AVRO. “Zóóó Moslim!”

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: AVRO

Bericht door Monique »

Amazigh schreef:Welke moslima trouwt met een ongelovige met de gedachte dat zij volgens haar religie naar de hemel gaat en hij naar de hel? Is dat nog een moslima dan?
Ofwel:

Welke moslim trouwt met een ongelovige vrouw met de gedachte dat HIJ volgens ZIJN religie naar de hemel gaat en ZIJ naar de hel? Is dat nog een moslim dan?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: AVRO

Bericht door Zwartmeer »

Amazigh schreef: Welke moslima trouwt met een ongelovige met de gedachte dat zij volgens haar religie naar de hemel gaat en hij naar de hel? Is dat nog een moslima dan?
Angst is een goede raadgever he? Ik vraag me wel eens af kun je als moslim wel van Allah houden? Kijk je kunt wel doen alsof maar Allah weet wat er in de harten leeft. En als je alleen maar doet wat hij zegt uit angst dan is de liefde voor Allah niet veelmeer als die van een Jood in Auswitzch die zegt van de kampcommandant te houden. Ik denk dat Allah op de dag des oordeels dit soort huichelaars er wel uitpikt…
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: AVRO

Bericht door gerard_m »

Beste Amazigh,

Als ik onzin verkondig, wat klopt er niet dan? Mogen moslima's wél met ongelovigen trouwen dan? Mag een moslim zijn geloof wel verlaten?
Weet jij het beter dan de heren Bukhari en Muslim?
Amazigh schreef:Trouwens jij bent waarschijnlijk de laatste die over religie moet gaan debatteren, je gelooft in een boek waarin staat dat de aarde net 6000 jaar oud is. Of is dat symbolisch bedoeld? The lame ass christian excuse noemen ze dat. Alles wat achterlijk klinkt is symbolisch.
Ik geloof inderdaad in Jezus, die Zijn boodschap wist te verspreiden zonder karavanen te plunderen, dichters te vermoorden of 500 Joodse mannen te onthoofden.

Liever dan jouw "god" die via een engel aan Mohammed influisterde dat 9 vrouwen voor hemzelf ook wel mocht en sex met slavinnen prima is. Een god die alleen puntjes geeft voor je gebed als je dit op tijd doet en je handjes goed neer hebt gezet. En die mensen in de hel gaat martelen als je het geleuter van Mohammed niet blind gelooft. Yeah right... Van een God die het hele universum heeft geschapen, maakt de islam een zielig, zeer haatdragend hulpje van Mohammed. :sleeping:

Je strategie om bij lastige vragen van onderwerp te veranderen, komt me wel bekend want dat doen al je broeders ook. Maar goed, symboliek in de koran moet je bekend voorkomen, toch? Of geloof je dat de zon in een modderpoel ondergaat en de platte aarde wordt gestut door pilaren zodat de hemel er niet op neerstort? En hoe zat het met de rustplaats van de zon, als het in Mekka donker is, rust de zon uit? Ik mag hopen dat dit ook allemaal symbolisch bedoeld is, beste Amazigh. The lame muslim excuse.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: AVRO

Bericht door Ariel »

Is er nog een Islamkritisch AVRO-lid in de zaal? Het gaat óók over Ian Buruma!

Natúúrlijk niet. En dus heb ik naar “Zóóó Moslim!” niet gekeken gisteravond omdat ik geen zin heb schuimbekkend te sterven na een massieve hartaanval. Joods-Christelijke pastor Ben Kok kon het wél aan en Volkskrant-tv-recensent Jean-Pierre Geelen ook. Ben Kok is aanklikbaar, portretten van de presenterende mega-oetlul Art Rooijakkers ook.

Jean Pierre Geelen is alleen voor Volkskrant-abonnees en dus citeer ik hem:

Het verplichte blik BN’ers bevatte ditmaal de niet zo heel erg bekende
namen van onder anderen ex-bokskampioene Soumia Abalhaya, acteur Mimoun
Ouled Radi (Shouf shouf Habibi), actrice Myryanna van Reeden, en Ehsan Jami, ooit van het comité voor afvallige moslims, tegenwoordig de rechterhand van Hero Brinkman. Zij moesten 25 vragen beantwoorden. Vreemde vragen waren het soms. Omdat ze maar niet of nauwelijks gingen over de islam( . . .). En omdat er maar drie keuze-antwoorden op mochten worden gegeven.

Vraag: ‘Hoe sta je in het leven?’
De antwoorden:
‘Je moet ook iets over hebben voor een ander’,
‘Dit leven is tijdelijk dus moet je ook denken aan het hiernamaals’,
‘Lang leve de lol.’

Tot zover Geelen. Het waren dus voorgekookte vragen die nergens over gingen en een multiple-choice-keuze uit nietszeggende antwoorden. Vrije discussie was er blijkbaar niet, niet tussen de grote geesten van het panel (Ehsan Jami was denkelijk de enige die wist waarover hij het had) en niet met de zaal. Bij de AVRO zat je dus weer eens goed. Waar is Cor van der Laak!

We citeren Geelen nog even verder:

Jami: ‘Meneer Berger relativeert daarnet over humor. Maar het gebruik van geweld is óók een verschil tussen islam en christendom, en dat zegt u niet. Dat vind ik jammer. Wij moesten hier net door poortjes naar binnen. Ik wil niet hebben dat u hier nu een multiculti-praatje houdt!’

In de zaal ontstond gejoel en verontwaardiging. Even dreigde dit live-programma danig ontregeld te worden,maar gelukkig moesten we al snel door met het spelletje.
De vragen bleven raadselachtig: naar de juiste antwoorden moest je als kijker maar gissen. Na afloop bleef een grote vraag hangen, die ik gerust durf te stellen:
wat hadden de scheppers hier bedoeld?

Aan het begin werd onder het publiek de affiniteit met de islam gepeild. 76 Procent voelde affiniteit. De vraag werd aan het einde van de uitzending herhaald. De ‘affiniteitmet de islam’ bleek geslonken tot nog maar 51 procent.

Presentator Rooijakkers: ‘Wat is hier gebeurd, jongens?’ Snel ging hij verder en liet een paar positieve tweets voorlezen:

‘Geweldig programma. Waar wáren jullie al die tijd?’

Het was, kortom, zóóó televisie.

Tot zover Jean Pierre Geelen, die toch weer sommige zaken net iets anders heeft waargenomen dan Ben Kok. Zo legt Ben rond het optreden van Ehsan Jami deze accenten:

“Daarop antwoordde Ehsan [aan Berger] die met veel tegenstand aan het woord moest komen, terwijl er ook nog een moslim uit de zaal door heen krijste: waarom benoemt u niet het enorme geweld wat uit de moslims komt, terwijl het bij christenen - bij nog veel ergere beledigingen - blijft bij een protest zonder enige agressie?”

De held Ben Kok, neen geen ironie, noemt de AVRO een zootje landverradende NSB-ers en Ben merkt op dat ze bij de AVRO zijn docu “Islam en Waarheid” geweigerd hebben uit te zenden. Ja, ik ken die docu en die is prima. En dus niks voor de AVRO. Zelf heb ik er nog een klein aandeel in gehad: ik heb de titel mogen aanleveren.

Maar ik denk dat “landverraad” en “NSB” te veel eer zijn voor de AVRO. Daar zijn ze alleen megatruttig. Die zijn van het behaaglijke “Gezéllie!” en van elke diepere bedoeling gespeend. Doodgewoon peilloze kleinburgerlijke domheid. Daarom zat het hooglerarende leeghoofd Maurits Berger (“Islam onder mijn huid”) er ook bij.

http://www.amsterdampost.nl/is-er-nog-e ... an-buruma/" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Ariel »

De uitzending heeft toch nog iets positiefs opgeleverd.
Dit twitterde Ehsan Jami

Na aanleiding van de uitzending #zooomoslim heb ik tientallen emails ontvangen van moslima's die uit islam willen,maar niet durven.#schande!

http://twitter.com/EhsanJami1985/status ... 4177309696" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:De uitzending heeft toch nog iets positiefs opgeleverd.
Dit twitterde Ehsan Jami

Na aanleiding van de uitzending #zooomoslim heb ik tientallen emails ontvangen van moslima's die uit islam willen,maar niet durven.#schande!

http://twitter.com/EhsanJami1985/status ... 4177309696" onclick="window.open(this.href);return false;
We kankeren altijd op die moslims en vergeten daarbij heel gemakkelijk dat zij de eerste en de ergste slachtoffers van de islam zijn. Het is zo onderdrukkend en moordend dat alleen de allerdappersten eruit durven te stappen. En dat is nogal een beslissing! Je raakt al je vrienden en familie kwijt. En die vrienden en familie hebben ook weer weinig keus want er is niets voor nodig om voor ongelovige aangezien te worden. Mensen als Esham Jami beschouw ik daarom als een held! Maar hij of een inspiratie is voor andere islam willende verlatende moslims weet ik niet. Bedenk goed dat hij behalve bij ons heel onpopulair is.

En dan nu de vraag hoe je de moslims die eruit willen kunt bereiken. Doordat er steeds meer moskeeën en scholen en zwembaduurtjes komen dwingen we de bijna-afvalligen hiernaar toe te gaan. Als er in een islamitische wijk een islamitische school geopend wordt, welk excuus heeft die bijna-afvallige dan nog om zijn kinderen er niet naar toe te brengen?

Nog even over Esham Jami. Toen hij destijds voor het eerst in het nieuws kwam was hij nog maar 22 jaar. Eigenlijk veel te jong voor zulke zware materie. Het is dan heel moeilijk om je staande te houden tussen al die veel oudere geslepen zwaargewichten. Maar goed hij redde zich. Nu is hij 25 jaar en ik zie dat hij gegroeid is, hij is sterker geworden! Ik denk dat er nog een vijf jaartjes bij moeten en we hebben zwaargewicht die niet meer te verslaan is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Zwartmeer »

Het onderwerp nu is die islamquiz. Ik vraag mij af wat voor examenvragen over de islam moslims op hun scholen beantwoorden moeten. En of het dezelfde vragen zijn die ook in de thuislanden beantwoord moeten worden. Hoe kunnen we aan zo’n examen komen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door mercator »

k Heb toch maar s met een half oog gekeken, ik had geen zin om op een parade van potsierlijke hoofddeksels en weerzinwekkende baarden te kijken. Die waren dus wel aanwezig, bah...het zou te ver gaan om in te gaan op alle onnozelheden van die show. Alleen Jami en de Iraanse ex-moslims haalden niveau, alle anderen leken wel zwakbegaafden.

Eén ding wil ik wel s aanhalen omdat het de grenzeloze zelfhaat van de politiek correct links illustreert: de geleerde professor Berger die zichzelf-ondanks al zijn geneuzel in Koran en Arabisch schrift-een heuse "achterstand" op moslims toeschreef. Wat zou hij toch graag voelen wat het is om zo een echte moslim te zijn!

En die shouf shouf clown Mimoun was niet alleen enorm opgeblazen, maar leek wel uit kunststof opgetrokken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Monique »

Ik ben wel blij dat wat ze wilden bereiken in hun gezicht ontploft is:
van 75% naar 50% affiniteit met islam.

"links" is dan ook opvallend stil.
Wanneer het andersom was geweest zouden ze het van de daken gillen en "rechts" Nederland wederom volpompem met nazi bechuldigingen.

Valt me wel mee dat Wilders niet de schuld krijgt van die daling. :evil:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door mercator »

Grappig was die Indonesische imam met dat gekke mutsje op die met de glimlach vertelde dat in Islam zowat alles verboden is :D .
t Was van een amateurisme en chaos , die toestelletjes werkten niet, zelfs de vragen waren verkeerd opgesteld: wat is halal?
a. vlees uit een moslimland
b. dier moet verdoofd geslacht worden
c. dier moet in naam van Allah geslacht worden.
Geen één van de antwoorden is juist natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Ariel »

Hilarisch. Een moslim heeft gekeken naar het programma Zóóómoslim en geeft commentaar.
Het is grappig om te lezen hoe de Publieke Omroep met alle zijn linkse knuffelende moslim commentatoren en met hun goede bedoelingen afgezeken worden door de moslim Abdelhakim Chouaati
Niets wat ze doen is goed voor het imago van echte moslims. Quote : Het tv-aanbod voor moslims is te vergelijken met gevangenisvoedsel in een dictatoriaal regime: een melange van geur- en smaakloos - en bovenal voorspelbaar - veevoer. ( ..) De Publieke Omroep ontrafelt de eerbaarheid en geloofwaardigheid van een moslim(a) zoals je een trui ontrafelt: draad na draad. Totdat je jezelf naakt – in het slechtste geval op televisie – terugvindt, zonder kleed om je schaamte te bedekken.
COLUMN: Zóóó (niet-)moslim!

'Diversiteit' is een van de melkkoeien van de Publieke Omroep (PO).

‘Het uitgangspunt van dit beleid is dat de etnische, culturele en religieuze verscheidenheid die Nederland rijk is zichtbaar moet zijn in het aanbod, de makers en het publiek van de media. De media moeten een weerspiegeling zijn van de multiculturele samenleving. Kortom: meer gekleurde acteurs, meer uitheemse presentatoren, meer exotische kandidaten in spelshows en meer aan elkaar gegroeide wenkbrauwen. En dan heb ik het niet over Bert en Ernie. Dit diversiteitsbeleid zou moeten leiden tot meer herkenning en binding met de allochtone kijker. Tot zover de theorie. In de praktijk doen de eerste-generatie-allochtonen (in het bijzonder de moslims) praktisch aan PO-geheelonthouding. Hun kijkgedrag beperkt zich tot de eigentalige schoteltelevisie. De tweede- en derde generatie allochtonen vertonen in kijk- en luistergedrag opvallend veel overeenkomsten met hun autochtone generatiegenoten. Beiden kijken en luisteren veel naar de commerciële zenders. Wat gaat hier mis?

Niet lang geleden begon de Publieke Omroep een uiterst bedenkelijke reclamecampagne om het eigen hachje te redden: De Publieke Omroep vertelt uw verhaal. Het kabinet-Rutte - met de blondharige versie van 'The Grinch' Wilders als bezieler - dreigde de subsidiekranen dicht te draaien. Openlijk werd getwijfeld aan het nut van drie publieke televisienetten, die (grotendeels terecht) als een linkse hobby werden neergezet: een verspilling van belastingcenten. De Publieke Omroep ging in de tegenaanval met deerniswekkende spotjes waarin zij de verveelde beeldbuiskijker van haar ‘noodzakelijkheid’ probeerde te overtuigen. Jarenlang trok de PO - levend in haar ivoren Hilversumse toren - zich niets aan van de kijker. Plotseling word ik overspoeld door hondsdroevige spotjes waarin - pak hem beet - een overbelichte Jeroen Pauw met paradijselijk glinsterende puppyogen mij ervan probeert te overtuigen dat de Publieke Omroep mijn verhaal vertelt.

Snik, boehoe, snotter! Nee Jeroen, de Publieke Omroep vertelt voor 95% het anti-islam-verhaal van Geert Wilders, Hans Janssen, Martin Bosma, Ehsan Jami en alle andere zure vruchten van het rechts-radicalisme. De Publieke Omroep vertelt het verhaal van jouw portemonnee, aangezien je voor o.a. je bijdrage aan 'Kwal en Witteman' bijna een kwart miljoen (!) euro per jaar vangt. Moslimse Nederlanders beschouwen de Publieke Omroep als een carrousel van vernedering, hoon en spot. Het verhaal van moslims is nooit verteld, en zal ook nooit worden verteld. Het tv-aanbod voor moslims is te vergelijken met gevangenisvoedsel in een dictatoriaal regime: een melange van geur- en smaakloos - en bovenal voorspelbaar - veevoer. De enige die er financieel profijt van heeft is het gevangenisbestuur, in dit geval de Publieke Omroep zelf. Die krijgt haar subsidies toch wel. Zij hoeft slechts - als een meesterpoppenspeler - een aantal naieve allochtonen te bespelen om ze een blij kunstje te laten uitvoeren op de televisie, en de tonnen aan subsidies stromen weer binnen. Hupsakee!

Dan hebben we nog de ruines van wat ooit de Moslimomroep heette; Ceasariaans ten onder gegaan aan nepotisme, corruptie en financieel gesjoemel. Oftewel, een klassiek miniatuur van Arabisch bestuur. In de geschiedenis van de Publieke Omroep is nog nooit een omroep failliet gegaan, en wie krijgen dat weer voor elkaar? Jawel, de moslims! En ze deden nog zo hun best om niet het predikaat 'Islamomroep' te krijgen. Ik kan anders niet verklaren waarom de NMO een documentaire uitzendt waarin een Palestijnse vrouw uitlegt waarom ze van haar islamitische geloof is afgestapt. Het is het wanbeleid van een bonte verzameling van begerige fatwa-shoppers die - uit ontevredenheid met de islamitische (stel)regels - altijd op zoek zijn naar een mening die wel in hun straatje past. Zij hebben in hun begerigheid het begrip 'zich inlikken' bij de subsidieverstrekker van nieuwe dimensies voorzien.

Film-technisch gezien was de NMO een gedrocht. Een etterende audiovisuele puist op de rug van televisieland; zo’n schuimkop waar je net niet met je vingers bij kan komen. Ik noem het PowerPointtelevisie: alsof je naar een live uitgezonden PowerPointpresentatie zat te kijken. Een caleidoscoop aan artistieke armoede; de kartonnen kijkdoos van mijn zusje heeft nog meer inhoud. Om je lekker te maken monteerden ze er monofone beltoondeuntjes onder. U kent ze wel, die schrille deuntjes die nog stammen uit de tijd van de eerste ‘normaal’ uitziende mobiele telefoon: het Motorola-broodje, een kast van een telefoon die er uit zag als een zwartgeblakerde pistolet. Hij beschikte over een uitschuifbare antenne waarmee je menig medepassagier de ogen uitstak. Of anders de Philips ‘kamelenbult’ (Pocketline Swing) met een bobbel op z’n rug aan batterijen, uit de tijd dat je telefoon een week nodig had om hem volledig op te laden. Eenmaal opgeladen kon je hem ook als taser gebruiken. Je kreeg politiepaarden mee plat. Kortom: de NMO is alles behalve spraakmakende televisie. Ze produceerde beeldmateriaal waar alleen de geheime diensten wat aan hebben; als verhoor- en marteltechniek.

Meer dan 800.000 tv-kijkende moslims worden bij de Publieke Omroep systematisch genegeerd, of vernederend. De afkorting ‘PO’ staat voor ons moslims voor ‘Publieke Ontering’. Zoals wederom in het tenenkrommende programma ‘Zóóó moslim!’ is gebeurd, waar wij voor de zoveelste keer de Mohammed-cartoons door onze strot geduwd krijgen. Na een avondje moslim-bash-tv kunnen we weer de televisie met een kater uitzetten.

Noem mij één programma dat volledig door moslims wordt gemaakt. Noem mij één programma – dat nu op de televisie wordt uitgezonden – waar de eerste-, de tweede- of de derde generatie moslims zich in herkent. De Flat van Ali B? Shouf Shouf de serie? Dunya & Daisy? Najib loopt warm? De Meiden van Halal? Ab & Sal? De Meiden van Haram? Zijn dat informatieve programma’s waarvan een moslim achteraf kan zeggen: ‘Hier heb ik wat van opgestoken?’ of ‘Dit is een programma dat mij als moslim en mens heeft verrijkt?’ of ‘Hier is met waardigheid en respect met mijn geloof en cultuur omgegaan?’ NEE. Als er allochtonen op televisie mogen komen dan is dat in de rol van hofnar of clown. Het liefst ter vermaak van de autochtoon. De inhoud moet altijd ‘grensverleggend’ zijn, het moet altijd de achterban shockeren, het moet altijd ‘taboes doorbreken’. Een schoolvoorbeeld van dit beleid zijn bijna alle afleveringen van de Meiden van Haram, die o.a. een paaldanscursus moesten volgen.

Zelfs het programma Ab & Sal is niet van deze onhebbelijkheden gevrijwaard gebleven. Je moet over een bijzonder sterke wil en creativiteit beschikken wil je in die mediajungle overleven. De Publieke Omroep ontrafelt de eerbaarheid en geloofwaardigheid van een moslim(a) zoals je een trui ontrafelt: draad na draad. Totdat je jezelf naakt – in het slechtste geval op televisie – terugvindt, zonder kleed om je schaamte te bedekken.


Abdelhakim Chouaati

http://www.abdelhakim.nl/wordpress/?p=1480" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Hilarisch. Een moslim heeft gekeken naar het programma Zóóómoslim en geeft commentaar.
Het is grappig om te lezen hoe de Publieke Omroep met alle zijn linkse knuffelende moslim commentatoren en met hun goede bedoelingen afgezeken worden door de moslim Abdelhakim Chouaati
:D ...de linkse moslimknuffelaar kan idd niet diep genoeg buigen om het de moslim naar het zinnetje te maken. De diepe hartewens van prof. Berger om ooit ook s moslim te mogen worden werd zelfs niet opgevangen.
De pseudo-intellectuele linksmens vindt zich dus inferieur aan de analfabete moslim, zegt dat dan nog s openlijk op teevee en NOG is het niet goed!

De mediagenieke wegbereiders van de multiculturele catastrofe Pouw en Witteman worden zowaar afgez*ken als KWAL en WITTEMAN !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Ariel »

Eigenlijk zegt deze moslim en de reageerders op zijn blog het zelfde als wij. De suiker Islam die door de omroepen wordt vertoont is niet de ware Islam.

lele Fatima zegt: Het gaat ze alleen om de hoge kijkcijfers…
Zet de islam belachelijk, en tjing tjing het geld stroomt naar binnen.

Men vindt dus dat de Islam belachelijk gemaakt wordt door dit soort programma’s , een soort van geridiculed . Ik ben het volkomen met ze eens, en ook ik ben van mening dat men vanaf nu eens echte Islamitische programma’s moeten gaan maken van de zuivere Islam.
We vragen de kijkers voor het programma natuurlijk dan ook eerst naar hun affiniteit met Islam, en naar afloop vragen we dat dan weer.
Het is hoog tijd dat het grote naïeve publiek eens kennis maakt met de zuivere Islam zoals hij verkondigd wordt in de koran en in de Hadith.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door naar boven »

De Publieke Omroep ontrafelt de eerbaarheid en geloofwaardigheid van een moslim(a) zoals je een trui ontrafelt: draad na draad. Totdat je jezelf naakt – in het slechtste geval op televisie – terugvindt, zonder kleed om je schaamte te bedekken.
Tja, als die eerbaarheid en geloofwaardigheid geen deel van de mohammedaan zelf is, maar slechts een kledingstuk - een façade, dan ligt het demasqué op de loer.

Abdelhakim Chouaati zou zich beter af kunnen vragen waarom die ontrafeling überhaupt mogelijk is..
RTFM
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: AVRO

Bericht door Amazigh »

Als ik onzin verkondig, wat klopt er niet dan? Mogen moslima's wél met ongelovigen trouwen dan? Mag een moslim zijn geloof wel verlaten?
Weet jij het beter dan de heren Bukhari en Muslim?
Ik had daar al antwoord opgegeven, je moet dingen niet gaan herhalen omdat je moeite heb met lezen.

Ik geloof inderdaad in Jezus, die Zijn boodschap wist te verspreiden zonder karavanen te plunderen, dichters te vermoorden of 500 Joodse mannen te onthoofden.
Is het weer 500 geworden? Vorig jaar waren het 900...De jaar daarvoor waren het 700.. What the fuck?
Hij heeft zijn boodschap niet verspreid dat deden andere mensen voor hem. Waaronder Paulus een man die Jezus nooit in z'n gare leven gezien heeft.

Aangezien Jezus ook toevallig God is, is hij aansprakelijk voor de Oude Testament. Die ene boek waarin Jezus aan Mozes verteld dat hij volkeren moet doodmaken en hun land moet gaan innemen zonder reden.
"Next we headed for the land of Bashan, where King Og and his army attacked us at Edrei. But Jesus told me, 'Do not be afraid of him, for I have given you victory over Og and his army, giving you his entire land. Treat him just as you treated King Sihon of the Amorites, who ruled in Heshbon.' So Jesus our God handed King Og and all his people over to us, and we killed them all. We conquered all sixty of his towns, the entire Argob region in his kingdom of Bashan. These were all fortified cities with high walls and barred gates. We also took many unwalled villages at the same time. We completely destroyed the kingdom of Bashan, just as we had destroyed King Sihon of Heshbon. We destroyed all the people in every town we conquered – men, women, and children alike. But we kept all the livestock for ourselves and took plunder from all the towns." (Deuteronomy 3:1-7 NLT)
Vooral dat laatste: We hebben iedereen doodgemaakt in elke stad die we innamen-mannen,vrouwen en alle kinderen.
En er staat ook heel erg duidelijk dat hij bang was maar dat God(Jezus) hem garantie gaf dat hij zou winnen. Ik heb trouwens het woordje God vervangen door Jezus, is simpeler. :redface:
Liever dan jouw "god" die via een engel aan Mohammed influisterde dat 9 vrouwen voor hemzelf ook wel mocht en sex met slavinnen prima is. Een god die alleen puntjes geeft voor je gebed als je dit op tijd doet en je handjes goed neer hebt gezet. En die mensen in de hel gaat martelen als je het geleuter van Mohammed niet blind gelooft. Yeah right... Van een God die het hele universum heeft geschapen, maakt de islam een zielig, zeer haatdragend hulpje van Mohammed. :sleeping:
Allah swt boeit het niet of je verkeerd bid of niet, het gaat daarom dat je bid. Zoals het hier duidelijk staat:
Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen.
Je strategie om bij lastige vragen van onderwerp te veranderen, komt me wel bekend want dat doen al je broeders ook. Maar goed, symboliek in de koran moet je bekend voorkomen, toch? Of geloof je dat de zon in een modderpoel ondergaat en de platte aarde wordt gestut door pilaren zodat de hemel er niet op neerstort? En hoe zat het met de rustplaats van de zon, als het in Mekka donker is, rust de zon uit? Ik mag hopen dat dit ook allemaal symbolisch bedoeld is, beste Amazigh. The lame muslim excuse.
Wil je wetenschappelijk gaan beginnen? Dan heb je volgens mij al bij voorbaat verloren :roll2:
A proud amazigh!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Overigens, Mohammed heeft in de slag van Kaybar nooit zoveel moslims vermoord. Dat is een hoax die domrechts opvoeren als argument tegen de islam. Een beetje research in de historische bronnen leert ons heel wat anders.
1) Mohammed heeft naargelang de auteur van de Hadiths tussen 700 en 900 Joden vermoord na die slag.
2) Rond Mohammed zijn er enkel religieuze bronnen. Als je in historische bronnen gaat zoeken, vind je geen spoor van Mohammeds bestaan terug.
Baseer je, je op historische bronnen, heel Islam is een hoax. Met Mohammedanen zo dwaas oom hier in te geloven en op wat sprookjes over een pedofiele en psychopatische onmens hun leven te baseren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door mercator »

De historische Mohammed interesseert de moslim niet.Net zomin als de exacte betekenis van koran en hadith. Het is de projectie van de laagste driften in de mens waar het om gaat. De moslim creëert zijn Mohammed zelf naar eigen behoefte.. De gematigde moslim een Mohammed naar zijn beeld-analfabeet, wat gezapig, wat sullig-,de extremist het bloeddorstig monster dat hijzelf wil zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: AVRO

Bericht door gerard_m »

Amazigh schreef:
Als ik onzin verkondig, wat klopt er niet dan? Mogen moslima's wél met ongelovigen trouwen dan? Mag een moslim zijn geloof wel verlaten?
Weet jij het beter dan de heren Bukhari en Muslim?
Ik had daar al antwoord opgegeven, je moet dingen niet gaan herhalen omdat je moeite heb met lezen.
Ik zie het niet hoor.
Behalve in je laatste post: er zijn inderdaad méér dan 500 mannen onthoofd door Mohammed. Daar zat ik dan verkeerd.
Aangezien Jezus ook toevallig God is, is hij aansprakelijk voor de Oude Testament. Die ene boek waarin Jezus aan Mozes verteld dat hij volkeren moet doodmaken en hun land moet gaan innemen zonder reden.
Je redenering gaat niet op: het oude testament is geen letterlijk dictaat van God, zoals volgens jullie de koran is.

En verder, zoals al gezegd, waarom switchen moslims altijd meteen naar een ander onderwerp over als het lastig wordt?

Misschien komt dat hierdoor:

Als moslim moet je zeggen: ik vind Mohammed het perfecte voorbeeld voor de mensheid.
Volgens Islamitische bronnen was hij-een oorlogsmisdadiger en moordenaar, met minstens 9 vrouwen waaronder een kind van 9 en slavinnen. Als Mohammed volgens jou een geweldig voorbeeld is, ben je dus vóór slavernij, polygamie, sex met een kind van 9, etc. Zo simpel is het.

Waarschijnlijk (als je heel even je verstand gebruikt) ben je eigenlijk niet zo voor slavernij, pedofilie, etc. Maar als je dat toegeeft, zeg je dat Mohammed fout zat en dat mag jij niet denken. Verander je daarom maar snel van onderwerp?
Allah swt boeit het niet of je verkeerd bid of niet, het gaat daarom dat je bid. Zoals het hier duidelijk staat:
Je geeft geen bron, maar als verkeerd bidden er niet toe doet, mag ik dan concluderen:
Er zijn géén verplichte gebedstijden, géén verplichte zinnen om te zeggen, géén verplichte houdingen?
Alle andere moslims zuigen dit dus uit hun duim?
Wil je wetenschappelijk gaan beginnen? Dan heb je volgens mij al bij voorbaat verloren :roll2:
Niet als discussie op basis van feiten kan worden gevoerd. Kenmerk van wetenschap is dat het gaat om feiten, en niet om geloof dat tegen de feiten in overeind moet worden gehouden. Zodra de koran en feiten elkaar tegenspreken, haken de meeste moslims helaas af.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Tukkerin »

Waarom is mijn bericht waarin ik zeg dat het een hoax is dat Mohammed 900 joden vermoord heeft bij de slag van Kaybar? Is dat omdat jullie bang zijn dat ik een boekje open doe en het ga bewijzen? Zijn jullie daar bang voor, omdat dan jullie grote argument komt te vervallen.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Tukkerin »

Deze gewoon laten staan, want het heeft wel degelijk met de topic te maken.

Amazigh, als moslim moet je van domrechts joden haten, radicaal zijn in je opvatting en natuurlijk het liefst ook nog dom. En wee als je als moslim het tegendeel bewijst en een vrijdenker bent. Dat kan domrechts niet hebben want dat verstoort hun vastgeroeste dogma's! Overigens, Mohammed heeft in de slag van Kaybar nooit zoveel joden vermoord. Dat is een hoax die domrechts opvoeren als argument tegen de islam. Een beetje research in de historische bronnen leert ons heel wat anders.

Jouw aangehaalde vers over het het gebed is prachtig. Een van mijn lievelingsaya: laysa albirra an tuwalloo wujoohakum qibala almashriqi waalmaghribi walakinna albirra man amana biAllahi waalyawmi al-akhiri waalmala-ikati waalkitabi waalnnabiyyeena waata almala AAala hubbihi thawee alqurba waalyatama waalmasakeena... ( let op het signaalwoord walakinaa)

Moge Allah ons leiden en belonen met het allermooiste. Ameen.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: AVRO

Bericht door Zwartmeer »

Amazigh schreef:
Ik geloof inderdaad in Jezus, die Zijn boodschap wist te verspreiden zonder karavanen te plunderen, dichters te vermoorden of 500 Joodse mannen te onthoofden.
Is het weer 500 geworden? Vorig jaar waren het 900...De jaar daarvoor waren het 700.. What the fuck?
Ik noem in dit geval altijd het getal 1000. Dan weet ik zeker dat ik de profeet niets te kort doe.
Amazigh schreef: Hij heeft zijn boodschap niet verspreid dat deden andere mensen voor hem. Waaronder Paulus een man die Jezus nooit in z'n gare leven gezien heeft.
Een paar weken terug had ik een discussietje met een moslim op youtube. Het ging over vrouwenrechten. Ik confronteerde hem met de tekst van Mohammed waarin hij zegt dat het niemand wat aangaat waarom een man zijn vrouw slaat. De moslim reageerde daarop met dat hij zich volledig onderwerpt aan Mohammed. Ik zei toen dat hij dan niet een volger is van Mohammed maar van Bukhari, die 200 jaar later leefde, en dus dat hij geen Mohammedaan is maar een Bukhariaan. En daarna kreeg ik geen antwoord meer. Dit is weer typisch moslimgedrag. Ze proberen op het net hun geloof te verdedigen maar als het moeilijk wordt hebben ze niet eens het fatsoen om een discussie normaal te beëindigen en blijven ze gewoon weg.
Amazigh schreef: Allah swt boeit het niet of je verkeerd bid of niet, het gaat daarom dat je bid.
De reden waarom moslims iets doen of nalaten is vaak heel onduidelijk. Je mag niet stelen volgens het geloof omdat anders je handen eraf gehakt worden. Is dat nou de reden? Of mag je niet stelen omdat het moreel verwerpelijk is? Die teksten zijn er niet...
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma jan 24, 2011 7:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Waarom is mijn bericht waarin ik zeg dat het een hoax is dat Mohammed 900 joden vermoord heeft bij de slag van Kaybar? Is dat omdat jullie bang zijn dat ik een boekje open doe en het ga bewijzen? Zijn jullie daar bang voor, omdat dan jullie grote argument komt te vervallen.
Nee hoor. Die post is niet verzet omdat wij bang zijn dat jij gaat bewijzen dat het een hoax is dat Mohammed 900 joden vermoord heeft bij de slag van Kaybar. Graag...Bewijs het maar.

Jouw posten zijn verplaatst omdat jullie dit topic weer aan het versjitten waren met pietpraat..
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 82#p230182" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan wacht ik nu met grote spanning op het bewijs dat de 700 of 900 Joden NIET vermoord zijn door Mohammed .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:De moslim creëert zijn Mohammed zelf naar eigen behoefte.
Ik denk dat dat het hele punt is. Ben je van jezelf een lieve aardige man dan zul je die bloedige teksten van Mohammed het liefst overslaan. Misschien ga je wel redenen verzinnen waarom dat vroeger wel goed was en nu niet meer. Maar je hebt ook mensen die niet vies zijn van een druppeltje bloed. En die laten zich misschien wel inspireren door teksten waar mensen gevierendeeld of de ogen uitgebrand worden om de schat te bekomen. En als een gek zich dan eens aan grof geweld te buiten gaat heeft het niets, zeggen ze, met de islam te maken. En toch als ik lees over de gruwelijke misdaden die moslims in bv Soedan begaan moet ik onwillekeurig steeds denken aan de slag bij Khaibar. Of aan andere raids van Mohammed. Als er ergens wordt gemoord onthoofd verkracht en geplunderd dan zie je de hadith in praktijk.

Je wordt geen pedofiel omdat Mohammed met een kind van zes getrouwd was. Voel je je echter wel tot kinderen aangetrokken dan is Mohammed je voorbeeld. Door dit laatste kan niemand er wat van zeggen. Hier zit duidelijk een verschil tussen het immorele en decadente westen en de volgers van het ware geloof. Terwijl hier in het westen pedofielen de allerlaagste status hebben, het meest nog in gevangenissen, verkiezen ze in de islamitische wereld dergelijke lieden als hun leider. Tenminste als ze kiezen mogen. Ik denk hierbij aan Ayatollah Khomeinie.

Ik kan zo nog even doorgaan. Het punt waar het nu omdraait is dat mensen als Tukkerin en Amzigh de islam omarmen en waarschijnlijk ook niet van die bloedige voorbeelden en seksuele uitspattingen van Mohammed houden. En toch zullen ze er geen kwaad woord aan kwijt willen. Waarschijnlijk waren ze nu van plan de zaak van Mohammed te redden door met priester voorbeelden te komen. Doordat ik dit nu zeg ontneem ik ze dat argument en hebben ze helemaal geen reactie. Want hoe dan ook, alle voorbeelden van Mohammed zijn goed nietwaar?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef: En dan wacht ik nu met grote spanning op het bewijs dat de 700 of 900 Joden NIET vermoord zijn door Mohammed .
Ik kan niet wachten! Ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt dat een moslim de heilige teksten waar dat allemaal instaat verwerpen gaat.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: AVRO. “Zóóó Moslim!”

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:[ Het punt waar het nu omdraait is dat mensen als Tukkerin en Amzigh de islam omarmen en waarschijnlijk ook niet van die bloedige voorbeelden en seksuele uitspattingen van Mohammed houden. En toch zullen ze er geen kwaad woord aan kwijt willen.
Voilà. Islam is als alcohol, het versterkt de impulsen die in de gebruiker aanwezig zijn. De vrolijke hans die drinkt hangt de clown uit in de kroeg, de depressieveling wordt extra huilerig, de aggresieveling verliest zijn remmingen en slaat alles stuk wat hij tegenkomt.
Daarom is elke discussie met moslims zinloos, want JIJ denkt dat het over IETS concreets gaat, terwijl de moslim alleen zijn eigen persoonlijke onvoorspelbare en onlogische hersenkronkels projecteert op zijn Korannetje en zijn hadiths.

Zowat alle moslims die hier al voorbij zijn gekomen passen in dat beeld, ze halen uit hun boekje gewoon wat ze willen. Of wat hen aangepraat wordt door de imam of soortgenoten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie