Ashura

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Ashura

Bericht door Tukkerin »

Op 16 december valt de Ashura. Het is sunnah de dag voor Ashura en de Ashura te vasten of de Ashura en de dag na Ashura, kortom het vasten van twee dagen. Nu, heeft iemand een fatwa wat betreft het vasten met een doorbraakbloeding? Is het vasten dan wel geldig? Want bij menstruatie uiteraard niet, maar doorbraakbloeding is toch net iets anders? Moet het echt even weten! En mijn vader de vraag stellen is een beetje ongemakkelijk :roll:
Laatst gewijzigd door Tukkerin op za dec 11, 2010 6:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ashura

Bericht door Monique »

Je hebt toch ook een moeder?
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Monique schreef:Je hebt toch ook een moeder?
Die heb ik het al gevraagd, maar zij weet het niet. Ik denk ook niet dat mijn vader het weet... en ikzelf kan geen fatwa hierover vinden.
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ashura

Bericht door BFA »

Ashura is toch het feest van het bloed van de martelaar dat vloeit voor Allah.
Zie niet in wat er verkeerd zou zijn.
Elk drupje menselijk bloed extra dat stroomt geeft een klein beetje meer goddelijk geluk.
Daarbij begrijp ik niet waarom jij nog aan vasten denkt. Je plaatsje in de hel heb je reeds gereserveerd. Te laat om met vasten daar iets aan te willen veranderen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ashura

Bericht door Monique »

Tukkerin schreef:
Monique schreef:Je hebt toch ook een moeder?
Die heb ik het al gevraagd, maar zij weet het niet. Ik denk ook niet dat mijn vader het weet... en ikzelf kan geen fatwa hierover vinden.
Dan zal het ook wel niet belangrijk zijn.
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

BFA schreef:Ashura is toch het feest van het bloed van de martelaar dat vloeit voor Allah.
Zie niet in wat er verkeerd zou zijn.
Elk drupje menselijk bloed extra dat stroomt geeft een klein beetje meer goddelijk geluk.
Daarbij begrijp ik niet waarom jij nog aan vasten denkt. Je plaatsje in de hel heb je reeds gereserveerd. Te laat om met vasten daar iets aan te willen veranderen.
BFA, van jou had ik toch een gedegen kennis verwacht van de islam en op zijn minst weet van de achtergrond van Ashura. De sjieten hebben er een andere draai aan gegeven, maar ik ben een soenniet van de madhab Maliki en Ashura staat voor ons in teken van Musa en de bevrijding van het volk Israel. Voorts, weet jij niet of ik Hemel of Hel zal betreden, dat overstijgt jouw kennis en verstand en weet dus slechts de Heer. Ik zal daarom aanstaande woensdag en donderdag gewoon vasten als mijn doorbraakbloeding dat toestaat. Moet echt even een fatwa hieromtrent zien te vinden, want er is een wildgroei aan fatwa's op internet waardoor ik niet meer weet welk geldig en saheeh is, en welke hassan.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Monique schreef:
Tukkerin schreef:
Monique schreef:Je hebt toch ook een moeder?
Die heb ik het al gevraagd, maar zij weet het niet. Ik denk ook niet dat mijn vader het weet... en ikzelf kan geen fatwa hierover vinden.
Dan zal het ook wel niet belangrijk zijn.
En wie ben jij om dat te beslissen? Idd, je bent niks en niemand.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Ohja, hoe krijg ik mijn ouders weer over de streep deze twee dagen te vasten, zoals ik dat gedaan heb bij Arafah? Ik wil dat ze ook gaan vasten...
Umm Rania
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ashura

Bericht door Monique »

Tukkerin schreef:En wie ben jij om dat te beslissen? Idd, je bent niks en niemand.
Ik beslis dat niet.
Ik denk alleen dat, wanneer het belangrijk zou zijn, je ouders het wel zouden weten (zeker je moeder) of dat er veel info over te vinden zou zijn.
Aangezien je ouders het niet weten en je er geen info over kunt vinden trek ik de (logische) conclusie dat het kennelijk niet belangrijk is.
Dat jij dat beschouwt als een beslissing mijnerzijds kan ik niets aan doen.... [c045.gif]
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ashura

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: BFA, van jou had ik toch een gedegen kennis verwacht van de islam en op zijn minst weet van de achtergrond van Ashura.
Stel ik je teleur?
Tukkerin schreef:ik ben een soenniet van de madhab Maliki en Ashura staat voor ons in teken van Musa en de bevrijding van het volk Israel.
Dus ook bloedvergieten.
Dit is Islam, Bij de Shia vloeit het eigen bloed, en bij de Sunni dit van de Joden en andere ongelovigen. Maar Shia durven ook bloed van Joden en andere ongelovigen laten vloeien.
Hiermee weet een mens alles wat er belangrijk is om te weten over Islam.
Tukkerin schreef:Voorts, weet jij niet of ik Hemel of Hel zal betreden,
De enige zekerheid op het paradijs die je krijgt van Allah is via de kogel uit het geweer van de ongelovige. Als die ongelovige geen: Silver bullet gun oil (met 13%varkensvet) gebruikt heeft. En deze olie wordt veel gebruikt in Afghanistan en Irak, overal waar de ongelovige tegen Taliban en Al Qaida'
Tukkerin schreef: want er is een wildgroei aan fatwa's op internet waardoor ik niet meer weet welk geldig en saheeh is, en welke hassan.
s vecht.

Dat is nog eens Islam. Iedereen kraamt maar uit wat in zijn kraam past. Zonder zich van rechtsgeldigehid iets aan te trekken.
Als Mohammedaan op deze manier maakt dat hij zijn medemohammedaan niet kan geloven, mag de Mohammedaan toch niet kwaad zijn op de Kafir omdat deze de Mohammedaan ook niet gelooft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ashura

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Ohja, hoe krijg ik mijn ouders weer over de streep deze twee dagen te vasten, zoals ik dat gedaan heb bij Arafah? Ik wil dat ze ook gaan vasten...
Vind je, jezelf nu niet kwaadaardig?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ashura

Bericht door mercator »

Tukkerin schreef:Ohja, hoe krijg ik mijn ouders weer over de streep deze twee dagen te vasten,
Door ze wijs te maken dat Geert Wilders dan gaat sterven? Een Mohammedaan kan je nu eenmaal alles wijsmaken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

mercator schreef:
Tukkerin schreef:Ohja, hoe krijg ik mijn ouders weer over de streep deze twee dagen te vasten,
Door ze wijs te maken dat Geert Wilders dan gaat sterven? Een Mohammedaan kan je nu eenmaal alles wijsmaken.
Ik denk dat moslims jou veel meer kunnen wijsmaken, dan dat mensen moslims kunnen wijsmaken. Als ik je zou vertellen dat ik morgen mezelf opblaas, dan geloof je dat gelijk.

BFA, met alle respect maar bespaar me jouw filosofisch gezever. Dikke onzin dat Ashura ook maar wat te maken heeft met bloed of jodenhaat. Dat is wat jij wilt geloven...
Umm Rania
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Ashura

Bericht door Dutch »

Wikipedia :
In het soennisme wordt tijdens Asjoera onder andere de volgende gebeurtenissen herdacht:

Adam werd op deze dag vergeven voor zijn fout;
Noach (Arabisch: Moesa) had op deze dag de overstroming overleefd;
Jona (Arabisch: Yunus) kwam uit de buik van een vis;
Abraham (Arabisch: Ibrahim) werd gered van het vuur;
Idris die op deze dag levend verheven werd naar de hemel;
Jakob (Arabisch: Yaqub) ontmoette zijn verloren zoon Jozef (Arabisch: Yusuf) na vele jaren;
Job (Arabisch: Ayyub) kreeg zijn gezondheid terug;
Mozes (Arabisch: Moesa) had zijn volk van Egypte naar Palestina geleid, waardoor ze werden bevrijd van de onderdrukking van de farao;
Jezus (Arabisch: Isa) is op deze dag geboren en de hemelvaart vond op deze dag plaats.
Tijdens Asjoera wordt vaak gevast, hoewel dit niet verplicht is. Mohammed vastte tijdens Asjoera en moedigde dit aan onder zijn volgelingen maar stelde dit niet verplicht. Hij heeft tevens aanbevolen om ook één dag eerder of één dag erna te vasten. Volgens de Hadith wordt de moslim, door vrijwillig te vasten op de dag van Asjoera, vergeven voor zijn/haar zondes van het voorafgaande jaar.
Vasten dus maar Tukkerin, worden je zonden vergeven...

Nog een bijkomstigheid : asjoera komt van het getal tien (ashara) en duidt de 10 e dag van de maand muharram aan.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ashura

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: BFA, met alle respect maar bespaar me jouw filosofisch gezever. Dikke onzin dat Ashura ook maar wat te maken heeft met bloed of jodenhaat. Dat is wat jij wilt geloven...
Dit is geen filosofische gezever.
Islam is volledig gebouwd op bloed en haat voor de Joden en ongelovigen. Van het feest van zijn stichting waar gevierd wordt dat Mohammed 800 Joden afslachtte. Dit is het begin geweest van de Islamitische holocaust op Joden.

Geen enkele vorm van wreedheid is Islam vreemd. Woorden en daden van Mohammedanen bewijzen dit keer op keer.
Tukkerin schreef:Ohja, hoe krijg ik mijn ouders weer over de streep deze twee dagen te vasten, zoals ik dat gedaan heb bij Arafah? Ik wil dat ze ook gaan vasten...
Je hebt er geen idee van hoe wreed je, je hier opstelt tov je ouders. En laf ook. En teken van grote zwakheid.
Ook misbruik je hier je god om je ouders te laten doen wat jij wil.
Het is in het gebruik van religie om de ander de eigen wil op te leggen dat het pure kwaad geboren wordt.
Walgelijk.

Je kan mens zijn, of je kan Mohammedaan zijn.
Beide is onmogelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ashura

Bericht door Monique »

Tukkerin schreef:Ik denk dat moslims jou veel meer kunnen wijsmaken, dan dat mensen moslims kunnen wijsmaken.
:roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2:
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Dutch schreef:Wikipedia :
In het soennisme wordt tijdens Asjoera onder andere de volgende gebeurtenissen herdacht:

Adam werd op deze dag vergeven voor zijn fout;
Noach (Arabisch: Moesa) had op deze dag de overstroming overleefd;
Jona (Arabisch: Yunus) kwam uit de buik van een vis;
Abraham (Arabisch: Ibrahim) werd gered van het vuur;
Idris die op deze dag levend verheven werd naar de hemel;
Jakob (Arabisch: Yaqub) ontmoette zijn verloren zoon Jozef (Arabisch: Yusuf) na vele jaren;
Job (Arabisch: Ayyub) kreeg zijn gezondheid terug;
Mozes (Arabisch: Moesa) had zijn volk van Egypte naar Palestina geleid, waardoor ze werden bevrijd van de onderdrukking van de farao;
Jezus (Arabisch: Isa) is op deze dag geboren en de hemelvaart vond op deze dag plaats.
Tijdens Asjoera wordt vaak gevast, hoewel dit niet verplicht is. Mohammed vastte tijdens Asjoera en moedigde dit aan onder zijn volgelingen maar stelde dit niet verplicht. Hij heeft tevens aanbevolen om ook één dag eerder of één dag erna te vasten. Volgens de Hadith wordt de moslim, door vrijwillig te vasten op de dag van Asjoera, vergeven voor zijn/haar zondes van het voorafgaande jaar.
Vasten dus maar Tukkerin, worden je zonden vergeven...

Nog een bijkomstigheid : asjoera komt van het getal tien (ashara) en duidt de 10 e dag van de maand muharram aan.
Aaaah daar komt onze zogenaamde islamkenner met een zwakke bron van wikipedia. Nogmaals, Ashura staat alleen in teken van Musa en de bevrijding van het volk van Israel. Sla de hadeeths er maar op na. De rest van die lijst klopt voor geen meter.


En leuk dat je vertelt dat Ashura afgeleid is van tien. Alsof ik dat nog niet wist... ik kon al tot twintig in het arabisch tellen toen ik nog maar een baby van 1 jaar oud was. Jij kan vergeleken met mij echt niks.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Bismillâhi Rahmâni Rahîm, Alhamdulillâhi Rabbil 'Âlamîn was-salâtu was-salâmu 'alâ nabiyyinâ Muhammadin wa 'alâ ahlihi wa ashabihi aj'ma'în amma' ba'd.
In de Naam van Allâh, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.


As-salâm 'alaykum warahmatullâhi wa barakâtuh beste broeder of zuster,


Het is bijna weer zover. De kans om met de Wil van Allâh subhânahu wa ta'âlâ de zonden van het vorige jaar te laten vergeven is nabij inshâ'Allâh. We hebben recent nog de dag van 'Arafa gehad, de dag vóór 'Îd-ul Adhâ. Moge Allâh subhânahu wa ta'âlâ het van degenen die op deze dag hebben gevast accepteren, Allâhumma amîn.

Eenieder die deze kans heeft gemist, krijgt nu dus weer een kans, inshâ'Allâh. En dat is op de dag, genaamd 'Âshurâ. Dit is op de tiende dag van de eerste maand van het islamitische jaar, Muharram. Ook is het aanbevolen de dag ervoor, de negende, te vasten of anders de dag erna, de elfde. We zitten nu in de maand Muharram, alhamdulillâh. Dit betekent dus, dat 'Âshurâ nadert.

Na uitgebreid onderzoek zijn we tot de conclusie gekomen dat 'Âshurâ op donderdag 16 december zal vallen, inshâ'Allâh.

Wat we je wel kunnen aanraden, is om op ofwel woensdag en donderdag, ofwel donderdag en vrijdag te vasten, met de intentie van 'Âshurâ. Dit (nl. twee dagen vasten) is tevens de sunnah van onze geliefde profeet (vrede en zegeningen zij met hem).

In het onderstaande artikel kan je meer lezen over deze bijzondere dag.

We vragen aan Allâh Die ons heeft gezegend met de Islâm, om ons te zegenen met leiding, Godvrezendheid en aanvaarding van onze goede daden.

Er is geen God behalve Allâh, Hij alleen, Hij heeft geen deelgenoten. Aan Hem behoort het Koningschap, alle Lof is aan Hem en Hij is tot alles in staat.
Moge Allâh 'azza wa jal ons in staat stellen om Zijn wetgevingen na te leven en de sunna van Zijn profeet (Allâh's vrede en zegeningen zij met hem) te volgen, Allâhumma amîn.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op zo dec 12, 2010 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Het vasten op de dag van 'Âshurâ geldt voor het uit laten wissen van de zonden van het vorige jaar, omdat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

'Voor het vasten van de dag van 'Arafa hoop ik dat Allâh de zonden vergeeft van het jaar daarvoor en het jaar daarna en voor het vasten van de dag 'Âshurâ hoop ik dat Allâh de zonden van het jaar daarvoor vergeeft.' (Overgeleverd door Muslim, 1162)Dit is door de Vrijgevigheid die Allâh ons verleent, waarbij het vasten van een dag goed is voor het laten uitwissen van een heel jaar. En Allâh is de Bezitter van de grote Vrijgevigheid.

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) was er erg op gesteld om er zeker van te zijn dat hij op de dag van 'Âshurâ had gevast vanwege zijn grote status.

Het is overgeleverd van Ibn 'Abbâs (moge Allâh tevreden met hem zijn) dat hij zei:

'Ik zag de Profeet nooit zo ijverig om er zeker van te zijn dat hij een bepaalde dag had gevast en dat hij die prefereerde over een andere, behalve deze dag, de dag van 'Âshurâ en deze maand - bedoelende Ramadân.' (Overgeleverd door Al-Bukhârî, 1867)Met ijverig wordt bedoeld dat je ervoor zorgt dat je de grote beloning verdient.

Met betrekking tot de reden waarom de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) op de dag van 'Âshurâ vastte en mensen aanspoorde om dat ook te doen is er overgeleverd door Al-Bukhârî (1865) op gezag van Ibn 'Abbâs (moge Allâh tevreden met hem zijn), dat hij zei:

'De Profeet kwam naar Madîna en zag de joden vasten op de dag van 'Âshurâ. Hij zei: 'Wat is dit?' Zij zeiden: 'Dit is een goede dag, dit is de dag dat Allâh de Kinderen van Israël van hun vijand heeft gered en Mûsâ vastte op deze dag.' Hij zei: 'Wij zijn dichter bij Mûsâ dan jullie.' Dus vastte hij op deze dag en spoorde hij de mensen aan om te vasten.'

De woorden 'dit is een goede dag' staan in de verzameling van Muslim vermeld als 'dit is een grote dag, waarop Allâh Mûsâ en zijn volk redde en de Pharao en zijn volk liet verdrinken.' De woorden 'en Mûsâ vastte op deze dag' worden in de verzameling van Muslim aangevuld door de woorden 'als dank aan Allâh, dus vasten wij op deze dag.'

Het laten uitwissen van de zonden dat wordt verkregen door het vasten van de dag van 'Âshurâ verwijst naar de kleine zonden. Wat betreft de grote zonden, hier is specifiek berouw voor nodig.

Imâm An-Nawawî (moge Allâh tevreden met hem zijn) zei:

'Het vasten van de dag van 'Arafa geldt als boetedoening voor alle kleine zonden. Met andere woorden: Het geldt voor het laten uitwissen van alle zonden, behalve de grote.' Dan zei hij:

'Het vasten van de dag van 'Arafah geldt als boetedoening voor twee jaar en het vasten van de dag van 'Âshurâ geldt als boetedoening voor een jaar en als een persoon zijn "amîn" samen valt met de "amîn" van de engelen (in het gebed), zijn voorgaande zonden zullen hem vergeven worden... Elk van de genoemde dingen kan gelden als boetedoening. Als hij iets doet wat geldt als boetedoening voor zijn kleine zonden, dan zal hij daarvoor vergeven worden en als er geen kleine of grote zonden zijn, zal het voor hem als goede daad zijn en zal hij daardoor in status stijgen... Als er een of meerdere grote zonden zijn en geen kleine zonden, hopen we dat het zijn grote zonden zal verminderen.' (Al-Majmû' Sharhul-Muhaddhab, deel 6)

Shaykhu- l-Islâm Ibnu Taymiyya (moge Allâh tevreden met hem zijn) zei:

'De boetedoening van de rituele wassing, het gebed, het vasten van Ramadân, 'Arafa, 'Âshurâ heeft betrekking op alleen de kleine zonden.' (Al-Fatâwâ-l- kubrâ, deel 5)



Extra info voor de zusters:

Het is toegestaan om op de dag van 'Âshurâ te vasten als zij de inhaaldagen nog niet hebben ingehaald.

Wel zouden ze dan 2 intenties moeten hanteren op die dag. 1e intentie dat het een inhaaldag is en de 2e intentie dat het de dag van 'Âshurâ is. Inshâ'Allâh zullen ze dan dubbel beloond worden. Zie ook de onderstaande link voor een fatwa hierover. En Allâh weet het beste.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

BFA schreef:
Tukkerin schreef: BFA, met alle respect maar bespaar me jouw filosofisch gezever. Dikke onzin dat Ashura ook maar wat te maken heeft met bloed of jodenhaat. Dat is wat jij wilt geloven...
Dit is geen filosofische gezever.
Islam is volledig gebouwd op bloed en haat voor de Joden en ongelovigen. Van het feest van zijn stichting waar gevierd wordt dat Mohammed 800 Joden afslachtte. Dit is het begin geweest van de Islamitische holocaust op Joden.

Geen enkele vorm van wreedheid is Islam vreemd. Woorden en daden van Mohammedanen bewijzen dit keer op keer.
Tukkerin schreef:Ohja, hoe krijg ik mijn ouders weer over de streep deze twee dagen te vasten, zoals ik dat gedaan heb bij Arafah? Ik wil dat ze ook gaan vasten...
Je hebt er geen idee van hoe wreed je, je hier opstelt tov je ouders. En laf ook. En teken van grote zwakheid.
Ook misbruik je hier je god om je ouders te laten doen wat jij wil.
Het is in het gebruik van religie om de ander de eigen wil op te leggen dat het pure kwaad geboren wordt.
Walgelijk.

Je kan mens zijn, of je kan Mohammedaan zijn.
Beide is onmogelijk.
Ashura heeft niks t maken met die slachting van die 800 joden.. dat is een totaal ander gebeurtenis en wordt door moslim nooit herdacht. Anders zou Mohammed dat wel hebben gezegd, iets van: en herdenkt de slachting op de joden na mijn overlijden. Dat heeft hij niet gezegd en is daarmee dus ook niet aan de orde. Je slaapt nu allerlei geke dingen bij de haren bij die er niks mee te maken hebben, maar te maken hebben met jouw wishfull thinking.
Dat van mijn ouders is niet wreed, maar iets liefs. Ik heb het beste met ze over en wil ze slechts herinneren aan hun islamitische plicht deze twee dagen te vasten en daarmee in de voetsporten te treden van Mohammed en zijn sunnah, zoals hij deze ons nagelaten heeft. Wreed is pas als ik ze met een pistool bedreig... ik zeg het ze slechts en dan mogen ze zelf weten wat zij ermee doen. Meestal vasten ze wel, omdat ze hun docter zien vasten en zich dan schuldig voelen... dat hun jonge dochter het wel doet, maar zij, de ouders die fungeren als een voorbeeldmodel niet vasten. Zo vasten mijn ouders sindskort de 6 dagen shajwaal dankzij mij, en gedurende ramadan b lijven ze na het eten ook op om het ochtendgebed op tijd te verrichten.. omdat zij dat hun dochter ook zien doen.
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ashura

Bericht door mercator »

Ik kijk wel graag naar plaatjes van dat festival in Irak, Najaf als ik goed heb, waarbij de Mohammedanen blérend als schapen op straat rondstruinen en zichzelf met messen en bijlen tot bloedens toe kerven. Ja, Mercator ziet dat wel graag, vindt het wel passend als reliek van de duistere middeleeuwen a° 2010.

Zou jij dat ook s niet snel doen als fiere moslima, je gaat meer bekijks hebben met dat bloeden in Kampen dan in Najaf :D .

Elk jaar wordt de Islamietenpret daar nog verhoogd door de nodige bomaanslagen en vertrappelings-sessies !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ashura

Bericht door Ariel »

vrouwen mogen zichzelf niet snijden volgens mij. Dat is alleen aan de stoere mannen voorbehouden.
Vrouwen mogen wel hun zoontjes verminken. Dat weer wel

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ashura

Bericht door mercator »

Ariel schreef:vrouwen mogen zichzelf niet snijden volgens mij. Dat is alleen aan de stoere mannen voorbehouden.
Vrouwen mogen wel hun zoontjes verminken. Dat weer wel

Afbeelding
Ik herinner me iets komisch van een paar jaar geleden, zo een optocht naar de Gouden Moskee. Andere Islambroeders doen eea ontploffen en ik wist ineens waarom dat bouwwerk de Gouden Moskee werd genoemd: het dak was bedekt met vergulde dakpannen en die waren er allemaal afgevlogen, niks geen goud meer !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ashura

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: Ashura heeft niks t maken met die slachting van die 800 joden.. dat is een totaal ander gebeurtenis en wordt door moslim nooit herdacht.
Ik heb nergens beweert dat Ashura en die slachting dezelfde gebeurtenis zijn.
Die slachting wordt als uitoefening van de eerste openbaring van Mohammed aanzien en elk jaar herdacht met het suikerfeest. Op het Mohammedaans suikerfeest worden schapen geslacht alsof het Joden zijn.
Tukkerin schreef:Dat van mijn ouders is niet wreed, maar iets liefs.
Het is die omgekeerde wereld dat maakt dat Mohammedaan en mens zijn niet te combineren valt.
Tukkerin schreef: Wreed is pas als ik ze met een pistool bedreig...
Omdat de hel waar jij mee dreigt niet fysisch vast te houden is, is deze niet wreed?
De dreiging met deze hel is veel en veel wreder dan die van het pistool. Na de dreiging draag je angst voor die hel je een verder leven mee. De angst voor het pistool 5 min.
Tukkerin schreef:Meestal vasten ze wel, omdat ze hun docter zien vasten en zich dan schuldig voelen... dat hun jonge dochter het wel doet, maar zij, de ouders die fungeren als een voorbeeldmodel niet vasten. Zo vasten mijn ouders sindskort de 6 dagen shajwaal dankzij mij, en gedurende ramadan b lijven ze na het eten ook op om het ochtendgebed op tijd te verrichten.. omdat zij dat hun dochter ook zien doen.
Echt de omgekeerde wereld, waar de ouders niet de nodige opvoeding aan hun kinderen geven.
Je ouders zijn naar deze maatschappij gekomen om er deel van uit te maken. Dit maakt het tot hun plicht het waardenstelsel van deze maatschappij op te nemen en door te geven aan hun kinderen.
Verwerpen de kinderen dit, dan hoeren de ouders de kinderen een pak rond de oren te geven. Niet mee met de kinderen deze maatschappij beginnen te verwerpen.

Het enige wat jij nu verdient is een pak rond je oren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ashura

Bericht door Tukkerin »

Je weet niet eens hoe mijn ouders mij opgevoed hebben. Zij hebben me niet geleerd om deze waardenstelsel zelf ook te praktiseren, maar slechts te accepteren als een deel van mij. Zij hebben me een beetje van de islam geleerd, dat de islam mijn leidraad hoort te zijn en verder hebben ze me opgevoed met de Marokkaanse normen en waardenstelsel. Eerlijkheid, discipline, arbeidsethos... studeren, respect voor ouderen en voor je ouders... en noooit een man boven je ouders zetten ( en verdomd gelijk hebben ze)! Dat soort dingen... Heb eigenlijk van huis uit vrijwel niks Hollands meegekregen.. behalve het twentse dialect van mijn vader. :D

En mijn vader slaat me niet... laatste keer dat hij me geslagen heeft, is echt al jareeeeeeeeeeeeen geleden. En daar had hij gelijk spijt van.. en nu 'praat hij alles uit' zogenaamd de Nederlandse aanpak. :laugh1:
Umm Rania
Plaats reactie