junk

Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Izz ad-Din Ruhulessin. Drie staten van de moslimevolutie

Bericht door Anneke »

Dat weet ik Ariel, maar ik had er boven moeten staan, in niet in moeten gaan op de tamelijk kleinerende opmerkingen van Tukkerin/C/wie dan ook.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Izz ad-Din Ruhulessin. Drie staten van de moslimevolutie

Bericht door Tukkerin »

Ilona schreef:Voor een *kuch* studie als Theologie hoef je misschien niet dagen met je neus in de boeken te zitten. Overigens haal ik vrijwel al mijn vakken in de eerste kans. Zo af en toe een hertentamen is wel op zijn plaats, om de stof nog beter tot me op te nemen. Jeetje, waarom verdedig ik mijzelf tegenover jou? :roll:
Whateverrrrr... Theologie vind ik inderdaad een makkie... maar velen vinden van niet, het is namelijk niet niks om Hebreeuws, Grieks en Latijn te moeten leren in één jaar tijd. :wink: Maar nogmaals, het gaat mij niet om de moeilijkheidsgraad, je moet gewoon datgene studeren wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

junk

Bericht door Tukkerin »

Omdat ik al een geruime tijd speel met het idee het Arabische schrift ( ben het helaas op mijn tiende verleerd) eens te leren lezen en schrijven ben ik hiermee naar mijn vader gegaan. Die vertelde me dat er op de zondag koranlessen gegeven worden in de moskee, waar je ook het arabisch geschrift leert en bestudeert. Nu vertelde ik mijn vader net dat hij binnekort maar eens even voor mij moet uitzoeken hoe het allemaal zit omdat ik zo snel mogelijk wil beginnen, zei hij met een zuur gezicht: ''dan moet je wel enkel tussen de vrouwen, he? En je moet dan wel een hijaab dragen.'' Alsof hij dat liever niet had. Nou, zo kan het dus ook!

Mij is het eigenlijk alleen te doen om het leren schrijven en lezen van arabisch.. en die koranlessen kunnen me werkelijk waar aan mijn ass roesten, heb geen zin in islamitische hermeneutische fenomenologie. Hoe kom ik hier onderuit? :crying:

Anyway, ben superblij.. ga nu eindelijk arabisch kunnen lezen!! Hoe meer talen, hoe beter!!
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

Voor Hebreeuws te leren lezen en schrijven weet ik sites.
Bestaat dit niet voor het Arabisch?
Alles is toch beter dan de brainwash van een Koranschool.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

BFA schreef:Voor Hebreeuws te leren lezen en schrijven weet ik sites.
Bestaat dit niet voor het Arabisch?
Alles is toch beter dan de brainwash van een Koranschool.
Oh, lieve BFA, kan jij mij die site geven waar je hebreeuws kan leren...alvast bedankt!

Verder ken ik helaas geen site waar je gedegen arabisch kan leren schrijven.. vandaar ook dat mijn vader met het voorstel kwam. Hij heeft het liever ook niet en zei net wel tegen me dat ik mijn 'vriendin' maar moet meevragen want alleen dan mag ik er heen.

Maar wil het zo graaag leren, wellicht dat ik dan ook veel meer dingen kan ontdekken in de Koran, wat ik ( en jullie, de niet- arabisch sprekenden) nu nog over het hoofd zie.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Koranlessen

Bericht door Socrates »

He wat grappig, ik ging vandaag nog dit lenen bij de bieb.

Afbeelding


Voor onze date :D in het Arabisch versierpogingen doen lijkt me heel romantisch. :rongue:
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Hahahahahahah Socrates, heeeeeeel lief!! Allah allah... allahoeme masalie haleikie! ( zoek dat maar op in in dat boekje)

En als je echt arabisch wil leren spreken wil ik het je best leren! :wink:
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

atâr: http://www.jpost.com/Cooperations/LearnHebrew/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn er nog meerdere sites en betere dan deze, om die te vinden zal je even moeten googlen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tukkerin en Ilona kletsen bij

Bericht door Dhana »

Ilona en anderen. Ik denk dat het inderdaad beter is niet meer op roddel, achterklap en ongefundeerde aannames en wat dies al meer zij aan persoonlijk gerichte aanvallen van wie dan ook te negeren. Het is werkelijk tenenkrommend om dat te moeten lezen en ik denk dat het de alleen maar meelezende ook niet echt uitnodigt om een account aan te maken op FFI.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tukkerin en Ilona kletsen bij

Bericht door mercator »

Het Tukker/Marokkaans mokkel(voorwerp van verlangen van Hans vd M :D ) wenst FFI te saboteren door af te dalen naar Islamities roddel-niveau, Maroc.nl trant. Best deze zielige poging tot mentaal Jihadisme te negeren. Bannen doen we niet op kennismaatschappij-sites.

Voor het overige: weg met moslims uit Europa.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Tukkerin en Ilona kletsen bij

Bericht door Anneke »

Wat mij betreft wordt dit topic gewoon verwijderd, ik heb er verder niets aan toe te voegen. En het verdient niet eens een plek in de Zoo :shock:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tukkerin en Ilona kletsen bij

Bericht door Ariel »

Your Wish is My Command .

Ik gooi dit topic de vuilnisbak in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Koranlessen

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef: heb geen zin in islamitische hermeneutische fenomenologie.
Dat begrijpen we hier allemaal. Ik had zowaar te doen met die arme professor Hans Jansen op het Proces Islam(pardon proces Wilders) die blijkbaar de mooiste jaren van zijn leven heeft doorgebracht met het navlooien van de achterlijke fabels en dwangneuroses van de Mohammed-aanbidders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Koranlessen

Bericht door gerard_m »

Tukkerin schreef:Maar wil het zo graaag leren, wellicht dat ik dan ook veel meer dingen kan ontdekken in de Koran, wat ik ( en jullie, de niet- arabisch sprekenden) nu nog over het hoofd zie.
Wat een heerlijke mythe is dit ook. Ieder boek kun je gewoon vertalen, maar bij de koran is kennelijk altijd een mythe nodig, alsof er in het Arabisch ineens nog van alles meer zou staan dan er staat.

Maar wel begrijpelijk, als mijn heilige boek vooral zou bestaan uit lange scheldpartijen, zou ik zelfs Swahili willen leren in de hoop alsnog iets mooiers aan te treffen.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

gerard_m schreef:
Tukkerin schreef:Maar wil het zo graaag leren, wellicht dat ik dan ook veel meer dingen kan ontdekken in de Koran, wat ik ( en jullie, de niet- arabisch sprekenden) nu nog over het hoofd zie.
Wat een heerlijke mythe is dit ook. Ieder boek kun je gewoon vertalen, maar bij de koran is kennelijk altijd een mythe nodig, alsof er in het Arabisch ineens nog van alles meer zou staan dan er staat.

Maar wel begrijpelijk, als mijn heilige boek vooral zou bestaan uit lange scheldpartijen, zou ik zelfs Swahili willen leren in de hoop alsnog iets mooiers aan te treffen.
Wat heerlijk zo een achterlijk vent die denkt verstand te hebben van arabisch, de ingewikkelde taalwetenschap achter het arabisch en wat dies zij meer. Als jij nou eens even de basisbeginselen van de taalwetenschap gaat bestuderen ben je van harte welkom om weer te reageren op mijn topic. Tot die tijd is het beter je te onthouden van elk soort reactie/kritiek, want je weet niet waar je het over hebt en dat ga ik je ook niet uitleggen ook, omdat dat paarlen voor de zwijnen is.

Het is een hele kluif om het klassiek arabisch ( en dus niet het standaard modern arabisch zoals die in Egypte gesproken wordt) te belichten, te analyseren, en de zeer ingewikkelde meng- en existentievormen te onderscheiden. En dan zwijg ik nog maar over de verscheidene transliteratiewijzen, de medeklinkers enzovoorts.

Achterlijk mens dat je er bent.. je loopt maar wat te zeggen zonder enig kennis.

Moderator: goede manieren stellen we op prijs. Onbeschofte inhoudsloze lofzangen over jezelf afsteken niet.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op vr okt 08, 2010 11:10 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Socrates, lukt het een beetje met het bestuderen van dat boek? :laugh1:
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Het is een hele kluif om het klassiek arabisch ( en dus niet het standaard modern arabisch zoals die in Egypte gesproken wordt) te belichten, te analyseren, en de zeer ingewikkelde meng- en existentievormen te onderscheiden. En dan zwijg ik nog maar over de verscheidene transliteratiewijzen, de medeklinkers enzovoorts.
Buiten voor het strelen van het eigen narcisme is het Arabisch een taal die volledig buiten de moderne wereld staat.
Te onnauwkeurig om een nauwkeurige beschrijving van iets te geven of een degelijk contract op te stellen, geen technische terminologie, ... niets dat verband houdt met deze tijd.
Elk woord kan 12 betekenissen hebben. Betekenis die verschilt volgens het ogenblik en gekozen volgens het voordeel dat men er mee kan doen.

Met andere woorden: Het Arabisch is een taal die enkel geschikt is voor liegen en bedriegen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Koranlessen

Bericht door H.Numan »

Taal geeft vaak een indruk van de cultuur van het volk.
Er is geen taal zo beleefd als het Thais. 26 verschillende vormen voor 'ik', naar gelang de sociale positie. Plus woordjes om een beleefde zin nog beleefder te maken.
Als je iemand eens flink ongezouten de waarheid wilt vertellen: gebruik Nederlands. In tegenstelling tot het Thais beschikt het Nederlands over speciale woordjes om een onwelvoeglijk naamwoord nog veel onbeleefder te maken. (o.a.: 'stuk')
Als je verliefd bent, spreek dan Italiaans of Frans.
En als je wilt liegen zonder voor leugenaar uitgemaakt te willen worden: niets is beter dan arabierisch.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

H.Numan schreef:Taal geeft vaak een indruk van de cultuur van het volk.
Er is geen taal zo beleefd als het Thais. 26 verschillende vormen voor 'ik', naar gelang de sociale positie. Plus woordjes om een beleefde zin nog beleefder te maken.
Als je iemand eens flink ongezouten de waarheid wilt vertellen: gebruik Nederlands. In tegenstelling tot het Thais beschikt het Nederlands over speciale woordjes om een onwelvoeglijk naamwoord nog veel onbeleefder te maken. (o.a.: 'stuk')
Als je verliefd bent, spreek dan Italiaans of Frans.
En als je wilt liegen zonder voor leugenaar uitgemaakt te willen worden: niets is beter dan arabierisch.
Ook dat is een kwestie van smaak. Ikzelf vind Arabisch ( dan wel het egyptisch dialect) een uberromantische taal...
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

@ C.

Je huidige avatar staat je uitstekend.
Weinig mensen slagen erin hun innerlijk zo treffend naar buiten te brengen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Dat is gewoon een onschuldige baby met een leuk en fashionable mutsje, zoals alle baby's die dragen.. dus wat belichaamt mijn avatar nou eigenlijk van mij? Dat ik baby's met mutsjes schattig vind? Of wat? :roll:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Koranlessen

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Dat is gewoon een onschuldige baby met een leuk en fashionable mutsje, zoals alle baby's die dragen.. dus wat belichaamt mijn avatar nou eigenlijk van mij? Dat ik baby's met mutsjes schattig vind? Of wat? :roll:
:redface: Tja...Ik mag natuurlijk niet voor BFA antwoorden. Maar omdat hij op dit moment druk bezig is om zijn prachtige paard van haver en vers stro te voorzien, zal ik toch maar zo brutaal zijn.
Ik vermoed, nee... :rock: ik weet het zeker dat BFA refereert naar het infantiele of zeg maar kinderlijk gedrag dat jij de laatste paar dagen ten toon stelt. .
Maar…We laten BFA straks zelf aan het woord. Dan kan je het ook uit zijn mond horen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:dus wat belichaamt mijn avatar nou eigenlijk van mij?
Jij denkt in eerste instantie dat alles via jouw lichaam gaat.
Deze keer is het zo niet.
Het gaat om je innerlijk, dat je aan de buitenwereld toont via je avatar.
Met dit innerlijk bedoel ik niet je lever, maag of darmen.
Tukkerin schreef:gewoon een onschuldige baby met een leuk en fashionable mutsje
Iets anders dan kinky SM-laarzen. Past evenzeer bij jou, misschien zelfs beter.
Vergeet dat mutsje. Kijk naar het pruilmondje en zie je weerspiegeling in baby's lichaamstaal.

Als je met deze tips niet toekomt het raadsel te ontsluieren. Vergeet de bovenstaande van Ariel niet.

Nog een warme knuffel zodat je niet aan het huilen slaat.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

:roll2: Je denkt toch niet dat ik huil om zoiets stoms... hahahahahah, lig echt niet wakker van wat hier gezegd word. Nou, doei, ben vrij!
Umm Rania
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Koranlessen

Bericht door Socrates »

Het is ook nooit goed he? Tukkerin is een zeer moderne, vrije en intellectuele meisje....en geassimileerder dan haar kan gewoon niet! En zelfs nog is het niet goed... :(

Doet me denken aan Farshad Bashir, toen hij in 2008 werd beedigd als tweede kamerlid.
Hij was toen slechts 19 jaar, was sinds zijn 14e lid van de SP en was bezige met een dubbele bachelor Wisk-natuurkunde en was tevens gemeenteraadslid.
Nog meer integratie/assimilatie en hard werken is letterlijk onmogelijk! En je moest eens de reactie in de media (Elsevier, Telegraaf, Metro/Spits etc ) lezen :( ......op dat moment wist ik het zeker en dacht bij mezelf ''Jongen hoe goed je ook je best doet het heeft geen enkele zin''.
Plaats reactie