Ben Kok. De film "islam en waarheid

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: Jawel hoor, ik verschil degelijk veel van al die groepen. Ik geef GEEN ayota om wat jullie geloven of niet geloven. Dat kan me werkelijk totaal niks schelen. Het is voor of tegen jullie, waarom zou ik me druk maken of jullie geloven of niet? Of jullie volgens de Sharia leven of niet? Waarom zou mij dat moeten schelen? Zolang ik leef volgens de sharia en mijn familie en gezin dan maakt het verder niks uit zolang iedereen ons met rust laat. Als je aan ons komt dan zal het bezuren, als je ons met rust laat dan kan het ons werkelijk niks schelen wat jullie doen of laten. Als iemand junkfood wilt eten i.p.v. Biologisch dan schaadt diegene slechts zichzelf. Jullie doen alsof ik jullie belangrijk genoeg vind om mij zorgen te maken om jullie. Dat is helaas niet zo. Het kan me werkelijk niks schelen. Wie niet luistert wilt zal wel via de praktijk/werkelijkheid vanzelf achterkomen.
Wanneer het je niet interesseert wat een ander doet of gelooft.
Waar gaat de strijd dan over die je beschrijft?
zie:
De strijd is nu tussen Islam/Spiritualiteit en Atheisme/MAterialisme. Islam is echter een sterker tegenstander gebleken dan de christendom maar de strijd tussen de TWEE WEGEN zal altijd voortduren tot het einde der tijden. Het enige wat mensen kunnen doen is kiezen aan welke kant ze staan.
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: Jawel hoor, ik verschil degelijk veel van al die groepen. Ik geef GEEN ayota om wat jullie geloven of niet geloven. Dat kan me werkelijk totaal niks schelen. Het is voor of tegen jullie, waarom zou ik me druk maken of jullie geloven of niet? Of jullie volgens de Sharia leven of niet? Waarom zou mij dat moeten schelen? Zolang ik leef volgens de sharia en mijn familie en gezin dan maakt het verder niks uit zolang iedereen ons met rust laat. Als je aan ons komt dan zal het bezuren, als je ons met rust laat dan kan het ons werkelijk niks schelen wat jullie doen of laten. Als iemand junkfood wilt eten i.p.v. Biologisch dan schaadt diegene slechts zichzelf. Jullie doen alsof ik jullie belangrijk genoeg vind om mij zorgen te maken om jullie. Dat is helaas niet zo. Het kan me werkelijk niks schelen. Wie niet luistert wilt zal wel via de praktijk/werkelijkheid vanzelf achterkomen.
Wanneer het je niet interesseert wat een ander doet of gelooft.
Waar gaat de strijd dan over die je beschrijft?
zie:
De strijd is nu tussen Islam/Spiritualiteit en Atheisme/MAterialisme. Islam is echter een sterker tegenstander gebleken dan de christendom maar de strijd tussen de TWEE WEGEN zal altijd voortduren tot het einde der tijden. Het enige wat mensen kunnen doen is kiezen aan welke kant ze staan.
De strijd is tussen de mensen die kiezen voor de weg van de Duivel en al zijn leugens en verzinsels en mooie praatjes, influisteringen en hun defenses laten zakken en zich laten inpakken door illusies en onwaarheden, valse beloftes etc etc

EN

Tussen de mensen die in 1 God geloven, in de Laatste Dag, de Dag des oordeels en goede werken verrichten en wegblijven van slechte daden.

Het enige wat mij interesseert is dat ik de juiste weg kies en degene met wie ik mee te maken heb en om wie ik geef. Voor de rest, ieder zijn eigen leven en eigen gevolgen en eigen problemen...
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Monique »

Maar, wanneer het je geen zier interesseert wat anderen doen dan snap ik niet waarom je dan tegen die mensen wilt "strijden"?
Ik vind het nogal tegenstrijdig.
Ofwel het interesseert je niet wat een ander doet en je laat ze lekker hun gang gaan...ofwel je wilt deze mensen bestrijden zodat ze ofwel sterven of leven zoals jij.

Je kunt niet zeggen "het interesseert me niet" maar toch deze mensen bestrijden;
dan interesseert het je kennelijk wel.

Welke is het dus?
De strijd is tussen de mensen die kiezen voor de weg van de Duivel en al zijn leugens en verzinsels en mooie praatjes, influisteringen en hun defenses laten zakken en zich laten inpakken door illusies en onwaarheden.

EN

Tussen de mensen die in God geloven, in de Laatste Dag, de Dag des oordeels en goede werken verrichten en wegblijven van slechte daden.
Amorele atheistische nitwit
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Links666 »

Ihsanyd schreef:De strijd is tussen ..
Klinkt logisch.

Als wij nou ook oprecht de juiste weg kiezen, wat kunnen we dan verwachten in het hiernamaals?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Monique »

Links666 schreef:
Ihsanyd schreef:De strijd is tussen ..
Klinkt logisch.

Als wij nou ook oprecht de juiste weg kiezen, wat kunnen we dan verwachten in het hiernamaals?
Waar slaat dit op?
Ik vind dat ik mijn juiste weg ga.
Wat heeft een ander daarmee te maken?

Wanneer ishand inderdaad alleen let op ZIJN leven en anderen hun gang laat gaan is er geen enkele reden tot welke "strijd" dan ook.

Er wordt gezegd dat atheïsten en anderen de islam "bestrijden".
Dat is helemaal niet waar. Wat ik voor vecht is om mijn manier van leven te behouden.
Wat moslims doen zal mij een rotzorg zijn zolang ik er maar geen last van heb.
Of ik naar het hiernameels wens te gaan of niet is geheel aan MIJ en aan niemand anders.
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Links666 schreef:
Ihsanyd schreef:De strijd is tussen ..
Klinkt logisch.

Als wij nou ook oprecht de juiste weg kiezen, wat kunnen we dan verwachten in het hiernamaals?
In het hiernamaals wordt je verdeeld in een aantal groepen. De twee grote groepen zijn de mensen van de Hel en de mensen van het Paradijs. Die hebben dan 7 subgroepen/gradaties volgens sommigen of gewoon onbkende subgroepen. Ik focus me op de 2 hoofdgroepen: Hel of Paradijs. Wat doen mensen die in de hel komen? Daar moet ik ver weg van blijven. Wat doen mensen die in het paradijs terecht komen? Daar moet ik zoveel mogelijk van leren en doen. De een groot deel van de studie draait om dit.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
Links666 schreef:
Ihsanyd schreef:De strijd is tussen ..
Klinkt logisch.

Als wij nou ook oprecht de juiste weg kiezen, wat kunnen we dan verwachten in het hiernamaals?
Waar slaat dit op?
Ik vind dat ik mijn juiste weg ga.
Wat heeft een ander daarmee te maken?

Wanneer ishand inderdaad alleen let op ZIJN leven en anderen hun gang laat gaan is er geen enkele reden tot welke "strijd" dan ook.

Er wordt gezegd dat atheïsten en anderen de islam "bestrijden".
Dat is helemaal niet waar. Wat ik voor vecht is om mijn manier van leven te behouden.
Wat moslims doen zal mij een rotzorg zijn zolang ik er maar geen last van heb.
Of ik naar het hiernameels wens te gaan of niet is geheel aan MIJ en aan niemand anders.
Natuurlijk vind je dat je de juiste weg in slaat. Dat vind iedereen van zichzelf meestal. Dan is het van belang om te gaan definieren wat "JUISTE WEG" is en op basis van wat.... Voor de rest: Lakoem dienekum wa liya dien: Voor u uw levenswijze en voor mij mijn levenswijze. Leven en laten leven.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:Maar, wanneer het je geen zier interesseert wat anderen doen dan snap ik niet waarom je dan tegen die mensen wilt "strijden"?
Ik vind het nogal tegenstrijdig.
Ofwel het interesseert je niet wat een ander doet en je laat ze lekker hun gang gaan...ofwel je wilt deze mensen bestrijden zodat ze ofwel sterven of leven zoals jij.

Je kunt niet zeggen "het interesseert me niet" maar toch deze mensen bestrijden;
dan interesseert het je kennelijk wel.

Welke is het dus?
De strijd is tussen de mensen die kiezen voor de weg van de Duivel en al zijn leugens en verzinsels en mooie praatjes, influisteringen en hun defenses laten zakken en zich laten inpakken door illusies en onwaarheden.

EN

Tussen de mensen die in God geloven, in de Laatste Dag, de Dag des oordeels en goede werken verrichten en wegblijven van slechte daden.
De strijd is allereerst IDEOLOGISCH. Het is een strijd van levenstijl en niet perse en gewapende strijd. De gewapende strijd komt als laatste wanneer men onderling elkaar onrecht begint aan te doen...
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Links666 »

@ Ihsanyd

De hemel, daar spreekt de Koran toch ook over? Zitten we ergens in de wolken en voeren we onder het genot van thee en dadels de hele dag kostelijke discussies? Of moet ik me de hemel voorstellen als een soort park?

Overleden mensen zijn aanwezig toch? Mijn oma, die nu overleden is, erkende Mohammed niet en zij beledigde God, zal zij een (lichte?) straf in de Hel krijgen omdat ze verder een goed mens was? (en 'van het boek') En niet de vraag ontwijken hè :)
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Links666 schreef:@ Ihsanyd

De hemel, daar spreekt de Koran toch ook over? Zitten we ergens in de wolken en voeren we onder het genot van thee en dadels de hele dag kostelijke discussies? Of moet ik me de hemel voorstellen als een soort park?
Overleden mensen zijn aanwezig toch? Mijn oma, die nu overleden is, erkende Mohammed niet en zij beledigde God, zal zij een (lichte?) straf in de Hel krijgen omdat ze verder een goed mens was? (en 'van het boek') En niet het antwoord ontwijken hè :)
Dat is een interessante vraag. Ik hou me alleen bezig hoe en of ik er kom. (in het paradijs). Wie er verder nog meer komen of niet of hoe het exact er uit ziet is voor mij niet relevant. Ik zie het wel wanneer ik daar kom. Er zijn enkele omschrijvingen. Het lijkt erop dat de wederopstanding lichamelijk zou zijn alleen met een aantal aanpassing. Zoals bijv. Adam en Eva waren in het begin. Het is in ieder geval lichamelijk. Dat zweven in de wolken weet ik niet. We zullen in ieder geval ALLEMAAL de hel zien en het paradijs zien alvorens er binnen te treden. Ieder zal het niveau van zijn straf of beloning krijgen die hij verdient nadat God die rechtvardig is alles in de weegschaal legt INCLUSIEF de INTENTIES van de daden, de omstandigheden, capaciteit en keuzemogelijkheden. Ik weet echt niet wat met je oma zal gebeuren ik kan niet in haar hart kijken. Er is een verschil tussen wat mensen zichtbaar doen en wat ze denken en voelen. God neemt dat ook mee in de boordeling. Daarom kan geen enkele mensen een andere beoordelen. Men kan alleen de zichtbare daden verwerpen of goedkeuren, maar dat zegt niks over God's oordeel. Weet jij veel misschien geloofde je Oma oprecht in de laatste dagen van haar leven en komt ze ergens hoog in het paradijs. Als ze Christen of Jood was dan zal God haar oordelen zoals Hij wilt.
Laatst gewijzigd door ihsanyd op ma jul 05, 2010 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Schepsel »

Ja met het woord, en wie dat niet accepteert jammer dan... En trouwens nu is de islam wereldwijd bekend. Het is ook de verantwoordelijkheid van de mensen om het zelf te bestuderen op de juiste manier in de juiste context.
Alleen jammer dat het je niet kan schelen dat veel mensen in de hel belanden- vanuit gelovig oogpunt is dat zo.
Daar vergis je je zeker in maar dat is voor een andere discussie..... Bestudeer de Freemasons waarvan vrijwel elke grote belangrijke politieke/economische bestuurder lid van is. Nibiru? De Anunaki? De Sumerians? Heb je wel eens die hele mythologie bestudeerd? Enki en Enlil?
Lees mijn handtekening maar. Die complottheorieen en UFO-verhalen ken ik redelijk, alleen is het geheel zo onbegrijpelijk omdat het zo tegenstrijdig is als de pest. En ik denk dat je het Satanisme van die complotverhalen verwardt met wat ik bedoelde: Het Satanisme van LaVey, die de Satanic Bible heeft geschreven en de Church of Satan heeft opgericht. http://www.churchofsatan.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ah, en ik zie dat je je kijk hebt gegeven als reactie op Links666 op intenties.

Maar dat verklaart niet hoe het ethisch goed is om in God te geloven. Het geloven in iets staat toch geheel los van de intentie? Hoe voegt geloof wat toe? Aan de goede daad en de goede intenties verandert toch niets?

Geloven is een visie hebben over de werkelijkheid (onder anderen). Niet eens in deze context over wat goed is, enkel over hoe hij eruitziet. Wat heeft dat te maken met je daden en intenties? Dat zijn toch twee verschillende en gescheiden dingen, die in geen relatie tot elkaar staan?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door naar boven »

ihsanyd schreef:De strijd is allereerst IDEOLOGISCH. Het is een strijd van levenstijl en niet perse en gewapende strijd. De gewapende strijd komt als laatste wanneer men onderling elkaar onrecht begint aan te doen...
Waarom zou iemand die "geen ayota geeft om wat anderen geloven of niet geloven". Iemand die "dat werkelijk totaal niks kan schelen". Iemand die niet weet waarom hij zich "druk zou maken of anderen geloven of niet" en "of anderen volgens de Sharia leven of niet". Iemand die niet weet "waarom hem dat zou moeten schelen"..

...zich met een ideologische strijd bezig houden?
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door H.Numan »

ihsanyd schreef:Dat is een interessante vraag. Ik hou me alleen bezig hoe en of ik er kom. (in het paradijs).
Ik vind het een veel interessantere vraag of dat paradijs überhaupt bestaat. :smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Zwartmeer »

ihsanyd schreef:Ik focus me op de 2 hoofdgroepen: Hel of Paradijs. Wat doen mensen die in de hel komen? Daar moet ik ver weg van blijven. Wat doen mensen die in het paradijs terecht komen? Daar moet ik zoveel mogelijk van leren en doen. De een groot deel van de studie draait om dit.
Al voordat je geboren bent is bekend waar je heen gaat. En daar kun je niets aan veranderen. Je kunt je hele leven een godsvruchtig leven geleid hebben, dat ene foutje dat je in de hel doet komen verkom je er niet mee.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Zwartmeer »

De volgende video is hier al vaker geplaatst. Aan het woord is Investigate Islam. Hij toont erin de onzinnigheid van een heleboel beweringen in de koran over het paradijs aan. En het is humor van de bovenste plank! Ja echt! Wisten jullie bijvoorbeeld dat er slavernij in het paradijs voorkomt? En dat een zeer materialistisch oord is?
Islam's heaven is about carnal desires and self-gratification at the expense of others. It has nothing to do with spiritual salvation.




Laatst gewijzigd door Zwartmeer op di jul 06, 2010 8:50 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: De strijd is allereerst IDEOLOGISCH. Het is een strijd van levenstijl en niet perse en gewapende strijd. De gewapende strijd komt als laatste wanneer men onderling elkaar onrecht begint aan te doen...
Wat is een "ideologische strijd"?
Wanneer het je geen zier interesseert welke ideologie een ander heeft .....WAT valt er dan "ideologisch" te strijden?

Ik snap het echt niet.
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Zwartmeer schreef:
ihsanyd schreef:Ik focus me op de 2 hoofdgroepen: Hel of Paradijs. Wat doen mensen die in de hel komen? Daar moet ik ver weg van blijven. Wat doen mensen die in het paradijs terecht komen? Daar moet ik zoveel mogelijk van leren en doen. De een groot deel van de studie draait om dit.
Al voordat je geboren bent is bekend waar je heen gaat. En daar kun je niets aan veranderen. Je kunt je hele leven een godsvruchtig leven geleid hebben, dat ene foutje dat je in de hel doet komen verkom je er niet mee.
Dat is waar en niet waar. Dat vereist een heel andere discussie. Andersom is ook mogelijk. Je hebt altijd een vrije wil en keuze. Profeet Jonah (Yunus) is daar een voorbeeld van.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: De strijd is allereerst IDEOLOGISCH. Het is een strijd van levenstijl en niet perse en gewapende strijd. De gewapende strijd komt als laatste wanneer men onderling elkaar onrecht begint aan te doen...
Wat is een "ideologische strijd"?
Wanneer het je geen zier interesseert welke ideologie een ander heeft .....WAT valt er dan "ideologisch" te strijden?

Ik snap het echt niet.
MIJ interesseert geen zier. Maar dat betekent niet dat het bij anderen ook zo is. Het wordt een heel andere verhaal als het om je zoon of dochter of vader of moeder of andere familieleden gaat die tegenovergesteld staan. Ook is die ideologische strijd op de eerste plaats INNERLIJK. Bijv. Je komt een heel charmante dame tegen, je bent getrouwd, ze "lijkt" alles te hebben wat je belangrijk vindt en jullie klikken helemaal, ga je dan met haar vreemd of niet? Je bent niet getrouwd en een zeer aantrekkelijke collega of studiegenoot laat constant blijken dat ze je heel leuk vindt, ga je in op haar avances of niet. Ze wilt wel met je naar bed, doe je het of niet? Iemand heeft het erg moeilijk, laat je diegene in de steek of offer je jezelf op om diegene te helpen? Je krijgt een makkelijke kans om heel veel geld te verdienen, andere mensen in de branche doen het ook op dezelfde manier, ga je erin mee of weersta je de verleiding? De INNERLIJKE strijd en de keuzes die je maakt dagelijks is TWEEZIJDIG. Welke kant bewandel je en welke niet?

Begrijp je het nu?
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

H.Numan schreef:
ihsanyd schreef:Dat is een interessante vraag. Ik hou me alleen bezig hoe en of ik er kom. (in het paradijs).
Ik vind het een veel interessantere vraag of dat paradijs überhaupt bestaat. :smile:
Zoek en gij zult vinden, vraag en gij zult ontvangen..
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: MIJ interesseert geen zier. Maar dat betekent niet dat het bij anderen ook zo is. Het wordt een heel andere verhaal als het om je zoon of dochter of vader of moeder of andere familieleden gaat die tegenovergesteld staan. Ook is die ideologische strijd op de eerste plaats INNERLIJK. Bijv. Je komt een heel charmante dame tegen, je bent getrouwd, ze "lijkt" alles te hebben wat je belangrijk vindt en jullie klikken helemaal, ga je dan met haar vreemd of niet? Je bent niet getrouwd en een zeer aantrekkelijke collega of studiegenoot laat constant blijken dat ze je heel leuk vindt, ga je in op haar avances of niet. Ze wilt wel met je naar bed, doe je het of niet? Iemand heeft het erg moeilijk, laat je diegene in de steek of offer je jezelf op om diegene te helpen? Je krijgt een makkelijke kans om heel veel geld te verdienen, andere mensen in de branche doen het ook op dezelfde manier, ga je erin mee of weersta je de verleiding? De INNERLIJKE strijd en de keuzes die je maakt dagelijks is TWEEZIJDIG. Welke kant bewandel je en welke niet?

Begrijp je het nu?
Nee want wat je hierboven zegt is heel iets anders dan wat je eerder zei.
Je zei dat het een strijd is tussen mensen; mensen die de goede weg bewandelen en mensen die de foute weg bewandelen.
Daar zit NIETS innerlijks in.
zie:
De strijd is tussen de mensen die kiezen voor de weg van de Duivel en al zijn leugens en verzinsels en mooie praatjes, influisteringen en hun defenses laten zakken en zich laten inpakken door illusies en onwaarheden.

EN

Tussen de mensen die in God geloven, in de Laatste Dag, de Dag des oordeels en goede werken verrichten en wegblijven van slechte daden
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door H.Numan »

ihsanyd schreef:
H.Numan schreef:
ihsanyd schreef:Dat is een interessante vraag. Ik hou me alleen bezig hoe en of ik er kom. (in het paradijs).
Ik vind het een veel interessantere vraag of dat paradijs überhaupt bestaat. :smile:
Zoek en gij zult vinden, vraag en gij zult ontvangen..
Leuk. Een kleur onder de vijf? Woensdag! [hypocrite.gif]

Zullen we even iets doen waar gelovigen altijd wat moeite mee hebben? We gaan even logisch nadenken.
Ihsanynd begint te kokhalzen, en bijt zich vast in z'n bidkleedje.
Dat paradijs bestaat voor eeuwig. Die hel ook.
Je bent ongeveer 74 jaar op aarde. Dat bepaald dan hoe je de komende 999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 millennia gaat doorbrengen.
En nog veeeeeeeeeel langer, want vergelijken bij eeuwig is de leeftijd van het universum niks.
Een minieme overtreding, zoals het eten van een hamburger of het niet doden van een ongelovige bepaald waar je die tijd gaat doorbrengen.
Dat klinkt niet logisch, he? :smile:

Je bent in die hemel (we nemen even aan dat die bestaat, en nog onwaarschijnlijker, dat jij er in komt) altijd gelukkig, dacht ik. Honger en ziekte bestaan niet, iedereen heeft een blikken reet van die gouden poefs [(Wel eens gezeten op een gietijzeren tuinbank?) en je bent compleet laveloos van die rivier van melk of wijn. Voor het gemak gaan we even voorbij aan de onmogelijkheid van zo'n rivier.
Eeuwig geluk bestaat niet. Kan niet bestaan. Op een geven moment wordt je misselijk bij het idee dat je weer een Truus moet ontmaagden. Dat is de 71ste al vandaag. Heb je daar wel eens over nagedacht?

Mensen die in een banketbakkerij werken mogen meestal net zo veel gebak eten als ze willen. Na een dag raak je die meuk niet meer aan. Echt waar.

Maar.... je pa (of je broer, of je beste vriend) komt helaas niet in die hemel. Die kon de verleiding niet weerstaan, en at heel stiekem een hamburger. Tja. allahf ziet alles. Dus die schreef dat op, en tig jaar later pakte hij 'm terug met rente. Kan jij voor eeuwig gelukkig zijn als je pa of je broer of je beste vriend voor altijd en eeuwig gruwelijk gemarteld wordt? Terwijl jij je zoveelste maagd ligt vol te blaffen weet je dat z'n ogen uitgerukt worden of weet ik wat.

En tenslotte:
Waarom doet die god zoveel moeite om z'n hel volgeboekt te krijgen? Met andere woorden, een god die een hel er op na houdt is gewoon een crimineel. Niks anders. Alleen dat soort labiele figuren heeft een KZ lager nodig om 'respect' af te dwingen. Aangezien die hakkenbarbaas van jullie zich aan z'n bretels kan ophijsen, vierkante cirkeltjes trekken (logica geldt niet voor dat fantasie figuur van jullie) had het ook kunnen kiezen voor geen hel, en iedereen automatisch 'goed' maken. Dus aflevering van vereerders zonder voorhuid, met extra lange flap met kijkgaten voor de wijfjes, alcohol niet laten bedenken en geen varkens scheppen. En uiteraard iedereen mohammedaan maken.

Beetje gek, niet waar?

Dus ga jij rustig op je gemak uitleggen waarom ik net als jij in die idioterie zou moeten geloven. Of waarom ik zelf maar rekening moet houden met dit soort idioterie. Laat staan respect hebben.

De bühne is aan u.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Zwartmeer »

ihsanyd schreef:
Zwartmeer schreef:
ihsanyd schreef:Ik focus me op de 2 hoofdgroepen: Hel of Paradijs. Wat doen mensen die in de hel komen? Daar moet ik ver weg van blijven. Wat doen mensen die in het paradijs terecht komen? Daar moet ik zoveel mogelijk van leren en doen. De een groot deel van de studie draait om dit.
Al voordat je geboren bent is bekend waar je heen gaat. En daar kun je niets aan veranderen. Je kunt je hele leven een godsvruchtig leven geleid hebben, dat ene foutje dat je in de hel doet komen verkom je er niet mee.
Dat is waar en niet waar. Dat vereist een heel andere discussie. Andersom is ook mogelijk. Je hebt altijd een vrije wil en keuze. Profeet Jonah (Yunus) is daar een voorbeeld van.
We hebben het hier al vaker over gehad. Als er een god bestaat heeft hij mij het logische denken gegeven. Uit deze door god gegeven logica haal ik dat het onmogelijk is dat een mens iets doet dat niet van te voren bij de alwetende god bekend is. Dit betekent dat de mens geen vrije wil heeft maar het programma afdraait zoals staat geschreven. Als al je handelingen van te voren bekend zijn kun je onmogelijk uit vrije wil handelen.

De beweringen dat Allah alles weet en dat de mens een vrije wil heeft kunnen niet allebeide waar zijn. Of god weet niet alles, en daarmee heeft de mens een vrije wil. Of god weet wel alles, en daarmee loopt de mens een van te voren vaststaand programma af.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door silkyboxershortXL »

ihsanyd schreef:
silkyboxershortXL schreef: Silky wil je echt weten waar de moslims zich spiritueel mee voeden? Wil je dat echt weten en beloof je dat je dat zal doornemen? Dan zal ik het je laten weten...
Volgens mij heb ik al het één en ander van de grondslagen gezien, een belofte heb ik al eens eerder gedaan, ben ik wat voorzichtig mee. Niettemin in alle eerlijkheid. Nog steeds ben ik geen enkel punt tegen gekomen wat ik als boeiend beschouw, En dat verbaast mij steeds meer. maakt me ook benieuwd.
Mogelijk zit de aantrekkingskracht in dat je geen eigen verantwoordelijkheid hoeft te dragen. Ook boeiende islamieten ken ik niet Neem nu die solliman pief En dat je zo iemand als je spiritueel leraar moet zien Of sjijk (sheikh) Fawaz De hele islam zie ik een beetje als Ollie B Bommel verhaal. Alleen nu met echt bloed.( Ik kan me zo voorstellen dat je dat nog niet gelezen hebt)Tom Poes is ook een listensmid. Maar nu denk ik dat inderdaad Mo een betere listensmid is En dit verhaal zie ik nog niet goed aflopen, maar ik ben al oud en daarom zal het mij persoonlijk niet zo raken en net als jij verhuis ik misschien het hele zaakje.
.
Over die 1000 andere arabisten, dat het maar niet wil vlotten met de vertaling hé Eenmaal moslim altijd moslim, dat filmpje van Dick Zwaab was wel verhelderend. En tegelijk laat ie zien wat er gebeurt met de wereld gebeurt als de clash voorbij is. Wel wat eenvoudige visie heeft ie over mensen. Maar die nuchterheid kun je niet zomaar aan voorbij. Geloof zal ondergronds moeten.

Heb je trouwens de laatste filmpjes van Zwartmeer gezien? M.i. onvolprezen. Kun je daar eens wat over zeggen? Het paradijs zo bezien is toch een belediging voor elk verstand?
(9.40)

En heb je ook mijn vorige post gezien? De vraag over de onderbroeken van Mohammed en waarom hij wel zijde hemden mag dragen. Omdat ie zijn eigen hemel op aarde heeft geschapen?
Laatst gewijzigd door silkyboxershortXL op di jul 06, 2010 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: MIJ interesseert geen zier. Maar dat betekent niet dat het bij anderen ook zo is. Het wordt een heel andere verhaal als het om je zoon of dochter of vader of moeder of andere familieleden gaat die tegenovergesteld staan. Ook is die ideologische strijd op de eerste plaats INNERLIJK. Bijv. Je komt een heel charmante dame tegen, je bent getrouwd, ze "lijkt" alles te hebben wat je belangrijk vindt en jullie klikken helemaal, ga je dan met haar vreemd of niet? Je bent niet getrouwd en een zeer aantrekkelijke collega of studiegenoot laat constant blijken dat ze je heel leuk vindt, ga je in op haar avances of niet. Ze wilt wel met je naar bed, doe je het of niet? Iemand heeft het erg moeilijk, laat je diegene in de steek of offer je jezelf op om diegene te helpen? Je krijgt een makkelijke kans om heel veel geld te verdienen, andere mensen in de branche doen het ook op dezelfde manier, ga je erin mee of weersta je de verleiding? De INNERLIJKE strijd en de keuzes die je maakt dagelijks is TWEEZIJDIG. Welke kant bewandel je en welke niet?

Begrijp je het nu?
Nee want wat je hierboven zegt is heel iets anders dan wat je eerder zei.
Je zei dat het een strijd is tussen mensen; mensen die de goede weg bewandelen en mensen die de foute weg bewandelen.
Daar zit NIETS innerlijks in.
zie:
De strijd is tussen de mensen die kiezen voor de weg van de Duivel en al zijn leugens en verzinsels en mooie praatjes, influisteringen en hun defenses laten zakken en zich laten inpakken door illusies en onwaarheden.

EN

Tussen de mensen die in God geloven, in de Laatste Dag, de Dag des oordeels en goede werken verrichten en wegblijven van slechte daden
Nee hoor, dat zijn verchillende levels/niveaus van hetzelfde "strijd". Het is maar hoe ver je in en uit zoomt... Gelijkgezinden clusteren met elkaar samen. Ze delen dezelfde gedachtes die tot gelijksoortige gedrag leiden en een homogene gemeenschap etc etc etc.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ben Kok. De film "islam en waarheid

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:Nee hoor, dat zijn verchillende levels/niveaus van hetzelfde "strijd". Het is maar hoe ver je in en uit zoomt... Gelijkgezinden clusteren met elkaar samen. Ze delen dezelfde gedachtes die tot gelijksoortige gedrag leiden en een homogene gemeenschap etc etc etc.
Een innerlijke strijd is een strijd zonder anderen. Je bent uitsluitend met jezelf in conflict. Hoe en wat een ander vindt is dan van geen belang.

Jij hebt het over een strijd tussen
de mensen die kiezen voor de weg van de Duivel en al zijn leugens
EN
Tussen de mensen die in God geloven,
Maar, vertel dan eens duidelijk hoe deze "strijd" tussen moslims en kafir in praktijk zal zijn?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie