Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Ariel »

Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

DEN HAAG - In veel asielzoekerscentra in Nederland worden christenen bedreigd of mishandeld door vaak islamitische medebewoners. Dat blijkt volgens Stichting Gave uit eigen onderzoek, waarvan de uitkomsten dinsdag waren te zien in het televisieprogramma Uitgesproken EO.

Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit er op initiatief van de ChristenUnie voor de asielprocedure te stoppen van asielzoekers die zich herhaaldelijk schuldig hebben gemaakt aan ernstige bedreigingen of fysiek geweld. Ook wil het parlement dat minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) de exacte omvang van het probleem onderzoekt en een onafhankelijk meldpunt inricht waar asielzoekers anoniem kunnen aangeven dat ze zijn bedreigd of mishandeld door andere asielzoekers.

Volgens Stichting Gave, een christelijke organisatie die hulp biedt aan asielzoekers, krijgen christenen in 75 procent van de asielzoekerscentra te maken met discriminatie. In 67 procent van de centra komen (doods)bedreigingen voor en in 33 procent is er sprake van fysiek geweld. Volgens de medewerkers van de stichting, die 28 asielcentra onderzochten, zijn moslims meestal verantwoordelijk voor het geweld en de bedreigingen van de christelijke asielzoekers.

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind is geschokt over de praktijken en spreekt van „geloofsvervolging”. Vooral de groep ex-moslims die zich hebben bekeerd tot het christendom is volgens hem een kwetsbare groep. „Het is verschrikkelijk dat mensen, die vaak vanwege hun geloof vluchten naar Nederland en hier veilig zouden moeten zijn, hier onderdrukt worden”, stelde Voordewind.

Minister Leers zegt in een reactie dat hij het signaal uit de reportage serieus neemt. Hij wil het volledige onderzoek lezen om te bekijken of en welke maatregelen nodig zijn.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) herkent zich „absoluut niet” in de uitkomsten van het onderzoek. „Veiligheid en leefbaarheid is de kern van ons opvangwerk. Mocht dit voor individuele bewoners in het geding komen, dan treffen wij passende maatregelen. Dit geldt niet alleen voor intimidatie op religieus gebied, maar ook als het gaat om een politieke overtuiging, etnische afkomst, seksuele geaardheid of andere aangelegenheden”, stelt het COA in een schriftelijke verklaring.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7971 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Dhana »

Soms verschijnt er nieuws dat je al op je klompen aan voelt komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Kamer: Stop asielprocedure na mishandeling in AZC

Bericht door Zwartmeer »

Kamer: Stop asielprocedure na mishandeling in AZC

http://player.omroep.nl/?aflID=11565520" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze uitzending van Uitgesproken van vanavond is een van de meest schokkende tv reportages van de laatste tijd. Aan het woord komen christelijke vluchtelingen uit Irak die in onze asielcentra doodsangsten uitstaan. Ze worden als afvalligen gezien. Ik hoef niet uitteleggen dat dat door gelovigen van religie der vrede zo is. Wat betekent dit voor Nederland? Als zelfs vluchtende moslims al geen christenen dulden, hoe gaat dat dan straks als ze hier eenmaal wonen? Hoe denken ze met al die christenen hier, waar ze elke dag honderden van tegenkomen, door eén deur te kunnen? Hebben zij wel het goede land gekozen?

Dit mag toch echt wel eens mensen aan het denken zetten. Femke Halsema zou deze keer zeggen, om de islam te sparen, dat het getraumatiseerde mensen betreft. Dan zou ik willen tegenwerpen dat de islam maar beter verboden kan worden zolang er getraumatiseerde mensen zijn, zolang er analfabeten zijn, zolang er armoede is, zolang er niet-moslims zijn.
http://www.uitgesprokeneo.nl/nieuwsberi ... ng-in-azc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamer: Stop asielprocedure na mishandeling in AZC
Christelijke asielzoekers hebben in driekwart van de asielcentra te maken met (doods)bedreigingen tijdens hun verblijf. En in een derde van de AZC's is er daadwerkelijk sprake van fysiek geweld tegen bewoners die christen zijn of zijn geworden. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd in Nederlandse asielcentra, waarvan de resultaten vanavond worden gepubliceerd in Uitgesproken EO.

In een reactie op de uitzending pleit een ruime Kamermeerderheid voor het stopzetten van de asielprocedure voor asielzoekers die zich schuldig maken aan ernstige bedreigingen of fysiek geweld.

Onderzoek stichting Gave

Uit het onderzoek van Stichting Gave, een christelijke organisatie die hulp verleent aan asielzoekers, blijkt dat christenen in het merendeel (75%) van de asielcentra te maken krijgen met discriminatie. In veel centra is er sprake van bedreigingen (67%) en zelfs fysiek geweld (33%).

Het onderzoek is uitgevoerd onder de medewerkers van stichting Gave in 28 asielcentra. Dat is de helft van het aantal bestaande asielcentra. De medewerkers melden dat het geweld en de bedreigingen meestal afkomstig is van islamistische medebewoners in de AZC's.

"Volstrekt onacceptabel"

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind wil dat Gerd Leers, de nieuwe minister van Immigratie en Asiel, een onderzoek instelt naar de omvang van de bedreigingen en het geweld. Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA, VVD, PVV, D'66 en SGP steunt hem hierin. "Dit is volstrekt onacceptabel. Met dit onderzoek in handen moeten wij echt een vuist maken tegen deze geloofsvervolging van christenen binnen onze eigen landsgrenzen", aldus Voordewind in een reactie op de uitzending van Uitgesproken EO.

Meldpunt

De Kamer verzoekt de minister de mogelijheden te onderzoeken voor een meldpunt waar asielzoekers anoniem melding kunnen maken van discriminatie, mishandeling en bedreiging.

Reactie minister Leers

In een reactie op de reportage laat minister van Immigratie en Asiel, Gerd Leers, weten: "Ik neem het signaal uit de reportage serieus. En neem graag kennis van het volledige onderzoek om te bekijken of en welke maatregelen nodig zijn."

Ook het Centraal Orgaan voor opvang van Asielzoekers (COA) heeft gereageerd. Ze laten in een schriftelijke verklaring weten zich "absoluut niet te herkennen" in hetgeen wordt gesteld. "Veiligheid en leefbaarheid is de kern van ons opvangwerk. Mocht dit voor individuele bewoners in het geding komen treffen wij passende maatregelen. Dit geldt niet alleen voor intimidatie op religieus gebied, maar ook als het gaat om een politieke overtuiging, etnische afkomst, sexuele geaardheid of andere aangelegenheden."

Bekijk de volledige reactie van de ChristenUnie en de kamervragen die CU-kamerlid Joël Voordewind stelt naar aanleiding van de Uitgesproken EO reportage.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op wo okt 20, 2010 7:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door birdie »

Dhana, hoe triest het ook is, het bestaat al zo lang.

Ik kan mij herinneren, dat in de jaren tachtig Afghaanse vluchtingen hier hun beulen op straat tegen kwamen. Daar moet je toch niet aan denken!
Onderstaand mijn reactie op het forum van Elsevier

reacties op dinsdag 19 oktober 2010 22:32

Ik heb begin 2000 een aantal jaren naast een asielzoekerscentrum gewoond.
Meegemaakt dat Irakezen van verschillende islamitische stromingen elkaar probeerden af te maken.
Hoe triest ook, het geldt niet alleen voor christenen.
Aanhangers van deze vredelievende religie gunnen elkaar het licht in de ogen ook niet!

En een andere expert!

reacties op dinsdag 19 oktober 2010 23:34

Ik heb van 2002 tot 2005 in verschillende asielzoekerscentra gewerkt en de problemen tussen moslims en christenen bestonden toen al. Vooral moslims, die onder invloed van de plaatselijke kerken christen werden, hadden het zwaar te verduren. Regelmatig heb ik in mijn rapportages hier melding van gemaakt, maar er werd door de leiding van het ACZ NOOIT wat aan de problemen gedaan. Wat WEL gebeurde is dat ik naar een andere afdeling werd geplaatst omdat ze mij in het AZC te 'lastig' vonden.
En intussen staat ene M. Rabbae bijna te janken in de rechtszaal, omdat hij een paar kleine kindertjes meemaakt, die niet kunnen slapen van G. Wilders.
Er wordt deze bevolkingsgroep verdomd veel onrecht aan gedaan, dat snap je zeker wel.

Sorry, ik wil niet kinderachtig of zielig doen, maar eerlijk gezegd kan ik wel janken over wat ons hier allemaal door de strot geduwd wordt.

OH, Bram, verlos ons van deze mensen, die ons verachten. Diegene die jou en mij en Wilders willen muilkorven!Geen tolerantie meer, voor intolerantie. Ons teiltje is VOL..
† 14 september 2012.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Monique »

Ben benieuwd wanneer Wilders er bijgesleept gaat worden.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Zwartmeer »

Hier is de uitzending van Uitgesproken:

http://player.omroep.nl/?aflID=11565520" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door H.Numan »

birdie schreef:En intussen staat ene M. Rabbae bijna te janken in de rechtszaal, omdat hij een paar kleine kindertjes meemaakt, die niet kunnen slapen van G. Wilders.
Ik denk eerder dat z'n kindertjes verteld:
"Als je niet oppast, komt de boze Geert jullie halen, dan ga je in de zak naar Spanje Marokko!
En pas op dat je geen kattenkwaad uithaalt, want Blonde Piet ziet alles, en gaat je ranselen met de roe.
Dat is veel erger dan pappa met de riem!" :smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door silkyboxershortXL »

Een gedegen onderzoek zou direct kunnen leiden naar het beëindigen van de procedure, het AZC behoeft
ook onderzoek naar motieven voor hun handelen. Iedereen blij, behalve de moslims maar die lijken verantwoordelijk te zijn. Kan die achterlijkheid hun aangerekend worden als blijkt dat het AZC gedoogd?
Voor de nieuwe regering is dit een prachtige mogelijkheid zich te profileren. Iedereen kan hier winnen.
Hoe ver reikt de bevoegdheid van de dierenpolitie trouwens?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door mercator »

H.Numan schreef: "Als je niet oppast, komt de boze Geert jullie halen, dan ga je in de zak naar Spanje Marokko!
En pas op dat je geen kattenkwaad uithaalt, want Blonde Piet ziet alles, en gaat je ranselen met de roe.
Dat is veel erger dan pappa met de riem!" :smile:
Juist. Zoals de Rene Daenens en meester Steijnens de analfabete en lethargische moslims opjutten tegen de Blonde Boeman Wilders, zo indoctrineren Achmed en Fatima dan hun kroost, dat dan weeral s een goed excuus heeft om niet op te letten in de klas en lekker analfabeet te blijven.
Want zei Mohammed Rabbae het niet: alle ellende van en door Marokkaanse "jongens" is de schuld van Wilders.

Even on topic: die kwestie speelt in België ook al lang. Nl. dat de christen azielzoekers moeten beschermd worden tegen de moslims in de AZC. En dat de moslims agressie plegen tegen Joden zo gauw ze in het land van Melk en Uitkeringen aanbelanden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door birdie »

Nog een reactie bij Elsevier
Wat mij eigenlijk verbaast is dat dit naar buiten komt. Toen ik op een COA werkte (en de tientallen miljoenen geldverspilling met eigen ogen zag) en de pers bij hoge uitzondering werd toegelaten, moesten we een document ondertekenen dat wij ons van negatief geluid zouden onthouden. Op straffe van ontslag en boete. Dus ik mocht niet vertellen van 65 inbraken in 3 maanden tijd, ik mocht niets zeggen over de dagelijkse fietsdiefstallen, ik mocht niks zeggen over de chantage brandstichting, etc etc.

COA's zijn een broeinest voor criminelen. De Criminelen worden beschermt door de Linkse directie's van de COA's.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... oslims.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
.

Dit komt mij heel erg bekend voor. Zelfs de bewaking werd dit naar mijn mening opgelegd. Als klagende omwonenden werd ons de mond gesnoerd.

Mond dicht en moven. Terug in je mand!!!
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Ariel »

Het lijkt me echt toppie om vlak bij een asielzoekerscentrum te wonen. Never a dull moment...Hutu's en Tutsi's vlak naast je deur en Moslims die elkaar proberen af te slachten maar dan zonder de messen en hakbijlen.
Vechtende asielzoekers slaan in op politie

BAEXEM - Meer dan dertig agenten van drie politiekorpsen uit Limburg en Brabant hebben in de nacht van woensdag op donderdag de rust hersteld na bedreigingen en vechtpartijen in het asielzoekerscentrum (azc) in Baexem (Limburg). De politie arresteerde vijf jongens van 16 en 17 jaar, maakte zij donderdag bekend.

Rond 02.00 uur donderdagochtend kreeg de politie een melding van een ruzie tussen bewoners over geluidsoverlast en een bedreiging van een beveiliger door een bewoner van het azc. De gealarmeerde politie hield deze bewoner aan, maar vervolgens gingen andere bewoners met elkaar en met de politie op de vuist.

Het duurde tot 03.30 uur voordat de politie na nog eens vier arrestaties en assistentie van andere patrouilles uit de wijde omgeving de orde kon herstellen. De vijf zitten in de cel. Enkele agenten raakten lichtgewond.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7990 ... html?p=2,2" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Pilgrim »

De tweede verdrijving

Geplaatst op 1 augustus 2015

Afbeelding

Veel Oriëntaalse christenen hebben in hun vaderland oneindig leed meegemaakt. De vlucht is voor hen de enige mogelijkheid om te ontsnappen aan de terreur van radicaalislamitische milities. Het ongehoorde: in Duitse vluchtelingencentra moeten ze opnieuw pesterijen en vijandigheden dulden.

Christelijke vluchtelingen uit het Nabije en Midden-Oosten zijn in Duitse asielzoekerscentra vaak het slachtoffer van islamitisch geweld. Dat berichtte het ARD-programma “Report München”. Een christelijk gezin uit Irak, dat was ondergebracht in een opnamekamp in Beieren, sprak van klappen en bedreigingen door een Syrische radicale islamiet. “Mijn vrouw was zwanger en kon de situatie niet meer aan”, zei de vader.

Korte tijd na de aanvallen in het asielzoekerscentrum keerde het gezin naar Mosul in Irak terug. Maar in het ondertussen islamitische Mosul kunnen christenen niet meer leven. Het gezin is opnieuw op de vlucht voor de terreurbeweging “Islamitische Staat” (IS). Het is een tweede verdrijving.

De voorzitter van de Centrale Raad van de Oriëntaalse christenen, Simon Jacob (München), zei in de bijdrage: “Ik had nooit gedacht dat men in een vrij land zoals Duitsland als christen bang moet zijn. Men had het gezin moeten beschermen.”

In het bericht komen verder twee Syrische christenen aan het woord. Hun kinderen werden in een Duits asielzoekerscentrum door moslims gepest: “Ze zeiden tegen hen dat ze ongelovig waren, varkensvlees aten en ze speelden niet met hen.” Uit vrees voor nog meer pesterijen wilden de mannen anoniem blijven.

Volgens “Report München” doen christenen die in vluchtelingencentra worden aangevallen vaak geen aangifte, omdat ze bang zijn. In de bijdrage spoort de vicepresident van het Duitse parlement, Johannes Singhammer (CSU), daarom aan tot een gescheiden onderbrenging van christelijke en islamitische vluchtelingen. Tot een gescheiden onderbrenging roept ook de integratiegevolmachtigde van de Beierse deelstaatregering, Martin Neumeyer, op. Zulke toestanden in de asielonderkomens zijn “absoluut onacceptabel”, zei hij. Neumeyer sprak zich uit voor een naar religieus lidmaatschap gescheiden onderbrenging.

Een gescheiden onderbrenging van christelijke vluchtelingen is echter geen oplossing. Dat zou een onverdraaglijke capitulatie voor de radicale islamieten betekenen – midden in een staatsinstelling. De enige oplossing bij zulk gedrag is het stopzetten van de asielprocedure voor de daders en hun uitzetting.

Dat zou een duidelijk signaal aan beide partijen zijn: aan de christelijke vluchtelingen dat ze welkom zijn en aan de radicale islamieten dat ze niet welkom zijn.

Bron: www.sonntagsblatt-bayern.de

Auteur: Helmut Frank

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/08/01 ... rdrijving/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Ali Yas »

De enige oplossing bij zulk gedrag is het stopzetten van de asielprocedure voor de daders en hun uitzetting.
Ja! Natuurlijk!
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Pilgrim »

Christenen bedreigd in AZC

Marie-Thérèse Roosendaal, do 24 dec 2015

Afbeelding

HENGELO – De Syrisch-Orthodoxe priester Samoil Dogan zet zijn kerkdeur deze dagen wagenwijd open voor christelijke vluchtelingen. „Ik verwacht veel extra kerkgangers bij onze kerstmissen. Afgelopen zondagen werden er al veel asielzoekers opgehaald door geloofsgenoten.”

Zijn parochie beslaat sinds een paar maanden honderden kilometers en honderden extra gelovigen. “Ik bezoek vluchtelingenkampen in Azelo, Nijmegen, Almelo, Amersfoort en Weert. Doe daar een mis, bid met mensen. In Nijmegen zitten tweehonderd christenen op drieduizend moslims. Ik pleit voor een aparte opvang. Gevlucht voor hun leven, voor vrijheid van godsdienst en meningsuiting, worden christelijke asielzoekers in het kamp geïntimideerd en bedreigd. Dan zeggen moslims: ‘In Syrië heb ik twee christenen vermoord’. Of: ‘Zal ik het hier even afmaken…’ Hun kerken in Syrië zijn platgebrand, al hun bezittingen zijn ze afgenomen. En hier in Nederland voelen ze zich nog onveilig, terwijl dit het veiligste land van heel Europa is. In de opvangkampen durven mensen niet eens een kruisje te slaan.”

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Pilgrim »

“Christelijke migranten vluchten uit Duitse opvang”

10-02-2016 | Redactie digitale media

Afbeelding
“Migranten” in een opvangcentrum in Stuttgart.

Verscheurde Bijbels, afgepakte kruisjes, scheldpartijen en zelfs klappen in het gezicht: steeds vaker moeten christelijke vluchtelingen in Duitse opvangcentra het ontgelden. Dat meldt Die Welt.

Ook vrouwen, homoseksuelen en leden van andere religieuze minderheden worden getroffen door oplopende spanningen in opvangcentra.

In Stuttgart (Baden-Württemberg) zullen christenen in een aparte opvanglocatie worden ondergebracht. Het Evangelische Arbeitskreis (EAK), een organisatie die gelieerd is aan het CDU, had het stadsbestuur hiertoe opgeroepen. „Christelijke vluchtelingen komen bijna allemaal uit landen waar de christenvervolging hevig is”, aldus EAK-voorzitter Stefan Walter. „Ze mogen niet als proefkonijnen van het integratie-experiment worden gebruikt”.

De Centrale Raad van Oosters-orthodoxe Christenen in Duitsland (ZOCD) steunde de oproep. „Maakt u alstublieft een gezamenlijke opvang voor verdreven christenen mogelijk, zodat zij niet opnieuw worden verdrukt en vervolgd”, aldus de raad in een petitie. De petitie werd door 17.000 mensen getekend.

Volgens de internationale mensenrechtenorganisatie IGFM zijn er veel conflicten in opvangcentra in Baden-Württemberg, Neurenberg en Berlijn. Woordvoerder Martin Lessenthin stelt tegenover Die Welt dat vooral jezidi’s en christenen het slachtoffer worden van discriminatie en geweld.

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... g_1_971411
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
worden getroffen door oplopende spanningen in opvangcentra
O, nu weten we wie de daders zijn! Het zijn de oplopende spanningen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:
worden getroffen door oplopende spanningen in opvangcentra
O, nu weten we wie de daders zijn! Het zijn de oplopende spanningen.
Ach ja. Heeft allah geen homoseksuelen gecreëerd zijn het wel Christenen voor moslims om zijn woede op af te koelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:
De enige oplossing bij zulk gedrag is het stopzetten van de asielprocedure voor de daders en hun uitzetting.
Ja! Natuurlijk!
Voorkomen is beter dan genezen. Laat wij ons maar beperken tot christenvluchtelingen en de islamitische landen tot de islamitische, of anders laten we dan vertrouwen op die god waar ze zo over pochen. Mag je een keer mensen op de inhoud van hun geloof wijzen? We hebben hier de houding dat zoiets onbeschoft is... Het is sowieso een moslimprobleem, al deze vluchtelingen, de meeste zijn moslims, op de vlucht voor andere moslims!

Met de komst van grote groepen moslims begint meteen de islamisering en de geschiedenis tot nu toe heeft geleerd dat de islam praktisch alle landen heeft verwoest waar het binnengekomen is. Er zijn geen succesvolle islamitische landen. Ze produceren niks en hebben een grote overschot aan mensen met als gevolg armoede en grote gezinnen, en nog meer overschot. Wij zijn de draaikolk die ze binnenzuigt. Zijn het niet niet gastarbeiders dan zijn het wel vluchtelingen. Oorlog is de norm daar. Daarom zou ik zeggen, niet binnenlaten maar op Allah vertrouwen. Als die zich van hun lot niks aantrekt wie zijn wij dan om het wel te doen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Mahalingam »

Ook in Alphen zijn Christelijke migranten die zielszorg nodig hebben.
De kerken doen hun best.
Kerk verleidt vluchtelingen met gratis maaltijden en diensten
ALPHEN AAN DEN RIJN - De christelijke kerken in Alphen aan den Rijn halen vluchtelingen binnen met gratis maaltijden en diensten in Farsi of Arabisch. ,,Je hoeft niet meer naar verre landen om mensen te evangeliseren’’, zegt Ab Meerbeek van evangeliegemeente Nieuw Leven.
Bij Nieuw Leven, die elke zondag ’samenkomt’ in gebouw Nabij aan het Lauraplein, zijn eind januari 33 vluchtelingen uit de Alphense noodopvang aan de Eikenlaan bekeerd en gedoopt.

,,Ze zijn uit zichzelf naar ons toegekomen’’, zegt Meerbeek. ,,Eerst kwamen er twee. Ze werden zo gezegend en aangeraakt door God dat ze veel anderen meenamen. Ze zijn enorm hongerig naar evangelie. Nederlanders zijn zo verwend dat ze geen God nodig hebben. Dat geldt niet voor de meeste buitenlanders.’’ Volgens Meerbeek is de groep bekeerlingen divers: ,,Er zaten moslims tussen en niet-gelovigen.
Spoiler! :
Farsi
Nieuw Leven biedt elke zondag een dienst in het Farsi aan, voor de vele Iraniërs onder de vluchtelingen. ,,Dit is een geweldige uitdaging voor ons’’, zegt Meerbeek. ,,Het geeft een hoop werk, maar het is ook mooi dat ze bij ons God vinden. Destijds bij de komst van de gastarbeiders naar Nederland, hebben we veel kansen laten liggen.’’

Ook het Kruispunt, gereformeerd vrijgemaakt, hoopt een aantrekkelijke haven voor nieuwe leden te zijn. ,,Met de noodopvang in Alphen aan den Rijn hebben wij christenen een kans om iets uit te stralen van de liefde van Christus’’, schrijft Margien Brouwer op de Facebooksite van het Kruispunt. ,,Het merendeel is namelijk moslim, maar ook voor onze broers en zussen van ver die moesten vluchten vanwege hun geloof, is het zo belangrijk om in contact te komen met Nederlanders die voor hen klaar willen staan en hen willen helpen om hier een nieuw leven op te bouwen.’’

Arabisch
De baptistengemeente verzorgde in oktober, vlak na de opening van de noodopvang met 1100 vluchtelingen, elke zondag een dienst in het Arabisch. Inmiddels is die verplaatst naar kerkgebouw De Ontmoeting van de Vergadering van Gelovigen aan de Dillenburg.

,,Nee, het is niet ons uitgangspunt geweest om nieuwe leden te trekken’’, zegt Arie van Rijn, secretaris van de baptistengemeente. ,,Dat zou ook niet slim zijn, want die vluchtelingen zitten hier maar kort. Je kunt ze dus niet binnen je gelederen houden.’’

De Arabische kerkdiensten zijn volgens Van Rijn verhuisd om praktische redenen. ,,In het begin hebben wij in volle hevigheid aan die diensten meegewerkt’’, zegt Van Rijn. ,,We hebben het een stuk of vijf keer gedaan, maar we waren niet in de gelegenheid om dat vol te houden. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een verhuizing van de dienst naar een locatie die ook dichter bij de noodopvang is, bij de Vergadering van Gelovigen.’’

Engels
De hervormde Sionskerk aan de Meteoorlaan heeft een website die deels in het Engels is. Zo staat voor vrijdag 12 februari een ’meet, greet & eat’ op het programma. ’For who? For everyone who is looking for company and a free meal’. ,,Vluchtelingen zijn van harte welkom’’, zegt predikant Jasper de Koning. ,,Maar die website was al langer in het Engels.

De Sionskerk staat daarnaast twee keer per week open voor christelijke vluchtelingen uit de Alphense noodopvang. Zij mogen in de keuken van de kerk koken. ,,Wij stellen onze ruimte beschikbaar voor christelijke vluchtelingen uit de gevangenis’’, zegt De Koning. De Adventskerk stelt etenswaar beschikbaar voor de te bereiden maaltijden.

De stichting Hoop voor Vluchtelingen werkt nauw samen met alle kerken in Alphen, maar is volgens voorzitter Akram Shawki niet bedoeld om vluchtelingen te bekeren. ,,Wij zijn er voor iedereen’’, zegt Shawki, een van oorsprong Egyptische man, die die zelf overtuigd christen is. ,,Christenen én moslims.’’

In de kledingwinkel van de stichting Hoop voor Vluchtelingen, tegenover de noodopvang, zegt Leger des Heils-vrijwilliger Bob dat hij zich heeft ontfermd over 36 christelijke jongeren uit Aleppo: ,,Dat heeft Akram me gevraagd’’, zegt hij. ,,Moslims zijn toch anders dan christenen, die hebben andere normen en waarden.’’

Shawki ontkent dat hij de Leger des Heils-vrijwilliger heeft gevraagd om zich te richten op christenen. ,,Hij wil dat zelf graag en ik heb gezegd dat ik dat oké vind. Maar wij zijn er voor iedereen.’’
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... en?lref=R3
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Ook in Alphen zijn Christelijke migranten die zielszorg nodig hebben.
De kerken doen hun best.
Kerk verleidt vluchtelingen met gratis maaltijden en diensten
Om te kotsen. Waar is mijn teiltje. Het is al jaren bekend dat moslims zich zogenaamd bekeren tot het Christendom ,omdat ze dan meer kans hebben om een verblijfsvergunning te krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Ariel »

Er kan vanaf nu niks meer fout gaan. Christenen kunnen straks Hosanna, en loof de Heer zingend door AZC's lopen. Men , ( de christelijke stichting Gave) heeft een oplossing gevonden voor de onveligheid van Christenen in opvanglocaties. Gave gaat folders drukken ( in het Arabisch vermoed ik) waarin staat wat wat godsdienstvrijheid betekent. Hallelujah !!!!! :vhappy;
Christen onveilig in asielopvang

Christelijke vluchtelingen voelen zich in toenemende mate onveilig in opvanglocaties. Dat signaleert de christelijke stichting Gave, die zich genoodzaakt ziet om een folder te maken om daarmee aan alle asielzoekers uit te leggen wat godsdienstvrijheid betekent.

De folder is komende maand klaar. Gave zegt steun te krijgen van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Het is de bedoeling dat de informatie persoonlijk wordt overhandigd aan alle asielzoekers. „Desnoods twee keer, want we willen graag dat het bij binnenkomst op alle locaties wordt uitgedeeld”, zegt Marco Vos van stichting Gave. Over de verspreiding worden nog gesprekken gevoerd met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).

„De cultuur van mensen die komen staat ver af van de onze. Hier kan iemand van geloof veranderen zonder vermoord te worden”, legt Vos uit. „In de folder willen we duidelijk maken wat vrijheid van geloof betekent. Mensen die naar een moskee willen mogen dat, iemand mag stoppen met geloven en een moslim kan zich bekeren tot het christendom. Het is belangrijk dat we daar duidelijk over zijn. De meeste vluchtelingen willen dat ook graag.”

Groepsdruk
De organisatie uit Harderwijk signaleert dat steeds meer christelijke asielzoekers zich niet veilig voelen. „Daar zijn een aantal redenen voor. Zo is het gros van de mensen die de laatste maanden zijn gekomen moslim, waardoor de groepsdruk is opgelopen. In combinatie met de moeilijke situatie in sommige opvanglocaties en het lange wachten nemen de spanningen toe.”

Regelmatig krijgt de stichting berichten van zwartmakerij, discriminatie en zelfs doodsbedreigingen. Vooral asielzoekers die de islam verruilen voor het christendom hebben het moeilijk, stelt Vos. „Het is gevaarlijk om daar open en eerlijk over te zijn. Deze mensen leven vaak in angst en durven vaak geen hulp te zoeken om escalatie te voorkomen.”

Het COA heeft volgens de stichting wel oog voor de problematiek, maar op de werkvloer gaat het in de praktijk nog niet goed. Vos: „Medewerkers staan onder enorme tijdsdruk. Het zijn hectische tijden geweest. Betere scholing zou helpen. Hoe weeg je bijvoorbeeld een klacht over discriminatie?”

’Goede eerste stap’
CU-Kamerlid Voordewind maakt zich al langer hard voor de positie van bedreigde christenen in de opvang. Hij is blij dat er eindelijk een folder voor hen komt. Daar had hij bij staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) al op aangedrongen. „Nu moet deze ook echt breed verspreid worden door het COA. Er moeten nog verdere acties genomen worden, maar dit is een goede eerste stap.”

De SGP vraagt ook al langer aandacht voor deze kwestie. Partijvoorman Van der Staaij reageert bezorgd op de geluiden over toenemende druk op gevluchte christenen. Dat het COA het druk heeft is voor hem geen excuus. „De overheid moet zorgen voor veiligheid, van welke vluchteling dan ook. Gevluchte moslims en christenen zitten in het zelfde schuitje. Het zal aan moslims heel scherp duidelijk moeten worden hoe wij in het Westen met elkaar omgaan.”

Voordewind merkt dat veel christenen zich koest houden uit angst voor moslims. „Als ik een opvang bezoek en zeg dat ik van CU ben, durven ze vaak niks te zeggen omdat ze bang zijn bedreigd te worden als ze zich bekend maken. Pas bij de uitgang word ik stiekem aangeklampt.” De politicus hoort meerdere angstaanjagende verhalen over christenen die bijvoorbeeld gedwongen worden door moslims om ’s nachts te bidden en van wie de bijbel afgepakt wordt. „Laatst was er een mes met een briefje gevonden met daarop ‘sterf christenhond’. Maar ja, dan worden de daders weer niet gevonden.”

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Dhana »

Ja, hoor. Deel wat foldertjes uit en alles komt goed.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Pilgrim »

Moslims verdrijven christenen uit Berlijnse asielonderkomens

Geplaatst op 25 februari 2016

Afbeelding
Politieactie in het asielzoekerscentrum op het vliegveld Tempelhof.

BERLIJN – In Berlijn komt geen einde aan het geweld door moslims tegen christenen in asielzoekerscentra. Zes christelijke Iraniërs zijn de afgelopen week uit angst voor geweld uit een groot asielzoekerscentrum op het vliegveld Tempelhof, bericht de “Bild-Zeitung”.

“We hebben in onze kamer met twaalf bedden de Bijbel gelezen. We werden onmiddellijk uitgescholden door de moslims in de kamer, omdat wij van de islam naar het christendom zijn bekeerd”, zei een van de slachtoffers. “Plotseling stonden we tegenover zeventig mensen die ons uitscholden en in elkaar wilden slaan. We stonden doodsangsten uit!”. Pas 20 politieagenten en enkele politiehonden konden de aanvallers stoppen. De directeur van het asielzoekerscentrum bevestigde tegenover de krant: “Ja, christenen worden gepest.”

De zes Iraniërs hebben nu onderdak gevonden in de Drievuldigheidsgemeente Berlin-Steglitz van de conservatieve zelfstandige Evangelisch-Lutherse kerk (SELK) van dominee Gottfried Martens. Martens had tegenover de “Junge Freiheit” al in januari voor toenemende christenvervolging en “sharia-zones” in asielonderkomens gewaarschuwd.

In het geval van de zes Iraniërs heeft de binnenlandse veiligheidsdienst het onderzoek overgenomen. De Berlijnse secretaris-generaal van de CDU eiste harde consequenties. “We moeten er nog scherper op letten dat niemand wegens zijn geloof in het nauw gebracht, bedreigd of zelfs lichamelijk aangevallen wordt. Bij aanvallen op christelijke vluchtelingen moet nog consequenter worden opgetreden”, zei hij tegenover de “Berliner Zeitung”. Ook in asielonderkomens zou vrijheid van meningsuiting heersen. “wie zich daar niet aan kan of wil houden, is niet welkom in Duitsland”, benadrukte Wegner.

Bron: https://jungefreiheit.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/02/25 ... derkomens/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Pilgrim »

Kabinet moet ‘apart’ zetten van bedreigde asielzoekers weigeren

Door Syp Wynia | 3 mrt 2016

Afbeelding
Ook meisjes en vrouwen blijken niet altijd veilig in AZC´s.

Wat is er progressief aan segregatie op grond van discriminatie? Het kabinet moet niet meebuigen met intimiderende lieden in AZC’s, maar handhaven.

Een kleine meerderheid van de Tweede Kamer roept het kabinet op om homo’s, christenen en anderen die in asielcentra worden gediscrimineerd, gepest of bedreigd ‘apart en veilig’ op te vangen als ‘hun veiligheid niet gegarandeerd kan worden’.

Een motie van D66 werd gesteund door de linkse partijen, maar ook door ChristenUnie en SGP. De steun van de kleine christelijke partijen werd pas binnengehaald nadat de D66-motie was aangevuld met bedreigde christenen.

Kloof
De vraag wat te doen met bedreigde (homoseksuele) asielzoekers trekt al maanden een kloof door Nederland. Daar is ook alle aanleiding toe, vooral om principiële redenen.

Wie asielzoekers op discriminerende gronden bedreigt, zou immers niet zijn zin moeten krijgen, maar moeten worden bestraft, eventueel ook met afwijzing van de asielaanvraag.

Verkeerd signaal
Met het 'apart' plaatsen van bedreigde asielzoekers wordt, zoals VVD-fractieleider Halbe Zijlstra en de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) zeggen, ook een volkomen verkeerd signaal gegeven.

'Door dit te faciliteren leveren we een stukje Nederland in,' aldus Zijlstra. Aboutaleb dringt er bij de Tweede Kamer, dus ook bij zijn eigen partij, op aan om de aangenomen motie te heroverwegen. Ook als de Kamer dat niet doet, kan het kabinet deze motie natuurlijk van tafel vegen. Dat zou verstandig zijn.

Wrang
Het is wrang als mensen die zeggen voor hun veiligheid naar Nederland te komen in de asielopvang andere asielzoekers gaan intimideren, en dan juist asielzoekers die het in hun herkomstland ook al extra zwaar hadden.

Daarbij gaat het overigens niet alleen om homo's en christenen, maar naar gebleken is ook om vrouwen en meisjes. Die worden in de motie van D66 niet genoemd, en als dat wel was gebeurd, zou daarmee meteen de belachelijkheid van de motie zichtbaar zijn geworden.

Het zou immers impliceren dat alles en iedereen die in het Midden-Oosten en andere herkomstgebieden van asielzoekers wordt onderdrukt en gediscrimineerd, hier aparte asielzoekers-getto's kan krijgen.

Remedie
Met de D66-motie wordt discriminatie beloond en segregatie de norm. Het is dan ook extra vreemd dat de linkse partijen, doorgaans nogal luchthartig over het multicultureel mengen van bevolkingsgroepen, hier juist het scheiden van bevolkingsgroepen als remedie ziet.

Nog vreemder: partijen die tientallen jaren hebben geijverd voor 'progressieve' maatregelen ten gunste van bijvoorbeeld homo's, maken zo de weg vrij voor het stukje bij beetje afpakken van homorechten door asielzoekers.

Uitzetting
In plaats van de gediscrimineerden te isoleren, moeten daders worden geïdentificeerd en gestraft, zo mogelijk met uitzetting. Dat geeft niet alleen het heldere signaal dat wie naar Nederland komt de Nederlandse wetten heeft te respecteren, maar ook dat die wetten worden gehandhaafd.

Dat is wat er moet gebeuren: handhaven. En niet meebuigen met intimiderende lieden die opvattingen uitdragen en toepassen die in hun herkomstland misschien de norm zijn, maar hier niet.

Christenen
Dat behalve homo's ook christenen 'apart' moeten worden opgevangen, is helemaal een gotspe. Vanuit de islamitische wereld bekeken, worden immers alle niet-moslims in een land als Nederland gemakshalve als christen gedefinieerd.

Moslims die er meteen na binnenkomst in Nederland al in slagen om christenen 'apart' te laten zetten? Veel gekker moet het niet worden.

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... ialogue&ut
Syp Wynia heeft makkelijk praten. Als ik bedreigd zou worden in zo’n AZC zou ik ook graag ergens anders zitten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christenasielzoekers bedreigd door moslims'

Bericht door Pilgrim »

Onderzoek: Hevig geweld tegen christelijke vluchtelingen in Duitsland

Geplaatst op 9 mei 2016

Uit een actueel onderzoek blijkt dat christelijke vluchtelingen in toenemende mate slachtoffers van geweld geworden zijn door islamitische vluchtelingen en islamitisch beveiligingspersoneel. Hulporganisaties spreken van een klimaat van “angst en paniek” onder de christelijke vluchtelingen.

In Duitse vluchtelingenonderkomens worden volgens christelijke hulpverleners niet genoeg gelet op de bescherming van leden van religieuze minderheden. In een onder zoek over de “Christenvervolging in Duitsland”, dat de hulporganisatie Open Doors Duitsland maandag in Berlijn heeft gepresenteerd, staat dat meer dan 80% van de christelijke vluchtelingen in de centra voor eerste opvang blootgesteld staan aan pesterijen door islamitische vluchtelingen. vooral Iraanse en Afghaanse bekeerlingen, die van de islam zijn overgestapt naar het christendom, zouden hier bijzonder sterk door worden getroffen.

Ongeveer de helft van de 231 christelijke vluchtelingen die tussen februari en april van dit jaar aan een enquête door Open Doors deelnamen, voelden zich bovendien door islamitisch beveiligingspersoneel benadeeld of zelfs gepest. Dit zou slechts “het topje van de ijsberg” zijn, aldus Markus Rode van Open Doors.

De woordvoerder religieuze zaken van de CDU in het Duitse parlement, Franz Josef Jung, zei dat zijn fractie de resultaten van het onderzoek van Open Doors zeer serieus zou opvatten. “Gevluchte mensen mogen bij ons niet het gevoel hebben aan dezelfde represailles uitgeleverd te zijn als in hun landen van herkomst”, zei de CDU-politicus. De CDU zou zich al hebben ingezet voor verbetering bij de keuze en de kwaliteit van de beveiligingsbedrijven voor de bewaking van onderkomens. Bovendien zouden de deelstaten ertoe zijn opgeroepen om in het vervolg religieus gemotiveerde delicten apart te registreren.

Een evangelische predikant berichtte dat christelijke vluchtelingen in een Berlijns onderkomen bedreigd zouden zijn, nadat ze geweigerd hadden deel te nemen aan een gezamenlijk islamitisch gebed. Wie zou klagen bij de verantwoordelijken, zou daarna op nog meer represailles kunnen rekenen, zei dominee Gottfried Martens. “Als iemand aangifte doet, dan moeten we hem daarna bij ons op een matras laten slapen.”

Volgens inschatting van Volker Baumann van de actie voor vervolgde christenen en noodlijdenden (AVC) worden er in Duitsland tot 40.000 vluchtelingen op grond van hun religieuze overtuiging gepest.

Open Doors stelde voor om christenen, Jezidi´s en andere niet-moslims in het vervolg alleen nog maar in grotere groepen over bepaalde onderkomens te verdelen. De katholieke kerk had in februari verklaard dat speciale instellingen alleen voor christenen slechts een noodoplossing zouden zijn. De fractievoorzitter van de CDU, Volker Kauder, had de kerkgemeenschappen er onlangs toe opgeroepen zich nog intensiever bezig te houden met christelijke vluchtelingen in de onderkomens.

Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/05/09 ... duitsland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie