Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door H.Numan »

Jongeren rekenen inbrekers in

NIEUWKOOP - Een groep jongeren uit het Zuid-Hollandse Nieuwkoop heeft drie Marokkaanse inbrekers na een spontane klopjacht ingesloten in een bushokje.

De gemeente wordt al lange tijd geteisterd door een groot aantal inbraken. De bevolking was daarom door de politie op het hart gedrukt alert te zijn op verdachten van Noord-Afrikaanse afkomst die niet in Nieuwkoop wonen.

Een jeugdige inwoner zag zaterdagavond drie figuren in de Roelofstraat die zich daar verdacht ophielden. Hij is vervolgens samen met vrienden in een auto gestapt op zoek naar het rondstruinende trio.

De klopjacht op de inbrekers ging als een lopend vuurtje door het dorp, waarna veel jongeren zich er spontaan bij aansloten. Ruim twintig jongemannen ondersteunden zo de politie.

Voor de drie Marokkaanse mannen (20, 22 en 23 jaar) uit Ede was er uiteindelijk geen ontkomen meer aan. Zij werden door een grote groep in een bushokje aan de Achterweg ingesloten.

Telegraaf
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Goed zo. :rock: Men voelt zich gesteund door de nieuwe regering. Straks ben je weer een held in plaats van een dader als je een crimineel een mep of schop verkoopt. De VVD burgemeester van Zaltbommel juicht geweld tegen overvallers ook toe. We kunnen weer laten zien wie de baas in Nederland is. En dat is niet buitenlands tuig.

Burgemeester Zaltbommel juicht geweld tegen overvallers toe
maandag 22 november 2010

De eigenaar van een Blokker-filiaal heeft overvallers verjaagd door ze een karatetrap te verkopen. Burgemeester Albert van den Bosch (VVD) van Zaltbommel is enthousiast over de actie. ‘Geweldig dat mensen dat doen

Van den Bosch zegt dat in de regionale krant het Brabants Dagblad.

Vuurwapens
De burgemeester van Zaltbommel is laaiend enthousiast over het besluit van de eigenaar van het Blokker-filiaal om zichzelf te verdedigen. De man werd door drie overvallers belaagd toen hij de dagopbrengst van zijn zaak wilde storten bij de Rabobank aan de Boschstraat.

In plaats van zijn geld aan de daders, die vuurwapens bij zich hadden, te geven, gaf hij een van hen een karatetrap, waarna de overvallers wegvluchtten.

Geweldig
‘Geweldig dat mensen dat doen,’ zegt Van den Bosch in een eerste reactie op de overval. 'Het blijkt te werken.’

Van den Bosch laat weten dat hij zijn eigen hockeystick thuis op een strategische plek heeft klaarstaan, en dat hij die in voorkomende gevallen ook zal gebruiken.

Bedreigd
De burgemeester kwam begin dit jaar in het nieuws toen bleek dat hij werd bedreigd door Marokkaans-Nederlandse jongeren.

Nadat een buurthuis voor Marokkanen in januari werd ontruimd omdat winkeldieven zich er schuilhielden, braken onlusten uit. De burgemeester keurde de ongeregeldheden af en werd vervolgens persoonlijk bedreigd.

Door Robin van der Kloor

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... rs-toe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door H.Numan »

Weet je wat ik nou het ergste vindt?

De regenten en hun mede-lotuseters die letterlijk alles uit de kast trekken en trokken om iedereen die 'minder' was weg te zetten als 'rechtse borrelpraat', 'fascisten', 'neo-nazis' en noem maar op, draaien nu opeens als een blad om een boom om. Nu ze zien dat de linkerkant van de boterham opeens veel minder goed belegd wordt dan de rechterkant van de boterham.

Wij, de mensen die deze ommekeer tegen alle verwachting in weten te bewerkstelligen, hebben zoals gebruikelijk het nakijken. :redface:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door mercator »

Ja, je zal maar als een F De Winter in 1985 gezegd hebben dat de multicul geen goed idee is, en daarvoor jàren als het ergste tuig van de richel te worden neergezet, om dan volle 25 jaar later hetzelfde te horen zeggen door de Christendemocratische mislukkeling Leterme, die dat ook maar durfde te zeggen nadat Merkel hem dat had voorgezegd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Het maakt mij niet uit of het volk dat deze ommekeer veroorzaakt heeft niet de eer krijgt. Ik ben al blij dat nu ook wat gezaghebbers uit de kast durven komen.
De uitspraak van de burgemeester blijkt zelfs nog extremer. :smile:
De VVD-burgemeester vindt dat de burger niet langer machteloos moet toekijken. „We blijven het maar nemen. Dat helpt ons niet. Sla ze maar verrot. Ik vind dat mensen het recht hebben van zich af te slaan en te schoppen," zegt hij tegen het Brabants Dagblad.

a ze er zonder buit vandoor gingen. "Geweldig dat mensen dat doen", zegt Van den Bosch. "Het blijkt te werken." De Blokkereigenaar kan een bloemetje van de burgemeester tegemoet zien.

Van den Bosch waarschuwt wel tegen de risico's. "Zelfverdediging is goed, zolang je de veiligheid maar in het oog houdt."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8284 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ruth »

waarschijnlijk hebben ze zich op MSN Nieuws een beetje vergist.... die hadden het over marokkaanse jongeren die de politie hebben geholpen.
Groep Marokkanen sluit inbrekers in
Spoiler! :
(Novum) - Een groep voornamelijk Marokkaanse jongeren heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Nieuwkoop drie inbrekers ingesloten en overgeleverd aan de politie. In de plaats werd volgens de politie de laatste tijd regelmatig ingebroken.

Daarom was al aan inwoners gevraagd alert te zijn op personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die niet uit de buurt komen. Zaterdagavond zag een jongen in de Roelofstraat drie personen die aan de omschrijving voldeden. Hij haalde wat vrienden erbij en in een auto gingen ze naar de mannen op zoek.

Uiteindelijk vonden ze hen bij een brandgang in de buurt van de Weissenbruchlaan. Zodra de mannen de jongeren zagen, zetten ze het op een lopen. De jongeren blokkeerden met hun auto de wagen van de verdachten en belden de politie.

Agenten gingen naar de mannen op zoek en kregen daarbij hulp van ongeveer twintig jongeren, een politiehond en een helikopter. Na verloop van tijd werden in de buurt gestolen spullen gevonden. Nog later meldden de jongeren dat ze de verdachten hadden gezien bij een bushalte op de Achterweg.

Daar troffen de agenten een grote groep jongeren die allemaal naar de bushalte wezen. De drie verdachten zijn aangehouden. Het gaat om mannen uit Ede van 20, 22 en 23 jaar oud. Bij de woning aan de Roelofstraat, waar de verdachten aanvankelijk waren gezien, bleek inderdaad te zijn ingebroken. De politie onderzoekt of zij meer van de inbraken in de buurt afweten.

Districtschef Krishna Taneja zegt 'zeer tevreden' te zijn over de hulp van de jongeren. "Zonder hun medewerking hadden we de verdachten niet kunnen aanhouden." De auto van de verdachten is in beslag genomen voor verder onderzoek.
Bron: MSN Nieuws

Ik kon t al moeilijk geloven.... :(
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Nou, respect voor deze Marokkaanse jongens. :rock:
Ik denk dat Nederlanders nog te "beschaafd bang " zijn om zo'n moedige daad te verrichten .
Trouwens, het is voor Nederlanders misschien moeilijker om personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die niet uit de buurt komen te herkennen. Meestal gaan Nederlanders niet met grote groepen Marokkanen om, en die Marokkaanse jongens lijken op elkaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ruth »

Eerlijk gezegd twijfel ik aan de waarheid van dit bericht, verder lees ik nergens dat het om marokkaanse jongeren ging.
Mocht 't wel zo zijn, dan denk ik (slecht als ik ben) dat ze niet wilden hebben dat anderen hun territorium kwamen leegroven.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door mercator »

Het zullen Arabische Marokkanen geweest zijn die last hadden van Marokkaanse berbers.

Of anders is het afgesproken werk. De dieven geven de buit aan hun "inrekenaars", als ze minderjarig zijn worden ze toch niet gestraft.

Een tijdje geleden hadden we in België ook zo een model-Marokkaan die een man ging "redden" uit zijn brandende huis. Hij pakte wel de sleutel mee en roofde de volgende week heel dat huis leeg terwijl de bewoner in het ziekenhuis lag :D .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Minister: niet te zenuwachtig doen

DEN HAAG - Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) vindt dat 'we niet te zenuwachtig moeten gaan doen' over wat burgemeester van Zaltbommel Albert van den Bosch heeft gezegd in reactie op de actie van een winkelier in zijn gemeente, die overvallers met een karatetrap succesvol verjoeg.

„We blijven het maar nemen. Dat helpt ons niet. Sla ze maar verrot. Ik vind dat mensen het recht hebben van zich af te slaan en te schoppen”, aldus Van den Bosch. „Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid”, aldus Opstelten desgevraagd. Hij vindt eigen rechter spelen op zich niet goed, maar vindt ook dat iemand zich niet de hele winkel hoeft te laten leegroven, zei hij maandagavond. Iemand mag zich wel verdedigen, vindt hij, en „we moeten ervan af dat slachtoffers niks mogen doen”. Wel moet de reactie van het slachtoffer in verhouding zijn met de actie van de dader, benadrukte hij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8290 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Schepsel »

Ruth: Het is best mogelijk dat ze goeddeden. In het lokale sufkrantje stond ook eens wat over Marokkanen die een portemonnee teruggaven aan een vrouw nadat die uit haar tas gevallen was, geen beloningsgeld accepterende. Dit was geen linkse leugenpraat, want de krant is over Marokkanen e.d. eerlijk.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ruth »

Schepsel schreef:Ruth: Het is best mogelijk dat ze goeddeden. In het lokale sufkrantje stond ook eens wat over Marokkanen die een portemonnee teruggaven aan een vrouw nadat die uit haar tas gevallen was, geen beloningsgeld accepterende. Dit was geen linkse leugenpraat, want de krant is over Marokkanen e.d. eerlijk.
Natuurlijk kan het dat ze zowaar eens iets goeds hebben gedaan. Helaas is mijn idee over de marokkanen er niet beter op geworden. Ik woon in een plaats waar er regelmatig geouwehoer is met die gasten en Ede ligt hier om de hoek.

Do I need to say more?
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Mahalingam »

De gemeenteraad van Zaltbommel is niet blij met de geruchtmakende uitspraak van de burgemeester.
Zij willen totaal niet geassocieerd worden met die uitspraken. De ene partij wil niet voor de andere onderdoen in politieke correctheid.
De burgemeester roept dit overenthousiast in een beetje overmoedige bui,’ zegt Henk den Hartog, voorzitter van de SGP, de grootste fractie in Zaltbommel. Dat de burgemeester blij is dat de overvallers zijn afgeweerd, begrijpt Den Hartog goed, maar volgens hem was enige matiging in het enthousiasme over het geweld beter geweest voor de burgemeester.[...]
Volgens SGP-er Den Hartog moet de ‘stoere taal’ van de burgemeester op z’n minst gepaard gaan met maatregelen die genomen kunnen worden. ‘Zolang wij hier in deze gemeente evenementen toestaan waar alcohol een hoofdrol speelt, waar mensen ladderzat worden, dan zijn we verkeerd bezig.[...]
Ook D66 hekelt de toon van de burgemeester. ‘Wij hebben begrip voor mensen die zich verdedigen tegen roof, en ook de burgemeester mag daar begrip voor tonen. Maar het past een vertegenwoordiger van het openbaar bestuur niet om geweld te verheerlijken, die moet erboven staan en zich inzetten voor openbare orde en veiligheid. Als je dat nalaat is het vooral een praatje voor de bühne.’ zegt D66-fractievoorzitter Frits van der Schans.[...]
Zelfs VVD-fractievoorzitter Koos de Looff, die in eerste instantie het meeste begrip toont voor zijn partijgenoot, wijst erop dat de burgemeester moet waken voor het beeld dat hij voor ‘eigenrichting’ is. ‘We leven wel in een rechtsstaat.’
http://binnenlandsbestuur.nl/nieuws/201 ... 2883.lynkx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Men heeft goed naar het nieuwe kabinet geluisterd. Ook deze overvaller zal voortaan zich twee keer bedenken voordat hij in deze snackbar gratis geld gaat innen . Ik vraag me af wat rechters met deze zaak gaan doen.

Frietboer gooit heet frituutvet over overvaller
woensdag 24 november 2010

De eigenaar van een snackkar in het Brabantse Vlijmen liet zich niet overvallen. Een gewapende man kwam de kar binnen om de zaak te overvallen, maar de snackkarhouder ging het gevecht aan en gooide frituurvet over de overvaller heen.

Dat meldt het Brabants Dagblad.

De poging tot een overval had zondagavond plaats.

Snackkarhouder Gerard Koks en de overvaller hebben volgens Koks zeker een kwartier gevochten waarbij de overvaller Koks verschillende keren met het pistool op het hoofd en de rug sloeg. Ondanks het dreigement van de overvaller; 'je geld of ik schiet je dood' werd er niet geschoten.

Frituurvet
Koks kon een einde aan het gevecht maken door een pannetje frituurvet van 180 graden Celsius over de overvaller heen te gooien. De man kreeg het vet in zijn gezicht en moet daarbij vrij ernstig gewond zijn geraakt. Koks raakte zelf lichtgewond.

De burgemeester van Zaltbommel, VVD’er Albert van den Bosch prees maandag de eigenaar van een Blokker-filiaal in zijn stad die een overvaller een karatetrap had verkocht. 'Sla ze maar verrot.' Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie, VVD) staat achter de burgemeester en vindt dat slachtoffers zich moeten kunnen verdedigen.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... valler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Tja..... whistling:
Overvaller van motorreparateur in elkaar geslagen
donderdag 2 december 2010

Een crimineel die donderdagmorgen een reparateur van Harley Davidson-motoren wilde overvallen is daarbij gewond geraakt. Twee medewerkers overmeesterden de overvaller en droegen hem over aan de politie.

De overvaller heeft forse verwondingen opgelopen en is, na ter plaatse te zijn behandeld door een medisch team, naar het ziekenhuis gebracht. De politie van IJmuiden heeft de zaak in onderzoek, meldt de IJmuider Courant.

De overvaller is volgens getuigen van Britse afkomst en bekend in het criminele circuit. 'Het is geen lieverdje,' zegt een IJmuidenaar tegen De Telegraaf.

Frituurvet
Vorige week raakte een overvaller van een mobiele snackbar gewond nadat hij heet frituurvet over zich heen kreeg. De eigenaar van de snackbar wist zo de overval te voorkomen.

De burgemeester van Zaltbommel, Albert van den Bosch, riep ondernemers op zich te verzetten tegen overvallers, nadat een ondernemer diefstal had kunnen voorkomen door de dader een karatetrap te verkopen. 'Sla ze maar verrot,' zei Van de Bosch.

Strafeis
Minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid en Justitie) staat achter de burgemeester. Hij wil het recht op zelfverdediging uitbreiden. Op zijn aandringen heeft het openbaar Ministerie toegezegd de strafeis te verhogen.

Sinds 2006 neemt het aantal gewelddadige overvallen sterk toe. In 2009 hadden er bijna 3.000 overvallen plaats. De pakkans neemt daarentegen juist af. Na slechts 16 procent van de overvallen volgt een straf.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... slagen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Schepsel »

Goede zelfverdediging blijft vast illegaal. Als vrouw is het het beste, zo lijkt me, om jachtmessen, machetes, kapmessen (voor in het oerwoud) en honkbalknuppels te hebben. Ik kan me toch niet verdedigen met een handtasje! Maar daar doen ze waarschijnlijk niks aan. Zelfs met het recht op het schoppen of begieten met frituurvet van overvallers zijn oude mensen, etc, gewoon aan het lot overgelaten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Wat jij moet doen is een klein spuitbusje haarlak in je zak houden Schepsel. Heel effectief om een aanvaller in de ogen te spuiten, en haarlak is niet illegaal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Schepsel »

Er schijnt ook een soort spuitbusje te zijn dat de overvaller blauw kleurt. Maar ik weet niet of dat legaal is. Haarlak is inderdaad een optie!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Schepsel »

Een handige overvaller heeft zélf een busje haarlak bij zich.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door BFA »

Schepsel schreef:Ik kan me toch niet verdedigen met een handtasje
Steeds zorgen dat er een petanquebal in dat handtasje zit. Als de draagriem stevig genoeg is, je tasje wordt een uiterst effectief doorslaand argument.
Er zijn creatieve varianten voor die petanquebal mogelijk. Een blikje coca maakt je tasje al heel wat gevaarlijker. Een petanquebal weegt 550 gr. Hoe kleiner en zwaarder hoe beter het doorslaand effect.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door mercator »

BFA schreef: Er zijn creatieve varianten voor die petanquebal mogelijk. Een blikje coca maakt je tasje al heel wat gevaarlijker. Een petanquebal weegt 550 gr. Hoe kleiner en zwaarder hoe beter het doorslaand effect.
Ik herinner me een scene uit een film-welke weet ik niet meer-waarin de in de bajes moegetergde Sean Penn een zak vulde met opgespaarde volle blikjes cola en daarmee zijn belager tot pulp sloeg.
Voordeel van het blikje is dat je ook als er geen overval gebeurt het kan opdrinken, terwijl je met een petanque bal alleen kan...petanquen.
Het nadeel van al die maatregelen is dat je overvaller weet wat hij gaat doen, jij niet. Hij is dus altijd in het voordeel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Zelfverdediging ...personeel rekent met overvaller af

Bericht door Mahalingam »

In IJmuiden staat een grote Harley Davidsonshop. Met de naam Heavy Duty Dudes Bikes.
Waar denk je dan aan? Juist Hells Angels. En dat zijn mannetjesputters die niet boos moeten worden want dan heb je de poppen aan het dansen.
Overvaller te grazen genomen
IJMUIDEN - Bij een overval op een Harley Davidsonshop Heavy Duty Bikes in IJmuiden is vanmorgen de overvaller zwaar gewond geraakt. De man drong omstreeks kwart over tien het pand binnen waar hij twee medewerkers tegen het lijf liep. Die aarzelden geen moment en namen de indringer hardhandig te grazen.
De overvaller is volgens de politie met forse verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis, nadat hij ter plaatse door een traumateam was behandeld. In IJmuiden gaat het verhaal dat het slachtoffer van Engelse afkomst is. "Het is geen lieverdje," aldus een bekende die het niet al te slim noemt dat de man uitgerekend de Harley Davidsonshop wilde overvallen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8385 ... tml?p=21,1
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Ariel »

Mannen toch gearresteerd na overmeesteren overvaller
vrijdag 3 december 2010

Twee medewerkers van een Harley Davidson-winkel in IJmuiden zijn gearresteerd nadat ze woensdag op hardhandige wijze een overvaller hadden overmeesterd.

De crimineel liep daarbij verwondingen op en moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Overval
De politie maakte de aanhouding van de winkelmedewerkers bekend. Het gaat om twee mannen van 46 en 36 jaar. De arrestatie is opmerkelijk, aangezien premier Mark Rutte (VVD) bij de presentatie van zijn kabinet heeft beloofd dat dit niet meer zou gebeuren.

De overval had woensdag plaats bij de motorwinkel Heavy Duty Bikes aan de Reaumurstraat. Nadat de twee mannen de overvaller, een bekende in het criminele circuit, hadden aangehouden, belden zij zelf met de politie.

Recherche
Maar in plaats van te worden beloond voor hun optreden, moesten de winkelmedewerkers mee naar het bureau voor verhoor. Daarna zijn ze aangehouden.

De overvaller ligt volgens de politie nog 'in zorgwekkende toestand' in het ziekenhuis. De recherche heeft de zaak in onderzoek.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... valler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door BFA »

mercator schreef:Het nadeel van al die maatregelen is dat je overvaller weet wat hij gaat doen,
De overvaller weet dat hij je in elkaar gaat slaan doordat zijn barbaarse religie hem alle remmingen op toebrengen van slagen en verwondingen ontneemt.
mercator schreef:jij niet.
Dit is juist. Je weet dat die overvaller je in elkaar zal slaan, je weet niet of je jezelf effectief zal kunnen verdedigen dor de remmingen op het toebrengen van slagen en verwondingen die beschaving in je opgebouwd heeft.
mercator schreef:Hij is dus altijd in het voordeel.
Tenzij jij door goede training die remmingen onder controle hebt en deze remmingen indien nodig opzij kan zetten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging ...Jongeren rekenen inbrekers in

Bericht door Mahalingam »

Er is een vervolg op de overval. Er is wraak genomen.
Hells Angel doodgeschoten op straat in Haarlem
In Haarlem is op straat een lid van de Hells Angels doodgeschoten. De man werd iets voor drie uur in de Schaepmanstraat in Haarlem onder vuur genomen.
Ooggetuigen zeggen dat ze vier mannen hebben zien weglopen, van wie er één een geweer met afgezaagde loop had.[...]
Er wordt rekening gehouden met een link tussen de moord en de mislukte overval gisteren op de Harley Davidson-shop in IJmuiden. De overvaller, een Brit die een bekende zou zijn in het criminele circuit, werd overmeesterd door twee aanwezige Hells Angels.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... aarlem.htm
Een geweer met afgezaagde loop heet in Sicilië Maffia termen een Lupara. Het schiet hagel af met een brede spreiding. Echt goed mikken is niet nodig.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie