Eerwraak

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Eerwraak.

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Overspelige vrouw
Kunnen socrates of Ishanyd me even uitleggen hoe jullie dat doen ginder in islamabad?

Hoe kan je nu op je ééntje overspelig zijn? Waar zit het manneke?

Dat geldt niet alleen voor het betreffende manneke maar ook de 4 mannelijke of 8 vrouwelijke getuigen of een combia van het spektakel.

Ik ben bang dat BFA gelijk heeft en vrouwen er binnen de islam in de eerste plaats of alleen maar zijn om op te draaien voor de fouten/zondes van de mannetjes.

Gek dat moslims (hier) van leer trekken gaat tegen de kaffir die de eigen bijbel niet naleeft, omdat ze niet willen begrijpen wat daar in staat, maar van zulke berichten niet ondersteboven kunnen raken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak.

Bericht door Mahalingam »

Dat pappie en broertje het gevang in zouden gaan, was een consequentie die Afshan Azad niet ziet zitten.
Maar ja, slachtoffers kunnen nu eenmaal een strafzaak niet afzeggen zoals in de sharia.
A Harry Potter actress whose father and brother are accused of threatening to kill her has pleaded with the courts to drop the charges.
The actress has tried on three occasions to retract her statement and has pleaded with the Crown Posecution Service not to proceed with the matter,' he said.
'This is a desperately sad situation. She never wanted her father or brother locked up.'
The pair have already spent five weeks behind bars on remand but were bailed this week on condition they do not contact the actress at her new home in London.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... other.html
Harry Potter actress pleads with police to drop charges against father and brother who 'threatened to kill her'
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak.

Bericht door Mahalingam »

Nog een tragisch geval uit het Grootste Religie Gekkenhuis ter Wereld:
One month’s bride killed for ‘honour’
ISLAMABAD: A 17-year-old girl, Sania, was murdered in cold blood for honour after marrying a man of her choice just a month ago.

According to Nelor police, Sania, a resident of Village Tumair, ran away with Hamayun Khan to married him. Her uncle Hameed Khan was threatening them, they said. He then called a Jirga, which decided that no one will kill Sania and she was brought back to her father’s house.
On Wednesday, Hameed Khan shot her in head and ran away. Police shifted the dead body to Pakistan Institute of Medical Sciences and registered First Information Report on behalf of Sania’s father against her uncle.
According to sources, Sania’s father will forgive his brother in the court thus setting the killer free.
Station House Officer Fazalur Rehman said it is an honour killing case and the police cannot register an FIR against Jirga members because Sania’s father has not named them.

Govt should wake up now: Human rights activist Shahnaz Bukhari told Daily Times, “I don’t know after how many murders government will pass a bill against honour killing. Supreme Court should abolish Jirgas and an FIR should be lodged against all Jirga members. Estate should become a party instead of the victim’s father in this case.” staff report
http://www.dailytimes.com.pk/default.as ... 010_pg11_6
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:
Overspelige vrouw
Kunnen socrates of Ishanyd me even uitleggen hoe jullie dat doen ginder in islamabad?

Hoe kan je nu op je ééntje overspelig zijn? Waar zit het manneke?
Helemaal mee eens! Ik ben totaal tegen steniging dat is iets van het Jodendom en hoort eigenlijk niet bij de Koran. 100 zweepslagen zijn wel de straf voor BEIDEN. Ik ben totaal tegen het straffen van slechts 1 pleger. In Islambad doen ze netzoveel aan verkeerde dingen als hier in NL, alleen niet in het openbaar..
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Eerwraak.

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
circe schreef:
Overspelige vrouw
Kunnen socrates of Ishanyd me even uitleggen hoe jullie dat doen ginder in islamabad?

Hoe kan je nu op je ééntje overspelig zijn? Waar zit het manneke?
Helemaal mee eens! Ik ben totaal tegen steniging dat is iets van het Jodendom en hoort eigenlijk niet bij de Koran. 100 zweepslagen zijn wel de straf voor BEIDEN. Ik ben totaal tegen het straffen van slechts 1 pleger. In Islambad doen ze netzoveel aan verkeerde dingen als hier in NL, alleen niet in het openbaar..

Wel weer heel vreemd dan, vind ik persoonlijk dat steniging niet gedaan wordt door Joden, maar wel door moslims. Het gaat er niet om wat er geschreven staat, maar wat men in de prakrijk doet. Maar voor de dagelijkse praktijk sluit jij de ogen. De bijbel noemt dat het balk/splinter syndroom.

Misschien een idee voor je om eens bij deze broeder te gaan reclameren ipv hier de moraalridder uit te hangen.
Voorzitter moslimraad: stenigen van vrouwen hoort bij islam

Nicolas Blancho, president van de Islamischer Zentralrat Schweiz (IZRS) zei in een TV programma dat het stenigen van vrouwen tot een van de waarden van zijn religie behoort.
Directeur Alard du Bois-Reymond van het Immigratie Bureau (BFM) heeft de IZRS inmiddels gevraagd zich van deze uitspraak te distantiëren. Anders wordt de organisatie uitgesloten van de dialoog met de Zwitserse overheid. Du Bois-Reymond vindt dat de Zwitserse rechtsorde voor alle ingezetenen van kracht is.
ZRS woordvoerder Quaasim Illi veronderstelt dat de overheid de dialoog niet met de IZRS aangaat omdat zijn organisatie nog nieuw en onbekend is. Hij vindt het overheidsbeleid in deze ‘contraproductief’.
De IZRS werd opgericht na het minarettenreferendum omdat dat ‘de uitslag een rampzalig tekort aan kennis over de islam liet zien’. De IZRS heeft ongeveer 1000 leden. De organisatie geldt als fundamentalistisch. Er wonen ongeveer 350.000 moslims in Zwitserland.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3650" onclick="window.open(this.href);return false;


Kijken hoe die reageren als je hen van domme onwetendheid beticht.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:
ihsanyd schreef: Helemaal mee eens! Ik ben totaal tegen steniging dat is iets van het Jodendom en hoort eigenlijk niet bij de Koran. 100 zweepslagen zijn wel de straf voor BEIDEN. Ik ben totaal tegen het straffen van slechts 1 pleger. In Islambad doen ze netzoveel aan verkeerde dingen als hier in NL, alleen niet in het openbaar..

Wel weer heel vreemd dan, vind ik persoonlijk dat steniging niet gedaan wordt door Joden, maar wel door moslims. Het gaat er niet om wat er geschreven staat, maar wat men in de prakrijk doet. Maar voor de dagelijkse praktijk sluit jij de ogen. De bijbel noemt dat het balk/splinter syndroom.

Misschien een idee voor je om eens bij deze broeder te gaan reclameren ipv hier de moraalridder uit te hangen.
Voorzitter moslimraad: stenigen van vrouwen hoort bij islam

Nicolas Blancho, president van de Islamischer Zentralrat Schweiz (IZRS) zei in een TV programma dat het stenigen van vrouwen tot een van de waarden van zijn religie behoort.
Directeur Alard du Bois-Reymond van het Immigratie Bureau (BFM) heeft de IZRS inmiddels gevraagd zich van deze uitspraak te distantiëren. Anders wordt de organisatie uitgesloten van de dialoog met de Zwitserse overheid. Du Bois-Reymond vindt dat de Zwitserse rechtsorde voor alle ingezetenen van kracht is.
ZRS woordvoerder Quaasim Illi veronderstelt dat de overheid de dialoog niet met de IZRS aangaat omdat zijn organisatie nog nieuw en onbekend is. Hij vindt het overheidsbeleid in deze ‘contraproductief’.
De IZRS werd opgericht na het minarettenreferendum omdat dat ‘de uitslag een rampzalig tekort aan kennis over de islam liet zien’. De IZRS heeft ongeveer 1000 leden. De organisatie geldt als fundamentalistisch. Er wonen ongeveer 350.000 moslims in Zwitserland.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3650" onclick="window.open(this.href);return false;


Kijken hoe die reageren als je hen van domme onwetendheid beticht.
Moslim onwetenden zijn niet veel anders dan Christen onwetenden, of Joodse onwetenden of Atheistische onwetenden. Er zijn nou eenmaal mensen die de weg van God verkrachten en beweren dat dat is gezegd en gedaan door de Profeten. Mensen schrijven zoals vaker hun eigen fantasie aan Jesus, Mohammed, Mozes, Budha, Abraham etc etc etc. Nothing new under the sun. Dat is het mooie van de islam: JE BENT INDIVIDUEEL VERANTWOORDELIJK. Ook al gaat de hele wereld op zijn kop staan, als je aan de Koran houdt dan kunnen ze hoog of laag springen maar dat is hun verantwoordelijkheid tegenover Allah en niet die van mij. Ieder zijn eigen daden.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Eerwraak.

Bericht door naar boven »

ihsanyd schreef:Moslim onwetenden zijn niet veel anders dan Christen onwetenden, of Joodse onwetenden of Atheistische onwetenden. Er zijn nou eenmaal mensen die de weg van God verkrachten en beweren dat dat is gezegd en gedaan door de Profeten. Mensen schrijven zoals vaker hun eigen fantasie aan Jesus, Mohammed, Mozes, Budha, Abraham etc etc etc. Nothing new under the sun. Dat is het mooie van de islam: JE BENT INDIVIDUEEL VERANTWOORDELIJK. Ook al gaat de hele wereld op zijn kop staan, als je aan de Koran houdt dan kunnen ze hoog of laag springen maar dat is hun verantwoordelijkheid tegenover Allah en niet die van mij. Ieder zijn eigen daden.
Ieder zijn eigen daden. En ieder zijn eigen meedogenloosheid. En ieder zijn eigen onverschilligheid ten opzichte van het lot van zijn medemens. En ieder zijn eigen rol in het voortbestaan van een beestachtige ideologie..
RTFM
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

naar boven schreef:
ihsanyd schreef:Moslim onwetenden zijn niet veel anders dan Christen onwetenden, of Joodse onwetenden of Atheistische onwetenden. Er zijn nou eenmaal mensen die de weg van God verkrachten en beweren dat dat is gezegd en gedaan door de Profeten. Mensen schrijven zoals vaker hun eigen fantasie aan Jesus, Mohammed, Mozes, Budha, Abraham etc etc etc. Nothing new under the sun. Dat is het mooie van de islam: JE BENT INDIVIDUEEL VERANTWOORDELIJK. Ook al gaat de hele wereld op zijn kop staan, als je aan de Koran houdt dan kunnen ze hoog of laag springen maar dat is hun verantwoordelijkheid tegenover Allah en niet die van mij. Ieder zijn eigen daden.
Ieder zijn eigen daden. En ieder zijn eigen meedogenloosheid. En ieder zijn eigen onverschilligheid ten opzichte van het lot van zijn medemens. En ieder zijn eigen rol in het voortbestaan van een beestachtige ideologie..
Precies! Je kan het beste de wereld veranderen door jezelf en je denkwijze te veranderen... Een beter milieu begint bij jezelf.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Eerwraak.

Bericht door naar boven »

ihsanyd schreef:Precies! Je kan het beste de wereld veranderen door jezelf en je denkwijze te veranderen... Een beter milieu begint bij jezelf.
Van welk tegeltje heb je deze platitude nu weer afgelezen? :D
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Eerwraak.

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
Dhana schreef:
ihsanyd schreef: Helemaal mee eens! Ik ben totaal tegen steniging dat is iets van het Jodendom en hoort eigenlijk niet bij de Koran. 100 zweepslagen zijn wel de straf voor BEIDEN. Ik ben totaal tegen het straffen van slechts 1 pleger. In Islambad doen ze netzoveel aan verkeerde dingen als hier in NL, alleen niet in het openbaar..

Wel weer heel vreemd dan, vind ik persoonlijk dat steniging niet gedaan wordt door Joden, maar wel door moslims. Het gaat er niet om wat er geschreven staat, maar wat men in de prakrijk doet. Maar voor de dagelijkse praktijk sluit jij de ogen. De bijbel noemt dat het balk/splinter syndroom.

Misschien een idee voor je om eens bij deze broeder te gaan reclameren ipv hier de moraalridder uit te hangen.
Voorzitter moslimraad: stenigen van vrouwen hoort bij islam

Nicolas Blancho, president van de Islamischer Zentralrat Schweiz (IZRS) zei in een TV programma dat het stenigen van vrouwen tot een van de waarden van zijn religie behoort.
Directeur Alard du Bois-Reymond van het Immigratie Bureau (BFM) heeft de IZRS inmiddels gevraagd zich van deze uitspraak te distantiëren. Anders wordt de organisatie uitgesloten van de dialoog met de Zwitserse overheid. Du Bois-Reymond vindt dat de Zwitserse rechtsorde voor alle ingezetenen van kracht is.
ZRS woordvoerder Quaasim Illi veronderstelt dat de overheid de dialoog niet met de IZRS aangaat omdat zijn organisatie nog nieuw en onbekend is. Hij vindt het overheidsbeleid in deze ‘contraproductief’.
De IZRS werd opgericht na het minarettenreferendum omdat dat ‘de uitslag een rampzalig tekort aan kennis over de islam liet zien’. De IZRS heeft ongeveer 1000 leden. De organisatie geldt als fundamentalistisch. Er wonen ongeveer 350.000 moslims in Zwitserland.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3650" onclick="window.open(this.href);return false;


Kijken hoe die reageren als je hen van domme onwetendheid beticht.
Moslim onwetenden zijn niet veel anders dan Christen onwetenden, of Joodse onwetenden of Atheistische onwetenden. Er zijn nou eenmaal mensen die de weg van God verkrachten en beweren dat dat is gezegd en gedaan door de Profeten. Mensen schrijven zoals vaker hun eigen fantasie aan Jesus, Mohammed, Mozes, Budha, Abraham etc etc etc. Nothing new under the sun. Dat is het mooie van de islam: JE BENT INDIVIDUEEL VERANTWOORDELIJK. Ook al gaat de hele wereld op zijn kop staan, als je aan de Koran houdt dan kunnen ze hoog of laag springen maar dat is hun verantwoordelijkheid tegenover Allah en niet die van mij. Ieder zijn eigen daden.

Ik mag dan een domme en onwetende christen zijn die geen idee heeft wat er in de bijbel staat maar ik vergoelijk seksueel misbruik van roomse katholieke geestelijke zeker niet met dezelfde bewoordingen. Er mogen dan heel wat "onwetende" christenen rondlopen zoals ik. Wij stenigen geen vrouwen voor overspel en als ze dat wel zouden doen was ik of boeddhist of atheïst geworden, want met zulke praktijken zou ik me niet vereenzelvigen. En ik zou me doodvechten om dat soort misdaden tegen de menselijkheid aan te de grote klok te hangen. Maar jij komt werkelijk niet verder dan met citaten smijten om ONS te vertellen dat het niet islamitisch is. Wees een kerel en ga daar waar het echt nodig amok maken ipv hier de islamitische vroomheid zelve uit te hangen. Je bent wat mij betreft niet meer dan een laffe kamergeleerde en dat samen met een heel regiment van dezelfde heilsoldaten of liever gezegd heilloze soldaten. Voor de echte van het leger des heils kan ik overigens meer respect opbrengen dan voor jouw loze gekakel. Die doen tenminste nog iets wezenlijks voor anderen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Eerwraak.

Bericht door H.Numan »

ihsanyd schreef:Helemaal mee eens! Ik ben totaal tegen steniging dat is iets van het Jodendom en hoort eigenlijk niet bij de Koran.
Zo zo. Stenigen doen ECHTE mohammedanen dus niet. Alleen de jodenpijpers in Saoedi Arabië, Afghanistan, Iran, Soedan en Libië. :roll2:

Je was nuchter toen dit dit verzon?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Eerwraak.

Bericht door Monique »

ihsand: JE BENT INDIVIDUEEL VERANTWOORDELIJK
Pardon?
Sinds wanneer bestaat het "individu" in islam?

Sinds wanneer heeft een "onderworpene" een individuele verantwoordelijkheid?

Waarschijnlijk bedoel je dat iedereen individueel kan kiezen om de goddelijk regels al of niet toe te passen?
En, bij het niet toepassen van die regels dan ook individueel gestraft wordt?
(tenzij een kafir de regels overtreedt, dan is zijn hele land verantwoordelijkheid)

Heeft individuele verantwoordelijk net zo'n betekenis in islam als "in islam is geen dwang"?
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef: Ik mag dan een domme en onwetende christen zijn die geen idee heeft wat er in de bijbel staat maar ik vergoelijk seksueel misbruik van roomse katholieke geestelijke zeker niet met dezelfde bewoordingen. Er mogen dan heel wat "onwetende" christenen rondlopen zoals ik. Wij stenigen geen vrouwen voor overspel en als ze dat wel zouden doen was ik of boeddhist of atheïst geworden, want met zulke praktijken zou ik me niet vereenzelvigen. En ik zou me doodvechten om dat soort misdaden tegen de menselijkheid aan te de grote klok te hangen. Maar jij komt werkelijk niet verder dan met citaten smijten om ONS te vertellen dat het niet islamitisch is. Wees een kerel en ga daar waar het echt nodig amok maken ipv hier de islamitische vroomheid zelve uit te hangen. Je bent wat mij betreft niet meer dan een laffe kamergeleerde en dat samen met een heel regiment van dezelfde heilsoldaten of liever gezegd heilloze soldaten. Voor de echte van het leger des heils kan ik overigens meer respect opbrengen dan voor jouw loze gekakel. Die doen tenminste nog iets wezenlijks voor anderen.
Dhana,

Je bent echt een vreemde eend: Je gaat iets besluiten afhankelijk van wat anderen doen? Dat is echt vreemd. Waarom zou ik me doodvechten daarvoor? Ik ben totaal tegen het vreemdgaan. Die mensen die dat wel doen weten dat er een doodstraf op staat en toch doen ze het. Ze weten dat ze kunnen scheiden en weer hertrouwen en toch nemen ze de risico. Ze zijn net zo dom als degene die hun stenigen en veel anderen die ik niet zal noemen. Ik heb nooit beweerd dat ik hier kwam om de wereld te veranderen. Ik ben hier om mijzelf op het rechte pad te houden, ik voel me totaal niet geroepen om de anderen te veranderen als ze er niet klaar voor zijn of als ze dat niet willen, hetzij Joden, Christenen, Moslims of Atheisten of Polytheisten. En wie zegt verder dat ik geen mensen help?

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

H.Numan schreef:
ihsanyd schreef:Helemaal mee eens! Ik ben totaal tegen steniging dat is iets van het Jodendom en hoort eigenlijk niet bij de Koran.
Zo zo. Stenigen doen ECHTE mohammedanen dus niet. Alleen de jodenpijpers in Saoedi Arabië, Afghanistan, Iran, Soedan en Libië. :roll2:

Je was nuchter toen dit dit verzon?
Ga je eerst even je mond spoelen...
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsand: JE BENT INDIVIDUEEL VERANTWOORDELIJK
Pardon?
Sinds wanneer bestaat het "individu" in islam?

Sinds wanneer heeft een "onderworpene" een individuele verantwoordelijkheid?

Waarschijnlijk bedoel je dat iedereen individueel kan kiezen om de goddelijk regels al of niet toe te passen?
En, bij het niet toepassen van die regels dan ook individueel gestraft wordt?
(tenzij een kafir de regels overtreedt, dan is zijn hele land verantwoordelijkheid)

Heeft individuele verantwoordelijk net zo'n betekenis in islam als "in islam is geen dwang"?
Ik bedoel inderdaad dat ieder een vrije keuze heeft om te kiezen wat ze doen en laten en de gevolgen zijn individueel ook voor de Kafir, tenzij de hele maatschappij verdorven is dan nog zullen ze op de Laatste Dag, de Dag des oordeels, de Dag van de Verrekening, individueel beoordeeld worden en gestraft worden.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Eerwraak.

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:Ik bedoel inderdaad dat ieder een vrije keuze heeft om te kiezen wat ze doen en laten en de gevolgen zijn individueel ook voor de Kafir,
"de gevolgen".
Wanneer je bedoelt dat de "gevolgen" in handen van allah liggen en na mijn dood beoordeeld zullen worden heb je gelijk.

Echter, de praktijk laat zien dat moslims niet zo erg op allah vertrouwen en het heft in eigen hand nemen om iedere "individuele keus" af te straffen.... ook de individuele keus van kafir.


Welke "gevolgen" bedoel je dus?
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef:Ik bedoel inderdaad dat ieder een vrije keuze heeft om te kiezen wat ze doen en laten en de gevolgen zijn individueel ook voor de Kafir,
"de gevolgen".
Wanneer je bedoelt dat de "gevolgen" in handen van allah liggen en na mijn dood beoordeeld zullen worden heb je gelijk.

Echter, de praktijk laat zien dat moslims niet zo erg op allah vertrouwen en het heft in eigen hand nemen om iedere "individuele keus" af te straffen.... ook de individuele keus van kafir.


Welke "gevolgen" bedoel je dus?
Ik bedoel het eerste. En wat betreft het tweede: Wie zich niet aan de wet van het land houdt wordt geoordeeld aan de hand van het wet van het land.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Eerwraak.

Bericht door mercator »

ihsanyd schreef:
Wie zich niet aan de wet van het land houdt wordt geoordeeld aan de hand van het wet van het land.
Daarom ook ben ik absoluut VOOR de toepassing van de strengste vorm van sharia op moslims. Geselen, stenigen, klauw afhakken, ophangen...het zijn de geëigende instrumenten om moslims in de pas te laten lopen.

Het idee van Donner om sharia in te voeren in Nederland is helemaal zo gek niet. Alleen toegepast op moslims zie ik daar geen bezwaar voor. In België hebben we hier zo een bebaarde "geleerde", na een carriere van auto-en BTW zwendel, diefstallen en geweldplegingen wil die maar wat graag een rechtbank voorzitten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

mercator schreef:
ihsanyd schreef:
Wie zich niet aan de wet van het land houdt wordt geoordeeld aan de hand van het wet van het land.
Daarom ook ben ik absoluut VOOR de toepassing van de strengste vorm van sharia op moslims.

Het idee van Donner om sharia in te voeren in Nederland is helemaal zo gek niet. Alleen toegepast op moslims zie ik daar geen bezwaar voor.
Voor het eerst in je leven zeg je wat zinnigs...
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Eerwraak.

Bericht door mercator »

ihsanyd schreef:
Voor het eerst in je leven zeg je wat zinnigs...
Ja gek hé ? Ik kijk wel uit naar het vooruitzicht om publieke lijfstraffen voor en door moslims te mogen bekijken in onze straten en pleinen. Dat zal ook een stuk efficiënter-én goedkoper!- zijn dan het gepamper in onze eigen gevangenissen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Eerwraak.

Bericht door Manon »

Beste Ishanyd,

stel nu dat we sharia hier toestaan, met de handjekap en voetjekap straffen inbegrepen. Dan mag ik er toch van uitgaan dat de muzelmaanse gemeenschap zèlf zal instaan voor het betalen van uitkeringen aan de anders-valide gestraften? Wie betaalt de ziekenhuiskosten om het handje netjes te verwijderen onder narcose? Of ga je ineens voor de volle slagerspot, inclusief het stelpen van het bloed door de stomp in kokende olie te dompelen?

Ik neem aan dat de zakat kan dienen om die mensen dan later van hun natje en hun droogje te voorzien?
Laatst gewijzigd door Manon op zo jul 04, 2010 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Eerwraak.

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:En wat betreft het tweede: Wie zich niet aan de wet van het land houdt wordt geoordeeld aan de hand van het wet van het land.
Wat is in islamterritoria het verschil tussen de wet van allah en de wet van het land?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Eerwraak.

Bericht door H.Numan »

ihsanyd schreef:Ik ben totaal tegen het vreemdgaan. Die mensen die dat wel doen weten dat er een doodstraf op staat en toch doen ze het
Komt door iets dat religies (en zeker die van jouw) glashard ontkennen: de mens is een zoogdier. Een soort aap, om exact te zijn. En een aap die altijd bronstig is. Hormonen laten zich niet de les lezen door korans of andere vieze boekjes.

Maar dat ter zijde. Vreemdgaan. Is daar dwang bij aanwezig? We spreken, neem ik aan, over twee volwassenen die vrijwillig besluiten om te bonken. Dat is dus een zaak tussen die mensen en eventueel hun wettelijke partners. Jij en je sjamanen imams hebben er dus geen fluit mee te maken.

Mocht je opgewonden raken van stenigingen: verhuis naar een land waar dat kan, en leef je uit. (Dat land is gelukkig niet Nederland.)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Eerwraak.

Bericht door Manon »

Heel dat vreemdga gedoe is pas ontstaan nadat de mens de landbouw had ontdekt.
Raar genoeg was er voordien geen sprake van heel die paternalistische toestanden. Doordat landbouwgrond over verschillende generaties moest bewerkt worden, vonden de mannetjes het dan wel ineens heel belangrijk dat ze al dat bloed zweet en tranen niet gingen verspillen aan de jong van andere mannetjes. Dus... moesten de vrouwtjes onder de knoet worden gehouden zodat ze zeker waren dat er enkel met hun sperma kinderkes werden gemaakt. Dat zij verschillende vrouwkes hadden was dan weer geen enkel probleem.

Ter vergelijking: de aboriginals in Australie kenden geen landbouw, ook geen paternalisme. De kinderen zijn van de vrouw, de broers van de vrouwen helpen hun zussen bij de opvoeding van hun neefjes en nichtjes (ook genetische verbondenheid toch?). En alleman wipt met alleman! En met veel minder agressie. zie maar naar de bonobo's, die hebben ook zo'n systeem.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Eerwraak.

Bericht door ihsanyd »

H.Numan schreef:
ihsanyd schreef:Ik ben totaal tegen het vreemdgaan. Die mensen die dat wel doen weten dat er een doodstraf op staat en toch doen ze het
de mens is een zoogdier. Een soort aap, om exact te zijn. En een aap die altijd bronstig is. Hormonen laten zich niet de les lezen door korans of andere vieze boekjes.
Ja jij wel in ieder geval...
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Plaats reactie