Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Bericht door Lasteraar »

Veel moslims beweren dat verdoofd slachten niet mag van hun geloof.
Waar is dat te vinden? Van varkensvlees is het te vinden, van onverdoofd slachten niet.
Is het eigenlijk niet een kwestie van cultuur in plaats een kwestie van religie? Een beroep doen religieuze rechten om cultureel bepaalde gewoonten te mogen blijven volhouden?
Kan het zijn dat niet-moslims zich hebben laten afbluffen?

Dus: laat eerst maar eens zien dat moslims geen vlees mogen eten wat op zo vriendelijk mogelijk gedood is, voordat de vergunning verstrekt wordt.

Of heb ik er overheen gelezen?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Bericht door Ariel »

Nee, daar heb je niet over heen gelezen.
Maar er staat ook niet in de koran dat je een dier mag verdoven voor dat je hem slacht, en in de tijd dat Mohammed leefde kon je dieren niet verdoven, dus onverdoofd slachten wordt nu als leidraad gebruikt.

Jij en ik weten dat dit niet logisch en achterlijk is, want een moslim laat zich ook verdoven als hij een operatie moet ondergaan, terwijl ook dat niet gewoon was in Mo's tijd, maar Mohammedanen moeten daar nog achter komen.

Een moslim op ontdek Islam legt het zo uit. Vergeef hem zijn grammaticale en andere fouten.
salaam walaikum.
de vraag van mij was ,of je een dier mag verdoven en daarna slachten ,is dat een methode wat beschreven is in de sharia .
dit methode is nergens beschreven in de hadiet of quran .
de uitleg waar je het over had van uit de quran en hadiet wijst niet naar een methode van verdoving en daarna slachten , ook met je uitleg zoals de sahahba,s het deden met jagen.
en dat is wat ik probeer uitteleggen. de teksten zijn duidelijk maar wat ik zie is dat jij van uit jou stand punt, dat je daar wel een conclusie uit trekt dat het wel zou mogen , maar de bewijzen en teksten wijzen er niet naar , en dat is wat ik er van begrijp.
maar ik heb ook nergens een analogie van een geleerde gevonden of hadiet uitleg dat het zo zou mogen. verdoving is iets wat men in die tyd niet kend maar ook niet op een andere manier deed wat er op zou lijken.jagen met een speer of jacht hond ,wil niet zeggen van uit de hadiet tekst dat het dier verdoofd word,dus ook niet een conclusie dat het zou mogen.jagen met een speer of een scherp voorwerp ,verwijst alleen dat je het dier verwond en dat je dan heel snel bij het dier moet zijn om hem teslachten voor dat het de dood vind.dat is alleen wat we weten uit de teksten.en het beste methode is de methode van de sharia zoals de profeet dat heeft beschreven,dus waarom zouden we naar een alternatief gaan zoeken omdat de kufar of ontwetende moslims vinden dat het dier pijnleid, een speer of scherp voorwerp naar het dier werpen is dat ook niet een manier het dier te verwonden,dus in dit punt zou het ook ook pijnleiden,maar is wel een manier of methode dat beschreven is in de sharia,nergens uit de tekst kan je halen dat het verdoofd word.

maar dit is wat ik er van begrijp ,men hoef niet met me eens te zijn

allah hu alem.

salaampeace.

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Re: Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Bericht door Lasteraar »

Ariel, bedankt voor jouw speurwerk.

De tijd wordt rijp voor een inhoudelijke discussie.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Bericht door Schepsel »

Ik kon de tekst niet lezen :oops: Ik kreeg er al snel hoofdpijn van. Hij doet me ietwat denken aan de schrijfsels van iemand die ik weet met een IQ van 71. ALleen houdt die het tenminste kort en is het door zijn simpelheid tenminste nog wat samenhangender.

Waarom doen ze dan zoveel moeite voor dat halalgebeuren! In de tijd van Mohammed hadden ze ook geen bommen of vliegtuigen...haram! Ze hadden ook andere kleren, dus moderne(re) kleren dragen is ook zondig? Ze zouden eeuwig in de 7e eeuw moeten blijven op die manier.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Driepinter
Berichten: 61
Lid geworden op: za jan 01, 2011 12:54 pm

Re: Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Bericht door Driepinter »

Hoe kan onverdoofd slachten nu in de koran staan. In de 7e eeuw kende ze het begrip verdoving namelijk niet. Ook geen dierenrechten. Laat staan verdoofd slachten.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Onverdoofd slachten voorgeschreven door koran?

Bericht door Schepsel »

Het antwoord staat in de reactie van Ariel :roll:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie