Fonds voor eeuwige moslimgraven

Plaats reactie
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Fonds voor eeuwige moslimgraven

Bericht door Dutch »

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=27120
Fonds voor 'eeuwige' moslimgraven

van onze redactie samenleving

ROTTERDAM - Een speciaal fonds moet het voor Nederlandse moslims mogelijk maken een 'eeuwige' rustplaats te krijgen. Nederlandse graven worden na gemiddeld veertig jaar geruimd. De islam schrijft echter voor dat moslimgraven heilig zijn en niet geruimd mogen worden.



Binnen een half jaar moet het fonds worden opgericht. De helft van het geld wordt betaald door een landelijke zorgverzekeraar, de rest is voor rekening van de moslimgemeenschap, die bij de verzekeraar een polis moet afsluiten, aldus B. Bourzik, lid van de GroenLinks-fractie in de Rotterdamse gemeenteraad. Welke zorgverzekeraar het betreft, wil hij niet kwijt. De plannen zijn volgens hem 'uiterst serieus'. ....
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Eeuwige graven ??
Over duizend jaar liggen die graven er nog.
Moeten wij dan emigreren als het land vol ligt met graven?
Dat een lid van een politieke partij, groen-links in dit geval, er serieus over wil praten begrijp ik niet.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Misschien kunnen ze het stuk land kopen? Dan kunnen ze zelf beslissen wat ze er mee doen lijkt mij. Zelfs al willen ze het er een miljoen jaar graven op zetten.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Volgens mij zijn er woestijnen genoeg. Daar kunnen miljoenen graven miljoenen jaren blijven liggen. Niemand zal er iets van merken.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Jasmijn schreef:Misschien kunnen ze het stuk land kopen? Dan kunnen ze zelf beslissen wat ze er mee doen lijkt mij. Zelfs al willen ze het er een miljoen jaar graven op zetten.
Als je een stuk grond koopt mag je er ook niet zo maar een huis op bouwen. Dat heeft iets met bestemmingsplannen te maken. God heeft de mens zo geschapen dat hij namelijk ook graag wat open en groene ruimte ziet.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Hamsa schreef:Eeuwige graven ??
Over duizend jaar liggen die graven er nog.
Tenzij de "dag des oordeels komt". :lol:

Dus ik moet als niet-moslim na mijn dood wel mijn organen afstaan aan aan mensen die wel heel begraven willen worden omdat zij in de dag des oordeels geloven. :(
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hamsa schreef:Eeuwige graven ??
Over duizend jaar liggen die graven er nog.
Ik vind het wel leep eigenlijk, van zo'n verzekeraar. Hij heeft het geld nú binnen, maar wie maalt erom of die graven er over duizend jaar nog liggen? Die zijn er echt niet meer, hoor. :twisted:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik vind het wel leep eigenlijk, van zo'n verzekeraar. Hij heeft het geld nú binnen, maar wie maalt erom of die graven er over duizend jaar nog liggen? Die zijn er echt niet meer, hoor
Eh ja inderdaad dat zullen we niet meer meemaken :?:
Plaats reactie