Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Voetbal is harem met geloof in de baard van de profeet

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Nu je het zegt. Ik kan naar de feestwinkel gaan voor zo’n baard.
Moslims hebben geen carnavals-winkels nodig, die lopen zo wel rond als aanschouwelijke hologrammen van de way of life in de door zandvlooien geïnfesteerde Noord Afrikaanse woestijn anno 600.
Mss mag je als blanke Hollander wel helemaal geen vieze carnavals nep-baard meer kopen, Hirsch Ballin zal de verkoop van zulke artikelen verboden hebben als "mogelijks beledigend voor kwetsbare groepen".
Als je s in de buurt van zo'n poldermoskee rondloopt lijkt het toch wel elke dag carnaval daar? Pluisbaarden, tot de enkels reikende soepjurken, rode kopvodden voor menstruerende moslimwijfjes, ev. met toneelschmink aangebrachte bid-plekken op het voorhoofd?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Aangiftes na massale knokpartij

BLARICUM - De scheidsrechter, twee leden van voetbalclub BVV '31 en één van Unitas '48 hebben aangifte gedaan na de voetbalwedstrijd die volledig uit de hand liep.

Bij de wedstrijd tussen de eerste elftallen van de clubs ging het helemaal mis toen BVV een strafschop kreeg. "Toen ik die strafschop gaf werd ik uitgemaakt voor 'mafkees'. Degene die dat riep, heb ik volgens de richtlijnen rood gegeven." Daarna kreeg de scheidsrechter een seksueel getinte scheldpartij over hem en zijn dochter te verwerken. "Toen heb ik het duel stilgelegd, ook al omdat ik door Unitas lichamelijk bedreigd werd", aldus de scheidsrechter in de Gooi en Eemlander.

De leidsman legde de wedstrijd tien minuten stil, maar de spelers van Unitas hadden aan die afkoelingsperiode niet genoeg. BVV benutte de strafschop, waarna de scheidsrechter een kopstoot kreeg en er een massale vechtpartij uitbrak. Ooggetuigen melden dat zowel spelers als bestuursleden van BVV'31 hierbij in elkaar zijn geslagen door leden van de tegenpartij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8164 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna kreeg de scheidsrechter een seksueel getinte scheldpartij over hem en zijn dochter te verwerken
:sly: Laten we eens raden wat de voetbalmannen geroepen hebben.

"Je moeder is een hoer... " "Je bent een hoerenzoon" "Ik ga je dochter n@@ken...? "
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Voetbal is voor Marokkanen niet tegen hun verlies kunnen

Bericht door hans van de mortel »

Ik doe nog weleens mijn mond open tegen mensen over Marokkanen en zeg daarbij natuurlijk dat er ook uitzonderingen zijn. Tot nu toe heeft nog niemand mij tegen gesproken. Integendeel, men knikt instemmend, spreekt mij niet tegen, maar zegt er niet veel over. Vergeet niet wat mensen denken en wat voor uitgesproken mening ze hebben die ze voorzichtigheidshalve niet zo gauw delen met een ander.

Ik denk dat ik recht van spreken heb als voetbalscheidsrechter. Zowel onder de Marokkaanse jeugd als onder senioren is het Marokkaanse gedrag te vergelijken met een ons niet welgevallige beschaving van primitieve middeleeuwse ongelikte beren. Zeg maar rustig TUIG VAN DE RICHEL.

O ja, in zo’n wedstrijd zijn het altijd de Nederlandse ’maatjes’ die proberen zo’n uit z’n voegen barstende onbeschofte agressieve Marokkaanse speler tot kalmte te manen. Het wordt natuurlijk lastig wanneer zo’n kompleet team uitsluitend uit Marokkanen bestaat. Enne . . . een andere ervaring die ik vroeger altijd had met voetbalteams betrof het politie voetbalteam van Amsterdam. Jezus wat een lafhartig onsportief agressief tuig. Als scheidsrechter heb ik ze behoorlijk afgeblaft. En zoiets waren die kakkerlakken niet gewend omdat de meeste scheidsrechters veel te netjes optreden. Ik pas mij altijd aan. Dat werkt het beste. Vooral tegen Marokkanen. Die moet je ook afblaffen als scheidsrechter en vooral laten merken dat je niet bang voor ze bent. Daar hebben ze dan nog wel respect voor.

Dus, zoals mijn ervaring leert: AFBLAFFEN, HARDER SCHREEUWEN. EN VOORAL DE KNUPPEL ER OVERHEEN. Het is de taal van Allah die Marokkanen maar al te goed begrijpen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door silkyboxershortXL »

Dan is het dus de schuld van de scheidsrechter. Of is de KNVB nalatig geweest door geen bijspijker cursussen te geven onder supervisie van scheids van de Mortel?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Profvoetbal is net zoals politiek smerig

Bericht door hans van de mortel »

silkyboxershortXL schreef:Dan is het dus de schuld van de scheidsrechter. Of is de KNVB nalatig geweest door geen bijspijker cursussen te geven onder supervisie van scheids van de Mortel?
Met dat laatste helemaal mee eens. Dank voor je vertrouwen, silkyboxershortXL. Je wilt niet weten hoe spelers in het veld tegen een scheidsrechter lopen ’aan te zeiken’. Vanwege allerlei futiliteiten die anderen in hun ogen bedrijven waarmee zij het niet eens zijn. Dan roep ik altijd luid en duidelijk dat iedereen op het veld en ook de toeschouwers aan de zijlijn het kunnen horen: ”Niet zeiken, maar voetballen!”

Bij de amateurs moet je andere normen hanteren dan bij het profvoetbal. Zo’n Ajax-speler verdient een godsvermogen. En zou die een gebrek aan techniek etaleren? Ik denk het niet. Het zijn wat dat betreft allemaal rasechte circus-artiesten, komedianten en voornamelijk viezerikken. Zij verafschuwen de fysieke conditie van elke tegenstander. Dan is pootje haken en iemand op zijn hiel trappen geen ongelukje, maar regelrechte opzet. En dan komt het erop aan de spelregels juist te hanteren. Maar dat lukt maar weinig scheidsrechters, behalve Hans van de Mortel. Want als hij bijvoorbeeld Ajax-PSV zou fluiten, zou dat gelijk de laatste keer voor hem zijn. Het zou gele en rode kaarten regenen en dat wil de KNVB nou juist niet. Rot nou toch gauw op met die komedie. Welke komedie? Met de spelregel farce dat een gele kaart gegeven moet worden voor een overtreding wanneer er sprake is van opzet in het spel. JAAAA! Zo staat het letterlijk in het spelregelboekje van de KNVB. En al die hedendaagse scheidsrechters zijn de draad kwijt. Wanneer is nu wel of geen sprake van opzet in het spel? Bij profvoetbal is er ALTIJD SPRAKE VAN OPZET!

Ik heb een paar weken geleden in de hoofdstad Groningen over een grote verkeersbrug te hard gereden. Ik concentreerde mij op waar ik eraf moest, paste me aan in het verkeer. Wilde juist niet te langzaam rijden. En ja hoor, kreeg gisteren liefst twee bonnen in de bus voor dezelfde overtreding op die ene brug. Ik hoop met mijn verweer dat het lukt een bon te diskwalificeren. Ik kan lullen als brugman, ook al kan ik aantonen dat er geen opzet in het spel was, mijn leeftijd, mijn stress, mijn . . . de strafrechter heeft er schijt aan. Voor hem staat als een paal boven water dat ik het opzettelijk heb gedaan. Dus. Wat nou wel of geen gele kaart in het professionele voetbalspel omdat er sprake moet zijn van opzet. En dan te bedenken dat de jeugd van Nederland, inclusief Marokkanen, ook naar de TV kijkt, naar al die vele prof wedstrijden waar heel wat gehakt wordt en evenzo vele spaanders vallen. Goed voorbeeld doet goed volgen. Maar omgekeerd ook.

Ik heb destijds veel geleerd van een Duitse scheidsrechter in Amsterdam die in de Budesliga gefloten heeft. Trouwens, ik sprak met veel scheidsrechters om te kunnen vergelijken, mij te oriënteren en te leren. Dat heb ik in een veel te laat stadium gedaan als Jehovah’s Getuige om mij te oriënteren op het gebied van God. Ik heb de koran bestudeerd en het judaïsme en ben ook de bijbel voor mijzelf kritisch gaan lezen. Beter laat dan nooit. Tsja . . . en dan is het voor zo’n kritisch mannetje als HvdM niet zo moeilijk. Hij werd een overtuigd atheïst. Voor velen is God een serieuze zaak. Ik kan er mijn lol niet mee op. Dankzij het geschreven woord over of door God. Het maakt niet uit. Het blijft lachen geblazen over zoveel domheid. Waren de mensen dan vroeger zo dom? Welnee! Ze wisten gewoon niet beter.

En leg dat nu maar eens een moslim uit die zich sowieso superieur aan alle anderen voelt. Dus ook op het voetbalveld. Maar ja, wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. Een mens zal zelden zijn eerder gemaakte eigen keuze als fout bestempelen.

En wat die Duitse scheidsrechter betreft. Het zal niemand verbazen. Van hem heb ik dat ’blaffen en commanderen’ geleerd. :laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Hoe zielig. De Unitas'48 voetballers kruipen in een slachtoffer rol, en zijn van daders slachtoffers geworden.
Unitas'48 trekt zich terug na doodsbedreigingen

VEENENDAAL - Na de vechtpartij tussen het Veenendaalse voetbalteam Unitas'48 en het Blaricumse BVV'31, heeft het team besloten zich definitief terug te trekken uit de competitie wegens 'doodsbedreigingen'.

Volgens speler Souhauil Saidi worden spelers en bestuursleden van de club doodgewenst. "Onze voorzitter en secretaris zijn bedreigd via de telefoon en email, daarbij zaten zelfs doodsbedreigingen", zegt Saidi.

De wedstrijd liep zondag compleet uit de hand toen een van de spelers de scheidsrechter een kopstoot gaf. Een massale vechtpartij was het gevolg. Ooggetuigen melden dat spelers en bestuursleden van BVV'31 in elkaar werden geslagen door leden van de tegenpartij.

De KNVB haalde Unitas daarop maandag al uit de competitie, maar de club verklaart woensdag tegenover de Veenendaalse Krant de competitie wegens de bedreigingen op eigen initiatief te willen verlaten. Even was er zelfs sprake van dat het bestuur de stekker uit de hele vereniging wilde trekken.

Vooroordelen

"Er worden zoveel negatieve verhalen in de media geschreven, daar is als club zijnde niets tegen in te beginnen. Waarom komen al die kranten niet naar ons toe, om ons verhaal te horen? Nu wordt alles maar overgenomen wat er geschreven wordt", vindt speler Souhail Saidi. "Wij als club staan al met 3-0 achter, dat kunnen we helaas niet meer rechtzetten. Er zijn te veel vooroordelen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8174 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Ja kijk in Pakistan kan je verwachten dat een idioot met een AK47 een heel elftal naar de andere wereld helpt.
Zoals hier:
Togo National Soccer Team Attacked, 'Shot Like Dogs'
http://www.foxnews.com/world/2010/01/08 ... like-dogs/
Maar kan je dergelijke taferelen verwachten in ons landje? Na wat telefoontjes in de trant van 'je kan dood vallen!"?
Als je dat verwacht dan heb je wel een rare kijk op de psyche van het gast-volk. Een soort 'zoals wij doen, zo doen zij ook'?
Volgens Souhail Saidi is dit besluit genomen ter bescherming van de club. ,,Wij willen Unitas beschermen. Er voetballen hier ook kinderen van tien jaar en wie weet wat er gebeurt als de personen die de dreigementen uiten echt naar ons sportcomplex komen? Wij willen dat risico niet lopen en het bestuur kon zich daar geheel in vinden."
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 19800.news
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Even leek het erop dat er dinsdagavond drastische maatregelen werden genomen door de bestuursleden. ,,Het bestuur heeft zelfs met de gedachte rond gelopen de hele vereniging stop te zetten. Dit omdat alles helemaal uit zijn verband is gerukt.
,,Met dit besluit willen wij een stukje waardering terug geven aan het bestuur", gaat hij verder. ,,Het bestuur heeft ons twee jaar geleden de kans gegeven dit elftal te starten. Wij hebben toen twee schitterende jaren gehad en zijn daarbij zelfs gepromoveerd. Met het nemen van ons besluit willen wij niet bevestigen dat alles wat via de media wordt gezegd de volledige waarheid is. Wij willen hiermee juist onszelf en anderen in bescherming nemen. We hebben de situatie niet meer onder controle."

Doorgaan was volgens Souhail Saidi geen reële optie. ,,Daar schieten wij als vereniging niets mee op. Elftallen lezen ook kranten en horen ook verhalen, die komen met knikkende knieën naar onze club als ze tegen ons moeten spelen. Dat is helemaal niet nodig, maar als je alleen maar negatieve verhalen leest had ik misschien ook wel hetzelfde gedacht. De kans is wel aanwezig dat het elftal volgend jaar weer deelneemt aan een competitie. ,,Dat kan ja, maar dat is nog zo ver weg. We moeten dit eerst laten bezinken en dan kijken we wel weer verder", sluit Souhail Saidi af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Monique »

En weer is alles de schuld van de media.

(kruistochten komen wellicht op een later tijdstip aan de orde).
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is beach volleybal haram?

Bericht door Mahalingam »

De wonderen zijn de wereld niet uit, zo dacht ik toen ik las over het jammerlijke verlies van het Yemen beach volleybal team op de Aziatische spelen. Ik zag dat laatst op de TV: fraai gevormde vrouwen die met een bal spelen op het zand.
Maar nee, het team was een heren-team. En ze werden aangemoedigd door een een stel cheerleaders. Deze:

Afbeelding

Maar dat hielp niet, integendeel.
But Yemen beach volleyballer Adeeb Mahfoudh has now accused the squads of being distracting, and partly to blame for their defeat to Indonesia.
"They had an effect on how we played," he said. "I think they had something to do with our losing the match.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... efeat.html
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen bij Yemenieten: hun derde been zat in de weg.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Er is weer een haram voetbal ontdekt. In Pakistan. De haatbaarden staan al te schuimbekken.
Call to ban footballs with holy names
LOWER DIR – The Chakdara-based journalists on Saturday appealed to Chief Justice Iftikhar Muhammad Chaudhri to take suo muto action against a manufacturing company of Sialkot for manufacturing footballs inscribed with names of Allah.
In a written statement issued here President of the Chakdara Press Club Shah Faisal, General Secretary Muhammad Jalil and President Dir Union of journalists Muhammad Israr said people had produced a football reportedly approved by FIFA that had certain names of Allah Almighty.
They said the football had been manufactured by a well-known company of Sialkot. “These balls are being kicked up by people not only in grounds but also in streets. We think it against our Islamic teachings and there might be some hidden agenda,” they said, adding that the item had been sold in open market at a large scale. They said they had approached a local court to ban selling of the item but the judge told it was beyond his jurisdiction and they should appeal to high-ups.
“People of the area especially religious organisations have expressed their anger over the matter and it could infuriate them further,” the statement said.
It said the government should ban all shopping bags, sporting items and other things of daily use which have names of Allah or His prophets. The journalists demanded of the chief justice and the concerned ministry to order probe into the production and ban its sale in the market.
Als ik het goed begrijp moeten plastic boodschappen tasjes met een naam als
"Mohammed Ali Butcher"verboden worden? De helft van de bevolking heet Mohammed.
http://www.nation.com.pk/pakistan-news- ... holy-names
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Is voetbal haram?

Bericht door H.Numan »

Ik weet 100% zeker dat dit team alles behalve halal is! :smile:

Afbeelding

Is een redelijk succesvolle en zeer komische Thaise film. Is (losjes) gebaseerd op feiten. Alleen spelen de *kuch* dametjes voleyball.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Voetbal is gevaarlijk. Gelijk het beoefenen van islam

Bericht door hans van de mortel »

Stel je eens een wereld voor waarbij het in ONZE kennisbeschaving onbeduidende woord zonder betekenis 'Allah', nooit meer op iemánds tong zal liggen. Dat geen hond zich meer met zijn schaamteloze met restanten poep besmeurde delen op de grond richting Allah zal richten onder het uitstotende en lijdende gekreun van Állah akbar'.

Het zal pas een ramp voor de nutteloze knecht van analfabeet en roverhoofdman Mohammed zijn wanneer hij geen hulp meer krijgt uit de hoek van de door godsdienstwaanzin gedreven Marokkaanse, Turkse of Pakistaanse islammens. Dan zit binnen de kortste keren het Allah-monster, de slaaf van Mohammed, zonder werk en is hij nog slechts een overharige zombie die met behulp van westerse technologie in een arabisch woestijn museum in stand wordt gehouden.

Niet dynamisch virtueel, niet op een mooi schilderij, onzichtbaar dan? Nee hoor! Allah zal eeuwig en exclusief in dat woestijnmuseum te bezichtigen te zijn via een dun snertboekie van niks. DE KORAN! Verder heeft islam het niet kunnen brengen in ONZE kennisbeschaving, die geregeerd wordt - niet door Allah - maar door gebruik van het gezonde verstand. Iets wat heel moeilijk aan het verstand van de moslim is te brengen. Misschien heeft de moslim wel andere hersenen dan de mens die ONZE kennisbeschaving omarmt, bewondert, accepteert en begrijpt.

Is voetbal haram?
De vraag zou eerder moeten luiden 'zijn moslims nog wel haram'? 'Zij gaan voor Allah, de knecht en het zombie-monster van Mohammed, maar zij kunnen niet zonder hun mobiele speelinstrument van ONZE kennisbeschaving dat hun leven blijkbaar meer armslag en inhoud geeft dan het nutteloze reciteren van bekrompen achterhaalde simpele one-liners uit de koran.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Jordanië voetbalde een team van Palli's tegen eentje van Bedu's.
Dan lopen de emoties hoog op net zoals bij ons op zaterdag middag tussen IJselmeervogels en Spakenburg. Maar in Allahstan gaat het wat heftiger eraan toe.
Door rellen tijdens een voetbalwedstrijd in Jordanië zijn ruim 250 gewonden gevallen. Tijdens het duel Al Wihdat - Al Faisali kregen beide supportersgroepen het met elkaar aan de stok. Een metalen hek dat de supporters van het speelveld scheidt bleek niet bestand tegen de chaos en stortte in, waardoor ook veel mensen verwondingen opliepen.

De oproerpolitie blokkeerde alle uitgangen, trad hard op en zette traangas in. Daarop ontstond een stormloop. Al Wihdat heeft een Palestijnse achterban terwijl Al Faisali door vooral etnische Jordaniërs wordt gesteund. De wedstrijden tussen beide teams weerspiegelen de spanningen tussen de Palestijnen, de grootste bevolkingsgroep in het land en de etnische Jordaniërs.
http://www.powned.tv/nieuws/sport/2010/ ... dstri.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Rechtsliberaal »

Tsja, voetbal blijft een 'gentlemens game played and watched by hooligans'. Rugby en footy (=Australisch voetbal) zijn het omgekeerde: hooligans game played by gentlemen
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In 2022 willen ze WK voetbal gaan houden in Qatar. Een land met heel veel dingen die haram zijn. En waar in de zomer niet te voetballen valt buiten vanwege een temperatuur in de schaduw van 43 graden en een luchtvochtigheid van 90%. Voetbalgras groeit daar niet.
Waarom Qatar? Was er niet laatst een omkoopschandaal?
FIFA-baas Sepp Blatter heeft opnieuw voor opschudding gezorgd. Op een persconferentie in het Soccer City-stadion in Johannesburg zei hij dat homo's die het WK 2022 in Qatar willen bezoeken, 'zich gewoon moeten onthouden van seksuele activiteiten'.
Maar nu niet somberen want:
Na zijn controversiële opmerking haastte Blatter zich te zeggen dat de FIFA tegen elke vorm van discriminatie is, en dat er in twaalf jaar veel kan veranderen. 'Voetbal staat open voor iedereen.'
Zou over 12 jaar de Sharia ge-updated zijn? Wie dat gelooft mag het zeggen.
Misschien dat ze uit praktische overwegingen geen buitenlandse vrouwen zullen geselen als die in het openbaar een zoentje geven.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... seks.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Is voetbal haram?

Bericht door H.Numan »

Tja. Qatar. Ik ben er geweest. Onderweg en terug van een trip naar Iran. Allebei landen waar je voor je verdriet niet zou willen wonen. (Sorry Socrates.)
Qatar nog het allerminste. Een grote zandbak. Zo'n beetje Almere, vlak na oplevering. Alles is er, maar verder niets. Het verschil is dat Almere na verloop van tijd een groene stad ging worden, en dat gebeurt dus nooit in Qatar.

Het is een piepklein landje. Schathemelrijk. Als Nederland alleen de WK kan organiseren samen met België, hoe gaat een lilliputter als Qatar dat dan doen? Geld is het probleem niet, maar qua infrastructuur en capaciteit is het net alsof Friesland eventjes alleen de WK gaat organiseren. In z'n eentje, zonder NL en BE.

Gezien het feit dat Blatter en vriendjes net zo corrupt zijn als Arafat en Mugabe samen kan ik alleen maar denken aan een heel groot bedrag onder de tafel. Geld speelt toch geen rol voor die olieboer daar.

Ik vraag me toch af wat de lol van zo'n manifestatie is. Dat kan alleen prestige zijn. Dit soort megafeesten is economisch niet rendabel. Zuid Afrika heeft er zwaar op verloren financieel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Is voetbal kapitalisme?

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Tja. Qatar. Ik ben er geweest. Onderweg en terug van een trip naar Iran. Allebei landen waar je voor je verdriet niet zou willen wonen. (Sorry Socrates.)
Qatar nog het allerminste. Een grote zandbak. Zo'n beetje Almere, vlak na oplevering. Alles is er, maar verder niets. Het verschil is dat Almere na verloop van tijd een groene stad ging worden, en dat gebeurt dus nooit in Qatar.

Het is een piepklein landje. Schathemelrijk. Als Nederland alleen de WK kan organiseren samen met België, hoe gaat een lilliputter als Qatar dat dan doen? Geld is het probleem niet, maar qua infrastructuur en capaciteit is het net alsof Friesland eventjes alleen de WK gaat organiseren. In z'n eentje, zonder NL en BE.

Gezien het feit dat Blatter en vriendjes net zo corrupt zijn als Arafat en Mugabe samen kan ik alleen maar denken aan een heel groot bedrag onder de tafel. Geld speelt toch geen rol voor die olieboer daar.

Ik vraag me toch af wat de lol van zo'n manifestatie is. Dat kan alleen prestige zijn. Dit soort megafeesten is economisch niet rendabel. Zuid Afrika heeft er zwaar op verloren financieel.
Ik verbaas mij nergens meer over. Met deze wereld kun ja alle kanten op. Maar zelden de goede. :mrgreen:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Is voetbal haram?

Bericht door bijwoner »

H.Numan,
Ze kunnen daar wel een Olympische Zwembad bouwen, naar ik begrepen heb.
Grote parkeerplaats midden in de woestijn, kamelen netjes aan een lijntje en verder wat auto's.
Deze week schitterden vooral mondiaal bekende zwemmers (m/v) daar in het bassin. Die werden dan per luxe touringcar vervoerd.
Of zit in nu over een ander land te schrijven?

De NL ontwerpers, bouwers van stadions en groter complexen, likken hun vingers af bij het idee daar aan de slag te mogen gaan. Zo droomde gisteravond een NL architect in achter het Nieuws over de eenvoud om daar een klimaatneutraal stadion te bouwen, met -wat was het - 50.000 stoeltjes waarbij individueel de airco zit ingebouwd.
Het idee is, om de architectuur van de buitenkant van het stadion van zonnepanelen te voorzien, zodat men de op te vangen energie dan onder het complex via aardwarmte kan opslaan. Vervolgens kan er via warmtewisselaars en andere apparaten, naar wens koelte / warmte per stoel gebracht worden.
Architectuur uit Holland is klaarblijkelijk Haram! :turban:
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Is voetbal haram?

Bericht door naar boven »

bijwoner schreef:Architectuur uit Holland is klaarblijkelijk Haram! :turban:
Welnee.
Zo kinderachtig zijn de Qatarianen nu ook weer niet:
Marktspelers
Befaamde architecten vanuit de hele wereld zijn actief in Qatar. Enkele voorbeelden zijn:

* het internationale architectenbureau Skidmore Owings & Merrill dat een nieuw kantoor ontwerpt voor Qatar Petroleum;
* de Amerikaanse architectenbureaus Cesar Pelli & Associates en Ellerbe Becket die het design van het medische instituut Sidra Medical & Research Centre verzorgen;
* Het Japanse Arata Isozaki dat werkt aan een beeldbepalend conferentiecentrum.

Ook Nederlandse architecten zijn in toenemende mate actief in Qatar. Zo ontwerpt het Office for Metropolitan Architecture (OMA) drie gebouwen voor Education City, een gebied dat ruimte moet bieden aan toonaangevende universiteiten en instellingen in de wereld. Het gaat om een hoofdkantoor voor de Qatar Foundation, een centrale bibliotheek met een oppervlakte van 42.000 m2 en een nieuw filiaal voor het Rand Policy Institute.
BRON
RTFM
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Is voetbal haram?

Bericht door bijwoner »

Voor het goede onderscheidt: In Dubai wordt er momenteel gezwommen in zo'n Olympisch Stadion.
Volgens een NL zwemster, 'doet het niet onder voor dat in Peking'.

Wat Qatar betreft, de voorzitter van de FIFA liet zojuist weten, dat er in 2022 waarschijnlijk uitgeweken wordt naar 'in de winter (van Qatar) voetballen'. In neem maar aan, dat de FIFA ook meelas op dit draadje en het niet erg vindt dat er airco in de stoelzittingen gebouwd wordt.

Alleen de werkelijke hoofdrolspelers zouden dan in zo'n 40 Gr.Celsius hun kunstjes moeten vertonen. Dat is teveel voor zo'n ralley op gras.
Het is maar de vraag of ze in Qatar dan gewoon gras hebben of kunstgras.
Zou kunstgras haram zijn?
Ik ben benieuwd.

Eerder was al bekend gemaakt door de FIFA, dat er door de spelers tijdens zo'n FIFA tournooi voortaan geen alcohol gebruikt mag worden.
Dat wordt dan nog een hele opgave in Rusland, waar de wodka nogal populair is. Maar ja: alcohol is niet haram (drank maakt meer kapot dan je lief is) en supporters die in beschonken / benevelde toestand relletjes schoppen zijn ook niet haram. :turban:
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

bijwoner schreef:[...]Maar ja: alcohol is niet haram (drank maakt meer kapot dan je lief is) en supporters die in beschonken / benevelde toestand relletjes schoppen zijn ook niet haram. :turban:
Ik maak me geen zorgen om westerlingen die daar gaan rellen.
Als het 43 in de schaduw is en 95% luchtvochtigheid dan is het geen, ik herhaal geen, goed relweer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Hoort relweer bij voetbal of andersom?

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
bijwoner schreef:[...]Maar ja: alcohol is niet haram (drank maakt meer kapot dan je lief is) en supporters die in beschonken / benevelde toestand relletjes schoppen zijn ook niet haram. :turban:
Ik maak me geen zorgen om westerlingen die daar gaan rellen.
Als het 43 in de schaduw is en 95% luchtvochtigheid dan is het geen, ik herhaal geen, goed relweer.
Daar ben ik niet zo zeker van. Het mag dan wel geen relweer zijn, emotie en seks zijn zaken die heel erg moeilijk onder controle zijn te houden voor de mens. :drool:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Is voetbal haram?

Bericht door bijwoner »

Mahaligham,
Pardon???
Qatar met 43 graden Celsius in de schaduw en dan 95% luchtvochtigheid? Momenteel vooral bekend om de grote kattenbak...
Ik ben mij bewust van de klimaatverandering, maar dan is juist in 2022 niet de verwachting dat het daar groen, nat en vochtig zal zijn.

Mocht dat wel zo zijn, dan wordt het dus geen kunstgras en mag 'Hans van de mortel' zich zorgen gaan maken om de voortplantingsactiviteiten van de relschoppers. :turban:
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In July, when the country is at its hottest, the average high is 42°C falling just a few degrees to a minimum average of 30°C. However, the maximum temperature in July and August can exceed 50°C and humidity is highest during these months.
Humidity can often reach 90% in summer. If you wear glasses, take care in summer; going outdoors from air conditioning – or vice versa – the lenses will steam up, making you temporarily ‘blind’.
http://www.qatartourism.gov.qa/discover/index/1/176
Het is dan ook zo heet dat ballpoints onbruikbaar zijn; die lopen leeg.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie