.

Volgens de politie werden de ramen van het huis ingegooid waarna plastic flessen met benzine werden achtergelaten. Er ontstond een kleine brand, die uit zichzelf doofde. Er zijn geen verdachten.

Sinds hij in 2007 een tekening maakte van Mohammed ontving Vilks diverse bedreigingen, onder meer van Al-Qaida. Eerder deze week werd hij door een man aangevallen toen hij op een universiteit een lezing gaf.

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/artic ... allen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Mahalingam »

Er ontstond een kleine brand, die uit zichzelf doofde.
Voor Mohammedanen is dit onzin. Alles gebeurt zoals Allah dat wil.
Dus Lars heeft Goddelijke bescherming, moeten ze dan wel concluderen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:Er ontstond een kleine brand, die uit zichzelf doofde.
Voor Mohammedanen is dit onzin. Alles gebeurt zoals Allah dat wil.
Dus Lars heeft Goddelijke bescherming, moeten ze dan wel concluderen.

Nee mallerd, je begrijpt toch wel dat satan is die daarvoor zorgde of anders een slechte door allah geschapen djin.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Mahalingam »

Oh ja, djinns zijn overal goed voor. Het lijken wel Joden.
Er is een lang filmpje van die aanval op Lars in dat zaaltje.
met ondertiteling.

Wat mij opvalt is dat er slechts incidenteel Allah Hakbar wordt geroepen en dat de kreet waar ze allemaal enthousiast aan mee doen is: "Mohammed, Mohammed.."
Mohammedanen dus.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Monique »

Wat zijn het toch ook een stelletje achterlijken bij elkaar.
Zum kotzen. :yuk:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door H.Numan »

Merk twee dingen op:
  1. Mohammedanen geven geen duimbreed toe waar het de heilige pedo betreft. Daarin kennen ze god noch gebod.
  2. De minste of geringste krenking van hun gevoelens moet met de dood bestraft worden.
Een paar vlooienbaardjes die hun tapijtje uitrollen in een kerk die ooit 800 jaar geleden van hun was is normaal. Dat is tenslotte hun moskee, nietwaar? Maar andersom, met een klein kruisje om je nek een moskee binnenlopen is dodelijke godslastering.

Merk tevens op dat geen enkele daad ooit wordt afgekeurd door de mohammedaanse gemeenschap. Niet in Nederland, nergens niet. Hooguit door een individuele mohammedaan, en vrijwel altijd met een dusdanig voorbehoud dat hij eigenlijk toegeeft dat hij de daad goedkeurt, maar niet in die precieze woorden.

"De" mohammedaanse gemeenschap heeft nooit 9-11 afgekeurd. De fatwa tegen Salan Rushdie. De moordpogingen op cartoonisten. Van Goh. Nooit. Op z'n best was het een enkeling. Dat zegt dus helemaal niets. Er zijn zat pastoors die homo's prima vinden. Maar de kerk als instituut niet, en dat is wat telt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zweedse cartoonist krijgt kopstoot tijdens lezing

Bericht door Ariel »

Verdachte brandstichting Vilks aangehouden

STOCKHOLM - De Zweedse politie heeft een 21-jarige man gearresteerd op verdenking van brandstichting in het huis van de Zweedse cartoonist Lars Vilks. De man werd zaterdagavond laat in zijn huis in het zuiden van het land van zijn bed gelicht. De man van Kosovaarse afkomst woont in Landskrona, ongeveer 40 kilometer van Vilks woonplaats Nynashamnsvage in het zuidwesten van Zweden. Hij was geen bekende van de politie, aldus een woordvoerder zondag.

Een rechter bepaalt maandag of de man al dan niet wordt aangeklaagd. Hij zit vast. Het is nog onduidelijk of de verdachte de daad mogelijk alleen of met anderen heeft gepleegd. Vilk heeft gezegd extra veiligheidsmaatregelen te nemen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6724 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie