Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

We komen zo dikwijls de teksten van islamapologete en propagandiste Linda Bogaert tegen, steeds opnieuw duiken haar (misleidende) teksten op bij - vooral - bekeerlingensites voor westerse mutsjes die de propaganda van Linda Bogaert (zelf bekeerlinge?) met open ogen binnenslikken en zich totaal niet bewust zijn van de flagrante leugens die daarin verteld worden. Het is naar aanleiding van het verhaal van Nohr, wiens dochter naar islam is overgestapt, waarschijnlijk mede onder invloed van de misleidende propaganda van sites zoals deze, dat ik deze oefening ga maken. We kunnen het altijd als naslagwerk voor anderen gebruiken.


Ik kan het niet aan om telkens een artikel volledig door te nemen, en geef dan maar lukraak een aantal rechtzettingen bij de eerste struikelblok die ik tegenkom die dag. Het is de bedoeling dat ik regelmatig stukjes ga weerleggen (wat niet moeilijk is, enkel tijdrovend) en ze dan telkens hier en op politics.be post. Misschien kan het bijdragen tot een beter inzicht want het is nu wel een feit dat men éérst zelf meer kennis over islam moet hebben, en pas daarna kan zien waar mevrouw Bogaert met uw voeten speelt. Heb je die kennis niet dan klinkt het allemaal heel overtuigend.

De mogelijkheid om haar misleidende informatie te ontkrachten bestaat echter niet op het door Bert Anciaux (lees: de vlaamse belastingbetaler) gesponsorde C.I.E. (nu onder een andere naam verder werkzaam). We zullen ze dus op andere sites moeten plaatsen.

Ik heb al een aantal weerleggingen klaar en zal ze hierna posten.

Ik ben van plan een aantal van deze nota's later de bundelen en ze naar Anciaux te sturen, met de vraag of hij altijd zulke desinformatie steunt met mijn belastingsgeld.

Veel leesplezier ... enne.... wie zich geroepen voelt om ook stukjes te ontkrachten, feel free!

De volledige lijst van korannotities:
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien U ziet dat ikzelf ergens foute gevolgtrekkingen maak, zou ik het zeer waarderen dat je dit vermeldt, zodat ik het kan aanpassen.
Laatst gewijzigd door Manon op vr jan 07, 2011 4:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Ik begin met een leuk kleintje:
te vinden op: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert41.htm
bogaert schreef:Condoomgebruik binnen de context van het huwelijk

Vanuit de islamitische leer is seks beperkt tussen gehuwde partners. Omdat de islam seks niet louter als middel voor voortplanting beschouwt, maar ook als bron van genot en geluk van gehuwde partners, laat de islam binnen het huwelijk het gebruik van het condoom (en van andere voorbehoedsmiddelen) toe. Er is grote eensgezindheid onder geleerden van uiteenlopende strekkingen dat de islam (niet-onomkeerbare) geboorteplanning toestaat. Dit is gebaseerd op overleveringen van profeet Mohamed waarin hij coitus interruptus niet verbood. [4]

«We pasten coitus interruptus toe gedurende de tijd van God's Boodschapper (vrede en zegeningen met hem). Hij kwam het te weten, maar hij verbood het niet.» (gemeld in Muslim, in een andere variant ook gemeld in Bukhari)

Ik weet niet of ik Linda Bogaert hier van valsheid in geschriften kan beschuldigen, of enkel onwetendheid, maar ik vermoed dat het bewuste misleiding is. (noteer dat men de hadith effektief moet WIJZIGEN om er de gevangen slavinnen uit te halen!!!) Ik vind op het zoekwoord "coitus" ook geen enkele hadith in de COMPLETE verzameling van muslim...

Seks is in islam helemaal niet beperkt tot "binnen het huwelijk" want ze mogen volgens Mohammed copuleren met alles wat hun rechterhand bezit (slaven en slavinnen).

33.50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die God u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. God is Vergevensgezind, Genadevol.



De betreffende hadith slaat niet op sex BINNEN het huwelijk! moslims mogen ook sex hebben met "alles wat hun rechterhand bezit" (slavinnen dus):

deze hadith slaat op hun vraag of ze na de veldslag met de gevangen vrouwen coitus interruptus moesten doen zodat ze niet bezwangerd werden.
BUKHARI:
Volume 3, Book 34, Number 432:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

that while he was sitting with Allah's Apostle he said, "O Allah's Apostle! We get female captives as our share of booty, and we are interested in their prices, what is your opinion about coitus interruptus?" The Prophet said, "Do you really do that? It is better for you not to do it. No soul that which Allah has destined to exist, but will surely come into existence.

-------------------


Dit gaat dus helemaal niet over sex als bron van genot binnen het huwelijk, maar gewoon of ze sex met de gevangen vrouwen mochten hebben, omdat misschien hun prijs zou dalen moesten ze door hen bezwangerd geraken!!!!
En dàt beste mensen, is de manier waarop bekeerlinge(?) pseudoniem? Propagandaploeg? Linda Bogaert haar o zo geprezen korannotities maakt.

Dat deze teksten gebruikt worden om vlaamse meisjes te overtuigen zich te bekeren en zich middels deze (duidelijk misleidende teksten) te laten hersenspoelen blijkt voor sommigen geen enkel probleem te zijn.

Noteer dat vele van deze meisjes zich dus op deze teksten beroepen (niet enkel achterlijke trinetjes, maar dikwijls universiteitsstudentinnen!!!! ).Het probleem is dat je zelf eerst de volledige juiste kennis moet hebben zodat je het kan weerleggen zoals hierboven.

Indien je niet weet dat het over gevangen slavinnen gaat, die ze met toestemming van Mohammed mogen verkrachten, volg je de propaganda van Bogaert die er "plaats voor genot binnen het huwelijk" van maakt!


Deze site is MISDADIG!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Staan mannen boven vrouwen?

http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm

Dit uitgebreide hoofdstuk wordt V O L L E D I G en zeer uitgebreid weerlegd op de Belgische site voor ex-moslims.

http://www.exmoslim.org/vrouw%20in%20de ... l%201.html

Het is een aanrader om alle 9 delen even door te nemen. Niet enkel worden de vervalste of foutieve koranverzen eruitgehaald, maar tevens wordt heel duidelijk aangegeven waar het mistspuien begint om de lezer op een verkeerd spoor te zetten.

vb. Dat de "weg naar het paradijs" voor Allah dezelfde zou zijn voor mannen als vrouwen (wat het al niet is) wil nog niet zeggen dat er gelijkberechtiging is in de relatie tussen mannen en vrouwen. Maar ze besteedt er wel een hele paragraaf aan de weg naar Allah!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Godsdientsvrijheid in de Islam

http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________

Gewoon even een handgreepje:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bogaert
De Koran stelt bij herhaling dat mensen vrij zijn te geloven wat ze willen.

"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)

Daarbij hoort ook de keuze ongelovig te zijn.

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Er is dus niet alleen de vrijheid van om het even welke van de Profeten te volgen, maar er is ook de vrijheid God de rug toe te keren of te geloven dat God helemaal niet bestaat.
Ik heb hieronder vers 18.29 volledig gezet.
Zo kan U zien dat het helemààl niet gaat over de vrijheid om gelijk welke Profeet te volgen (want degene die niét volgen gaan naar de hel).
Het gaat trouwens helemaal niet over de vrijheid van godsdienst, maar over het verhaal van de Slapers van Efeze.


Citaat:
18.29. Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank
.
"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)
Dit is geen aanduiding aan christenen, joden en anderen om hun eigen geloof te behouden! Dit slaat op Mohammed zelf die vriendelijk gevraagd werd om zijn godsbeeld mee met de andere goden in de ka'aba te zetten, zodat ieder zijn eigen god kon aanbidden (dàt is vrijheid van godsdienst). Maar Mohammed weigerde dit, met dit zeer vriendelijk vers (hij had toen nog geen macht). Raar genoeg was het niet meer zo vredelievend toen hij een groter leger had en de polytheisten de pan in hakte!

----------------

Het is toch werkelijk wraakroepend dat men voor zulke islampropagande geld van de VLAAMSE BELASTINGBETALER uittrekt! Dat onze kinderen door deze propaganda gehersenspoeld zich gaan bekeren, trouwen met ene Mohammed en op slag 7 moslimkinderkes maken!

Ik geloof niet dat "Linda Bogaert" bestààt, als ze bestààt dan wens ik haar alle onheil toe! In naam van al de moeders wiens dochters dankzij haar leugens hun leven in de prak rijden.
Je kan Linda Bogaert niét emailen, je kan géén commentaar geven, je kan deze flagrante leugens NIET rechtzetten!

Wie zit daarachter?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Nog een goeike uit het hoofdstuk over godsdienstvrijheid:

Let goed op:

Linda schrijft:


Citaat:
Het vers 47:4 vormt daarop een uitzondering: in een oorlogssituatie kan het doden van de vijand onder bepaalde omstandigheden in het heetst van de strijd toegestaan zijn als men om logistieke en militaire redenen niet in staat is gevangenen te nemen. Dit is dus ook weer geen algemene oorlogsregel, want in andere oorlogsomstandigheden, als de militaire mogelijkheden het toestaan, beveelt de Koran aan de vijand krijgsgevangen te nemen om hem later weer vrij te laten, zoals blijkt uit het vervolg van hetzelfde vers:

"... maar wanneer jullie dan de overhand over hen gekregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen lost te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. " (Koran 47:4)

Het is nu duidelijk dat vers 47:4 de krijgswet tot voorwerp heeft, en in se niets te maken heeft met geloof of ongeloof. Het vers spreekt de algemene regel van godsdienstvrijheid dus helemaal niet tegen, en is al zeker geen algemene regel die stelt dat ongelovigen moeten gedood worden. Het vers handelt uitsluitend over respectievelijk doden of krijgsgevangen nemen van de vijand in een oorlogssituatie

.
Very conveniently heeft ze hier wéér het volledige vers 47.4 NIET weergegeven, dus zullen wij het even voor onze gesubsidieerde Veet gebruikster doen:
47.4. Wanneer u de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer u overwinnaar bent, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Maar Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
Hoezo? niks met godsdienstvrijheid te maken? Hoezo "krijgsgevangenen"... me dunkt gaat het hier toch wel over ongelovigen.

En wat zou Linda denken van volgend vers dat ze nog meer conveniently helemààl heeft weggelaten in haar "islam is voor godsdienstvrijheid" artikel:
9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
godsdienstvrijheid hein?
en dit?
Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar u hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
godsdienstvrijheid?

Me dunkt lijkt dit meer op de godfather trilogie met "I'll make you an offer you can't refuse": betalen of kop eraf.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

.2.2.2. De Koran over doodstraf
bogaert schreef:Een van de verzen waarnaar verwezen wordt om de doodstraf van overheidswege op religieuze gronden te legitimeren, is:

«Derhalve hebben Wij aan de Israëlieten voorgeschreven dat wie iemand doodt, anders dan voor doodslag of wegens verderf zaaien op de aarde, is alsof hij de mensen gezamenlijk heeft gedood en dat wie iemand laat leven is alsof hij de mensen gezamenlijk heeft laten leven. Onze gezanten zijn tot hen met de duidelijke bewijzen gekomen, maar velen van hen waren daarna op de aarde toch onmatig.» (Koran 5:32).
Blijkbaar heeft Linda niet door dat dit vers enkel geldt voor de JODEN, en dus niet voor de moslims, want die mogen wel doden.

Zeer conveniently is ze dat vervolgvers vergeten te vermelden:

5.32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna - velen hunner op aarde tot over treders.

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
nochtans vervolgt Bogaert:


Citaat:
2.2.2.3. Ontradende factoren
bogaert schreef:Hoewel de Koran voor een beperkt aantal misdrijven de doodstraf vermeldt, bevat de Koran tegelijk ook elementen om de doodstraf te ontraden.

Enerzijds legt de Koran de lat van de bewijslast zeer hoog. De Koran stelt dat wie een mens doodt, behalve in het recht, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (Koran 5:32). De last op de rug van rechters in misdrijven waarvoor de doodstraf geldt is dan ook bijzonder zwaar - vergist men zich, dan is de eigen ziel onnoemelijk bezwaard en laadt men zich een zonde op de schouders die vergelijkbaar is met het vermoorden van de hele mensheid, wat zal resulteren in een eeuwig verblijf in de hel. De doodstraf kan dan ook maar uitgesproken worden als het risico op vergissing onbestaand is. Dat maakt het zelfs voor hadd-misdrijven in de feiten vaak onmogelijk de doodstraf als strafmaat op te leggen vermits vaak niet voldaan kan worden aan de hoge eisen van bewijslast.
je moet het maar kunnen, zulk verhaaltje uit je duim zuigen, terwijl het enkel over een vermelding naar de JODEN gaat.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Ariel »

circe schreef:[Ik geloof niet dat "Linda Bogaert" bestààt, als ze bestààt dan wens ik haar alle onheil toe! In naam van al de moeders wiens dochters dankzij haar leugens hun leven in de prak rijden.
Je kan Linda Bogaert niét emailen, je kan géén commentaar geven, je kan deze flagrante leugens NIET rechtzetten!

Wie zit daarachter?
Er zijn genoeg "Linda Bogaerts" te vinden op google afbeeldingen. Maar staat de echte Linda daar ook tussen ? Ik betwijfel het.

http://www.google.com/images?hl=nl&expI ... 35&bih=623" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Hoe sla ik mijn vrouw?
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm#geweld" onclick="window.open(this.href);return false;



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linda Bogaert
2.Stel nu dat {adribu} betekent: ontwijken, vermijden, eventueel zoals Mohammed Abdul Malek 17 voorstelt: tijdelijk verlaten.

◦4:34 luidt nu: mevrouw veroorzaakt huwelijksproblemen, meneer spreekt er haar over aan, als dit niet helpt verlaat hij het echtelijk bed (hij ontzegt zichzelf het recht op seksuele satisfactie); wanneer ook dit niet helpt, ontwijkt hij haar in alle andere opzichten (verbaal, enz.), verlaat hij desnoods tijdelijk het echtelijk dak (en ontzegt hij zich dus nog meer huwelijksrechten), in de hoop dat dit voor voldoende afkoeling zorgt en met in het achterhoofd het scheppen van ruimte voor een verzoening (4:35). Dit is al een veel logischere opbouw.
Ik neem aan dat "Linda" hier een loopje neemt met het gezond verstand van de lezer. Als de muzelmaanse vrouw ongehoorzaam is, dan gaat de MUZELMAN zich vanalles ontzeggen?????

Ocharme de sukkelaar, hij laat de ongehoorzame Trees alleen in haar bed en "ontzegt zichzelf het recht op seksuele satisfactie"... bij die vrouw alleen natuurlijk. Hijzelf duikt gewoon in bed bij echtgenote 2 of 3 of 4! wat dacht ge.
En wanneer dàt niet helpt, dan gaat HIJ zijn eigen huis verlaten? de moslimman verlaat ZIJN EIGEN HUIS om zo ruimte te geven aan zijn ongehoorzame vrouw waarvan hij voogd is en die hem onderdanige gehoorzaamheid is verschuldigd.... ja hoor Linda, pak nog een borreltje meid!


Citaat:
◦Afgeleide betekenis op grond van 24:2 (gelijke daden, gelijke sancties) zou dan opleveren dat, omgekeerd, wanneer een man huwelijksproblemen veroorzaakt, de vrouw desnoods ook een paar van haar huwelijksrechten (tijdelijk) opschort, met het oog op het bewerkstelligen van een verzoening.
En dit is nu precies wat vers 4:128 van de Koran, het vers dat handelt over huwelijksproblemen veroorzaakt door de man, zegt:

"En als een vrouw van haar echtgenoot {nushuz} vreest dan is het voor beiden geen vergrijp als ze zich met elkaar verzoenen; verzoening is beter..." (Koran 4:128)
Hier krijg ik weer braakneigingen van.

Blijkbaar kon Lindatje het woord "nushuz" niet vertaald krijgen, vandaar dat ze het in het arabisch zegt. Klinkt beter.
wat zegt het vers?
4.128. Als een vrouw mishandeling of onverschilligheid van haar man vreest, zal het geen blaam voor hen zijn als zij een verzoening met elkander tot stand brengen - verzoening is het beste. De mensen zijn tot gierigheid geneigd. En als gij goed doet en rechtvaardig zijt, waarlijk dan is God op de hoogts van wat gij doet.
m.a.w. hier is helemaal geen sprake van dat de vrouw de man mag straffen (waarmee? door hem uit haar bed te jagen? dat was toch een straf voor haarzelf als ZIJ ongehoorzaam was?)
en in dat geval mag haar man hààr dus slaan:
http://www.memritv.org/clip/en/2600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Enfin, als straf gaat zij haar huwelijksrechten dus opschorten volgens Linda (waar staat dat in feite?)
In ieder geval zegt het koranvers gewoon dat als de vrouw vreest dat ze door de man mishandeld wordt, dat het aangewezen is dat ze hem gaat VERGEVEN. PUNT.

---------
Enfin, volgens Linda mag de muzelman zijn vrouw niet slaan (alhoewel dit over de ganse islamitische wereld gewoon gebruik is, netjes volgens de koran, mèt zelfs de nodige aanwijzingen wààr ze mogen slaan), maar moet hij dus zijn eigen huis verlaten.... hoe slaagt ze erin.

Een volledige professionele weerlegging van deze lapsus vindt U op:

http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
circe schreef:[Ik geloof niet dat "Linda Bogaert" bestààt, als ze bestààt dan wens ik haar alle onheil toe! In naam van al de moeders wiens dochters dankzij haar leugens hun leven in de prak rijden.
Je kan Linda Bogaert niét emailen, je kan géén commentaar geven, je kan deze flagrante leugens NIET rechtzetten!

Wie zit daarachter?
Er zijn genoeg "Linda Bogaerts" te vinden op google afbeeldingen. Maar staat de echte Linda daar ook tussen ? Ik betwijfel het.

http://www.google.com/images?hl=nl&expI ... 35&bih=623" onclick="window.open(this.href);return false;
neenee Ariel: ik heb ook al gezocht op Facebook, bij de pagina van Herman De Ley : zelfs dààr staat ze niet bij zijn "vriendjes".

Op politics is iemand die wil beweren (hij is moslim) dat HIJ haar info gaf over bepaalde onderwerpen (yeah right). Ik heb hem gevraagd of hij haar persoonlijk heeft ontmoet of enkel via mail.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Ariel »

Met deze link kom je gelijk bij de evaluatie van Linda Bogaerts interpretatie van soera 4:34


http://www.answering-islam.org/Dutch/m/ ... ert434.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

De Jihad volgens Linda Bogaert

zie: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

linda bogaert schreef:1. Betekenis van het woord 'jihad'
2. Soorten jihad

a. Jihad an-Nafas: de strijd tegen het verwaande zelf
b. Jihad ash-Shaytan: verzet tegen Satan
c. Jihad ahlu ath-Thulm: inzet voor sociale rechtvaardigheid en tegen onrecht
d. Jihad al-Kuffar: indijken van ongeloof door verspreiding van kennis van geloof
e. Jihad al-Bid'ah: zuiver houden van het geloof door afwijzen van afwijkende innovaties
f. Jihad al-Munafiqeen: doorprikken van hypocrisie
g. Jihad al-Asghar: gewapende strijd tegen aanval en bezetting - een 'heilige' oorlog?

3. Middelen om jihad te beoefenen
4. Beloning voor de Mujahid: hoop op Gods Barmhartigheid en toegang tot het Paradijs

Epiloog

Tekst gehaald van: http://www.exmoslim.org/jihad%20volgens ... gaert.html
Wij verwijzen in onze artikels regelmatig naar een interessante reeks teksten die je kan vinden op volgende link Koran notities door Linda Bogaert van het (inmiddels opgedoekte - nota van Circe: zie volgende post) CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA verbonden aan de Universiteit van Gent.

Linda Bogaert heeft een prachtige reeks artikelen bijeengeschreven. Ze denkt en schrijft als een echte moslima. Zij gaat gevoelige onderwerpen niet uit de weg en slaagt erin om de Islam voor te stellen als de meest vreedzame godsdienst. Zij gaat uit van algemeen aanvaarde mensenrechtenprincipes en bewijst steevast dat de Islam hiermee in overeenstemming is. Dat deze versie van de Islam door alle islamitische geleerden tegengesproken wordt en nog in geen enkel islamitisch land bestaan heeft, ook niet ten tijde van Mohammed zelf, is geen obstakel.

Deze niet-bestaande versie van de Islam is gebaseerd op een erg selectieve lezing van de Koran en de Hadith waarbij Linda grote gedeeltes “wegdenkt”. Daarnaast leest zij in bepaalde passages van de islamitische bronteksten zaken die er niet staan, maar waarvan zij wenste dat zij er zouden staan. Zij beschikt daarnaast over een “gezonde” dosis cognitieve dissonantiewaarbij zij de minder fraaie kanten van de Islam rechtpraat hetgeen enkel kan door zichzelf tegen te spreken zoals jullie verder zullen kunnen vaststellen. Linda gebruikt hierbij redeneringen die praktisch “standaard” zijn bij Westerse apologeten van de Islam.

We raden aan om het artikel “Jihad: geloof in woord en daad” op de website van het CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA eerst eens volledig door te nemen en dan hieronder het artikel samen met onze commentaren te lezen. Veel plezier!

We geven hieronder de samenvatting samen met onze commentaar.

Voor de volledige tekst, klik hier.
Laatst gewijzigd door Manon op vr jan 07, 2011 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Even een stukje over het "Opdoeken van het C.I.E."



Lees hier het artikel uit MO
Een nieuw kenniscentrum voor islam in Vlaanderen
25 november 2008(MO* ) —Op 9 december wordt het Expertisecentrum voor Islamitische Culturen in Vlaanderen (ECICV) officieel aan pers en publiek voorgesteld. MO* vroeg voorzitter Abdelhay Ben Abdellah of er nog wel behoefte was aan zo een nieuw centrum. .Volstaan moskeeën, Moslimexecutieve en andere initiatieven niet?
Abdelhay Ben Abdellah: De Executieve van de moslims van België is belast met het administratief beheer van de islamitische eredienst. Dit orgaan wordt vaak ook aanzien als symbolische vertegenwoordiging van de moslimgemeenschap. Die ambitie hebben wij met het ECICV zeker niet. Wij willen eerder een antwoord bieden op een aantal bekommernissen op het terrein, door het ontwikkelen, inventariseren en verspreiden van kennis over islam als cultuuruiting. Het ECICV is geen theologisch centrum, maar een kennissencentrum dat de islam op de eerste plaats benadert als cultuuruiting, als erfgoed, als historisch en maatschappelijk gegeven, in al zijn diversiteit.




En volgens HLN:

Citaat:
Anciaux lanceert Expertisecentrum Islam


Vlaams minister van Cultuur Bert Anciaux heeft in Brussel zijn Expertisecentrum voor Islamitische Culturen in Vlaanderen (ECICV) voorgesteld. Zowel de overheid als de bevolking kan er terecht voor informatie over de moslimcultuur in ons landsdeel.

"Uit een onderzoek dat ik heb laten uitvoeren door de Universiteit Gent, blijkt dat de vraag naar kennis over de islam groot is", aldus Bert Anciaux. "Onze voornaamste bron van informatie is immers niet het contact met moslims, maar de media, die al te vaak een vertekend beeld schetsen."

Nood aan objectieve informatie
Zowel de bevolking, de media en het middenveld als het onderwijs hebben volgens de minister een grote nood aan objectieve informatie over de moslimcultuur. "Die behelst immers meer dan religie alleen", aldus Anciaux. "Het is ook een cultuur en een beschaving."

De minister trok in 2008 al 140.000 euro uit voor de oprichting van een Expertisecentrum. Daar komt vanaf 2009 een jaarlijkse subsidie van 200.000 euro bij. Dat bedrag moet het centrum in staat stellen informatie over de moslimcultuur te verzamelen en te verspreiden.

Academisch onderzoek
"We gaan zelf informatie stockeren, maar ook inventariseren wat er bestaat in Vlaanderen", licht voorzitter Abdelhay Ben Abdellah toe. "Daarnaast willen we ook de aanzet geven tot academisch onderzoek naar de islamcultuur in Vlaanderen. Op die manier vormen wij de brug tussen de academische wereld en het publiek."

Het Expertisecentrum opent binnen enkele weken de deuren in de Gallaitstraat in Schaarbeek en is voor iedereen toegankelijk. Het gebouw zal ook worden gebruikt voor debatten en seminaries rond moslimcultuur in Vlaanderen. (belga/adv)
09/12/08 15u15
Ik neem aan dat hij met "universiteit van Gent" het CIE van Herman De Ley of Linda Bogaert van het CIE is gaan vragen of ze nog wat centen kunnen gebruiken om nog een ergere suikerversie van islam te gaan promoten?

en ja hoor, ze geven "de fakkel door"...waarom moeten we dan 200.000 EURO per jaar ophoesten?

wat staat daar?????


Citaat:
Daarnaast fungeerde het Centrum eveneens als een dialoogcentrum waarbij de Europese islam een universitair en maatschappelijk gelaat kreeg. Vandaag, op 9 december, wordt deze belangrijke functie beter gedragen en uitgevoerd door het Expertisecentrum voor Islamitische Culturen in Vlaanderen. Het ECICV is een onafhankelijk centrum dat de ontwikkeling, inventarisering en verspreiding van kennis over islam als cultuuruiting beoogt. De realiteit in Vlaanderen is divers en pluralistisch en islam maakt daar een onlosmakelijk en onvervreemdbaar deel van uit. Het ECICV vertrekt van de veronderstelling dat wederzijdse kennis en interactie van diverse groepen van cruciaal belang is voor het welslagen van een open, democratische en diverse samenleving. Vanuit dit opzicht beoogt het kenniscentrum op gedegen wijze informatie te verschaffen over islam als cultuuruiting, en zo in te spelen op de noden en behoeften van zowel moslims als niet-moslims.
Voilà.
als het hen uitkomt is het vrijheid van godsdienst, anders is het scheiding tussen kerk en staat, maar als er centen moeten komen voor de VERSPREIDING (lees de missionering à la Bogaert) dan noemen ze het "cultuur"!

We zijn gewaarschuwd.

Ben ik nu de enige die deze ontwikkelingen met AFGRIJZEN bekijkt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Wetenschap en geloof in de Koran

http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De Koran vraagt geen blind aanvaarden, maar moedigt een dynamische verhouding aan tot de werkelijkheid en schrijft daarvoor bevraging en observatie voor.

Tradities mag men niet zomaar verder zetten. Er wordt herhaaldelijk gesteld dat het feit dat een vorige generatie er een bepaalde opvatting op nahield, op zich geen voldoende reden is om die opvatting te blijven huldigen.

"En als tot hen gezegd wordt: "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij: "Welnee, wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen?". (Koran 2:170)
De Koran plaatst de mens dus voor een grote eigen verantwoordelijkheid: als men denkt dat anderen het verkeerd voorhebben, moet men de zaak in vraag durven stellen en onderzoeken. Men kan zich niet verschuilen achter de onkunde van anderen. Met deze dynamische houding tegenover de werkelijkheid, moedigt de Koran aan de Schepping te bestuderen en te analyseren, om zo de wetmatigheden erin te ontdekken.
Raar, ik zou gezworen hebben dat dit vers slaat op het volgen van de wetten van Allah en niet die van hun voorvaderen...... hoezo in vraag stellen en onderzoeken?

  • 169. Hij gebiedt u alleen, wat kwaad en wat onrein is en dat u over Allah zegt, wat u niet weet.

    170. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen Allah heeft geopenbaard", zeggen zij: "Nee, wij zullen datgene volgen, wat wij onze vaderen zagen volgen". Zelfs al hadden hun vaderen in het geheel geen verstand en volgden zij ook de rechte weg niet?

    171. De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.
Wacht, eventjes de tafsir erbij halen:


Citaat:
The Polytheist imitates Other Polytheists

Allah states that if the disbelievers and polytheists are called to follow what Allah has revealed to His Messenger and abandon the practices of misguidance and ignorance that they indulge in, they will say, "Rather. We shall follow what we found our fathers following,'' meaning, worshipping the idols and the false deities. Allah criticized their reasoning:

[أَوَلَوْ كَانَ ءَابَاؤُهُمْ]

((Would they do that!) even though their fathers), meaning, those whom they follow and whose practices they imitate, and:

[لاَ يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلاَ يَهْتَدُونَ]

(...did not understand anything nor were they guided) meaning, they had no sound understanding or guidance. Ibn Ishaq reported that Ibn `Abbas said that this was revealed about a group of Jews whom Allah's Messenger called to Islam, but they refused, saying, "Rather, we shall follow what we found our forefathers following.'' So Allah revealed this Ayah (2:170) above."



Ahum Linda? wetenschap? eigen verantwoordelijk? zelf op zoek gaan? evolutie? bestudering van de schepping? Ik zeg maar wat hoor, blijkbaar doe jij dat ook.

Volgens mij staat hier gewoon dat ze de wetten en regels van Allah moeten volgen, niks eigen onderzoek naar wetenschap, en vooral niet blijven volgen wat hun ouders deden.

--------------

Het is toch wel godgeklaagd: ik open gewoon 1 notitie en àlles wat je leest blijkt dus één grote leugen en desinformatie te zijn. Ik kan echt maar één ding per dag bespreken, want ik word hier dus wel pisnijdig van; zulke constante (in élke notitie zijn er tig keer misleidende teksten te vinden) desinformatie stuit me gewoon tegen de borst en is een flagrante aanval op mijn rechtvaardigheidsgevoel

Morgen meer !
Ik trek dat mens gewoon door de mangel - moest ze bestààn - en ik zou haar ooit tegenkomen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Dhana »

Toen ik me voor eerst ging verdiepen in de islam heb ik veel van haar gelezen en ik dacht werkelijk dat zij de waarheid in pacht had. Totdat ik zelf ging denken en dus niet meer voor me liet denken.

Als ik haar verhandelingen lees stijgt het bloed me nu inderdaad naar het hoofd van kwaadheid. Of het is een reuze muts die het allemaal werkelijk zo gelooft of ze is een pure bedriegster.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door peter calluy »

Zeer goed werk dames ! :cool:

Ik heb hier sinds gisteren ' the reliance of the traveller ' liggen. Hét standaard werk van de gebundelde sharia wet.

Heel goed bruikbaar en overzichtelijk.

en tja Linda, ik kan er echt niks zinnig over zeggen.........

wel een liedje, " breng die ratio naar lindaaaa____t'is misschien niet te laaaat :violin: :wacko: :prop: :tomato:

Peter
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Dhana schreef:Toen ik me voor eerst ging verdiepen in de islam heb ik veel van haar gelezen en ik dacht werkelijk dat zij de waarheid in pacht had. Totdat ik zelf ging denken en dus niet meer voor me liet denken.

Als ik haar verhandelingen lees stijgt het bloed me nu inderdaad naar het hoofd van kwaadheid. Of het is een reuze muts die het allemaal werkelijk zo gelooft of ze is een pure bedriegster.
Het is werkelijk godgeklaagd. En ja, ik wil er werk van maken en de politiek inlichten. Eerst nog wat meer "korannotities" ontkrachten. Ze leest hier mee Dhana, dus misschien haalt ze zelf haar desinformatie off line voordat ze wordt aangeklaagd wegens valsheid in geschrifte.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Dhana schreef:Toen ik me voor eerst ging verdiepen in de islam heb ik veel van haar gelezen en ik dacht werkelijk dat zij de waarheid in pacht had. Totdat ik zelf ging denken en dus niet meer voor me liet denken.

Als ik haar verhandelingen lees stijgt het bloed me nu inderdaad naar het hoofd van kwaadheid. Of het is een reuze muts die het allemaal werkelijk zo gelooft of ze is een pure bedriegster.
Het is werkelijk godgeklaagd. En ja, ik wil er werk van maken en de politiek inlichten. Eerst nog wat meer "korannotities" ontkrachten. Ze leest hier mee Dhana, dus misschien haalt ze zelf haar desinformatie off line voordat ze wordt aangeklaagd wegens valsheid in geschrifte.

Je maakt er echt werk van, Circe... Hoop dat het wat uithaalt. Hoe weet je dat ze mee leest hier?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Ariel »

Prachtig als ze hier werkelijk mee leest.
Misschien kan ze de site van Jan eens bezoeken, zodat ze ziet dat haar leugens één voor één ontmaskerd zijn.
Wat een mens al niet doet om geld te verdienen. Ze heeft geen moeite om voor wat euro's haar volk te verraden. :yuk:

http://www.exmoslim.org/vrouw%20in%20de ... l%201.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Dhana »

Kan iemand mij het kort vertellen wat er aan de hand is? Ik ben de draaad kwijt
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Op politics kreeg ik onverwacht "medewerking" van een moslimse medeposter:
http://forum.politics.be/showpost.php?p ... stcount=38" onclick="window.open(this.href);return false;
TomCruse schreef:Verder heb ik vroeger regelmatig met L Bogaert en De Ley contact gehad net op het ogenblik dat het ECI werd opgedoekt en vervangen door het ECVICV nu geleid door Ben Abdellah Abdelhay.

De contacten zijn niet altijd even vriendelijk verlopen want ik beschuldigde hen destijds al van een zekere naïviteit.
Op vraag van de voorzitter van het ECVICV heb ik mij kandidaat gesteld om aan dit initiatief mee te werken maar deze werd ondanks grote nood niet weerhouden.
Waarom? Slechte verhoudingen met de beheerders van het ECI waar een en ander in het verkeerde keelgat geschoten was, ik weet het niet.
Het ECVICV lijkt een doodgeboren kind want nooit komt er een voldoende aantal leden naar de vergaderingen om geldig te kunnen stemmen.
Wat heeft B. Anciaux er nog mee te maken?

Dit gezegd zijnde : uit de Korannotities van L. Bogaert kan je leuke dingen halen omdat ze specifieke onderwerpen uitpluizen.
De politiek van het onderzoek was echter duidelijk: De zaak zo rooskleurig mogelijk voorstellen om de Islam maar niet in een kwalijk daglicht te stellen.
Op zich een positief gegeven maar ook misleidend als het ernstig wordt.
Dat heb ik haar ook gemeld en ze heeft toegegeven dat bekeerlingen inderdaad soms uit hun illusie wakker worden geschud door de harde realiteit als er van gedachten wordt gewisseld met "echte" moslims.
Plots weet je dan niets meer en heb je alles verkeerd begrepen.

Je hebt dat dus goed weergegeven en haar die verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven
.
Natuurlijk kan hij me niet volledig gelijkgeven, dus wordt het cirkeltjes draaien, maar zijn boodschap is wel duidelijk:
Dat je gelijk hebt naar haar toe betekent niet dat al wat je vertelt over de islam de waarheid is. Het is jouw waarheid.
Ik heb mijn waarheid. De moslimgemeenschap heeft haar waarheden volgens de sekten waartoe ze behoren, de strekkingen.

Ik waarschuw al jaren tegen bepaalde strekkingen die hier ongehinderd scholen mogen oprichten en bijeenkomsten organiseren in openbare instellingen.
Het is roepen in de woestijn.
En het is nu te laat. Het hek is van de dam en er is geen houden meer aan.
Het is dekking zoeken tegen wat komen gaat.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Volgende opmerking komt ook van moslim TomCruse:

Het betreft commentaar op de korannotitie over "omgaan met niet-moslims".

http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

(ik ga geen specifieke stukjes copy/peesten, want als je onderstaande leest dan weet je dat het hele artikel van Linda Bogaert zuiver bedrog is).

LINDA BOGAERT schreef:Inhoud:
2. Algemene omgansgvoorschriften tegenover niet-muslims

2.1. Gewaarborgde godsdienstvrijheid
2.2. Respect
2.3. Rechtvaardigheid
2.4. Mildheid en geduld tegenover Islam-haters
2.5. Geen spot- en scheldpartijen maar zachtmoedigheid en matiging
2.6. Houding ten aanzien van niet-Muslim buren: goede werken en verdraagzaamheid
2.7. Afwijzen van racisme en hoogmoed

3. Omgaan met Ahl Al-Kitab (de Mensen van het Boek)

3.1. Algemene richtlijn: benadrukken van spirituele verwantschap
3.2. Bespreking van vers 5:51
En nu dus de ontkrachting door een moslim zelf:
Moslim TomCruse op politics schreef: Volgende tekst heb ik vroeger aan W. Nonneman (UA), A.DeZutter (OV) en D.Verhofstadt (Pandora) gestuurd omdat zij opkwamen voor meer begrip voor de moslim.

Het oordeel over vriendschap en omgang met de ongelovigen

Samengesteld en vertaald door A. M.

Shaykh Saalih al-Fawzaan zei: Er is niets verkeerd met het bezoeken van ongelovigen om hen op te roepen naar Islam. De Profeet (SallAllahu 'Alaihi Wassalam) bezocht zijn vaderlijke oom Abu Taalib toen hij op sterven lag en riep hem op naar Islam, en hij bezocht de Joodse jongen en riep hem op naar Islam.

Maar ongelovigen bezoeken om een goede tijd met hen te hebben is niet toegestaan, omdat het verplicht is hen te haten en hen te mijden. Het is toegestaan om hun geschenken te accepteren omdat de Profeet (SallAllahu 'Alaihi Wassalam) geschenken accepteerde van sommigen van de ongelovigen, zoals het geschenk van al-Muqawqis de heerser van Egypte. Maar het is niet toegestaan ze te feliciteren op de gelegenheid van hun festiviteiten omdat dit hun bevrienden en het goedkeuren van hun onwaarheid impliceert.

Al-Muntaqa min Fataawa al-Shaykh al-Fawzaan, 1/255


Shaykh Ibn Baz (Rahimahullah) heeft gezegd:

Eten met een kaafir is niet haraam als het noodzakelijk is dat te doen, of als dat een of ander shar'i belang dient. Maar zij moeten niet worden genomen als vrienden. Dus je moet niet met ze eten zonder shar'i reden of zonder shar'i doel. Je moet niet met ze zitten en kletsen en lachen met hen. Maar als er een reden is om dat te doen, zoals eten met een gast, of om ze uit te nodigen naar Islam of hen te leiden naar de waarheid, of voor een of ander andere shari' reden, dan is het OK.

Het feit dat het voedsel van de Mensen van het Boek halaal voor ons is betekent niet dat we ze als vrienden en metgezellen mogen nemen. Het betekent niet dat we mogen eten en drinken met hen zonder reden en zonder doel. En Allah is de bron van kracht.

Majmoo’ Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi’ah li Samaahat al-Shaykh al-‘Allaamah ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz (Rahimahullah), vol. 9, p. 324


Shaykh Muhammad al-Saalih al-'Uthaymeen (Rahimahullah) werd gevraagd over het oordeel over mengen met de kuffaar en hen vriendelijk behandelen hopende dat zij Moslims zullen worden. Hij antwoorde:

Ongetwijfeld is de Moslim verplicht de vijanden van Allah te haten en om hen te verwerpen, omdat dit de weg is van de Boodschappers en hun volgelingen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

''Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden: "Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft."

[al-Mumtahanah 60:4]

''Gij zult geen mensen vinden die in Allah en de Laatste Dag geloven, terwijl zij iemand liefhebben die Allah en Zijn boodschapper tegenwerkt, zelfs al waren dezen hun vader of hun kinderen, of hun broeders, of hun verwanten. Dezen zijn degenen, in wier hart Allah geloof heeft ingegrift en die Hij gesterkt heeft met Zijn Geest.''

[al-Mujaadilah 58:22]

Gebaseerd op dit, is het niet toegestaan voor een Moslim om enige liefde te voelen in zijn hart tegenover de vijanden van Allah die in feite ook zijn vijanden zijn. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

''O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen''

[al-Mumtahanah 60:1]

Maar als een Moslim hen met vriendelijkheid en zachtheid behandelt in de hoop dat zij Moslim zullen worden en zullen geloven, is er niets mis met dat, omdat het onder de kop valt van het openen van hun harten voor Islam. Maar als hij wanhoopt dat zij Moslim worden, dan moet hij hen dienovereenkomstig behandelen. Dit is iets dat is bediscussieerd in detail door de geleerden, voornamelijk in het boek Ahkaam Ahl al-Dhimmah door Ibn al-Qayyim (Rahimahullah).

Majmoo' Fataawa al-Shaykh Ibn 'Uthaymeen, 3, vraag nummer. 389.


Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

''O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.''

[al-Maa'idah 5:51]

Shaykh al-Shanqeeti (Rahimahullah) zei:

In deze vers vertel Allah ons dat wie de Joden en Christenen ook als vrienden neemt één van hen is vanwege zijn nemen van hen als vrienden. Elders zegt Allah dat het nemen van hen als vrienden de woede van Allah en Zijn eeuwige bestraffing op de hals haalt, en dat als degene die hen als vrienden neemt een ware gelovige was zou hij ze niet genomen hebben als vrienden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

''Gij zult velen hunner de ongelovigen tot vrienden zien nemen. Waarlijk slecht is hetgeen zij voor zichzelf deden zodat Allah toornig op hen is geworden en zij zullen in de straf verblijven.

81. En indien zij in Allah en deze profeet en hetgeen hem werd geopenbaard hadden geloofd, zouden zij hen niet tot vrienden hebben genomen, doch velen hunner zijn ongehoorzaam.''

[al-Maa'idah 5:80-81]

Elders verbied Allah het nemen van hun als vrienden en legt de reden daarvoor uit, als Hij zegt (interpretatie van de betekenis):

''O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.''

[al-Mumtahanah 60:13]

In een ander vers legt Allah uit dat dit is zolang als zij niet genomen worden als vrienden vanwege angst of taqiyah (d.w.z., vriendelijk zijn met hun om kwaad te voorkomen); als dat het geval is dan is degene die dat doet geëxcuseerd.
Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

''Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt''

[Aal 'Imraan 3:28]

Deze vers legt al de verzen boven geciteerd uit welke het nemen van de ongelovigen als vrienden in algemene bewoordingen verbieden. Waar dat naar refereert is de gevallen waar iemand een keuze heeft, maar in gevallen van angst en taqiyah is het toegestaan om vrienden met hen te maken, zo veel als essentieel is om jezelf tegen hun kwaad te beschermen. Dat is onderworpen aan de voorwaarde dat iemands geloof niet getroffen zou moeten worden door die vriendschap en degene die zich gedraagt op die manier vanwege noodzaak is niet iemand die zich op die manier gedraagt uit keuze.

het mag begrepen worden van de schijnbare betekenis van deze verzen dat degene die doelbewust de kuffaar als vrienden neemt door keuze en omdat hij van hen houdt, één van hen is. (Einde citaat.)

Adwa' al-Bayaan, 2/98,99

Shaykh Naasir al Fahd (Fakka Allahoe Asrah) legt in zijn boek 'Kufr van degenen die Amerika helpen' uit dat de interactie en omgang met de kafir drie staten heeft.

dat zijn

De eerste staat: Een omgang of interactie die de persoon een kafir maakt en hem verwijderd uit de Millah.

Sommige van de Mensen van Kennis hebben voor deze conditie de term Tawwali gehanteerd, dus alles wat het bewijs bewijst Kufr en afvalligheid te zijn, dan is het van deze categorie en dat is zoals: de Din van de kuffar liefhebben, er van houden dat zij overwinning en dominantie verkrijgen, hun helpen tegen de Moslims.

De tweede staat: Een (verboden) omgang of interactie die iemand niet een kafir maakt en iemand niet verwijderd uit de Millah.

Sommige van de Mensen van Kennis hebben voor deze conditie de term Muwalat gehanteerd, dus, alles wat het bewijs bewijst verboden te zijn zonder dat dit het niveau van kufr bereikt is van deze conditie en dat is zoals: hen preferreren in de bijeenkomsten, het beginnen met salams geven aan hen, en liefde voor hun welke niet het niveau van Tawwali bereikt enzovoorts.

De derde staat: Een toegestane interactie.

Dat wat geen relatie heeft of binnengaat in Muwalat. Het is alles wat het bewijs bewijst toegestaan te zijn zoals: gerechtigheid tegenover hen hebben, eerlijkheid met diegenen onder hen die geen Muharibin (oorlogsvoerende ongelovigen) zijn, en het houden van de banden van relatie met de familieleden onder hen, enzovoorts.

Het verschil tussen staat twee en drie is verduidelijkt door al-Qarafi (Rahimahullah) in zijn boek al-Furuq (3/14-15) waarin hij zei:

''Weet dat Allah liefde tegenover Ahl adh-Dhimmah (ongelovigen met een veiligheidsverdrag) heeft verboden met zijn woorden:

''O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen...''

[Al-Momtahanah :1]

Dus hij verbood liefde en trouw en in een ander Ayah zei Hij:

Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen...

[Al-Momtahanah :8]

Er moet een vereniging zijn van deze teksten (die vermelden dat) vriendelijkheid tegenover de mensen van Ahl adh-Dhimmah wordt nagestreeft terwijl het liefhebben en verenigen met hen verboden is.''


Zo, dit als start. Ik ben een moslim maar niet zo'n gewone moslim.
Ik wil moslim blijven en ik wil niemand een duimbreed in de weg leggen behalve onrechtvaardigen die ook bij de moslims te vinden zijn.

Vrede zij met jullie.
Me dunkt dat hiermee Korannotitie 10 volledig ontkracht is.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Ariel »

circe schreef: Me dunkt dat hiermee Korannotitie 10 volledig ontkracht is.
Absoluut. TomCruse is een eerlijk moslim die voor zijn religie opkomt. Hij kan het blijkbaar niet aanzien dat Linda de geboden van de Islam verkracht. Nou ja, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. Eens komt men in aanraking met de ware Islam, en dan zullen veel mensen flink op hun neus kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Ok. Het dagelijkse citaat van Linda Bogaert:

let op: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert13.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Islam moedigt vrijlating van slaven aan --

Eén van de manieren waarop de Koran de slavernij snel deed verdwijnen, was door allerlei omstandigheden te laten vergezellen van de verplichting slaven vrij te laten. Wanneer men zich niet aan zijn eed hield, moest men een slaaf vrijlaten. Wanneer men per ongeluk een gelovige doodde, moest men een slaaf vrijlaten. Wanneer een man een vrouw waar hij eerder van gescheiden was, opnieuw wilde huwen, moest hij een slaaf vrijlaten.

"... en als iemand per abuis een gelovige doodt, dan geldt de vrijlating van een gelovige slaaf ..." (Koran 4:92)

"God rekent jullie de onnadenkende uitspraken bij jullie eden niet aan, maar Hij rekent jullie aan waartoe jullie je in je eden verbinden. De verzoening ervoor is aan tien behoeftigen voedsel te geven zoals jullie gemiddeld aan je huisgenoten voedsel geven of het leden van hen of de vrijlating van een slaaf... " (Koran 5:89)

"Zie die zich dus van hun vrouwen scheiden (...) en dan terugkomen op wat zij zeggen, zijn verplicht tot vrijlating van een slaaf voordat zij elkaar aanraken." (Koran 58:3)

De Profeet greep ook allerhande omstandigheden aan, zoals een zonsverduistering, om Muslims op te dragen slaven vrij te laten:

"Ongetwijfeld beval de Profeet de mensen slaven vrij te laten ter gelegenheid van een zonsverduistering" (gemeld door Asma, in Bukhari)

Verder werd ook het vrijwillig bevrijden van slaven aangemoedigd. Er is bekend dat de gezellen van de Profeet tienduizenden slaven opkochten om hen vrij te laten
Wij dommerikken gaan ervan uit dat het WESTEN er wereldwijd voor gezorgd heeft dat slavernij verboden is, maar ons Linda heeft ontdekt dat het in feite de ISLAM was die de slavernij heeft afgeschaft!!!

Waarom? hewel als STRAF voor bepaalde vergrijpen moesten ze een slaaf vrijlaten! als STRAF! Dat heet volgens bogaert "islam heeft ervoor gezorgd dat de slavernij verdween" :nono:

58.3 gaat ook niet over vrouwen die verstoten werden (scheiding noemt ze dat), want indien men zijn vrouw heeft verstoten en men wil ze nadien terug huwen, dan moet ze eerst met een andere man trouwen en verstoten worden.

Dit even terzijde.

Wat zegt 58.3?

. Degenen, die hun vrouwen moeders noemen en willen terugnemen wat zij zeiden, moeten hiervoor een slaaf bevrijden voordat zij elkander aanraken. Dit is een vermaning voor u. En God is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

Niks met scheiding te maken, maar ze moeten wel als straf een slaaf vrijlaten;
Verder werd ook het vrijwillig bevrijden van slaven aangemoedigd. Er is bekend dat de gezellen van de Profeet tienduizenden slaven opkochten om hen vrij te laten
Dat waren MOSLIMSLAVEN Linda! Eigen volk eerst! Ze kochten gewoon hun eigen gevangen medegelovigen vrij.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

In het vervolgstukje fantaseert Linda er weer luchtig op los:
Slaven kregen het recht op een goede behandeling; ze kregen het recht samen met hun eigenaars te eten, en hadden recht op hun deel van het eten. Als er weinig voedsel voor handen was, moest de eigenaar van zijn part delen met zijn slaven. Mohamed zei:

"Wanneer de slaaf van iemand onder jullie voedsel voor hem bereidt en het opdient na (de last ondergaan te hebben van) dicht bij de hitte en de rook te zitten, moet hij de slaaf samen met hem doen plaatsnemen en hem laten eten (samen met hem), en als er voedsel te weinig lijkt, moet hij een deel (van zijn eigen portie) voor de slaaf voorzien. (Muslim, gemeld door Abu Hurayah)

Ik heb het dus even opgezocht (met Linda moet je altijd oppassen) en wat vind ik?

Book 015, Number 4096:
Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: When the slave of anyone amongst you prepares food for him and he serves him after having sat close to (and undergoing the hardship of) heat and smoke, he should make him (the slave) sit along with him and make him eat (along with him), and if the food seems to run short, then he should spare some portion for him (from his own share) - (another narrator) Dawud said:" i. e. a morsel or two".

"a morsel or two": een hapje of twee.....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het C.I.E. : de korannotities van Linda Bogaert

Bericht door Manon »

Nog een leuke uit het onderwerp "Islam verbiedt nieuwe slaven te maken "
Slavernij in Koranische zin is dus helemaal niet wat men zich voorstelt bij taferelen van uitbuiting en misbruik van Afrikaanse slaven in Amerika. Maar de drastische verbetering van hun situatie was voor de Koran niet voldoende, want de Koran stuurde tegelijk aan op snelle en volledige afschaffing van de slavernij. Het is trouwens omwille van dit soort leerstellingen dat Mohamed op enorme tegenkantingen botste bij de machtige inwoners van Mekka, die in zijn sociaal-emanciperende leer een bedreiging zagen voor hun machtsposities. Uiteindelijk wilden ze Mohamed er zelfs voor doden, zodat hij met zijn gezellen de stad moest ontvluchten, richting Medina.



-- Islam verbiedt nieuwe slaven te maken --

Als derde luik van de aanpak van slavernij, verbood Mohamed vrije mensen tot slaaf te maken:

"Er zijn drie mensen tegenover wie ik zelf aanklager zal zijn op Oordeelsdag. Eén van deze drie, is hij die van een vrije man een slaaf maakt, hem dan verkoopt en dit geld opeet." (Bukhari, Ibn Majjah)

In samenhang met de combinatie van verplichte en vrijwillige maatregelen om slaven vrij te laten, leidde dit ertoe dat slavernij op een periode van 40 jaar zo goed als volledig verdween en dat een gemeenschap van vrije en voor de wet gelijke mensen ontstond.
Mevrouw Bogaert zal er vast niks op tegen hebben indien ik de professionele kennis van Dr. Koenraad Elst een pak hoger schat dan deze "opvoedkundige."

De slavernij in de islamitische landen VERDWENEN? wanneer? in 700? en wie waren dan die Arabische slavenhandelaars die hun gevangen kaffers (ongelovigen) aan die stoute blanken verkochten?

Heb je trouwens al eens naar de Amerikaanse maatschappij gekeken en vergeleken met de Arabische? Waar zijn al die nazaten van de zwarte Afrikanen gebleven? of zouden ze geen nazaten gehad hebben? De zwarte Afrikanen werden systematisch gecastreerd en het kwart overlevenden mochten naar het arabische schiereiland worden getransporteerd, alwaar ze volgens Linda Bogaert toch zo'n luxueus leventje mochten leiden dat ze mee met hun eigenaars "aan tafel" mochten zitten.

Anno 2011 zijn het nog steeds islamitische landen die het wereldwijde verbod op slavernij aan hun laars lappen, en volgens hun koranische richtlijnen dapper verder de slavernij in stand houden.

Ik plaats hier even de commentaar van Dr. Koenraad Elst:

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Linda zou dit beter ook eerst eens gelezen hebben:
4.4. Slavernij

De erfenis van Al-Andaloes die het meeste mensenlevens beïnvloed (en verwoest) heeft, is wel de koloniale slavernij. Talloze christelijke bewoners van en reizigers in het Middellandse Zeegebied zijn in de loop der eeuwen door moslims ontvoerd en tot slaaf gemaakt; er was in Europa dan ook een hele industrie van opsporing en vrijkoping van slaven in "Barbarije".

Iedereen weet dat de Spanjaarden kort na de verovering van Amerika miljoenen Indianen als slaven tewerkstelden in mijnen en op plantages. Minder bekend is dat de slavernij tegen 1492 in de christelijke wereld eigenlijk een marginaal verschijnsel geworden was. Italiaanse kooplieden verhandelden nog wel eens Slavische en Kaukasische slaven, aangekocht op de Zwarte-Zee-slavenkust van de islamitische Tataren (die de slavenjacht nog zouden voortzetten tot aan de Russische verovering van de Krim). Sedert de val van Byzantium in 1453 echter kwamen deze blanke slaven nog bijna uitsluitend op de islamitische markt terecht. In de meeste christelijke landen was de slavernij tijdens de late middeleeuwen afgeschaft, en als de Spanjaarden en Portugezen ze wederinvoerden, dan was dit in navolging van een model dat ze in Al-Andaloes hadden leren kennen.

Nu de islam naarstig missioneert onder Afrikaanse en Amerikaanse zwarten, is de islamitische slavernij een taboe-onderwerp. Recente publikaties van Bernard Lewis en van David Brion Davis zijn dan ook een revelatie voor al wie geen vrede neemt met het mistgordijn dat rond de minder fraaie aspekten van de islam opgetrokken is. Davis schrijft : "In de vijftiende eeuw, toen Europa klaar was voor een spektakulaire expansie en kolonizatie, funktioneerde in de moslim-wereld al een slavensysteem gebaseerd op Afrikaanse werkkracht, kompleet met suikerplantages en een volledig uitgebouwde slavenhandel uit Oost-, Centraal- en West-Afrika." (5) Over de omvang van deze islamitische slavernij schrijft Davis : "De invoer van zwarte slaven in moslim-staten van Spanje tot India vormde een kontinuë, grootschalige migratie die in aantallen, over een periode van twaalf eeuwen, de Afrikaanse diaspora naar de Nieuwe Wereld zeer wel kan overtreffen." (6) Tel daarbij dat ook de meeste naar Amerika gevoerde slaven van moslim-slavenhalers gekocht werden, en je weet dat zeker 80% van de uit Zwart Afrika weggevoerde slaven door moslims gehaald zijn.

De slavernij wordt door de islam volledig aanvaard. Mohammed eiste een goede behandeling voor de slaven en beschouwde het als verdienstelijk, een slaaf vrij te laten; maar hij heeft nooit de slavernij zelf in vraag gesteld. Integendeel, hijzelf nam op grote schaal slaven onder de verslagen heidense stammen, en ook de Koran aanvaardt en rechtvaardigt de slavernij. Sommige slaven liet hij wel terugkopen door hun familie : het kanoniek precedent voor de hedendaagse gijzelnemers van de Hezbollah, die hun gijzelaars ook laten terugkopen tegen een flinke financiële of politieke prijs.

Op gezag van het voorbeeld van de profeet geldt in de islamwetgeving nog steeds dat een ongelovige die tijdens de djihaad gevangen wordt, als slaaf mag gehouden of verkocht worden. Een anti-slavernij-beweging zoals die van de Quakers in de VS, is in de islamwereld dan ook nooit voorgekomen. Het was slechts onder Westerse druk dat het Ottomaanse rijk in 1856 de slavenhandel verbood, met uitzondering dan nog van het belangrijkste knooppunt, de regio van Mekka. Dat belet moslim-apologeten natuurlijk niet om er prat op te gaan dat "de slavernij in het Ottomaanse rijk eerder afgeschaft is dan in de VS", net alsof de moslims daar ook maar één gram verdienste aan hadden. Toen Mauretanië in 1982 (!) de slavernij officieel (maar daarom nog niet in de praktijk) afschafte, oordeelden de geraadpleegde schriftgeleerden dat "een regering de bevoegdheid heeft om de slavernij af te schaffen", maar dat "hiertoe geen religieuze verplichting bestaat". Met zulk animo is het niet verwonderlijk dat de slavernij er nog steeds bestaat, net als in Soedan, en ook in de paleizen van onze bondgenoot Saoedi-Arabië wachten ongetwijfeld nog duizenden Zuid-Soedanese slaven op bevrijding.

De negationist Lucas Catherine beweert echter dat de islamitische slavernij "een koloniaal stereotiep" is, en dat "Zanzibar het enige sultanaat (was) waar de slavernij enige ekonomische betekenis had". (7) Dit is van dezelfde orde als de stelling dat de Holokaust "een zionistisch verzinsel" is. (8) In werkelijkheid was de hele islamitische ekonomie van Mauretanië tot Bengalen gebouwd op enerzijds de slavernij en anderzijds de uitbuiting van niet-moslims via de gedoogtaks. De toevloed van zwarte slaven naar Noord-Afrika en West-Azië vormde volgens D.B. Davis, zoals aangehaald, "een kontinuë grootschalige migratie die in aantal de Afrikaanse diaspora naar Amerika zeer goed kan overtreffen". Dat is de klassieke schatting, waarbij men moet beseffen dat ook deze diaspora naar Amerika voor een groot deel bestond uit slaven die door Europeanen van moslim-slavenhalers gekocht waren.

Uit het nieuwste onderzoek blijkt dat de genoemde schatting over de moslim-slavernij wellicht te laag was : zelfs op het hoogtepunt van de Atlantische slavenhandel werden er méér slaven naar de moslimwereld dan naar Amerika gebracht (terwijl het omgekeerde had moeten waar zijn om de Europeanen in drie eeuwen evenveel slaven te laten halen als de moslims in dertien). Bewijsmateriaal over de slavenhandel in West-Afrika in de koloniale tijd "doet betwijfelen dat de Atlantische handel de grootste van de twee was" en "suggereert dat het volume slaven dat in de late 17de eeuw uit (Senegambia) via de woestijn noordwaarts geëxporteerd werd, waarschijnlijk tenminste tienmaal zo groot was als het volume slaven dat voor de Atlantische slavenhandel uitgevoerd werd. In de eerste helft van de 18de eeuw daalde deze verhouding door de toename van de Atlantische handel. De tweede helft kende een toename in slavenrooftochten vanuit de woestijn met een bijkomende stroom noordwaarts slaventransport... Deze noordwaartse stroom ging krachtig verder na de afschaffing van de Atlantische slavenhandel en eindigde pas met het opleggen van het Frans koloniaal gezag." (9)

Van de slaven weggehaald uit zwart Afrika is zeker 80% door moslim-handen gegaan. Tel daarbij dan nog de miljoenen blanke en de miljoenen Indiase slaven, en het staat vast dat de islam in de wereldgeschiedenis de absolute kampioen van de slavernij is. Catherine's betoog wordt echt grotesk waar hij ons voorhoudt dat de slaven in de moslimwereld het eigenlijk goed hadden. Als bewijs geldt de Batetela-opstand (1897), die na de verdrijving van de Zanzibari slavenhalers door de Belgen poogden om de Zanzibari heersers terug binnen te halen : "Blijkbaar verkozen ze een 'Arabische tiran' boven Leopold II". (10) Wat hij er niet bij zegt : de Batetela waren een bevoorrechte enklave in de inlandse bevolking geweest, en wel door met de Zanzibari's in de slavenjacht te kollaboreren.De Baluba en andere geviseerde stammen hadden minder heimwee naar de Arabieren.

Er is een zeer doeltreffend kriterium om te verifiëren of de slaven het bij de moslims inderdaad beter hadden : hun overlevingsgraad. Ooit bestond de helft van de bevolking van zuidelijk Irak uit zwarte slaven. Dat zij in de 9de eeuw de grootste slavenopstand uit de geschiedenis pleegden, is al een duidelijke indikatie van hun graad van "tevredenheid". Maar doorslaggevend is het simpele feit dat van deze miljoenen zwarten in de huidige Iraakse bevolking genetisch praktisch niets overblijft. Zodra de toevoer ophield, stierf dit bevolkingsdeel snel uit. Volgens D.B. Davis komt dit door "de hoge sterftegraad, assimilatie, en het feit dat vele slaven gekastreerd werden". (11) Inderdaad, voordat de Britten in 1877 ingrepen, werden in Soedanese steden op industriële schaal negerjongens gekastreerd, een operatie die driekwart niet overleefde. Ik vermoed dat ze toch liever met vrouw en kind katoen geplukt hadden in Alabama, waar de zwarten het demografisch niet slecht gedaan hebben.
Lucas Catherine beweert dat slaven het tot sultan konden brengen, maar noemt als bewijs twee groepen die géén slaaf waren : de zonen van haremslavinnen van de Zanzibari sultan, volgens moslimrecht vrije mannen; en de Mameloeken-sultans, die pas sultan werden nadat zij hun slavenstatuut effektief afgeworpen hadden door manu militari de macht te grijpen. Overigens waren de blanke slaven-soldaten ("mamloek") een elite onder de slaven, en hadden de zwarte slaven ("abd") het veel slechter. Studies van B. Lewis, D.B. Davis en C. Messailloux presenteren "overweldigend bewijsmateriaal dat raciale slavernij ontstaan is in de middeleeuwse islamitische samenleving" (Lewis), en dat de Europese negerslavernij slechts een marktexpansie was van de moslim-slavenhandel. De negerslavernij begon bij het eerste kontakt tussen moslims en Bantoes, met de wapenstilstand tijdens de verovering van Nubië (652), dat bij wijze van pril begin een jaarlijkse schatting van 360 slaven moest betalen.

De slavernij vindt haar rechtsgeldig precedent in Mohammeds eigen gedrag en behoort dus tot het wezen van de islam (wat verklaart waarom juist het religieus personeel de felste tegenstander van de afschaffing van de slavernij geweest is). Ibn Chaldoen (14de eeuw) expliciteerde slechts de orthodoxe leer toen hij de slavernij als "een vermomde zegen voor de ongelovigen" omschreef. Een racist was Mohammed niet, en de gelijkstelling van neger met slaaf ontstond precies via de tussenterm "ongelovige" (Arabisch kaafir, waarvan Afrikaans kaffer). Maar toen zwarten zich bekeerden om aan de slavernij te ontsnappen, ondervonden zij dat de vereenzelviging van zwart met slaaf reeds diep ingeworteld was. Bekeerlingen die op bedevaart naar Mekka gingen, werden er als slaaf verkocht, en nog in 1960 meldde een Brits parlementslid dat zwarten naar Mekka meegebracht werden "als levende traveller's cheques". Geen wonder dat zelfs Lucas Catherine's lijfblad bevestigt dat er in Mauretanië ook nu nog zwarte slaven zijn. (12)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie