Miss Marokko Nederland verkiezing

Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Miss Marokko Nederland verkiezing

Bericht door Maroc_21 »

Miss Marokko Nederland verkiezing

Dit jaar is de eerste officiële Miss Marokko Nederland verkiezing een feit. Vanaf vandaag t/m 28 februari 2006 kunnen jonge Marokkaanse vrouwen in de leeftijd van 16 t/m 27 jaar zich inschrijven voor de eerste miss verkiezing die specifiek gericht is op de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Zij kunnen dan meedingen naar de titel ´Miss Marokko® Nederland 2006´.

De Miss Marokko® Nederland verkiezing wordt een jaarlijks terugkerend evenement waarbij de nadruk niet alleen op schoonheid zal liggen. De organisatie heeft niet als doel een zogenaamde ”vleeskeuring” te houden zoals dat misschien wel bij vele andere miss verkiezingen gebeurt. Mede daarom is er besloten om geen badmode ronde te houden.
Uiteindelijk hebben de Marokkaanse vrouwen in Nederland veel meer te bieden dan alleen hun uitzonderlijke schoonheid. Zij zijn vaak het boegbeeld van mode en stijl in het straatbeeld van menig stad in Nederland. Ze zijn intelligent, eigenwijs, mondig, cultureel verrijkt, sociaal betrokken en weten wat ze willen.

De verkiezing zal vooral in het teken staan van de emancipatie van de (moderne) jonge Marokkaanse vrouw in Nederland. De organisatie wil hieraan een bijdrage leveren door met dit evenement met name te proberen het verkeerde beeld, welke vaak buiten de eigen (Marokkaanse) samenleving heerst, over de Marokkaanse vrouw in het algemeen weg te nemen.
In dit verkeerde beeld wordt de Marokkaanse vrouw vaak gezien of geschetst als een persoon die onderdrukt wordt door haar omgeving,lees familie, haar religie en haar cultuur. Waarbij het de normaalste zaak zou zijn dat deze vrouwen worden uitgehuwelijkt, geen rechten hebben en achtergesteld zijn. Dit terwijl de emancipatie van de Marokkaanse vrouw in Nederland de laatste jaren een ware hausse kent. Marokkaanse vrouwen nemen steeds meer prominente plaatsen in in de Nederlandse samenleving. Denk maar aan de media, de film industrie, de literatuur, de topsport en de politiek.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Waarom organiseren ze nooit Mr. Marokko of Mr. Nederland of Mr. Marokko Nederland....Dit noem ik discriminatie! Ik zou anders wel willen deelnemen 8)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wie discrimineert Maroc? Marokko? 't zal toch ni waar zijn zekers?

Hier hebben we in elk geval de verkiezing van Mr.Belgium.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

circe schreef:Hier hebben we in elk geval de verkiezing van Mr.Belgium.
Ik wist niet dat Mr. verkiezing wel bestond. Jullie Belgen lopen wel voor! Misschien kom ik naar België....en dan word ik Mr. Belgium!

Maar wat houdt Mr. Belgium in. Wordt er net zoals bij Mss. alleen gekeken naar uiterlijke schoonheden of moet Mr. meer in huis hebben?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Verkiezing Miss Marokko wordt statement

Bron: planet.nl/news

AMSTERDAM (ANP) - Met de Miss Marokko Nederland Verkiezing op vrijdag 9 juni wil evenementenbureau Astitou een statement maken. Het evenement, dat dit jaar voor het eerst wordt gehouden, staat daarom in het teken van de emancipatie van de moderne jonge Marokkaanse vrouw in Nederland.

,,De organisatie wil hieraan een bijdrage leveren door met behulp van de verkiezing te proberen het verkeerde beeld dat vaak buiten de eigen Marokkaanse samenleving heerst over de Marokkaanse vrouw weg te nemen'', stelt organisator Fouad Astitou. De nadruk van de verkiezing ligt dan ook niet alleen op schoonheid, maar ook op intelligentie, algemene ontwikkeling, sociale betrokkenheid en charme.

Inschrijven

Vanaf maandag tot en met 28 februari kunnen Marokkaanse vrouwen in de leeftijd van 16 tot en met 27 jaar zich inschrijven voor de eerste missverkiezing. Aan de titel zijn verschillende prijzen verbonden, waaronder een geldbedrag van 5000 euro. De Miss Marokko Nederland Verkiezing wordt een jaarlijks terugkerend evenement.

De verkiezing moet geen ,,vleeskeuring'' worden, zoals Astitou het omschrijft. Om die reden is er geen ronde in badmode. ,,Uiteindelijk hebben de Marokkaanse vrouwen in Nederland veel meer te bieden dan alleen hun uitzonderlijke schoonheid. Zij zijn vaak het boegbeeld van mode en stijl in het straatbeeld van menige stad in Nederland. Ze zijn intelligent, mondig, cultuurbewust en weten wat ze willen'', aldus Astitou.

Signaal voor samenleving

Hij benadrukt dat de verkiezing ook een signaal is naar de Nederlandse samenleving, waarin volgens de organisator veel verkeerde ideeën bestaan over Marokkaanse vrouwen. Zo treedt er een Marokkaanse artiest op die het Nederlandse levenslied vertolkt en is er een dansgroep van Nederlandse vrouwen aanwezig die Marokkaanse dansen opvoert.

,,De Marokkaanse vrouw wordt vaak gezien als een persoon die onderdrukt wordt door haar omgeving - lees: familie - haar religie en haar cultuur'', stelt Astitou. ,,Daarbij zou het heel normaal zijn dat deze vrouwen worden uitgehuwelijkt, geen rechten hebben en achtergesteld zijn. Dit terwijl de emancipatie van de Marokkaanse vrouw in Nederland de laatste jaren een ware hausse kent.''

Link naar artikel: http://planet.nl/planet/show/id=62967/c ... /sc=6acbbe
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Een "miss Nederland" verkiezing waaraan alleen blonde vrouwen mogen deelnemen zal wel discriminatie zijn.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Veel aanmeldingen Miss Marokko Nederland

Het aantal aanmeldingen voor de Miss Marokko Nederland verkiezing overtreft alle verwachtingen. Dit meldt de organisatie vandaag. Op 28 februari om middernacht sloot de inschrijfperiode voor de eerste Miss Marokko Nederland verkiezing. In totaal heeft de organisatie 367 aanmeldingen ontvangen. De organisatie verwachtte maximaal 200 aanmeldingen. Alleen al in de eerste week van januari kwamen er 203 aanmeldingen binnen. In de weken daarop tot 28 februari kwamen er nog eens 164 aanmeldingen bij. Van alle aanmeldingen waren er 4 van Marokkaanse dames met een hoofddoek. De aanmeldingen kwamen vanuit heel het land binnen.

Van de 367 aanmeldingen heeft de organisatie er 192 moeten afwijzen. De resterende 175 aanmeldingen zijn overgedragen aan het casting bureau SjouermanCasting. Zij hebben de moeilijke taak om deze week uit de 175 aanmeldingen de 50 dames te selecteren die door mogen naar de volgende selectieronde. De 50 geselecteerde dames worden uitgenodigd voor de eerste castingdag die zal plaatsvinden op zaterdag 11 maart bij SjouermanCasting in Amsterdam. Tijdens deze dag zullen er 25 dames worden geselecteerd die door mogen naar de auditiedag. Op de auditiedag zullen dan uiteindelijk de 12 finalisten worden geselecteerd die op 9 juni in de finale gaan strijden om de felbegeerde titel: Miss Marokko Nederland 2006. Aan de titel zijn verschillende fantastische prijzen verbonden, waaronder een geldbedrag van 5000 euro.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Leuk, zal met veel interesse verdere berichtgeving volgen...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ze zijn intelligent, eigenwijs, mondig, cultureel verrijkt, sociaal betrokken en weten wat ze willen.
Ze zijn dus zeer goed op weg om ex-moslima's te worden, als ze het al niet zijn, beste Maroc! :lol:
Ik ben pro deze Miss Marocco-verkiezing!
Ben wél benieuwd wat de "serieuze" imams daarover te melden hebben...of gaan deze missen in spé gesluierd het podium op?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Alleen voor de forummannen !!!!!

Bericht door sprot »

:wink: :wink:
Miss Algerie
Afbeelding

Miss Turkije
Afbeelding

Miss Libanon
Afbeelding

Miss Palestina
Afbeelding

Miss Maroc
Afbeelding

Miss Egypte
Afbeelding

Miss Afghanistan
Afbeelding
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Leuke fotosoep pic van miss afghanistan :lol:

De overige (echte, non-fotosoep) dames zien er maar bekoorlijk uit :wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Nabeila Marhaben Miss Marokko Nederland


AMSTERDAM (ANP) - De 22-jarige Nabeila Marhaben uit Purmerend is vrijdagavond uitgeroepen tot Miss Marokko Nederland. Uit twaalf kandidaten werd zij door de zeskoppige jury gekozen tot de mooiste en meest communicatieve Marokkaans-Nederlandse vrouw. Ze krijgt 5000 euro en een fotoshoot.

Op de valreep is de 20-jarige Fadoua Attaouil nog als nieuwe twaalfde kandidaat 'ingevlogen'. Dat kwam omdat donderdag de 21-jarige Yassmine werd gediskwalificeerd vanwege deelname aan een bikini-fotoshoot voor het weekblad Panorama. Dat was verboden als die werd gelinkt aan de missverkiezing, en dat was het geval. Panorama filmde de shoot en zette de beelden prompt op internet, tot groot verdriet van Yassmine.

De Miss Marokko Nederland-verkiezing is vooral georganiseerd om het volgens de organisatie misplaatste beeld weg te nemen dat de moderne Marokkaanse vrouw slaafs zou zijn en alleen in dienst van haar man zou staan. Wat de organisatie betreft is de jonge Marokkaanse vrouw net zo modern als de jonge Nederlandse vrouw.

Tv-series

Het evenement werd al direct een succes, alleen al omdat verschillende deelnemers na de halve finale zijn gevraagd voor de casting van enkele nieuwe tv-series. De uitslag daarvan is nog niet bekend. Meer dan 260 dames schreven zich in voor de verkiezing. De winnares krijgt een fotoshoot van portretfoto's, gemaakt door André Sjouerman van het gelijknamige castingbureau.

De jury stelde dat Nabeila ,,zeer intelligent'' is en met haar charismatische uitstraling de Marokkaanse gemeenschap op een positieve manier voor het voetlicht kan brengen. Om uiteindelijk gekroond te worden moest zij zich voor het publiek in verschillende rondes bewijzen, zoals de casualronde, de traditionele ronde, talentenronde en uitgedost in exclusieve Marokkaans traditionele kleding. Uit respect voor de Marokkaanse cultuur is er geen bikinironde gehouden.


Iemand een foto van deze dame ?? Maroc ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

enkel een foto van de gewraakte Yasminne. De Egyptische schoonheidskoningin vind ik een bééld van een vrouw trouwens.

Afbeelding



Ik vraag me nu wel af, gezien dit een duidelijk etnisch geïnspireerde miss-verkiezing is, of vb. Miss Vlaanderen nu ook op afkomst kan worden geselecteerd: enkel échte Vlaamse deernen dus. Of zou dit alweer racistisch zijn?
Laatst gewijzigd door Manon op zo jun 11, 2006 9:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

oeis! fotooke te groot ---> aangepast!
Laatst gewijzigd door Manon op zo jun 11, 2006 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

circe schreef:oeis! fotooke te groot.

zal ik het er nog even op laten staan voor de liefhebbers?
Jip idd beetje groot maar wel veilig als ze door pascontrole gaan. Ze hebben duidelijk geen bomgordel aan en trouwens met die outfit , denk nie da het echte moslima's zijn, allah is zekers niet tevreden met die twee :lol: :lol:
Of weer een taqija truc met een micro-bommeke ergens verstopt.. 8)
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Alleen voor de forummannen !!!!!

Bericht door Iznogoodh »

sprot schreef::wink: :wink:
Miss Afghanistan
Afbeelding
Brrrrrrr!!!!
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Zusje ?

Bericht door Islamofoob »

:shock: foto hierboven: zusje van osama b l ?
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Islamofoob schreef::shock: foto hierboven: zusje van osama b l ?
Nichtje van Osama:

Afbeelding

Afbeelding
Wikipedia schreef:Wafah Dufour (born Wafah Binladin in 1976) is an American model and aspiring singer-songwriter. Her father, Yeslam bin Ladin, is Saudi Arabian, and her mother, Carmen bin Ladin, is Swiss/Persian. She is one of the 300 nieces and nephews of Osama bin Laden. In an interview with the British newspaper The Observer, she said she had never met him, which she stressed again in an interview with American journalist Barbara Walters in the news show 20/20, in her June 2005 appearance. To further distance herself from her uncle, she also changed her birth name to her mother's maiden name, Dufour.
Bron: http://www.wafah-dufour.net/
Kijk ook even bij spoofs ;)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

En het nichtje van Bush ziet er zo uit. Vind je haar niet shattig? :) :) :)

Afbeelding
Plaats reactie