Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Ariel »

Weinig hulp voor christenen

NEW YORK - Christelijke slachtoffers van de watersnoodramp in Pakistan worden achtergesteld bij de hulpverlening.

,,Zij moeten hun laatste bezittingen verkopen om eten te krijgen en krijgen geen drinkwater'', zegt dr. Nazir Bhatti, voorzitter van het Pakistaans Christelijk Congres dat strijdt voor gelijke burgerrechten, vanuit New York.

Bhatti zegt dat zijn christelijke volksgenoten ,,volledig genegeerd'' worden door regeringsinstanties en islamitische hulporganisaties.

,,De hulp, afkomstig van de Verenigde Naties en westerse niet-gouvernementele organisaties, gaat bij voorkeur naar moslimslachtoffers; alleen als er wat overschiet, krijgen christenen hun deel. Zelfs nu veel slachtoffers in provisorische tenten wonen, worden christenen streng gescheiden van hun islamitische medeburgers. Zij worden beschouwd als onrein en als ongelovigen'', aldus Bhatti.

Afgelopen vrijdag al had Open Doors USA, een organisatie die zich inzet tegen christenvervolging, een noodkreet van Pakistaanse kerkleiders bekendgemaakt. Volgens hen zijn de christelijke slachtoffers extra kwetsbaar. ,,Veel mensen hebben hun huis verloren; de veiligste plek om te blijven is voor hen de moskee. Nu de ramadan is begonnen, verkeren christenen in een zeer kwetsbare positie. Wij vrezen dat zij bij de hulp gepasseerd zullen worden.''

Wanhopig

Bisschop Humphrey Peters van Peshawar heeft bevestigd dat veel hulpgoederen niet bij christelijke Pakistanen terechtkomen. De christenen leven als gevolg van marginalisatie dikwijls al in armoede, maar de overstromingen maken hun situatie ,,wanhopig'', zegt ook Yunis Lal Din, leider van de Fellowship of Brethren Churches in Pakistan. ,,De christenen zijn dubbel slachtoffer.''

In Pakistan leven naar schatting vier miljoen christenen te midden van 170 miljoen islamieten. Veel van de Pakistaanse christenen wonen in de zwaargetroffen provincie Punjab. ,,Zij zien de overstromingen als een natuurramp, niet als een vloek over Pakistan'', aldus Bhatti

http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... christenen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan hier zo boos om worden. Nu zal ik zeker geen cent meer geven aan giro 555. Pas als ik een Christelijke organisatie kan vinden die me belooft dat men alleen hulp aan Christenen zal geven , dan zal ik mijn portemonnee open trekken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Schepsel »

En die instelling IslamicRelief dan? Die beweert iederéén te helpen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

Geen CENT! aan geen enkele instantie in die islamitische landen! lazer toch op! Alles wat ik zelf denk staat hier al door jullie beschreven! Ik denk eigenlijk alleen maar hoe meer hoe liever dat ruimt op, en ik ben bang dat mercator gelijk heeft, dat er helaas zoveel 'aangevogeld' weer rustig bij komt.... helaas... en alllaaah weet alles dus is het goed.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Manon »

Het bericht over die christenen die worden gediscrimineerd zo ver en zoveel mogelijk verspreiden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

circe schreef:Het bericht over die christenen die worden gediscrimineerd zo ver en zoveel mogelijk verspreiden!

Zo even via myn Hyve De Stem van het Nederlandse Volk naar 886 leden verzonden,
die ook weer allemaal hyves hebben met meer leden dan ik... :knorrie:
:evil: :turban: :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Mahalingam »

Donderdag gaan de publieke omroep, RTL en SBS aandacht vragen voor de ramp in Pakistan.
Volgens een woordvoerder van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) komt er geen show die op verschillende zenders tegelijk wordt uitgezonden, zoals bij de aardbeving in Haïti.
Die avond is er ook Europa League voetbal.
__________________
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

ja ik heb t gisteren gelezen en dacht gelijk hàà, op 2 zenders nog wel, wat een eenheid is er...

wie ergert zich ook zo aan die omhoog gevallen presentatortjes en presentratricetjes die steeds de pakistantsoenaamie aanprijzen...
vooral begin ik me te storen aan die troel die ene blonde bij rtl boulevard, die die 'hondjes redt' hoe die vooringenomen en niet gehinderd door enige kennis (wat een heerlijke zin is dit toch :P ) 'de Nederlander' denkt toe te moeten spreken....
zij heeft geen ideeeeee dat zij 'straks na de moslimtsoenaamie' geen hondjes meer mag redden of welke functie dan ook nog mag vervullen op tv maar als gescheiden vrouw snel aan een mohammedaan zal worden gekoppeld om t maar eens ff lekker gechargeerd te brengen,

ik zag vanochtend toevallig een stukje van 'de wandeling' met een zoon v e nsb'er en op t end werd 'coachend' gevraagd of de man dacht of er ms NU ook nog wel 'zo' gedacht werd door 'groepen'... het moet en zal bij dr haren erbij gesleept worden... eigenlijk alleen al daarom zouden die lui het zèlf moeten meemaken hoe de islamitische koeltoer is in t eggie...

ahhh dat is ook erg, komt net nog gauw die Loretta in beeld voor 'al die kinderen'...
ook zo'n sufgewiegde troel hoe kòmt iemand toch zo dom? en prangender is de vraag 'hoe BLIJFT iemand zo dom?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

van een zeer gewaardeerde vriendin van me dit bericht;
Kijk dit filmpje is gemaakt in Polen
tijdens de overstroming van 2 maanden geleden
(is er nog steeds een drama heb ik begrepen,
ook in Roemenië oa., hele dorpen schijnen weggevaagd te zijn door het water)

Deze dieren worden gered door de dierenasiel medewerkers,
Het is in het Pools maar de beelden spreken voor zich.
http://www.tvn24.pl/-1,1657694,0,1,ratu ... omosc.html

Toevoeging:
Je kunt je wel afvragen waarom er wel een actie wordt gehouden voor Pakistan een land met een bevolking die wekelijks met spandoeken laten weten hoe ze ons haten en af willen maken,
maar niet voor Europese landen nota bene
die ook al maandenlang te kampen hebben met overstromingen en ontheemden en enorme schade aan zowel dorpen/woningen, wegen/bruggen en oogsten die door het water vernietigd zijn.


Niet een woord hoor je erover,
geen beeld zie je ervan....
maar wel dagelijks de oproep vooral veel geld te storten naar de Pakistani's.
Ze kunnen mijn rug op! Niet een stuiver!
Hier slechts 801.000 resultaten qua afbeeldingen... enne.... dat zijn geen incidenten, noch is het slechts een 'klein groepje' raddraaiers.

http://images.google.nl/images?hl=nl&rl ... =&gs_rfai=

of 735.00 fotootjes islam protesten.

http://images.google.nl/images?hl=nl&rl ... =&gs_rfai=

De eerste noodhulp kon alweer niet worden gegeven omdat men blokkades/barrières had opgeworpen omdat ze het weer ergens niet mee eens waren.

Geen stuiver van mij!
Zeker net als mevr. Karimi (groen links) die de directeur is vd stichting voor Haïti, 130 NL euro's beheert,
ze dus een baan heeft voor het leven als je zo weinig mogelijk gaat besteden aan datgene waarvoor het is opgehaald.
uhhhhhhh hoeveel er besteed is inmiddels?
1 % jawel..... 1 procent.
En wereldwijd is er 8 miljard opgehaald voor Haïti en ook daarvan is weinig besteed, althans niet in de juiste zakken.

beelden vd overstromingen in Polen:

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl& ... =&gs_rfai=

beelden vd overstromingen in Roemenië:

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl& ... =&gs_rfai=

Beelden vd overstromingen in Hungary:

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl& ... 83&bih=489

In deze landen moet ook alles weer opnieuw opgebouwd worden, landen die ook straatarm zijn.

Laten de Moslimlanden maar eens geld storten
voor hun 'broeders' in nood, dat zijn altijd de grote afwezigen op de donatielijsten.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Dhana »

Ben je gek, Scarlatti. Medemenselijkheid is een des Mohammedaans onbekend begrip. Die hebben geen donatieliijsten maar vooral dodenlijsten.

Denk je dat er ooit een grote collectieve verontwaardiging ontstaat over de armoede en andere menselijke ellende binnen de eigen gelederen? Dat volk komt alleen maar op de been bij vermeende beledigingen van een "profeet" met een L ipv van een F, die al 1400 jaar geleden aan zijn eind gekomen is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

Dhana schreef:Ben je gek, Scarlatti. Medemenselijkheid is een des Mohammedaans onbekend begrip. Die hebben geen donatieliijsten maar vooral dodenlijsten.

Denk je dat er ooit een grote collectieve verontwaardiging ontstaat over de armoede en andere menselijke ellende binnen de eigen gelederen? Dat volk komt alleen maar op de been bij vermeende beledigingen van een "profeet" met een L ipv van een F, die al 1400 jaar geleden aan zijn eind gekomen is.
Klopt Dhana, mijn vriendin schreef dit dan ook in sarcasme...
"Laten de Moslimlanden maar eens geld storten
voor hun 'broeders' in nood, dat zijn altijd de grote afwezigen op de donatielijsten."
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door birdie »

Klopt Dhana, mijn vriendin schreef dit dan ook in sarcasme...
"Laten de Moslimlanden maar eens geld storten
voor hun 'broeders' in nood, dat zijn altijd de grote afwezigen op de donatielijsten."
Helemaal mee eens, laten de broeders en zusters maar 's een keer heel erg goed voor elkaar zorgen. Zeker in deze tijd waarin het Ramadan is. Een uitgesproken moment voor liefhebbende mohammedanen om grote aalmoezen uit te delen, toch!!!!
Maar wat horen we over Ladakh? Vrijwel niks....
In China zijn weer nieuwe overstromingen, en dat laat het staatsjournaal dan nog wel even zien.
Maar Ladakh, ook daar is een ramp geweest. Hierover is vrijwel niks van te zien van ons journaal.
Goddank bestaat internet en kunnen we het allemaal opzoeken.
Maar ook hier, zijn de nodige slachtoffers gevallen, de infrastructuur is voor 70 procent verdwenen, maar dit is niet interessant omdat het niet om moslims gaat.

Ik kan alleen maar hopen dat de westerse wereld de Pakistani in de stront laat zakken, hoe erg ik dit ook vind.
Maar ik weet ook niet meer wat ik ermee aan moet. Ik ben niet de enige.......
† 14 september 2012.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Dhana »

Die stront hebben ze zelf veroorzaakt al is het dan indirect. Geen geld uitgeven aan onderhoud of vernieuwingen. En de meest overstromingen veroorzaakt door regen zijn te wijten aan houtkap en daarna erosie. Weet niet of het daar ook zo is, maar het zal me niet verbazen.

Tijden zijn ook sterk veranderd. Toen Banglsdesh getroffen werd, was geen levende ziel in het westen die wist dat het daar voor het overgrote deel om mohammedanen ging. Die tweedeling tussen mensen en moslims hebben ze aan zichzelf en hun grote smoelen en bijbehorende bomaanslagen te danken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Wedden dat....

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:
silkyboxershortXL schreef:1500 toeristen :sleeping:
http://www.smartraveller.gov.au/zw-cgi/ ... e/pakistan" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet wel echt geestelijk gestoord zijn als je daar voor een vakantie naar toe gaat.
Daar op vakantie gaan is een vorm van SM.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door silkyboxershortXL »

Volgens mijn berekening uitgaande van het BNP van 2007 geeft Saudi-Arabië een bedrag
van 0.0001% van het BNP aan Pakistan. Niet eens een broodkorst maar wat kruimels.
En dit tijdens ramadan. Daarnaast buitendien is SA groot financier voor de bouw van moskeeën madrassas en religieus onderwijs. Ook is SA zeer behulpzaam in militair opzicht.
Het concept boom op een helling planten is ze natuurlijk niet aan te rekenen. [c045.gif]
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

silkyboxershortXL schreef:Volgens mijn berekening uitgaande van het BNP van 2007 geeft Saudi-Arabië een bedrag
van 0.0001% van het BNP aan Pakistan. Niet eens een broodkorst maar wat kruimels.
En dit tijdens ramadan. Daarnaast buitendien is SA groot financier voor de bouw van moskeeën madrassas en religieus onderwijs. Ook is SA zeer behulpzaam in militair opzicht.
Het concept boom op een helling planten is ze natuurlijk niet aan te rekenen. [c045.gif]
ik heb anders 'ergens' gehoord dat er een teken van medeleven v e of andere sheikachtige ' :turban: mijn condoleances en sterkte :turban: ' was afgegeven en dat was het dan.
Van mij mogen 'ze allemaal' waar dan ook inzakken en voorgoed verdwijnen.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Scarlatti »

Van diezelfde vriendin kreeg ik dit bericht:

En toch blijft men volhouden dat dit soort gevallen 'incidenten' zijn en dat het gaat om 'enkelingen'
De 'echte' moslims zijn zo niet.

Pakistan:
Deze 2 jongens ( broers van 15 en 17 ) werden gisteren opgepakt voor diefstal en door de menigte geslagen enz.
Uiteindelijk werden ze aan hun voeten opgehangen waarna ze zijn gestorven.

Ze bleken ook nogeens onschuldig te zijn, niet dat dat er iets toe doet want al waren ze schuldig dan nog doe je zoiets niet.


Dit stukje komt van een Roemeense website, en bevat schokkende beelden.
http://www.realitatea.net/frati-ucisi-p ... 33661.html

Meerdere en langere filmpjes (raw footage) hierover staan op:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... rijgt.html
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door stropke »

Ariel schreef:
Weinig hulp voor christenen

NEW YORK - Christelijke slachtoffers van de watersnoodramp in Pakistan worden achtergesteld bij de hulpverlening.

,,Zij moeten hun laatste bezittingen verkopen om eten te krijgen en krijgen geen drinkwater'', zegt dr. Nazir Bhatti, voorzitter van het Pakistaans Christelijk Congres dat strijdt voor gelijke burgerrechten, vanuit New York.

Bhatti zegt dat zijn christelijke volksgenoten ,,volledig genegeerd'' worden door regeringsinstanties en islamitische hulporganisaties.

,,De hulp, afkomstig van de Verenigde Naties en westerse niet-gouvernementele organisaties, gaat bij voorkeur naar moslimslachtoffers; alleen als er wat overschiet, krijgen christenen hun deel. Zelfs nu veel slachtoffers in provisorische tenten wonen, worden christenen streng gescheiden van hun islamitische medeburgers. Zij worden beschouwd als onrein en als ongelovigen'', aldus Bhatti.

Afgelopen vrijdag al had Open Doors USA, een organisatie die zich inzet tegen christenvervolging, een noodkreet van Pakistaanse kerkleiders bekendgemaakt. Volgens hen zijn de christelijke slachtoffers extra kwetsbaar. ,,Veel mensen hebben hun huis verloren; de veiligste plek om te blijven is voor hen de moskee. Nu de ramadan is begonnen, verkeren christenen in een zeer kwetsbare positie. Wij vrezen dat zij bij de hulp gepasseerd zullen worden.''

Wanhopig

Bisschop Humphrey Peters van Peshawar heeft bevestigd dat veel hulpgoederen niet bij christelijke Pakistanen terechtkomen. De christenen leven als gevolg van marginalisatie dikwijls al in armoede, maar de overstromingen maken hun situatie ,,wanhopig'', zegt ook Yunis Lal Din, leider van de Fellowship of Brethren Churches in Pakistan. ,,De christenen zijn dubbel slachtoffer.''

In Pakistan leven naar schatting vier miljoen christenen te midden van 170 miljoen islamieten. Veel van de Pakistaanse christenen wonen in de zwaargetroffen provincie Punjab. ,,Zij zien de overstromingen als een natuurramp, niet als een vloek over Pakistan'', aldus Bhatti

http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... christenen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan hier zo boos om worden. Nu zal ik zeker geen cent meer geven aan giro 555. Pas als ik een Christelijke organisatie kan vinden die me belooft dat men alleen hulp aan Christenen zal geven , dan zal ik mijn portemonnee open trekken.
Een goeie keus, zou ik ook doen. Maar wie geeft je die garantie?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Dhana »

Spoiler! :
Ariel schreef:
Weinig hulp voor christenen

NEW YORK - Christelijke slachtoffers van de watersnoodramp in Pakistan worden achtergesteld bij de hulpverlening.

,,Zij moeten hun laatste bezittingen verkopen om eten te krijgen en krijgen geen drinkwater'', zegt dr. Nazir Bhatti, voorzitter van het Pakistaans Christelijk Congres dat strijdt voor gelijke burgerrechten, vanuit New York.

Bhatti zegt dat zijn christelijke volksgenoten ,,volledig genegeerd'' worden door regeringsinstanties en islamitische hulporganisaties.

,,De hulp, afkomstig van de Verenigde Naties en westerse niet-gouvernementele organisaties, gaat bij voorkeur naar moslimslachtoffers; alleen als er wat overschiet, krijgen christenen hun deel. Zelfs nu veel slachtoffers in provisorische tenten wonen, worden christenen streng gescheiden van hun islamitische medeburgers. Zij worden beschouwd als onrein en als ongelovigen'', aldus Bhatti.

Afgelopen vrijdag al had Open Doors USA, een organisatie die zich inzet tegen christenvervolging, een noodkreet van Pakistaanse kerkleiders bekendgemaakt. Volgens hen zijn de christelijke slachtoffers extra kwetsbaar. ,,Veel mensen hebben hun huis verloren; de veiligste plek om te blijven is voor hen de moskee. Nu de ramadan is begonnen, verkeren christenen in een zeer kwetsbare positie. Wij vrezen dat zij bij de hulp gepasseerd zullen worden.''

Wanhopig

Bisschop Humphrey Peters van Peshawar heeft bevestigd dat veel hulpgoederen niet bij christelijke Pakistanen terechtkomen. De christenen leven als gevolg van marginalisatie dikwijls al in armoede, maar de overstromingen maken hun situatie ,,wanhopig'', zegt ook Yunis Lal Din, leider van de Fellowship of Brethren Churches in Pakistan. ,,De christenen zijn dubbel slachtoffer.''

In Pakistan leven naar schatting vier miljoen christenen te midden van 170 miljoen islamieten. Veel van de Pakistaanse christenen wonen in de zwaargetroffen provincie Punjab. ,,Zij zien de overstromingen als een natuurramp, niet als een vloek over Pakistan'', aldus Bhatti

http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... christenen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan hier zo boos om worden. Nu zal ik zeker geen cent meer geven aan giro 555. Pas als ik een Christelijke organisatie kan vinden die me belooft dat men alleen hulp aan Christenen zal geven , dan zal ik mijn portemonnee open trekken.
Wat een wereld!!! De "zielige" Palestijnen hebben dankzij de media een hoog knuffelgehalte maar wat er met christenen gebeurt in islamitische landen deert geen mens zo te zien.

Ik zie het al als we hier met een ramp te maken krijgen en er wordt over moslims heen gestapt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Mahalingam »

Poen, poen, poen...
IMF Statement on Pakistan
Mr. Masood Ahmed, Director of the Middle East and Central Asia Department of the International Monetary Fund (IMF), issued the following statement today on Pakistan:

“The floods which have hit Pakistan in recent weeks and brought suffering to millions of people will also pose a massive economic challenge to the people and government of Pakistan. The scale of the tragedy means that the country’s budget and macroeconomic prospects, which are being supported by an IMF financed program, will also need to be reviewed. In this context, we look forward to meeting with Pakistani government officials in Washington next week to evaluate the macroeconomic impact of the floods, assess the measures they are taking to address this impact, and discuss ways in which the IMF can assist Pakistan at this difficult juncture. As highlighted by IMF Managing Director Dominique Strauss-Kahn in his letter to President Asif Ali Zardari at the outset of this disaster, the IMF stands with Pakistan at this difficult time and will do its part to help the country.”
http://www.imf.org/external/np/sec/pr/2010/pr10316.htm
At stake is een lening van 11 miljard dollar van twee jaar geleden waar niks van terug betaald kan worden. Om de rente e.d. te betalen is 2 miljard nodig. meer details hier:
http://www.imf.org/external/np/country/ ... kistan.htm
In Fall 2008, the Pakistani authorities embarked on a stabilization program, supported by US$7.6 billion under a 23-month SBA. This exceptionally high level of financial support was necessary given the country’s sizeable external imbalances and the risk of large capital outflows. In August 2009, the IMF extended the program to 25 months and raised its support to US$11.3 billion to help address increased risks and financing needs.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Ariel »

Christenen genegeerd in de Pakistaanse watersnood

RAHIMJAR KHAN – Door iedereen genegeerd en vergeten. Dat lijkt het lot van honderden Pakistaanse christenen die in het zuiden van de Punjab voor het water zijn gevlucht. Ze moeten zelfs toezien hoe moslimburen van voedsel worden voorzien, terwijl zij met lege handen en magen blijven zitten.

Wie denkt dat de watersnood in Pakistan op zijn einde loopt, die moet eens ter hoogte van de stad Rahimjar Khan bij de rivier de Indus gaan kijken. Qua reizen is het even afzien, want het gebied ligt zo’n 900 kilometer ten zuiden van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad. Dat is nog in de provincie Punjab. Volgens een schatting van de lokale overheid zitten daar nog zo’n 
1 miljoen mensen in de ellende.

De watersnood mag dan al enkele weken duren, hier lijkt het alsof de vloed gisteren heeft toegeslagen, zo ontredderd zijn de mensen er. De grote internationale organisaties hebben dit rampgebied kennelijk nog niet ontdekt; ze zijn in ieder geval afwezig. En daarom moddert de door het water opgejaagde bevolking zelf maar voort, daarbij mondjesmaat geholpen door plaatselijke hulporganisaties en door een overheid voor wie deze ramp duidelijk te groot is.

Behalve van onmacht is er ook nog eens sprake van onwil om te helpen. Dat ondervinden de christenen in het gebied. Ze behoren tot de allerarmsten. Loonarbeiders en keuterboertjes zijn het. Daar komt bij dat ze christenen zijn en om die reden worden veracht en net als andere minderheden, zoals hindoes, gediscrimineerd door hun islamitische volksgenoten.

Nog voordat we de stad uit zijn zien we dat met eigen ogen. Op het moment dat een Pakistaanse hindoe bij een frisdrankkraam een glaasje suikerrietsap wil nuttigen wordt hem gevraagd of hij even uit een ander glas wil drinken, zo klinkt het van achter het stalletje. Waarna een speciaal glas voor minderheden verschijnt. De hindoe wordt na gebruik van het glas verzocht het ook even zelf schoon te maken en af te drogen.

Bleef het daar maar bij. Net als andere religieuze minderheden in Pakistan, mogen ook christenen hier hun eigen boontjes doppen als het gaat om de watersnoodellende. Hulp, bijvoorbeeld in de vorm van dagelijks voedsel- en wateraanvoer, gaat aan hen voorbij omdat islamitische hulporganisaties hen links laten liggen, maar ook vanwege een nalatige overheid.

Zoals in Bhong. In dat dorp woont een deel van die andere vergeten minderheid, de hindoes. Al enkele weken wachten ze tevergeefs op hulp van wie dan ook. Buiten hun dorp wordt voedsel uitgedeeld en worden watertonnen gevuld, maar zodra hindoes daar opduiken jagen de moslims hen weg.

De regeringsdelegatie die zo-even nog uitvoerig om ons heen danste om haar „voortreffelijke werk” onder de bevolking toe te lichten, blijft in Bhong in de auto zitten. ILAP, een Pakistaanse hulporganisatie waarin ook christenen actief zijn en waaraan Nederlandse organisaties zoals ZOA, Woord en Daad en Red een Kind hun geld gaan geven, willen vooral ook deze vergeten groepen gaan helpen; in het bijzonder de christelijke minderheden.

Een tocht door woestijngebied leidt uiteindelijk naar een groep van zo’n honderd ontheemde christenfamilies, die zij aan zij met evenzoveel moslimfamilies een stuk land delen. Twee weken geleden, vertellen Gidari Johnson (45), zijn 19-jarige zoon Saleem en diens vrouw Sugra (18 of 19, dat weet ze niet precies), werden ze in hun slaap verrast door de watervloed, die hun huisjes binnenstroomde en in korte tijd alles onder water zette. Wat ze mee konden nemen namen ze mee, de kinderen en hun vee, de rest spoelde weg, de duisternis in. Ook een deel van de koeien en geiten was niet te redden.

En daar zitten ze nu, op een stuk droog land, met die vervaarlijke slokop, de Indus, als buur. Terwijl achter hen het water klotst en de resten van hun huisjes zichtbaar zijn boven de waterspiegel, proberen deze families de eindjes van hun leven weer aan elkaar te knopen. Hun nieuwe woonplek heeft iets van een camping, waar de tenten deels zijn afgebroken en alle huisraad onbeschermd buiten staat. Denk daar nog een flink aantal koeien, geiten en kippen bij inclusief heel veel schamelheid, en het beeld is compleet. Deze avond schijnt de maan, maar wat een smeerboel moet het hier zijn zodra de moessonregens zich weer aandienen. Niet even, maar al enkele weken leeft de groep op deze manier in de buitenlucht, zonder een fatsoenlijk dak boven het hoofd, zonder inkomen, en zonder hulp van wie dan ook.

Wie hen in hun traditionele outfit ziet lopen, bekruipt in eerste instantie een gevoel van bevreemding. Intussen ligt daar dan toch maar een Bijbel in een van de hutten. Vast niet in alle, want de meeste mensen zijn zeer eenvoudige en ongeschoolde boertjes en landarbeiders. Maar toch. Dat daar een Bijbel de in Pakistan vanzelfsprekende plaats van de Koran heeft opgeëist, en op deze onooglijke locatie de naam van Jezus die van Mohammed heeft verdrongen, schept een gevoel van intense verbondenheid en dwingt tegelijk diep respect af.

Temeer omdat even later de gevolgen van hun christen-zijn pijnlijk naar voren komen. Een vrachtwagen met rijstzakken komt het terrein opgereden. Het blijkt om een initiatief te gaan van de Alkhid Mat Foundation, een islamitische organisatie. Al snel komt onder de moslim­buren een menigte in beweging. Even later keert een lange rij mannen en jongens terug met ieder een zak rijst in de hand. De christenen kijken niet eens meer op van deze uiterst pijnlijke vertoning, waarbij hun buren, voorzien van rijst, hun kampement passeren, terwijl zijzelf met lege handen en magen blijven zitten.

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... d_1_497859" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Schepsel »

Ik begrijp het maar half. Voedsel wordt toch uitgedeeld door hulporganisaties en dingen als het Amerikaanse leger? Die discrimineren niet.

Of heeft dit stuk alleen betrekking op het uitdelen van voedsel door de Pakistaanse overheid?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Dhana »

Heel vreemd. Las ik net een artikel over de ramp in Pakistan (Trouw) dat er geen sprake was van een natuurramp maar te wijten was aan achterstallig onderhoud van dijken, sinds 1970 en corruptie... wil ik het hier plaatsen...is die pagina tijdelijk (?) niet meer bereikbaar.

Moest die soms verwijderd worden vanwege angst dat men dan helemaal niet meer wil storten of zou het gewoon een storing zijn?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door bijwoner »

Dhana,
Ik ben zelf ook weer een bijdrage kwijt op dit draadje. De overijverige moderatoren verzetten mijn werk naar een algemeen draadje waar ik vaker acteer. Misschien heb jij ook zo'n plek op dit forum?

Ga daar dan even zien... :turban:
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Mahalingam »

http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... tml?part=2
Ramp in Pakistan is geen natuurramp
Nalatigheid en corruptie als mede-oorzaken
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overstromingen Pakistan. Wedden dat....

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:
Moest die soms verwijderd worden vanwege angst dat men dan helemaal niet meer wil storten of zou het gewoon een storing zijn?
Ik zie dat Mahalingam de link gegeven heeft. De link werkt weer.
En nee bijwoner , het heeft deze keer niks met mij te maken. Als jij on topic blijft dan blijven jouw posten ook staan. Maar je posten gaan niet verloren, je kan ze tot nu toe nog steeds terug lezen in je eigen gezellige hoekje.

Wat betreft de overstroming, Ik lees dat religieuze extremisten zeggen dat het een straf van God is. Ik begrijp daarom niet waarom ze voedselhulp geven, en zo tegen de wil van Allah in gaan.

Pakistan had beter een paar ingenieurs naar Nederland kunnen sturen om hier waterbouw te studeren dan die kerel die hier nucleaire kennis kwam stelen. Dan hadden ze nu al die ellende niet gehad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie