PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door Ariel »

Soms lees je een artikel waar je even een blij gevoel van krijgt.
PVV pakt dingen op die SGP nalaat”17-05-2010

BARNEVELD – PVV-leider Wilders doet „vele dingen” die door SGP-politici opgepakt hadden moeten worden. Zo is het onbegrijpelijk dat de SGP niet voor een verbod op de Koran heeft gestemd.

Dat zei voorzitter drs. P. H. op ’t Hof zaterdag op de jaarvergadering van de Landelijke stichting tot bevordering van de staatkundig gereformeerde beginselen in Barneveld. Veel andere uitgangspunten van de PVV wees hij overigens af.

Op ’t Hof reageerde op een vraag hoe de gereformeerde gezindte invulling moet geven aan de strijd tegen de islam. Hij stelde dat „liefde voor de mohammedaan als mens” noodzakelijk is, maar dat dit gepaard moet gaan „met een volstrekte afwijzing van het mohammedanisme” voor wat betreft alle uitingen in het openbare leven. „Het is mij een raadsel waarom de SGP principieel gezien niet voor een verbod op openbare verkoop van de Koran heeft gestemd.”

Het onderwerp van de jaarvergadering was een boek over de islam van de zeventiende-eeuwse predikant Simon Oomius. De stichting heeft dat werk uitgegeven in een reprint in oude druk.

Ds. Oomius wees de islam ondubbelzinnig af als valse godsdienst. Hij ontwaarde acht punten van overeenstemming tussen de islam en het pausdom. Daarom noemt hij die laatste de westerse, en de islam de oosterse antichrist. Een verbod op de Koran zou voor zich spreken wat hem betreft, dacht Op t Hof.

Prof. dr. W. J. op ’t Hof, broer van de stichtingsvoorzitter, hield een referaat over het leven en werk van ds. Oomius. Ook ds. Tj. de Jong uit Staphorst en ds. B. J. van Boven uit De Valk-Wekerom spraken op de jaarvergadering.

http://www.refdag.nl/artikel/1475460/PV ... alaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

De Islam afwijzen om het Calvinisme in de plaats te krijgen ? Luther en Calvijn waren even gestoord als Mohammed en hun waanleren even achterhaald.
Islam de Oostelijke antichrist en de Paus de Westelijke...kom nou zeg.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door Ariel »

Ik ben niet bang voor het calvinisme. De SGP zal nooit meer dan twee zetels krijgen. Wat we nodig hebben is steun van de kerk, en de SGP is de enige die die steun zal/wil geven. Het is een begin. Alle hulp is welkom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ik ben niet bang voor het calvinisme. De SGP zal nooit meer dan twee zetels krijgen. Wat we nodig hebben is steun van de kerk, en de SGP is de enige die die steun zal/wil geven. Het is een begin. Alle hulp is welkom.
Dat klopt wel, maar zoals je weet bekijk ik moslims niet als arme dwazen die door een Slecht Boekje beïnvloed zijn, maar omgekeerd als slechte mensen die in dat boekje een rechtvaardiging voor hun pain-in-the-ass gedrag zoeken. Dus als je hun dat boekje afneemt blijven ze even slecht. Ik neem aan dat de dominees van de SGP denken dat alles opgelost is als je Marokkanen en Turken bekeert, maar zo eenvoudig is het helaas niet. Het wangedrag en de overlast van die lui is aan nog veel andere factoren gelinkt-genetisch en historisch-dus blijven ze ongewenst in de Europese maatschappij.
Ik hoor de de SGP pleiten voor het wegzenden van de Koran terwijl de moslims mogen blijven, terwijl het omgekeerde zou moeten gebeuren.

Van "liefde voor de Mohameddaan als mens"(dixit SGP) heeft Mercator geen last.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door Bernie »

het wegzenden van enkele honderduizenden migranten lijkt me minder realistisch dan maatregelen tegen de ideologie.

Je hoeft geen liefde voor de medemens te voelen, maar ik ga dat met deze mensen zonder de islam niets te beginnen zou zijn. Het negatieve moet georganiseerd en gemobiliseerd worden, dit is wat de islam doet. De meeste Duitsers zijn ook best okay, nietemin hebben we gezien dat een kwaadaardige ideologie een hoop ellende kan mobiliseren.

Je kunt van de SGP vinden wat je wilt, maar in ieder geval komt er eens een wat minder zoet geluid uit die hoek over de islam. Alle steun is welkom. En ik heb ook nog nooit een SGP' er horen pleiten voor homo's van torens gooien of gewelddadig iedereen de mond snoeren die spot met Jezus.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Dat klopt wel, maar zoals je weet bekijk ik moslims niet als arme dwazen die door een Slecht Boekje beïnvloed zijn, maar omgekeerd als slechte mensen die in dat boekje een rechtvaardiging voor hun pain-in-the-ass gedrag zoeken. Dus als je hun dat boekje afneemt blijven ze even slecht. Ik neem aan dat de dominees van de SGP denken dat alles opgelost is als je Marokkanen en Turken bekeert, maar zo eenvoudig is het helaas niet. Het wangedrag en de overlast van die lui is aan nog veel andere factoren gelinkt-genetisch en historisch-dus blijven ze ongewenst in de Europese maatschappij.
Dat geloof ik niet zo erg. Alle exmoslims die de Islam echt hebben verlaten (en soms bekeerd zijn tot het Christendom) zijn over het algemeen prima mensen. Ook op het forum hebben we daar voorbeelden van gezien (bijvoorbeeld Afhan). Ook deze site is opgericht door een exmoslim, namelijk Ali Sina en hij is nu de grootste bestrijder van de Islam geworden. Het is toch echt de ideologie die het hem doet, maar aan de andere kant heeft een slechte ideologie ook aantrekkingskracht op slechte mensen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

Klopt, maar dan heb je het over enkele zeldzame enkelingen. Een zéér goede zaak zou zijn dat hele groepen moslims dat Koranboekje en masse afzweren maar dàt zie ik nog niet gebeuren. En als je met veel moeite en overredingskracht van jaren één moslim het licht hebt laten zien heeft mama Fatima al 5 nieuwe moslimpjes geworpen. Willen we onze Europese cultuur redden hebben we echt die tijd niet meer.

Trouwens, een moslim kan toch ook ex-moslim worden NA zijn deportatie uit Europa, wat houdt hem tegen? Waarom moet die bekering per se HIER gebeuren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door naar boven »

De ideologische strijd moet in eerste instantie natuurlijk niet tegen de mohammedanen, hun ideologie of hun boekje gevoerd worden.

De ideologische strijd is er een tussen Westerse islam-critici (islamofoben) en islam-omarmers (islamofielen). Die strijd kan niet plaatsvinden zonder op de verderfelijke aard van de islam te wijzen. En dat is wat die SGP man doet, dus dat dient toegejuicht te worden. Dat hij de papen meeneemt in zijn verkettering is een aberratie en leidt af van het goede doel, dat wel..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

naar boven schreef:De ideologische strijd moet in eerste instantie natuurlijk niet tegen de mohammedanen, hun ideologie of hun boekje gevoerd worden.

De ideologische strijd is er een tussen Westerse islam-critici (islamofoben) en islam-omarmers (islamofielen).
Ik moet dan denken aan de uitspraak van Napoleon over zijn conflict met Engeland: dat kan geen van ons beiden winnen want het is de strijd tussen een olifant en een walvis. Daarmee bedoelende dat het natuurlijk biotoop van beide zo verschillend is dat ze elkaar niet eens kunnen raken. Zo is het ook met onze islamofielen: hoe kan je lui die van kindsbeen af zijn grootgebracht in de linkse fabels de-programmeren ? Het lijkt haast onmogelijk.
Met overredingskracht gaat het niet lukken. Als iedereen de Mohammedaanse ellende aan den lijve ondervindt wél, maar dan is het natuurlijk al te laat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door silkyboxershortXL »

naar boven schreef:
De ideologische strijd moet in eerste instantie natuurlijk niet tegen de mohammedanen, hun ideologie of hun boekje gevoerd worden.

De ideologische strijd is er een tussen Westerse islam-critici (islamofoben) en islam-omarmers (islamofielen).
Daarmee bedoelende dat het natuurlijk biotoop van beide zo verschillend is dat ze elkaar niet eens kunnen raken.
Alle partijen hebben een brievenbus. De anti=abortus beweging heeft nog niet lang geleden landelijk een ‘heftige’ flyer landelijk verspreid.
Een kleurige flyer met wat de islam ons brengen zal heeft geen tekort aan onderwerpen.
Dat zal het media-zwijgen kunnen tegengaan en kansen bieden inhoudelijk in te gaan op de thema´s.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

silkyboxershortXL schreef: Een kleurige flyer met wat de islam ons brengen zal heeft geen tekort aan onderwerpen.
Dat is een goed idee. Een korte en krachtige flyer met ongecensureerde info over Islam en Moslims. Fitna in de brievenbus bij iedereen, ook bij de moslims zelf.

Wat ook geen kwaad idee zou zijn is de moslims bestrijden door hun sociale structuren te saboteren. Door de vrouwen en dochters op te zetten tegen hun echtgenoten en vaders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door Ariel »

Je kan ook zo nu en dan wat a-viertjes in een trein of bus laten slingeren met wat informatie over Islam. Of op je werk. Dat heb ik ook een tijd gedaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

Een rechtstreekse confrontatie en discussie met moslims-via internet of anderszins-is onmogelijk, dus dat idee van die flyers en A4tjes is ook goed.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door silkyboxershortXL »

Zoveel mobiliteit heb ik niet. Ik heb de flyer nooit in mijn bus gekregen, volgens mij kan het net zo goed bij een aankondiging met concept bij de media zijn gepost. :evil:
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door Hamsa »

Koran niet verbieden. Het is historisch materiaal. Wel een bijsluiter erbij: "Let op. Dit product kan uw geestelijke gezondheid aantasten".
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: PVV pakt dingen op die SGP nalaat”

Bericht door mercator »

Hamsa schreef: Wel een bijsluiter erbij: "Let op. Dit product kan uw geestelijke gezondheid aantasten".
Dit product kan een langzame en pijnlijke mentale dood veroorzaken :D
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie