bekeerd al 5 jaar

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
bekeerde_zuster
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 12:20 am

bekeerd al 5 jaar

Bericht door bekeerde_zuster »

heeey, goeieavond allemaal

ik ben nikki anemos (genaamd nu raniyah) ik ben al 5 jaar bekeerd sinds mijn 15 jaar en ben nu 20
eerlijk gezegd heb ik er nog geen enkele dag spijt van (walhamdoellillah) alle lof aaan allah subhana wa'tala

ik ben niet getrouwd ik woon nog thuis bij mijn lieve ouders die me respecteren om wie ik ben, ik weet dat men vader het moeilijk heeft met dat ik hoofddoek draag maar ze zien echt dat ik veranderd ben en niet meer die rebelse meid ben van vroeger die altijd weg was en nooit iets liet weten.

ik heb me hier aangemeld omdat ik toch wel eens wil weten wat atheisten en andere gelovigen over de islaam denken

mijn papa is zelf grieks- orthodox en zo ben ik ook opgevoed geweest maar dat sprak me niet aan.
ik ga nu elke week na de moskee (moskee de koepel) is opgericht voor en door bekeerlingen ( er komen ook geboren moslims) maar de meeste zijn al jaren bekeerd mss kan je het eens opzoeken , of eens met de imam praten (hij is ook bekeerd) dan zien jullie het mss anders dan het van geboren moslims te horen

ik hoop dat we samen lekker gezond kunnen discusieren endat we elkaar af en toe is gelijk kunnen geven

hieronder schrijf ik men bekeringsverhaal hoe het is gegaan en hoop dat jullie er respect voor hebben want ik zal ook mijn respect naar jullie toe uiten en laten zien dat hoe ik de islaam interpreteer nog niet zo slecht is insha'allaah (als allah subhana wa'tala het wil)

as-salamoe ailikoum wa rahmatullah wa barakatoehoe insha'allah verkeren jullie allemaal in goede staat

ik dacht ik zal mijn bekeringsverhaaltje vertellen hoe ik tot de islaam ben gekomen.


hereeee i comeee ready set gooooooooo !!!!!!


1 september 2003 6u.30 de wekker liep af en mijn moeder maakte me wakker tijd voor u eerste dag in de middelbare school vol zenuwen werd ik langzaam wakker had heel de nacht liggen woelen uiteindelijk was ik toch in slaap gevallen en nu was ik zo moeeeee...
5 minuutjes later kwam mijn moeder weer binnen nikki opstaan het is tijd je moet je gaan klaarmaken.
ik zat al recht maar moest me nog uitstrekken.
toen ik uiteindelijk klaar was met uitstrekken en geeuwen ging ik naar de badkamer direct de douche in.
20 minuutjes later kwam ik eruuit het was zalig onder het warme water.
Mijn kleren had ik al gisteren klaargelegd had in het weekend nieuwe outfit gekocht want wou er stoer en mooi uitzien hhihihi snel deed ik ze aan met wat de nodige accesoires maakte ik hem af armbandjes bijpassende oorbelletjes echt een modepopje. Ik was echt zenuwachtig we zouden niet meer de oudste maar terug de jongste van de school zijn was bang om gepest te worden (keek toen teveel naar girly films zoals mean girls enz).
Stiekem had ik mijn moeder haar mascara, poeder en lipgloss meegenomen naar mijn kamer daar maakte ik me op (ik mocht niet van mijn vader dusja dan maar stiekem hihihi) ik zag al bruin omdat ik die zomer naar griekenland was geweest naar de familie.snel rende ik weer na de badkamer zodat ze het niet zou opvallen en pakte ik de stijltang snel ging ik met de stijltang over mijn haar want
als men vader zou binnenkomen was het gedaan met de pret.
Ik ging naar de living daar stonde mijn tas al klaar met schoolspullen ik wou geen boekentas meer (dat was zo uit de mode) maar wou een grote tas. ik deed snel mijn ballerina's aan en ging naar de bushalte.
ik stond aan de bushalte 33 te wachten het was zo druk allemaal leerlingen die hun eerste dag na school gingen. Toen de bus eraan kwam zat iedereen te duwen en te trekken om er toch nog allemaal in te geraken ik hoorde paar jongens roepen ewaaaa zied ga is naar achter daar is nog genoeg plaats schuif door ashabi (ik dacht wat is dat voor taal, zeker straattaal zoals in films zoals save the last dance enz)
de bus stopte juist voor mijn school daar was ze dan sancta maria (werd scheppersinstituut genoemd) was dat jaar in samenwerking gegaan met andere school (het was geen uniform meer).
Met een klein hartje ging ik binnen de speelplaats was nog leeg. Ik ging op de bank zitten en er kwam een meisje naar me toe ze noemt fanny ze zei is dit ook je eerste jaar in het middelbaar waarop ik zei ja ze zei ah ik ook en wat ga je volgen zei ze erna ik zei mode & creatiee heey ik ook kei leeuk.
onze klassen werden ingedeeld omdat mode en creatie zo'n kleine klas was werden we samen gezet met 1 tso handel. We werden begeleid naar de klas met onze klastitularis we kregen onze plaatsen en onze namen werden afgeroepen. al gauw merkte ik dat er heel veel culturen in de klas zaten. 6belgen waaronder ikzelf 1 pool 1 chinees 14 marokkaans afkomst 1 van turkse afkomst.
ik dacht dit gaat een aangenaam jaar worden.

Dagen gingen voorbij en ik was al 1 van de populairste meisjes op school ik kwam met iedereen overeen. tot op een dag een jonge van mijn klas genaamd ilyas lastig begon te doen ik had een rokje met kousenbroek aan (het was winter ) en botjes rokje kwam tot aan de knie zo. ik moest naar voor voor mijn boekenbespreking en hij gooide alsmaar een propje dichter en dichter bij mij omdat te komen halen en onder mijn rok te zieen. ik werd er zo lastig van dat ik zei seg mannnekee geen respect ofwa ik kijk toch ook niet naar u ko..nt waarop hij kwaad werd en zei k** belg ik zeg ik ben half belgisch en half grieks toen hij zei kowe****** jullie zijn allemaal hetzelfde al snel draaide het op gevecht uit astagfiroe'allaaah
ik moest naar de directie en hij ook daar zaten we dan. zijn ouders kwamen hem halen en keken me vies aan ze zeiden iets in het berbers wat ik toen niet verstond. (weet ook niet meer wat)
ik mocht naar huis en vertelde wat er die dag gebeurt was. Mijn broer wou zich komen moeien op school en wou met zijn vrienden van kta deurne komen. ik zei nee dat is de oplossing niet hij zegt jawel ik ga met mohamed en hicham komen dan gaat hij wel wat stiller worden. Mijn moeder zei zijn julie allebij kleine kinderen van ons nikki kan ik het aannemen ze is 12 jaar maar jij bent 20 jaar Alexis (mijn broer).
de volgende dag wist heel de school het iedereen zag me voor rascist aan terwijl ik echt niets had gezegd enz. en al gauw kwam er een groep meisje naar mij af met te zeggen je denkt echt dat je het bent dit en dat deze school is niet alleen van u ze waarop ik zei och meisje ga is spelen. Opdat moment was ik zo kwaad geworden en dacht ik haat deze school. Weeral moest ik met die meisje naar directie de directie zei das al de 2de keer dat ik u hier zie waarop ik zei ja ik kan er niets aandoen. uiteindelijk moeste ik en dat meisje is goed praten wat erop onze lever lag zei had van andere gehoord dat ik ilyas had uitgescholden en had gezegd ga naar u eigen land (terwijl ik zelf half buitenlander ben) dus daarna vertelde ik mijn verhaal en toen begreep ze het toen zei ze je bent precies een moslima omdat ik niet wilde dat jongens onder mijn rok kwamen zien hahaha. dat is me altijd bijgebleven subhana'allah.
al gauw werden we de beste vriendinnen. waarvan iedereen schrok .
De ramadan kwam eraaan en omdat mijn beste vriendin moslima is wou ik eens meedoen natuurlijk kon ik dit niet volhouden ik had geen itentie en het was veel te moeilijk voor me.
Steeds ging ik meer en meer naar mijn beste vriendin haar thuis ik voelde me daar echt goed mijn moeder zei zelfs je woont daar preciess hahaha.....

op een dag ik dacht in december zoiets was mijn beste vriendin bezig over islaam met andere meisjes ik kon natuurlijk niet meepraten omdat ik er echt niet veel van afwist wist alleen dat men ramadan deed en geen varkensvlees mocht eten. Omdat ik me die dag een beetje buitengesloten voelde subhana'allah ben ik gaan opzoeken wat islaam was en wat de basisprincipes waren al gauw leerde ik een geloof kennen dat heel veel rust bracht en vrede. de dagen gingen voorbij en steeds meer en meer begon ik me te verdiepen. Mijn beste vriendin had veel boeken dus vroeg ik om ze te lenen dat mocht ze vroeg me waarom waarop ik antwoorden ik wil weten hoe jullie geloof is. zodat ik me beetje kan aanpassen naar jullie (zoals met ramadan niet voor jullie eten enz)
ze vond zo lief dat ik dat wilde doen dus ze gaf me boekjes.
op en dag was ik aan het zoeken en zoeken op internet en ik kwam op youtube en zag een bekeringsverhaal staan natuurlijk ikke kijken het ging over een amerikaanse vrouw die zicht bekeerd had tot de islaam. ik was geschrokken subhana'allah ik wist niet dat je je kon bekeren naar de islaam.
De volgende dag vertelde ik het tegen mijn vriendin ze zei ja dat klopt je kan u bekeren tot de islaam want in de de tijd van de profeet mohammed sallah allah oe aylem wa salam bekeerde er ook mensen zicht tot de islaam. Ik vroeg haar wat dat inhield ze zei je moet u geloofsgetuigenis genaamd de shahadah opzeggen natuurlijk ook niyaah hebben en er in geloven. ook geloven in ALLAH subhana wa'tala in de engelen. in de boeken . in de dag der opstanding en in de profeten.
Die avond was ik verder gaan opzoeken al gauw zag ik dat er steeds meer en meer mensen zich bekeren. Toen kwam ik subhana'allah op een site terecht turntoislam.com daar zag ik allemaal verhalen staan van verschillende mensen in verschillende landen ook mensen van nederland enz.
Er gingen aantal maanden voorbij en steeds meer en meer begon ik me te verdiepen.
natuurlijk ik at nog vlees etc enz maar gewoon mijn interesse begon verder en verder te gaan.
Ik werd 13 jaar ik en mijn andere vriendinnen gingen naar cinema een film zien de ouders van een vriendin van mij legde ons daar af en kwamen ons halen. Mijn beste vriendin mocht niet mee vond het toen zo erg maarja broers e !!!! hhahaha.
Die avond kon ik niet zo goed slapen ik dacht er moet toch iets meer zijn. Ik geloofde al wel in een god dat was van kleinsaf enz ben echt naar verschillende godsdiensten overgestapt in de lagere school eerst was het zedenleer mijn moeder had me daar gezet. dat vond ik maar niets omdat ik in god geloofde en meer wou weten. Dan heb ik godsdienst christenen gevolgt dat vond ik ook maar niets. toen ben ik naar protestantse godsdienst gegaan dat vond ik heel leuk omdat we op kamp gingen enz en omdat elke zaterdag naar de kerk gingen endaar zongen ze zo (zoals die negers in koor).
dus we zongen allemaal voor god maar toch kon ik me niet bedenken dat de geschiedenis van de bijbel zo is gegaan. Het voelde raar net alsof heel de bijbel niet het woord van god was maar gewoon van een schrijver die het had geschreven. Mijn vader maakte altijd ruzie met men moeder dat ik orthodox-grieks moest volgen en omdat ik al bijna ale godsdiensten had gedaan dacht ik waarom niet. daar voelde ik me wel thuis elke avond bidde ik we haddne iconen (afbeeldingen van jezus maria etc) hangen aan de muur kant van het oosten daar moesten we altijd na ons gebed een kus op voorhoofd geven nu vind ik dat raar maar toen niet subhana'allah.

dus die avond was ik aan het nadenken van er is iets meeer ik dacht van ik ga eens meer en meer opzoeken dagen gingen voorbij de zomer kwam eraan en ik ging mijn vriendin niet zovaak meer zien want ik ging naar een andere school was buitengegooid.
ze ging die zomer ook naar marokko dus ik zou haar horen als ze terug was.
het was bijna eind augustus en ineens belt ze me hoe is het enz ik zeg goed goed.
ze zei mijn moeder vraagt of je langstkomt ze heeft iets voor jou waarop ik zei ja dat is goed .
ik kwam langst en daar stonden ze dan met cadeau in hun handen in zo zwarte zakje van marokko hihihi.
het was een jeleba (heb hem nog stees is wel wat klein nu hiihih). ik was superblij en ging hem direct aandoen naatuurlijk mijn vriendin droeg hoofddoek dus vroeg ik aan haar wil je ook is hoofddoek bij me doen. waarop ze zei ja 10 minuutjes later was het tijd om te bidden ze vroeg of ik mee wou bidden ik zei ja wat moet ik doen samen gingen we de wassing doeen ik dacht zoveel handelingen ik vroeg ook waarom dat moest en niet gewoon een snelle douche ze vertelde me omdat alle plaatsen moeten gewassen worden en met gewoon een douche komt water niet op alle plaatsen zoals in u mond in u neus etc. Ik ging voor de eerste keer mee bidden natuurlijk kon ik niet volgen ik was trouwens ook nog geen moslima dus ik denk niet dat het telt.
die avond kwam ik thuis ik nam mijn boekje en subhana'allah ik zag de shahadah staan ik probeerde hem op te zeggen maar dat lukte moeilijk ik belde naar mijn vriendin met tranen in mijn ogen ik zei ik wil me bekeren tot de islaam. Ze kon het niet geloven ze haalde haar ouders en vroeg me om het nog eens te herhalen ik roepte kei luiddt IK WIL MIJ BEKEREN TOT DE ISLAAM waarop de vader riep allahoe akbar.
mijn vriendin en ik begonne te huilen als 2 kleine kindjes. de volgende dag vertelde ze me dat ze haar vader nog niet zoveel heeft zien huilen maar dat gisteren 1 van de weinige keren ze het zag de traantjes liepen over zijn wangen... haar moeder natuurlijk ook maar dat had ze al vaker gezien. traantjes van geluk alhamdoellillaaah
De ramadan kwam eraan en ik deed voor de eerste keer mee natuurlijk kon ik het deze keer wel volhouden alhamdoellillah (ik was nog niet bekeerd).
met suikerfeest en offerfeest mochten moslims thuisblijven maar omdat ik geen moslima was mocht niet toch had ik een ziektebriefje afgegeven mocht van men moeder.
een paar maanden later wilde ik het mijn ouders vertellen dat ik me ging bekeren tot de islaam.
ik vertelde mijn moeder het eerst ze had het al door omdat ik boekjes liet slingeren op de tafel enz. ze zei me ook een moeder die van haar kind houdt voelt dat aan. Natuurlijk probleem was mijn papa een beetje ik wist niet hoe ik het moest vertellen mijn moeder zei laat dat maar aan mij over zogezegd zo gedaan.
na een beetje drama van mijn papa mocht ik me bekeren ik was toen al 14 jaar en de ramadan kwam eraan subhana'allah is het al zolang geleden dat ik tegen mijn vriendin zei dat ik me wilde bekeren.
op laylatul qadr zou het gebeuren ik had ervoor al leren bidden wassing etc , shahadah leren uitspreken, islamitische naam gekrgen op school.
het was 1 uur voor maghreb ik ging grote wassing doen en me omkleden om naar mijn vriendin te gaan.
toen het magreb was was het etenstijd ik at een dadel en ging bidden eerst twijfelde ik zijn het nu 3 rakaats of 4 rakaats alhamdoellillah heb ik er 3 gedaan natuurlijk was ik nog niet bekeerd dus dit zal ook niet tellen.
na samen gezellig te eten gingen we naar de grote moskee van kiel.
ik en 5 andere meisjes gingen zich bekeren tot de islaam.
ik was de eerste van de 5 met een bang hartje ging ik tussen de vrouwen staan in het midden.
ze vroegen wat mijn naam was en waarom ik me wou bekeren met een klein stemmetje zei ik mijn naam is nikki (islamitische naam word rania insha'allah) ik wil mij bekeren omdat dit het ware geloof is en ik geloof in allah subhana wa'tala in de profeten en de profeet mohamed (vzmh) in de boeken, in de engelen en in de dag der opstanding met een glimlach keek ze me aan ze zei kan je u shahadah zeggen of moet ik het voorzeggne waarop ik zei nee ik kan het alhamdoellillah ik stak mijn vinger naar de hemel en zei.
ashadoe ala ilaha illallah wa ashadoe ana mohammed abdoehoe rasoellah.
er is geen 1 andere god dan allah subhana wa'tala en de profeet mohammed saw is zijn boodschapper en dienaar.
waarop de vrouw riep takbier en heel de moskee riep 3 keer allahoe akbar
la ilaha illallah mohammed rasoellah

ik barste uit in tranen ik voelde me herboren subhana'allah ik begon te bibberen iedereen omhelsde me.
ik ging terug zitten in de moskee want er moesten nog 4 meisjes.
en ineens tikt er een zuster op mijn schouder en ze zegt subhana'allah allahoe akbar ik moet iets zeggen waarop ik antwoord ja . ze zei je hebt een groene rups op u witte hoofddoek. allah subhana wa'tala is bij u

waarop ik nog meer begon te huilen...

ik ben zo blij dat allah subhana wa'tala me heeft uitgekozen om moslima te worden ik hoop insha'allah dat allah subhana wa'tala nog meer mensen op de rechte en ware pad lijdt insha'allah amieen.
ik geloof in geen andere god dan allah subhana wa'tala en ik geloof dat de profeet mohammed zijn profeet en boodschapper is
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Pilgrim »

Hee, een bekeerde moslima! Nou van harte welkom hoor. Op deze site zien we de Islam voorals een probleem. Laat je dus niet te snel afschrikken. Misschien dat vooral Ariel je het een en ander over de Islam duidelijk kan maken wat je nog niet wist. worthy: :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Schepsel »

Welkom. Wat waren exact je motieven om je te bekeren? Je beschrijft voornamelijk hoe je het deed, en niet erg waaróm. Wat sprak je dan zo aan?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Eliabe »

مرحبا بكم

كم عدد الأطفال هل

an-m'n-hoela
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
bekeerde_zuster
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 12:20 am

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door bekeerde_zuster »

Schepsel schreef:Welkom. Wat waren exact je motieven om je te bekeren? Je beschrijft voornamelijk hoe je het deed, en niet erg waaróm. Wat sprak je dan zo aan?

wat sprak me voornamelijk aan , alles eigenlijk in het begin wist ik nog niet dat ik me zou en wou bekeren toen ben ik gaan opzoeken en vooral hoe ik de islaam heb leren kennen, via internet via boeken enz geeft het mij rust en vrede ( ik heb niet eerst de moslims leren kennen, ik heb de islaam leren kennen) voor de moslims me kwamen opzoeken das het mooiste daaraan niemand heeft me gedwongen ik ben zelf opzoek gegaan naar dit geloof waarom zal ik eens snel vertellen

ik voelde me niet thuiis in het geloof dat mijn vader mij al jaren mee opvoede er klopt gewoon iets niet alhoewel er sommige delen en aspecten net hetzelfde zijn wat in de koran gechreven staat toch lijkt het alsof de bijbel vernieuwd is veranderd en niet het ware woord van god (allaah) is alsof een schrijver na een paar jaar dit veranderd heeft

ik kan je echt vertelleeeeeeen ik ben suppergelukkiiiiiiiiiiiiiig echt waar als ik bid krijg ik een rust , als ik bevoorbeeld stres heb van (een dagje moeilijk op het werk ) en ik doe mijn wassing en maak me klaar om te bidden en ik neem de tijd ervoor dan krijg ik zomaar tranen om eens goed uit te huilen bij onze prachtige heer
ik kan gewoonweg het er echt uitgooien en het gevoel hebben alles tegen hem te zeggen

echt raar maar het is zoooo kben blij dat ik toch lieve reacties heb gekregen had een beetje schrik met sommige verontrusstende uitspraken
ik geloof in geen andere god dan allah subhana wa'tala en ik geloof dat de profeet mohammed zijn profeet en boodschapper is
bekeerde_zuster
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 12:20 am

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door bekeerde_zuster »

Eliabe schreef:مرحبا بكم

كم عدد الأطفال هل

an-m'n-hoela

heey eerlijk gezegd versta ik geen arabisch mss dat je de vertaling erbij kan schrijven ik ben dit wel aan het studeren,
maar momenteel sta ik nog ver ben half grieks - half belg :)
ik geloof in geen andere god dan allah subhana wa'tala en ik geloof dat de profeet mohammed zijn profeet en boodschapper is
bekeerde_zuster
Berichten: 7
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 12:20 am

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door bekeerde_zuster »

Pilgrim schreef:Hee, een bekeerde moslima! Nou van harte welkom hoor. Op deze site zien we de Islam voorals een probleem. Laat je dus niet te snel afschrikken. Misschien dat vooral Ariel je het een en ander over de Islam duidelijk kan maken wat je nog niet wist. worthy: :wink:


en wie is ariel ? en wat kan ze me er duidelijk overmaken vertel eens
ik geloof in geen andere god dan allah subhana wa'tala en ik geloof dat de profeet mohammed zijn profeet en boodschapper is
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Eliabe »

Weet je niet wie Ariel is?
Ariel op dit forum is ons Moeder. Deze moeder doet als een goede moeder ook de was.
Nederland moet je zien als een mooi overhemd dat vol zit met vlekken en die vlekken zijn moslims. Je weet Ariel wast alles zuiver schoon en stralend schoon. worthy: whistling:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Ariel »

Lieve Nikki
Van harte welkom op ons forum. Ik hoop dat jij je hier thuis zal voelen, en dat je ook van ons iets kan leren. Bedankt voor je verhaal. Het is een lang verhaal, en ik heb het met veel interesse gelezen.
Ik zie wel dat je vol zit met Islam, maar toch mis ik nog een paar dingen. Ik mis bezieling,.
Ik krijg namelijk de indruk dat als jij bevriend geraakt was met een meisje die hindoe was, jij je misschien tot het hindoeïsme bekeerd had.
Religie is geen speeltje waar jij je mee kan amuseren.. Religie is serieus werk. Daar moet je achter staan. Zeker als het Islam betreft. Vijf keer bidden per dag is niet genoeg. Je moet je ook houden aan de regels van Islam.
Je moet het bijvoorbeeld niet erg vinden als er Sharia wetten ingevoerd worden in Belgie. Dat betekend dus dat je ook niet tegen handen en voeten afhakken bent, en dat je het heel normaal vindt als een vrouw gestenigd wordt als men maar vermoed dat ze een buitenechtelijke relatie heeft. Jij bent nu vast ook van mening dat een practiserende homo en een afvallige moslim gedood mogen worden?
Jij moet het ook heel normaal vinden dat jij volgens de Islam nu de helft van de geestelijke vermogens van een man hebt, en dat je niet zonder mahram op straat mag ?
Ik neem aan dat je al deze dingen accepteert, net zoals jij accepteert dat jij maar recht hebt op de helft van wat je broer erft?
Ik denk dat jij van al deze zaken op de hoogte bent, en dat jij als goede Moslima dit heel normaal vindt. Als je Moslima wil zijn dan moet je het goed doen is mijn opvatting.
Als jij dat niet normaal vindt dan ben een suikermoslima zoals wij dat liefdevol noemen. Ik neem aan dat je dat niet wil.

Van ons kan je leren hoe je en echte Moslima kan worden. Wij geven je het bewijs er bij, want als wij iets zeggen over Islam dan kunnen we dat bewijzen door je teksten uit de koran en de hadith te laten lezen.

Ik neem aan dat jij al je kafir vriendinnen heb laten vallen. Dat moet namelijk, want Allah heeft gezegd dat je ongelovige niet tot vriend mag nemen. Ik bedoel dit lief en respectvol, want ik wil niet dat jij straks door Allah gestraft en in de hel gegooid wordt omdat jij nog steeds met ongelovige omgaat. Je weet dat er niets gebeurd zonder dat Allah dat ziet. De engeltjes op je schouders vertellen dat namelijk door aan Allah.

Anyway Nikki. Ik mag je toch zo wel noemen, of wil jij dat ik je Islamitische naam gebruik. Het is erg leuk om je hier te zien, en ik hoop dat we samen veel respectvolle discussies zullen hebben.

Nog één ding. Ook normale meisjes, atheïsten en Christenen willen als ze nette meisjes zijn niet dat een Marokkaan onder hun rokjes kijkt hoor.

Heb jij enig idee waarom deze jongen zo respectloos tegenover jou was?

Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Tukkerin »

bekeerde_zuster schreef:
Eliabe schreef:مرحبا بكم

كم عدد الأطفال هل

an-m'n-hoela

heey eerlijk gezegd versta ik geen arabisch mss dat je de vertaling erbij kan schrijven ik ben dit wel aan het studeren,
maar momenteel sta ik nog ver ben half grieks - half belg :)
Het lijkt voor geen meter op het klassiek arabisch, tenzij Eliable bedoelt: en men huwa Allah. Maar goed, marhaba haleikie ya Raniyah! Ten menek el hikma wa ilm kathieeeeer=dat je hopelijk veel kennis mag op doen hier. Hoever ben je trouwens al met het bestuderen en leren van het arabisch? Welk variant leer je, het klassiek arabisch, het standaard arabisch of gewoon een dialect? En heb je het al een beetje onder de knie? :o

Groet, Chaima
Umm Rania
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Eliabe »

Zo, Ariel heeft het in de week gezet. Ben nieuwsgierig of de kook er nog overheen moet. [hypocrite.gif]
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door mercator »

bekeerde_zuster schreef: en ineens tikt er een zuster op mijn schouder en ze zegt subhana'allah allahoe akbar ik moet iets zeggen waarop ik antwoord ja . ze zei je hebt een groene rups op u witte hoofddoek. allah subhana wa'tala is bij u

waarop ik nog meer begon te huilen...
Dat was Allah in de gedaante van een groene rups. Wen er maar aan, zulke zaken zijn heel gewoon in de psychose waaraan je nu lijdt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door H.Numan »

bekeerde_zuster schreef:heeey, goeieavond allemaal
Goedemiddag, jij alleen!
ik ben nikki anemos (genaamd nu raniyah) ik ben al 5 jaar bekeerd sinds mijn 15 jaar en ben nu 20
eerlijk gezegd heb ik er nog geen enkele dag spijt van (walhamdoellillah) alle lof aaan allah subhana wa'tala
Niks mis mee. Als je maar consequent bent. Net als die alcoholiste in Engeland die een levertransplantatie weigert. Jij hebt jezelf in de nesten gewerkt, dus moet je het zelf verder oplossen. Niet komen uithuilen bij anderen omdat het toch even anders is dan je dacht. Er in is gemakkelijk genoeg, maar er uit... dat is een heel ander verhaal.
ik ben niet getrouwd ik woon nog thuis bij mijn lieve ouders die me respecteren om wie ik ben, ik weet dat men vader het moeilijk heeft met dat ik hoofddoek draag maar ze zien echt dat ik veranderd ben en niet meer die rebelse meid ben van vroeger die altijd weg was en nooit iets liet weten.
Ik ben gay. Heb daar mijn ouders nooit mee lastig gevallen. Pas nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik dat bekend gemaakt. Jij wrijft het je ouders (die het volgens je eigen woorden verschrikkelijk vinden) iedere dag tenminste 5 tot 10 keer in.

Hoe zou jij het vinden als jouw kinderen strakjes zich bekeren tot de Hara Krishna, zich kaal laten scheren en in een oranje jurk gaan lopen? Zal je dat accepteren? Ook als ze de hele dag hare hare krisjna krisjna zingen? Ben jij dan net zo ruimhartig als je ouders, of ben je een echte mohammedaanse? Die ze ofwel de deur wijst (dan ben je eigenlijk geen echte) ofwel zelf de keel afsnijdt?
ik heb me hier aangemeld omdat ik toch wel eens wil weten wat atheisten en andere gelovigen over de islaam denken
Ik ben atheïst, was lang geleden RK en ben RK opgevoed. Westerse mensen die vrijwillig overgaan tot het mohammedanisme zijn ofwel geestesziek ofwel sadomasochist. Anders kan ik het helaas niet zien of zeggen. Als je tenminste een eerlijk antwoord wilt.

Kijk, iedereen heeft wel eens een periode waarin ze het geloof (of geen geloof, dat kan ook) waarin ze opgevoed zijn onder de loep nemen. Dat is normaal. Ik heb dat ook gedaan, en kwam tot de conclusie dat goden niet bestaan. Wij atheisten grappen wel eens: jullie mohammedanen zijn er bijna! Wij geloven in precies 1 god minder dan jullie! :razz:

Mijn standpunt is dat ik geen onzichtbaar vriendje nodig heb om bij uit te huilen, of om voor mij persoonlijk wat wonderen te toveren. Daar voel ik me exact even goed bij als anderen die dat wel doen. Geen geloof hebben wil niet zeggen dat je er dus maar op los kan leven. Ik ben er zeker van dat je geestelijk leidsman je zal wijsmaken dat atheïsten alles kunnen doen wat de goden verboden hebben. Klopt gedeeltelijk. Ik zou het kunnen doen, maar doe het niet. Waarom? Omdat het geen goede manieren zijn. Alleen heb ik geen wortel (hemel) of stok (hel) nodig om dat te doen. Lukt me prima alleen. Ik laat een bushokje met rust, niet omdat het verboden is om ze kapot te trappen, niet omdat ik een extra bordje lammetjespap met een gouden lepel krijg, of een steek van een drietand. Maar gewoon, omdat ik geen enkele behoefte heb om bushokjes te slopen. Ik kan en mag alcohol drinken. Niemand die me tegen houdt. Het idee van ladderzat zijn spreekt me niet aan, dus hou ik het netjes bij een of twee glaasjes.

Uit respect voor mijn ouders heb ik ze nooit verteld dat ik atheïst ben. Dat ik gay ben hebben mijn ouders altijd wel geweten. Ik heb nooit een meisje gehad, nooit over meisjes gesproken, en geen enkele interesse getoond in de uitklappagina van wat er in de leesportefeuille zat. Dus ze wisten het best. Ze hebben er nooit een probleem van gemaakt, en het volledig geaccepteerd. Maar zeggen dat ik atheïst ben? Dat zou hun beider hart echt in duizend stukjes gebroken hebben. Ze zouden me liever als prostitué dan als protestant zien... :wink:
ik hoop dat we samen lekker gezond kunnen discusieren endat we elkaar af en toe is gelijk kunnen geven
Dat is geen probleem, ik sta open voor elke discussie. Maar doe ons een plezier, en gooi niet de hele tijd met buitenlandse woorden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Teva Teff

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Teva Teff »

Net als met de extreme eetstoornissen zijn het vooral jonge vrouwen die aan de islamgodsdienstwaanzin gaan lijden.
Ik hoop dat je ooit weer gezond in je koppetje zal worden.
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door peter calluy »

Bekeerd al 5 jaar [c045.gif]

Klinkt als iemand die in het gevang zit en aftelt.

Hoe lang nog zuster ? :nono:

Enfin, :wink2:

Peter.

Ni dieu, ni maitre :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door BFA »

peter calluy schreef: Klinkt als iemand die in het gevang zit en aftelt.
Voor muzelmannen en muzelteven is het leven een aftelling naar de deur van het paradijs. Zonder ooit zeker te zijn of de deur van dit paradijs open zal gaan.
Mohammed zag vrouwen het liefst in de hel. Voor Allah steeds hetzelfde als voor Mohammed.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door SDX »

Proficiat!

Nog 1tje waar rekening mee moet gehouden worden, je doet je land(en) alle eer aan, arm Griekenland, arm België!

Ik wens je oprecht de ieslaamietische soort vrede toe en alle eerbetuigingen die de vrouw in ieslaam toekomt!
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door gerard_m »

Hoi, welkom op deze site! Ik hoop je in respectvolle en leerzame discussies tegen te komen...

Het gaat er hier af en toe stevig aan toe vind ik... Ik hoop niet dat het je afschrikt.

Ik ben zelf ook religieus, maar ik geloof vooral ook in een aantal zaken zoals: gelijke rechten en gelijke kansen voor iedereen, de gouden regel en respect voor vrouwen en andersdenkenden. Verder denk ik dat de stichter of profeet van een religie zelf het goede voorbeeld zou moeten zijn in wat hij predikt. Met die gedachte heb ik de islam uitgebreid onderzocht. Vanuit de koran en de ahadith kan ik alleen maar concluderen dat geen van deze zaken waarin ik geloof, voorkomen in de islam. Als voorbeeld: ik geloof dat ieder mens kansen zou moeten krijgen om iets van zijn leven te kunnen maken. Maar als ik homo zou zijn of atheist, heb ik in een islamitische samenleving geen schijn van kans. Nog een voorbeeld: ik geloof in vrijheid van godsdienst. Maar als ik moslim zou zijn en van geloof wil veranderen, leert de islam dat ik vermoord moet worden. Maar misschien kom jij tot andere conclusies?

Innerlijke rust ervaar ik ook bij het bidden. Ik ervaar het ook bij een Boeddhistische meditatie, en ongetwijfeld ook bij een islamitische dua. Het is een staat waarin je jezelf brengt. De islam heeft er duidelijke rituelen voor. Wat andere religies niet kennen is dat hun god alleen maar luistert als je in het Arabisch bidt of op het juiste tijdstip begint. De islam kent zelfs periodes op de dag dat bidden verboden is (!). Dus je gevoel van innerlijke rust vind ik op zich heel herkenbaar. Ik zie daarbij alleen beperkingen die de islam leert en andere godsdiensten niet.

Nogmaals welkom en ik hoop dat je een goede tijd hier zult hebben...
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door BFA »

gerard_m schreef: Dus je gevoel van innerlijke rust vind ik op zich heel herkenbaar. Ik zie daarbij alleen beperkingen die de islam leert en andere godsdiensten niet.
Raar.
In de Islamterritoria is het tijdstip waarop vrijdags de moskee leegloopt het tijdstip waarop meest gereld en opgeroepen op moord tot anderen wordt.
Ook het tijdstip dat er meest bommen ontploffen.

De gebeurtenis waarmee Mohammedanen het begin van hun religie vieren heeft ook niets met rust te maken.
- Heeft Moh juist een karavaan overvallen. Zegt de Engel Gabriel tegen Moh: Hebt gij uw zwaard al opgeborgen, ik het mijne nog niet.
Mohammed trekt na die eerste openbaring dan op tegen de stam van de Khaibar en onthoofd nog voor de avond 800 Joden. Om Allah te plezieren.
Vrouwen en kinderen worden als slaaf verkocht.

Elke vrijdag wordt dit met het uit de moskee treden herhaald. Allah houdt van dood en vernietiging.

Een beetje naïef van Islam zoals rust-en beschaving brengende religies te zien.
Islam is waar men zijn broeder en beschaving vermoord, zijn zuster verkracht om Allah te plezieren.

Incestueus duivelsgebroed als volgelingen is al wat Mohammed heeft voortgebracht.
Met het laagste cijfer in de Islamterritoria kennen Turken nog 40% bloedverwantschap.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Ariel »

bekeerde_zuster schreef:waarop ik nog meer begon te huilen...

ik ben zo blij dat allah subhana wa'tala me heeft uitgekozen om moslima te worden ik hoop insha'allah dat allah subhana wa'tala nog meer mensen op de rechte en ware pad lijdt insha'allah amieen.
Dat hoop ik ook.

Dit filmpje met biddende mensen kan al veel mensen op de goede weg helpen insha'allah. Ik kan me voorstellen dat dit gebed heel veel innerlijke rust geeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door silkyboxershortXL »

bekeerde_zuster schreef:ik heb me hier aangemeld omdat ik toch wel eens wil weten wat atheisten en andere gelovigen over de islaam denken
Welkom Ranivah, dat is een getuigenis die je daar hebt geschreven!
Je zegt te willen weten wat anderen vinden van de islam. Ik geloof niet dat dat waar is. Kijk eens in je hart een stemmetje dat nog laat weten dat je twijfelt en daarom wil je graag horen dat je zo'n geweldig besluit hebt genomen. En dat we blij zijn voor je. Zoveel mensen reageren immers negatief, maar dat zijn natuurlijk de mensen die de islam niet zoals jij kennen. Gezien je leeftijd en wat je schrijft weet ik niet goed meer hoe te reageren, mijn kinderen zijn heel goed gewapend tegen sektes als islam en heroïne en zo voort het zal hun niet overkomen omdat ze al veel te kritisch zijn. Voor jou is dat te laat denk ik. Maar goed, inmiddels weet je al wel dat niet iedereen in Nederland de islam en moslims geweldig vinden maar dat is de schuld van Wilders en die is fout dat weet je heel zeker. Langzaam zul je al je contacten verliezen en zul je ontdekken dat je geen Nederlandse vrienden meer hebt. Het zal je daarom ontgaan dat de originele Nederlanders je als een verraadster zullen zien. Gezien ook je leeftijd zul je al snel een kinderwens krijgen, een lieve Marokkaanse jongeman zal je willen huwen, en dan begint de ellende pas echt voor je. Misschien dat een ander forumlid deze voorspelling wil afmaken, ik vind het te droevig. Kun je me vertellen dat ik het allemaal helemaal verkeerd zie?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door BFA »

Verraadster.
De Griekse oorsprong maakt haar verraad dubbel zo erg als dit van de andere overlopers of bekeerlingen.
Griekenland is een van de belangrijkste fundamenten van de Klassieke en daarna onze Westerse beschaving.
Klassieke beschaving, volledig vernietigd door Islam. Na nog een eeuw of 2 op de restanten geparasiteerd te hebben zijn die gebieden weggezonken in een morele en materiële staat die ze meer dan duizend jaar niet gekend hadden.
Met het Byzantijnse rijk, of de directe erfgenaam van het oude Griekenland, heeft Islam hetzelfde gedaan.
Bijna geen enkele Turk weet nog dat Turkije vroeger het Byzantijnse rijk is geweest. Moreel en materieel is na de val van Byzantium nooit meer hetzelfde niveau bereikt.

Kan je iets hoogstaands verwachten van mensen die een rover, moordenaar, en pedofiel als perfecte mens aanzien. Perfecte mens wiens enige economische activiteit slaven halen -en handel was.
Dit perfect voorbeeld volgend hebben Mohammedanen 1 400 j niets anders gedaan. Piraterij en slaven helen -en handelen als enige economische activiteit.

Je moest je schamen dat je die Islamitische roofdieren nu bij hun intrede in Europa helpt. Vooral jij de de directe erfgenaam bent van waar onze beschaving begonnen is.

Europeaan ben je niet meer, nu je, je bij de Islamitische roofdieren aangesloten hebt. Dat jij je half Belg, half Grieks durft noemen is een directe belediging voor elke echte Belg, Griek en andere Europeaan.
In feite zou je voor je verraad de toegang tot Europa moeten ontzegd worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Ruth »

Beste bekeerling,

Wat knap van je dat jij je zo kan afschermen van de realiteit. Ik zou me namelijk kapot schamen als ik een religie als de jouwe zou aanhangen. Je hoort namelijk alleen maar negatieve dingen over de islam. Islam maakt beschavingen en culturen kapot en brengt alleen dood en vernietiging.
Blijkbaar zit jij al 5 jaar onder een steen en volg je geen nieuws....

Naast het feit dat je al aardig wat arabisch brabbelt, ook al de pest aan joden gekregen? Dat hoort er namelijk ook bij als goeie mohammedaan. Uw Profeet haatte ze namelijk ook.

Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Dhana »

Ik snap werkelijk niet hoe iemand zo lyrisch kan zijn over een "religie" die sinds de oprichting meer dood en verderf heeft gezaaid dan iedere andere ideologie. Om over het liederlijke leven van de bedenker van het geheel nog maar te zwijgen.

Wordt dat dan maar gewoon onder het karpet geschoven? Of wordt het gewoon afgedaan met : dat is niet islamitsisch?

Fijn hoor, het idee dat je man er nog 3 andere vrouwen bij mag nemen als die daar zin in heeft. En in het geval van het houden van slavinnen die allemaal nog mag pakken ook. Leuk hoor een leven waarbij tig vrouwen constant zwanger rondlopen van je echtgenoot. En dat allemaal met permissie van een opperwezen dat kennelijk alle begrip heeft voor de hitsigheid van mannen en vrouwen maar alles maar alles moeten slikken omdat ze door mannen "onderhouden" worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: bekeerd al 5 jaar

Bericht door Monique »

bekeerde_zuster schreef:ik heb me hier aangemeld omdat ik toch wel eens wil weten wat atheisten en andere gelovigen over de islaam denken
Beste bekeerde_zuster, ik neem aan dat je inmiddels antoord hebt op bovenstaand?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie