Geoorloofd liegen

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Geoorloofd liegen

Bericht door Zwartmeer »

Er schiet me een ding te binnen. Het woord al-taqiya is in het proces van Wilders nog niet gevallen. Dat is toch een belangrijk islamitisch principe dat niet onbesproken dient te blijven.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het proces tegen Wilders is begonnen.

Bericht door naar boven »

Zwartmeer schreef:Er schiet me een ding te binnen. Het woord al-taqiya is nog niet gevallen. Dat is toch een belangrijk islamitisch principe dat niet onbesproken dient te blijven.
Eerlijk gezegd vind ik het wijzen op al-taqiya een van de zwakste argumenten die tegen de islam in stelling worden gebracht.
Alsof islamieten het patent hebben op liegen, huichelen en misleiding..

Ik zie niet in hoe het bij voorbaat verdacht te maken van alles wat een mohammedaan zegt tot een resultaat zou kunnen leiden.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Het proces tegen de islam is begonnen.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
Niet-moslims mag je beliegen en bedriegen
voor het heil van de Islam.


En met zo’n zooitje onbetrouwbare oprechte volgelingen van moordenaar Mohammed die tevens hater was van anders denkenden, zouden WIJ verplicht zijn te integreren? Te aanvaarden als Nederlanders met hun tweede nsb-paspoort? Moeten wij voortaan samen door 1 deur met hun achterlijke schizofrene psychotisch gestoorde manier van denken?

Geen mens is hier verplicht zich islam-aanhanger te noemen. Laat hij zich liever melden aan de poorten van Mekka! Dat hij mohammedaan is, hoef ik niet te weten. Want wat niet weet, dat niet deert!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het proces tegen Wilders is begonnen.

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef: Eerlijk gezegd vind ik het wijzen op al-taqiya een van de zwakste argumenten die tegen de islam in stelling worden gebracht.
Alsof islamieten het patent hebben op liegen, huichelen en misleiding..

Ik zie niet in hoe het bij voorbaat verdacht te maken van alles wat een mohammedaan zegt tot een resultaat zou kunnen leiden.
Dat ben ik niet met je eens. Liegen huichelen en misleiden zal iedereen op z'n tijd wel eens doen. Al is het maar een leugentje voor best wil. Maar ik ken geen geloof of politieke ideologie waar liegen in z'n statuten als zijnde een goed principe is vastgelegd. Hier onderscheid de islam zich wel degelijk van alle anderen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Geoorloofd liegen

Bericht door naar boven »

Zwartmeer schreef:Dat ben ik niet met je eens. Liegen huichelen en misleiden zal iedereen op z'n tijd wel eens doen. Al is het maar een leugentje voor best wil. Maar ik ken geen geloof of politieke ideologie waar liegen in z'n statuten als zijnde een goed principe is vastgelegd. Hier onderscheid de islam zich wel degelijk van alle anderen.
OK, de anderen hebben het niet in hun statuten vastgelegd. Maar wie zijn hier dan de huichelaars?
RTFM
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het proces tegen Wilders is begonnen.

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef: OK, de anderen hebben het niet in hun statuten vastgelegd. Maar wie zijn hier dan de huichelaars?
Hier weet ik het niet. Om aan te tonen hoe verrot de islam is hebben we toch geen leugens en bedrog nodig? De waarheid volstaat toch?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Het proces van leugens, list en bedrog gaat morgen verder

Bericht door hans van de mortel »

Zwartmeer schreef:Ik ken geen geloof of politieke ideologie waar liegen in z'n statuten als zijnde een goed principe is vastgelegd. Hier onderscheid de islam zich wel degelijk van alle anderen.
Dat bedoel ik! Bij de Jehovah’s Getuigen is dat een ernstig vergrijp. Maar ook in de christelijke leer. Ik herinner mij nog als kind in de biechtstoel, van de op 1 na smerigste religie - het rooms-katholieke geloof - ook al had ik die maand niet gelogen - dat ik zei dat ik gelogen had. Ik moest als kind toch wat zeggen? Dat ik met mijn piemel bevriend was ging die geile van god verwaande pastoor geen reet aan!

Geoorloofd liegen in islam is één. Haat zaaien en naar superioriteit streven door middel van geweld is twee!

Volgens mij deugt er niks in islam. O ja, voor weduwen en wezen zorgen! Alleen voor de eigen soort, natuurlijk. De echte liefde, tolerantie en democratische gelijkheid voor iedereen vonden aanhangers van Mohammed uitsluitend in ONZE kennisbeschaving. Wij zorgen immers ook voor weduwen en wezen die aanhangers zijn van een achterop lopende cultuur en van de pot gerukte religie.

Maar tsja . . . nu met dat proces van Wilders. Wat willen mohammedanen nu eigenlijk? Ach, ik snap het al. Respect! Want wij behoren immers tot de categorie varkens en apen. En daar moet je op neer kijken. Voor alle duidelijkheid dragen islamitische vrouwen dan ook een schaamhaarlap. Zij schamen zich namelijk voor u en mij! En het kan geen kwaad wanneer ook Allah dat in de gaten heeft.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het proces tegen Wilders is begonnen.

Bericht door naar boven »

Zwartmeer schreef:Hier weet ik het niet. Om aan te tonen hoe verrot de islam is hebben we toch geen leugens en bedrog nodig? De waarheid volstaat toch?
Wij hebben geen leugens of bedrog nodig. Maar je had het over andere geloven of ideologieën waarbij liegen itt bij de islam niet in de statuten staat.

Feitelijk is het nogal dom en naïef om al-taqiya in statuten op te nemen. Behalve als een moslim er in slaagt om op een enigszins geloofwaardige manier te ontkennen dat het in de statuten staat. Want dan schuift de moslim de zwarte piet naar de tegenpartij: de tegenpartij laadt dan immers de verdenking op zich dat hij de moslim wantrouwt. Dat hij de moslim toch wantrouwt, wat de moslim ook zegt.

Dat is mijn bezwaar tegen het al-taqiya argument: je kunt er niets mee.
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door Dhana »

Dat zou dus ook inhouden dat een eed/belofte/contract gedaan aan of opgesteld door de kaffir voor een moslim geen enkele morele waarde heeft. Hij kan altijd nog een smoes verzinnen dat het voor allah (of eigen bestwil) was dat ie zich er niet aan hoeft te houden. Je moet er tocj niet aan denken met zulk volk in zee te gaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het proces van leugens, list en bedrog gaat morgen verder

Bericht door Zwartmeer »

hans van de mortel schreef: Volgens mij deugt er niks in islam.
Dat je zoveel geweld nodig hebt om de mensen bij de islam te houden, het te verdedigen, en er mensen bij te krijgen, zegt genoeg over hoe slecht het is.
hans van de mortel schreef: Volgens mij deugt er niks in islam. O ja, voor weduwen en wezen zorgen! Alleen voor de eigen soort, natuurlijk.
Volgens mij ben je nou wat te optimistisch over de islam. We hebben het hier er wel eens over gehad. Je mag een weeskind niet adopteren. Je mag het in iedergeval nooit je naam geven en daarmee erfrechten. Zoiets was het toch?

Nou Hans, kom nog maar eens met een voorbeeld van wat dan wel zou deugen aan de islam. Bedenk maar dat een miljardair jouw vraagt dit te doen. En voor elk goed voorbeeld geeft ie je een miljoen.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr okt 08, 2010 12:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:Dat zou dus ook inhouden dat een eed/belofte/contract gedaan aan of opgesteld door de kaffir voor een moslim geen enkele morele waarde heeft. Hij kan altijd nog een smoes verzinnen dat het voor allah (of eigen bestwil) was dat ie zich er niet aan hoeft te houden. Je moet er tocj niet aan denken met zulk volk in zee te gaan.
Narrated 'Abdur-Rahman bin Samura:

The Prophet said, "O 'Abdur-Rahman! Do not seek to be a ruler, for if you are given authority on your demand then you will be held responsible for it, but if you are given it without asking (for it), then you will be helped (by Allah) in it. If you ever take an oath to do something and later on you find that something else is better, then you should expiate your oath and do what is better."
Sahih Bukhari 9:89:260
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door Zwartmeer »

Narrated 'Abdur-Rahman bin Samura:

The Prophet said, "O 'Abdur-Rahman! Do not seek to be a ruler, for if you are given authority on your demand then you will be held responsible for it, but if you are given it without asking (for it), then you will be helped (by Allah) in it. If you ever take an oath to do something and later on you find that something else is better, then you should expiate your oath and do what is better."
Sahih Bukhari 9:89:260
Er zit een hoop wijsheid in deze tekst. Laat iedereen nou eens een voorbeeld aan de profeet nemen. Dan krijgen we dus de ideale wereld. Een wereld waarin iedereen elkaar besjachelt en besodemietert.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:Dat zou dus ook inhouden dat een eed/belofte/contract gedaan aan of opgesteld door de kaffir voor een moslim geen enkele morele waarde heeft. Hij kan altijd nog een smoes verzinnen dat het voor allah (of eigen bestwil) was dat ie zich er niet aan hoeft te houden. Je moet er tocj niet aan denken met zulk volk in zee te gaan.
http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadit ... d_the_Liar" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door Tukkerin »

Zwartmeer schreef:Er schiet me een ding te binnen. Het woord al-taqiya is in het proces van Wilders nog niet gevallen. Dat is toch een belangrijk islamitisch principe dat niet onbesproken dient te blijven.
Een correctie: taqiya is een sjietisch principe en gedragsregel en in vrij vertaald is het gewoon 'jezelf beschermen.' Dat het tegenwoordig door mensen als jullie breder uitgelegd wordt en naar jullie handen gezet wordt is iets van jullie, maar daarmee niet van de islam ( voor zover taqiya uberhaupt van de islam is). En zelfs binnen het sjiesme wordt er perk en paal gesteld aan het principe, namelijk dat het alleen mag bij overmacht.
Umm Rania
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door Dhana »

En wie bepaalt wanneer er sprake is van overmacht?

Volgens mij - en ik geen zin die opzoeken - is er een hadith waarbij Mohammed vrede had getekend met een stam die hij dan als een dief in de nacht toch aangevallen heeft met allerlei gruwelijke onmenselijkheden van dien.

Als Mohammed als het grote voorbeeld mag liegen en bedriegen mogen al zijn volgelingen dat ook, toch?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door gerard_m »

Hoewel Tukkerin het taqiya iets te makkelijk wegschuift naar de shi'ietische broeders, is het wel zo dat het begrip en de toepassing omstreden zijn binnen de islam. Om die reden is het niet verstandig om taqiya in te brengen in het proces. Het is veel minder duidelijk een kenmerk van DE islam.

Het lijkt me verstandiger te focussen op ellende waarover binnen de islam eenduidigheid bestaat, en daarvan is er meer dan genoeg.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Geoorloofd liegen

Bericht door BFA »

gerard_m schreef:Hoewel Tukkerin het taqiya iets te makkelijk wegschuift naar de shi'ietische broeders, is het wel zo dat het begrip en de toepassing omstreden zijn binnen de islam
Niet zo omstreden dat ze niet algeheel aanvaard zijn.
Kitman is een Sunni vorm van taqiyah.

Dan is er nog het verbod om Islam in een slecht daglicht te stellen.
uitgaande van dit verbod kan C. niet anders dan Taqiyah wegschuiven naar haar Shia-broeders.

Het is dit verbod om Islam in een slecht daglicht te stellen dat maakt dat een Mohammedaan, gecronfronteerd met gerechtigde Islamkritiek niet anders kan dan liegen. De gerechtigde kritiek stelt Islam in een slecht daglicht, er is een groot verschil tussen dit weten en dit toegeven.
Islam beïnvloedt langs alle kanten het leven van de Mohammedaan en regelt dit leven minutieus. Kritiek op de dwaze kanten van dit leven naar Islam verplaatsen, waar die kritiek hoort is dan ook weer onmogelijk.

door deze regels is een Mohammedaan heel snel een mens die liegt zoals hij ademt.
Met elke ademstoot komt er een leugen uit, ietwat overdreven, bevat toch een grote grond van waarheid. Zeker als het tegen een ongelovige is. Dan komt er nog eens de plicht bij van 'Dawa' te voeren.
Waar er nog innerlijke restricties over zijn op liegen, met de plicht van 'Dawa' vallen deze volledig weg.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie