Sollicitatie.

Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Sollicitatie.

Bericht door Socrates »

Ik wil graag moderator worden hier, de beheerdersgroep behoort een goede afspiegeling te zijn van de samenleving.
Met mij halen jullie in een klap ''al het goeds'' wat er ontbreekt binnen; Allochtoon, links, lief, godsdienstwaanzinoloog, humorist, determinist, agnost, hans van de mortel handlanger (dan is hij ook gelijk vertegenwoordigt) en last but not least JONG en KNAP! Tukkerin mogen jullie ook aanstellen ipv mij, zij bezit ook de benodigde kwaliteiten alleen weet ik niet of zij wel zin heeft in deze functie.

Ik stel voor dat we de Thaise infiltrant H.Numan afzetten om plaats te maken. :)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sollicitatie.

Bericht door Pilgrim »

Afgewezen. :no1:

Je past niet in het team.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Sollicitatie.

Bericht door Socrates »

Pilgrim schreef:Afgewezen. :no1:

Je past niet in het team.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door Ariel »

Je moet nog een paar jaar wachten Socrates.
Als je hier moderator wil worden, dan moet je geld ,een goedlopend bedrijf en een BMW bezitten, en ouder dan 45 jaar zijn.
Jammer voor nu, maar we zullen je sollicitatiebrief goed bewaren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Sollicitatie.

Bericht door H.Numan »

Helaas, Socrates. Probeer het eens bij het MDI, die zoeken nog wat doorgewinterde communisten. Is nog betaald ook.
Wat heet betaald: je gaat bij hun beslist meer dan 30 zilverlingen verdienen!
Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door BFA »

Ik mag jou wel. Denk je niet dat je wat te snel en te hoog grijpt.
Haar Mohammedanisme diskwalificeert Tukkerin.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Sollicitatie.

Bericht door Dhana »

Als je echt Socratestisch zou weten op te stellen denk ik dat men minder moeite met je hebben hier denk ik.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Sollicitatie.

Bericht door mercator »

Socrates schreef:Ide beheerdersgroep behoort een goede afspiegeling te zijn van de samenleving.
Waarom dan?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Sollicitatie.

Bericht door Socrates »

Dhana schreef:Als je echt Socratestisch zou weten op te stellen denk ik dat men minder moeite met je hebben hier denk ik.
Doe ik dat niet dan? Werd Socrates dan ook niet de ''eerste communist'' genoemd? Of nee dat was Plato.
Waarom dan?
Omdat het democratischer is.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Sollicitatie.

Bericht door mercator »

Socrates schreef: Doe ik dat niet dan? Werd Socrates dan ook niet de ''eerste communist'' genoemd? Of nee dat was Plato.
ken het werkwoord socratiseren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Sollicitatie.

Bericht door Socrates »

mercator schreef:
Socrates schreef: Doe ik dat niet dan? Werd Socrates dan ook niet de ''eerste communist'' genoemd? Of nee dat was Plato.
ken het werkwoord socratiseren?
Socratiseren? Leuke werkwoord, ik google het en dit is het eerste resultaat wat ik krijg.

http://www.gayworld.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Sollicitatie.

Bericht door mercator »

Socrates schreef: http://www.gayworld.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Socrates neukte Alcibiades, idd, en kon naar verluid ook iedereen onder tafel drinken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sollicitatie.

Bericht door Tukkerin »

BFA schreef:Ik mag jou wel. Denk je niet dat je wat te snel en te hoog grijpt.
Haar Mohammedanisme diskwalificeert Tukkerin.
Jij reageert ferm overtrokken.

Maar goed, H, waarom ben je zo een enorm groot fan van Socrates? Aangezien hij niets op schrift zette en ook geen filosofisch systeem ontwierp ben ik er reuze benieuwd naar. Want wat heb je dan gelezen over en van hem? Er zijn van Socrates geen orginele teksten voor handen en alles wat er van zijn filosofie is overgeleverd is van anderen afkomstig en niet geheel zonder tegenstrijdigheden.

Of zullen we dit bewaren voor op de date als gespreksstof? :oops:
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sollicitatie.

Bericht door Tukkerin »

En ben ook benieuwd waarom je gekozen hebt voor het agnosticisme?
Umm Rania
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Sollicitatie.

Bericht door Socrates »

Ohwww C. dat zijn leuke onderwerpen om straks over te hebben, ik kan ze niet met een zin beantwoorden of kort samen vatten, dat gaat niet...
Ik geloof niet dat mensen een vrije keus hebben om in iets te geloven..welke mens heeft invloed op zijn/haar huidskleur of oogkleur?...
zo heeft ook geen mens invloed op hetgeen wat hij/zij gelooft...een mens heeft geen invloed over haar/zijn denken en handelen...
dat is wat ik geloof....'hard determinism'.

Dus ik ben agnost in de eerste plaats omdat het voorbestemd is....ten tweede waarom zou ik Moslim moeten zijn? Waarom heeft God voor een analfabete arabier als zijn laatste profeet gekozen? wat maakt Islam zo machtig? hoe zit het met 90% van de Moslims? Als je naar de wereld objectief kijkt...dan zou je eerder denken dat Joden het echte geloof hebben...ik snap niet hoe iemand geen respect en eerbied kan opbrengen voor Joden...ze zijn zoo geniaal en geweldig...ik weet niet veel van hun machtsmisbruik en kwaadaardigheid (hetgeen wat jij ongetwijfeld als tegenargument zal aanhalen) maar als iemand zo intelligent is en mij daarmee onder de duim kan houden dan nog verdient dat respect.

Ik ga met jou ook veel over de Islam hebben, jij bent hier in Nederland geboren, eigenlijk ben jij ook gewoon Nederlandse, hier willen ze jou niet als Nederlandse herkennen omdat ze bang zijn dat je beter dan hun gaat worden (en in Marokko zien ze je niet als Marokkaanse omdat ze stiekem jaloers zijn omdat je eigenlijk 2 personen bent met 2 culturen, tweetalig etc.) maar in feite ben jij gewoon een Nederlandse, sorry als ik je hiermee beledig C. maar ik beschouw jou gewoon als Hollandse hetgeen wat bijv. Monique en Ariel ook zijn, wellicht beheers jij het Nederlands dan ook beter dan het Arabisch.Ik daarintegen heb Islam in het echt ervaren, ik heb er veel meer mee te maken gehad dan jij, jij bent slechts in een Islam-gezin geboren, ik heb familieleden erdoor verloren en ik heb ook een tijdje in de theocratische islamitische conservatieve Iran gewoond.


Wat Socrates betreft, Socrates is heel populair binnen de Perzische literatuur, hij is bekend als ''soqrat'' en er zijn vele anakdotes over hem, ik begrijp Socrates niet zo heel goed, het is een hele mysterieuze figuur...ik geloof zelf dat hij later is gereïncarneerd tot Jezus en later weer tot Che Guevara. :D
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sollicitatie.

Bericht door Tukkerin »

Zal wel in het echt terug antwoorden..is wat fijner en dan kunnen we het er oeverloos over hebben. En we gaan het natuurlijk ook over de islam hebben he!:wink:
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door BFA »

Socrates schreef:ik begrijp Socrates niet zo heel goed, het is een hele mysterieuze figuur...
Socrates is niet makkelijk als figuur. De vraag of hij een verzinsel is of echt bestaan heeft staat nog steeds.
Ik heb op school geleerd dat Socrates een verzinsel van Plato was. Een tegengestelde mening die Plato nodig had als stijlfiguur.
Socrates gaat ver in zijn beschouwingen om louter een tegengestelde mening te zijn.
Ik weet het niet.
Op een manier zie ik Plato & Socrates liefst als één figuur.

De verpersoonlijking van de discussie waar onze cultuur mee begonnen is: Sparta - Athene.
Alleen weet ik niet bij welke stad ik wie moet plaatsen.
Persoonlijk voel ik meer affiniteit met Socrates dan met Plato.

Wat Sparta juist was weten we niet juist. Sparta heeft niets over zichzelf geschreven. Alle andere Grieken schrijven over Sparta.
Wat we kennen is de Spartaanse constitutie. Deze schrijft een 2-partijensysteem voor met 2 koningen die tot consensus moesten komen. In mijn ogen maakt dit Sparta tot de eerste democratie.
Sparta was ook de enige stad zonder muren. Ik bewonder de discipline in training van de Spartaan die dit mogelijk maakte.
Op een manier heb ik meer affiniteit met Sparta dan met Athene.
Socrates schreef:Socrates is heel populair binnen de Perzische literatuur,
Er is een link tussen Plato en PerzIë.
Perziê is het rijk van de God-Koning.
Ik denk dat Plato's 'De Staat' (De republiek) waar (geheime kennis rond) God een middel is om de koning zijn macht te verzekeren, gedeeltelijk geïnspireerd is op de Perzische God-Koning.
Het is in Socrates dat hier argumentatie tegen te vinden is.
Socrates schreef:ik geloof zelf dat hij later is gereïncarneerd tot Jezus
Socrrates en Jezus vonden het beter te sterven voor hun overtuiging dan deze te corrumperen.
Socrates schreef:en later weer tot Che Guevara
Che was een sadistische killer. Het is een belediging voor Socrates en Jezus hen te laten reïncarneren in deze wraakzuchtige geest.
In tegenstelling tot Socrates en Jezus is Che de meest voorkomende van een huurling gestorven. Wie met vuurwapens leeft zal door vuurwapens sterven. Je accepteert dit als je van spelen met die wapens je werk om te overleven maakt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Sollicitatie.

Bericht door Socrates »

“In fact, if Christ himself stood in my way, I, like Nietzsche, would not hesitate to squish him like a worm”
Che Guevara

Ergens heb je wel gelijk BFA, Che verschilde in veel opzichten van Jezus, wat minder van Socrates.

“If you tremble indignation at every injustice then you are a comrade of mine.”
Che Guevara

“Nothing is to be preferred before justice.”
Socrates


Che Guevara is verre van een ''sadistische killer'' het is maar de vraag hoeveel mensen hij gedood heeft en WAAROM?
Executie is een fenomeen van alle tijden en beschavingen. Een ''sadistische killer'' studeert niet af als arts noch spendeert hij heel zijn leven in dienst van de revolutie en heeft zeker niet zulke idealen als de onsterfelijke commandant. :wink:

“Let me say, at the risk of seeming ridiculous, that the true revolutionary is guided by great feelings of love.”! :rock:
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sollicitatie.

Bericht door Tukkerin »

Ja BFA, dat is mij ook altijd gezegd, dat Socrates slechts aan Plato's fantasie zou zijn ontsproten om diens gedachten te vertolken. Voor de rest weet ik bar weinig over hem en het weinige wat ik weet is vanuit een 'taalkundig' bril, gezien mijn opleiding he. Dus retorica, het sofische dialoog Gorgias, redenatie, de presocraten, sofisten en Socrates!

Wat denk jij Socrates, denk je dat het een verzinsel van Plato was of heeft hij daadwerkelijk geleefd?
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Wat denk jij Socrates, denk je dat het een verzinsel van Plato was of heeft hij daadwerkelijk geleefd?
Ik denk dat dit er niet toe doet.
Je kan Socrates als een echte persoon beschouwen omdat hij die substantie verkregen heeft in de neergeschreven discussies van Plato.
Het is samen dat ze een punt in de evolutie van de essentie van onze maatschappij vertolken. De discussie tussen 2 tegengestelde meningen over een functioneel maatschappijmodel hoe en of deze modellen kunnen werken. En ergens hangt daar de invloeden van Atheïsme, Paganisme en Monotheïsme tussen verweven, elk met hun subcategorieën.
Wij hebben in onze oudste genen dat we een volk van kletsers zijn.
Daar komen onze vrijheden uit voort. Aan het opeisen van de vrijheid om over alles te kunnen kletsen.
Dit is met Socrates - Plato.
Alhoewel je ze als 2 substantiële gescheiden personen kan zien vormen ze ook een eenheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door BFA »

Socrates schreef:Che verschilde in veel opzichten van Jezus, wat minder van Socrates.
Socrates en Jezus waren geen krijgers en moordenaars, maar filosofen.
Ché was een krijger in het bezit van juist genoeg filosofie om zijn moorden mee te rechtvaardigen.
Socrates schreef:“If you tremble indignation at every injustice then you are a comrade of mine.”
Che Guevara
Wat doet Ché met de onrechtvaardigheden die hij in zijn voetsporen achterlaat.
Socrates schreef:Een ''sadistische killer'' studeert niet af als arts
En Mengele ?
Socrates schreef:noch spendeert hij heel zijn leven in dienst van de revolutie
Hij was een krijger. Ché kon niet zichzelf zijn zonder oorlog. De rechtvaardiging voor de oorlog is minder belangrijk dan de oorlog zelf. De revolutie vormt de rechtvaardiging. Als je een hond wil slaan vind je altijd een stok.
Socrates schreef:het is maar de vraag hoeveel mensen hij gedood heeft en WAAROM?
Het zijn er een hele hoop, dat doet er minder toe.
Hoe raakt hij ermee weg. Dit geldt niet alleen voor Ché, ook voor Stalin en Mao en .... al die linkse dictators kunnen dat goed. Ik zou het geheim daar van willen kennen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door BFA »

Socrates schreef:Ik geloof niet dat mensen een vrije keus hebben om in iets te geloven..welke mens heeft invloed op zijn/haar huidskleur of oogkleur?...
zo heeft ook geen mens invloed op hetgeen wat hij/zij gelooft...een mens heeft geen invloed over haar/zijn denken en handelen...
dat is wat ik geloof....'hard determinism'.
Wat je gelooft en je huidskleur zijn 2 verschillende dingen. Het geloof kan je bepalen door dit te vervangen door kennis en dan op die kennis verder bouwen. Zo kan je, je denken beïnvloeden.
In feite leer je dit via Socrates.

Ik begrijp heel goed dat de Perzen met Socrates bezig zijn.
Hun erfenis is een van God-Koningen. God-Koningen die op een bepaald ogenblik wel mooie teksten konden schrijven over mensenrechten maar geen vrij denken konden toelaten. Al is het maar omdat vrij denken en gedachten opbouwen het voornaamste is dat hun goddelijke claims op het koningschap kan ondergraven.
Heel normaal dat 'determinism' in hun oudste genen zit.
In feite zit dit in de genen van het grootste deel van de mensheid.

Socrates en de manier van denken en op een logische manier gedachten verder bouwen is iets dat enkel in de filosofie van de Grieken, in onze cultuur voorkomt.
Grieken wouden ook geen concessies doen aan de Perzische 'God-Koning' en hun filosofie van vrijheid niet door de totalitariteit van zijn regeren, hoe goed die totaliteit ook bedoeld is laten vervangen.

Ik zie Mohammed als een reïncarnatie van die Perzische God-Koningen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door BFA »

Socrates schreef:that the true revolutionary is guided by great feelings of love.”!
De Taliban snijden ook iemand zijn hoofd eraf omdat ze het beste voor hebben met de overlevenden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Jimm
Berichten: 87
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 8:34 pm

Re: Sollicitatie.

Bericht door Jimm »

Wat een eindeloos slap gelul hier. Waarom gaan jullie niet naar de kroeg? Praat veel makkelijker.
Maar ja, menigeen valt dan wel door de mand. Zonder google zijn die schreewers plotseling veel minder welbespraakt
en blijkt het IQ ook stukken lager te zijn.
Agnost? Tja, ik moest het echt ff opzoeken hoor.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sollicitatie.

Bericht door Tukkerin »

Jimm schreef:Wat een eindeloos slap gelul hier. Waarom gaan jullie niet naar de kroeg? Praat veel makkelijker.
Maar ja, menigeen valt dan wel door de mand. Zonder google zijn die schreewers plotseling veel minder welbespraakt
en blijkt het IQ ook stukken lager te zijn.
Agnost? Tja, ik moest het echt ff opzoeken hoor.
Als er iemand is die hier raakt lult ben jij het wel. Wat doet jouw luizige mening er uberhaupt toe? En dat jij de term agnost heb moeten googlen zegt wat over jouw tere hersentjes. Als je niet eens weet wat dat is, hoe kan jij hier dan feilloos disucussieren over de islam?

Yallah, terouhie ya hayewen!
Umm Rania
Gesloten