De Farizeeërs van het CDA

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ariel »

Hebben jullie wel eens een farizeeër gezien? Nee? Kijk dan maar eens goed naar deze onderstaande foto. Hier is een prototype te zien van het type CDA farizeeërs .
Deze man kan liegen zonder dat hij bloost. Wat een engerd… :yuk: Waarschijnlijk is hij er zelfs trots op dat mede door hem het formatieoverleg nu stil ligt en zal mislukken. .

Afbeelding
'Schinkelshoek speelde dubbelspel'

DEN HAAG - CDA-kandidaat Kamerlid Jan Schinkelshoek zou de politiek niet verlaten uit principes, omdat hij de rechtse coalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV niet ziet zitten, maar omdat hij wordt benoemd als de nieuwe directeur van het Huis van de Democratie.

Dat melden ingewijden aan het Binnenhof. Schinkelshoek wordt er daarmee van beticht een opvallend dubbelspel te hebben gespeeld in de crisis bij de christendemocraten.

's Ochtends maakte hij bekend dat hij de politiek ging verlaten, omdat hij de samenwerking met de PVV niet ziet zitten. Schinkelshoek gaf als reden dat de onderhandelingen met de PVV hem steeds meer tegen de borst zijn gaan stuiten. "Gaandeweg zijn mijn bezwaren te groot geworden. Nu wil ik klare wijn schenken", aldus de CDA'er.

Ingewijden wijzen er echter op dat de ministerraad van plan is om Schinkelshoek vrijdag tot de nieuwe directeur van het Huis van de Democratie te benoemen. Schinkelshoek zou dus niet om zijn principes vertrekken, maar omdat hij al een nieuwe baan heeft. De CDA'er wilde geen nadere toelichting geven.

Overigens is het onduidelijk of de benoeming van Schinkelshoek nu in gevaar komt, omdat CDA-fractievoorzitter Verhagen ook minister is en in principe de benoeming in de ministerraad zou kunnen verhinderen. Schinkelshoek zit nu niet in de Kamerfractie van het CDA, maar zou daar waarschijnlijk wel in terechtkomen als het CDA gaat regeren en Kamerleden uit de fractie vertrekken om bewindspersoon te worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7524 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ariel »

Farizeeër nummer twee. Ook billenknijper Ruud L kan mee dingen voor CDA Farizeeër van het jaar.
Afbeelding
'Cruciale rol Lubbers in CDA-crisis'

DEN HAAG - De brieven waarin Ruud Lubbers vorige week opriep tot een time-out van de coalitieonderhandelingen waren slechts het topje van de ijsberg van het verzet van de CDA-coryfee, zeggen ingewijden. Achter de schermen zou het CDA-kopstuk met andere CDA-prominenten een offensief hebben gevoerd om de onderhandelingen te saboteren.

De oud-premier lijkt daarmee een cruciale rol te spelen bij de tweespalt in de CDA-fractie. De oud-premier wordt een grote rol toebedacht bij het verzet tegen CDA-fractievoorzitter Verhagen om met VVD en PVV tot rechtse samenwerking te komen.

Samen met demissionair minister Hirsch Ballin heeft Lubbers volgens bronnen de afgelopen weken grote druk op CDA-onderhandelaar Klink uitgeoefend om van een akkoord af te zien. De twee ministers Klink en Hirsch Ballin kennen elkaar goed. Klink begon zijn politieke carrière ooit als politiek assistent van Hirsch Ballin in het derde kabinet Lubbers.

Naast de minister van Justitie wordt ook het gisteren opgestapte kandidaat-Kamerlid Schinkelshoek een rol toebedeeld bij het verzet binnen het CDA tegen samenwerking met de PVV. Hirsch Ballin zou daarin vooral druk hebben uitgeoefend op zijn onderhandelaar Klink, Schinkelshoek zou hebben getracht het verzet bij de Kamerleden Ferrier en Koppejan te stimuleren, zo wordt aan het Binnenhof gefluisterd.

Lubbers heeft tijdens deze kabinetsformatie herhaaldelijk geprobeerd zijn stempel te drukken op de gang van zaken. De oud-premier trachtte zijn 'oude vriend' Hirsch Ballin de afgelopen weken aan de onderhandelingstafel te krijgen. Bronnen wijzen op de opvallende band tussen de twee, die teruggaat tot het derde kabinet Lubbers waar ze beide inzaten.

In de brieven die vorige week openbaar werden, pleitte Lubbers openlijk voor een grote rol van Hirsch Ballin bij de formatie. Hij zou de onderhandelaars hebben moeten doordringen van de grondwettelijke status van godsdienstvrijheid, die zou impliceren dat Wilders zijn uitlatingen over het bestrijden van de islam nooit waar zou kunnen maken. Lubbers toonde zich teleurgesteld dat informateur Opstelten niet inging op dit advies en dus geen rol zag weggelegd voor de beschermeling van Lubbers. De plotselinge tweespalt die gisteren tussen onderhandelaars Verhagen en Klink duidelijk werd, zou daarmee het bewijs zijn van de lange arm die oud-premier Lubbers nog steeds heeft binnen zijn partij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7524 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door H.Numan »

Lubbers heeft vrijwel zeker de wind van voren gekregen op Paleis Noordeinde. Een koninklijke wind, wel te verstaan.
Dus probeert hij onmiddellijk de wensen van mw. von A uit te werken, hetgeen hem aardig lukt.

Mijn vraag is: wat vind Lubbers belangrijker? 30 zilverlingen of het voortbestaan van zijn partij?
Ik denk dat ik het antwoord al weet. :yuk:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ariel »

Farizeeër nummer drie..Hier hebben we Ab Klink die nog niet zo lang geleden mede-schrijver was van de harde integratie-speeches voor de toenmalige lijsttrekker Jan Peter Balkenende, die moslims die niet wilden integreren de wacht aan zei, en vond dat de joods-christelijke cultuur voorop moest blijven staan.
Afbeelding
CDA-kader in geweer tegen Klink'Ab, geef ons een kans!'

DEN HAAG - EXCLUSIEF Prominenten en bestuurders van het CDA komen in het geweer tegen het dreigende einde van de formatie tussen VVD, PVV en CDA. De CDA'ers zijn boos dat Ab Klink met zijn weigerachtige houding de vorming van een nieuw rechts kabinet dreigt te torpederen, zelfs nog voor er een concept regeerakkoord ter beoordeling klaar ligt.

Klink in de kabelAb Klink, die als secondant Maxime Verhagen assisteert bij de informatie, wil niet verder onderhandelen. Het CDA is daarom bijeen gekomen om de plooien glad te strijken

In de partij is bovendien hogelijk verbaasd gereageerd op de ogenschijnlijke draai van Klink, omdat hij in 2002 mede-schrijver was van de harde integratie-speeches voor de toenmalige lijsttrekker Jan Peter Balkenende. Terwijl hij Balkenende toen liet oproepen tot aanpassing aan de Nederlandse taal en cultuur door moslims, wil Klink zich kennelijk nu ineens van PVV-leider Geert Wilders afkeren.

Vele honderden bezorgde reacties uit het hele land stroomden gisteravond en afgelopen vannacht - tijdens en na de afgebroken vergadering van de Kamerfractie - binnen bij de partijtop. ,,'Ab, geef ons een kans', klinkt de indringende boodschap van de leden'', zegt een hoge CDA'er. ,,Ontneem ons niet de kans zelf een mening te kunnen vormen over het onderhandelingsresultaat.''

Zelfs demissionair premier Jan Peter Balkenende en demissionair minister Piet Hein Donner lieten de partijtop volgens ingewijden weten nog steeds achter de onderhandelingen te staan. Ook onder meer senaatsvoorzitter René van der Linden, Limburgs gedeputeerde Ger Driessen, oud minister Karla Peijs, de Groningse gedeputeerde Mark Jager en LTO-voorzitter Albert Jan Maat wensen geen voortijdige stop.

De lange lijst CDA'ers vormt een breed en krachtig verzet tegen het kamp Lubbers en Hirsch Ballin die secondant Klink uit het onderhandelingsteam met Verhagen zouden proberen te weken en bevestigt het beeld van een ernstig verdeelde partij. ,,De leden willen straks zelf een oordeel kunnen vellen'', zegt een ingewijde uit de partijtop. ,,En op het partijcongres weegt ook ieders stem mee, of je nu Ruud, Ernst of Ab heet.''

Dat juist Klink ineens genoeg heeft van Geert Wilders, wordt met opgetrokken wenkbrauwen gadegeslagen binnen de partij. Juist Klink schreef als directeur van het Wetenschappelijk Instituut van het CDA in 2002 mee aan de pittige Dudok-speech van lijsttrekker Balkenende, die later in het boekje Anders en Beter verscheen. Daar zegde de latere premier moslims die niet wilden integreren de wacht aan. De joods-christelijke cultuur moest voorop blijven staan. Die door Klink bedachte boodschap raakte de juiste snaar en hielp mee aan de verkiezingswinst van Balkenende.

Als Klink vandaag tijdens de fractievergadering volhardt in zijn wens om de onderhandelingen te stoppen, is een kabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV, zo goed als verkeken. Zelfs al zou een andere CDA'er naast Verhagen plaats nemen aan de formatietafel, dan nog is een rechtse coalitie zijn nipte meerderheid van 76 zetels kwijt. Dan zal waarschijnlijk weer naar linkse partijen worden gekeken om samen met de VVD een regering te vormen, waarna het CDA alsnog in de oppositie kan belanden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7524 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ruth »

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is dat vooral de uitgerangeerde anti-PVV gasten bij het CDA de hele boel kunnen ophouden.
Blijkbaar hebben ze nog zoveel contacten bij de linkse media dat het complete nieuws door die gasten beheerst wordt en daardoor de onderhandelingen bij de formatie kunnen vernaggelen.
Dat het middenkader en veel CDA-leden totaal geen probleem hebben met de PVV telt schijnbaar niet.
Wordt zo langzamerhand kotsmisselijk van die hele politiek, wat een gekonkel.

Ondertussen zitten we al zo'n 3 maanden zonder fatsoenlijk doortastend landsbestuur.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door gideong »

Faizeers houden zich aan de letter maar niet aan de geest van de wet.

Als we ons aan de geest van de wetten van onze rechtsstaat houden.
Dan is het bevorderen van individuele godsdienstvrijheid en dus het tegengaan van islamisering een rechtstatelijke plicht.
Als de christendemocraten weer stemmen willen trekken, dan zullen ze dit expliciet moeten gaan laten blijken.
Een individu mag natuurlijk als prive godsdienst mohammedaan zijn.
En het CDA gaat ook bevorderen dat in alle islamitische landen waar de zogenaamd niet politieke ideologie van de islam heerst, dat daar godsdienstvrijheid heerst.
Niet dat geslijm van wat zal men internationaal niet over ons denken.
Een eerlijke krachtige houding is veel beter (Had ooit een discussie met een sheik. Op mijn opmerking dat kerken ook gebouwd moeten kunnen worden in islamitische landen, als bij ons moskeen mogen worden gebouwd, antwoordde hij dat we dan maar niet zo dom moesten zijn.) .

Vriendelijke groet,

Gideong
De boom herken je aan zijn vruchten
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Monique »

Ze blazen dan maar hun eigen partij op om Wilders maar niet aan het regeren te krijgen; ze kunnen niet snel genoeg een VvdG opduikelen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ariel »

Monique schreef:Ze blazen dan maar hun eigen partij op om Wilders maar niet aan het regeren te krijgen; ze kunnen niet snel genoeg een VvdG opduikelen.
Tja Monique...waarschijnlijk heb je gelijk.
De onderhandelingen voor een minderheidskabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV zijn mislukt.
Wat zal de koningin blij zijn....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Monique »

En dan maken ze zich druk over het "imago" in het buitenland.

Ik kan geen grotere afgang bedenken dan het niet in staat zijn een regering te vormen, met als reden de gigantische ego's van bepaalde personen.
Democratie? Die bestaat vanaf vandaag helemaal niet meer.


We weten nu in ieder geval wie het niet goed voorheeft met Nederland.
Amorele atheistische nitwit
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ruth »

Zapte net toevallig langs het 8 uur journaal dus ben pas net op de hoogte van het slechte nieuws. Ging bijna gelijk over mn nek toen ik de triomfantelijke bakkes van Femke Halsema en het schijnheilige smoelwerk van Job Cohen zag.
Shit, wat een kater zo voor t weekend.....
Ik hou m'n hart vast voor wat ons nu waarschijnlijk staat te wachten want een rechts kabinet is volgens mij nu echt niet meer aan de orde. :crying:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door silkyboxershortXL »

Ruth schreef:Ik hou m'n hart vast voor wat ons nu waarschijnlijk staat te wachten want een rechts kabinet is volgens mij nu echt niet meer aan de orde.
Ik heb- en dat heb ik ook ergens gezegd-er geen vertrouwen in gehad dat de formatie zou slagen. En nu denk ik weer, ze zijn al zo ver dat er nog wel een lijmpoging kan komen. Het linkse alternatief is er niet. Misschien dat het CDA leden de dissidenten nog tot orde roept.....Een regering die 40 jaar Eurabia gedachte wil doorbreken moet echt wel stevig aan de macht zijn. En een regering met links geeft de PVV de kans flink door te groeien.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
pinkelpap
Berichten: 105
Lid geworden op: di apr 21, 2009 11:00 am

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door pinkelpap »

Over Ad Koppejan. CDA. Hij is de grootste huichelaar die ik ooit gezien heb.
Bij een CDA vergadering beloofde hij nog tegen ontpoldering te zijn.
Maar hij deed er alles aan om de coalitie opbouw waarin de VVD beloofd had deze dure linkse hobby`s af te schaffen.
Zoals die ontpoldering die te saboteren
Ontrent de half droge poets doekjes van een zorg altenatief om de mensen eens fatsoenlijk te wassen
moet Klink nog maar eens in de leer bij Geert Wilders. Klink is namelijk voor die zogenaamde vochtige doekjes.
Geert Wilders wil de ouderen in een tehuis niet discrimineren en ze gewoon behandelen zoals ieder mens thuis gewassen wordt.
Klink is daarom nu bang af te gaan, begrijpelijk. Als dat uit zou komen.
de ellende in de zorg.
En de ontmenselijking.
En de euthanasie moorden van D66.
Wat kost een allochtoon? bereken alles.
Bereken alles wat mogelijk is zonder taboes van Groenlinks.
Volgens de wet openbaarheid van bestuur mag alles bekend worden ook als het over financiën gaat.
Wel met respect voor mensen ! Dat zijn de Nederlanders die nog bestaan..
Een fatsoenlijke ouderen behandeling kost minder dan wat die allochtonen kosten.
CDA verliest Dat is het zelfde bekende CDA probleem.
Namelijk de "ouwetjes aan de kant zetten" net als in 1994.
Van oude CDA`ers tegen oude CDA`ers.
De laatste zijn alleen geen prominenten.
Daarom is de afgelopen stemuitslag niet verrassend.
Voor de duidelijkheid Wilders is tegen ontpoldering, Dat zijn dure linkse hobby`s van groen links.
Foto CDAèr Koppejan. Die nog al wat in de pap te brokkelen heeft in het Zeeuwse waar ontpolderdering speelt. De huichel dubbelrol.
Afbeelding
Geen petje af. Voor die kop die niet gebruikt wordt. Wat een afgang.
Gaan die idioten gaan die idioten de polders vol laten lopen om de ouwetjes te wassen met zout water?
:redface: :drool: :nono: worthy:
Laatst gewijzigd door pinkelpap op ma sep 06, 2010 3:11 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Mahalingam »

Ik was enige dagen levend buiten de civilisatie. Pas in de trein op weg naar mijn thuishonk hoorde ik vertellen in de stilte-coupé, dat de onderhandelingen mislukt waren.
Ik keek naar buiten, de koetjes schoven door mijn blikveld.
Ik zag legbatterijen langs komen en dacht: dan zal er wel een triomf kraaiende rode haan , Job Cohen, opduiken. Die is zo lang stil geweest.
Ik kom thuis en zet de TV aan. Wat zie ik? Een blije Job Cohen aan het slijmpraten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Scarlatti »

Zend dit aub verder aan iedereen die u kent!

Via [email protected]

TEKEN DE PETITIE
Bron http://www.klinkstapop.nl/info.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Na wat Ab Klink heeft gedaan, heb je geen vertrouwen meer in Ab Klink? laat dan je stem horen en TEKEN DE PETITIE aub


Kopie:

Waarom had Ab Klink de protestbrief niet mogen schrijven?

Ab Klink heeft door zijn protestbrief de formatie van een rechts minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV onmogelijk gemaakt. Hij zou uit deze fout zijn consequenties moeten trekken en zijn zetel ter beschikking stellen.

Ab Klink negeert de wens van de meerderheid van de Nederlandse kiezers.

Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat 33% van de kiezers een voorkeur heeft voor een rechts minderheidskabinet. Alle andere mogelijke combinaties scoren beduidend lager. Bovendien hoopte 59% van de Nederlanders dat de formatie van het minderheidskabinet succesvol zou zijn.

Ab Klink negeert de wens van de meerderheid van de CDA-kiezers.

Het aantal CDA-stemmers dat hoopt dat er een rechts kabinet gevormd wordt varieert in de peilingen van 58% (EenVandaag) tot 78% (Maurice de Hond)

Ab Klink negeert de wens van de partijtop en de meerderheid van zijn fractie.

Zowel partijvoorzitter Bleker als fractievoorzitter Maxime Verhagen willen de onderhandelingen met de PVV en de VVD voortzetten. Ook een meerderheid van de Tweede Kamerfractie wil het eindresultaat afwachten voor er een oordeel wordt gegeven over toetreding tot de coalitie.

Ab Klink heeft de vertrouwelijkheid van de informatiegesprekken geschonden.

In zijn persconferentie van 4 september uitte informateur Ivo Opstelten harde kritiek aan het adres van Ab Klink. Die had zijn brief aan de CDA-fractie over de onderhandelingen over een rechts minderheidskabinet niet moeten schrijven, want daarmee werd de vertrouwelijkheid van de gesprekken geschonden, aldus de informateur.

Kan Ab Klink gedwongen worden zijn zetel af te staan?

Nee, gelukkig niet. De Grondwet stelt dat iedere democratisch gekozen parlementariër vrij is om zonder last of ruggespraak zijn functie uit te oefenen. Klink kan echter een daad stellen om zo de wens van zijn eigen partij en van de meerderheid van de Nederlandse bevolking te respecteren.

Waarom moet Ab Klink opstappen?

Door op te stappen en plaats te maken voor een CDA'er die wél de wens van zijn eigen partij volgt maakt Klink de weg vrij om de onderhandelingen over een rechts kabinet alsnog af te ronden. Een akkoord was volgens informateur Opstelten binnen handbereik. De CDA-leden kunnen vervolgens op het CDA-congres alsnog een inhoudelijk oordeel geven over het bereikte akkoord.

Hoe kan ik de initiatiefnemers van deze petitie bereiken?

Via [email protected]


TEKEN DE PETITIE

Bron http://www.klinkstapop.nl/info.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Klink stapt op

Bericht door Rechtsliberaal »

Het was een zelf-destructieve actie van de heer Klink, zie

Ab Klink houdt het voor gezien


DEN HAAG - CDA-Tweede Kamerlid Ab Klink stapt met onmiddellijke ingang uit de Tweede Kamer. Hij heeft dat Kamervoorzitter Gerdi Verbeet maandag laten weten.

„Na alle gebeurtenissen van de afgelopen week is er voor mij een onwerkbare situatie binnen de CDA-fractie ontstaan. De basis voor samenwerking - vertrouwen - is aangetast. Daardoor kan ik niet meer met voldoende overtuigingskracht binnen de fractie opereren. En dat gaat ten koste van mijn geloofwaardigheid”, aldus Klink in een verklaring. Klink blijft naar eigen zeggen „met overtuiging” lid van het CDA.

Pogingen om een rechts kabinet te vormen kwamen in de problemen door een brief van mede-onderhandelaar Klink. Hij wilde plotseling niet verder met de gesprekken en schreef een brief waarin hij dat kenbaar maakte. Daarin viel hij uit naar PVV-leider Geert Wilders en stelde dat hij zich ’definitief’ tegen een regering met gedoogsteun van de PVV keerde.

Uiteindelijk lukt het fractieleider Verhagen toch van zijn gehele fractie toestemming te krijgen voor verder onderhandelen. Maar Wilders door de brief het vertrouwen in de formatie te zijn verloren.

In 2007 werd Klink minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in het kabinet-Balkenende IV. Daarvoor was hij onder andere directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA. Hij was onder meer verantwoordelijk voor het invoeren van het rookverbod in de horeca. Ook wijzigde hij de Zorgverzekeringswet en de Wet op de zorgtoeslag. De no-claimteruggave werd hierbij vervangen door een verplicht eigen risico.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7570 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij mag nu op wachtgeld zijn zonden overdenken
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door silkyboxershortXL »

Ik val net in het laatste stukje nieuws vervolg daarop tweede kamer debat ,mogelijk een doorstart kabinet onderhandelingen
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
pinkelpap
Berichten: 105
Lid geworden op: di apr 21, 2009 11:00 am

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door pinkelpap »

CDA proza

Brekebeen dokter Ap-je ruimt het veld voor rokende fleurende zuster café-meid. Allebij hebben ze iets met gezondheid. Maar hebben ook niet eeuwig de tijd.
Appie alleen van de theorie. Agè-ma-ja ! van de practijk, maar wat laat ze nu weer na?
Zelfs die vermaledijde CU gaat NIET voluit op het orgel. Het hijgende-PKN-hert van de linkse kerk zit vol met helse haat. Dat wordt op rechts heel kwaad.
Van de verkeerde maatVoluit gaan moeten we dan maar over laten aan iemand zonder beletsel die daar wel plezier in heeft voluit op het orgel
Nieuw èn
aangeleerd door Geert.
Dagelijks een Bijbelvers in de dagbladpers van Wilders
De nieuwe mesias bleef zoals`tie was.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Een van de grootste farizeeërs van het CDA

Bericht door hans van de mortel »

Een van de grootste farizeeërs is natuurlijk Jan Pieter Balkenende. Niet zo verwonderlijk voor een man met een idolate voorkeur voor Calvijn.

Ik wil het nu niet hebben over zijn uit den treuren simplistische herhalingsgebruik van de woorden: helder, transparant, normen en waarden. U kent ze vast wel allemaal. En niet te vergeten dat lipje van hem en zijn knipperende blik. Af en toe heb ik weleens gedacht: wie trekt er bij die trekpop nu aan de touwtjes?

Maar goed. Vandaag is het de laatste dag. Ik ben blij dat die fariezeeër voorgoed uit onze herinnering verdwijnt. Wat een afgang internationaal. Een premier die nooit echt leiding heeft kunnen geven. Gelukkig hebben we nu een echte topper: Rutten! Wat een kanjer! Vergelijk deze atheïst en transparante heldere denker die normen en waarden hoog in zijn vaandel heeft staan, nu eens met dat mieserige bijbelmannetje Balkenende en zijn geniepige Gestapo-chef Hirsch-Ballin. De laatste rooms-katholiek. Dat waren de ergste nazi’s.

Ik wil u het onderstaande nog even meegeven ter herinnering aan al die lafhartige verspilde jaren onder J.P. Balkenende, een man die ik niet heb zien zitten en ook nooit vertrouwde.
Jan Peter Balkenende stapt uit politiek
woensdag 9 juni 2010 22:44

Na de enorme verkiezingsnederlaag van zijn partij heeft Jan Peter Balkenende besloten om per direct op te stappen als leider van het CDA.

Dat zei Balkenende woensdag naar aanleiding van de voor het CDA dramatisch verlopen verkiezingen.

Verantwoordelijkheid
'Vanavond was zeer, zeer teleurstellend. De uitslag is helder. Dat betekent dat ik mijn verantwoordelijkheid heb te nemen,' aldus Balkenende. Niet alleen stopt hij als partijleider, de oud-premier is ook niet meer beschikbaar voor de Tweede Kamer.



Eerder had hij aangegeven wel bereid te zijn de Tweede Kamer in te gaan.

Balkenende: Ik ben ook beschikbaar voor Kamerwerk
vrijdag 4 juni 2010 07:50

CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende houdt de optie toch open om na de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni zitting te nemen in het parlement. Eerder zei hij dat hij alleen voor het premierschap ging.

Dat heeft de demissionair premier donderdagavond gezegd op RTL.



Leider
Hij erkende dat een plek op de kandidatenlijst bij de verkiezingen betekent dat je ook beschikbaar bent voor het parlement. Het is volgens Balkenende dan aan de Kamerfractie van zijn partij om na de verkiezingen te bepalen wie haar leider moet zijn.

zondag 21 februari 2010 11:10

Jan Peter Balkenende verliest steun van zijn achterban. Nog maar 36 procent van de CDA-stemmers wil de premier nog een keer als lijsttrekker.  Het CDA maakte gisteren bekend dat Balkenende bij de volgende verkiezingen opnieuw lijsttrekker van het CDA zal worden.
En in zo een grote leugenaar heeft het domme Nederlandse volk zijn vertrouwen gesteld. Want dat samengaan met de PvdA kon ik niet anders zien dan een judaskus aan de Nederlandse samenleving. Religie kent namelijk één gemeenschappelijke noemer: GODSDIENSTWAANZIN. Terwille van het oprukkende islamvolk deelde ook de PvdA in deze judaskus. Maar deze nachtmerrie is nu voorbij.

Het was het verraad aan ONZE kennisbeschaving!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door H.Numan »

Balkenende: ik ben ook beschikbaar voor Kamerwerk.
Maar dan wel een functie op mijn niveau!

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Mahalingam »

Zwaai zwaai, dag dag

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Ariel »

Operatie ‘Neutraliseer Geert’

Door: Kustaw Bessems

Het CDA wil Wilders verslaan vanuit een kabinet dat hij steunt. Ministers Piet Hein Donner (integratie) en Gerd Leers (immigratie) gaan voor in de strijd.

Nog vóór de val van Balkenende IV had oud-PvdA-minister voor Integratie Ella Vogelaar een gesprek met CDA’er Donner over de vraag: wat moeten we met de PVV? ‘Hij zei toen al: je moet met ze regeren’, herinnert Vogelaar zich. ‘Hij zei: je moet ze verantwoordelijkheid geven om te laten zien dat ze niet kunnen waarmaken wat ze zeggen.’

Donner krijgt nu – in een kabinet van VVD en CDA dat wordt gesteund door de PVV – onder meer de portefeuille die Vogelaar ooit had: integratie. Naast hem, op hetzelfde departement van Binnenlandse Zaken, komt zijn partijgenoot Leers. Die gaat asiel en immigratie doen. Twee mannen die al jaren hun weerzin tegen Wilders’ wereldbeeld niet onder stoelen of banken steken en die nu verantwoordelijk worden voor de afspraken in het hart van het akkoord met de PVV.

Ze zitten er dan ook niet om Wilders successen te laten vieren. Het is zelfs de vraag of ze wel zo hun best zullen doen om alle met Wilders afgesproken maatregelen ook uit te voeren.

Bestrijden
Over hun motieven zijn ze open. ‘We zijn het eens over het doel,’ aldus Donner op het partijcongres, ‘de ideeën van Wilders moeten bestreden worden.’ Leers heeft ja gezegd tegen deze coalitie omdat hij denkt dat als het CDA ‘tegenover het polariseren van Wilders onze verbinding legt’ de partij weer ‘een goede toekomst wacht’. Het lijkt vreemd, een politieke samenwerking aangaan en je partner vervolgens bestrijden. Toch is dat de inzet. De CDA-kabinetsdeelname is deels de operatie ‘Herstel CDA’. Kopman Verhagen zal daar als vicepremier een grote rol in hebben, net als strateeg Hillen op Defensie. De populaire oud-burgemeester van Maastricht Leers moet helpen de verloren stemmen in het zuiden terug te winnen. Wezenlijk onderdeel is ook: ‘Operatie neutraliseer Geert’. Dáárin zijn Donner en Leers cruciaal.

http://www.depers.nl/binnenland/515759/ ... Geert.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door Monique »

‘Operatie neutraliseer Geert’
Tsja, nu weten we zeker dat ze niet Nederland als prioriteit hebben maar hun persoonlijke afkeer.

Nederland als strijdtoneel voor gekwetste ego's en machtswellustelingen.

Hoe groot zal Wilders worden nu dit zo duidelijk bekend wordt?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De Farizeeërs van het CDA

Bericht door hans van de mortel »

Monique schreef:
‘Operatie neutraliseer Geert’
Tsja, nu weten we zeker dat ze niet Nederland als prioriteit hebben maar hun persoonlijke afkeer.

Nederland als strijdtoneel voor gekwetste ego's en machtswellustelingen.

Hoe groot zal Wilders worden nu dit zo duidelijk bekend wordt?
Dit soort mensen zijn intelligent. Intelligent met een groot bord voor hun hoofd. Dan heb je dus niks meer aan die intelligentie. Dan hebben we gelukkig nog de ritmische peilingen van Maurice de Hond. Laat Wilders dus vooral te keer gaan en dreigen met de stekker eruit trekken. Dat zal tot resultaat leiden dat de PVV nog meer zal stijgen. Zo niet, dan heeft Wilders een probleem.

Het leven kan zo simpel zijn. Net zoals bij beleggen. Stijgt de AEX, niks doen en lekker door laten stijgen. Zakt de AEX? Niet verder laten zakken dan vijf procent, want dan moet je direct verkopen! Kijk, als ik Wilders was, en ik ga zakken in de opinie-peilingen onder deze regering, dan trek ik de stekker eruit. Dan kan dat klootjesvolk van Nederland barsten!

We zullen zien! Of Wilders een visie heeft, of dat hij uit is op macht. Nou ja, die visie was er wel, net zoals bij Fidel Castro, maar macht corrumpeert. Zo is het ook met seks. Wie eenmaal aan seks heeft geproefd, wil niet anders meer. Zo heeft onze Schepper het immers bedoeld. Islam-mensen begrijpen dit niet. Zij zijn in zoooooo veel dingen halsstarrig tegenstrijdig, dat ik kots en kotsmisselijk ben van die halvegare islam en zijn onnadenkende navolgers.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie