Honourcrimes

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Honourcrimes

Bericht door Dutch »

In moslimlanden is de kuisheid van een vrouw de eigendom van haar familie. Een vrouw die verdacht of beschuldigd wordt van "onkuisheid" gaande van gedachten, roddels over verdenkingen en bewezen feiten, mag door haar vader, man of broer gedood worden, zonder dat de dader ook maar enige veroordeling riskeert. Hij moet dan meestal wel een "vlaag van razernij" ter verdediging inroepen. In negen op de tien gevallen wijst een autopsie uit dat het slachtoffer nog maagd was toen ze overleed! Maar op de strafmaat wordt ook in dat geval niet teruggekomen. Vaders die "de familie-eer redden" worden integendeel als heldhaftig aanzien. Ook meisjes of vrouwen die verkracht zijn worden als "onkuis" bestempeld en worden daarom vaak vermoord....

En hierbij dan te bedenken dat we wel degelijk in de 21e eeuw leven!

Dutch
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Eremoorden zijn ook nog te vinden in Jordanië.
Koningin Noor promoot momenteel haar boek "Een leven in het teken van vrede". Tijdens een interview werd het onderwerp eremoorden in Jordanië aangekaart. Ze geeft toe dat in de praktijk de daders van zulke moorden vaak niet worden vervolgd, dat een voorstel tot wetswijziging dienaangaande door zeer conservatie leden van het Jordaanse parlement (rara van welke strekking zijn die?) keer op keer werd verworpen. Volgens haar zijn eremoorden wél een zeer delicate kwestie, die heel moeilijk aan buitenlanders uit te leggen is...! Ze vergelijkt het een beetje met de grote tolerantie die sommige westerse landen aan de dag leggen tegenover passionele moorden... :shock: :shock: :shock:

Bovendien verwijst ook zij op haar beurt naar de bevoorrechte verworvenheden en vrijheden - economisch, sociaal en politiek - van de moslimvrouw...Ze zegt wél dat dat zo was in de zevende eeuw!

Ik vind Koningin Noor een kwalijk mens...

Dutch
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Hoeveel zou ze geërfd hebben? Dat ze nu een boek moet gaan uitgeven?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ach, ze is gewoon een beetje dom.

http://www.insidedenver.com/drmn/books/ ... 48,00.html
She continued, for example, to drive herself in Jordan - a practice prohibited in some Arab nations. And without any prompting from her husband, Noor converted to Islam - a religion that she says she naturally embraced.
Ja hallo, ze bedoel zeker dat het verwendekoninginneschap haar heel natuurlijk aan kwam waaien. Bovendien, geen woord erover wat er gebeurt als mensen zich niet zo thuisvoelen in deze godsdienst. Daar zijn in haar Jordanië voorbeelden te over van.
"Islam specifically forbids the killing of innocents," Noor says. "It emphasizes tolerance, and it's very name is driven by the word peace."
Dat klinkt dan weer zo bekend. En al die eremoorden in haar land, de vrouwenonderdrukking, de koran die mannen superieur noemt en ze het recht geeft hun 'ongehoorzame' vrouw te slaan, het feit dat normale wetten voor vrouwen niet gelden en noem maar op is dan toevallig allemaal niet islamitisch.
But she says tensions built since Sept. 11 have led many Arabs to believe that Americans don't want to learn about life in Middle East.
Snap ik niet. Is dat dan wat ze bedoel als ze zegt 'it's very name is driven by the word peace'?
Waarom zouden de Amerikanen dankzij 11 september speciale liefde voor het Middenoosten moeten gaan opvatten?
"Today, in particular, there is a prevailing sense that Americans aren't interested in understanding the Muslim faith or the Arab culture - that they believe the distorted images that come across television and film."

Ze heeft gewoon haar ogen en oren dicht. Ze luistert niet waar de kritiek over gaat, en als ze per ongeluk toch onrecht en ongelijkheid waarneemt noemt ze dat 'niet-islamitisch'.

Wat die film betreft heeft ze wel een beetje gelijk. Ik heb heel veel films gezien uit islamitische landen, en daarin zag ik inderdaad goed hoe vrouwen in de tang worden gehouden. Pas zag ik een documentaire over Palestina waarin alle mannen heerlijk van het weer liepen te genieten, terwijl de vrouwen liepen te puffen in dikke gewaden. Waarom moet het leven van vrouwen een straf zijn? Schijnt de zon niet voor iedereen?
Dutch schreef:Ze vergelijkt het een beetje met de grote tolerantie die sommige westerse landen aan de dag leggen tegenover passionele moorden...
Tuurlijk, dat komt voort uit het christendom, dat bijna net zo'n vrouwenhaat kent als de islam. Maar daar is heel veel kritiek op geweest. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat de buren en de familie tegen een jaloerse vent zeggen, die vrouw van jou moet je maar eens om zeep helpen, want zij bezoedelt onze eer. En dat iedereen hem dan nog dankbaar is ook.

Over datzelfde Jordanië van Noor was een paar jaar terug nog een documentaire te zien over verkrachte meisjes die door hun broers werden vermoord om de eer van de familie te redden. En iedereen was blij dat die meisjes waren opgeruimd, want nu was hun eer gered.
En de rechter laat dan nog eens controleren of haar maagdenvlies intact was, om te zien of de moord terecht was.

Door moorden red je je eer!!! Is dat verknipt of niet? Daarbij is eer een islamitisch concept, en eremoord hangt daarmee samen.

Je kan eremoord niet bestrijden zonder de wortel aan te pakken, en de wortel is de godsdienst die de mannen boven de vrouw stelt, en hen het goddelijke recht geeft om de vrijheid van de vrouw te beteugelen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Volgens mij is de islam DE beweging voor mannetjes met gigantische ego-probleempjes. Het is iig geval goedkoper dan een grote dure auto kopen.

Ik word met de seconde dankbaarder dat ik in een westers land geboren ben en dat mijn ouders hun religie voor zichzelf gehouden hebben.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Eremoorden zijn niet Islamitisch,,,als je iemand iets verkeerd ziet doen,moet je hem/haar ADVIES GEVEN,niet vermoorden (op een paar uitzonderingen na,,zoals overspel)
Het is niet nodig om die vrouwen te vermoorden,omdat er vele andere mogelijkheden zijn om ze ''beter'' te maken lijkt mij.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het is niet nodig om die vrouwen te vermoorden,omdat er vele andere mogelijkheden zijn om ze ''beter'' te maken lijkt mij.
Deze bijvoorbeeld ?

4.15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

4.15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent
Dit gaat hier niet over. Dit zegt juist dat je ze niet mag doodmaken en voor ze moet zorgen totdat ze dood gaan of God een weg voor haar opent. (ze met iemand anders kan trouwen bv)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
4.15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent
Dit gaat hier niet over. Dit zegt juist dat je ze niet mag doodmaken en voor ze moet zorgen totdat ze dood gaan of God een weg voor haar opent. (ze met iemand anders kan trouwen bv)
Waar staat dat er voor ze gezorgd moet worden...? Er staat alleen dat ze opgsloten moeten worden totdat ze dood gaan....er staat geen letter over "verzorgen".
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Hé! en wat met de man die samen met die vrouw de ontucht bedreven heeft?

Voor zover ik weet: "it takes two to tango"..... in welk vers staat dat hij eveneens in huis moet worden opgesloten tot de dood hem achtervolgt?
Of is het voldoende dat hij ontkent (zoals bij Amina Lawal: kindje van de engel Gabriel?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik had het mis. Ik weet nou de juiste uitleg van deze Koran vers. Deze vers gaat over sex voor het huwelijk en ook over overspel.
Deze vers is voor de vers over het stenigen/zweepslagen gezonden,dus dit was de straf voor stenigen/zweepslagen,maar daarna is het dus veranderd.
Zoals ik al eerder zei,is de Koran gezonden over 23 jaar en versen over bepaalde situaties gezonden,zoals oorlogen etc.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Dit vers gaat alleen over vrouwen,omdat dat toevallig de situatie/vraag op dat moment was.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Dit vers gaat alleen over vrouwen,omdat dat toevallig de situatie/vraag op dat moment was.
Geef dan het vers over mannen die overspel plegen/vreemdgaan maar eens...
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

hoofdsstuk 24 vers 2 gaat over sex voor het huwelijk,de zweepslagen is de straf daarvan,maar het stenigen komt van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,die heeft ons opgedragen om iemand die overspel pleegt te stenigen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:hoofdsstuk 24 vers 2 gaat over sex voor het huwelijk,de zweepslagen is de straf daarvan,maar het stenigen komt van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,die heeft ons opgedragen om iemand die overspel pleegt te stenigen.
Dank je..
Er wordt alleen gesproken over zweepslagen..voor mannen EN vrouwen.
Dat stenigen is dus een verzinsel van mohammed...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nee hoor dat is geen verzinsel. Er staat al iets van in de bijbel (alle profeten,vrede zij met hun,zijn gekomen met dezelfde godsdienst,dus sommige dingen,als ze niet zijn veranderd/tegengesproken in de Koran/door de profeet Mohamed,vrede zij met hem,,hebben een kern van waarheid)
We zijn zeker dat de profeet,vrede zij met hem,dit heeft opgedragen en elke opdracht van de profeet,vrede zij met hem,,is net zo belangrijk als van God. (op religieus gebied dan)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Nee hoor dat is geen verzinsel. Er staat al iets van in de bijbel (alle profeten,vrede zij met hun,zijn gekomen met dezelfde godsdienst,dus sommige dingen,als ze niet zijn veranderd/tegengesproken in de Koran/door de profeet Mohamed,vrede zij met hem,,hebben een kern van waarheid)
We zijn zeker dat de profeet,vrede zij met hem,dit heeft opgedragen en elke opdracht van de profeet,vrede zij met hem,,is net zo belangrijk als van God. (op religieus gebied dan)
Staat dat stenigen nu WEL in de koran of staat het NIET in de koran...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nee dat staat niet in de Koran. Maar alleen omdat het niet in de Koran staat betekend niet dat het niet hoeft. Zo ook bijvoorbeeld met besnijdenis van mannen en vrouwen,dat staat er ook niet in en dat is ook must.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Nee dat staat niet in de Koran. Maar alleen omdat het niet in de Koran staat betekend niet dat het niet hoeft. Zo ook bijvoorbeeld met besnijdenis van mannen en vrouwen,dat staat er ook niet in en dat is ook must.
Wanneer iets niet in de koran staat...en het MOET toch... van WIE MOET dat dan...?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

God zegt in de Koran dat we naar alles van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,moeten luisteren,dus alle opdrachten die hij ons geeft op religieus gebied is een must voor ons om te volgen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:God zegt in de Koran dat we naar alles van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,moeten luisteren,dus alle opdrachten die hij ons geeft op religieus gebied is een must voor ons om te volgen.
:lol: Zo kan ik het ook.
Ik schrijf een "goddelijk boek" waarin staat dat alles wat IK zeg opgevolgd moet worden... :lol:
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Natuurlijk is eremoord wel islamitisch. Het blijft heel natuurlijk in de islamitische cultuur voortbestaan juist omdat het er zo goed in past. En nu komt het uit de islamitische landen ook naar Europa.

http://www.aftenposten.no/english/local ... eID=722518

In Zweden zijn sinds de eremoord op een Koerdische in 2002 al zestig nieuwe identiteitsbewijzen uitgegeven voor jongeren die op de vlucht zijn voor hun familie, omdat ze niet willen worden uitgehuwelijkt. Ze zijn doodsbang om te worden vermoord, omdat ze weten dat het om een reële dreiging gaat.

In Zweden doet de overheid hier iets aan. In Islamitische landen moedigen regeringen het plegen van eremoord aan, door coulante straffen te geven, en niets te doen aan de tribunalen die door de familieleden worden gehouden, waarin de feitelijke moordenaar, gewoonlijk minderjarig, wordt aangewezen.

Het is juist zo belangrijk om het te hebben over de islamitische achtergrond van de eremoord omdat moslimlanden er zelf helemaal niets tegen doen. Het westen moet het opknappen. Dat gaan wij niet doen door te zeggen: het is niet islamitisch. Het is jammer, de islam heeft 1400 jaar de tijd gehad het verschijnsel uit te roeien. In plaats daarvan zeggen de rechters: dit soort vrouwen móet wel worden vermoord, want als vrouwen konden doen wat ze wilden, zou dat het einde inluiden van de islam. Dat zeggen dus de RECHTERS!!!!

Nu wij het hier krijgen gaan we de wortel aanwijzen, zoals we de wortel van alle vormen van geweld steeds proberen aan te wijzen. Als je er iets aan wil doen, moet je het namelijk blootleggen.
Laatst gewijzigd door nina op vr aug 05, 2005 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Verkrachtingen in Irak blijven ongestraft uit angst voor eremoord.

http://www.iwpr.net/index.pl?archive/ir ... _2_eng.txt
However, because women like Dilzar are often threatened by their families if they admit they’ve been raped, most sex crimes go unreported.

Rezheen, 18, became pregnant after being sexually assaulted by her neighbour but kept the attack secret from her parents.

During the early months of her pregnancy, she was taken to Sulaimaniyah Hospital with pains in her stomach and when a doctor revealed her secret, her father and brothers tried to kill her. Thinking quickly, the doctor said he had made a mistake and Rezheen was not pregnant. “My family went crazy so the doctor hid the baby from them,” said Rezheen.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Zo, de tent is weer open. :D

Kan ik eindelijk een link geven naar dit verhaal, over steniging in Turkije. Ik heb er wel even over nagedacht of ik er aandacht aan zou besteden, want aangezien er geen steniging voorkomt in Turkije, lijkt het er al gauw op of je bezig bent met een ordinaire haatcampagne. Maar volgens mij vertelt deze vrouw gewoon de waarheid, en kan dit niet naar buiten komen vanwege de ontkenningen, de agressie en de dreigingen die het zal opleveren. Het is een feit dat in Turkije eremoorden per familietribunaal worden geregeld. Het is ook een feit dat er grote groepen moslims bestaan die geen seculiere wetten erkennen, en er klandestien eigen rechtsinstellingen op nahouden. Dus het is nog maar een hele kleine stap naar wat deze Yagmur beschrijft over de geschiedenis van haar zuster.

Je hoort wel vaak wat zich allemaal op het Turkse platteland afspeelt, maar niemand waagt zich eraan de beerput open te trekken. Misschien denkt men dat islamitisch extremisme makkelijker te bestrijden is door het gewoon te negeren. Maar als dit waar is, waarom zou niet iedereen dit dan moeten weten?

http://www.faithfreedom.org/Testimonial ... r50313.htm
Alas, my sister had miscalculated my father’s love for her and his obsession with his religion. He became furious. Instead of letting the two young lovers marry and build their nest of love, he took her to the religious elders and they ruled that she had committed adultery. She was sentenced to death by stoning. They showed no mercy even for her unborn child. She had stained the “honour” of the family and the only way to remove that stain was to nip her life in the bud. Her unborn baby was a stain too and that little creature had to be destroyed as well, so my family could live honorably.
I still remember her black eyes; she stared at the sky while she was dug into the ground. She was wrapped in white sheets and her hands were tide to her body. She was buried up to her waist. The rabid mob circled her with stones in their hands and started throwing them at her while the roars of Allah-u-Akbar Allah-u-Akbar added to their frenzy. She twitched with pain as the stones hit her tender body and smashed her head. Blood gushed out from her face, cheeks, mouth, nose and eyes. All she could do was to bend to the left and to the right. Gradually the movements slowed down and finally she stopped moving even though the shower of the stones did not stop. Her head fell on her chest. Her bloodied face remained serene. All the pain had gone. The hysteric mob relented and the chant of Allah-u’Akbar stopped.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Artikel, niet over een eremoord, maar over de sociale achtergrond in de Turkse islamitische cultuur (in Duitsland) waarbinnen eremoorden plaatsvinden.

http://www.physics.leidenuniv.nl
/userwebs/ruud/allochtonen/allochtonen_cultuurstrijd_kelek.htm

De Volkskrant, 23-05-2005, rubriek Passanten, door Sander van Walsum

Naam: Necla Kelek Leeftijd: 48 jaar Nationaliteit: Turks/Duits Vindt: dat Europa in een cultuuroorlog met de islamitische wereld is verwikkeld. Opdracht: bijdragen aan Duitse zelfbewustzijn.

'In plaats van mij te doden verliet mijn vader voorgoed het huis en daarmee gaf hij mij
mijn vrijheid'

Die fremde Braut heet het derde boek van Necla Kelek. En net als haar vorige boeken gaat het over de onderdrukking - uit naam van een onaantastbaar geloof - van de Turkse vrouw. Zij heeft vijftig levensverhalen opgetekend die een indruk geven van de vrijheidsberoving die resulteert uit een gedwongen huwelijk.

Haar eigen vader werd door zijn vrouw aangesproken met een eerbiedig efendi (heer). Als hij thuis kwam van zijn gastarbeidersbaantje, moesten zijn kinderen aantreden voor appel. De rebellie van Necla Kelek begon met de weigering deel te nemen aan dit ritueel. Hij verschafte zich op ruwe wijze toegang tot de kamer waarin zij zich had teruggetrokken en kneep haar keel dicht. Vervolgens verliet hij het gezin. Om nooit meer terug te keren. 'Hij heeft een symbolische eremoord begaan. Maar in plaats van mij te doden, is hij vertrokken. Daarmee heeft hij mij de vrijheid geschonken.'

Vele, zo niet de meeste, Turkse vrouwen is dat niet vergund. Volgens Kelek is de helft van de Turkse vrouwen in Duitsland het slachtoffer van een (door de ouders) gearrangeerd huwelijk. In Die fremde Braut vertellen zij wat de gevolgen waren. Elfi had een dagtaak aan het huishouden van haar schoonouders. Zij kookte voor hen, en zij knipte hun nagels. Buiten kwam zij niet. Zelfs niet om het vuilnis op straat te zetten. Haar schoonouders waren vooral beducht voor een bezoek van de leerplichtambtenaar. Want Elfi was pas zestien toen zij trouwde.

Zoals Elfi zijn er velen in Duitsland. Kelek heeft niet de illusie dat zij de hoeders van de islamitische zedelijkheid kan bereiken. Zij richt zich vooral op de Duitsers: op de artsen die constateren dat Turkse kinderen door hun ouders met brandende sigaretten zijn bewerkt, maar geen aangifte durven doen: op de bewoners van de open samenleving die onverschilligheid voor tolerantie houden, en die aan hun beladen geschiedenis de opdracht ontlenen andere culturen te respecteren. Ook als het respect niet wordt beantwoord.

Zoveel cultuurrelativisme kunnen de Europese samenlevingen zich allang niet meer veroorloven, zegt de gepromoveerde godsdienstsociologe. 'Europa moet trots zijn op zijn verworvenheden en niet te defensief omgaan met universele waarden. Een dwanghuwelijk moet als een vergrijp tegen de menselijke waardigheid worden aangemerkt. Als een vorm van slavernij. We mogen van de minderheden eisen dat zij zich naar deze waarden voegen. Niet integratie moet het doel zijn, maar assimilatie. Niets minder dan dat.'

Tot de gangbare misverstanden in West-Europa behoort, aldus Kelek. dat een religie de status van wet geniet. Erger nog: dat de burgerlijke wetten zouden moeten wijken voor religieuze geboden. Onzin, zegt Kelek. 'Religie is slechts een cultuuruiting.'
Juist het hedendaagse Duitsland is slecht toegerust voor de confrontatie met de islamitische intolerantie, zegt Kelek. 'Omdat men zich schuldig voelt over wat de joden is aangedaan, staat men toe dat Turkse meisjes tot slavinnen worden gedegradeerd. Dat is de wrede ironie van de Duitse geschiedenis.'

Tegen deze achtergrond is zij aangenaam verrast over het welwillende onthaal van haar laatste boek. De minister van Binnenlandse Zaken, Otto Schily, was nadrukkelijk aanwezig bij de presentatie. En de media hebben - zij het aarzelend - het thema 'multiculturele samenleving' geagendeerd. Kelek is echter vooral getroffen door de reacties van 'gewone Duitsers'. De mensen dus die met de Turken samenleven - of ze willen of niet.

'Ik vertolk hun angst. Dat is voor hen al een blijk van erkenning. Zij worden geterroriseerd door agressieve Turkse jongeren. Op hun eigen straten en op hun eigen pleinen. Deze verloren generatie erkent geen Duits gezag. Een docente vertelde mij dat zij een Turkse leerling eens opdracht had gegeven een rochel op te ruimen die hij voor haar voeten had uitgespuugd. 'Daar ben jij voor', had die jongen geantwoord. En zij was in huilen uitgebarsten. Tot innige tevredenheid van die jongen, neem ik aan.'

De tikkende tijdbom onder de multiculturele samenleving moet worden ontmanteld. 'Een andere keuze hebben we niet.' Hoe dat in zijn werk moet gaan? Om te beginnen moeten op scholen en in andere verbanden straffe gedragsregels worden afgedwongen. Naar Amerikaans voorbeeld. Voorwaarde voor een adequate reactie op het islamitisch gevaar is, aldus Kelek, dat het Westen zijn gevoel voor eigenwaarde hervindt. Ook in de contacten met haar Turkse vaderland. 'Ik ben voor toetreding van Turkije tot de Europese Unie omdat ik geloof in de beschavingsmissie van Europa. Tot dusverre heeft Brussel zich echter door Turkije laten misleiden. Turkije doet wat nodig is om het EU-lidmaatschap te bemachtigen. Maar daar blijft het bij. In mentaal opzicht staan de Turken nog altijd met de rug naar Europa.'

IRP: Merk op dat naar Nederlandse ervaringen en inzichten de toestand bij de Turken beter is dan bij de Marokkanen. Dat betekent volgens bovenstaand stuk dat de toestand bij Marokkanen nog slechter is dan bij de Turken.
Plaats reactie