junk

Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

En Socrates, inderdaad op het moment dat je een taal gaat vertalen verliest het al haar charme...en is het onmogelijk om die teksten of gesprekken icnografisch te interpreteren... :wink:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Koranlessen

Bericht door Manon »

Tukkerin schreef:
circe schreef:
omdat arabisch is een van de moeilijkste talen is.
wel met een beperkte woordenschat blijkbaar, rest alleen nog te leren welke 20 of meer Nederlandse begrippen onder de noemer van dat éne arabische woord vallen.
Hoe weet jij nou dat arabisch een beperkt aantal woorden heeft? Kan jij Arabisch? Nee, dus waarom reageer je nou eigenlijk als je geen flauw benul hebt van het arabisch, het arabisch niet eens kan spreken en niet eens een minimum kennis van de taalwetenschap van talen hebt? Jij bent echt grappig..
je hoeft een taal niet onder de knie te hebben om EROVER te leren.

Arabisch blijkt voor verschillende nederlandse begrippen slechts één woord te hebben: het is dus een beperkte taal. Een taal met een ontzettend grote woordenschat vergt een pak meer inspanning om al die begrippen te leren. Bij arabisch vergt het meer inspanning om te weten at allemaal onder de noemer van dat ene woord kan vallen.
Daarvoor hoef ik geen arabische te kennen slimmeke.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: Ik wentel mezelf niet in een slachtofferrol, noch plaats ik mezelf op een voetstuk.
Het ging zelfs niet over jou. Het lijkt me of je in een natte luierbui zit.
Tukkerin schreef:Ik ben trots op mezelf dat ik het arabisch vloeiend kan spreken, dat kunnen niet veel mensen hier op het forum.. en ja, daar ben ik trots op, omdat arabisch is een van de moeilijkste talen is.
jij mag trots zijn. Aan je trots heb je niet veel en die veranderd niets aan het feit dat Arabisch een waardeloze taal is in de moderne wereld.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Koranlessen

Bericht door Dhana »

Taal is een onderdeel van je wortels. Als je je echter gaat indentificeren met je (moeders)taal ben je net zo zielig bezig als dat je je identenficeert met je dure auto of je status.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Koranlessen

Bericht door Dhana »

circe schreef:
omdat arabisch is een van de moeilijkste talen is.
wel met een beperkte woordenschat blijkbaar, rest alleen nog te leren welke 20 of meer Nederlandse begrippen onder de noemer van dat éne arabische woord vallen.

Vraag me af of je dan een vak als bijvoorbeeld chemie in die taal kan doceren. Wat zou er dan gebeuren als de leerlingen mogen gaan experimenteren?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zou 9 okt. uitegroepen moeten worden tot intern. rouwdag?

Bericht door mercator »

BFA schreef: Beiden zijn 'bevrijdingsideologieën', die de mens willen bevrijden van het kwaad. Aangezien zij het eigene van het kwaad in schepping of maatschappij niet kunnen aanvaarden, kunnen zij ook niet anders dan die maatschappij of schepping vernietigen in hun poging deze van het kwaad te bevrijden.
Dus als je weigert het kwaad in de Islam te aanvaarden-zoals de multiculturalisten doen-is het een logische stap de moslims te vernietigen ? :D

Maar ik snap wat je bedoelt, het is ook een kwestie van Manicheïsme, de strijd tussen Licht en Duisternis. Voor dommerds zoals Marx en Che Guevara was de "arbeider" goed, de ondernemer slecht. In het linkse vakbonds-jargon vindt je dat nog terug.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Wat zou er dan gebeuren als de leerlingen mogen gaan experimenteren?
BOEM. Niets nieuws dus.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Koranlessen

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef:Wat zou er dan gebeuren als de leerlingen mogen gaan experimenteren?
BOEM. Niets nieuws dus.
Dat bedoel ik..
Laatst gewijzigd door Dhana op za okt 09, 2010 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Zou 9 okt. uitegroepen moeten worden tot intern. rouwdag?

Bericht door tulpje »

Ché is natuurlijk ooit goed begonnen, maar helaas dramatisch slecht geëindigd.
Wat ik zo frappant vind, is dat je tot op de dag van vandaag, nog steeds die T-shirts gedragen ziet worden.
In dat opzicht is Guevara onsterfelijk.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zou 9 okt. uitegroepen moeten worden tot intern. rouwdag?

Bericht door mercator »

Gelukkig is zowat iedereen Che Guevara vergeten, anders hadden we van 9 oktober geen rouwdag, maar een FEESTDAG kunnen maken :D !

Ik voel meer voor 15 juli als feestdag, de veroveringen van Jeruzalem en Srebrenica respectievelijk in 1099 en 1995.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zou 9 okt. uitegroepen moeten worden tot intern. rouwdag?

Bericht door BFA »

mercator schreef:de "arbeider" goed, de ondernemer slecht. In het linkse vakbonds-jargon vindt je dat nog terug.


De fout of het kwaad zit vooral in het private eigendom. (waar de ondernemer meer van heeft dan de arbeider)
Privaat eigendom vervreemd de mensen van elkaar en creëert ongelijkheid, irrationaliteit, sociaal conflict,... . De mens vervalt tot slavernij.
Als men begint met privaat eigendom af te schaffen komt het Utopia vanzelf.

Waar wetten en morele codes voor een graduele afschaffing van onrechtvaardigheden moeten zorgen en naar een Utopia leiden, moet dit nu in een keer door de afschaffing van juist die wetten en die codes.
In plaats van seculiere rede zit men hier eerder bij een soort religieus mysticisme met nood aan een profeet. Een profeet wiens daden en woorden leiden naar een revolutionaire verandering en bevrijding van de wereld.

Mohammed was zulk een profeet in het hart van een mystieke beweging.
Ché is een profeet in het hart van een vergelijkbare mystieke beweging.

Beiden vonden dat zij boven de wet stonden waar het, het eigendom van anderen aanging en vonden zich in hun handelen door geen enkele morele code gebonden.

In de persoon van Jezus staat ook een vorm van bevrijdingsmysticisme centraal. De weg naar bevrijding wordt gegaan binnen bestaande wetten en morele codes. Het is een revolte tegen bepaalde onrechtvaardigheden van het sociaal bestaan.
De weg is persoonlijk en wordt niet uitgestippeld voor anderen. Nergens wordt het individu belemmert in zijn keuzes.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zou 9 okt. uitegroepen moeten worden tot intern. rouwdag?

Bericht door BFA »

tulpje schreef:Ché is natuurlijk ooit goed begonnen, maar helaas dramatisch slecht geëindigd
Neen, de fundering waarop Ché bouwt zit verkeerd.
Ché was door zijn eigen fouten gedoemd om dramatisch slecht te eindigen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zou 9 okt. uitegroepen moeten worden tot intern. rouwdag?

Bericht door mercator »

tulpje schreef:Ché is natuurlijk ooit goed begonnen, maar helaas dramatisch slecht geëindigd.
Wat was er "goed" aan de ideeën van Che, Tulpje?
Had die kerel wel "ideeën"? Weet jij de welke? Ik niet hoor. Ik lees alleen maar commentaren OVER Che, niet wat hij zelf meende te weten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Dhana schreef:Taal is een onderdeel van je wortels. Als je je echter gaat indentificeren met je (moeders)taal ben je net zo zielig bezig als dat je je identenficeert met je dure auto of je status.
Zou krankzinnig zijn om je te identificeren met je moedertaal inderdaad.. ik identificeer me met mijn afkomst: Marokkaanse en Noord-Afrikaanse..
Umm Rania
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Koranlessen

Bericht door Dhana »

Die afkomst gaat niet verder dan toen de islam zijn intrede deed. Alles wat daarvoor aan cultureel erfgoed heeft bestaan is van de aardbodem weggevaagd.

In het westen kunnen we nog terug grijpen naar onze germaanse en keltische wortels. Het vroege christendom is niet agressief en destructief geweest om dat verloren te laten gaan. Of we zijn hier sterk genoeg geweest om dat niet toe te laten. Wij kunnen alles te weten komen over de germaanse mythologie. Kan een Marokkaan dat over zijn culturele pre-islamitsche erfgoed?

Het hele volk is verarabiseerd. Zelfs de trotse Amazigh hier kan alleen maar mohammedaanse kreten bezigen van de "cultuur" van zijn overheersers.

Jullie hoofdwortel is er zonder mededogen uitgejenst. Wat over is gebleven is een boom die het enkel van zijn bijwortels moet hebben. Zulke bomen staan zwabberend in het landschap en hebben moeite met gezonde vruchten geven. Een fikse storm en het bos ligt om en het geheel wordt weer wat opgeknapt middels maatregelen die alleen in het belang zijn van de corrupte (arabische) bovenlaag. En zolang alles aan de buitenkant op een bos lijkt is alles in orde.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Koranlessen

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Het vroege christendom is niet agressief en destructief geweest om dat verloren te laten gaan.
Het Christendom heeft die vroegere erfenis van oude Goden geïncorporeerd.
Dit omdat het Christendom weet dat waar Monotheïsme niet kan zonder veelzijdigheid.
Dhana schreef:Wij kunnen alles te weten komen over de germaanse mythologie
Het Christendom heeft ook de verhalen opgeschreven zodat deze bewaard zijn gebleven. Omdat het Christendom weet dat deze verhalen belangrijk zijn voor het bewaren van de individualiteit en vrije keuze.
Een ware God van liefde richt deze liefde naar het individu, zonder voorwaarden.
Dhana schreef:Kan een Marokkaan dat over zijn culturele pre-islamitsche erfgoed?
Neen want Islam is Monotheïsme zonder veelzijdigheid. Mono-mono. Ieder moet eruitzien en handelen, zoals de stichter.
Dit is geen waar Monotheïsme, maar Paganisme.
Islam is niet meer dan een vorm van paganisme. Een van de velen.
Dhana schreef: Het hele volk is verarabiseerd. Zelfs de trotse Amazigh hier kan alleen maar mohammedaanse kreten bezigen van de "cultuur" van zijn overheersers.
En nochtans kiest deze zijn avatar naar de naam van zijn volk die het voor Islam had Zolang hij Islam aanhangt is hij gedoemd om niet te vinden.
Dhana schreef:Jullie hoofdwortel is er zonder mededogen uitgejenst.
.

Elk individu is hervormd tot een wegwerpbaar onderdeel in het Islamitische geheel. Niet meer nodig en het mag exploderen.
Islam heeft jullie individualiteit uitgewist om er voor altijd onveranderd te zijn.
Resultaat is dat niets permanent is geweest en alles wat het leven de moeite maakt om voor te leven verdwenen.

Jullie doen: BOEM. Het enige dat jullie nog kunnen.
Laatst gewijzigd door BFA op zo okt 10, 2010 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Koranlessen

Bericht door Dhana »

IK denk niet dat een "goede" moslim dit allemaal kan bevatten. Die leven allemaal zonder echte eigen wortels. Die heeft de islam er grondig uitgehakt en er niets wezenlijks voor terug gegeven. En een God die uit liefde bestaat is al helemaal onvoorstelbaar. En inderdaad we hebben allemaal veelzijdigheid nodig in het leven. Eenzijdigheid en dan nog gedwongen ook, leidt tot totale inflatie van creativiteit. En zonder de vrijheid van het uiten van creativiteit wordt een mens volkomen gestoord en gaat zich beestachtig gedragen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Koranlessen

Bericht door H.Numan »

Tukkerin schreef:Socrates, al heb je de beste masters op zak, al beheers je het nederlands beter dan een Hollander, al heb je een betere baan dan een gemmidelde Hollander, ze zullen je nooit volledig als een Hollandse zien. Hoeft voor mij ook niet meer, ben een trotse Marokkaanse..
Wat wil je nou? Nederlandse of Marokkaanse zijn? Allebei tegelijkertijd gaat niet.

Bovendien heb jij die keuze in wezen niet eens. Je bent in Nederland geboren (waarschijnlijk, weet ik niet zeker). Je gaat hooguit op vakantie naar Marokko. Dat is iets compleet anders dan er gaan wonen en leven. Geloof me: ik spreek uit ervaring. Jij bezoekt 1x per jaar de Efteling. Een weekje net doen alsof. Meer niet.

Je pa & ma hebben die keuze. Zij zijn marokkanen die (helaas) hier hun kameel geparkeerd hebben. Zij zijn, terecht, trotse marokkanen. En dus compleet mislukte migranten. (Aangezien jij zo hoog opgeeft over je eigen IQ en academische prestaties mag jij vertellen wat ik daar mee bedoel.)

Al heb jij de beste masters op zak. Het feit dat jij je een trotse marokkaanse voelt - en uiteraard overduidelijk laat merken (anders is het zinloos) betekend automatisch dat je neerkijkt op Nederland en de Nederlanders. En dat pikt een a.s. werkgever feilloos op. Vandaar de rits 'de keuze is helaas niet op u gevallen' brieven.

Je kan tegen Socrates lopen jammeren dat het de schuld is van die boertige, domme, tokkie Nederlanders die allemaal achter de blonde duivel aanlopen, maar de schuld ligt echt bij jezelf. Nergens anders.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Numan, waarom zou je niet gewoon een normaal functionerende Marokkaanse kunnen zijn in Nederland? Ik ben inderdaad Marokkaanse, maar geboren in Nederland, om precies te zijn in Twente en spreek vloeiend nedersaksisch (twents) en Nederlands ( Kunnen Hollanders alleen maar van dromen want die spreken tegenwoordig alleen maar Nederlands)...maar beste Numan, wie zegt dat ik op de Nederlanders neerkijk? Waarom verzin jij allerlei dingen die ik nooit gezegd heb? Dat bedoel ik dus, je kan jezelf wel Hollandse noemen, maar jullie zullen me toch nooit als volwaardige Hollandse zien en daarmee begrijp ik dan ook niet mee het nut ervan om me zo te noemen. En waarom zou je neerkijken op Hollanders op het moment dat jij jezelf Marokkaanse vindt en je ook zodanig gedraagt? Weet je dan niet dat je pas respect en begrip kan opbrengen voor een cultuur als jij je bewust bent van je eigen cultuur?

En mijn vader is ook praktisch Nederlander, hij was 15 toen hij hier naar Nederland kwam en je kent hem niet anders had je groot respect voor hem. Een jongetje van 15 jaar moederziel in een vreemd land, dat keihard is gaan werken voor zijn toekomst.. een jongetje van 15 jaar dat al bezig was met de toekomst... de snotneuzen van de mannen tegenwoordig worden een keer volwassen als ze de 26 jaar gepasseerd zijn, kortom gewoon een vent die absoluut niet mislukt is en vijf zeer intelligente en hoogopgeleide kinderen heeft waar hij alleen maar trots op kan zijn. Dus waarom denk je dat mijn vader een mislukte immigrant is? Waar haal je dat vandaan? Heb je dat uit die dikke duim van je gezogen, zoals je wel vaker doet jij notoire leugenaar en verdraaiier dat je er bent.
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Koranlessen

Bericht door mercator »

H.Numan schreef: Zij zijn, terecht, trotse marokkanen. En dus compleet mislukte migranten.
Marokkaan zijn is op zich niet erg, maar Mohammedaanse Marrokaan(of Turk, Somaliër, Afghaan etc.) zijn- en blijven- in Europa betekent dat de integratie mislukt is. Dan is er maar één weg open: de weg terug.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Koranlessen

Bericht door Monique »

C zegt: maar beste Numan, wie zegt dat ik op de Nederlanders neerkijk?
Nou, beste C..... b.v. in het zinnetje voorfgaand aan bovenstaand:
Kunnen Hollanders alleen maar van dromen want die spreken tegenwoordig alleen maar Nederlands)...
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Koranlessen

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef: Een jongetje van 15 jaar moederziel in een vreemd land, dat keihard is gaan werken voor zijn toekomst.. een jongetje van 15 jaar dat al bezig was met de toekomst..
...ik moet even een traan wegpinken. Hoe zielig! Als halfwas Islamietje helemaal alleen in de racistische Hollandse hel! Vreselijk!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Koranlessen

Bericht door Monique »

mercator schreef:
Tukkerin schreef: Een jongetje van 15 jaar moederziel in een vreemd land, dat keihard is gaan werken voor zijn toekomst.. een jongetje van 15 jaar dat al bezig was met de toekomst..
...ik moet even een traan wegpinken. Hoe zielig! Als halfwas Islamietje helemaal alleen in de racistische Hollandse hel! Vreselijk!
Wat ik niet snap is dat die vent 5 kinderen in die racistische hollandse hel gezet heeft.
Heeft ie zo'n hekel aan kinderen?
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Pssssst Socrates, mijn ondertekening is een zindsdeel van Khalik's meesterwerk el Rasoul ( de profeet).. op het moment dat ik deze in het Nederlands vertaal verliest het haar romantiek, haar kracht.... ik begrijp dus heel goed wat je bedoelt. :no1:

@ BFA,

Het arabisch is voor jou niet belangrijk, maar in het bedrijfsleven wel degelijk.... het wordt immers gesproken in meer dan 40 landen en is daarmee een belangrijke taal, een lingua france..(zo heeft het bedrijf waar ik werk nauwe contacten met een aantal hotels in Dubai, mochten ze daar ooit wat mee doen dan zal ik hoogstwaarschijnlijk ingezet worden)... vele malen belangrijker dan het Nederlands... en voor mij extra belangrijk omdat het een 'emotionele waarde' heeft en ik later als journaliste bij Al Jazeera wil werken.

Je mag het best een lelijk taal vinden, prima, dat is je goed recht, maar ga het niet omdat jij het maar een kuttaal heeft en een negatieve lading bestempelen als 'minderwaardig', want dat is het niet.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op ma okt 11, 2010 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Koranlessen

Bericht door Tukkerin »

Monique schreef:
C zegt: maar beste Numan, wie zegt dat ik op de Nederlanders neerkijk?
Nou, beste C..... b.v. in het zinnetje voorfgaand aan bovenstaand:
Kunnen Hollanders alleen maar van dromen want die spreken tegenwoordig alleen maar Nederlands)...
En kan je me dan ook eens vertellen wat er zo denigrerends aan is? Het is een algemeen gegeven dat Hollanders vandaag de dag helaas geen nedersaksisch meer kunnen praten. Wat is er mis mee om dat te benoemen?
Umm Rania
Plaats reactie