kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door silkyboxershortXL »

Praktische journalistieke instructies.

Gebruik de taal op een niet opruiende wijze.
*Laat moslims zien in hun rijke culturele omgeving.
*Vertel de waarheid door in perspectief de complexiteit van gebeurtenissen zoals Theo van Gogh en P Fortuin
te benaderen.( Dus niet de diep gelovige moslim stak TvG neer maar; extremistische jongeman ......)

Richtlijnen daarvoor:

VISUEEL
*Bij de tragische gebeurtenissen zoals de dood van T van Gogh en P Fortuin horen
foto´s van etnische en religieuze groepen die aangeslagen zijn.
*Plaats foto´s van etnische en religieuze groepen die reddingen en hulpverlening verrichten.
*Foto´s: Best van allochtonen die westerse kleding dragen.
*Gebruik foto´s van hoofddoeken en djellaba´s alleen om gewoonten van allochtonen gedrag te verklaren.

VERHALEN:
*selecteer in verhalen alle allochtonen, Aziaten, e.a. en bij voorkeur geen moslims als slachtoffers van islamofobie.
*Verhaal niet over de slachtoffers van haat, moord en intimidatie evenals de slachtoffers van terreur.
*Gebruik liefst geen blanken om maatschappelijk succes, kunst, nieuws te verslaan.
Voor verhalen over financiële crisis of andere wandaden juist wel.
*Bij berichtgeving over terrorisme en militaire strategie vooral niet vergeten de blanke supremacist, radicaal rechts en mensen met een dergelijk verleden te noemen.
Bij berichten over terrorisme past het betrekken van nazisme en kruistochten en radicaal rechts.
Doe heel gewoon over moslimgebruiken zoals bidden en schoenen uittrekken of geen handen schudden van vrouwen.
Bij het beschrijven van de islam doe dat dan niet in de vorm van “de moslims” maar maak onderscheid naar land. Bv.islamitische Canadezen.
Maak geen gebruik van woordcombinaties zoals islamitisch terrorisme of moslim-terrorist
want dat betrekt alle gelovigen erbij. Wijs specifiek op woorden als “al qaida terrorist” of
of “politieke islamist”. Dus geen religieus karakter als iets anders mogelijk is
*Gebruik het woord jihad niet tenzij als een manier om een beter persoon te worden.
Gebruik de spelling van American Muslim Counsel dus Muhammad, quran Makkah.
Bekijk het verhaal vanuit verschillend perspectief om zeker te zijn dat het niet van racisme kan worden beschuldigd.
Leg je oor te luisteren bij de te verdedigen groep mogelijk hebben zij nieuwe ideeën.

Vertaald naar de Nederlandse situatie
http://www.spj.org/divguidelines.asp
Er is vast wel wat aanvulling mogelijk.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door Schepsel »

*Schrijf bij conflicten nooit over de agressie van moslims naar andere groepen, maar zeg dat het van beide kanten komt -->''Spanningen tussen moslims en christenen'' en niet ''Toenemende haat van moslims jegens christenen, de sfeer wordt grimmiger''.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door Ariel »

Ik dacht bij het lezen van deze post dat het om satire gaat. Maar nee... :shock: Het is verdorie waar.

Dit sluit prachtig aan bij de Geheimgehouden EU-afspraken met 10 Aziatische en Noord-Afrikaanske landen uit de Barcelona-Verklaring van 1995:

http://balder.org/avisartikler/Barcelon ... praken.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Kranten, radio en televisie worden van hogerhand gestuurd en zwijgen over Euromediterranië.

'Vrijheid van mening is centraal voor de Europese waarden en tradities, Maar het voortbestaan hiervan is afhankelijk van het verantwoordelijk optreden van individulere personen.

Hierop aansluitende geloven wij niet dat de media van buiten af gestuurd moeten worden, maar meer dat U manieren vindt om U zelf te censureren.

Met betrekking op de vraag aangaande zelfcensuur wil ik U ook vragen na te denken over de noodzaak van het houden van toezicht vanuit Uw eigen professionele groep.

Ik ben zeker dat dat van grote betekenis zal zijn.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door Eliabe »

Kijk maar eens een avondje reclame op nederlandse tv je erger je kapot (doe ik bij reclame sowieso). :yuk:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door mercator »

Eliabe schreef:Kijk maar eens een avondje reclame op nederlandse tv je erger je kapot (doe ik bij reclame sowieso). :yuk:
Bij de PLUS wordt je verwelkomd door een pikzwarte neger in een Zeeuws kostuum!
Het ergste was nog Sjouf Sjouf.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door Mahalingam »

Eliabe schreef:Kijk maar eens een avondje reclame op nederlandse tv je erger je kapot (doe ik bij reclame sowieso). :yuk:
Nu niet alles op 1 hoop gooien.
Als ik tijdens het diner naar TV kijk dan vind ik reclame met katten erin heel leuk.
Afbeelding
Maar al die reclames over deo en erger, die zijn minder geslaagd tijdens eten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door Schepsel »

Ik heb een hekel aan alle reclames met een deuntje dat na 3 keer irritant is (Jillz bijvoorbeeld), reclames die schreeuwen als die van de Media Markt, reclames met achterlijke helemaal niet leuke grapjes, reclames met schattige dingen, dus veel verdraagbaars blijft er niet over en ze werken ook niet: Ik heb nooit drang om iets uit de reclame te kopen. En dan zetten ze het algehele volume hoger, met de reclames, daar verdienen ze aan, en dan heb je 8 minuten lang die ellende.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door Monique »

Die Jillz reclame is eigenlijk de enige waar ik wel naar kijk.... :oops:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: kranten lezen & tv kijken doe je zo.

Bericht door silkyboxershortXL »

Afbeelding
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Plaats reactie