Sluiting

Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Sluiting

Bericht door Tukkerin »

De protestantse theologische universiteit stopt er mee vanwege te weinig aanmeldingen. Nu moet ik dus verplicht ( kutzooi, moet ik weer 6 uurtjes in de trein zitten) uitwijken naar een ander universiteit. Ik heb mijn ogen laten vallen op de twee dichtsbijzijnde universiteiten: Vrije Universiteit in Amsterdam ( @%^&*^%#- moet ik toch weer terug) of de Radboud Universiteit te Nijmegen. Echter, de theologische opleiding aan de VU heeft een gereformeerd grondslag en die van de Radboud Universiteit katholiek. Mijn vraag is heel simpel: wat is beter? Gereformeerd of toch maar katholiek?
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Sluiting

Bericht door Manon »

Eenmaal een bepaalde leeftijd gepasseerd is katholiek natuurlijk beter.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

Zou ik mogen weten waarom, Circe?
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Sluiting

Bericht door Manon »

a)Waarom je een bepaalde leeftijd moet gepasseerd zijn?
b)Of waarom katholiek onderwijs beter is?


a) lees de kranten
b) ik denk dat

-------------

even alle gekheid op een stokje:

- wat is de meerwaarde voor jou om zogenaamd theologische studies aan te vatten? De Nederlandse belastingbetaler wat centen te laten betalen?
- is er geen enkel andere compleet nutteloze studie waar je je tijd mee wil verdoen tot de geschikte huwelijkskandidaat zich heeft aangemeld?
- zou je niet beter ineens rechtstreeks aan de kweek beginnen? Je wordt er ook niet jonger op hoor Tukker.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Sluiting

Bericht door naar boven »

Havana aan de Waal of 020 Gaza.
Een fijne keus is dat.

Ik zou, als ik jou was, toch maar voor de Grefo's kiezen. Want die lijken - afgezien van het pedo-aspect - toch meer op mohammedanen vanwege hun fatalisme en negatieve zelfbeeld tov hun opperwezen.
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Sluiting

Bericht door H.Numan »

De Radboud was katholiek, maar dat is echt erg lang geleden.
Tegenwoordig wordt die club de Universiteit van Sint Marx genoemd.
Ik zou de VU aanraden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

H.Numan schreef:De Radboud was katholiek, maar dat is echt erg lang geleden.
Tegenwoordig wordt die club de Universiteit van Sint Marx genoemd.
Ik zou de VU aanraden.
Kan je eens beargumenteren waarom ik de VU moet preferen boven de Radboud? Heb al vorig jaar aan de VU gestudeerd, en moet inderdaad zeggen dat ik de VU als zeer aangenaamd en gezellig ervaren heb.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

naar boven schreef:Havana aan de Waal of 020 Gaza.
Een fijne keus is dat.

Ik zou, als ik jou was, toch maar voor de Grefo's kiezen. Want die lijken - afgezien van het pedo-aspect - toch meer op mohammedanen vanwege hun fatalisme en negatieve zelfbeeld tov hun opperwezen.
Ja helaas, ben beperkt in mijn keus. In Twente hebben we maar één technische Universiteit.

De Gerofermeerden zijn nog niet zo streng hoor, maar hartstikke modern in het denken en doen. De opleiding in Kampen ( biblebelt) bijvoorbeeld kent een theologisch modernistisch grondslag, iets wat niet in de lijn van verwachtingen ligt. Je hebt een ietwat vertekend beeld van de Gereformeerden.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op za okt 16, 2010 6:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

circe schreef:a)Waarom je een bepaalde leeftijd moet gepasseerd zijn?
b)Of waarom katholiek onderwijs beter is?


a) lees de kranten
b) ik denk dat

-------------

even alle gekheid op een stokje:

- wat is de meerwaarde voor jou om zogenaamd theologische studies aan te vatten? De Nederlandse belastingbetaler wat centen te laten betalen?
- is er geen enkel andere compleet nutteloze studie waar je je tijd mee wil verdoen tot de geschikte huwelijkskandidaat zich heeft aangemeld?
- zou je niet beter ineens rechtstreeks aan de kweek beginnen? Je wordt er ook niet jonger op hoor Tukker.
Jij bent dus tegen een studiefinanciering? Jouw zoon die studeert wordt toch ook gefinancieerd door de belastingbetaler, of ben jij van mening dat moslims geen financiering mogen krijgen omdat ze moslims zijn en mag jouw zoon wel de belastingbetalers laten dokken voor zijn opleiding? Verder ben ik ook één van de Nederlandse belastingbetalers ( ik werk) en gaat er een flinke smak geld van mijn loon naar de belasting, zodat jij Circe weer aan het eind van de maand jouw uitkering kan incasseren.

En tot slot, weet ik dus niet wat jij met het huwelijk hebt, alsof je zo graag wilt trouwen maar helaas niet aan de man kan geraken en alles maar op mij projecteert. Niet alle moslima's staren zich blind op het huwelijk en willen als de wiedeweer kinderen baren. Zo zijn er ook moslima's die willen studeren, promoveren, iets willen betekenen voor de maatschappij, hun ouders eerst lekker willen verwennen ( dat verdienen ze na een lange opvoeding) door dure en luxe reisjes naar prachtige oorden en wanneer een man zich aandient pas willen trouwen. Ik hoef nu niet te trouwen, het heeft geen haast, als het komt dan komt het wel en anders niet, dat is niet het einde van de wereld. Dan word ik wel gewoon een BAM-moeder.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Sluiting

Bericht door Manon »

Ik geloof dat elke student per jaar ongeveer 25.000 euro kost aan de belastingbetaler. Dan hoop ik dat ze een studierichting volgen waarbij ze later een meerwaarde betekenen voor de maatschappij.

Uw theologische blabla keuze staat voor mij gelijk aan een jaartje studeren of sneeuwwitje nu wel of niet sex had met alle zeven dwergen of met geen enkele, en wat die ridder met zijn paard daarvan vond. Kan leuk zijn, maar dan zijn die 25.000 pleuri beter te besteden.

Over het huwelijk kan ik kort zijn: been there, done that. Maar volgens uw profeet moet jij je er toch zo snel mogelijk aan begeven of je gaat de rest van de vrouwen vergezellen in die hel. Dus snel die niqaab aan, de maagdenvlieshersteloperatie nogmaals laten uitvoeren en berichten aan neef Mohammed uit Marokko dat je er klaar voor bent.... en dan kan je nog altijd blijven studeren toch? blijkbaar is dat "in" bij moslima's: trouwen, kinderen maken (lees: sex hebben), en studeren op kosten van hun echtgenoot. Geen slecht idee. Mijn kinderen studeerden op mijn kosten. Volgende keer laat ik ze bekeren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

Circe, niet alle islamitische ouders willen dat hun dochters zo snel mogelijk trouwt. Mijn ouders hebben me altijd gesteund in het studeren, sterker nog, als ik vroeger mijn huiswerk niet maakte dan zwaaide er wat. Als ik vorig jaar thuiskwam, al huilend, na een reis van zeven uren ( Enschede- Amsterdam &Amsterdam-Enschede) was het mijn vader die me trooste en fluisterde dat ik geduld moest hebben..als ik weer eens depressief thuiskwam om 11 uur in de avond en de volgende dag alweer om zes uur in de ochtend in de trein moest zitten, en wou stoppen met de opeiding was het weer mijn vader die zei dat ik moest volhouden en dat ik het wel kan! En nu, vandaag de dag, nog zijn het mijn ouders die me haast dwingen om te promoveren. Als ik niet studeer, dan vermoordt mijn ISLAMITISCHE papa me echt. En ik ben ze er ontzettend dankbaar voor, en het voelt goed als je ouders hebt die ontzettend trots zijn op hun dochter. Er gaat niets boven een glimlach op je moeders gezicht.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

Circe, elk studierichting is constructief. Maar laten we jouw zoon ook maar niet meer financieren, he. Daarnaast betaal ik Theologie volledig uit mijn eigen zak, heb geen recht meer op studiefinanciering.

Verder praat je echt onzin, ga jij nou maar werken in plaats van hier op FFI hele dagen rondhangen en je uitkering, door die belastingbetalers waar je het over hebt, incasseren. Oude tang dat je er bent..bah. Je moet echt weer eens goede seks hebben.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

Circe, waarom verdraai je een ahadith? Je kan pas trouwen als een man zich aandient, die dan ook nog eens aan de eisen van de vrouw en haar ouders moet volstaan. Bij mij heeft zich nog geen man aangediend en daarmee ben ik dus niet haram bezig.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op za okt 16, 2010 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sluiting

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Mijn vraag is heel simpel: wat is beter? Gereformeerd of toch maar katholiek?
Katholiek is veel minder streng op de regels.
Toen ik klein was, veel hoeren vermelden hoe goed het die Vlamingen hadden met hun religie ivm met de Nederlandse dwingelanden.
Katholicisme heeft veel meer Heiligen en daardoor ook redenen om te feesten. Dit maakt het uiteindelijk allemaal veel prettiger.
Zijn reformisten die Katholieken hedonisten vinden. Wat zijn zij, niet meer dan een bende ketters.
circe schreef:Ik geloof dat elke student per jaar ongeveer 25.000 euro kost aan de belastingbetaler. Dan hoop ik dat ze een studierichting volgen waarbij ze later een meerwaarde betekenen voor de maatschappij.
Er is niets dat bewijst dat een theoloog minder is dan een ingenieur.
Je weet niet hoe de toekomst er uit zal zien en wat de toekomst nodig zal hebben.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

Bedankt voor je uitleg, BFA. Moet er wel bij vermelden dat je niet veel van het gereformeerde meekrijgt en het dus wel meevalt.

Laat die oude tang genaamd Circe maar met rust. Journalistiek is inderdaad door de staat gefinancieerd maar Theologie moet ik helemaal uit mijn eigen zak betalen en wordt dus niet door de belastingbetalers betaald. Voorts worden die straatterroristen die helemaal niks voor de maatschappij willen betekenen wel finanieel geholpen en wordt daar duizenden euro's in gepompt. En krijgen de mensen die echt willen studeren en dus een grote bijdrage willen en ook kunnen leveren aan de kennismaatschappij niet geholpen en moeten die zelf duizenden euro's zelf voor hun opleiding zien te betalen, met als gevolg dat veel mensen afhaken omdat ze de opleiding gewoon niet kunnen betalen, maar wel zoveeel in hun mars hebben en het nog eens ver zouden kunnen schoppen. Het is echt heel oneerlijk.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Sluiting

Bericht door Tukkerin »

Oh ja met Theologie kan je niet alleen Theoloog worden, maar veel meer. Het is heel dankbaar werk, zo kan je de oude depressieve mensen begeleiden, de mensen die op het punt staan te overlijden geestelijk bij staan.. kinderen doceren en dus ethiek bijbrengen of godsdienstwetenschapper worden....kortom: het is een breed terrein en heel veel wetenschap hoor. Al die mensen die foeturen dat het geen wetenschap is hebben het bij het verkeerde eind.
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sluiting

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Moet er wel bij vermelden dat je niet veel van het gereformeerde meekrijgt en het dus wel meevalt.
in het Christendom past theologie zich aan, aan de tijd en doelstellingen van de kerk en politiek.
Katholicisme en reformisten zijn theologisch voor een groot stuk naar elkaar toe gegroeid.
-De eenmaking van Europa is hier een invloedsfactor op.
-Het minderen van de politieke macht van het Vaticaan. Het Vaticaan is internationaal nog een politieke machtsfactor van betekenis, niet meer zoals 50j geleden.Protestantse theologie had toen invloed op de plaatselijke politiek van overwegend protestantse landen en via deze konden zij indirectinternationale politiek beïnvloeden. Het Vaticaan is altijd een directe invloedsfactor op internationale politiek geweest. (met zijn ups en downs)
-Het overspoeld worden van het Europese continent door een nieuwe religie.

Dat het Katholicisme zijn heiligenverering laten vallen heeft vind ik spijtig. Die hadden nog marktwaarde. Neo-paganisten die met hun rituelen voor die heiligen overnemen bewijzen dit.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sluiting

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:kortom: het is een breed terrein en heel veel wetenschap hoor. Al die mensen die foeturen dat het geen wetenschap is hebben het bij het verkeerde eind.
Je kan een invloedsfactor op internationale gebeurtennissen worden.
Meestal ongemerkt maar soms ook niet, regensburgtoespraak van Benedict is het voorbeeld. Johannes XIII zijn theologie is ook een factor geweest die de val van het communisme versneld heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sluiting

Bericht door BFA »

Zijn bibliotheek en zijn kunstschatten maken van het Vaticaan het belangrijkste instituut van Europa.
Er zullen steeds theologen nodig zijn om te zorgen dat dit gerangschikt blijft en niet in puin valt.
Ook om zich te blijven herinneren wat in het verleden is neergeschreven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Sluiting

Bericht door mercator »

BFA schreef:Zijn bibliotheek en zijn kunstschatten maken van het Vaticaan het belangrijkste instituut van Europa.
Er zou daar ook een soort stoel staan waarop elke nieuwe paus moet plaatsnemen. In de zitting van de stoel is een uitsparing. Onder de stoel zit een kardinaal die even voelt aan de geslachtsdelen van de nieuwbakken paus om te bevestigen dat die wel degelijk van het mannelijke geslacht is. Dit om genante situaties zoals met pausin Joanna in de 10de eeuw te vermijden. Als alles ok is roept de kardinaal tegen de anderen testiculos habet et bene pendentes ! Wààr die stoel nu precies staat is een zorgvuldig bewaard geheim.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Sluiting

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
BFA schreef:Zijn bibliotheek en zijn kunstschatten maken van het Vaticaan het belangrijkste instituut van Europa.
Er zou daar ook een soort stoel staan waarop elke nieuwe paus moet plaatsnemen. In de zitting van de stoel is een uitsparing. Onder de stoel zit een kardinaal die even voelt aan de geslachtsdelen van de nieuwbakken paus om te bevestigen dat die wel degelijk van het mannelijke geslacht is. Dit om genante situaties zoals met pausin Joanna in de 10de eeuw te vermijden. Als alles ok is roept de kardinaal tegen de anderen testiculos habet et bene pendentes ! Wààr die stoel nu precies staat is een zorgvuldig bewaard geheim.

Klinkt als een ordinaire postoel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sluiting

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Dit om genante situaties zoals met pausin Joanna in de 10de eeuw te vermijden.
Dat moet een klucht geweest zijn.
10de eeuw. Hoogtepunt van de milliënistische waan dat Jezus terug over de aarde ging lopen. Het tijdperk van de levende God dat aanbrak.
Is de paus een processie aan het leiden, blijkt die opeens van een baby te bevallen.
Als de euforie van het wonder van de uit een mannelijke bevalling geboren nieuwe Jezus over is, blijkt de Paus een Pausin te zijn die iedereen dubbel bij de neus had.
Wordt een nieuwe regel gemaakt dat een nieuwe paus zich eerst bij de ballen moet laten vatten voor hij de rest van de wereld bij de ballen grijpt.

Die stoel staat waarschijnlijk ergens in de doolhof van de kelders van het Vaticaan. Wie er eerst opzit mag paus worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Sluiting

Bericht door mercator »

BFA schreef: Die stoel staat waarschijnlijk ergens in de doolhof van de kelders van het Vaticaan. Wie er eerst opzit mag paus worden.
Het kan ook een kwaadaardige grap van de Protestanten in de 16de eeuw zijn om de katholieken belachelijk te maken. Niemand heeft die stoel ooit gezien, anderzijds bevestigt noch ontkent het Vaticaan het bestaan ervan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Sluiting

Bericht door BFA »

mercator schreef:Niemand heeft die stoel ooit gezien, anderzijds bevestigt noch ontkent het Vaticaan het bestaan ervan.
Een middeleeuwse variant van de Stuxnetworm?
Het Vaticaan heeft baat met iedereen in het ongewisse laten.
De protestanten met het verhaal als waarheid te laten voortbestaan.
In die tijd was het grondgebied van het Vaticaan nog een groot stuk van Italië. Ha het zijn eigen legers om dit gebied te beschermen en af en toe een beetje bij te nemen. Een Politieke situatie die niet naar een vredige theologie kon leiden.
AL die gebieden en al die militaire macht, allemaal weggevreten door een middeleeuwse variant van een computerworm. Iets trager natuurlijk, het waren dan ook de middeleeuwen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Sluiting

Bericht door Anneke »

Van het katholicisme merk je totaal niets op de universiteit Nijmegen. Het is een groot links, antiklerikaal bolwerk. Dan zou ik wel een kamer nemen indien je van plan bent dagelijks heen en weer te treinen en toch op tijd te komen voor college. De verbinding is bar slecht, het hele jaar door.
Plaats reactie