Geen leven voor christenen onder de islam

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Bernie »

naar boven schreef:Wat doen die mensen van Open Doors nu eigenlijk voor de vervolgde christenen behalve lijstjes maken?

Eigenlijk niet veel meer dan bijbeltjes uitdelen:
Wanneer je je verplaatst in deze mensen, zijn de acties van Opendoors belangrijk genoeg. Deze mensen houden vast aan hun geloof, ondanks alle druk van buiten. Hun maatschappelijke problemen zouden direct opgelost zijn als ze moslim zouden worden. Dat doen ze niet, dus kennelijk is hun geloof erg belangrijk voor ze. Ze zullen steun van andere geloofsgenoten en bijv. het hebben van een bijbel dan ook niet onbelangrijk vinden.

Iedereen die een probleem met de islam heeft, zou deze mensen moeten steunen die de druk van de islam weerstaan. In landen als Indonesie, groeit het aantal christenen sterk ondanks alle tegenwerking. Dit is ook een van de redenen dat de repressie toeneemt. Uiteindelijk verzwakt dit de almacht van de islam in deze landen.

Wat veel meer zou moeten gebeuren, is dat deze misstanden bekend worden gemaaktin het westen en dat er druk komt op de regeringen van deze landen. Dat geldt trouwens ook voor de positie van homoseksuelen, van alle andersgelovigen of atheisten, voor vrouwen in het algemeen in deze landen. Maar dat zie ik niet gebeuren. Saoudi Arabie is bijvoorbeeld een van de meest duistere regimes ter wereld, maar een goede vriend van het westen. Er zit olie in de grond..........
Ik krijg trouwens de indruk dat het de meeste mensen eigenlijk gewoon niet interesseert.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door naar boven »

Bernie schreef:...
Ik krijg trouwens de indruk dat het de meeste mensen eigenlijk gewoon niet interesseert.
Nee. De daders zijn geen joden. Gewoon doorlopen dus..

Maar omdat het Westen oliebelangen heeft, betekent dat niet dat 'iedereen' de andere kant uit hoeft te kijken.

En omdat 'iedereen' de andere kant uitkijkt, betekent dat niet dat Open Doors slechts beperkte steun moet geven en zich op de vlakte houdt tov de islam.

Juist niet, lijkt me..
RTFM
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Bernie »

naar boven schreef:
Bernie schreef:...
Ik krijg trouwens de indruk dat het de meeste mensen eigenlijk gewoon niet interesseert.
Nee. De daders zijn geen joden. Gewoon doorlopen dus..
Ja dat is de broederschap van de islam. Deze bestaat zolang er een vijand is. 300.000 doden in Darfur is geen nieuws als moslims de dader zijn.
Maar omdat het Westen oliebelangen heeft, betekent dat niet dat 'iedereen' de andere kant uit hoeft te kijken.
Mee eens....
En omdat 'iedereen' de andere kant uitkijkt, betekent dat niet dat Open Doors slechts beperkte steun moet geven en zich op de vlakte houdt tov de islam.

Juist niet, lijkt me..
Ook mee eens......... Ik vermoed dat het een beetje christelijke inslag is: heb je vijand lief, oordeel niet.... Maar dan wel verkeerd toegepast. De moslims als medemensen zien betekent niet dat je je niet keihard moet verzetten tegen de ideologie die de ellende veroorzaakt.

Het kan ook een pragmatische reden hebben. Wie zich feller tegen de islam uitspreekt, komt helaas ook in het Westen snel in de problemen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door waarnemer »

Christenen kijken niet vreemd op van deze vervolgingen, ze zijn door Jezus geprofeteerd

Johannes 15:20 Gedenkt het woord, dat Ik tot u gesproken heb: Een slaaf staat niet boven zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren.

En dat, met name in Moslim kringen een bekering naar het Christendom tot gevolg kan hebben dat men door eigen familie gedood wordt is door Jezus ook geprofeteerd

Mattheus 10:34

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;
36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn

Dat neemt niet weg dat je vaak een machteloze woede voelt.

De vraag is wel of Moslims die hier wonen en niet meedoen aan de vervolgingen daarvoor verantwoordelijk zijn.

Dat zijn ze niet. Maar of ze daarmee vrijuit gaan?
Dat gaan ze niet. Want als je lid wordt van een organisatie die in haar allerheiligste beginsel moet gaan vechten tegen de “mensen van het boek” dan moet je niet vreemd opkijken als je geloofsbroeders zich aan het voorschrift houden.

Soera 9:29
“ Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.”

Dus zakaria/sjoerd moet nu vinden dat zijn ouders onderdanig moeten zijn. Van het betalen van schatting of extra belasting zijn ze nog wel even vrijgesteld maar als het aan sjoerd ligt niet.

Je kunt alleen vrij uit gaan door volledig afstand te nemen van dit beginsel en ik moet de eerste nog tegenkomen die dat doet.
Voor zover er überhaupt gereageerd wordt op de vervolgingen komt men met smoezen en belachelijke parallellen.

Maar nog erger is de houding van de niet-Moslims die hun ogen sluiten voor het satanische karakter van de Islam.

Want hoe je ook wil noemen,het kwaad, de boze, het boze, die (het) heeft maar één doel, mensen dood maken en dat is precies een beginsel van de Islam.
-Ongelovigen moeten dood
-Mensen van het boek moeten dood
-afvalligen moeten dood
-Mensen die een andere mening hebben moeten dood (Mohammed)
-Overspelige vrouwen moeten dood.

Ik probeer me steeds in te denken hoe het mogelijk is dat iemand zich bij deze religie kan thuis voelen maar ik kom daar niet uit.
Ik ben er inmiddels wel achter dat Moslims geen geweten hebben. Bij hen is een overweging als “zou dit wel goed zijn?” nooit aanwezig. Men overweegt alleen “staat het in de Koran, heeft Mohammed dat gedaan? Dan is het goed”
Zou dat de oorzaak zijn?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Ariel »

waarnemer schreef: Ik ben er inmiddels wel achter dat Moslims geen geweten hebben. Bij hen is een overweging als “zou dit wel goed zijn?” nooit aanwezig. Men overweegt alleen “staat het in de Koran, heeft Mohammed dat gedaan? Dan is het goed”
Zou dat de oorzaak zijn?
Mooie post waarnemer. Ik zou willen dat Sjoerd hem zou lezen.

Wat betreft het geweten van Moslims.. Die kunnen geen geweten tonen. Ze zijn slaaf van Allah, en een slaaf kan niet tegen zijn meester ingaan. Daar volgt de dood op.
Voor moslims komt die straf na hun dood. De hel, waar alle moslims zo bang als de dood voor zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door naar boven »

waarnemer schreef:Christenen kijken niet vreemd op van deze vervolgingen, ze zijn door Jezus geprofeteerd

Johannes 15:20 Gedenkt het woord, dat Ik tot u gesproken heb: Een slaaf staat niet boven zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren.

En dat, met name in Moslim kringen een bekering naar het Christendom tot gevolg kan hebben dat men door eigen familie gedood wordt is door Jezus ook geprofeteerd

Mattheus 10:34

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;
36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn
Dat zegt een sekteleider ook altijd.
Met als doel de banden tussen de volgeling en de familie te verbreken en de buitenwereld als een agressor af te schilderen.
Dat is manipulatie om de eigen machtpositie te versterken.
Dat neemt niet weg dat je vaak een machteloze woede voelt.

De vraag is wel of Moslims die hier wonen en niet meedoen aan de vervolgingen daarvoor verantwoordelijk zijn.

Dat zijn ze niet. Maar of ze daarmee vrijuit gaan?
Dat gaan ze niet. Want als je lid wordt van een organisatie die in haar allerheiligste beginsel moet gaan vechten tegen de “mensen van het boek” dan moet je niet vreemd opkijken als je geloofsbroeders zich aan het voorschrift houden.
Collectieve schuld.
Een gemeenschap zal nooit een zelfreinigend vermogen ontwikkelen als haar geen collectieve schuld wordt aangerekend.
Soera 9:29
“ Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.”

Dus zakaria/sjoerd moet nu vinden dat zijn ouders onderdanig moeten zijn. Van het betalen van schatting of extra belasting zijn ze nog wel even vrijgesteld maar als het aan sjoerd ligt niet.

Je kunt alleen vrij uit gaan door volledig afstand te nemen van dit beginsel en ik moet de eerste nog tegenkomen die dat doet.
Voor zover er überhaupt gereageerd wordt op de vervolgingen komt men met smoezen en belachelijke parallellen.

Maar nog erger is de houding van de niet-Moslims die hun ogen sluiten voor het satanische karakter van de Islam.

Want hoe je ook wil noemen,het kwaad, de boze, het boze, die (het) heeft maar één doel, mensen dood maken en dat is precies een beginsel van de Islam.
-Ongelovigen moeten dood
-Mensen van het boek moeten dood
-afvalligen moeten dood
-Mensen die een andere mening hebben moeten dood (Mohammed)
-Overspelige vrouwen moeten dood.

Ik probeer me steeds in te denken hoe het mogelijk is dat iemand zich bij deze religie kan thuis voelen maar ik kom daar niet uit.
Ik ben er inmiddels wel achter dat Moslims geen geweten hebben. Bij hen is een overweging als “zou dit wel goed zijn?” nooit aanwezig. Men overweegt alleen “staat het in de Koran, heeft Mohammed dat gedaan? Dan is het goed”
Zou dat de oorzaak zijn?
Niet helemaal.
Significanter is dat de de moslim niet oordeelt over andere moslims (dat is immers de exclusieve bevoegdheid van het opperwezen).
RTFM
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Bernie »

Niet helemaal.
Significanter is dat de de moslim niet oordeelt over andere moslims (dat is immers de exclusieve bevoegdheid van het opperwezen).
Nee... Het (logische) idee van "niet oordelen" en dit aan het opperwezen overlaten, komt voor in het christendom, maar juist niet in de islam.

Precies in tegendeel zelfs in de islam: de sharia wetgeving is een en al oordeel, ook over moslims die wat voor regel dan ook overtreden. Het verkeerd dragen van de hoofddoek, als ongetrouwde vrouw in een ruimte zijn met een man, dat soort zaken. De moslims dienen hun geloofsgenoten juist keihard af te rekenen.

Elkaar de hand boven het hoofd houden, geldt uitsluitend ten opzichte van niet-moslims, die immers geen broeders kunnen zijn en door hun ongeloof zelfs de laagste der schepselen zijn. Een moslim moet altijd partij kiezen voor een moslim in conflict met een ongelovige. Maar deze broederschap bestaat alleen bij de gratie van vijanden. Kijk naar de hysterie als een palestijn omkomt dankzij een Jood, en de volslagen onverschilligheid over burgeroorlogen in bijv. Algerije en Darfur


@ Waarnemer: mooie post.
Ik probeer me steeds in te denken hoe het mogelijk is dat iemand zich bij deze religie kan thuis voelen maar ik kom daar niet uit.
Ik ben er inmiddels wel achter dat Moslims geen geweten hebben. Bij hen is een overweging als “zou dit wel goed zijn?” nooit aanwezig. Men overweegt alleen “staat het in de Koran, heeft Mohammed dat gedaan? Dan is het goed”
Zou dat de oorzaak zijn?
Ik denk dat het erg makkelijk is om te leven zonder geweten, zonder eigen verantwoordelijkheid en met het idee dat jij wellicht beloond gaat worden voor het volgen van al die onnozele regeltjes. Het geeft een doel aan je leven. En de schuld van iets ligt altijd bij de kafir /de Jood of shaytaan, ook dat is prettig eenvoudig en ontslaat je van een hoop denkwerk. Dat zijn wel redenen om je thuis te voelen in het huis van de islam. En natuurlijk zit er met doodstraf op afvalligheid ook een stevig slot op de deur zodat je het huis moeilijk uitkomt. Ik denk overigens dat de meerderheid van de moslims geen flauw benul heeft van wat hun religie en profeet leren (ik heb wel eens gelezen dat 80% nooit de koran heeft gelezen).
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door naar boven »

Bernie schreef:
Niet helemaal.
Significanter is dat de de moslim niet oordeelt over andere moslims (dat is immers de exclusieve bevoegdheid van het opperwezen).
Nee... Het (logische) idee van "niet oordelen" en dit aan het opperwezen overlaten, komt voor in het christendom, maar juist niet in de islam.

Precies in tegendeel zelfs in de islam: de sharia wetgeving is een en al oordeel, ook over moslims die wat voor regel dan ook overtreden.

Volgens de moslims is de sharia wetgeving door hun opperwezen gedicteerd. Het zijn dus geen moslims die over moslims oordelen, maar moslims die het oordeel van het opperwezen ten uitvoer brengen.
Het verkeerd dragen van de hoofddoek, als ongetrouwde vrouw in een ruimte zijn met een man, dat soort zaken. De moslims dienen hun geloofsgenoten juist keihard af te rekenen.
Idem. De individuele moslims zijn hier de wetshandhavers en de beulen.

Dat idee van "niet oordelen" en dit aan het opperwezen overlaten is overigens helemaal fout.
Hoe wil je nu dat mensen een geweten ontwikkelen (dat krijg je immers niet bij geboorte mee, dat is een leerproces) zonder dat de omgeving, om te beginnen de ouders, voortdurend sturend optreedt?
Elkaar de hand boven het hoofd houden, geldt uitsluitend ten opzichte van niet-moslims, die immers geen broeders kunnen zijn en door hun ongeloof zelfs de laagste der schepselen zijn. Een moslim moet altijd partij kiezen voor een moslim in conflict met een ongelovige. Maar deze broederschap bestaat alleen bij de gratie van vijanden.
In een oorlogs- en veroveringsideologie als de islam is saamhorigheid en het voorkomen van verraad en desertie natuurlijk het belangrijkste basisbeginsel.
In een oorlogssituatie komt solidariteit op de eerste plaats. Het elkaar de maat nemen is ongewenst en zelfs levensgevaarlijk omdat het de gelederen verzwakt.
Kijk naar de hysterie als een palestijn omkomt dankzij een Jood, en de volslagen onverschilligheid over burgeroorlogen in bijv. Algerije en Darfur
Dat is politiek.
RTFM
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Bernie »

Allah legt inderdaad de wet op, maar toezien op de naleving, beoordeling en veroordeling heeft hij uitbesteed aan de moslims. Dit is erg onlogisvch, aangezien Allah almachtig is. Een mens kan altijd fouten maken in de beoordeling.

Het christelijke idee van elkaar niet veroordelen, heeft te maken met goddelijke wetten. Sommige christenen geloven dat een homoseksuele relatie niet kan in de ogen van God, maar dat betekent niet dat je homo's moet gaan afmaken. Wie een "goddelijk gebod" overtreedt, hoeft niet door een mens te worden gestraft. Dat kan God zelf ook wel, mocht Hij dat nodig vinden.

Een samenleving functioneert echter ook dankzij menselijke wetten, zoals het strafrecht en de verkeerswet. Wie een menselijk verbod overtreedt, moet uiteraard wel worden veroordeeld. Ouders sturen hun kind uiteraard ook, naar hun eigen maatstaven (al of niet religieus gekleurd).

Het wordt eng wanneer de mens denkt namens God te kunnen oordelen. Het christendom waarschuwt daarvoor, de islam beveelt het.
Kijk naar de hysterie als een palestijn omkomt dankzij een Jood, en de volslagen onverschilligheid over burgeroorlogen in bijv. Algerije en Darfur
Dat is politiek.
Volgens mij is het religie. De broederschap in de islam bestaat alleen dankzij vijandschap met anderen. Als het echte broederschap zou zijn, zou het barsten van de acties voor Darfur.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door naar boven »

Bernie schreef:
Kijk naar de hysterie als een palestijn omkomt dankzij een Jood, en de volslagen onverschilligheid over burgeroorlogen in bijv. Algerije en Darfur
Dat is politiek.
Volgens mij is het religie. De broederschap in de islam bestaat alleen dankzij vijandschap met anderen. Als het echte broederschap zou zijn, zou het barsten van de acties voor Darfur.
Politiek en religie zijn bij de islam nauwelijks te scheiden.

Maar wat ik bedoel is dit: die hysterie als een Palestijn omkomt door toedoen van een Jood komt niet voort uit compassie, broederschap of solidariteit.
Welnee. Niemand, geen enkele islamiet, kan het bijzonder veel schelen dat die Palestijn omgekomen is. Niet meer dan normaal, dan bij bv een ongeval.

Het gaat erom wie de dader is. En als die dader een jood is worden de verontwaardiging en het aangedane leed tot gigantische proporties opgeschroefd. En dat is politiek.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Ariel »

Christenen Jakarta in schuilkerken

JAKARTA – In Jakarta zijn veel christenen gedwongen hun toevlucht te nemen tot schuilkerken. Het verkrijgen van vergunningen voor een eigen kerkgebouw lijkt onbegonnen werk, zo ervaarden protestantse kerken in Depok en Noord-Jakarta.

Buurtbewoners protesteerden zaterdag in de volksbuurt Sunterjaya in Noord-Jakarta tegen het plan van een christelijke stichting om een protestantse kerk, school en kliniek te bouwen. De stichting beschikt over de benodigde vergunningen, maar de bouw is nu onzeker.

Zelfs de grootste protestantse kerk in Indonesië stuit op soortgelijke problemen. De Huria Kristen Batak Protestantse Kerk kreeg het de afgelopen maanden aan de stok met de burgemeester van Depok, een voorstad van Jakarta.

Veel kerkelijke gemeenten in Indonesië besluiten daarom zonder vergunning aan de slag te gaan. „Ook al heb je de juiste papieren en vergunningen, ze bieden geen enkele garantie”, aldus de protestantse predikant Gibson, die ertoe overging om zonder vergunning de Bethelkerk in Kemayoran Baru te openen.

De jonge predikant moet discreet te werk gaan. Kemayoran Baru is een volksbuurt in Zuid-Jakarta waar verschillende etnische en religieuze bevolkingsgroepen naast elkaar leven. „De realiteit is dat ik nooit een vergunning zou krijgen. Een officieel verzoek bij de lokale overheid is als het wakker maken van een leeuw. Het is een eindeloos traject. En daarbij komt dat zelfs kerken met vergunningen worden lastiggevallen.”

Gibson beheert een leeg, kaal gebouwtje waar op zondag de armste inwoners van de hoofdstad kunnen samenkomen. Bedelaars, straatmuzikanten en andere minderbedeelden vangt hij op en geeft hij te eten.

Maar de Sumatraanse predikant moet behoedzaam optreden. Hij heeft veel dreigtelefoontjes en sms’jes gehad. Er hangt bewust geen kruis in het gebouw. „Ze kunnen dus nooit zeggen dat het om een kerk gaat.”

Volgens Gibson onderhouden de kerkleden goede relaties met de buurtbewoners. „Tot dusver gaat het goed.”

Een gezamenlijk besluit uit 2006 van de ministeries van Godsdienst en Binnenlandse Zaken stelt dat voor de aanvraag van een bouwvergunning van een kerk of een andere religieuze gebedsplaats de toestemming nodig is van zestig personen van verschillende godsdiensten, van negentig kerkleden en van het interreligieuze forum FKUB.

http://www.refdag.nl/artikel/1443439/Ch ... erken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Buddhisten vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Mahalingam »

Een stuk van de Arrakan Coast is van Bangla Desh met de havenstad Chittagong.
Het achterland is van Burma dat Boeddhistisch is.
En zoals te verwachten is er een enorme immigrantenstroom vanuit het overbevolkte Bengali land hier heen. Er is in beste Wild West traditie land te veroveren op de inboorlingen. Lebensraum. Ja, ook in Bangla Desh is 'Mein Kampf"een bestseller.
Fresh violence between Buddhist tribals and Muslim settlers
Fresh violence between Buddhist tribals and Muslim settlers in Bangladesh's southeastern Chittagong Hill Tracts on Tuesday left around 50 people injured, forcing the authorities to deploy the army.

Some 50 houses and shops were gutted and around 50 people injured in fresh clashes after a group of Bengali-speaking settlers obstructed the tribals under the United People's Democratic Front (UPDF) from enforcing a blockade in Khagrachhari district headquarters, according to officials and witnesses.
"The authorities have called out the army and banned street gatherings as the violence spread to several parts of the (Khagrachhari) town," a police official said.

A local journalist told PTI over phone that some Bengali-speaking youths disrupted a street demonstration of UPDF as part of its blockade programme, sparking the clash.
At least 50 people were injured, two of them receiving bullet wounds. Among the injured included a senior television journalist.

UPDF was enforcing the blockade as a protest against the violence against Buddhist tribals in Sajek Valley area of the hills where at least two people from the ethnic Chakma tribe were killed and over 200 homes set on fire over land disputes with Bengali settlers last week.
Tribal outfits, including UPDF, claimed that at least 1,500 ethnic tribals in nine villages have been displaced after Bangali-speaking settlers burnt down their houses on Friday and Saturday.
http://www.hindustantimes.com/rssfeed/b ... 12102.aspx
Ik hoef niet te verduidelijken aan welke kant het leger meevecht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Dhana »

Zo bizar, maar ook weer zo voorspelbaar dat moslims hier dat alles botweg ontkennen en als ze met de neus op de feiten gedrukt worden wordt het afgedaan als leugenachtige propaganda die de islam zwart wil maken. Alsof de westerse media in het leven zijn geroepen zich zo negatief mogelijk met de islam bezig te houden. Dan komen er toch wel 2 dingen als eerste op en dat is a. de waard is zoals die zijn gasten vertrouwt en b. wat een arrogantie om je te verbeelden dat alle media-ogen alleen op jouw kwatta gericht zijn.

Verder vind ik het echt laakbaar dat we hier in het westen en als zeker christen niet echt warm of koud schijnen te kunnen worden voor zoveel onnoemelijk leed. Of zijn we gewoon te laf of decadent geworden, of wellicht beide om ons hier druk over te maken?

Ik ben nog van de hippietijd, toen we met z'n allen de straat op gingen om onrecht massaal aan de kaak te stellen. Geen hond die zich hier nog op kan winden over wat er in het buitenland gebeurt, zolang er maar genoeg benzine in de tank zit, internet niet uitvalt en alle geplande vakanties doorgaan vind iedereen het prima. Wat dat betreft kunnen we misschien nog wel wat van moslims leren. Je kan oprecht onpasselijk worden van hun fanatieke verwrongen smoelwerken, ze komen tenminste nog op voor onrecht. Al geldt dat dan alleen voor de eigen parochie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Je kan oprecht onpasselijk worden van hun fanatieke verwrongen smoelwerken, ze komen tenminste nog op voor onrecht. Al geldt dat dan alleen voor de eigen parochie.
Mohammedanen komen niet op tegen onrecht.
Mohammedanen komen op voor het recht onrecht te mogen plegen. In de eigen parochie en wereldwijd.
Dhana schreef:ze komen tenminste nog op voor onrecht
Ik denk dat dit 'voor' een onbewuste typefout was. Een fout die de zin juist maakte.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef:Je kan oprecht onpasselijk worden van hun fanatieke verwrongen smoelwerken, ze komen tenminste nog op voor onrecht. Al geldt dat dan alleen voor de eigen parochie.
Mohammedanen komen niet op tegen onrecht.
Mohammedanen komen op voor het recht onrecht te mogen plegen. In de eigen parochie en wereldwijd.
Dhana schreef:ze komen tenminste nog op voor onrecht
Ik denk dat dit 'voor' een onbewuste typefout was. Een fout die de zin juist maakte.

Ik had eigenlijk geschreven opkomen voor de eigen soort maar dat later veranderd. Maar je hebt helemaal gelijk, het staat wel heel goed zo.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Vrijdenker »

Christenen: geen leven onder de islam
Joost Niemöller, De Dagelijkse Standaard, 28 december 2010
http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/1 ... -de-islam/" onclick="window.open(this.href);return false;

De kerst in Berlijn vierend, kocht ik daar een Welt Am Sonntag en met toch enige verbazing zag ik hoe bijna het gehele eerste katern van deze zeer seculiere, zeer mainstream, ja ook zeer politiek correcte krant was gewijd aan één onderwerp: de vervolging van de christenen in het Midden Oosten. Door de moslims dus.

Weer terug in Nederland zag ik dat het hier niet echt een groot item is. Her en der een bericht over bedreigde christenen in Irak. En, ook weer niet helemaal toevallig, een zeer onderbouwde historische beschouwing van Philip Jenkins op de opiniepagina’s van de Volkskrant, waaruit bleek dat er over een tijd misschien geen christenen meer zijn in het gebied waar het christendom vandaan komt. Over de reden daarvan hoeven we niet moeilijk te doen: De heropleving van de politieke islam in de jaren dertig van de vorige eeuw, heeft het voor de christenen daar zeer moeilijk gemaakt. Uit een eindeloze reeks incidenten blijkt dat.

Ik merkte dat zelf toen ik eens sprak met een Koptische Egyptenaar die in Amsterdam een restaurant runt. Toen het onderwerp ‘Onderdrukking Kopten in Egypte’ aan bod kwam, begon hij ineens om zich heen te kijken, en sprak alleen nog zachtjes, om de moslimklanten niet voor het hoofd te stoten. In Amsterdam!

Het valt dan ook te prijzen dat de Paus tijdens de Urbi et Orbi aandacht vroeg voor de moeizame positie van de christenen in het Midden Oosten. Dezelfde paus die destijds, in 1996, als kardinaal, een zeer kritische analyse naar buiten bracht over de islam, iets waarvoor nu weinig aandacht is. Maar hoe komt het toch dat de Nederlandse christelijke partijen, en dan met name de grote, het CDA en de CU, op zo weinig prominente wijze aandacht vragen voor de vervolging van de christenen door de moslims in de wereld?

Dat is toch een staaltje van struisvogelpolitiek, ongetwijfeld ingegeven door het feit dat diezelfde christelijke partijen in Nederland ongegeneerd vissen naar de moslimstem. En volgens sommigen, zoals Ruud Lubbers, nog lang niet ongegeneerd genoeg.

Ik ben geen christen, maar zou ik er een zijn, dan zou ik subiet ophouden mijn stem te geven aan het CDA of de CU, simpelweg omdat ze te bescheten zijn om hun vinger op de zere plek te leggen: Het gaat niet zozeer om de vervolgde christenen in de wereld, het gaat erom door wie ze vervolgd worden: Door de moslims namelijk. Het gaat dus over het intrinsieke karakter van de islam.

Waarom mogen christenen in de moslimwereld niet vrijelijk hun geloof beleven? En waarom lopen partijen als het CDA en de CU toch telkens weer het vuur uit hun sloffen om te zorgen dat de moslims hier hun godsdienst toch zo vrij, openlijk, en vooral openbaar mogelijk mogen beleven?

Gaat het hier nog wel om vrijheid van godsdienst? Gaat het hier niet eerder om een onvoorstelbaar staaltje van lafheid? Ja dus.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Scarlatti »

Het stoorde mij ook dat die donkerharige tv omroepste sprak over 'onenigheden tussen Christenen en moslims'
alsof het zo zou ZIJN!!

ik erger me groen en geel en betrap me op heeeel lelijke gedachten die die omroepster en consorten ten deel mag vallen van mij..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christenen vervolgt in Islamitische landen.

Bericht door Ariel »

'Afghanistan onveiliger voor christenen'

ERMELO - Afghanistan is het afgelopen jaar onveiliger geworden voor christenen. Op de jaarlijkse Ranglijst Christenvervolging, die de Nederlandse christelijke organisatie Open Doors woensdag heeft gepubliceerd, is het land gestegen van de zesde naar de derde plaats. In Noord-Korea is het net als in voorgaande jaren het slechtst gesteld met de rechten van christenen.

Volgens Open Doors kende Afghanistan het afgelopen jaar een flinke toename van de vervolging van de kleine christelijke minderheid. Aanleiding daartoe waren volgens de organisatie, die wereldwijd opkomt voor onderdrukte christenen, televisiebeelden van ex-moslims die zich lieten dopen. Op Noord-Korea na bestaat de top van de lijst geheel uit islamitische landen. Iran, Afghanistan, Saudi-Arabië en Somalië bezetten de plaatsen twee tot en met vijf.

„Moslimextremisten ontzien niets en niemand in hun strijd om christenen uit de weg te ruimen, als ze zich niet willen bekeren tot de islam”, aldus een woordvoerder van Open Doors. Ook in Noord-Korea hebben christenen volgens de organisatie geen bestaansrecht, omdat alleen de 'Grote Leider', wijlen Kim Il-sung en de 'Geliefde Leider' Kim Jong-il als goden mogen worden aanbeden.

Er zijn ook landen waar de situatie voor christenen is verbeterd. In China bijvoorbeeld hebben de autoriteiten de teugels laten vieren sinds de Olympische Spelen van 2008. Hoewel christenen nog wel te maken hebben met lokale uitwassen, lijkt van systematische vervolging geen sprake meer te zijn. Ook India is gezakt op de ranglijst, omdat er minder gevallen van christenvervolging zijn gerapporteerd dan een jaar eerder.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8649 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Ruth »

ChristenUnie vraagt Rutte om actie christenen

DEN HAAG - De ChristenUnie wil dat Nederland alles in het werk stelt om het leven van twee Afghanen te redden voor wie de doodstraf dreigt omdat zij zijn bekeerd tot het christendom. De kleine oppositiepartij heeft tegen premier Mark Rutte opnieuw gezegd dat deze kwestie „zeer zwaar weegt” en dat het „slecht voorstelbaar” is een politietrainingsmissie te steunen, terwijl in datzelfde land afvalligheid van de islam zwaar wordt gestraft
Fractieleider André Rouvoet en Tweede Kamerlid Joël Voordewind van de ChristenUnie hebben deze boodschap dinsdag in een gesprek met Rutte neergelegd. Ze willen dat de premier direct de Afghaanse president Hamid Karzai benadert, zodra de doodstraf wordt bevestigd, zei Voordewind dinsdag. Volgens hem zal de partij dagelijks contact houden met Rutte over de situatie.

De ChristenUnie ging onlangs akkoord met de politietrainingsmissie naar Noord-Afghanistan na de toezegging van het kabinet dat het zich tot het uiterste zou inspannen om de twee te redden. Ook zegde het kabinet toe dat er een juridisch expert meedoet in de missie die zich specifiek bezighoudt met religieuze minderheden. „Het valt niet uit te leggen dat wij helpen de politie daar op te leiden terwijl die vervolgens mensen gaan oppakken omdat zij een ander geloof hebben”, zei Voordewind. Hij vindt meer inzet nodig om het juridisch systeem te verbeteren.

Er bestaat verwarring over het strafproces tegen Said Musa (45) en Shoib Asadullah (25). De aanklacht is doodstraf wegens afvalligheid. Voordewind had uit een Britse krant begrepen dat ze nog drie dagen de tijd hadden om zich terug te bekeren tot de islam om aan de doodstraf te ontkomen. Maar volgens minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) hebben de Afghanen hem maandag verzekerd dat er nu geen sprake is van de doodstraf.

Voordewind is er niet gerust op, liet hij weten. De Afghaanse wet is volgens hem niet duidelijk en bij een conflict tussen wetten prevaleert de islamitische wet. Als het tweetal vrijkomt, vindt hij dat Nederland hun asiel moet bieden. Eind vorige maand ging het mis met de Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die plotseling geëxecuteerd werd.

De woordvoerder van Rutte wil niets zeggen over het gesprek. Volgens hem wordt daar nooit iets over gezegd als het niet op de openbare agenda staat.
Bron: Telegraaf

Van medechristenen uit CDA-kringen hoeven deze afghanen weinig medelijden te verwachten. Wie was dat ook alweer die geen problemen had met invoering van de sharia, mits democratisch gekozen.... euuhhh ene Donner toch?? Wel, in Afghanistan is 99,99% voorstander van sharia, is dus democratisch. Betekend dus terecht de doodstraf voor afvalligheid. Einde discussie voor CDA-freaks.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Ruth »

Koptische priester in zuiden Egypte vermoord
Novum/AP) - In Assiut, in het zuiden van Egypte, is dinsdagavond een koptische priester vermoord. De moord leidde tot een massale demonstratie van koptische christenen in de stad. Het slachtoffer werd dood in zijn huis aangetroffen, zijn lichaam overdekt met steekwonden.

Buren hadden gemaskerde mannen het huis uit zien komen, 'Allah Akbar' roepend. Dat duidt erop dat de priester is vermoord door extremistische moslims. Ongeveer drieduizend kopten gingen de straat op. Sommigen gingen op de vuist met islamitische winkeliers.

De spanningen tussen de kopten en de moslims in Egypte zijn hoog opgelopen sinds begin januari een aanslag werd gepleegd op een koptische kerk in Alexandrië. Bij de aanslag vielen 21 doden.

De kopten maken in Egypte tien procent van de bevolking uit. Ze zeggen niet alleen in hun geloof te worden gedwarsboomd, maar ook te worden gediscrimineeerd op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt. Ook zou de overheid niets doen om de vooroordelen die moslims in toenemende mate tegenover hen koesteren te bestrijden.
Bron: MSN Nieuws
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Ariel »

Moslimleider roept kopten op te knielen
23-02-2011 11:41


CAÏRO – De islamitische geestelijke Yusuf al-Qaradawi, geestelijk leider van de moslimbroederschap in Egypte, heeft christenen tijdens het vrijdaggebed op het Tahrirplein in de Egyptische hoofdstad Caïro opgeroepen om te buigen in een daad van onderwerping aan Allah.

De vrees van koptische christenen in Egypte lijkt hiermee werkelijkheid te worden, berichtte de Amerikaanse nieuwssite WorldNetDaily (WND) dinsdag. In de meeste media bleef onvermeld dat Qaradawi tijdens de ceremonie specifiek christenen aansprak en hun vroeg te buigen voor het vrijdaggebed. De christenen vormden op dat moment een kleine minderheid.

Een koptische christen noemde het verzoek tegenover WND intimiderend. „Of hij het nu meende of niet, dit was een vraag aan christenen te buigen in een daad van onderwerping aan de islam en aan Allah”, zei de man, die anoniem wilde blijven.

„Er hadden zich misschien wel 250.000 mensen verzameld, bijna allemaal moslims. Dus als wij als christenen worden gevraagd om neer te knielen, terwijl we te midden van de menigte een extreme minderheid vormen, is dat intimiderend.”

Volgens de getuige besloten duizenden christenen niet te buigen. Een koptische leider zei te geloven dat Qaradawi’s oproep laat zien dat de islam een grotere rol gaat spelen in Egypte.

Tegelijk gebruikte de islamitische geestelijke zijn preek om christenen ervan te verzekeren dat zij een plek hebben in Egypte. De gebruikelijke opening „O moslims” liet Qaradawi achterwege, ten gunste van „O moslims en kopten.” Hij prees moslims en christenen voor hun gezamenlijke inspanning in de „Egyptische revolutie” en memoreerde wat hij noemde de koptische „martelaren” die eens de Romeinen en Byzantijnen bevochten.

Qaradawi was een tegenstander van Hosni Mubarak. Hij leefde tientallen jaren in ballingschap in Qatar. Zijn terugkeer wordt gezien als het bewijs van een verandering in het voordeel van de moslimbroederschap.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_535929" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Schepsel »

Ook zou de overheid niets doen om de vooroordelen die moslims in toenemende mate tegenover hen koesteren te bestrijden.
Natuurlijk niet. Zoals het corrupt religieus dictatoriaal tuig betaamt valt ze geen menselijkheid of redelijkheid te verwijten en van de groep christenen hebben ze niks te vrezen; zelfs het Westen laat ze barsten. Het enige waar wij toe in staat lijken te zijn is wat mooie rhetoriek over vrijheid en andere mooie zaken als de PVV weer eens wat zegt, we laten die kopten aan bonken barsten en ze zijn verdoemd: De staat waar ze wonen wordt alsmaar gekker. Ik wed dat er veel meer aanvallen en aanslagen komen, en dat de overheid (dwz de marionettentroep met hun omgekochte taxichauffeurs en andere ratten die geen van allen veel hebben met de kopten) steeds minder gaat doen; als er al onderzoek is naar toedrachten zal dat voor de schijn en het mooi doen zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Mahalingam »

Said Musa, die zich in het islamitische Afghanistan heeft bekeerd tot het christendom, is vrijgelaten. Dat heeft de Nederlandse christelijke organisatie Open Doors donderdag laten weten.

Musa werd vorig jaar mei opgepakt omdat hij zich bekeerde tot het christendom en dreigde de doodstraf te krijgen. Volgens Open Doors is Musa Afghanistan intussen ontvlucht. Het lot van Musa en een andere Afghaan was voor de ChristenUnie inzet van instemming met de politietrainingsmissie naar Noord-Afghanistan.

De ChristenUnie vroeg premier Mark Rutte begin februari de Afghaanse president Hamid Karzai te benaderen wanneer de doodstraf voor Musa en een andere man die zich tot het christendom bekeerden, zou worden bevestigd. Het kabinet zegde toe zich voor de twee mannen te zullen inzetten. De Afghaanse christen Shoib Assadullah zit nog vast volgens Open Doors.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... fghaa.html
Zou Nederland daar echt een steentje aan hebben bijgedragen? Zo klink het wel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Ruth »

Raar maar waar, mohammedanen zien de realiteit iets anders dan "normale" mensen....
Al-Zawahri beschuldigt kopten van stoken

Ayman al-Zawahri heeft vrijdag weer van zich laten horen. In zijn bericht beschuldigde hij de koptische leiders ervan aan te zetten tot sektarische spanningen.

(Novum/AP) - De rechterhand van Osama bin Laden, Ayman al-Zawahri, heeft vrijdag opnieuw van zich laten horen. In zijn tweede bericht sinds het begin van de opstand in Egypte, beschuldigde hij de christelijke leiders van Egypte ervan aan te zetten tot sektarische spanningen. Hij ontkende bovendien dat terreurnetwerk Al-Qaida achter de aanslag op een koptische kerk in Alexandrië zat. Bij de aanslag begin januari kwamen 21 mensen om het leven.

Net als in zijn eerdere bericht, van 18 februari, zei Al-Zawahri niets over de massale demonstraties en het terugtreden van de Egyptische president Hosni Mubarak. Hoewel Al-Qaida een voorstander was van de vernietiging van het regime van Mubarak, staan de democratische hervormingen die de betogers bepleitten in schril contrast met de islamitische staat die Al-Qaida voor ogen heeft.

Al-Zawahri besteedde in zijn bericht veel tijd aan de spanningen tussen de islam en het christendom. Maar, zei hij, 'ik wil eerst uitleggen dat Al-Qaida niets te maken heeft met de explosie die plaatsvond in de kerk in Alexandrië'. "De eerste die verantwoordelijk is voor het in lichterlaaie zetten van de situatie is het bestuur van de koptisch-orthodoxe kerk, onder leiding van paus Shenouda III", aldus Al-Zawahri. Hij beschuldigde de kerkleider ervan het idee te verspreiden dat de moslims Egypte hebben bezet. Bovendien willen de kopten volgens Al-Zawahri een eigen onafhankelijke staat vestigen in Egypte en de moslims het land uit werken.
Bron: MSN Nieuws
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geen leven voor christenen onder de islam

Bericht door Ariel »

Oh, wat was het toch mooi. Kopten en Moslims hand in hand op het Tahrirplein in de Egyptische hoofdstad Caïro. Hosni Mubarak was weg, en nu zou alles goed komen. Vrede op aarde in de mensen een welbehagen.
'Zes kopten doodgeschoten in Caïro'
woensdag 9 maart 2011

CAÏRO (ANP) - In de Egyptische hoofdstad Caïro zijn zes kopten doodgeschoten bij religieus geweld tussen christenen en moslims. Dat verklaarde een koptische priester woensdag. Er zouden zeker 45 gewonden zijn gevallen.

,,We hebben in het ziekenhuis de lichamen van zes kopten. Ze zijn allemaal doodgeschoten'', zei priester Samann Ibrahim. In eerste instantie meldde een ziekenhuisfunctionaris dat de rellen aan een persoon het leven hadden gekost.

Het geweld tussen de moslims en christenen brak dinsdagavond laat uit in de arme arbeiderswijk Moqattam toen zich hier zeker duizend kopten verzamelden. Zij protesteerden omdat in deze wijk vorige week een kerk in brand is gestoken.

Kopten maken ongeveer 10 procent van de Egyptische bevolking uit. De afgelopen jaren zijn de spanningen tussen kopten en moslims toegenomen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... -Cairo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie