Toch maar voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Toch maar voorstellen

Bericht door Schepsel »

...want anders is het zo onbeleefd. :rongue:

Hallo iedereen,

ik weet bij van die voorsteltopics niet zo goed wat te zeggen, dus ik geef maar wat algemene informatie: Ik ben een meisje/vrouw (net hoe je het zien wilt) van 18 jaar, overtuigd atheïstisch, en tegen de bio-industrie. Ik heb een vorm van autisme (syndroom van Asperger) wat niet meteen betekent dat wat ik denk onzin is. :wink2: Vind klassieke muziek en diverse vormen van metal mooi. Ik werk nu aan het op mezelf gaan wonen, wat nog een heel gedoe is!

Ehmmmm.....als je vragen hebt, stel ze natuurlijk. Best vervelend om een topic over jezelf te schrijven. Maar dat is zo'n beetje de bedoeling op dit deel van het forum. :?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door vadigran »

welkom
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Eliabe »

Hoi, welkom.

Veel plezier hier en dat we veel van je mogen horen.
Hoe kom je aan de naam schepsel? Je had ook de naam "mooi-mens" kunnen nemen :oops:
En op jezelf gaan wonen gaat ook lukken. Ik doe het al meer dan 35 jaar en gaat nog steeds goed.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Schepsel »

Eliabe schreef:Hoi, welkom.

Veel plezier hier en dat we veel van je mogen horen.
Hoe kom je aan de naam schepsel? Je had ook de naam "mooi-mens" kunnen nemen :oops:
En op jezelf gaan wonen gaat ook lukken. Ik doe het al meer dan 35 jaar en gaat nog steeds goed.
Ik ben maar een simpele ziel, dus 'Schepsel' zal voldoen.

Ah, ja, mijn vader woont ook op zichzelf maar dat gaat niet goed. Maar dat is een uitzondering. Het zal vast lukken.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Eliabe »

Schepsel schreef:
Ik ben maar een simpele ziel, dus 'Schepsel' zal voldoen.
Ieder mens is uniek. Ook jij.
Ah, ja, mijn vader woont ook op zichzelf maar dat gaat niet goed. Maar dat is een uitzondering. Het zal vast lukken.
Het gaat jouw zeker lukken, let maar op.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door silkyboxershortXL »

Ha schepsel, ook namens mij welkom. Ik ken zelfs een aantal asperger's Dat zijn geen simpele zielen hoor. Zet je 'ons' niet een beetje op het verkeerde been? Ik vermoed
dat je al een aantal flink onderscheidende meningen hebt die haaks staan op die van
de mensen om je heen. Mijn stem gaat nu naar de PVV omdat ik de islam als reëel gevaar zie. Ik ben des duivels op mijn vroegere partij groenlinks die blind is voor het onrecht wat de islam teweegbrengt Hmm tegelijkertijd varkens beter willen behuizen
en van moslima´s verwachten te zullen emanciperen gaat niet. Ik leef wel nog steeds "biologisch"
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Monique »

Welkom schepsel en veel plezier hier op het forum.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Ariel »

Van Harte Welkom op het forum Schepsel. Ik hoop dat jij je hier snel thuis zal voelen.
Niemand hier zal denken dat jouw gedachten onzin zijn. Mensen met het syndroom van Asperger hebben vaak een hoge intelligentie , dus ik ben benieuwd naar jouw bijdrage.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door birdie »

Welkom Schepsel, ik hoop dat je hier veel plezier gaat beleven.
Succes met het op eigen benen gaan staan, altijd spannend!
† 14 september 2012.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Links666 »

Hoi Schepsel, welkom op het forum!

Wat vind jij eigenlijk van de islam? Vind je het een godsdienst, méér dan een godsdienst, een uit de hand gelopen sekte of een ideologie?
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Pilgrim »

Welkom schepsel! Ik denk dat je hier veel zult leren. Ik neig ook een beetje naar autisme, want ik heb ADD. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door H.Numan »

Hoi Schepsel, welkom!

Ik ga over iets van 2 weekjes ene heer Abraham ontmoeten (zeggen ze tegen me, zal waarschijnlijk meneer Somchai blijken te zijn) dus ik heb het gevoel dat ik aan oud-isme lijdt. :huh:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Ketter »

Hoi Schepsel,

Jouw post interesseert me sterk, omdat ik een zoon heb met het syndroom van Asperger. Hij is wel nog jong (11 jaar) en dus "alleen wonen" is nog niet aan de orde.

Maar mochten er ervaringen zou willen delen wat betreft het alleen wonen, dan ben ik zeer geïnteresseerd.

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Links666 »

Hij is er weer! Welkom terug ouwe kafir!! :) En heb je dmv anti-discriminatie wetgeving Vlaanderen al gedéIslamiseerd? :D
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Schepsel »

Links666 schreef:Hoi Schepsel, welkom op het forum!

Wat vind jij eigenlijk van de islam? Vind je het een godsdienst, méér dan een godsdienst, een uit de hand gelopen sekte of een ideologie?

Het is een uit de hand gelopen sekte, ik durf het geen ideologie te noemen. Een ideologie is iets dat in zekere mate op denken berust, de Islam streeft er ten minste in mijn ogen meer naar om een heel keur aan absurde, irrationele en overbodige regels zo goed mogelijk uit te voeren, voor een bijzonder kwaadaardige god, wat ze koste wat het kost niet toe mogen geven. Een teken van de kwaadaardigheid van die god; een redelijke god heeft wel iets van een democratische instelling en zelfspot. Zal ik maar zeggen.

Ik weet niet of er een godsdienst is (zo zal ik de Islam hier maar even noemen, ben niet geheel zeker van wat het is) die zo ingrijpt in het leven als de Islam. Het beheerst, verziekt en verstikt alles. Het lijkt mij een soort dwangbuis die redelijk functioneren meer tegengaat dan andere religies, en die zijn al erg zat.

Maar dat is mijn ondeskundige en ietwat onzekere kijk op dit moment maar.

Doordat het zo allesoverheersend is, is er niet aan te ontkomen dat het ook een politiek-en rechtssysteem is. Ik denk dat wanneer een religie zoveel facetten van het leven bepaalt voor een (grote) groep mensen, het onvermijdelijk is dat dit wordt doorgevoerd in de politiek. Het lijkt me ook al vreemd dat een religie die zo extreem bepalend is voor het leven van mensen zich daar ook toe beperkt en zich niet bezig gaat houden met het recht.

-->De vorming van een rechtssysteem in een allesbepalende religie lijkt me niet meer dan logisch.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Schepsel »

H.Numan schreef:Hoi Schepsel, welkom!

Ik ga over iets van 2 weekjes ene heer Abraham ontmoeten (zeggen ze tegen me, zal waarschijnlijk meneer Somchai blijken te zijn) dus ik heb het gevoel dat ik aan oud-isme lijdt. :huh:
:D

Hehe, gefeliciteerd alvast! :knorrie:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door birdie »

Ik weet niet of er een godsdienst is (zo zal ik de Islam hier maar even noemen, ben niet geheel zeker van wat het is) die zo ingrijpt in het leven als de Islam. Het beheerst, verziekt en verstikt alles. Het lijkt mij een soort dwangbuis die redelijk functioneren meer tegengaat dan andere religies, en die zijn al erg zat.
Schepsel, heel mooi verwoord!
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Van Harte Welkom op het forum Schepsel. Ik hoop dat jij je hier snel thuis zal voelen.
Niemand hier zal denken dat jouw gedachten onzin zijn. Mensen met het syndroom van Asperger hebben vaak een hoge intelligentie , dus ik ben benieuwd naar jouw bijdrage.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Ik heb de neiging om te denken dat andere mensen denken dat de gedachten voortkomende uit een gestoorde geest vanuit de kiem, de gestoorde geest, al mismaakt moeten zijn.

Ik moet toch echt eens ophouden met proberen te bedenken wat andere mensen denken :?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Links666 »

Waar ik bij jonge mensen altijd benieuwd naar ben is: Wat stond er in je geschiedenis boek over 9-11 en de rol van islam daarin?

Hoe poco of Obama-fied is de leerstof op onze middelbare scholen? Of is men eerlijk over de rol van de islam?

Heb hier nog een oud godsdienstlesboek uit 1996 liggen die de zielige slaafse denkwijze van de moslim wél goed weergeeft. Misschien moet ik hem eens inscannen.
Laatst gewijzigd door Links666 op za jun 26, 2010 2:38 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Pilgrim »

Links666 schreef:Naar reacties van anderen ben ik ook benieuwd.
Mijn 'omslagmoment' kwam enkele jaren na de aanslagen op de Tin Towers van 11/9. Ik heb trouwens nooit geloofd dat Mohammed een echte profeet was of iets dergelijks, maar ik had daarvoor niet verwacht dat er zo iets kwaadaardigs achter de Islam weg zou komen. Op een gegeven moment zag ik een engelse moslim met een kolossale volle baard op de tv beweren dat de Islam de komende decennia de snelst groeiende godsdienst van West Europa zou worden. Hij keek er 'hemels' bij, want de Islam gaf volgens hem antwoorden op fundamentele vragen. Toen begonnen er bij mij belletjes te rinkelen en ben ik mij in de Islam gaan verdiepen. Mijn filosofie is dat wanneer iets (een ideologie/geloof) heel populair is en het gepaart gaat met geweld dat het dan niet deugt. De angst sloeg me om het hart toen ik al de haatdragende verzen las tegen Joden, Christenen en ongelovigen in de Koran en de hadiths. Ik ben nooit meer helemaal van de schrik bijgekomen. :ohmy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Schepsel »

Links666 schreef:Waar ik bij jonge mensen altijd benieuwd naar ben is: Wat stond er in je geschiedenis boek over 9-11 en de rol van islam daarin?

Hoe poco of Obama-fied is de leerstof op onze middelbare scholen? Of is men eerlijk over de rol van de islam?

Heb hier nog een oud godsdienstlesboek uit 1996 liggen die de zielige slaafse denkwijze van de moslim wél goed weergeeft. Misschien moet ik hem eens inscannen.
Niets, het werd niet behandeld. Wel bij Maatschappijleer, waar ook moslims in het algemeen werden besproken. Meerdere pagina's met interviewtjes met moslims en stukjes over de Islam, allemaal vreselijk gekleurd en pro-islam. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er flink wat werd verdraaid en dat er een beeld van de suikerislam werd geschetst, compleet met het pro-hoofddoekverhaal, de sprookjes over vrouwvriendelijkheid (dat ze zo worden gerespecteerd enzo), tolerantie en vredelievendheid.

En NATUURLIJK was 9/11 niet het werk van echte moslims, stond er letterlijk. Echte moslims zouden dat nooit doen, hun geloof predikt vrede.

Van een Maatschappijleerboek mag je wel beter verwachten. Ik weet niet wat de schrijvers bezielde; het was geschreven door Nederlanders, en blijkbaar waren die zo onnozel dat ze in die leugens trapten, en ons probeerden bij te brengen hoe fantastisch het wel is en hoe goed. Dat ze erin trapten is treurig: Je mag wel beter verwachten van leraren (opleiding vereist om zo'n boek te schrijven), zegt misschien wat over het niveau van de opleiding.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Ketter »

Links666 schreef:Hij is er weer! Welkom terug ouwe kafir!! :) En heb je dmv anti-discriminatie wetgeving Vlaanderen al gedéIslamiseerd? :D
Hey, Links, hoe gaat het er nog mee?

Wel, het gaat slecht met Vlaanderen/België. Irrelevante communautaire politiek gekibbel verzwakt het land. Het bewijs is dat een verdoken racist als Maingain na elektoraal verlies de 'allochonen' wil recruteren voor z'n perverse machtspelletjes. Hij denkt waarschijnlijk dat het moslimmeerderheid in Brussel hem best wel wil helpen. Sommigen zullen dat wel, en je kent hun prijs. Als hij van 'Islamofobie' een thema begint te maken weet je wat er aan de hand is.

Maar er is hoop. Een regering "De Wever/Di Rupo" gaat misschien communautaire vrede inluiden. En dan kan het debat terug open, met oplossingen, en die moeten van links komen. :-) Maar eerst moeten onnozele linkse politici inzien dat 'Islamofobie' grotendeels terecht is.

Nederland is beter op weg. Wilders dwingt de andere partijen standpunt in te nemen en (om kiezers terug te winnen) gebalanceerde standpunten. Niet Islamofiele standpunten, ook geen kopdoekentaks, maar seculiere standpunten. En daar zijn lichtpunten: Aboutaleb, ... :-)

Allez, ik ben weer op weg met krasse uitspraken. Ik heb echter weinig tijd om echt discussies aan te gaan. Het gaat goed met mijn gezondheid, maar niet met die van sommige familieleden. En dat kost wat tijd. :(

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Ketter »

Schepsel schreef:En NATUURLIJK was 9/11 niet het werk van echte moslims, stond er letterlijk. Echte moslims zouden dat nooit doen, hun geloof predikt vrede.
Ach ja, de "no true Scotsman falacy".

Ik heb een zedenleer lerares eens heel snel de mond gesnoerd die met dat argument aankwam, ik zei gewoon: natuurlijk is 9/11 door "echte" Moslims gepleegd, maar misschien moet je ze "slechte" Moslims noemen, hé. Maar één ding weet ik zeker: aandacht aan 9/11 heeft de groei van de Islam overal ter wereld "echt" goed geholpen. En weinig Moslims hoor ik daarover mekkeren.

Hoe opvallend dat "onechte" Moslims toch zo veel efficienter zijn dan "echte" Moslims om het aantal "echte" Moslims te laten groeien, niet?

Ik kreeg geen antwoord.

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door bijwoner »

Schepsel,
(Opnieuw) Welkom bij de club. Wat was je vorige nickname? Dan valt daar onderzoek op te doen.
Toen je schreef ene Abraham te zullen ontmoeten, dacht ik dat je dan 49 + 363 dagen oud bent.
Volgens je eigen schrijven, ben je net 18 jaar geworden en meisje. Naar Nederlandse & Arabische maatstaven, ben je na je 13e al geen meisje meer, maar een jonge vrouw. Klaarblijkelijk ben je aan 'een date' met ene Abraham toe?
Maar hopen, dat voor hem De Koran minder waarde heeft, dan voor veel Arabisch sprekende mede- Belgen!

Ant LaTifa kan veel vragen voor je beantwoorden op dit Forum.... :turban:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Toch maar voorstellen

Bericht door Ariel »

Bijwoner, als je een post van iemand wilt beantwoorden, dan moet je goed kijken wat die iemand schrijft
Schepsel heeft niet gezegd dat hij Abraham zal zien, dat was Numan. En Schepsel heeft geen andere nickname gehad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie