Hallo dames en heren

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Seethroughthelies
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 11:11 pm

Hallo dames en heren

Bericht door Seethroughthelies »

Ik ben een jongen van begin 30 en heb altijd veel interesse gehad in "geloof". Na de vergelijking van Wilders tussen de Koran en Mein Kampf ben ik me gaan verdiepen in de Koran. Ik heb de Koran thuis liggen en heb er veel uit gelezen. Uiteraard niet alles wat het is een verschrikkelijk dik boek. Hierdoor had ik een totaal andere indruk van de Koran. De hoeveelheid geweld die ik las was bijna belachelijk. Moslims die ik er naar vraag vertellen me allemaal het standaard verhaal "De vertaling klopt niet".
De Hadith gaf aan hoe je moest leven als Moslim. Ik heb een website gevonden met een grote hoeveelheid Hadith en heb Bukhari en Muslim gelezen. Ik kon bijna niet stoppen met lezen. Het begon met "doe goede dingen" en ging langzaam over naar zeer bizarre en schokkende verhalen.
Ik wil hier graag ontdekken wat er aan de hand is en hoop hier te spreken met mensen die veel verstand hebben van de Islam.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Amazigh »

Geef is 1 vers als voorbeeld.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Schepsel »

Welkom. Ik heb zelf ondervonden dat ze de Koran met grote letters en extra grote of dikke pagina's dikker doen lijken- laat je er niet door afschrikken.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Anneke »

Van harte welkom op dit forum!
Mooi dat je zelf het initiatief hebt genomen om Wilders' (on) gelijkheid te toetsen aan islamitische bronnen en niet verstrikt bent geraakt in de kapotte 'islam is vrede' grammofoonplaat.
Zoals je gelijk al kan zien is niet iedereen even beschaafd en voor de rede vatbaar op het forum, bijvoorbeeld wanneer er niet eens een simpele welkom vanaf kan :mad:

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Ariel »

Welkom op dit forum Seethroughthelies. Fijn om je hier te zien.

Moslims zeggen bijna altijd dat je pas de koran kan begrijpen als je hem in het Arabisch leest. Misschien schamen ze zich over de vreselijke teksten die er in staan. Ik weet het niet, maar het is een feit dat moslims een heel lijstje hebben van standaardantwoorden om niet moslims de mond te snoeren of ze in verwarring te brengen.
lees onze bingo lijst.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... =30&t=9257" onclick="window.open(this.href);return false;
Het geval is, dat als je de koran werkelijk in het Arabisch leest , het een nog gewelddadiger boek is dan de vertalingen die wij kunnen lezen. De vertalers hebben de koran voor ons een beetje versuikerd en sommige teksten verzacht.

Mijn advies aan jou is, dat je vragen moet stellen , en je in een discussie moet gooien.

Amazigh onze huis moslim heeft al aan je gevraagd om hem een tekst te geven die hij je dan zal uitleggen .
Ik denk dat je hem eens naar vers 29 van soera 9 ( berouw) moet vragen . Ik ben er zeker van dat onze huis imam Amazigh een geweldige uitleg van dit vers kan geven. Je moet wel wat geduld hebben wat Amazigh heeft het nogal druk. ( vraag me niet waar mee. )

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.


Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Dhana »

Welkom ook van mij. Ga maar niet met amazigh in discussie. Zeker niet als je van beschaafde discussies houdt. Hij is onze ... hoe zal ik het zeggen... mascotte om ons er aan te herinneren dat we er niet voor niets zijn. Als het hem te heet onder de voeten wordt, neemt die als een echte lafaard voor een paar weken of maanden de benen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Manon »

Laat je niet afschrikken: de koran gaat op 68 éénzijdig afgeprinte A4 velletjes in Ariel 10

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=9537" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo dames en heren

Bericht door mercator »

Seethroughthelies schreef:Ik ben een jongen van begin 30 en heb altijd veel interesse gehad in "geloof". Na de vergelijking van Wilders tussen de Koran en Mein Kampf ben ik me gaan verdiepen in de Koran.
Het zijn beide (t)(s)aaie en onleesbare boeken, totaal verstoken van enige poëzie of humor. Moest ik moeten kiezen zou ik voor Mein Kampf kiezen, daar kan je toch nog iets informatiefs uit opsteken uit een periode die niet te ver van ons af ligt. Koran is het monomane gedram van...ja, van wie?,verder totaal onbelangrijk en onsamenhangend. Ik heb echt met je te doen dat je dat kreng helemaal gelezen hebt :D ...

En het is idd zo dik niet. Niet alleen vullen de moslims de helft van de bladspiegel met van die rare tekeningetjes, de Arabesken zodat de bladspiegel maar voor de helft tekst bevat, als je alle stukjes eruit zou halen die uit de Bijbel zijn overgeschreven wordt het nog dunner, als je dan alle haatteksten eruit haalt houdt je zelfs geen Donald Duck-boekje meer over :D .

Verder welkom hier, er zijn hier een aantal begenadigde en geestige schrijvers.
De Verzamelde Geschriften van Hans vd Mortel bijv. zijn verreweg superieur aan Bijbel, Koran en alle jaargangen van Ontwaakt! vanaf 1870 tot nu. Mindere talenten-zoals de barbaar Amazigh heb je hier ook, maar die zijn juist nuttig om het contrast tussen Kennisbeschaving en Mohammedaanse psychose goed duidelijk te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Manon »

Mercator, Mein Kampf is ergens online te vinden en uit curieuzigheid heb ik ooit gepoogd daar iets van te lezen. Serieus, nog geen pagina ging erbinnen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Mahalingam »

Er is tegenwoordig ook een 2-in-1 uitgave.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Seethroughthelies
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 11:11 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Seethroughthelies »

Bedankt voor het hartelijke welkom. Ik ben zeker niet iemand die de discussie uit de weg gaat en opgeven doe ik ook nooit. Ik richt me wel alleen op nuttige discussies.
Het excuus dat de vertaling niet klopt is natuurlijk onzin, dat begrijp ik. Vooral ook omdat ze in de arabische landen ook exact lezen wat ik lees in de vertaalde versie. Wanneer ik dus zeg dat er staat "Dood aan de ongelovigen" zal de Moslim bij wijze van spreken zeggen: Er staat "knuffel" de ongelovige.
Natuurlik wat overdreven maar daar komt het wel om neer. Laatste hoorde ik een Moslima nog zeggen dat de vrouw alleen heel zachtjes geslagen mag worden, zonder dat het haar pijn doet. In Bukhari lees ik duidelijk dat Mohammed haar op de borst sloeg en dat het pijn deed. Het staat er niet in vage omschrijvingen het staat er expliciet. Dat maakt het zo vreemd.

Wat is dan wel de methode om de gelovigen uit deze "hypnose" te halen?

Ik heb Mein Kampf doorgebladerd en het is ook totaal niet wat ik ervan verwachte. Er staat bijna geen geweld in, het is meer een marketing boek. Dus de vergelijking met de Koran gaat niet op.

Ik hoop in ieder geval een goede bijdrage te leveren.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door BFA »

Seethroughthelies schreef:Wanneer ik dus zeg dat er staat "Dood aan de ongelovigen" zal de Moslim bij wijze van spreken zeggen: Er staat "knuffel" de ongelovige.
Natuurlik wat overdreven maar daar komt het wel om neer. Laatste hoorde ik een Moslima nog zeggen dat de vrouw alleen heel zachtjes geslagen mag worden, zonder dat het haar pijn doet. In Bukhari lees ik duidelijk dat Mohammed haar op de borst sloeg en dat het pijn deed.
Voor een Mohammedaan is het liegen even vertrouwd als ademen.

Welkom
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door silkyboxershortXL »

Seethroughthelies schreef:Wat is dan wel de methode om de gelovigen uit deze "hypnose" te halen?
Hallo Seethroughthelies, welkom, 17 letters hmm, nee geen kritiek hoor :smile:
Ik geloof dat de publieke opinie, als die besef begint te krijgen van de absurditeiten van de islam, ervoor
zal zorgen dat je als moslim wel 2 keer nadenkt voordat je je openlijk bekent als zijnde Mohammed adept. De lach van het Westen zal als een gesel door de 'trotse' zielen snijden.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door Mahalingam »

Koran zonder haatzaaipassages ontdekt
http://thewestistheverybest.punt.nl/?id ... _archief=&
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Hallo dames en heren

Bericht door tulpje »

Welkom Seethroughthelies............ik ben hier ook nog maar kort.
Zeer interessant hier hoor.
Plaats reactie