Nieuws uit Duitsland

Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit boek is nog niet in de handel, maar een uitspraak van Sarrazin heeft de toon al gezet.
"Ik wil niet dat het land van mijn kleinkinderen en achterkleinkinderen grotendeels moslim is, dat er in grote delen Turks en Arabisch gesproken wordt, dat de vrouwen een hoofddoek dragen en het dagelijkse ritme wordt bepaald door de oproep van de muezzins"
De tophaan van de SPD, Siegmar Gabriel , wil een nieuwe poging wagen om Sarrazin uit de SPD te trappen.
Ook Mevr. Merkel gooit haar gewicht als bovenbaas volop in de strijd. De opmerkingen 'laten haar niet koud' en zij 'vind ze niet behulpzaam'.
Zal het Sarrazin met dit boek net zo vergaan als Enoch Powell na zijn 'rivers of blood' rede?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Sarrazin heeft een stuk geschreven dat weergeeft wat er in zijn boek zal staan.
http://www.bild.de/BILD/politik/2010/08 ... islam.html
„Bei keiner anderen Religion ist der Übergang zu Gewalt und Terrorismus so fließend“
Zo stelt hij (feit) dat 20% van de gewelddaden in Berlijn gedaan worden door 1000 Turken/arabieren die 0,3 promille zijn van de bevolking.
Prachtig is zijn voorbeeld hoe dit weggemoffeld wordt met pakpapier-Duits:
„Zumindest für die Gruppe junger Menschen gehen Kriminologen davon aus, dass bei einem Vergleich der Gruppe mit gleichen familiären, schulischen und sozialen Rahmenbedingen sowie übereinstimmenden Werteorientierungen eine höhere Belastung von Nichtdeutschen letztlich nicht mehr feststellbar“ sei.
Hij stipt een Duits taboe aan: dat van de inteelt en maakt zich zorgen over de komst van Sharia gedoe.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Zugspitze , 2.964 m, hoogste berg van Duitsland.
Thans voorzien van een speciaal gat in de grond zodat Mohammedanen ook daar halal kunnen ontlasten.
Tot nu toe moesten ze de berg af om dat te kunnen doen. Dat is lastig.

Afbeelding

De volgende stap zal wel halal voedsel zijn, dan een gebedsruimte en in een later stadium een moskee op de top.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

http://www.ftd.de/politik/deutschland/: ... html?v=1.1
Sarrazin muss weg
In dit artikel wordt gesteld dat men Sarrazin niet inhoudelijk moet gaan bestrijden (dat is een verloren zaak?) maar dat hij gewoon weg, foetsie moet gaan. In een gekkenhuis opsluiten of zo, net zoals gedaan is met dissidenten in Oost-Duitsland. De partij 'Die Linke' is daar vast wel voor te vinden. En de SPD ook wel.
Om te beginnen moet Sarrazin ontslagen worden als Vorstand der Deutschen Bundesbank, en dat is heel lastig. Want die positie is (bedoeld) op vele manieren beveiligd tegen overijverige politici. Zijn chef kan hem niet ontslaan, maar dat kan die toch maar beter doen. Voor de reputatie van de Bundesbank! De navolgende rechtszaken kunnen jaren gerekt worden en eventuele schadevergoeding komt uit de grote ruif (gevuld door de belastingbetaler). Ook kan gewoon de wet veranderd worden zodat ontslag wel mogelijk is. (Lex Sarrazin) Gewoon gelegenheidswetgeving voor een hoger doel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Ariel »

Merkel wil 'racistische' bankier ontslaan

BERLIJN - De Duitse Bondskanselier Angela Merkel wil topbankier Thilo Sarrazin ontslaan omdat hij zich in zijn boek zeer kritisch uitlaat over moslims.

Merkel wil eerst met de Duitse Bundesbank overleggen over de positie van Sarrazin. Ze vindt zijn uitspraken 'onaanvaardbaar'.

Het vooraanstaand SPD-lid schreef in het boek 'Deutschland schafft sich ab' dat moslims Duitsland veel geld kosten en dat de voornamelijk islamitische immigranten niet willen integreren in Europa. Hij ziet immigratie als een bedreiging voor de genetische structuur van de Duitse identiteit. In Duitsland woedt een verhitte discussie over zijn uitspraken; centraal staat of Sarrazin gezien moet worden als haatzaaier of als held.

De bankier kwam al vele malen in opspraak, onder meer door te zeggen dat Turken Duitsland willen veroveren door 'steeds meer hoofddoekmeisjes te produceren'. Studenten noemde hij 'klootzakken' en ambtenaren 'bleek en ziek-ruikend'. Over joden zei hij "ze hebben allemaal dezelfde genen."

Bundesbank-directeur Axel Weber gaat maandagmiddag een officiële verklaring afgeven. Hij is nu nog onderweg van Amerika naar Duitsland.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7506 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Het aantal Belangrijke Duitsers die wel wat zien in het 'geciviliseerd' kalt stellen van Sarrazin groeit. Nu ook de bovenbaas zich heeft uitgesproken, durven de ratten uit hun holen te kruipen.
Merkel erwartet Bundesbank-Debatte über Sarrazin
De strijd gaat niet om inhoud maar om de boodschapper. We gaan het debat aan over de toekomst van Sarrazin. Het is niet bepaald een stille wenk:
Weliswaar is de Bundesbank onafhankelijk, zei Merkel op zondag in de ARD-zomer-interview. "Ik ben er zeker van dat men over hem zal spreken bij de Bundesbank." Zij wees erop "dat de Bundesbank een boegbeeld is van het hele land." Tegelijkertijd verwierp zij de stellingen van Sarrazin als volstrekt onaanvaardbaar. Ze gaan over uitsluiting en bejegent groepen in de samenleving met minachting.
http://de.reuters.com/article/domesticN ... 0820100830
Onderwijl groei de onrust in Duitsland. Er komt een ramp: het boek van Sarrazin komt vandaag uit. het lijkt nog erger te worden dan de komst van de film 'Fitna' bij ons.
Die Sarrazin-Schlacht
De protesten zijn aangekondigd, de politie is gewaarschuwd, als op maandag om elf uur de in Istanbul geboren moslimschrijfster Necla Kelek („Bittersüße Heimat“), het nieuwe boek van Bundesbankier Thilo Sarrazin(65) in de Bundespressekonferenz in Berlijn presenteert. Bild en der Spiegel hebben uittreksels gegeven uit de 464 pagina's dikke boek "De Ondergang van Duitsland"(vrije vertaling) die leveren hevige controverses als geen ander boek voordien. De voormalige Berlijnse senator hekelt het Duitse integratiebeleid als een volledig mislukte zaak en de instroom van moslim immigranten maakt Duitsland "alsmaar armer en dommer."
http://www.bild.de/BILD/politik/2010/08 ... lacht.html
Die korte fragmenten staan hier:
http://www.bild.de/BILD/politik/2010/08 ... kunft.html
Waarheden als koeien zitten er bij:
• „Bei keiner anderen Religion ist der Übergang zu Gewalt, Diktatur und Terrorismus so fließend.“
• „Keine andere Religion in Europa tritt so fordernd auf wie der Islam.“

De pijlen worden momenteel gericht op de kwestie erfelijkheid. Helemaal fout - gezien het verleden - om dat erbij te halen. Dat 50 tot 80% van de intelligentie overgeërft wordt is een betreurenswaardige zaak die voer geeft aan racisme.
Hier is een vertaling van van het interview.
http://www.zeit.de/2010/35/Sarrazin
Sind Muslime dümmer?
Zie hoe ze blijven zuigen om hem van racisme te kunnen beschuldigen.
http://www.artikel7.nu/?p=29483
Spoiler! :
Die Zeit: Meneer Sarrazin, u was een goede senator (wethouder) van financiën in Berlijn en hebt veel belangrijke zaken aangesproken in de integratiekwestie. Maar, om maar meteen met de deur in huis te vallen: uw nieuwe boek heeft ons ernstig aan het twijfelen gebracht, omdat het als racistisch kan worden opgevat.

Sarrazin: Op uw verwijt van racisme wil ik helemaal niet ingaan. Want daarmee bevestigt men immers de helft van wat men afwijst. Ik ben geen racist.

Die Zeit: Dat hebben wij ook niet beweerd. Wij zijn alleen bang, dat het zo wordt opgevat.

Sarrazin: Het boek doelt nergens op etnische, maar op culturele begrenzingen. Dat is ook duidelijk tot uiting gebracht.

Die Zeit: Dan lezen wij uw boek Deutschland schafft sich ab toch anders. De kernthese luidt, dat de Duitse samenleving krimpt en dommer wordt, omdat onderontwikkelde Duitsers en onderontwikkelde islamitische migranten meer kinderen krijgen – zo zou Duitsland zichzelf afschaffen.

Sarrazin: Ik stel een samenwerken van verschillende elementen vast. Ten eerste: de natuurlijke bevolkingsdynamiek van ons volk neemt af. Ten tweede: het geboortecijfer heeft te maken met de maatschappelijke klasse – de onderlaag krijgt meer kinderen. Deze scheve verhouding leidt ertoe, dat het intellectuele potentieel van de samenleving sterk krimpt, ook zonder immigratie. Ten derde: gemeten aan de door demografie en geboortestructuur veroorzaakte tekorten, is de immigratie niet passend. Vooral de immigratie uit islamitische landen vormt voor het Europese culturele model een bedreiging.

Die Zeit: U voert het dommer worden van de samenleving erop terug, dat intelligentie erfelijk zou zijn.

Sarrazin: Dat doe ik dus niet, U haalt iets door elkaar.

Die Zeit: U zegt dat intelligentie erfelijk is.

Sarrazin: Dat klopt.

Die Zeit: En u zegt, dat – omdat de besten en slimsten minder kinderen krijgen – de intelligente steeds minder wordt overgeërfd. En de besten en slimsten bevinden zich in uw boek niet in de onderlaag en niet onder moslims.

Sarrazin: Het is wetenschappelijk bewezen, dat intelligentie voor 50 tot 80% erfelijk is. Daarmee is datgene, wat ik zeg, een gevolg van een eenvoudige logische analyse: wanneer de gemiddeld minder intelligenten een hogere vruchtbaarheid bezitten, daalt de gemiddelde intelligentie van de populatie.

Die Zeit: Hoe weet u dan, dat diegenen die ”beneden” zijn gemiddeld minder intelligent zijn? Dat zou immers betekenen, dat onze samenleving perfect selecteert en diegenen, die intelligent zijn, steeds naar boven transporteert.

Sarrazin: Er bestaan relatief veel mensen met een matige intelligentie, die het lukte op hoge posities terecht te komen. Dat mocht ik steeds opnieuw van dichtbij meemaken. Vast en zeker bestaan er net zo veel slimme mensen, die om redenen van persoonlijke levenspech hun bestaan als hulparbeider of taxichauffeur met moeite proberen te behouden. Het gaat echter niet om individuele gevallen, maar om het statistische verband.

Die Zeit: Die ”beneden” zijn dommer dan die ”boven”? De arbeider is dommer dan de directeur?

Sarrazin: Dat is een polemische vraag. U moet wel op het niveau van mijn boek discussiëren.

Die Zeit: Maakt u zich maar geen zorgen om ons niveau.

Sarrazin: Zo’n polemische vraag zal ik niet beantwoorden.

Die Zeit: Is de onderklasse dommer dan de midden- en bovenklasse?

Sarrazin: Intelligentie is voor 50 tot 80% erfelijk. Tussen intelligentie, sociaaleconomische achtergrond en ontwikkelingsniveau bestaat een positief statistisch verband, dat ook causaal valt te verklaren.

Die Zeit: Ontwikkeling leidt tot het rijper worden van intelligentie, daarover zijn we het volledig eens!

Sarrazin: Men moet onderscheid maken tussen erfelijke en de verworven intelligentie. Dat betekent, dat wanneer de intelligentie voor 50 tot 80% erfelijk is, de rest van 20 tot 50% afhankelijk is van milieufactoren.

Die Zeit: U zegt, dat intelligentie erfelijk is, maar u verzwijgt, dat het ook van prikkels uit het milieu afhangt en dat er een wisselwerking bestaat tussen begaafdheid en omgeving. Het is dus niet alleen overerving.

Sarrazin: Dat heb ik zojuist gezegd. Niet voor niets is er in min boek een lang hoofdstuk te vinden over ontwikkeling. Dat hebt u hopelijk net zo grondig gelezen.

Die Zeit: Uiteraard, maar ontwikkeling zou gewoon een invloed van buitenaf zijn.

Sarrazin: Kijkt u eens! Uiteraard vind ik ontwikkeling belangrijk, zowel in de interesse van de staat als van zijn mensen.

Die Zeit: De consequentie zou dan toch zijn ”meer ontwikkeling”, niet ”minder moslims”!

Sarrazin: U bent onlogisch.

Die Zeit: Hoe weet u welke maatschappelijke klasse intelligenter is en welke minder intelligent?

Sarrazin: Wanneer u bij 500 mensen op straat een intelligentietest afneemt en hen indeelt naar ontwikkelingsniveau en sociaaleconomische status, dan zult u dit verband bevestigd zien worden. Dit statistische verband is veelvuldig onderzocht en volledig onbetwist. Al het andere zou immers ook de logica beledigen.

Die Zeit: Een voorbeeld: mijn vader is tuinman, ik ben academicus. Ik denk echter, dat het verschil tussen mijn vader en mij er niet inzit dat ik intelligenter ben dan hij, maar dat ik door de onderwijshervorming van de jaren-70 meer mogelijkheden had.

Sarrazin: Ik geloof u ook wel. Maar het is net zoiets als wanneer ik zeg: in januari is het kouder dan in augustus, waarop u zegt: nee, ik ken een dag in januari 1983 dat het bij op het terras 15 graden was en het afgelopen jaar was het heel koel in augustus.

Die Zeit: De jaren-70 hebben toch voor miljoenen zonen en dochters voor een hoger onderwijsniveau gezorgd dan hun vaders en moeders. Die hadden toch vaak net zo’n ontwikkelingsachterstand als nu veel Anatolische boeren in Turkije.

Sarrazin: U mengt steeds weer verschillende dingen door elkaar.

Die Zeit: Dat doet u in uw boek. Wanneer u tegenover een mens komt te staan, weet u niet of hij gewoon dom is of dat hij gewoon te weinig onderwijs heeft genoten.

Sarrazin: Er zijn grenzen aan het intellect of aan de persoonlijkheid, die gewoon niet zijn te overwinnen. We zijn het toch met elkaar eens, dat intelligentie gedeeltelijk erfelijk is.

Die Zeit: Je kunt niet aan iemand zien hoe hij genetisch is gebouwd. Daarom is de hele thematiek van de genetische aanleg van de mens wetenschappelijk juist, maar sociologisch en politiek waardeloos. Wanneer u zou zeggen, dat we veel meer aan onderwijs zouden moeten doen, deze keer voor de onderklasse en de immigranten, omdat Duitsland anders dommer zou worden, dan zouden we helemaal geen discussie met elkaar hebben. U zegt echter, dat Duitsland dommer zou worden en daarom moeten we iets aan de migratie doen. Dat is de afgrond, die tussen u en mij in ligt.

Sarrazin: Mag ik ook eens een tamelijk polemische vraag stellen: beheerst u de regel van drieën?

Die Zeit: Wilt u nu onze intelligentie testen?

Sarrazin: Onder de regel van drieën verstaat men, dat men uit twee feiten, waar men verder geen navraag naar doet, een logische conclusie trekt: de intelligentie is voor 50 tot 80% erfelijk. De minder intelligenten vermenigvuldigen zich sneller dan gemiddeld. Dat heeft als consequentie, dat het totale intelligentieniveau daalt.

Die Zeit: Iedereen is van mening, dat onderontwikkelde mensen meer onderwijs en opvoeding moeten krijgen. Waarom is het zo belangrijk voor u dat intelligentie erfelijk is?

Sarrazin: Ook de bijdrage van het beste onderwijs wordt door de aangeboren begaafdheid en de invloed van een herkomst vanuit een ontwikkelingsachterstand beperkt. Ik zou hiertoe ook Darwin kunnen citeren.

Die Zeit: Darwin heeft zich nooit geuit over de ontwikkeling van de mens, maar over de mens. Dat u dat in de menselijke historie legt, is uw persoonlijke beoordeling.

Sarrazin: Darwin heeft zich in zijn boek De afstamming van de mensen uitvoerig over de menselijke ontwikkeling geuit en er zijn bezorgdheid over uitgesproken, dat de moderne levenswereld ertoe kan leiden dat de mens geestelijk verkommerd.

Die Zeit: Dat is geen wetenschap. Dat is pure burgerallure over onderwijs.

Sarrazin: In mijn boek citeer ik de gerenommeerde onderwijsonderzoekster Elsbeth Stern. Zij zegt, ”dat de optimale stimulering van iedere leerling niet tot meer gelijkheid, maar tot meer ongelijkheid leidt. Want des te groter de kansengelijkheid, des te meer slaan de genen door. Een goede school, en hiermee zal niet iedereen blij zijn, produceert prestatieverschillen op hoog niveau”.

Die Zeit: U dicht een sociale en een etnische groep bepaalde onveranderlijke eigenschappen toe.

Sarrazin: Ik was nog helemaal niet bij de moslims.

Die Zeit: U verlangt in uw boek niet ”kansengelijkheid voor iedereen”, maar u schrijft, dat voor een groot deel van de kinderen uit de onderklasse en uit islamitische families de kansen met hun geboorte bezegeld zijn. U ontkent in het algemeen dat ze de wil hebben om hogerop te komen.

Sarrazin: Dat is fout. Ik verlang een onderwijssysteem dat kansengelijkheid mogelijk maakt. Hoewel het schreeuwt om een verklaring, dat migranten van Turkse afkomst in de derde generatie ver achterblijven bij andere migrantengroepen wat betreft onderwijssucces. De verklaring daarvoor kan alleen uit de groep zelf komen. Want uiterlijke benadelingen in onze samenleving, die hen zouden dwingen minder succes te hebben dan Indiërs, Chinezen of Zuid-Italianen, zijn er niet.

Die Zeit: Dus schrijft u het toe aan de etnische groep: ”De Turken staan terecht onderaan de maatschappelijke ladder.”

Sarrazin: U blijft achter bij uw intelligentie.

Die Zeit: Dank u. Laten we nog eens uit uw boek citeren: ”Des te meer doorlatend een onderwijssysteem is, des te eerder en des te nadrukkelijker raakt het potentieel van uiterst begaafden en hoogbegaafden uitgeput.” Dan komt u met de DDR als voorbeeld en zegt u, dat daar het aantal studenten dat uit de arbeidersklasse kwam, snel zou zijn uitgeput. Wat betekent dat?

Sarrazin: In iedere maatschappij bestaan vormen van promotie en keuze van elites.

Die Zeit: U schrijft, dat deze promotie niet bestaat in de laagste klasse en bij islamitische immigranten.

Sarrazin: Dat heb ik niet gezegd. Ik heb een logische waarheid uitgesproken: des te meer doorlatend een systeem is, des te meer volgt de indeling in het systeem van de aangeboren intelligentie, precies zoals de onderwijsonderzoekster Elsbeth Stern dit heeft beschreven.

Die Zeit: Bent u van mening, dat de in Duitsland levende moslims gemiddeld genotypisch minder intelligent zijn dan de in Duitsland levende autochtone Duitsers?

Sarrazin: Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd en ik citeer letterlijk uit mijn boek: ”De relatieve mislukking van islamitische migranten kan vermoedelijk nauwelijks worden teruggevoerd op aangeboren capaciteiten en begaafdheden, want het betreft moslims van verschillende afkomst in dezelfde mate.”

Die Zeit: De vraag was of u dat van mening bent.

Sarrazin: Ik heb de intelligentie van islamitische migranten niet gecontroleerd en daarover doe ik ook geen uitspraak.

Die Zeit: U maakt van intelligentie een etnische zaak. De consequentie, dat islamitische migranten minder ontwikkeld zijn dan anderen, zou zijn: we moeten ze dichter bij de ontwikkeling brengen. Dat doe je door te eisen en te stimuleren. Als dat lukt, is uw probleem toch opgelost: Duitsland wordt niet dommer en de moslims kunnen hier blijven.

Sarazzin: Ik heb geschreven, dat wie hier is en een legale verblijfsstatus heeft, welkom is. Maar wij verwachten, dat immigranten de taal leren, in hun levensonderhoud voorzien door te werken en ervoor zorgen dat hun kinderen naar school gaan – dat zij op den duur Duitsers worden.

Die Zeit: U wilt echter de familiehereniging beperken. Waarom?

Sarrazin: Laten we eens naar het totale resultaat kijken: uit 750.000 Turkse gastarbeiders werden 3 miljoen bij ons levende Turken geboren. Als we kijken naar het aantal van hen dat ondersteuning krijgt van de staat, leverde de immigratie van islamitische bevolkingsgroepen geen economisch voordeel op.

Die Zeit: Toch hoefden wij het smerige werk niet meer te doen.

Sarrazin: Alles bij elkaar opgeteld is het een economisch nadeel.

Die Zeit: Ondertussen wil 30 tot 40% van alle Duits-Turkse academici het land verlaten.

Sarrazin: Daarover ken ik geen statistiek. Het is echter zonder twijfel juist, dat alleen die Turken Duitsland verlaten die een kans zien in hun vaderland. Hun onderontwikkelde en van sociale uitkeringen afhankelijke landgenoten gaat het in Duitsland immers veel beter dan in Turkije. Voor Turkse scholieren geld hetzelfde als voor alle scholieren: een slecht ontwikkelingssucces is het resultaat van slechte schoolprestaties.

Die Zeit: Waar ligt het eigenlijk aan, dat de Turkse scholieren niet goed meekomen?

Sarrazin: Dat is blijkbaar een cultureel probleem.

Die Zeit: Dan is het immers te veranderen.

Sarrazin: Het culturele probleem ligt in de groep van Turkse immigranten verankerd en kan tegen hun wil nauwelijks worden veranderd. Zwemles en hoofddoeken, in het algemeen de rol van de vrouwen en meisjes, zijn hiervan de symbolen. Ook de omstandigheid, dat Turken en Arabieren nauwelijks hun best doen om Duits te leren, is een uitdrukking van gebrek aan interesse in de meerderheidscultuur en een gebrekkige bereidheid om onderwijs te volgen.

Die Zeit: De taalcursussen, die sinds enkele jaren verplichtend zijn voor de ontvangers van sociale uitkeringen, zitten in sommige Duitse steden zo vol, dat er wachtlijsten voor bestaan. De helft van de cursisten, onder wie veel islamitische migranten, bezoeken deze cursussen vrijwillig. Zou u willen zeggen, dat dit een gebrekkige bereidheid is om de taal te leren?

Sarrazin: In vergelijking met andere migrantengroepen een duidelijk ja. Er bestaan enkelingen, die hun best doen. Gemiddeld genomen is er sprake van een gebrekkige bereidheid om een taal te leren. Dat bevestigt ook de in juli 2010 gepubliceerde studie van de conferentie van ministers van culturele zaken, Sprachliche Kompetenzen im Ländervergleich (Taalvaardigheden vergeleken in de deelstaten). Hierin is sprake van een enorme afstand tussen scholieren van Turkse afkomst niet alleen tegenover Duitse scholieren, maar ook tegenover scholieren van Russische en Poolse afkomst. Deze afstand kan, aldus de studie, niet verklaard worden met sociaaleconomische factoren. De afstand is later ook in het beroepsleven te zien: onder de Turkse migranten in de leeftijd van 25 tot 36 jaar hebben diegenen met een Turks staatsburgerschap tot 54% en zelfs diegenen met een Duits staatsburgerschap tot 33% geen afgesloten beroepsopleiding.

Die Zeit: Dat is allemaal al lang bekend. Maar welke maatschappelijke consequentie trekt u daar uit?

Sarrazin: Bepaalde migranten komen uit landen met een weinig ontwikkelde onderwijstraditie. Dat geldt ook voor Turkije. Iedereen moet adequaat worden gestimuleerd. Daartoe behoort echter, dat de Turkse kinderen überhaupt meedoen aan het onderwijs.

Die Zeit: We zijn het immers met elkaar eens: er bestaan hiaten wat betreft de ontwikkeling van de Turkse minderheid in Duitsland. Wij zijn echter niet van mening, dat dit ook maar iets te maken heeft met de genen. Al het andere is te veranderen. Dus moeten de Turken in Duitsland en de Duitsers samen iets ondernemen dat er iets verandert. Wanneer dat uw opvatting is, hebben we volkomen zinloos gevochten. Is dat uw opvatting?

Sarrazin: Mijn opvatting is: voor de migranten die hier zijn, moeten we onze uiterste best doen hen te integreren. En integratie verloopt via onderwijs. Dat we misschien verschillen zien betreffende de oorzaken en een verschillend succes voorspellen, daargelaten.

Die Zeit: Mee eens! Waarom wordt Duitsland dan dommer als we er samen voor vechten dat dit verandert?

Sarrazin: Duitsland wordt helemaal onafhankelijk van de immigratie daarom dommer, omdat de geboorteverdeling in ons land niet in verhouding is. Intelligentie en het behoren tot een bepaalde klasse houden sterk verband met elkaar.

Die Zeit: Migranten krijgen overigens helemaal niet altijd meer kinderen. De geboortecijfers kruipen langzaam naar elkaar toe.

Sarrazin: Juist is, dat bij vrouwen van Turkse afkomst, die nu in de tweede generatie hier zijn, de geboortecijfers dalen. De voortdurende immigratie van buiten zorgt er echter voor, dat de trend naar dalende geboortecijfers wordt gebroken.

Die Zeit: Een wetenschapper van de universiteit van Rostock heeft in haar dissertatie getracht de geboortecijfers van allochtone Duitse vrouwen en migranten te onderzoeken. Hieruit bleek, dat nog slechts ongeveer de helft van de oorspronkelijk uit Turkije afkomstige vrouwen van de tweede generatie net zo veel kinderen krijgt als hun moeders, namelijk drie en meer. Tendens dalend, de geboortecijfers komen steeds dichter bij elkaar te liggen.

Sarrazin: Het is echter nog steeds een veel hoger geboortecijfer dan bij de Duitse vrouwen, en de tweede immigratie komt daar nog bij.

Die Zeit: Het geboorteaandeel van oorspronkelijk uit Turkije afkomstige vrouwen daalt niet alleen in Duitsland, maar ook in het land van herkomst.

Sarrazin: In Turkije zijn op dit moment op 78 miljoen inwoners 1,4 miljoen geboortes, in Duitsland op 81 miljoen inwoners 650.000 geboortes. De Turken in Duitsland krijgen tweemaal zoveel kinderen in vergelijking met hun aandeel van de bevolking. Overigens gaat het geenszins alleen om de Turken, het gaat om de islamitische immigratie in zijn geheel. U hebt volledig terecht gezegd, dat het niet in de eerste plaats op de intelligentie zou aankomen, maar op datgene wat iemand kan en wat hij doet. Als ik nu zie, dat de islamitische migranten wat betreft onderwijssucces duidelijk en duurzaam achterblijft bij de rest van de bevolking en dan in uw krant lees welke problemen Franse voorsteden met islamitische immigranten hebben…

Die Zeit: Dat zijn geboren Fransen.

Sarrazin: Des te erger! Ik heb in mijn boel Walter Laqueur geciteerd, die heeft geschreven: Frankrijk had meerdere immigratiegolven van Joden, Polen, Vietnamezen enzovoort, geen enkele daarvan leidde tot integratieproblemen. De integratieproblemen liggen uitsluitend bij islamitische immigranten. Overal in Europa bestaan dezelfde integratieproblemen met islamitische immigranten. De these van mijn boek is: dat ligt blijkbaar aan de islamitisch-culturele achtergrond. Ik weet geen andere verklaring.

Die Zeit: Uiteraard bestaan er speciale problemen van moslims. U miskent echter het verschil tussen de Franse banlieus en Duitsland. Bij ons is de integratie lang niet zo, zoals deze zou moeten zijn, maar toch veel beter dan in Frankrijk. Wanneer u echter van ”hoofddoekmeisjes” spreekt, keren ook de goed geïntegreerde, ontwikkelde Turken, die Duitsland als hun vaderland beschouwen, de samenleving meer en meer de rug toe. Als u spreekt, worden de Duits-Turken weer Turken en de gematigde moslims islamisten. Meneer Sarrazin, u vergiftigt de bron, waaruit wij allen drinken.

Sarrazin: Wie van goede wil is en een goed hart heeft, kan de waarheid verdragen. Ik wijs alleen op problemen. Ik wil niet graag, dat we hier een minderheid hebben die haar vrouwen onderdrukt en hen dwingt om hier een hoofddoek te dragen.

Die Zeit: U noemt deze vrouwen ”importbruiden” en ”hoofddoekmeisjes”. Waar blijft dan bij u het respect, waarvan u zegt dat hun mannen dit niet bezitten?

Sarrazin: Ik bewijs de mensen altijd respect, niet echter een op het verleden gerichte onderdrukkingscultuur. Het 12-jarige meisje, dat door haar familie onder de hoofddoek wordt gestopt, heeft toch geen andere keuze. Het is slachtoffer van haar culturele achtergrond. Met respect komen de moslims alleen naar voren als ze in de minderheid zijn. Ik zou willen, dat diegenen die bij ons geïmmigreerd zijn zich in de meerderheidscultuur integreren. De dagelijkse terreur, die op veel scholen met meer dan 50% islamitische scholieren tegen de weinige overgebleven Duitse scholieren wordt uitgeoefend, laat zien wat er aan de hand is.

Die Zeit: U zegt, dat de links-liberale elite het probleem niet zou herkennen, omdat ze islamitische vrouwen hoogstens als schoonmaaksters kent. Hoeveel Turken heeft u dan in uw vrienden- of kennissenkring?

Sarrazin: Dat is in dit verband een volledig irrelevante vraag. Een Libanese taxichauffeur, die mij op het hoogtepunt van de mediale aandacht van het interview in Lettre International naar huis heeft gereden…

Die Zeit: …wij hebben het over vrienden, niet over taxichauffeurs…

Sarrazin: heeft me toen ik betaalde een schouderklopje gegeven en gezegd: Goed gedaan! Ik heb het aan m’n vrouw verteld.

Die Zeit: Op veel plaatsen is uw boek zelfs amusant. U zegt, dat islamitische mannen ook daarom gewelddadig zouden zijn, omdat ze seksueel gefrustreerd zouden zijn, omdat de islamitische vrouwen voor het huwelijk niet beschikbaar zouden zijn. Neemt u mij niet kwalijk: dat is toch behoorlijk naïef en onrealistisch.

Sarrazin: Onder de jeugd gebeurt altijd meer dan je aan de buitenkant kunt zien. Dat is het voorrecht van de jeugd en ouders zouden ook helemaal niet alles precies moeten willen weten. Maar in Berlin-Neukölln bijvoorbeeld is het niet mogelijk, dat een Turkse jongen zijn Fatma bij de buren ophaalt…

Die Zeit: Nee, die ontmoet haar meteen in het park, zonder dat de ouders daar iets van mee krijgen!

Sarrazin: …om met haar hand in hand een wandeling te maken in de omgeving. Normale relaties zijn gewoon moeilijker.

Die Zeit: Hoe definieert u normale relaties?

Sarrazin: Het enorme agressiepotentieel van deze groep is helaas heel duidelijk. De Arabische jongens komen niet in de buurt van hun Arabische meisjes.

Die Zeit: Die komen heus wel bij hen in de buurt. Daar kunt u zeker van zijn!

Sarrazin: Uiteindelijk gebruiken ze de gemakkelijker te krijgen Duitse meisjes uit de onderklasse, om ze daarna te vernederen dat ze zo gemakkelijk te krijgen zijn.

Bron:
http://www.zeit.de/2010/35/Sarrazin" onclick="window.open(this.href);return false;
Interview: Özlem Topcu en Bernd Ulrich
Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron
Er is ook video materiaal:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Ariel »

Tenen krommend om te lezen hoe de journalist probeert deze man uitspraken te laten doen die nadelig voor hem zijn.
Volgens mij weet de journalist dat Sarrazin gelijk heeft, maar stel dat je dat toegeeft. Dan zou je zomaar als een Nazi bekeken worden.
Of de journalist is zo stom dat hij werkelijk denkt dat de waarheid aan zijn kant staat.
De Duitsers zitten nog meer als wij geestelijk gevangen in de tweede wereld oorlog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Kan je je afvragen: waar bemoeit die zich mee? Wat als wij iets over Turkse toestanden in Turkije zeggen? Dan is het geschreeuw niet van de lucht vanwege 'kolonialistisch denken'. Maar een Turk die iets over Duitsland zegt, een land dat gekoloniseerd wordt door Turken, die moet je niet van koloniaal denken beschuldigen.
Retorische vraag:" Since when do Turkish infiltraitors decide who’s is employed and who gets sacked in Germany?"

Afbeelding
Turkish Federation leader calls on German government to sack Sarrazin
Chairman of Germany’s Turkish Federation, Kenan Kolat, called for central bank board member Thilo Sarrazin to be removed from his post after fresh comments criticizing Muslims in Germany. “I am calling upon the government to begin a procedure to remove Thilo Sarrazin from the board of the central bank,” Kolat told the German daily newspaper Frankfurter Rundschau on Saturday, August 28.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5951829,00.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Posthuum komt het boek van Berliner Jugendrichterin Kirsten Heisig († 48) uit.

Afbeelding

Ook dit zal voor opschudding zorgen. Het gaat over de jeugd-criminalliteit (de in de pers vaak genoemde zgn. 'jeugdigen').
http://www.bild.de/BILD/regional/bremen ... ozess.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Ze gaan hem niet ontslaan maar zich wel beraden over zijn positie. Verbannen naar het bezemhok in de kelder?
Bundesbank stuurt Sarrazin niet weg
Het bestuur van de Bundesbank heeft zich gedistantieerd van bestuurslid Thilo Sarrazin. Dat gebeurde in een ingelaste vergadering van de centrale bank.
Er is niet met zoveel woorden gezegd dat Sarrazin van zijn functie wordt ontheven, maar het bestuur van de Bundesbank heeft grote moeite met zijn visie op integratie en wil op korte termijn met hem praten over zijn toekomst bij de Bank. Sarrazin kwam vorig jaar in het bestuur van de Bundesbank.
http://nos.nl/artikel/181621-bundesbank ... t-weg.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

En zoals te verwachten komen ook de Legal Jihadi's uit de archiefkasten gekropen.
De eerste strafklachten van de tweede golf (de eerste was een korte tijd geleden) zijn gemeld.
http://www.tagesspiegel.de/politik/stra ... 13532.html
Strafanzeige gegen Sarrazin
Azize Tank, ehemalige Migrationsbeauftragte von Charlottenburg-Wilmersdorf, und Gabriele Gün Tank, Integrationsbeauftragte im Bezirk Tempelhof-Schöneberg, werfen Sarrazin Volksverhetzung, die Beschimpfung von Religionsgemeinschaften und Beleidigung vor
De moeder en dochter (SPD, Turkse afkomst, zonder hoofddoek) verdienen hun boterham in de immigratie-industrie.
Iemand die de dochter graag zou ontmoeten is Rosa Luxemburg. Maar die is dood.
Sie gründete vor fünf Jahren die Multikulti-Band "Die Bösen Mädchen" und singt seither gegen Rassismus an: die Deutsch-Türkin Gabriele Gün Tank.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

De persconferentie ter gelegenheid van de persentatie van het boek is hier te volgen:
http://www.pi-news.net/2010/08/jetzt-li ... -sarrazin/
Video: Pressekonferenz mit Thilo Sarrazin
Buiten was een confrontatie tussen de antifa's met een Lenin look-alike als spraakmaker en ophitser en de pro-Sarrazzin groep. De strijdkreet was 'Nazis raus'.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Zwartmeer »

O wat gun ik die mensen in het filmpje hierboven de islam.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Eerst het goede nieuws:
Het Bundesverband der Arbeitsrichter heeft klip en klaar duidelijk gemaakt dat er van ontslag van Sarrazin geen sprake kan zijn want er is geen „gravierenden dienstlichen Fehlverhaltens“.
Dan het minder goede.
Schrijvers met een vers boek gaan boekwinkels langs om exemplaren te signeren en met lezers te praten. Ook zo zal Sarrazin met zijn boek gaan doen.
Maar de heksenjacht begint adembenemende proporties aan te nemen, dus is dit niet meer mogelijk.
http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... esagt.html
Sarrazin-Lesung aus Sicherheitsgründen abgesagt
De "verenigde Strijdkrachten tegen Rechts" hadden laten weten voor ordeverstoring te zorgen.
„Kein Forum für Antisemitismus, Rassismus und populistische Hetze“
De boekhandel rekende op 200 boekenwurmen.

De SPD gaat inderdaad over tot het royeren van Sarrazin. Door de natuurlijke drang van de socialisten om de rijen te sluiten te zuiveren van verkeerd denkenden, gaan ze op de man spelen en niet op de zaak.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

Hoe bericht de Duitse StaatsTV Praten over Sarassin in de Report uitzending met beelden van de neonazi NPD en veel marcherende laarzen. Heel veel Godwins, rechts populisme, geestelijke verwantschap met fascisten enz. Ongeveer dus zoals er bij ons over Wilders bericht wordt. Zie het maar aan.



En hier een interview:
http://www.livingscoop.com/ls_player/pl ... config.php
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »



Aan het eind van deze video zie je een jonge man in een groen jack weggeleid worden door politie nadat die eerst omringd was door een groep journalisten.
Het is deze persoon:

Afbeelding

die in bescherming werd genomen tegen een roedel door media-gekte bevangen journalisten plus een paar antifa's met plannen om ter plekke nieuws te maken.
Hier een verslag van een oogetuige:
Spoiler! :
Am Ort des Geschehens war eine Menge von etwa 100 Personen versammelt, die zahlreiche rote Fahnen und Transparente hochhielt. „Die LINKE“ identifizierte ich und „MLPD“ sowie diverse Antifa-Wimpel, dann aber wurde meine Aufmerksamkeit von etwas anderem abgelenkt: Ein paar Meter daneben stand an ein Geländer zur Spree gelehnt ein einsamer Gegendemonstrant: auf sein selbstgemaltes Pappschild hatte er mit Edding „Danke Thilo!“ geschrieben und darunter tatsächlich “www.pi-news.net”. Ich war aber nicht der einzige, der den Mann erspäht hatte. Zwei Frauen gingen auf ihn zu, versuchten ihm das Schild zu entreißen und zeterten dabei: „Das sind ja rechte Positionen!“ Sofort sammelte sich ein ganzer Pulk um ihn, ein Reporter hielt ihm ein Mikro unter die Nase, und es entspann sich das folgende inquisitorische Gespräch, an dem man wieder einmal exemplarisch besichtigen kann, was „Linke“ so unter „Diskussion“ und „Meinungsfreiheit“ verstehen.

Reporter: „Warum stehen Sie hier? Sind Sie gegen Muslime?“

Sarrazin-Sympathisant: „Natürlich nicht. Die sind ja in ihre Religion hineingeboren und dürfen nicht einmal austreten.“

Zwischenrufer: „Du hast zuviel „Mein Kampf“ gelesen, ich glaube, das ist das größte Problem, das du hast!“

Sarrazin-Sympathisant: „Ich finde „Mein Kampf“ und den Koran sehr ähnlich, das ist ja das Problem, das wir haben.“

Reporter: „Und die Bibel?“

Sarrazin-Sympathisant: „Ich bin kein Christ.“

Reporter: “Aber heißt das dann, alle, die die Bibel lesen, das sind dann auch alles Leute, die „Mein Kampf“ nahestehen, ja?”

Sarrazin-Sympathisant: „Nein, das ist ja Quatsch… Ich bin ein Mitglied der Gesellschaft, das seine Meinung äußern will, und es ist unzweifelhaft, dass wir große Probleme haben, nicht mit Ausländern, denn Deutschland hat kein Ausländerproblem, sondern Deutschland hat, genau wie ganz Europa, zunehmend ein Islamproblem.“

Reporter: „Ein Islam- oder ein Islamismusproblem?“

Sarrazin-Sympathisant: „Es geht nicht gegen die einzelnen Muslime…“

Reporter: „Die Frage ist: ein Islam- oder ein Islamismusproblem?“

Sarrazin-Sympathisant: „Nein, ich…“

Reporter: „Beantworten Sie die Frage: Islam- oder Islamismusproblem?“

Sarrazin-Sympathisant: „Ich sage…“

Reporter: „Hallo! Islam oder Islamismus?“

Sarrazin-Sympathisant: „Es geht nicht gegen die Muslime…“

Reporter: „Islam- oder Islamismusproblem? Es wird sowieso rausgeschnitten, was Sie jetzt sagen.“

Sarrazin-Sympathisant: „Dann habe ich kein Interesse mehr an diesem Interview.“

Reporter: „Ja, dann lassen wirs. Islam- oder Islamismusproblem?“

Über den weiteren, zunehmend hitziger werdenden Verlauf der „Diskussion“ möge sich jeder im Video selbst ein Urteil bilden. Bemerkenswert die Sachlichkeit und Ruhe, in der der einsame Sarrazin-Sympathisant seine Argumente vortrug, umringt und bedrängt von Gegnern, die sich einen „Nazi“ wohl ganz anders vorgestellt hatten und denen irgendwann abrupt der Geduldsfaden riss.

„Das ist doch unglaublich, dass ihr dieser Nazisau hier ein Forum bietet!“, brüllte ein schwarzgewandeter Antifa-Kämpfer los, ein zweiter rief: „Schmeißt ihn über die Brücke!“ Eine Frau begann mit hysterisch sich überschlagender Stimme „Nazis raus!“ zu schreien, andere fielen ein, die Lage wurde bedrohlich, bis die glücklicherweise zahlreich vorhandene Polizei den Mutigen abschirmte und freundlich nahelegte, das Gelände jetzt besser zu verlassen.

Ich stellte mich dem jungen Mann vor, äußerte meine Bewunderung für seinen Mut und fragte ihn, wieso er sich so exponiert habe. Seine Antwort: „Hinter Sarrazins Thesen steht der Großteil der Bevölkerung. Er macht sich berechtigte Sorgen um die Zukunft unseres Landes. Wir dürfen aber nicht erwarten, dass ein Sarrazin alle Probleme für uns benennt oder gar löst, deshalb müssen wir selbst Verantwortung übernehmen, wir müssen alle ein Thilo Sarrazin, ein Geert Wilders, ein Allen West sein – oder werden, natürlich jeder auf seine Art.“

Mittlerweile standen wir in sicherer Entfernung zur Protestkundgebung. Eine junge Frau lief hinter uns her und sagte, auch sie sei aus Sympathie für Sarrazin zu der Kundgebung gegangen und habe gehofft, Gleichgesinnte zu finden. Einen weiteren Mann, der abseits stand, habe sie auf Sarrazin angesprochen, und der habe erwidert: „Das mit dem jüdischen Gen hätte er sich sparen können, ansonsten teile ich seine Meinung.“ Ein Polizist, der dies mit angehört habe, habe zustimmend den Daumen in die Höhe gereckt.

Der PI-Symphatisant bedankte sich ausdrücklich für den kooperativen und kompetenten Schutz durch die Polizei, bei denen er sich später per Handschlag bedankte. YouTube-Videos erweckten den Eindruck, er sei abgeführt worden. Das ist nicht zutreffend. Sobald die Meute auf dem “Nazi”-Trip war (selbstverständlich Schwachsinn), war nichts mehr zu retten, und zu seiner Sicherheit hat ihn die Polizei rausgeleitet. Immerhin konnte er sich ja erstmal auf der anderen Straßenseite hinstellen und weitermachen! Erst als dies auch bedrohlich wurde, war Ende – aber das war mir auch selbst sofort klar.
http://www.pi-news.net/2010/08/es-wird- ... ore-153048
Tekst vertalen kan met:
http://translate.google.com/?hl=nl#de|nl|
Hier bijbehorende beelden:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Ariel »

Sarrazin: ontslag is gelopen race

Zoals zojuist bekend werd, is het ontslag van Thilo Sarrazin uit het bestuur van de Bundesbank een gelopen race. Op dit moment overlegt men alleen nog onder welk voorwendsel dit het beste mogelijk is.

Volgens juristen is de verontwaardiging van politici en journalisten niet voldoende om juridisch gezien stand te houden. Intussen doen tegenstanders van Sarrazin, die zich zorgen maken om de mensenrechten van Mohammedanen, hun best om presentaties van het boek door middel van bedreigingen te verhinderen. Met succes: na Hildesheim zeiden ook in Potsdam en München boekwinkels onder druk van de rode SA de lezingen uit angst voor geweld af.

Rp-online bericht:

Met Thilo Sarrazin dient voor het eerst in de historie van de Deutsche Bundesbank een bestuurslid vroegtijdig te vertrekken. De Duitse centrale bank trok daarmee op donderdag in Frankfurt am Main de consequenties uit de omstreden uitlatingen van Sarrazin over moslims en Joden. Bondskanselier Angela Merkel begroette deze stap.

Het bestuur zou ”unaniem hebben besloten tot de terugroeping van Dr. Thilo Sarrazin als lid van het bestuur”, zei een woordvoerder. President Christian Wulff moet hiermee nog instemmen. De Bundesbank gaf in de korte mededeling geen motivering voor het ontslag. Er werd alleen nog meegedeeld, dat de Corporate Governance-gevolmachtigde van de Bundesbank, Uwe Schneider, de aanvraag tot ontslag volledig ondersteunt.

Voor beëindiging van hun ambtsperiode kunnen volgens geldend recht de bestuursleden alleen worden teruggeroepen wanneer zij de voorwaarden tot het uitoefenen van hun werkzaamheden niet meer vervullen. Dat zou echter bij zware ziekte het geval zijn of bij grove fouten. Wat dit laatste inhoudt, wordt niet duidelijk gedefinieerd.

Sarrazin werd vanwege zijn thesen over het zogenaamde gebrekkige vermogen van migranten om te integreren en uitspraken over een zogenaamd speciaal gen bij Joden bekritiseerd. Politici van alle politieke partijen hadden ook massief druk uitgeoefend op de Bundesbank. Naast de aanvraag tot terugroeping nam de Bundesbank alle zakelijke activiteiten van Sarrazin af. Tot nu toe was de voormalige wethouder van financiën van Berlijn verantwoordelijk geweest voor de terreinen inspectie, risicocontrole en informatietechnologie.


Merkel begroet beslissing
Bondskanselier Angela Merkel heeft de beslissing van de Bundesbank begroet. ”De Bondskanselier heeft met veel respect kennis genomen van de onafhankelijke beslissing van het bestuur van de Bundesbank”, verklaarde een regeringswoordvoerder in Berlijn.

President Christian Wulff heeft toegezegd om de aanvraag van de Bundesbank tot terugroeping van het omstreden bestuurslid Sarrazin te toetsen, maar wil hierover eerst geen uitlatingen doen. ”Tot aan de afsluiting van de toetsing kan de president geen standpunt innemen”, deelde het kantoor van de president mee.


Kritiek op de royering
Terwijl de Bondskanselier de beslissing over de royering begroette, bekritiseerde de Berlijnse SPD-politicus de Heinz Buschkowsky de geplande terugroeping scherp.

”Als iemand vanwege omstreden thesen een beroepsverbod krijgt opgelegd, strijkt dat de mensen behoorlijk tegen de haren in”, zei de burgemeester van het Berlijnse district Neukölln, aldus een melding van ”Spiegel-Online”. ”Er bestaat bij ons altijd nog vrijheid van meningsuiting.”

De districtsburgemeester bekritiseerde tevens de aankondiging van de top van de SPD om Sarrazin uit de partij te zetten. ”Een partij kan zich niet verstoppen voor een debat, dat 90% van de samenleving interesseert”, zei Buschkowsky. ”Een volkspartij mag het volk niet kwijtraken.”

Groenen: royering al lang noodzakelijk
Voordat de beslissing werd verkondigd, hadden talrijke stemmen uit politiek en samenlevingen de uitlatingen van Sarrazin bekritiseerd en zijn ontslag geëist. Zo noemden de groen in het Duitse parlement een snel ontslag van Sarrazin ”verlaat”. De financieel-politieke woordvoerder Gerhard Schick zei, dat de voormalige wethouder van financiën van Berlijn het geldinstituut met zijn kritische uitlatingen over moslims en de integratiepolitiek schade zou hebben berokkend. Schick kondigde een initiatief van de Groenen aan om duidelijke voorwaarden voor een ontslag van een bestuurslid van de Bundesbank vast te leggen.

De fractievoorzitter van de Groenen Renate Künast zei tegen de SWR, dat Sarrazin als bankier bekend zou zijn en daarmee ook Duitsland zou vertegenwoordigen. Wanneer zo iemand ”onbehoorlijk en schandalig” over mensen met een andere herkomst zou praten, dan zou men grenzen aan hem moeten stellen.

Minister van binnenlandse zaken Thomas de Maizière (CDU) beschuldigde Sarrazin in de ”Stuttgarter Zeitung” van geestelijke brandstichting: ”Wat er op dit moment gebeurt, komt op mij over alsof er iemand een fakkel bij een hooiberg zou houden om erop te wijzen, dat deze in de brand zou kunnen vliegen. Dat is onverantwoordelijk”, zei de Maizière. Sarrazin (SPD) zou met een voor hem financieel winstgevende provocatie een debat willen verstoren.


Islamraad beschuldigt Sarrazin van racisme
De voorzitter van de islamraad, Ali Kizilkaya, zei tegen het ”Hamburger Abendblatt”, dat hij het ”zeer jammer en bijna beangstigend zou vinden, dat de islamofobie in de gedaante van de heer Sarrazin langzamerhand in het midden van de samenleving schijnt te zijn aangekomen”. Sarrazins uitlatingen zouden geen bijdrage aan de integratie, maar aan buitensluiting zijn. Kizilkaya eiste het ontslag van Sarrazin als medewerker van de Bundesbank en zijn royement uit de SPD.

De cheffin van Die Linke, Gesine Lötzsch, verklaarde dat het ontslag van Sarrazin ”dringend noodzakelijk zou zijn om het aanzien van de Bundesbank weer te herstellen.” Dat zou echter niet met een gouden handdruk mogen gebeuren.

De Bundesbank had zich in het begin van de week van Sarrazin gedistantieerd. Een vergadering van het bestuur van de bank op woensdag werd uitgesteld. Minister van financiën Wolfgang Schäuble (CDU) had al aangegeven, dat de uitlatingen van Sarrazin politieke consequenties zou moeten hebben.

Hij zou hierover met de president van de Bundesbank, Axel Weber, hebben gesproken zei Schäuble woensdag, zonder nadere details te noemen. De minister beoordeelde Sarrazins uitlatingen als ”onverantwoordelijke onzin”, waarmee deze ”zichtbaar” zijn verplichting tot terughoudendheid zou hebben overtreden.

Ook de deskundige van de SPD voor binnenlandse zaken Dieter Wiefelspütz eiste het ontslag van Sarrazin als bestuurslid van de Deutsche Bank. Sarrazins thesen zouden gedeeltelijk racistische trekken hebben. ”Meneer Sarrazin heeft zich gediskwalificeerd met zijn uitlatingen, als bestuurslid van de Bundesbank en als lid van de SPD”, zei hij.

De integratiegevolmachtigde van de regering, Maria Böhmer (CDU), verklaarde: ”Na datgene wat meneer Sarrazin over het thema integratie en migranten heeft gezegd, is hij niet meer te handhaven.” De chef van de CSU-deelstaatgroepen Hans-Peter Friedrich noemde Sarrazin ”een belasting voor de Bundesbank.” Ook Friedrich stelde de Bundesbank voor om de voormalige SPD-politicus ontslag te geven uit het bestuur.

Lezing afgezegd
Intussen is de voor 9 september in het ”Waschhaus” in Potsdam geplande lezing met Thilo Sarrazin afgezegd. Het ”Waschhaus” had volgens een bericht van de ”Märkische Allgemeine” bedreigingen uit de linkse scene ontvangen en zou bovendien door verschillende kunstenaars onder druk zijn gezet. Ook onder medewerkers zouden er ”lange en deels verhitte” discussies hebben plaatsgevonden. De leider van het Brandenburger literatuurbureau en organisator van de lezing, Hendrik Röder, is op dit moment op zoek naar een andere plaats om de lezing te houden.

Bronnen:
http://www.pi-news.net/2010/09/sarrazin ... schlossen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rp-online.de/politik/deutsch ... 01533.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron

Op de website van de Bündesbank staat Sarrazin op dit moment vermeld als bestuurslid zonder portefeuill

http://www.artikel7.nu/?p=30867" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Ariel »

Omstreden Duits boek blijkt bestseller
vrijdag 3 september 2010

BERLIJN (ANP) - Het controversiële boek van de Duitse bankier Thilo Sarrazin vliegt de winkels uit. Dat meldde uitgeverij DVA vrijdag. Veel boekhandels zijn inmiddels al door de derde druk van het boek 'Deutschland schafft sich ab' (Duitsland schaft zichzelf af) heen.

Volgens de uitgever ligt de vierde druk, met 80.000 exemplaren, maandag in de boekhandels. Tot de vijfde en zesde druk is inmiddels opdracht gegeven. De geplande totale oplage ligt op 250.000 boeken. In het boek schrijft Sarrazin onder meer dat immigranten Duitsland steeds dommer maken. Hij vindt dat de Turken in Berlijn geen andere functie hebben dan groente en fruit te verkopen.

Duitse boekhandels wachten met smart op een nieuwe levering: ,,Ik weet geen enkele boekenwinkel in de buurt die het boek nog in voorraad heeft'', aldus een medewerker van een boekhandel in Sindelfingen, waar de omstreden bankier in november een signeersessie heeft gepland.

De Duitse Bundesbank wil dat de Duitse president, Christian Wulff, de ontslagprocedure van Sarrazin als bestuurslid van de bank inzet. Wulff heeft vrijdag de regering om een standpunt daarover gevraagd

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... seller.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Zwartmeer »

Omstreden Duits boek blijkt bestseller
Hey, daar is het weer, het Streisand-effect.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Links666 »

Zijn er FFI lezers die dit boek hebben?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Ariel »

Links666 schreef:Zijn er FFI lezers die dit boek hebben?

Als er een vertaling op de markt komt, dan wil ik het wel kopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie