Halal food?

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door Monique »

sunshine schreef: Als je wat meer kennis zou vergaren zou je beseffen wat voor larie je hier uitkraamt.
Ik blijf me verbazen dat jij geen moslim zou zijn.
Al je antwoorden, uitspraken etc komen rechtstreekt uit het "wat moet ik zeggen handboek voor moslims".

Mercator = onwetend........
"onwetend" is HET dooddoenertje van moslims (naast het niet spreken van Arabisch).
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Halal food?

Bericht door mercator »

Ja kijk Monique, je kent de Koran helemaal niet hé, dus ben je niet in staat de diepzinnigheden die erin staan te bevatten :D ...

Wat Sunshine hier zit neer te plompen is een variatie op het mei-68 cultuur-relativerende praatje: godsdienst is wel passé en voor onnozele halzen, maar met die halzen zélf is niks mis, helaas ook de visie van Wilders nog moslims zijn ok, Islam niet. Wat absurd is natuurlijk, want je hebt helemaal geen moslims zonder Islam en omgekeerd. Je kan bij wijze van spreken wel alle Korans uit Holland deporteren en voor de Schurkse en Marokkese kust in zee gaan gooien maar dan zitten we nog altijd met die ellendige moslims.

Wat moslims geloven of denken mag ons geen ene malle moer interesseren, feit is dat zij als zelfverklaarde groep een last en bedreiging voor onze cultuur en samenleving vormen, iets wat je niet van andere godsdienst-maniakken kan zeggen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door sunshine »

mercator schreef:Ja kijk Monique, je kent de Koran helemaal niet hé, dus ben je niet in staat de diepzinnigheden die erin staan te bevatten :D ...

Wat Sunshine hier zit neer te plompen is een variatie op het mei-68 cultuur-relativerende praatje: godsdienst is wel passé en voor onnozele halzen, maar met die halzen zélf is niks mis, helaas ook de visie van Wilders nog moslims zijn ok, Islam niet. Wat absurd is natuurlijk, want je hebt helemaal geen moslims zonder Islam en omgekeerd. Je kan bij wijze van spreken wel alle Korans uit Holland deporteren en voor de Schurkse en Marokkese kust in zee gaan gooien maar dan zitten we nog altijd met die ellendige moslims.

Wat moslims geloven of denken mag ons geen ene malle moer interesseren, feit is dat zij als zelfverklaarde groep een last en bedreiging voor onze cultuur en samenleving vormen, iets wat je niet van andere godsdienst-maniakken kan zeggen.
Ach, denk wat je wilt denken. We wonen in een vrij land (België).
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Halal food?

Bericht door mercator »

sunshine schreef:
We wonen in een vrij land (België).
Goed voor je dat je in die illusie gelooft!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door sunshine »

mercator schreef:
sunshine schreef:
We wonen in een vrij land (België).
Goed voor je dat je in die illusie gelooft!
Schat, reageer hier ook nog even: viewtopic.php?f=5&t=17174" onclick="window.open(this.href);return false; :smile:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Halal food?

Bericht door mercator »

sunshine schreef: Schat, reageer hier ook nog even: viewtopic.php?f=5&t=17174" onclick="window.open(this.href);return false; :smile:
Dat gaat over die moslims die elkaar martelen en verkrachten, ja ok, wat kan ik daar nou tegen hebben? Dat is toch helemaal in overeenstemming met hun cultuur en geloof? Ik vind dat prima zolang dat tussen moslims onderling en in een of ander apenland gebeurt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door sunshine »

mercator schreef:
sunshine schreef: Schat, reageer hier ook nog even: viewtopic.php?f=5&t=17174" onclick="window.open(this.href);return false; :smile:
Dat gaat over die moslims die elkaar martelen en verkrachten, ja ok, wat kan ik daar nou tegen hebben? Dat is toch helemaal in overeenstemming met hun cultuur en geloof? Ik vind dat prima zolang dat tussen moslims onderling en in een of ander apenland gebeurt.
http://www.youtube.com/watch?v=CX4_9fij ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Halal food?

Bericht door Ariel »

Lieve sunshine, kunnen we aub stoppen met dat gekibbel. Je kan mercator op ignore zetten, dan hoef je hem niet meer te lezen.
Een leuke discussie is goed, daar kunnen we allemaal van leren, maar dit begint vervelend te worden.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door sunshine »

Ariel schreef:Lieve sunshine, kunnen we aub stoppen met dat gekibbel. Je kan mercator op ignore zetten, dan hoef je hem niet meer te lezen.
Een leuke discussie is goed, daar kunnen we allemaal van leren, maar dit begint vervelend te worden.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Ik zal stoppen maar gekibbel komt nooit van één kant uit. :smile: Je kon zowel mij als Monique en Mercator erop aanspreken.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door Monique »

sunshine schreef: Ik zal stoppen maar gekibbel komt nooit van één kant uit. :smile: Je kon zowel mij als Monique en Mercator erop aanspreken.
Ik was al gestopt met kibbelen.... :evil:

Maar, ik wil met alle liefde en plezier de schuld op me nemen hoor. worthy:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Halal food?

Bericht door Manon »

allez monique: tien weesgegroetjes en het is je vergeven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door Monique »

circe schreef:allez monique: tien weesgegroetjes en het is je vergeven.
Is dat alles?
Kut.

Geen:
Afbeelding



? :crying:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Halal food?

Bericht door Dhana »

sunshine schreef:
Dhana schreef:
sunshine schreef:
Wil iedere moslim zijn tegenstanders van zijn geloof de KEEL doorsnijden?

Vandaag misschien niet, maar we weten nooit hoe een moslim morgen kan reageren. Als families al geen moeite hebben met eerwraak binnen de eigen gelederen, en geloof me dat zit er bij 99,99% in, waarom zouden ze er dan wel een punt van maken om vreemde kaffirs de keel door te snijden?
Tot nu toe nog geen eerwraak in de zin van moord meegemaakt onder de Marokkanen in mijn streek.

In mijn omgeving is er nog nooit iemand dood gegaan doordat die door een trein was overreden. En toch ben ik er zeker van dat mensen dat kan overkomen en overkomen is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door sunshine »

Velen verschillen nauwelijks van moslims. Monique, je hoeft niet zo neerbuigend te doen. Je staat altijd paraat als je een reactie van mij opmerkt. Moet iedereen zo fel reageren als jij (als een kieken zonder kop)? Dhana, ik zeg niet dat het niet voorkomt maar in mijn omgeving heb ik het nog nooit meegemaakt een Marokkaan die zijn bloedeigen kind vermoord, wel een andere vorm van eerwraak, verstoting. En deze vorm van eerwraak heb ik ook al meegemaakt bij de autochtonen. Zullen we ook met zijn allen luidkeels gaan roepen? Het gebeurt overal. Inderdaad, bij Marokkanen meer dan bij de autochtonen.

Ooit een artikel gelezen over integratie van volkeren. Het voorbeeld dat men gaf was de integratie van Nederlanders in Canada. Het duurt generaties vooraleer ze 'geïntegreerd' waren. Canadezen en Nederlanders verschillen minder dan Nederlanders en Marokkanen in manier van leven, denken, religie, ... .
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door Monique »

sunshine schreef:Monique, je hoeft niet zo neerbuigend te doen. Je staat altijd paraat als je een reactie van mij opmerkt. Moet iedereen zo fel reageren als jij (als een kieken zonder kop)?
Het spijt me vreselijk oh sunshine. Ik weet niet hoe ik zo diep heb kunnen zinken. :mrgreen:
Vanaf nu zal ik u met gepaste eerbied bejegenen. worthy:
Ik hoop dat u mij vergiffenis schenkt voor mijn dwaling... :crying:
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door Monique »

sunshine schreef: Ooit een artikel gelezen over integratie van volkeren. Het voorbeeld dat men gaf was de integratie van Nederlanders in Canada. Het duurt generaties vooraleer ze 'geïntegreerd' waren. Canadezen en Nederlanders verschillen minder dan Nederlanders en Marokkanen in manier van leven, denken, religie, ... .
Geachte sunshine, ik hoop dat u mij toestaat op uw verheven boodschap te reageren.
Zo niet... dan hoop ik dat u mij vergeeft en mijn reatie als niet geschreven beschouwt. worthy:

Generaties duurde het voor Nederlanders geïntegreerd waren in Canada? Dat betekent dus dat Nederlanders generaties lang de taal niet (goed) spraken en dus geen werk konden vinden, van uitkeringen en soepsidies moesten rondkomen, met de autochtone bevolking in conflict kwamen omdat ze hun Nederlandse cultuur wilden behouden zelfs wanneer deze tegen de wet inging? Bedoel je deze dingen? Ik dacht juist dat vooral boeren naar Canada zijn uitgeweken en daar hun bedrijf opnieuw opgebouwd hebben?

Ik kan het me niet voorstellen; een gedeelte van mijn familie is naar de USA uitgeweken en bij hen is de 1e!!!! generatie zover "geïntegreerd" dat ze niet eens meer goed Nederlands spreken... hun kinderen al helemaal niet. Zelfs de konten hebben de amerikaanse afmetingen overgenomen.
De andere Nederlanders aldaar waren van hetzelfde laken een pak.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Halal food?

Bericht door Ariel »

Waarschijnlijk bedoelt sunshine dat de slecht ingeburgerde Nederlanders in Canada nog generaties lang drop en haringen aten. :shock:

Kijk sunshine...Er is niemand in Nederland die vindt dat Moslims geen cous-cous mogen eten of dat ze verplicht varkensvlees moeten eten. Daar hangt namelijk de intergratie niet aan af.
Er zijn vast en zeker geïmmigreerde Nederlanders geweest die niet konden wennen aan hun nieuwe vaderland, maar die kwamen dan terug naar Nederland. Maar de rest van de immigranten hebben daar keihard gewerkt en een goed leven opgebouwd zonder dat ze de bestaande cultuur daar willen veranderen.
Marokkanen en andere moslim soorten zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Het probleem is echter dat men hier in de watten gelegd wordt. Men krijgt hier een uitkering, men krijgt hier een woning, men krijgt hier subsidie, kinderbijslag, huursubsidie en noem maar op. Al deze leuke dingen gingen de Nederlandse immigranten aan hun neus voorbij. Men moest daar keihard werken voor de boterham en de rest.
Hadden we hier ook moeten doen met onze immigranten. Maar ik weet niet eens of dat geholpen had, want de immigranten in Nederland worden in hun inburgering gehinderd door hun religie. Islam zorgt er voor dat moslims zich nooit een echte Nederlander zullen voelen. De westerse cultuur en de cultuur van moslims zijn zo verschillend dat ze nooit in staat zullen zijn naast elkaar te bestaan zonder hun fundamentele waarden te veranderen.

Islam is dus het probleem. Niet de Marokkaanse , Chinese , Turkse, enz enz komaf, maar hun religie Islam zorgt er voor dat wij nu met een enorm probleem zitten.
En zolang men dat niet beseft zal het dus een enorm zooitje blijven in het westen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Halal food?

Bericht door Manon »

Ik kan het me niet voorstellen; een gedeelte van mijn familie is naar de USA uitgeweken en bij hen is de 1e!!!! generatie zover "geïntegreerd" dat ze niet eens meer goed Nederlands spreken...
een klasgenootje van me emigreerde toen ze 14 was.
Haar ouders hebben een tabaksplantage opgestart. Zij is gehuwd met een daar wonende Canadees (ze heeft dus geen Vlaamse jongen geimporteerd). Ze is later directrice geworden van de plaatselijke middelbare school, haar ouders leerden engels voordat ze vertrokken, zij spreken nu engels, frans en nederlands. Haar kinderen spreken engels en frans. Dit is dus over een periode van +/- 40 jaar.

Een andere kennis van me, hoogopgeleid en hoge functie: zoon trekt naar de States in een uitwisselingsprogramma, studeert ginds verder en blijft. Hij neemt wel zijn vlaams lief mee. Heeft ginds een reuze zaak opgebouwd in sanitair (zelfs nog in TV programma's geweest), kinderen spreken geen nederlands meer.

Hoeveel generaties zei je?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: Halal food?

Bericht door vadigran »

sunshine schreef: Hier lopen er ook rond met een doek en ze volgen dat speciaal geloof. Ik ben vergeten hoe je die noemt. Vrouwen in lange rokken en doekje op.
Amish?

http://www.youtube.com/watch?v=xo74Dn7W_pA" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Halal food?

Bericht door Mahalingam »

Oeps, een klein foutje met grote gevolgen.
Gevangenen kregen non-halal burger te eten en nu zullen de Mohammedanen (het merendeel van de populatie in de gevangenis, net zoals bij ons) allemaal naar de hel gaan. Niet vanwege wat ze gedaan hebben maar vanwege wat ze gegeten hebben. Excuses zijn op hun plaats.
Prison governor apologises for non-halal food
A prison service spokesman said: "On Saturday a problem in the kitchens resulted in Muslim prisoners being mistakenly served non-halal food."
It is still not clear exactly what meat was used.
Ja, het zou wel eens varken kunnen zijn geweest! Damage control is hard nodig !!!
The spokesman added: "The governor is apologising to the prisoners affected and an investigation is under way. The prison is working closely with the Muslim chaplain on this matter."
Kijk, daar zijn u die gevangenis-imams bruikbaar voor: om paniek te bezweren.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8855829.stm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Halal food?

Bericht door Monique »

Wanneer ze gewoon niets zeggen weten die moslims van nix en hebben ze nix te klagen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Halal food?

Bericht door Ariel »

Zwitserse chocoreep Toblerone is voortaan halal

De bekende Zwitserse chocolade van Toblerone is een halal product geworden. De ingrediënten en de productie in de chocoladefabriek van Bern werden daarvoor aangepast. De reden is economisch: fabrikant Mondelez exporteert 97% van de Toblerone en wil geen kansen missen op de bloeiende halal-voedingsmarkt.

Toblerone is al halal sinds april 2018, maar het is pas nu bekend geworden. De Amerikaanse voedingsgroep Mondelez liet de enige Toblerone-fabriek ter wereld, in Bern, certifiëren voor het halal-label. Daarmee wordt aangegeven welk voedsel voor moslims toegestaan is.

,,Het originele recept van Toblerone is ongewijzigd”, benadrukt een woordvoerder. Er zijn wel aanpassingen gebeurd aan de productie en aan ingrediënten. Om over het label te beschikken, mag er bijvoorbeeld geen contact met varkensvlees of alcohol zijn tijdens de productie.

Mondelez bleef volgens Zwitserse media bewust discreet over het halal-certificaat, uit angst voor oproepen om het product te boycotten. De term ‘halal’ zou gevoelig liggen in tijden van moslimterrorisme.

De redenen zijn economisch. De halal-voedingsindustrie is honderden miljarden euro’s waard, en de komende jaren wordt veel groei verwacht.

Nestlé
Nestlé, het grootste voedingsbedrijf ter wereld, gaf eerder al aan dat het de ambitie heeft om de absolute nummer één te zijn op vlak van halal-voeding. ,,Al meer dan 100 van onze fabrieken hebben een halal-certificaat”, zegt een woordvoerder.

M&M’s, ook een bekend merk van chocolade-snoepjes, kondigde in 2016 al aan dat ze hun fabrieken zouden aanpassen. Hun snoepjes zouden zowel halal als koosjer worden, opdat zowel joden als moslims zonder zorgen hun product kunnen consumeren
Helaas..Vanaf dit moment is de Toblerone reep een no no voor mij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Halal food?

Bericht door King George »

En daar moesten we ons maar eens bij aansluiten. #BoycotHalal
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Halal food?

Bericht door Mahalingam »

Wat je nooit hoort, maar wat ik wel wil weten is: "wie geeft dat halal-label ? " Want het is natuurlijk de reinste windhandel en de winsten van die certificateurs gaan naar meer-Islam-initiatieven en sommige investeren in de jihad.

Ergens wel begrijpelijk dat ze er niet mee te koop lopen want een certificaat van een Turkse club is niet geldig voor Marokkanen enz. enz.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Halal food?

Bericht door Pilgrim »

King George schreef:En daar moesten we ons maar eens bij aansluiten. #BoycotHalal
Maar dan moeten we wel weten wat precies allemaal halal is. Ik heb nog steeds niet een goede lijst van Nederlandse producten kunnen vinden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie