Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Ariel »

Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

AMSTERDAM - Joodse studenten op de Amsterdamse VU zijn ontstemd over het feit dat in de kantine geen koosjere maaltijden worden verstrekt, maar wel halal en vegetarische gerechten. Cateraar Eurest zou hier geen trek in hebben, meldt AT5

Wel halal en geen koosjer voedsel gaat er bij de de Studentenvereniging Jongkosher niet in. Eerder experimenteerden en Eurest met een systeem met maaltijdbonnen, maar dat bleek uiteindelijk erg omslachtig. Bovendien moest de vereniging meer dan 10 euro per maaltijd bijleggen om het koosjere eten betaalbaar te houden. De directie van de VU schuift de verantwoordelijkheid af op de cateraar. (AK)

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... eten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Schepsel »

Eindelijk :D

Ik vroeg me al eens af wanneer de joden nou eens zouden beginnen met zeuren!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Tukkerin »

He, halalvlees is toch koosjer of gelden er nog meer voorschriften alvorens je vlees koosjer mag noemen?

Nu, hoeveel joden kan je op de VU tellen? Zo een stuk of vijf en hoeveel moslims? Daar krioelt het van op de VU. Het grootste groepje 'wint.' Als ik straks als enige ( of één van de weinige) moslima op de pthu zit ga ik ook niet eisen stellen ( wat ik sowieso ook niet zou doen als ik in de meerderheid zou zijn, maart het gaat even om het idee), en de joden daar kunnen best gewoon halalvlees eten bij gebrek aan beter vlees. Dat de fout ligt bij de catering is deels onzin, want het is het schoolbestuur die daarover gaat en de catering voert slechts uit, hoewel achter die kantine op de VU alleen maar islamitische jongens/mannen staan.
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Eindelijk :D

Ik vroeg me al eens af wanneer de joden nou eens zouden beginnen met zeuren!
Wat zulke zaken betreft zijn Joden even achterlijk als moslims, dat mag ook wel s gezegd worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Manon »

OK Mercator, onverdoofd slachten is onverdoofd slachten, of het nu in naam van Allah gebeurt of in naam van Jahweh.

Maar ik zat ook te wachten op EISEN van de joodse studenten om kosher eten te krijgen. Want waarom zouden zij halal vlees moeten eten dat niet kosher werd bereid als moslims geen normaal eten willen en halal EISEN en KRIJGEN?

Ik verwacht binnenkort ook hindoes die hun kantine-eisen op tafel gaan leggen, en waarom zouden de chinezen geen chinees eten mogen eisen?

Tukker doet nu wel net of heel de univ zit VOL met mohammedaanse studenten.... ahum.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Dhana »

Tukkerin schreef:He, halalvlees is toch koosjer of gelden er nog meer voorschriften alvorens je vlees koosjer mag noemen?

Nu, hoeveel joden kan je op de VU tellen? Zo een stuk of vijf en hoeveel moslims? Daar krioelt het van op de VU. Het grootste groepje 'wint.' Als ik straks als enige ( of één van de weinige) moslima op de pthu zit ga ik ook niet eisen stellen ( wat ik sowieso ook niet zou doen als ik in de meerderheid zou zijn, maart het gaat even om het idee), en de joden daar kunnen best gewoon halalvlees eten bij gebrek aan beter vlees. Dat de fout ligt bij de catering is deels onzin, want het is het schoolbestuur die daarover gaat en de catering voert slechts uit, hoewel achter die kantine op de VU alleen maar islamitische jongens/mannen staan.

Nee dat is niet zo. Joodse voorschriften voor koosjer eten zijn vele malen gecompliceerder dan de regels voor hallal. En als je het over meederheden/minderhden wilt hebben, zie ik niet in waarom de meerderheid van Nederlanders gedwongen zou worden om hallal te eten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Manon »

Het probleem met Mohammedanen is dat ze hun eigen regeltjes persé willen toepassen op anderen. Dat vergroot het machtsgevoel.

Ik mag geen zwijnenvlees eten, jij ook niet
ik mag geen alcohol drinken, dus jij ook niet
Schenk jij alcohol op een openbare feestelijkheid, dan kom ik niet.
Braad je varkensribbetjes op een gezellige straatbarbecue dan komen we niet.
jij wil dat ik naar school ga? dan moet jij ervoor zorgen dat alles halal is

het lijstje is eindeloos.

Ik heb leren eten wat de pot schaft, niet lusten = niet eten.
Maar wij hebben ook allen geleerd wat eigen verantwoordelijkheid is, iets wat mohammedanen niet kennen. Ze kennen tout court geen ver-antwoord-elijkheid. zij moeten zich namelijk enkel tegenover hun godheid verantwoorden. dus als die het laat overstromen is dat hun godheid zijn verantwoordelijkheid en niet die van degenen die hun dijken niet hebben onderhouden.

Zonder Nederlanders en Zeeuws Vlamingen ligt heel Holland en Oost Vlaanderen binnen de kortste tijd onder water! (er is toch niemand die veronderstelt dat met muzelmensen aan het roer de dijken en waterwerken zullen ONDERHOUDEN worden?)

Iemand met een beetje verantwoordelijkheid leert dan toch tenminste zijn kinderen zwemmen als voorzorgsmaatregel. Zij niet! zij willen eerst aparte zwembadjes.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef:Het probleem met Mohammedanen is dat ze hun eigen regeltjes persé willen toepassen op anderen. Dat vergroot het machtsgevoel.

Ik mag geen zwijnenvlees eten, jij ook niet
ik mag geen alcohol drinken, dus jij ook niet
Schenk jij alcohol op een openbare feestelijkheid, dan kom ik niet.
Braad je varkensribbetjes op een gezellige straatbarbecue dan komen we niet.
jij wil dat ik naar school ga? dan moet jij ervoor zorgen dat alles halal is

het lijstje is eindeloos.
Begin deze eeuw was er ophef over dat een of andere imam er bij moslimouders op aandrong hun kroost te verbieden naar telekids te kijken. De moslimkindjes zouden zomaar de gewoonten van de ongelovige kinderen kunnen overnemen. Bv de omgangsvormen tussen jongens en meisjes. Dus, als wij willen dat moslims integreren en bv naar onze TV-zenders kijken dan zullen we toch wat aan de programmas moeten doen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Dhana »

Ja stel je voor, Zwartmeer dat moslims de verderfelijke gewoontes gaan overnemen van de kaffir. Het is hier Sodom en Gomorra. Maar dat is pas sinds de moslim immigratie op gang gekomen is. Maar ja, die imam was hier niet in die dagen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Tukkerin »

Circe, ik doe niet alsof, het is gewoon zo dat op de VU ( dus alleen op deze universiteit) de Marokkanen en ook moslims ruim oververtegenwoordigd zijn daar. Ik zou zeggen, ga er eens heen en je waant je echt in Marokko.. superleuke school die ik ontzettend ga missen. :smile:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Circe, ik doe niet alsof, het is gewoon zo dat op de VU ( dus alleen op deze universiteit) de Marokkanen en ook moslims ruim oververtegenwoordigd zijn daar. Ik zou zeggen, ga er eens heen en je waant je echt in Marokko.. superleuke school die ik ontzettend ga missen. :smile:
Je moet wel consequent blijven lieverd, want ander gelooft straks niemand je meer. :wink2:
Tukkerin schreef:. Maar goed, heb het tentamen vandaag gehad en hopelijk was het vandaag mijn laatste keer op de VU.. :rock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Eindelijk :D

Ik vroeg me al eens af wanneer de joden nou eens zouden beginnen met zeuren!

Joden hebben over het algemeen geen tijd om te zeuren. Die zijn te druk met werken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Iemand met een beetje verantwoordelijkheid leert dan toch tenminste zijn kinderen zwemmen als voorzorgsmaatregel. Zij niet! zij willen eerst aparte zwembadjes.

Nog een tijdje en dan wordt er geëist dat wij al onze wateren dempen tot 20 cm omdat het anders te gevaarlijk is voor de mohammedaantjes.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Tukkerin »

Ariel schreef:
Tukkerin schreef:Circe, ik doe niet alsof, het is gewoon zo dat op de VU ( dus alleen op deze universiteit) de Marokkanen en ook moslims ruim oververtegenwoordigd zijn daar. Ik zou zeggen, ga er eens heen en je waant je echt in Marokko.. superleuke school die ik ontzettend ga missen. :smile:
Je moet wel consequent blijven lieverd, want ander gelooft straks niemand je meer. :wink2:
Tukkerin schreef:. Maar goed, heb het tentamen vandaag gehad en hopelijk was het vandaag mijn laatste keer op de VU.. :rock:
Hoezo consequent? Mischien moet je eens beter lezen? Ik zeg toch: superleuke school die ik ontzettend ga missen. Omdat het mijn laatste tentamen was en ik dus niet meer op de VU hoef te zijn. Wat is hier niet consequent aan? Of ben jij net als Monique heel selectief en wil je slechts datgene wat je wilt lezen?
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Ariel »

Oke tukker dame...
Lees nog eens goed....en hopelijk was het vandaag mijn laatste keer op de VU.

Daar trek ik dus de conclusie uit dat je hoopt dat je niet/nooit meer naar de VU hoeft...
En als je blij bent dat je niet meer naar de VU hoeft, dan zal je de VU dus ook niet missen....Logisch toch?

Nou ja, :roll: waar ben ik in hemelsnaam mee bezig. ( trekt nu de haren uit het hoofd) Laat maar. Silly me...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Monique »

Ach ariel, moslims kunnen geen tegenstrijdigheden herkennen.... dat weten we toch allemaal?
Laat maar gaan...verspilde moeite.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Schepsel »

mercator schreef:
Schepsel schreef:Eindelijk :D

Ik vroeg me al eens af wanneer de joden nou eens zouden beginnen met zeuren!
Wat zulke zaken betreft zijn Joden even achterlijk als moslims, dat mag ook wel s gezegd worden.
Ja, maar moslims krijgen eerder een voorkeursbehandeling. Dat krijgen joden niet, dus die worden in zekere zin gediscrimineerd, als je het zo bekijkt.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Monique »

He, halalvlees is toch koosjer of gelden er nog meer voorschriften alvorens je vlees koosjer mag noemen?
Wanneer halal = koosjer.... dan is koosjer = halal.

Dan kan er dus gewoon koosjer voer neergezet worden en eten moslims dat ook.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door H.Numan »

U wilt religieuze voorrechten? Uitstekend, maar de gebruiker betaald. Zowel voor halal, koosjer, veganistisch, macrobiotisch onbespoten links draaiend of new age. Een gewone maaltijd kost E 5, die van u kost E 10. Omdat er weinig vraag naar is. Volgende vraag!

Zo zou dat soort onzin aangepakt moeten worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Manon »

H.Numan schreef:U wilt religieuze voorrechten? Uitstekend, maar de gebruiker betaald. Zowel voor halal, koosjer, veganistisch, macrobiotisch onbespoten links draaiend of new age. Een gewone maaltijd kost E 5, die van u kost E 10. Omdat er weinig vraag naar is. Volgende vraag!

Zo zou dat soort onzin aangepakt moeten worden.
voilà !
(blij dat jij ook al van linksdraaiende yoghourt hebt gehoord, dit jaar was het nieuw voor me).

Ik heb zo ooit een diner moeten organizeren waarbij ook een (1) hindoe aanwezig was. Zeer lieve man, kwam er zeer goed mee overeen. Hij had trouwens eerst een paar jaar in Nederland gewerkt en daarmee sprak de man perfect Nederlands (in Belgique lukt dat NOOIT). Enfin, hij kwam naar me en vroeg of ik voor hem vegetarische schotel kon versieren ipv het aangeboden menu. Dus doe ik dat, krijgt hij een prachtig versierd bord vol met groenten. Nadien krijg ik de commentaar: die kok wist niet echt wat vegetarisch eten was! Nee, niet vegetarische indische keuken hé Rao! het was een FRANS restaurant. Ik ga toch ook niet naar een Thais restaurant om daar een Spaans gerecht te bestellen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door H.Numan »

Vegetariërs zijn een bron van ellende. Voor hun omgeving, wel te verstaan.
Ze zijn meestal overgevoelig aangaande eten. Ze krijgen echt geen pukkeltjes van, dat niet. Maar stel dat je een stamppot (vegetarischer kan het haast niet) serveert met rookworst.
- Maar ik ben vegetariër!
Oh, sorry. Monumentje. <prikt de overheerlijke rookworst die er op ligt er af, om het zelf op te smikkelen> Alstublieft. Vegetarische stammpot.
- Maar dat kan niet!
Oh, wat mankeert er aan?
- Er lag <walg> een stuk dood varken op!
Nee, hoor, dat ligt nu op mijn bord.
- Dat kan ik niet eten!
Hoezo niet? Er zit toch geen vlees in?
- Het heeft er op gelegen!
Goh, da's nou sneu. Dan eet jij lekker wat brood van gisteren. Met wat kaas? Smakelijk!
En dan zijn die azijnzeikers nog boos ook. Als je echt ellende wilt hebben, probeer veganisten dan te vreten te geven. :yuk:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Manon »

Nou nee hoor, zo werkt dat niet bij mij.
Ik heb een vegetarische dochter, die ook over "bah lijk op je bord" bezig was. Dat duurde tot ik haar apart in de keuken haar aardappeltjes met groenten liet eten, en mijn lijk lekker rustig aan tafel verorberde.
Toen zat ze nog in het "fisch have feelings too" stadium.
Ondertussen eet ze wel terug vis. Blijkbaar waren die feelings toch niet zo doorslaggevend.

Ze is ook niet meer principieel vegetarier, maar haar maag is blijkbaar niet meer gewend om het te verteren. Soep met stukjes spek erin is geen probleem meer, ze legt ze dan gewoon opzij.
En je kan met mijn dochter dus wèl naar alle restaurants: van haar géén commentaar en ze zoekt wel iets op de kaart waar ze mee kan leven...
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door Schepsel »

Ik ben niet zo'n zeikerd hoor. Ik vind zulke vegetariërs ook een beetje treurig, net als moderne feministes.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door mercator »

De kruisvaarder Richard Leeuwenhart haatte de moslims zo zeer, dat hij soms het vlees van dode moslims at. Zo ver zou IK dan weer niet willen gaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Studenten ontstemd: wel halal, maar geen koosjer eten

Bericht door H.Numan »

Dan wil ik niet weten wat zijn recept voor 'Moorkop' was. :huh:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie