Discriminatie

Moderator: M

Plaats reactie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Discriminatie

Bericht door Monique »

Ik bedenk me ineens (mede door dat topic over die pasfoto's) dat moslims constant lopen te brallen dat "ze" gediscrimineerd worden en anders worden behandeld dan niet-moslims....en zich er daardoor niet "voelen bijhoren".

Wanneer je kijkt naar dat gedoe over die sluiers en hoofddoeken...WILLEN ze gediscrimineerd worden en er "niet bijhoren"....wanneer ze er namelijk WEL zouden willen "bijhoren" zouden ze zich niet "onderscheiden" door kleding.

Trouwens...moslims MOGEN niet eens omgaan met niet gelovigen...toch...?

Wat willen ze nu eigenlijk....waar is dat gezeur voor nodig...?
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Monique, ik heb wel mijn bedenkingen bij het dragen van een hoofddoek, maar als dit gebeurt uit vrije wil en in de privésfeer, dan is daar niets tegen in te brengen. Maw, ze doen maar.

Het loopt enkel mis wanneer vrouwen verplicht worden om dat ding te dragen, wanneer de Moslimgemeenschap het nodig acht om haar wil op te leggen aan de regering of wanneer moslims menen dat zij het alleenrecht hebben om bepaalde wetten of reglementeringen niet na te leven onder het mom van Godsdienstvrijheid. Toegeven aan hun eisen betekent toegeven aan de Islam met alle gevolgen vandien: Geef mij maar de code Napoleon ipv de sharia.
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Re: Discriminatie

Bericht door Kenan »

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is nou hier fout aan:

Als je (echt) in Allah , zijn profeet mohammed en de koran gelooft en je hebt de taal van de koran goed begrepen en dus je bent een echte moslim :

* Doe je geen enkel onschuldige mens kwaad.

* Behandel je alle mensen gelijk, wat hun ras of geloof is..

* eet je geen varkensvlees

* drink je geen alcohol

* Ga je 5x per dag soort joga oefeningen voor Allah doen.

* Vast je 30 dagen per jaar om ook eens een keer aan de echte armen te denken...

* Steel je niet en betaal je tot op de cent na je belasting aan de Nederlandse staat (heb zelf een winkel)

* Denk je niet dat het leven ophoudt na de dood maar, weet je dat een tijd zal komen dat de slechteriken (zoals Saddam, Bin Laden, G.Bush) beboet zullen worden voor al hun daden en de onschuldige mensen (zoals de joden onder nazi-regime, Palestijnse slachtoffers van gewelddadige israelische aanslagen, alle onschuldige mensen van Twin towers) beloond zullen worden omdat hun leven op een bizarre, onrechtmatige wijze van hun afgepakt zijn....



Denk aub niet dat de koran, extremisten van mensen maakt door verkeerde voorbeelden te geven....

Denk niet dat Allah bepaald of iemand een gelovige of niet gelovige wordt, zonder de aard van de surahs te begrijpen....
_________________
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Wanneer je kijkt naar dat gedoe over die sluiers en hoofddoeken...WILLEN ze gediscrimineerd worden en er "niet bijhoren"....wanneer ze er namelijk WEL zouden willen "bijhoren" zouden ze zich niet "onderscheiden" door kleding
Is ter onderscheiding/bescherming van de vrouw. Zo herken je de moslims (de man aan de baard,zonder of met kortgeknipte snor) nou eenmaal. Niet alle moslims zijn arabisch. Zo herken je ook een bekeerde moslim bv.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En waarom moeten moslims per definitie herkend worden? Religie is een privé zaak, niemand hoeft dag in dag uit geconfronteerd te worden met iemands innerlijke overtuiging.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Wanneer je kijkt naar dat gedoe over die sluiers en hoofddoeken...WILLEN ze gediscrimineerd worden en er "niet bijhoren"....wanneer ze er namelijk WEL zouden willen "bijhoren" zouden ze zich niet "onderscheiden" door kleding
Is ter onderscheiding/bescherming van de vrouw. Zo herken je de moslims (de man aan de baard,zonder of met kortgeknipte snor) nou eenmaal. Niet alle moslims zijn arabisch. Zo herken je ook een bekeerde moslim bv.
Dit is nu precies wat ik bedoel.
"onderscheiden van". En wanneer moslims dan idd "anders" behandeld/gezien worden.... wordt er moord en brand geschreeuwd dat ze "gediscrimineerd" worden..... het is toch de BEDOELING dat moslims "anders behandeld/gezien" worden...???? :roll:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

En waarom moeten moslims per definitie herkend worden? Religie is een privé zaak, niemand hoeft dag in dag uit geconfronteerd te worden met iemands innerlijke overtuiging
.

Omdat wij onze godsdienst zien als het belangrijkste in ons leven en omdat we alles wat we doen voor God moeten doen. Maar ik ben het met je eens,dat als het de Europese mensen stoort,ze naar een land kunnen gaan waar het wel ''kan''
En wanneer moslims dan idd "anders" behandeld/gezien worden.... wordt er moord en brand geschreeuwd dat ze "gediscrimineerd" worden..... het is toch de BEDOELING dat moslims "anders behandeld/gezien" worden...????
Het moet gewoon duidelijk zijn wie moslim is en wie niet. De andere behandeling is aan de ene kant goed,maar het moet wel op respect gebaseerd zijn. Je moet iedereen respecteren,ook al ben je het niet met zijn mening/geloofsovertuiging eens.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Het moet gewoon duidelijk zijn wie moslim is en wie niet.
Waarom...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Zodat we weten wie de regels en richtlijnen van God en de profeet Mohamed,vrede zij met hem,volgt en wie niet
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ha!! je bedoelt "zodat de moslims kunnen zien wie de slechterikken zijn!!!!"

oeps :oops: :oops:
en dan maar zeuren dat ze niet gediscrimineerd willen worden!

Dus als ik er zo:

Afbeelding
bijloop, dan doe ik het goed?

Al mijn weelderige vrouwelijk vormen volledig omhuld
Mijn prachtige haardos volledig bedekt
Mijn onnoemelijk aantrekkelijk aangezicht verborgen
en allemaal op dezelfde manier, zodat niemand me herkent.

Allah zal gelukkig zijn met mij :lol:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Yep... zodra ik een hoofddoek omdoe ben ik "goed"....
Zonder hoofddoek ben ik "slecht"...
Het enige verschil is dat ik iets op mijn kop heb... 8)

Het ziet eruit als een moslim..dus... moet het perfect zijn.... :lol:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Alleen een hoofddoek dragen heeft ook geen zin nee,je moet natuurlijk wel naar alle regels van Islam gedragen. Ja als jij een hoofddoek draagt zullen mensen denken dat je moslim bent,maar daarom ben je het nog niet.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Alleen een hoofddoek dragen heeft ook geen zin nee,je moet natuurlijk wel naar alle regels van Islam gedragen. Ja als jij een hoofddoek draagt zullen mensen denken dat je moslim bent,maar daarom ben je het nog niet.
Maar...wat iemand DOET zie je niet aan de buitenkant.

Dus..nogmaals..waarom moeten moslims zich "uiterlijk" onderscheiden van kufar...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Maar...wat iemand DOET zie je niet aan de buitenkant
Helemaal juist. Er zijn ook vele moslim meisjes die goed zijn en de Islam goed volgen,maar (nog) geen hoofddoek dragen. Het is niet goed om te zeggen dat ze slecht zijn,maar ze zijn er misschien nog niet klaar voor.

Onderscheiding is erg belangrijk. Het moet duidelijk zijn wie moslim is en wie niet. De profeet,vrede zij met hem,heeft ooit eens gezegd dat je bent hoe je over komt op mensen en dat is zo.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef: Onderscheiding is erg belangrijk. Het moet duidelijk zijn wie moslim is en wie niet.
Nogmaals...WAAROM...?
We waren het er al over eens dat aan de buitenkant niet te zien is of iemand "goed"(=moslim) ofwel "slecht (=Kufar) is.
Waarom dan toch dat onderscheid aan de buitenkant..? Dat slaat dan toch nergens op..?
TURAN
Berichten: 27
Lid geworden op: vr mei 28, 2004 10:08 pm

Bericht door TURAN »

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)
Plaats reactie