Shariarechtbank in Amsterdam

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door birdie »

SHARIARECHTBANK IN HARTJE AMSTERDAM

(Novum) - Wie een kwestie wil voorleggen aan een islamitische rechtbank, kan volgende maand terecht in het centrum van Amsterdam. Debatcentrum De Balie organiseert dan een heuse shariarechtbank.

'Bevoegde shariarechters' zullen op 8 juni een oordeel vellen over zaken die door bezoekers worden aangedragen, kondigt het debatcentrum aan. Daaruit moet blijken of shariarechtbanken iets slechts zijn of 'een plek verdienen naast ons bestaande rechtsstelsel'.

Shariarechtbanken kwamen vorig jaar in het nieuws toen bleek dat in Groot-Brittannië minstens 85 illegale shariarechtbanken telde. Uitspraken zouden vaak in strijd zijn met de Britse wet.

Het nieuws was voor minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) aanleiding om te laten onderzoeken of er in Nederland ook shariarechtbanken waren. Daar werd geen bewijs voor gevonden
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door carabo »

Het gaat dus ook hier beginnen
Nu nog bij wijze van proef...

"Ik eet varkensvlees mijnheer de bevoegde shariarechter. Wat is uw oordeel hierover?"
:knorrie: ? :turban: ! worthy: [lieve vrede]
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door H.Numan »

De bevoegde shariah rechter: "Natuurlijk mag u als ongelovige hond zwijnenvlees eten. Vermist u de jizya betaald heeft." :turban:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Ze zullen tijdens deze proef rechtbank geen handjes afhakken, dus natuurlijk zal men zeggen dat sharia rechtbanken goed voor de mens zijn.

Eigenlijk moeten wij ook een proef op de som nemen. 4 mannen nemen 1 vrouw mee en getuigen dat ze de getrouwde vrouw overspel hebben zien plegen.
Ik ben benieuwd naar die uitspraak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door H.Numan »

Het is godsonmogelijk :smile: om bevoegde shariah rechters in Nederland te laten werken:
  1. een rechter moet beëdigd worden door de koningin
  2. een rechter mag alleen Nederlands recht spreken
  3. privaat rechtelijk (mohammedaan-mohammedaan) is niet rechtsgeldig
Maar het is wel een stapje op de goede weg. :turban:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Webmaster NRP
Berichten: 130
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 3:26 am
Contacteer:

Shariarechtbank van debatcentrum De Balie

Bericht door Webmaster NRP »

Volgende maand organiseert debatcentrum De Balie een shariarechtbank. Sharia’rechters' zullen op 8 juni een oordeel vellen over zaken die door bezoekers worden aangedragen. De balie zegt daarover op haar website: 'zijn shariarechtbanken echt zo onwenselijk of verdienen ze een plek naast ons bestaande rechtsstelsel? Daarnaast krijgen we tijdens deze processen inzicht in de totstandkoming en werking van sharia'.
De website van De Balie linkt naar een paar artikelen die weinig kritisch ten opzichte van de sharia staan, o.a. van Maurits Berger die de de leerstoel Oriental Studies gefinancierd door de sultan van Oman, bekleedt. Een beweging als One Law for All die zich keert tegen de sharia, wordt niet genoemd.
Verder: http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3702" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw Religieus Peil:
peilt onvrijheid en onverdraagzaamheid
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Manon »

In feite is heel dat sharia rechtbankengedoe weer een staaltje anders-speak. Net zoals het islamitische "huwelijk" een andere lading heeft dan een standaard NORMAAL huwelijk zoals we dit in onze contreien kennen.

shariarechtbanken kùnnen niet bestaan in onze NORMALE maatschappij omdat zoals hierboven reeds gezegd de rechters moeten beëdigd worden en de rechtbanken zich moeten houden aan Nederlands recht.

Het islamitische onderonsje dat ze op 8 juni gaat spelen heeft net zoveel belang als een buurtcomité dat zich uitspreekt over een burenruzie: zolang alle partijen maar akkoord gaan op het einde van de rit, en er niks buitenwettelijks gebeurt is er niks aan de hand. Ook niet als het buurtcomité vindt dat buurman A maar moet gedogen dat buurman B zijn tuin inpikt: zolang buurman A zich daarbij neerlegt is het OK. Als buurman A zich daar echt niet bij neerlegt, dan kan ie nog altijd naar de vrederechter stappen of naar de Rijdende Rechter voor mijn part.

En voor de mensen die menen dat ze zich bij zo'n comité MOETEN neerleggen omdat ze geleerd hebben dat het zo in hun boekje staat: voor zulke misstanden zijn de huidige regenten verantwoordelijk: zij zijn degenen die de goegemeente hebben wijsgemaakt dat alles wat naar hier migreert hun eigen cultuur kan behouden! wel dat ze dan de gevolgen maar dragen. Alleen vind ik niet dat ik (en andere NORMALE mensen) moeten solidair zijn met de gehandicapte handjesafgekapten en/of hun vrouwen die ze hebben mogen verstoten en op straat zetten: dat die dan ook maar hun eigen plan trekken, want volgens de NORMALE rechtsspraak hadden hun ex-echtgenoten voor hen alimentatie moeten betalen en niet de Nederlandse belastingbetalers.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

proef met "echte shariarechtbank" in Amsterdam

Bericht door Manon »

Proef op de som met ‘echte’ shariarechtbank

http://www.nd.nl//artikelen/2010/juni/0 ... arechtbank" onclick="window.open(this.href);return false;

Debatcentrum De Balie in Amsterdam opent vanavond voor één keer een shariarechtbank, waar moslimrechters in een aantal zaken uitspraak zullen doen. Ook het Nederlands Dagblad dient een zaak in. Hoe werkt de islamitische rechtspraak?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: proef met "echte shariarechtbank" in Amsterdam

Bericht door Monique »

Hoe moet dat wanneer één der partijen een kafir is?
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ze zullen tijdens deze proef rechtbank geen handjes afhakken.
Hé wat jammer nou...maar het klauwtje wordt er alleen maar afgehaald als het gestolen heeft van een mede-moslim, stelen van een kafir is geen zonde maar een religieuze plicht.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Ik lees net op de site van De Balie, dat het sharia experiment wordt ondersteund door Oxfam Novib maar de invulling ervan is de verantwoordelijkheid van De Balie. Je denkt dat je geld geeft een een humanitaire beweging als je een donatie stort op Oxfam Novib, maar in werkelijkheid geef je geld aan een beweging die het westen aan het islamiseren is.
Vandaag is het zover. Vandaag wordt het experiment uitgevoerd. Ik ben benieuwd wat voor mooie dingen er vandaag gebeuren.

http://www.debalie.nl/artikel.jsp?articleid=357101" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Manon »

Als het enkel gaat om familierecht en onze westerse maatschappijen of sociale systemen hebben er geen nadelen van, dan doen ze maar.

Wordt die moslima afgeklopt door haar echtgenoot? dan moet ze leren wat onderdaniger te zijn. geen terugbetaling van medische herstelkosten: staat niet in de koran.
wil ze van die man scheiden en heeft ze haar terug te betalen bruidsschat verbrast aan haar trouwkleed? jammer maar helaas. ga terug naar af.
Moet de katholieke levenslang bij zijn bruid/bruidegom blijven omdat ze volgens katteliek recht niet mogen scheiden? Be my guest: dit wisten ze toen ze maagdelijk wit voor de paster gingen staan.
Is het doopsel van het kind niet geldig omdat er buiten slootwater nog wel pompwater ter beschikking stond? kieper er desnoods een bad rioolwater over, maar kom nadien niet zeuren om terugbetaling van de medische kosten.

maar dus ook geen uitkering voor moslims meer: ies haram (geld afkomstig van riba)
het lijstje is eindeloos.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Activisten verstoren zitting shariarechtbank

Afbeelding

AMSTERDAM - Activisten van de extreem-rechtse groep Voorpost hebben dinsdagavond een zitting van een shariarechtbank in De Balie in Amsterdam verstoord. Ze gingen vlak na aanvang van de bijeenkomst met een spandoek met daarop de tekst Stop de Islamisering van Nederland, op het podium staan. Dat blijkt woensdag uit beelden van de lokale televisiezender AT5.

De zitting was bedoeld als eenmalig experiment om inzicht te krijgen in de totstandkoming en werking van de sharia, die is gebaseerd op islamitische wetten. Mensen konden hier zelf zaken aan de orde stellen, waarop bevoegde rechters een beslissing namen. Shariarechtbanken vormen in Nederland een schrikbeeld, zo schrijft De Balie op haar website. De vraag was dan ook dinsdagavond of ze echt zo onwenselijk zijn of dat ze een plek verdienen naast het bestaande rechtstelsel in ons land

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6897 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door mercator »

circe schreef:Als het enkel gaat om familierecht en onze westerse maatschappijen of sociale systemen hebben er geen nadelen van, dan doen ze maar.
Als de moslimisten apartheid willen, kunnen ze die krijgen. Laat moslims alleen voor ONZE correctionele rechtbanken verschijnen als ze misdaden tegen niet-moslims hebben gepleegd. Voor het overige mogen ze alles onder elkaar regelen zoals in de Arabische woestijn anno 600 gebruikelijk was.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Monique »

Ik neem aan dat molims soepsidie willen hebben voor die apartheidsrechtbank?
Ze zullen een beroep willen kunnen doen op de juridische bijstand?

In dat geval ben ik er FEL op tegen.
Wanneer ze de hele boel uit eigen zak betalen zal het mij een zorg zijn wat ze doen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Tot 2 uur kan je naar het debat kijken.

http://www.debalie.nl/live/live_2010.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door H.Numan »

Zitting Sharia rechtbank verstoord

De extreemrechtse groepering Voorpost heeft gisteravond de zitting van een Sharia rechtbank in Amsterdam verstoord. Vier activisten liepen het podium op met een spandoek, terwijl een vijfde actievoerder een pleidooi hield.

De Sharia rechtbank hield zitting in zalencentrum De Balie. Volgens de lokale zender AT5 ging het om een eenmalig experiment. Moslims konden een zaak laten behandelen door enkele 'bevoegde shariarechters'.

Cheppih
Voorpost maakte hier bezwaar tegen en waarschuwde voor "de voortwoekerende islamisering van Nederland". Met name Mohammed Cheppih die ook bij de zitting van de Sharia rechtbank aanwezig was, kreeg er van langs. Cheppih is bekend als de stichter van de Amsterdamse Poldermoskee. Voorpost waarschuwde verder voor "andere actievormen" als er nog eens een zitting van de rechtbank wordt gehouden.

De Balie heeft nog geen aangifte gedaan tegen Voorpost maar overweegt dit wel.

Spitsnieuws
Ben geen voorstander van Voorpost, maar dit is een goede actie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Ariel »

Ik heb de uitzending bekeken, maar men draait constant om de hete brei heen. Een Hollandse man wil niet scheiden van zijn vrouw. Hoe lossen we dat op. Men vraagt aan de man of hij Christen is, en dan krijg je allerlei lul praatjes dat voor Christenen de sharia niet geldt. Deze uitzending was a farce.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door H.Numan »

Natuurlijk was het een farce. Wat kan het anders zijn?
Shariah recht is onder geen enkele omstandigheid verenigbaar met westers recht.
Vier redenen, uit een lange selectie:
  1. Vrouwen worden anders (veel minder) behandeld
  2. Scheiding tussen kerk en staat bestaat niet
  3. Religieus recht is niet acceptabel binnen westers recht
  4. Mohammedanen zijn beter af onder shariah recht dan NSDAP kaderleden onder Duits recht 1933-1945
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Amazigh »

Kijk dit gaat mij ook wel te ver. Zulke mensen vragen teveel, als ze zo graag een sharia rechtbank willen dan moeten ze maar gaan wonen in Saudi Arabie.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Ik heb de uitzending bekeken, maar men draait constant om de hete brei heen. Een Hollandse man wil niet scheiden van zijn vrouw. Hoe lossen we dat op. Men vraagt aan de man of hij Christen is, en dan krijg je allerlei lul praatjes dat voor Christenen de sharia niet geldt. Deze uitzending was a farce.
Natuurlijk geldt het niet voor niet-moslims (tenzij een moslim door een niet-moslim wordt vermoord, zien of het dan ook niet geldt), maar vb. het katholiek recht geldt ook enkel voor katholieken die zich daar VRIJWILLIG aan onderwerpen.

het zit hem wel in het woord "vrijwillig": want als een katholieke man niet "màg" scheiden van zijn geloof, mag zijn even katholieke vrouw dat natuurlijk wèl vanwege de Nederlandse wet.
Zulke religieuze rechtbanken dienen dus enkel indien beide partijen zich vrijwillig aan die religieuze rechten willen onderwerpen.

Het probleem met sharia is uiteraard dat we ons kunnen afvragen hoe "vrijwillig" de vrouwelijke partijen wel zijn als ze bij de sharia rechtbank te horen krijgen dat zij niet mogen scheiden maar dan manlief er wel een extra vrouwtje op na mag houden!
Verder mogen ze van mij gerust handjes en voetjeskappen als ze dat zo graag doen, maar dan wel niet op kosten van de westerse sociale solidariteitssystemen waarbij het éénhandige slachtoffer/dader dan voor de rest van zijn leven door ons wordt onderhouden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door H.Numan »

Ik sta stomverbaasd. Amazigh en ik zijn het eens! :shock:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Ik sta stomverbaasd. Amazigh en ik zijn het eens! :shock:
Ik niet ! Alle Mohammedanen zouden onder het shariah-recht moeten vallen, waar ze zich ook bevinden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door Manon »

ik wil een aparte sharia rechtbank voor GSM-jattertjes.

1ste GSM gepikt: linkerduim af
2de GSM gepikt: rechterduim af

derde GSM wordt niet meer gepikt wegens
a) niet kunnen vasthouden
b) niet meer kunnende smsen.

gaat een pak schelen hoor!
Natuurlijk krijgen de duimlozen geen uitkering, ze kunnen glazenwasser worden. gewoon wat aangepast materiaal (vastgemaakte sponsen en trekkertjes) en wassen maar!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Shariarechtbank in Amsterdam

Bericht door mercator »

circe schreef:ik wil een aparte sharia rechtbank voor GSM-jattertjes.
ja dat is een goed en waar8ig Islamitisch idee, als de GSM werd gejat terwijl de dader te voet was mag je de KRUISAMPUTATIE toepassen, dus rechterhand en linkervoetje afhakken.

Dat doet me eraan denken, worden linkshandigen in de Islaam niet enorm gediscrimineerd? Ik snijd mijn voedsel, schrijf, hanteer een schaar en veeg mijn achterwerk af allemaal met mijn linkerhand, hoe moet dat nu gaan als ik moslim word? Moet ik dan verhongeren of analfabeet worden of zo ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie