Goede avond

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Goede avond

Bericht door SoulShine »

Ik ben hier zo'n beetje terechtgenomen door dat ik bepaalde informatie zocht via internet. Nu ben ik hier al geregeld langsgeweest en lees hier veel en het heeft mij er toe gezet om te laten registreren.

Nou ja gek veel heb ik momenteel niet te zeggen, maar ben blij iets gevonden te hebben wat een ander licht werpt dan wat de media aan het spuien is, waar ik steeds vaker en vaker mijn vraagtekens bij aan het zetten was.

Dus bij deze , als jullie wat willen weten mag je dat gerust altijd vragen. :wink2:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Goede avond

Bericht door Manon »

welkom! veel leesgenot.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Goede avond

Bericht door BFA »

Welkom.
SoulShine schreef:Dus bij deze , als jullie wat willen weten mag je dat gerust altijd vragen.
Je moet je nooit inhouden als er iets op je lever ligt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

circe schreef:welkom! veel leesgenot.
Dankjewel :D Ik heb inmiddels al aardig wat gelezen
BFA schreef:Welkom.
SoulShine schreef:Dus bij deze , als jullie wat willen weten mag je dat gerust altijd vragen.
Je moet je nooit inhouden als er iets op je lever ligt.
En das waar, maar helaas heb ik momenteel niet iets bijzonders wat ik kwijt moet :P
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Goede avond

Bericht door Monique »

Welkom SoulShine.
maar ben blij iets gevonden te hebben wat een ander licht werpt dan wat de media aan het spuien is, waar ik steeds vaker en vaker mijn vraagtekens bij aan het zetten was.
Heel verstandig, zelf op onderzoek uitgaan is altijd beter dan de staatsmedia voor zoete koek te slikken.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Goede avond

Bericht door Eliabe »

Ook goede avond.

Als er momenteel niets bijzonders is wat je kwijt moet, kun je altijd nog een tukkie doen. Wel uitkijken voor enge en natte dromen whistling:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Goede avond

Bericht door Ariel »

Welkom SoulShine.

Vandaag heb ik me weer reuze druk gemaakt over een uitzending van de NOS die weer op zeer gekleurde wijze de Nederlandse bevolking vertelde hoe rot Israel zich gedraagt. Het ging over de opschudding in de regio van Israel over de geheime documenten , met informatie over de vredesonderhandelingen tussen Israëlische en Palestijnse leiders in het afgelopen decennium.
Israel is de boze boeman, en de Palestijnen zijn de schatjes die zowat Mekka aan Israel cadeau deden voor vrede.
De andere kant van de zaak wordt natuurlijk niet belicht, en het kwaad is weer geschied.
Dit vertellen ze niet bij de NOS. http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... komst-niet" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nou ja, mijn bloeddruk zakt al weer wat. Ik moet me niet zo druk maken zegt mijn man
Als je in Nederland werkelijk goed geïnformeerd wil zijn, dan moet je het internet op. Gelukkig hebben veel mensen toegang tot dit fenomeen, alhoewel ik liever wel zie dat mensen die extra informatie tot zich opnemen. En dat gebeurd helaas nog veel te weinig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

Ariel schreef:Welkom SoulShine.

Vandaag heb ik me weer reuze druk gemaakt over een uitzending van de NOS die weer op zeer gekleurde wijze de Nederlandse bevolking vertelde hoe rot Israel zich gedraagt. Het ging over de opschudding in de regio van Israel over de geheime documenten , met informatie over de vredesonderhandelingen tussen Israëlische en Palestijnse leiders in het afgelopen decennium.
Israel is de boze boeman, en de Palestijnen zijn de schatjes die zowat Mekka aan Israel cadeau deden voor vrede.
De andere kant van de zaak wordt natuurlijk niet belicht, en het kwaad is weer geschied.
Dit vertellen ze niet bij de NOS. http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... komst-niet" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nou ja, mijn bloeddruk zakt al weer wat. Ik moet me niet zo druk maken zegt mijn man
Als je in Nederland werkelijk goed geïnformeerd wil zijn, dan moet je het internet op. Gelukkig hebben veel mensen toegang tot dit fenomeen, alhoewel ik liever wel zie dat mensen die extra informatie tot zich opnemen. En dat gebeurd helaas nog veel te weinig.
Dankjewel Ariel,

Ik ben het met je eens wat betreft dat mensen te weinig zelf op onderzoek uitgaan, helaas. Reden? Werkelijk geen idee. Ik ben nieuwsgierig ingesteld en ga niet meteen op 1 ding af wat ik lees, ik ga meer zoeken en vergelijken eventueel.
Mijn ervaring is dat je beter voor je zelf kan denken en op onderzoek uit moet gaan als iets je aandacht vasthoud en niet klakkeloos maar direct moet aannemen wat de media roept. Media zegt zus, in mijn omgeving zie ik zo. En dat zat qua gevoel niet lekker bij me.

Ik heb uit mijn verleden ook van een andere ervaring geleerd wat verder niet met media te maken heeft, maar meer vanuit een geloof. ( waar ik inmiddels al een poosje niet meer inzit) Binnen dat geloof werden mensen ook zo'n beetje gedrilled om niet meer voor henzelf te denken, maar alleen nog doen en aannemen wat het geloof van hen verwachtte...

Nou heb de zure appel uiteindelijk weggegooid en ben voor mezelf op onderzoek uitgegaan en kwam toen pas er achter hoe ik geleefd heb, niet voor mezelf in elk geval, met alle nare gevolgen van dien.

Maar zoals ze zeggen van ervaringen leer je weer en dat is in mijn geval gebeurt, ergens blij dat ik de ervaring heb en dat ik beter weet.:)

Laat mij maar rondneuzen, ik ben blij met de extra informatie die ik nu weet, waardoor ik me een stuk minder, om zo even te zeggen, een "onbenul" voel.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Goede avond

Bericht door Ariel »

SoulShine schreef: Ik heb uit mijn verleden ook van een andere ervaring geleerd wat verder niet met media te maken heeft, maar meer vanuit een geloof. ( waar ik inmiddels al een possje niet meer inzit) Binnen dat geloof werden mensen ook zo'n beetje gedrilled om niet meer voor hunzelf te denken, maar alleen nog doen en aannemen wat het geloof van hen verwachtte...

Nou heb de zure appel uiteindelijk weggegooid en ben voor mezelf op onderzoek uitgegaan en kwam toen pas er achter hoe ik geleefd heb, niet voor mezelf in elk geval, met alle nare gevolgen van dien.

Maar zoals ze zeggen van ervaringen leer je weer en dat is in mijn geval gebeurt, ergens blij dat ik de ervaring heb en dat ik beter weet.:)

.
Kind, say no more. Ook ik ben in mijn jeugd gehersenspoeld door de religie. Nadenken was er niet bij. Ik kom uit een zeer streng reformatorisch nest, en nadenken deed je maar in je eigentijd of liever helemaal niet. Het woord van de dominee was wet, en als je als kind dan toch eens nadacht over hoe Adam en Eva met hun twee zonen voor een heel nageslacht gezorgd konden hebben , zonder dat er nog meer mensen op aarde waren dan werd je verteld dat je geloven moest als een kind.

Hou op..( zucht) Nu kan ik er om lachen, maar ik heb me in die tijd als kind me toch behoorlijk druk gemaakt over het feit dat ik zulke zondige gedachten had. De hel was maar een voetstap bij je vandaan, en het eeuwige vuur kon je zo verzwelgen.

Phhhh Religie? Alle religies zijn naar mijn idee vals. Ze pretenderen ook nog eens dat hun geloof lees God de ware Geloof is, en dat alleen hun stroming je zalig kan maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

Als je bij veel religies nagaat, is er altijd wel iets wat uiteindelijk heel tegenstrijdig is. Het is me ook opgevallen dat veel geloven iets heel ergs in de hand houden om mensen bij hen te houden. Bij de een zal je branden in de hel, bij de religie waar ik in zat zou Gods grote dag "Armageddon" komen waarin alle slechte mensen vernietigd zouden worden..., en zo vind je iets dergelijks in elk geloof wel weer, misschien net even in een andere vorm gegoten. De religie waar ik bij zat geloofden we niet in een hel als een brandende plaats voor zondige mensen, daar beschreven ze de hel ook wel als gehenna, wat in het hebreeuws weer gemeenschappelijk graf betekende waar we in principe allemaal heen gaan als we sterven. Maar ja dan denk je... een geloof waar geen dreiging van de hel boven je hoofd hangt zodra je wat je wat fouts doet, nee daar hadden ze de grote vernietiging wel voor.

Wie bepaald er wie er slecht is? God? Nou spijt me... die heb ik niet hoog staan meer en kan niet zeggen dat ik geloof, of ik uberhaupt ooit echt geloofd heb? Geen idee ben die onzin ingetrokken toen ik een jaar of 11, 12 was. En ja lijkt allemaal zo prachtig voor dat jonge meisje van toen, die boekjes met plaatjes van een wereldwijd paradijs waar iedereen in geluk en vrede naast elkaar leeft en zelfs de wilde dieren leven in vrede naast je leven voorgeschoteld kreeg... Maar ja daar moet dus wel de vernieting voor komen voor zoiets verwezenlijkt kan worden.

Ik ben van mening dat mensen de toestanden kunnen veranderen, niet perse een God die daartoe macht heeft.
Prima dat je gelooft, maar houd het bij je zelf en leg het een ander niet op. Het zou een hoop schelen als iedereen gewoon elkaar in hun waarde lieten en respecteert wat de mening van andersdenkende of gelovigen is. Een nietgelovige kan net zo'n goed mens zijn als iemand die wel gelooft.

Ik zie mezelf totaal niet als een afvallige, velen uit de gemeenschap waar ik in zat hebben kontakt verbroken, omdat ik er ben uitgestapt omdat ik nu slechte omgang voor ze ben. Dus ja ik stapte weer een wereld in na 14 jaar die ik eerder ook al verlaten had, maar deze keer zonder vrienden... Vrienden van daarvoor was ik al kwijt, omdat kontakt met andersdenkende niet goed voor je was, dus je vriendschappen zijn alleen van uit het geloof.

Nou zeg ik je, ik kan er ook wel om lachen, meer om het feit dat mensen zich zo voor de gek laten houden en waaronder mijzelf een poos, ik ben blij dat ik nog genoeg snuggerheid bezat om toch voor mezelf op onderzoek uit te gaan. En uiteindelijk ruim 4 jaar geleden de knoop doorgehakt, na een vreselijk huwelijk achter de rug erbij gehad te hebben. Nu leven weer op de rit zonder geloof, lieve vriend en drie prachtkinderen. Ben happy en heb geloof daarvoor niet nodig. Moeilijke stap dat zeker want je moet helemaal nieuwe vriendschappen opbouwen, maar geloof me ik kan mijn zogenaamde vroegere vrienden missen als kiespijn, als je iemand zo de rug kan toekeren, omdat deze stopt met de religie dan ben je geen ware vriend.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Goede avond

Bericht door Ariel »

Ik ben blij voor je omdat jij je geluk en vrijheid gevonden hebt SoulShine , en ik wens je een lang en gelukkig leven toe.
En inderdaad. Een vriend die je laat vallen omdat je geen deel meer wil uitmaken van een bepaalde religie was nooit een echte vriend.
En..Als er een deur dicht gaat staat er altijd een andere deur open. Maar dat heb jij vast en zeker al ontdekt.

Nogmaals welkom op ons forum.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

Ach ik zeg niet dat mijn leven zonder hobbels en bobbels in de weg is, maar ik voel me een stuk vrijer en geeft me letterlijk en figuurlijk adem. Heerlijk toch dat een mens voor zichzelf kan denken en het een ander niet voor zich laat doen? In dat opzicht kan ik zeggen ik voel me er gelukkig bij.

Momenteel houd ik me er mee bezig wat er nu voor ons ligt en hopelijk komt daar een positieve omkering in van wat het nu is... Sommige ontwikkelingen baren me zorgen, niet alleen voor jezelf maar ook voor je eigen kinderen en velen anderen.

Ik kan alleen maar hopen dat velen andere ogen spoedig open zullen gaan, want ik ben niet van plan om mijn vrijheid weer op te geven :wink2:

En wederom bedankt, ik vind het ook erg prettig hier te lezen wat anderen er allemaal van vinden en je voelt je niet zo alleen meer erin. In het ad kun je je mening vrijwel nog zelden plaatsen als het ombepaalde dingen gaat. Soms kun je in het begin wel posten en ineens niet meer en is alles verwijderd. Ik vind dat niet kloppen, er zijn natuurlijk altijd mafkezen tussen die zich niet kunnen gedragen, maar om dan alles uit te schakelen? Kunt zo iemand ook blokkeren.

Ik krijg het idee dat kranten het niet aandurven als er een discussie ontstaat, en jaaaah... het zou zo maar kunnen dat iemand wat post wat ze liever niet in zicht hebben.
Persoon zou maar eens gelijk kunnen hebben en mensen ermee raken. Maar goed we leven in een raar wereldje [c045.gif]
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Goede avond

Bericht door mercator »

SoulShine schreef:Als je bij veel religies nagaat, is er altijd wel iets wat uiteindelijk heel tegenstrijdig is. Het is me ook opgevallen dat veel geloven iets heel ergs in de hand houden om mensen bij hen te houden.
Een "geloof" bestaat niet, het zijn mensen die een geloof verzinnen om een of andere innerlijke leegte of schrik te bezweren.
Bij de Getuigen van Jehovah valt dat al bij al nog mee, je wordt niet met hel en folteringen bedreigd als je iets mispeutert, je wordt hoogstens met de nek aangekeken door de andere Zusters en Broeders.
Het Paradijs met die mooie Wachttoren-plaatjes zal je wel niet binnentreden, jammer maar helaas!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

mercator schreef:
SoulShine schreef:Als je bij veel religies nagaat, is er altijd wel iets wat uiteindelijk heel tegenstrijdig is. Het is me ook opgevallen dat veel geloven iets heel ergs in de hand houden om mensen bij hen te houden.
Een "geloof" bestaat niet, het zijn mensen die een geloof verzinnen om een of andere innerlijke leegte of schrik te bezweren.
Bij de Getuigen van Jehovah valt dat al bij al nog mee, je wordt niet met hel en folteringen bedreigd als je iets mispeutert, je wordt hoogstens met de nek aangekeken door de andere Zusters en Broeders.
Het Paradijs met die mooie Wachttoren-plaatjes zal je wel niet binnentreden, jammer maar helaas!
Klopt wat je zegt mensen verzinnen een geloof.
Maar Jehovah's Getuigen hebben zelf wel degelijk iets in handen dat net zo dreigend is;) Gods grote dag "Armageddon"

Verder klopt het wat je zegt van die wachttorens, dat zijn een soort lokmiddelen om je binnen te krijgen met plaatjes van allen bij elkaar in een prachtig paradijs...
Maar ze hebben wel degelijk iets in handen wat beangstigend is voor hun mensen die bij het geloof zitten. Maar dat leer je pas als je eerst een beetje bent ingelijfd...
Nee zo'n mooi geloof is het niet...

Met de nek aangekeken worden door je broeders en zusters klopt ook, maar dat is vaak het geval als je bent uitgesloten door de gemeenschap. Jehovah's getuigen, nou ja min of meer het hoofdkantoor van Jehovah's getuigen doen er van alles aan om zo min mogelijk negatieve publiciteit naar de buitenwereld te geven.

Maar geloof me daar deugt ook een hele hoop niet :?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Goede avond

Bericht door mercator »

SoulShine schreef: Nee zo'n mooi geloof is het niet...
Nee... :D , maar in vergelijking met de kokende pek en de afgrijselijk stinkende wormen die de stoute moslims over zich heen gaan krijgen in de hel valt het idd nogal mee bij de Getuigen v Jehovah zoals ik zei. Er is-voorzover ik uit de Wachttoren kon opmaken-ook geen sprake van een verplichting om de afvallige broeder of zuster bij leven alvast een kopje kleiner te maken, zoals bij de moslims wel het geval is.
Er wordt de afvallige Getuige zelfs de mogelijkheid geboden om terug bij de "organisatie" te komen , mits veel gepalaver en gewichtig gedoe vanwege ouderlingen. Het teruggekeerde schaap moet dan eerst een quarantaine periode ondergaan waarbij de overige broeders en zusters niet met je mogen praten. Je moet stilletjes en beschaamd de donderdagavond-sessies in De Zaal bijwonen tot je terug clean bent, je zou wel s een spion van de Boze Buitenwereld kunnen zijn :D !
Ik bedoel maar, de moslims bieden je helemaal die kans niet, bij afvalligheid gaat je kop eraf, hop klaar.
Als godsdienst een ziekte is , is Getuigen v Jehovah-zijn pakweg een maagzweer, Islam een terminale kanker.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

Dat is zeker waar wat je zegt Mercator. Ze zijn niet bedreigend voor anderen en verder niet voor elkaar. Ze hebben er alleen een handje er van hun geloofsgenoten te verdrinken in het geloof. 3 keer peer week inderdaad de zaal. althans... ik heb begrepen van mijn ouders dat bij hen de donderdag samen is gevoegd met dinsdag.
Uitsluiting is heel moeilijk voor familie, heb het van dichtbij meegemaakt dat een gezinslid uitgesloten was, niet alleen voor de persoon moeilijk, ook voor de gezinsleden die niets verkeerd hebben gedaan. Ze komen niet bij je in huis zo lang de uitgeslotene daar ook is. Maar goed hebben inderdaad de kans om terug te komen, die weg is vrij en moet je voor vechten, in stilte... Maar goed bij mij waren er dingen die gingen knagen wat betreft de bloedkwestie... Ik ben ondertussen na veel onderzoek te weten gekomen dat er zo aardig wat mensen binnen het geloof zijn gestorven omdat ze bloed weigerden... Zowel voor kinderen als volwassenen.
Nou ben ik blij wat kinderen betreft, dat de ouders tegenwoordig tijdelijk uit hun ouderlijke macht worden gezet, wanneer ze bloed weigeren.

Maar veel van deze mensen denken er aan goed te doen door het te weigeren, omdat het geloof het zegt. Ik zeg het geloof... Er zijn maar enkelen geweest die een ander licht hebben geworpen op het bloedgebeuren, maar dat is angstvallig in de doofpot gestopt, niets mee gedaan, niet aangepast, zijn een paar van die mensen erom uitgesloten, waardoor er nog steeds slachtoffers vallen door het weigeren van bloed. Ik vind dat net zo erg... mensen in onwetenheid laten. De broeders en zusters worden ten strengste afgeraden informatie elders te halen ipv hun eigen lectuur. Want dat andere is informatie van afvallige en zijn dus allemaal leugens... maar ondertussen laten ze hier en daar kinderen en volwassenen sterven, alleen om niet hoeven toe te geven dat ze misschien eens heel fout zaten. Ik kan hier mijn eigen verhaal en ontdekkingen gaan neerzetten, maar dat zou bij voorbaat worden afgedaan als leugens.

Dus ja het heeft ook genoeg haken en ogen wat dat betreft al baart het mij iets minder zorgen dan wat de Islam teweeg brengt. Mijn vriend zelf is een echte Atheist en roept regelmatig dat geloven in principe moeten worden afgeschaft, want ze hebben door de hele geschiedenis alleen maar voor narigheid gezorgt. De ene voelt zich autoritair boven de ander, met name wat groterere religies. Vroeger het Christendom, nu de Islam. Van die laatste zoals we inmiddels weten zijn ze voor middeleeuwse mensonterende praktijken. Nee het is waar, religies brengen ellende. Het bestaat uit een aantal leiders die het heerlijk vinden om macht en autoriteit uit te oefenen over anderen. Bleh bleh en nog eens bleh, ik word er soms zo beroerd van :?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Goede avond

Bericht door mercator »

SoulShine schreef: 3 keer peer week inderdaad de zaal. althans... ik heb begrepen van mijn ouders dat bij hen de donderdag samen is gevoegd met dinsdag.
Toch teken dat het niet zo goed gaat met de geloofsijver van de Broeders en Zusters. Ook hoor ik dat "zalen" bij elkaar gevoegd worden omdat het te duur is om voor elke "gemeente" een eigen zaal te houden. Er moet dringend s worden ingegrepen vanuit Brooklyn :D !
Ik kan de gekste verhalen vertellen hier over de folklore van de Getuigen, maar ik neem aan dat het niet nodig is voor je, je kent het al.
mss eentje: mij werd gewezen op een Uitverkorene, zo gewoon in het straatbeeld. Maar hoe weet die nu dat ze Uitverkorene is? Jehovah
heeft haar gezegd dat ze één van de 144.000 is. En jullie geloven dat dan ? Natuurlijk, want het is Getuigen verboden om te liegen!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Goede avond

Bericht door silkyboxershortXL »

SoulShine schreef:In het ad kun je je mening vrijwel nog zelden plaatsen als het ombepaalde dingen gaat.
Welkom SoulShine. Zelfs op het kennisdebat forum van de Rijksuniversiteit Groningen worden posten
die inhoudelijk onwelgevallige islam inhoud hebben zonder opgaaf van reden verwijderd.
Van kritiek is geen sprake, gewoon feiten zijn al genoeg. Van sites zoals krapuul en joop.nl kan ik me dat nog voorstellen. Die kennisdebat site krijgt subsidie van een organisatie die in de WO2 ondergronds de verzetsliteratuur verspreidde. Het verbaast me nog dagelijks hoe diep de islam al geworteld is.
Een stevig gemoed heb je wel nodig als je van alle islam praktijken weet wil hebben .
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

mercator schreef:
SoulShine schreef: 3 keer peer week inderdaad de zaal. althans... ik heb begrepen van mijn ouders dat bij hen de donderdag samen is gevoegd met dinsdag.
Toch teken dat het niet zo goed gaat met de geloofsijver van de Broeders en Zusters. Ook hoor ik dat "zalen" bij elkaar gevoegd worden omdat het te duur is om voor elke "gemeente" een eigen zaal te houden. Er moet dringend s worden ingegrepen vanuit Brooklyn :D !
Ik kan de gekste verhalen vertellen hier over de folklore van de Getuigen, maar ik neem aan dat het niet nodig is voor je, je kent het al.
mss eentje: mij werd gewezen op een Uitverkorene, zo gewoon in het straatbeeld. Maar hoe weet die nu dat ze Uitverkorene is? Jehovah
heeft haar gezegd dat ze één van de 144.000 is. En jullie geloven dat dan ? Natuurlijk, want het is Getuigen verboden om te liegen!
Oh ja precies dat is ook een hele goede van die 144.000. Degene die denken dat ze het zijn weten dat in hun hart zeggen ze.

Maar goed, JG's hebben al zo'n twee keer verkondigd dat de wereld ( slechte mensen) Vernietigd zouden worden, waarvan 1 geval in, geloof ik, de jaren 80 zou gebeuren.
Nu is dat natuurlijk niet gebeurt, we zitten hier nog steeds. Maar de bijbel zegt dat valse profeten gedood zouden worden in die tijden. Nu in deze modernere tijden hoef je natuurlijk iemand niet te doden, maar modernere sancties bestaan er niet op. Alleen als je iets in twijfel trekt lig je er uit dus.. Mooie bijbelonderzoekers :sly:

Nu mogen ze niet meer gissen naar wanneer die dag is... Want dat weet alleen hun God Jehovah. Maar ondertussen speculeren ze dat het heel snel zal gebeuren. Vandaar dat ze terugkomen aan je deur onder het mom van zieltjes redden. Nee je hoeft mij er niet veel over te vertellen, heb genoeg gezien en achteraf ook gelezen.

Kun je nagaan als die kwestie van het bloed klopt van hetgeen van de personen ( die nu uitgesloten zijn of het geloof zelf hebben verlaten) die een ander licht erop wierpen, zo uitkomen en waar is... Dan gaat die hele organisatie eraan alleen al door rechtzaken die er zullen komen. Iedereen weet hoe belust Amerikanen zelf al zijn op rechtzaken waar ze een dik bedrag uit kunnen slepen. Dat kan deze organistaie zich natuurlijk niet perimenteren, niet alleen om het geld wat het hen gaat kosten, maar zullen een heleboel aanhang kunnen verliezen. En zo lang deze broeders en zusters maar vrijwillige bijdragen blijven schenken is dat natuurlijk mooi...

Er is een boek van iemand die heel lang heeft gezien wat er afspeelde achter de deuren van het hoofdkantoor. Ik zal even moeten zoeken wat dat ook alweer was. Die man was voor het geloof een trouwe aanhanger, was pionier in moeilijke gebieden met gevaar en moest rondkomen met een klein bedrag. Maar natuurlijk zaten de hogere lui zelf in luxe terwijl hun onderdanen zich in de onmogelijkste richtingen moesten draaien om rond te komen of om veilig te blijven.

Nou ja makkelijk toch anderen het vuile werk te laten doen? Als ik weet hoe het boek ook al weer heette zal ik het eens posten. Het is intressant om te weten.
Zij beweren het werkelijke volk van God te zijn, maar goed dat roepen moslims en een boel overige christenen ook.

Ik zeg heel eerlijk sommige richtlijnen in de bijbel zijn ten goede van een mens. Zoals je naaste liefhebben en niet stelen etc etc... Maar om daarvoor een geloof aan te hangen?? Zijn toch richtlijnen die zijn opgesteld door mensen. Oh nee mag ik niet zeggen deze mensen werden geinspireerd door God om het op te tekenen. Maar goed wie zegt mij dat niet ze schizofreen waren destijds en dachten dat god met hen sprak? En al die wonderen die worden beschreven in de bijbel, wie zegt dat het geen massa hallucinaties zijn geweest? Ik bedoel hete woestijn zegt al genoeg.

Zo precies zo met die Mohammed, die is nog even een stuk mensonvriendelijker :? Duid bij mij op een psychische afwijking waar weer zoveel volk achterheen hobbelt:S
Och ja en ook nog eens iemand uit de woestijn, wie weet wat de hitte daar doet met je gezonde verstand.

Nee sorry heb net even wat meer vertrouwen in de wetenschap gekregen dan in religie. Wetenschap brengt bewijzen, religie woorden en op schrift getekende teksten.
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

silkyboxershortXL schreef: Welkom SoulShine. Zelfs op het kennisdebat forum van de Rijksuniversiteit Groningen worden posten
die inhoudelijk onwelgevallige islam inhoud hebben zonder opgaaf van reden verwijderd.
Van kritiek is geen sprake, gewoon feiten zijn al genoeg. Van sites zoals krapuul en joop.nl kan ik me dat nog voorstellen. Die kennisdebat site krijgt subsidie van een organisatie die in de WO2 ondergronds de verzetsliteratuur verspreidde. Het verbaast me nog dagelijks hoe diep de islam al geworteld is.
Een stevig gemoed heb je wel nodig als je van alle islam praktijken weet wil hebben .
Dankjewel :)

Door alles maar te blokkeren word je vrijheid van meningsuiting direct al ingeperkt door dit soort praktijken. Zolang dingen netjes aan het licht worden gesteld moet er niets mis mee zijn. Helaas word daar anders over gedacht tegenwoordig en hebben we al minder vrijheid.
Heb hier en daar veel over de Islam al gelezen en het is zeker weten een zorgwekkende situatie. Ik ben me er wat meer in gaan verdiepen sinds ik in de stad wonn. Voorheen heb ik een dorp gewoond en had je er weinig tot niets last van. Hier in de stad zie ik zoveel anders. Twee marrokaanse jongens van een jaar of 16 die een meisje van de fiets aftrappen in een fietstunneltje. Een bovenbuurjongetje die zo'n beetje de hele dag op het balkon staat te schreeuwen naar je hond die gewoon in de tuin rondloopt met mooi weer. Mijn vriend zegt er wat van en zijn moeder zegt: Mijn zoontje word bang van je... Sorry maar je waarschuwt je kind als het een overlast voor anderen is. Maar in die cultuur worden jongetjes weinig tot niet gecorrigeerd.
Op school een jongetje in de kleuterklas die er blijkbaar niet tegen kan dat een juf het voor het zeggen heeft in de klas. Die daardoor een probleem is.

Ik woon 4 jaar in de stad en van die 4 jaar kan ik al genoeg zeggen en begrijp anderen daarin beter dan ik voorheen kon.

Pfff bij ons in de gemeente vroeger woonde er verspreid maar een paar gezinnen die islamitisch waren. Dus veel hinder had je er niet van.
Ok moet zeggen dat ik bij ons in de winkel eens een marrokaans ventje in de kraag greep die stal. 9 Jaar oud en wist niet waar hij woonde enzo. Totdat we dreigden de politie er bij te halen, toen rolde het adres en telefoonummer er zo uit... Ventje is opgepikt door zijn vader en daarna verscheen het ventje regelmatig nog bij ons in de winkel. Hij wist dat ie altijd in de gaten gehouden bleef worden, dus regelmatig kreeg het personeel naar hun hoofd: Kun je het zien, wat wil je dan.

Ja ja goed opgevoed. Nou zeg ik niet dat het alleen marrokanen waren die daar stalen, zoveel waren er niet, verder hadden we last van kampers en ook zigeuners, maar net zo goed ook gewone nederlanders. Maar ik heb wel pas gezien sinds ik in de stad woon wat een ellende die mensen zijn.

Vandaar dat ik op onderzoek ben uitgegaan, omdat er dingen worden toegelaten die in mijn ogen niet kloppen en zeker niet passen in de samenleving waar we met zijn allen dan zo voor staan.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Goede avond

Bericht door mercator »

SoulShine schreef: Oh ja precies dat is ook een hele goede van die 144.000. Degene die denken dat ze het zijn weten dat in hun hart zeggen ze.
...of krijgen een aangetekende brief uit Brooklyn dat ze het hoofdlot gewonnen hebben :D . Want er klopt toch iets niet: hoe houdt Jehovah(of Brooklyn) bij of er niet teveel of te weinig uitverkorenen zijn? Ik bedoel, als de 144.001 ste dat ook "in zijn hart weet", dan is die ofwel mis ofwel moet een ander zijn ticketje voor het Paradijs inleveren :) .
Je ziet, als je de Getuigen met hun eigen argumenten gaat counteren kom je in even absurd vaarwater terecht als zou je met moslims "in dialoog" gaan.
Ik kwam met de Organisatie in contact via mijn partner. Ik vroeg stel dat jij een zwaar ongeluk hebt en enorm veel bloed verliest, en jij en ik hebben dezelfde zeldzame bloedgroep en t is een kwestie van transfusie of jij kapot wat ga je dan doen?.
Ze gaf nooit een duidelijk antwoord op die vraag , geen Ja ik neem je bloed aan, maar ook geen NEE. In plaats daarvan kreeg ik een hele mistige uitleg dat de gevaren van transfusie even groot zijn als de voordelen, dat er wetenschappelijke bewijzen zijn dat bloedtransfusie niet goed is, dat je tegenwoordig nooit weet wat er allemaal in het bloed zit etc;etc. Want dat doet de organisatie graag, zich een schijn van wetenschappelijkheid en gezond verstand aanmeten. Nu ja, gezond verstand in HUN ogen dan: hoe komt het bijv.dat de Joden 40 jaar lang hebben rondgezworven in een stukje woestijn ter grootte van een Nederlandse provincie? Omdat die woestijn zo weinig visuele aanknopingspunten bood dat ze gedurig in een kringetje liepen :D ! Logisch toch?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Goede avond

Bericht door Schepsel »

Welkom SoulShine.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

mercator schreef:
Ze gaf nooit een duidelijk antwoord op die vraag , geen Ja ik neem je bloed aan, maar ook geen NEE. In plaats daarvan kreeg ik een hele mistige uitleg dat de gevaren van transfusie even groot zijn als de voordelen, dat er wetenschappelijke bewijzen zijn dat bloedtransfusie niet goed is, dat je tegenwoordig nooit weet wat er allemaal in het bloed zit etc;etc. ?
Het is zo'n situatie heel moeilijk te zeggen wat je doet denk ik, hangt er vanaf hoe bang je bent om te sterven denk ik. Ik weet niet of je weleens het medische kaartje van een Jehovah Getuige hebt gezien waarmee ze aangeven dat ze geen bloed willen? Of op wat ze wel willen naargelang hun geweten.

Ik citeer even van een site wat feiten:

De Bloedleerstelling van het WTG - De Feiten
Feit 1a: Het Wachttorengenootschap leert dat Jehovah's Getuigen zich onthouden van bloed.

Feit 1b: Jehovah's Getuigen maken gebruik van bloed.

Feit 2a: Het Wachttorengenootschap staat toe dat Jehovah's Getuigen letterlijk alles van bloed kunnen aanvaarden zolang het op voorhand voldoende gefractioneerd is. De gepubliceerde reden voor het niet verbieden van deze gefractioneerde bloedbestanddelen is: "De bijbel geeft geen details en dus moet een christen zich bij zijn beslissing door zijn eigen geweten laten leiden en zich tegenover God verantwoorden."

Feit 2b: Net zoals de bijbel geen details geeft over bloedbestanddelen die volgens het Wachttorengenootschap aanvaardbaar zijn voor Jehovah's Getuigen, geeft de bijbel ook geen details over bloedbestanddelen die onder de Bloedleerstelling van het Wachttorengenootschap verboden zijn voor Jehovah's Getuigen.

Feit 3a: Het Wachttorengenootschap leert Jehovah's Getuigen dat het volgen van haar Bloedleerstelling Jehovah's Getuigen beschermt tegen door bloed overdraagbare ziektes zoals AIDS.

Feit 3b: De Bloedleerstelling van het Wachttorengenootschap beschermt Jehovah's Getuigen niet tegen AIDS, omdat AIDS wordt overgedragen via bloedbestanddelen die onder de Bloedleerstelling door Jehovah's Getuigen worden aanvaard.

Feit 4a: Het Wachttorengenootschap leert dat alle Jehovah's Getuigen hetzelfde standpunt hebben met betrekking tot de Bloedleerstelling van het Wachttorengenootschap.

Feit 4b: Het Wachttorengenootschap heeft herhaaldelijk verzoeken van Jehovah's Getuigen ontvangen om het aanvaarden van een bloedtransfusie te tolereren en er zijn Jehovah's Getuigen die inderdaad een bloedtransfusie aanvaarden. Sinds het Wachttorengenootschap heeft afgedwongen dat het aanvaarden van deze transfusies organisatorische mijding tot gevolg heeft, hebben sommige Jehovah's Getuigen nog steeds bloedtransfusies aanvaard, maar hebben zij dit in het geheim gedaan. Daarom is het niet waar dat alle Jehovah's Getuigen hetzelfde standpunt huldigen met betrekking tot de Bloedleerstelling van het Wachttorengenootschap.

Feit 5: Het Wachttorengenootschap legt gemeentelijke mijding van elke Jehovah's Getuige op die gewetensvol een bloedbestanddeel aanvaardt dat verboden is door haar bloedleerstelling, maar vereist tevens dat Jehovah's Getuigen de beslissing van een medeaanbidder respecteren die een niet-verboden bloedproduct heeft aanvaard.
http://www.jehovahs-getuigen.nl/bloedkw ... -de-feiten" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit alles is alleen maar verwarrend voor de getuige zelf uiteindelijk. Ik heb daar zelf ook heel veel mee geworsteld destijds
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Goede avond

Bericht door mercator »

Terwijl bloed gewoon voor 98 % water is met wat natrium, calcium en fosfor erin.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Goede avond

Bericht door SoulShine »

mercator schreef:Terwijl bloed gewoon voor 98 % water is met wat natrium, calcium en fosfor erin.
Precies;) Ik wist even niet meer hoeveel procent, maar wel dat het de overgrootte meerderheid is.

Maar goed ergens zijn ze ook niet zo snugger om te beseffen dat in de tijd wanneer de bijbel opgetekend werd er nog geen bloedtransfusies waren :redface:
Er staat wel degelijk in de bijbel dat ze zich moeten onthouden van bloed omdat het heilig is. Maar destijds werd er meer gedoeld op het eten of drinken ervan. Iets wat heilig is nuttig je niet, net als dat in India koeien heilig zijn en niet gegeten worden. Maar dat even terzijde... zou het bloed niet heiliger worden als er leven mee gered kan worden? :wink2:

Maar dat is nou net steeds een vraag die vaak vermeden word, want oeps het heeft inmiddels juist levens gekost ipv gered...
Plaats reactie