Gerard: de islam ontdekt

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Hallo allemaal,

Graag stel ik me voor: Gerard, op deze plek terecht gekomen na een lange omzwerving in de Islamitische wereld. Hieronder mijn lange verhaal voor de geinteresseerde lezer........

Ik heb altijd veel interesse gehad in religies en ook in de islam. Door reizen naar islamitische landen, moslim kennissen en de media kwam ik vaak met de islam in aanraking. Net als de meeste mensen zag ik de islam als gewoon één van de religies, waarbij de aanhangers er wat meer voor gingen. Dat vond ik wel iets moois hebben. Met de ervaringen van gastvrije mensen in moslimlanden en mooie oude moskeeen, zag ik er weinig kwaad in en zag ik de enkele bommengooier als niet meer dan een verdwaalde gek, zoals je die in alle religies tegenkomt.

In 2006 speelde de rel rond de Mohammedcartoons en ik vroeg me af waarom moslims er zo heftig op reageerden. Ik kon me wel wat serieuzere problemen voorstellen. Ik besloot de vraag aan moslims te stellen en me nu eens echt te gaan verdiepen in de islam. Ik kwam zo terecht op Ontdekislam.nl en kreeg in mijn ogen logische reacties op deze vraag: dit moet je niet aan ons vragen want wij zijn niet degene die vlaggen in brand steken...

Mijn laatste post op dat forum ging ironisch genoeg eveneens over Mohammedcartoons. Het was een reactie op een jubelbericht dat de moslimstrijders keihard hadden teruggeslagen, bij een plaatje van een uitgebrande tank. Ik zag de link niet tussen die tank en de cartoons en vond het sowieso misselijkmakend. Daarna was ik om onverklaarbare redenen gebant, maar eigenlijk hadden de beheerders gelijk. Ik wist inmiddels genoeg over de islam, dit forum was een uitstekende leerschool geweest. En waarom zou je op school blijven als je genoeg weet?

Ik ben deze moslims dankbaar voor alles wat ze mij geleerd hebben over hun religie. Ik ben enorm veel wijzer geworden, maar wel anders dan men had gehoopt. In het begin sloot ik niet uit dat ik me zou bekeren, maar hoe meer ik me verdiepte, hoe minder enthousiast ik werd. Aanvankelijk kreeg ik supervriendelijke berichten over Jezus in de islam, vrede en barmhartigheid en links naar vriendelijke sites. Maar die vriendelijke mensen haakten al snel af als bleek dat bekeren niet ging lukken. De vredige gevoelens bleken bovendien beperkt tot alleen de moslims, en dan nog alleen de eigen stroming.

Volgens moslims moet je niet naar hen kijken, maar naar de islam zelf die perfect is. Maar de bronteksten vielen eveneens erg tegen. De koran was het perfecte boek, maar ik kwam er gewoon niet doorheen, met alle opsommingen, herhalingen en de vele dreigementen.... wat was er dan zo perfect aan dit boek? Hoe konden die gewelddadige versen in een perfect boek staan? Het antwoord kwam niet. Ik kreeg ofwel enkele mooiere versen (die ook in de bijbel te vinden zijn), of een zeer omslachtige tekst over wat er éigenlijk bedoeld wordt (zonder verder bewijs), of een boze reactie dat ik anti-islam was.

Tegelijkertijd volgde ik de discussies over de walgelijkheid van het ongelovige westen en de heroische strijd voor de islam, van mensen die kennelijk in datzelfde westen leven. Ik begreep niet waarom ik zo veel ellende heb gezien in landen waar die mooie islam heerst. En waarom zou het ene schepsel het andere moeten bestrijden omdat hij een ander geloof heeft? Als Allah almachtig heeft, waarom heeft hij dan menselijke strijders nodig?

Bij het lezen van de ahadith bleek het voorbeeld, de profeet Mohammed, nog een stuk kwaadaardiger te zijn dan ik had durven vrezen. Het is maar goed dat de meeste moslims hem niet echt volgen. Ook hier bleven veel vragen onbeantwoord. Waarom bemoeide Allah zich zo sterk met het persoonlijke leven van Mohammed, kreeg hij diverse privileges van Allah? Hoe kon de perfecte mens een Joodse stam uitmoorden? Waarom moet ik van Allah niet alleen in Hem geloven, maar ook in de mens Mohammed en de mens Mohammed gehoorzamen? De vragen bleven opnieuw onbeantwoord. Met ahadith over 1.000.000 hassanaat voor het uitspreken van een zinnetje, vliegen die medicijnen op hun vleugel hebben, etc. viel ook de illusie in elkaar dat de islam logisch is.

Ik heb desondanks heel lang volgehouden dat de islam in wezen vredelievend is, ondanks een steeds langere lijst van "uitzonderingen". Maar langzaam werd me duidelijk dat ik mezelf voor de gek heb gehouden. Veel moslims zijn inderdaad vredelievend, maar dat is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam.

Die conclusie is pijnlijk. Er zijn 1,5 miljard moslims, de islam groeit en als deze religie inderdaad haat predikt, zitten we met een probleem. Maar dit probleem ontkennen is geen oplossing.
Dagelijks vallen goedbedoelende mensen voor de schijnversie van de islam, en miljoenen mensen zitten verstrikt in de religie van angst. De wereld zou mooier kunnen zijn met minder haat en angst.
Daarom denk ik dat de wereld moet weten waar de islam voor staat.

Ontdekislam verwijst vaak naar deze site en ik zag jullie lange tijd als een anti-site die eenzijdig negatief was. Ik moest gaandeweg erkennen dat jullie onderbouwingen vaak dezelfde zijn als die van de vrome moslims, alleen geloven jullie niet dat het van Allah kan komen. Ik wil met mijn opgedane kennis hier graag aan bijdragen en hoop dat o.a. op deze site te kunnen doen.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Manon »

Hartelijk welkom! Aan je relaas te zien denk ik dat je "thuis" bent gekomen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Welkom binnen onze gelederen, Gerard. En alvast bedankt voor je steun aan FFI door je aan te melden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Schepsel »

Ook van mij van harte welkom. Ik ben erg geïnteresseerd in je kennis. En ja, op OntdekIslam zijn ze wat excentriek in onze satanische westerse ogen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Ariel »

Van Harte Welkom Gerard. Ik ben blij dat je ons team komt versterken, en dat jij je kennis met ons wil delen.
Ik begrijp niet waarom men op ontdekislam zoveel mensen een ban geven alleen maar om het feit dat men kritisch tegenover Islam staat.
Deze site krijgt subsidie van het rijk, dus je zou verwachten dat een iedereen welkom is, en blijft. Mischien zijn ze op die site bang dat nieuwe moslims gaan twijfelen als men de anti islam posten lezen? Wie zal het zeggen.
Ik wens je een goede tijd op FFI toe.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom. :rock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Ariel? Weet je zeker dat dat forum subsidie krijgt? Ik heb daar laatst gelezen dat dat absoluut niet waar is. Ik zou wel graag eens willen weten hoe dat daar nu werkelijk zit.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Ariel »

Je hebt gelijk Dhana..Ik heb het opgezocht. De site draait op donaties.

http://www.ontdekislam.nl/donaties.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn al wat donaties binnen gekomen en wij willen de donateurs hiervoor bedanken en insja allah zal allah subhanawataala hun reikelijk belonen hiervoor met het beste.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Dank jullie wel voor jullie welkom!

@ Ariel: het bannen van mensen zoals ik komt denk ik omdat wij voor het doel van die site niet nuttig zijn en mogelijk schadelijk. Niet nuttig omdat bekeren toch niet gaat lukken, en schadelijk omdat we vragen stellen die 'fitna' kunnen veroorzaken. Voor mijn ban waren de meeste andere kritische personen ook al gebant.

Het verstoren van de da'wa vond men daarbij waarschijnlijk het meest vervelend. De meest heftige reacties kreeg ik als ik een vraag stelde in zoetige topics waarin een bijna-bekeerde zich voorstelde of een vraag stelde als "waar vind ik boekjes over de islam?".


Ik vermoed trouwens dat ze die site niet kunnen laten draaien van die paar donaties. Volgens mij zit er een stichting achter verbonden aan een moskee in Rotterdam. Hoe die aan zijn geld komt, wil ik niet weten.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Manon »

Ook Maroc.nl krijgt (of kreeg alvast) een serieuze pot subsidies. Verder worden ze gesponsored door wahabistische of salafistische organizaties uit Saoudi .
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Ik weet het Gerard. Toen ik me daar een jaartje of 3 geleden voor het eerst liet zien, was het er allemaal gewoon een soort van gezellig. naar mate de tijd vorderde, werd de toonzetting grimmiger en grimmiger. Met als climax het elimineren van alle ongewenste elementen.

Ze zijn daar een weerspeigeling van de collectieve islamitische beweging zoals die als een tsunami over de wereld raast. Hoe radicaler de imams en andere "godsgeleerden" hoe fanatieker en onredelijker de posts daar.

Een tsunami, hoe veel verderf zaaiend ook, is echter van tijdelijke aard. Deze duurt al wat langer maar zal op een gegeven moment ook uitgeraasd zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

Welkom Gerard, ik ben blij dat steeds meer mensen die "suikerislam" herkennen en de realiteit onder ogen (durven) zien.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Je hebt gelijk Dhana..Ik heb het opgezocht. De site draait op donaties.

http://www.ontdekislam.nl/donaties.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn al wat donaties binnen gekomen en wij willen de donateurs hiervoor bedanken en insja allah zal allah subhanawataala hun reikelijk belonen hiervoor met het beste.
Het zou al een mooie beloning zijn als ze 'reikelijk' correct zouden spellen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
Ariel schreef:
Er zijn al wat donaties binnen gekomen en wij willen de donateurs hiervoor bedanken en insja allah zal allah subhanawataala hun reikelijk belonen hiervoor met het beste.
Het zou al een mooie beloning zijn als ze 'reikelijk' correct zouden spellen.
:laugh1: JIj zegt het, en ik dacht het. Vandaar dat ik deze zin op het forum gequote heb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door silkyboxershortXL »

welkom Gerard. Op dit moment ben ik erg nieuwsgierig de 'suiker' , de praktijk van het werven. Ik herken de haat direct
maar hoe breng (verberg) je dat voor bekeerling. Is er een achilles hiel om het werving te verstoren? (Behalve het afbreken van moskeeën)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

silkyboxershortXL schreef:welkom Gerard. Op dit moment ben ik erg nieuwsgierig de 'suiker' , de praktijk van het werven. Ik herken de haat direct
maar hoe breng (verberg) je dat voor bekeerling. Is er een achilles hiel om het werving te verstoren? (Behalve het afbreken van moskeeën)

Ik denk dat we beter kunnen beginnen met het verbieden van het openluchtbidden. De moslimjochies toegang verbieden tot zwemgelegenheden. Niet ingaan op eisen tot het verwijderen van kusntwerken met door hen niet gewaardeerde objecten. Zwembaden niet openstellen voor moslimazwemmen. Ouders vervolgen als kinderen of meiden alleen bepaalde lesuren niet mogen volgen om religieuze redenen. Trouwens alle ouders van allachtonen vervolgen als hun kroost zich niet aan de wet houdt.

En wat de bekeerlingen betreft: een eerlijke info omtrent waar de islam voor staat en het leven van de profeet heeft ingehouden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door silkyboxershortXL »

Dhana schreef:
silkyboxershortXL schreef:welkom Gerard. Op dit moment ben ik erg nieuwsgierig de 'suiker' , de praktijk van het werven. Ik herken de haat direct
maar hoe breng (verberg) je dat voor bekeerling. Is er een achilles hiel om het werving te verstoren? (Behalve het afbreken van moskeeën)

Ik denk dat we beter kunnen beginnen met het verbieden van het openluchtbidden. De moslimjochies toegang verbieden tot zwemgelegenheden. Niet ingaan op eisen tot het verwijderen van kusntwerken met door hen niet gewaardeerde objecten. Zwembaden niet openstellen voor moslimazwemmen. Ouders vervolgen als kinderen of meiden alleen bepaalde lesuren niet mogen volgen om religieuze redenen. Trouwens alle ouders van allachtonen vervolgen als hun kroost zich niet aan de wet houdt.

En wat de bekeerlingen betreft: een eerlijke info omtrent waar de islam voor staat en het leven van de profeet heeft ingehouden.
Dat laatste is dan voor als ze uit de moskee komen. Moskee is dus islam kazerne en de bekeerling een rekruut die nog ingewijd moet worden in het medina gedeelte van de koran. Verder ben ik het met je eens en overtreden is een bewijs van ongeschiktheid voor de maatschappij. Helaas zo ver is het nog niet. Intussen blijf ik wel zitten met hoe die knul waar ik laatst over schreef aan te pakken. Het is gelukkig wel een eigengereide dwarskop, en nieuwe info, hij is homo en heeft zware schade opgelopen van zijn ongewoon tragisch overleden vader. En hij krijgt de suiker over zich heen.Is kwetsbaar. Daarom wil ik van de suiker weten.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Ariel schreef:Je hebt gelijk Dhana..Ik heb het opgezocht. De site draait op donaties.

http://www.ontdekislam.nl/donaties.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn al wat donaties binnen gekomen en wij willen de donateurs hiervoor bedanken en insja allah zal allah subhanawataala hun reikelijk belonen hiervoor met het beste.
Het zou al een mooie beloning zijn als ze 'reikelijk' correct zouden spellen.

De hele site staat bol van verkrachting van de Nederlandse taal.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

silkyboxershortXL schreef:welkom Gerard. Op dit moment ben ik erg nieuwsgierig de 'suiker' , de praktijk van het werven. Ik herken de haat direct
maar hoe breng (verberg) je dat voor bekeerling. Is er een achilles hiel om het werving te verstoren? (Behalve het afbreken van moskeeën)
Ik kreeg op een gegeven moment zo'n suikerboekje kado, maar wist toen al voldoende vanuit de échte bronnen van de islam. De boodschap van die boekjes is totaal anders dan van de koran en hadith. Er staan veel "halve waarheden" in en onwaarheden in, zoals "islam betekent vrede". Veel zoekenden willen (denk ik) graag geloven dat dit de islam is, en vragen niet door.

Vragen stellen lijkt me een goede manier, waarbij iemand ook bronnen moet kunnen geven. Dit is trouwens ook de islamitische methode, er is altijd een 'bewijs' nodig (koran of hadith), je mag niet uit eigen begeerte spreken.

Opvallend is dat moslims bijna nooit adviseren om de koran eens door te nemen, of de hadithverzameling van Bukhari. En het is vreemd een boekje van een menselijke schrijver te adviseren als je claimt het perfecte boek van Allah in handen te hebben.

Je hebt het over een maat van je, ik zou hem de koran en hadith laten lezen (staat gewoon op internet). Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand die de koran en hadith leest zonder suikerboekjes, zich tot de islam bekeert. Een homo overigens al helemaal niet (laat hem eens wat discussies over homo's op ontdekislam.nl lezen).
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Ik denk dat de enige strategie is, om alles gewoon bij de naam te noemen wat de islam betreft en dus niet als een kat om de het brei draaien om toch vooral politiek correct uit de hoek te komen. Om te beginnen moet de hele toonzetting ten aanzien van islam en tegen moslims veranderd worden. Gewoon alles en iedereen die pro-islam is met feiten om de oren slaan. Ahadith aanhalen die haaks staan op de islamitische mythe van het mooi en prachtige leven van de proleet etc. Voorlichting gaan geven op scholen zou de volgende stap kunnen worden. Op een paar uitzonderingen na zijn de bekeerlingen uiteraard allemaal jongeren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Schepsel »

Je moet toch onvoorstelbaar dom zijn als je je bekeert zonder de belangrijkste geschriften te hebben gelezen...zijn mensen die zo dom zijn wel te helpen? Met wat voor voorlichting dan ook?

De geschriften zelf lijken me namelijk reden genoeg voor een potentiële bekeerling om fiks te schrikken. Vrijwel in het begin saat er dat Allah de ongelovigen ongelovig heeft gemaakt, met meteen erna dat ze vreselijk gestraft zullen worden daarvoor! Daar kán je toch niet overheen lezen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Je moet toch onvoorstelbaar dom zijn als je je bekeert zonder de belangrijkste geschriften te hebben gelezen...zijn mensen die zo dom zijn wel te helpen? Met wat voor voorlichting dan ook?

De geschriften zelf lijken me namelijk reden genoeg voor een potentiële bekeerling om fiks te schrikken. Vrijwel in het begin saat er dat Allah de ongelovigen ongelovig heeft gemaakt, met meteen erna dat ze vreselijk gestraft zullen worden daarvoor! Daar kán je toch niet overheen lezen.

Bekering - tot de islam - is niets rationeels, maar puur op sentimenten gericht. Iedere bekeerling voelt zich bevrijd, vrijer of wat voor mooie woorden ze daar ook aan willen wijden.

Ook heel bizar is dat je als kaffir geen commentaar mag/kan leveren op de koran als het arabisch niet machtig bent, maar als je je wilt bekeren is dat weer geen enkel beletsel. Ze zullen daar inmiddels wel weer een of ander kromme logioca voor gevonden hebben omdat recht te breien, maar het blijft niet kloppen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Alba »

Van harte welkom Gerard. Je lijkt me een kritische geest die op tijd de gevaren van de suikerislam ontdekt heeft. Veel plezier hier.
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door vadigran »

Welkom Gerard. Toen ik die titel las dacht ik even dat je, je bekeerd had :roll2: (Gerard: de islam ontdekt :roll: ).
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:Je moet toch onvoorstelbaar dom zijn als je je bekeert zonder de belangrijkste geschriften te hebben gelezen...zijn mensen die zo dom zijn wel te helpen? Met wat voor voorlichting dan ook?

De geschriften zelf lijken me namelijk reden genoeg voor een potentiële bekeerling om fiks te schrikken. Vrijwel in het begin saat er dat Allah de ongelovigen ongelovig heeft gemaakt, met meteen erna dat ze vreselijk gestraft zullen worden daarvoor! Daar kán je toch niet overheen lezen.
Veel (vrouwelijke) bkeerlingen bekeren zich omdat ze een vriendje hebben.
m.a.w. ze zijn volkomen blind en geloven alles wat het vriendje ze vertelt.
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie