Het Nationale Suikerfeest

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jimm
Berichten: 87
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 8:34 pm

Het Nationale Suikerfeest

Bericht door Jimm »

Gaan jullie ook allemaal kijken??
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het Nationale Suikerfeest

Bericht door Ariel »

Nee. En ik begrijp ook niet waarom het programma zo vroeg begint. Het is toch bestemd voor Moslims? Moeten die niet eerst bidden als de zon onder gaat? :rolleyes:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Het Nationale Suikerfeest

Bericht door Rechtsliberaal »

Nee, ik ga niet kijken, zelfs al had ik een TV dan keek ik nog niet naar smerige politiekcorrecte agitprop van de Reichsfernsehen. Varkensvlees voor de ramadandeelnemers, in het bijzonder grote karbonades, daar worden ze groot van
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het Nationale Suikerfeest

Bericht door Dhana »

Zouden christenen in islamitische landen ook paas en kerstspecials krijgen op de nationale TV? Of is dat blasfemie allemaal?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het Nationale Suikerfeest

Bericht door mercator »

Jimm schreef:Gaan jullie ook allemaal kijken??
Als het een suikerZIEKTE feest wordt zal ik met plezier kijken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het Nationale Suikerfeest

Bericht door Manon »

ik ga even zien hoor.

Even ter herinnering, wat wordt gevierd? De slag bij Badr:


De Slag bij Badr is de eerste grote veldslag tussen moslims en Mekkanen in maart 624 (ramadan 2 AH) bij de stad Badr Hunayn. De moslims wonnen de Slag bij Badr.

Op de vraag naar het waarom van deze (en andere) expedities van Mohammed zijn verschillende verklaringen mogelijk.

Een islamitische visie is dat de moslims vanwege de emigratie van Mekka naar Medina al hun rijkdom hadden achtergelaten in Mekka, en nu probeerden een deel van hun achtergelaten rijkdom terug te krijgen door de Mekkaanse handelkaravanen aan te vallen (nota circe: het is een uitleg gelijk een andere natuurlijk). Soera De Koe 217 gaf de moslims toestemming ook in de heilige maanden deze overvallen uit te voeren en bij de overvallen slachtoffers te maken.(*)

In het jaar 624 probeerde Mohammed met een leger van circa 300 moslims een Mekkaanse karavaan op terugreis uit Syrië te onderscheppen, maar stuitte daarbij op een 1000-koppig Mekkaans leger dat was gestuurd om de karavaan te beschermen. Ondanks de numerieke overmacht van de Mekkanen behaalden de moslims de overwinning, waarbij ze 10 paarden, 150 kamelen, kostbare wapens, kleding en leder buitmaakten. Tussen de 45 en 70 Mekkaanse soldaten werden gedood. Daarnaast namen de moslims een aantal krijgsgevangenen die later na betaling van losgeld weer werden vrijgelaten. De economische situatie van de moslims in Medina verbeterde hiermee aanzienlijk.

Volgens de overleveringen (zie Soera De Buit 9) zou de engel Djibriel de moslims hebben bijgestaan met een leger van engelen.

De Koran, of tenminste het deel ervan dat in de beginperiode van Mohammeds verblijf in Medina bestond, zou met de gewonnen Slag bij Badr zijn autoriteit vestigen en moslims zouden uit dankbaarheid voortaan in de maand ramadan vasten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Badr" onclick="window.open(this.href);return false;

(*) dit is de befaamde "wacht tot de heilige maanden voorbij zijn" vers.

------------

zie verder ook: viewtopic.php?p=113494#p113494" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het Nationale Suikerfeest

Bericht door Polleke »

Ik vind het Nationale Suikerfeest wel stigmatiserend tegenover diabetici. :nono: :nono:
Plaats reactie